Trendy na 2021 w marketingu usług edukacyjnych

nauka zdalna

Pandemia COVID-19 i przymusowa izolacja społeczna sprawiły, że nie tylko spotkania biznesowe zmieniły swoją formę, ale też edukacja ma nieco inny charakter.

Ograniczenia zostały wprowadzone w wielu branżach, uniemożliwiając tym samym odbywanie tradycyjnych zajęć, szkoleń czy kursów uzupełniających wiedzę. Wiele firm na początku pandemii odkryło zalety kursów online, część udostępniało bezpłatnie swoje wykłady w postaci webinarów. Zainteresowanie taką formą usług edukacyjnych z miesiąca na miesiąc wzrasta. Jak trend ten będzie wyglądał w 2021? Sprawdźmy.

Platformy nauczania online

Zmiany w systemie edukacji wymusiły nie tylko wprowadzenie modyfikacji, ale też sprawiły, że pojawiły się nowe rozwiązania. Jednymi z nich są platformy nauczania online, które pozwalają prowadzenie lekcji, a często też nie wymagają obecności nauczyciela. Odpowiednio skonfigurowane umożliwiają samodzielne wybieranie przez ucznia/kursanta tematu zajęć, a następnie w małych krokach pozwalają pogłębić jego wiedzę, wskazać obszary, w których świetnie sobie radzi oraz te, nad którymi powinien jeszcze popracować.

Webinary

Można powiedzieć, że nowoczesny i efektywny marketing usług edukacyjnych nie istnieje już bez webinarów. To komfortowy zamiennik szkoleń, konferencji i seminariów, który nie tylko pełni część edukacji, ale odgrywa również ważną rolę w strategii marketingowej firm. Pozwalają one bowiem nie tylko dostarczyć szereg niezbędnych informacji i poszerzyć wiedzę, ale także wspierają w promowaniu marki i zwiększenia jej rozpoznawalności. Czasem wystarczy kilka webinarów, aby stwierdzić, że jest to równie skuteczna forma jak nauka tradycyjna. Pozwalają one bowiem zebrać w wirtualnej klasie uczniów z różnych regionów Polski, ale i świata. Nie wymagają ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem sal konferencyjnych czy dojazdami. Co więcej – ich zorganizowanie jest niezwykle proste i nie wymaga dysponowania skomplikowanym sprzętem.

Content video

Ciekawym sposobem na przekazywanie wiedzy uczestnikom szkoleń czy innych zajęć jest content video. To krótkie, ale niezwykle treściwe filmiki, które w prosty, ale ciekawy sposób umożliwiają przekazać wiedzę. Ich ogromnym plusem jest długość – nie wymagają spędzenia kilku godzin przed ekranem. Tworząc je, warto pamiętać o tym, że zbyt długie treści nie zostaną tak dobrze przyswojone przez słuchacza. Krótkie, angażujące i interesujące nie tylko zwrócą uwagę, ale zostaną na dłużej zapamiętane.

Konwersacje

Ku zaskoczeniu wielu osób, nauka może odbywać się również poprzez rozmowę. Forma ta jest szczególnie doceniana w przypadku poznawania języków obcych. Okazuje się, iż nawet 20 minut z native speakerem dziennie pozwala znacznie poprawić płynność wypowiedzi – efektu tego nie da się osiągnąć przez spędzanie kolejnych godzin nad książkami. Rozmowa z nauczycielem pozwala nie tylko przełamać pewne bariery, ale także na bieżąco wyjaśniać problemy, czy zadawać pytania. Usługi edukacyjne w sieci – dlaczego stały się tak popularne?

Przeniesienie nauki do sieci sprawiło, że coraz więcej osób decyduje się na poszerzanie wiedzy. Wynika to z faktu, że nauka ta nie generuje dodatkowych kosztów związanych, chociażby z dojazdem na drugi koniec miasta. To także oszczędność czasu – udział w zajęciach można brać w dowolnym miejscu, wykorzystując w tym celu często dowolne urządzenie. Co więcej, nic nie może popsuć planów nauki. W zależności od formy zajęć choroba czy nagłe spotkanie w pracy nie sprawiają, że uczestnik nie może wziąć udziału w zajęciach. Lekcje nie przepadają, a często można je odbywać w dogodnych dla siebie porach.

