...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Czy sztuczna inteligencja pozbawi dziennikarzy i copywriterów pracy?

Narzędzia sztucznej inteligencji stają się coraz bardziej popularne przy tworzeniu treści. Platformy zasilane sztuczną inteligencją dają twórcom narzędzia do tworzenia tekstu, czyniąc tworzenie contentu prostszym niż kiedykolwiek do tej pory. Jednym z największych wyzwań w tworzeniu treści jest to, że wymaga to kreatywności. Zazwyczaj autor tekstu tworzy ideę kreatywną, dostosowaną do wytycznych, ale też musi ten tekst napisać i oddać do korekty. Przy dwóch ostatnich czynnościach już teraz może pomóc AI.

Sztuczna Inteligencja nauczyła się już dostosowywać język wypowiedzi do specyficznej niszy, stylu oraz specjalizacji. Ma to zastosowanie w wielu dziedzinach marketingu tj. email marketing czy teksty sprzedażowe. Dzięki pomocy sztucznej inteligencji autorzy mogą tworzyć jeszcze lepsze treści. Im większa rola sztucznej inteligencji w procesie tworzenia, tym paradoksalnie większy udział człowieka, który musi nadzorować i oceniać rezultaty wygenerowane przez AI. 

Połączenie tworzenia większej ilości treści dzięki sztucznej inteligencji oraz nadzoru ludzkiego by zapewnić jakość może stać się branżowym standardem.

Pomimo rosnącej roli AI w procesie tworzenia treści, człowiek póki co okazuje się być niezastąpionym. Model GPT-3 potrafi dostarczać ponadprzeciętne rezultaty w bardzo szybkim tempie, jednak NADAL 😉 najlepsze rezultaty do tej pory generują profesjonalni ludzcy copywriterzy.

Sztuczna inteligencja może też pomóc copywriterom w tworzeniu treści do internetu

Narzędzia AI stały się bardzo inteligentne w swojej zdolności do naśladowania i rozumienia języka (nawet slangu). Nagłówki, e-maile, reklamy, meta tagi, a nawet opisy produktów – możliwości są nieograniczone. Wystarczy dodać parametry i pozwolić maszynie zrobić resztę. Nie mówiąc już o czasie zaoszczędzonym dzięki temu, że nie musisz zajmować się treścią, tylko ewentualnie ją poprawić.

Czy powinniśmy się bać sztucznej inteligencji?

Dzisiejszy świat w dużej mierze opiera się na technologii. Wszystko, od sposobu, w jaki żyjemy, do sposobu, w jaki pracujemy, zmienia się szybko. Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest sztuczna inteligencja. Dzięki sztucznej inteligencji mamy teraz komputery, które mogą podejmować decyzje, które normalnie podejmowałby człowiek. Wykorzystanie sztucznej inteligencji może pomóc firmom w tworzeniu treści zorientowanych na klienta.

Wielu może się obawiać, że pewnego dnia sztuczna inteligencja będzie tak zaawansowana, że ludzie staną się przestarzałe, a biznes może wkrótce nie potrzebować już naszych ludzkich mózgów. Jednak nie stanie się to w najbliższej przyszłości. Do tego czasu, AI i ludzie będą nadal współpracować, aby tworzyć wspaniałe treści.

Na dowód tego jak mocno zaawansowana jest sztuczna inteligencja w tworzeniu tekstu to powyższy artykuł został wygenerowany właśnie przez AI i poprawiony przeze mnie. Jestem ciekaw czy się zorientowaliście? Napiszcie mi maila 😉

Więcej o autorze:  

Y Dzięgielewski – ekspert ds. social media / CEO Agencji Y Advertising. Y Na co dzień występuje dla największych polskich korporacji oraz tworzy strategię Social Media. Reprezentuje w komunikacji PR marki i instytucje. Prowadził komunikację PR dla takich marek jak Coca – Cola oraz Ministerstwa Finansów.

Influencer. Na wszystkich prowadzonych przez siebie mediach społecznościowych zrzesza ponad 3 miliony obserwujących. Prowadzi największy w Polsce kanał na YouTube o tematyce Iluzjonistycznej. https://www.youtube.com/channel/UC-9PtvEZ0P2kSYtSZKlKyRg

Sebastian Nowak