Nic zatem dziwnego, że rynek marketingu w branży usług edukacyjnych wciąż się rozwija i pojawiają się nowe rozwiązania. W 2021 roku nauka online rozwinie się jeszcze bardziej, minimalizując tym samym ilość zajęć odbywających się w trybie stacjonarnym.

Pandemia spowodowała, że prawdopodobnie już na stałe będziemy wykorzystywać do nauki zdalnej rozwiązania, o których nigdy byśmy wcześniej nawet nie pomyśleli.

 

 

 

Tutlo to nowoczesna platforma językowa służąca do nauki angielskiego online. Działamy od 2015 roku i przez 4 lata pomogliśmy ponad 8 tys. klientów nauczyć się swobodnie mówić po angielsku. Pomysłodawcami Tutlo są Damian Strzelczyk i Tomasz Jabłoński, którzy kilka lat temu nie mogli znaleźć odpowiedniego dla siebie rozwiązania do nauki języka angielskiego. W natłoku obowiązków notorycznie przekładali lekcje z native speakerem, który nie był na tyle elastyczny, by dopasować się do ich grafiku. Stworzyli Tutlo, a teraz sami z niego korzystają!

Tutlo

5 powodów, dla których warto uczyć się angielskiego online

kobieta uczy się online

W czasach pandemii wiele osób postanowiło produktywnie wykorzystać wolny czas zyskany dzięki pracy zdalnej i ograniczeniu wyjść z domu. Znakomitym pomysłem na rozwój swoich umiejętności jest nauka języka. Niestety nie wszyscy są przekonani do kursów online, choć to w chwili obecnej najlepsza forma nauki. Dlaczego nie powinniśmy się jej bać?

Nauka online jest dla każdego

Jeśli zastanawiałeś się kiedykolwiek czy zapisać się do szkoły językowej, ale porzuciłeś ten pomysł ze względu na dyskomfort, który powoduje nauka w większej grupie osób, zdecydowanie powinieneś pomyśleć o kursie językowym online. Wiele osób nie potrafi sobie wyobrazić nauki języka angielskiego w trybie zdalnym. Istnieją jednak też tacy ludzie, którzy wręcz nie są w stanie brać udziału w zajęciach grupowych w szkole stacjonarnej, ponieważ do nauki potrzebują ciszy i skupienia albo zwyczajnie są zbyt nieśmiali. Dla tych właśnie osób nauka języka online to najlepsze rozwiązanie. Co więcej, ekstrawertycy, którzy potrzebują kontaktu z innymi osobami i interakcji w większym gronie, również znajda odpowiednie dla siebie kursy online, prowadzone w grupach. Nie zapewniają one co prawda możliwości podania ręki kolegom z grupy na powitanie, jednak dzięki technologii, jesteśmy w stanie brać udział w spotkaniach online z dowolną liczbą osób oraz słyszeć i widzieć je w czasie rzeczywistym.

Zalety nauki angielskiego przez internet

Nauka języka angielskiego jest możliwa dla absolutnie każdego i ma wiele zalet. Być może nawet więcej niż zajęcia stacjonarne z  narzuconym programem i tempem jego realizacji, do którego musimy się dostosować.

  • Możliwość nauki w każdym miejscu i czasie 

Niezależnie od tego czy jesteś właśnie u rodziców na obiedzie i odpoczywasz z kawą na tarasie, jedziesz pociągiem w podróż służbową na drugi koniec Polski, opiekujesz się dzieckiem sąsiadki czy siedzisz wygodnie na kanapie w salonie w piżamie w jednorożce i pijesz herbatę – możesz uczyć się języka online. Taki system nie ogranicza miejsca ani czasu nauki. Jeśli nie możesz mieć zajęć w godzinach między 8.00 a 20.00 albo mieszkasz za granicą w innej strefie czasowej – bez problemu znajdziesz szkołę nauki, która pozwoli ci na ich realizację w późnych godzinach wieczornych albo wczesnoporannych. Nie masz też obowiązku uczestniczenia w lekcjach w określonym miejscu. Możesz być w każdym miejscu na ziemi, byle było tam stałe łącze internetowe. Bardzo istotny jest stały dostęp do wszystkich materiałów. Dzięki temu, że są przystosowane do realizacji zajęć w sieci, masz do nich ciągły, nieograniczony dostęp, kiedy tylko zechcesz.

  • Te same efekty przy mniejszych nakładach energii i czasu 

Ucząc się języka angielskiego przez internet, oszczędzasz bardzo dużo czasu. Nauka stacjonarna zmusza cię do dojeżdżania na miejsce odbywania się zajęć. Niezależnie od tego, czy poruszasz się samochodem, rowerem czy komunikacją miejską – tracisz na to czas, który możesz przeznaczyć np. na krótką powtórkę po zajęciach. Dojazdy wyczerpują także energetycznie. Kiedy po pracy udajesz się prosto na zajęcia, okazuje się, że do domu wracasz późnym wieczorem, zupełnie wyczerpany. Dzięki uczeniu się przez internet oszczędzasz czas i zachowujesz energię na inne, równie istotne zajęcia jak np. realizowanie swojego hobby czy przygotowanie posiłków na kolejny dzień do pracy.

  • Kursy online są tańsze od kursów stacjonarnych 

Nauka języka online jest tańsza z kilku powodów. Wszystkie materiały do kursu są dostępne w formie elektronicznej, szkoła językowa nie musi wynajmować sal na zajęcia i ponosić kosztów eksploatacyjnych takich jak ogrzewanie czy zużycie prądu. To pozwala na znaczne obniżenie ceny kursu. Niektóre szkoły oferują także bezpłatną lekcję pokazową, podczas której możesz sprawdzić, czy sposób nauczania na pewno ci odpowiada. Dzięki temu nie tracisz pieniędzy jeśli nie zdecydujesz się ostatecznie na dany kurs.

  • Szeroki zakres kursów online 

Szkoły językowe w trybie stacjonarnym oferują ograniczoną ilość kursów, ze względu na ograniczoną dostępność lektorów i liczbę sal zajęciowych. Bywa, że przy zbyt małej liczbie chętnych na niektóre kursy, po prostu nie opłaca się ich uruchamiać. Dzięki systemowi nauki online masz do wyboru całą gamę kursów języka angielskiego, zróżnicowanych poziomem, celem nauki czy naciskiem na konkretne umiejętności (np. mówienie). Możesz też wybrać kurs języka biznesowego albo używanego przy wykonywaniu konkretnych zawodów. Dla wielu osób najważniejsza będzie możliwość wyboru zajęć grupowych bądź indywidualnych. Szkoły językowe oferujące tryb nauki online, jak np. Lincoln (http://www.lincoln.edu.pl/online/) mają zazwyczaj na swoich stronach internetowych zakładki z ofertą nauki języka przez internet, gdzie można się szczegółowo zapoznać z charakterystyką każdego kursu, a także możliwymi terminami jego realizacji.

  • Różnorodność metod nauczania 

Bardzo dużą zaletą kursów online jest różnorodność stosowanych metod nauczania. Kursy stacjonarne ograniczają się zazwyczaj do standardowych metod, jakie stosuje się również w szkole. Nauka online pozwala na zastosowanie wielu innowacji, a także wprowadzenie elementów popkultury np. filmów czy muzyki co czyni kurs bardziej atrakcyjnym. W trybie stacjonarnym jesteś ograniczony przez narzucony z góry program, który w większości przypadków opiera się na podstawowych zagadnieniach.

Samodyscyplina i dobra organizacja kluczowe w nauce języka online

Korzyści z nauki angielskiego online jest wiele. Pamiętaj jednak, że nie ma znaczenia, jak wiele zalet ona ma, jeśli nie jesteśmy w stanie utrzymać samodyscypliny. Zdarza się, ze chęci do nauki jest wiele i motywacja na samym początku jest ogromna, jednak po niedługim czasie znika, a z chęci zostaje tylko żal z powodu wydanych pieniędzy. W nauce języka online musisz być pewny tego, że chcesz zrealizować kurs do końca. Bez tego, żadna szkoła językowa niestety nie będzie w stanie nauczyć języka nawet największego zwolennika nauki zdalnej. Jeśli wiesz, że masz problemy z organizacją czasu, przygotuj się. Zadbaj wcześniej o to, by w czasie zajęć nic cię nie rozpraszało i ułóż plan powtórek poza spotkaniami z lektorem. Przed wyborem odpowiedniego dla siebie kursu, zastanów się, w jakich godzinach będziesz mógł go zrealizować, tak by nie opuszczać zajęć i mieć w trakcie nich wypoczęty, wyspany móg – wtedy zapamiętujesz najlepiej!

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF