BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.
Siedem dni, ponad 1000 kilometrów i jedyny w swoim rodzaju gamingowy kamper. Paweł “Graba” Grabowski wyruszy w Red Bull Stream on Tour, składający się z czterech przystanków, aby pokazać, że grać można wszędzie i zawsze! Partnerami wydarzenia są BP, Samsung, Logitech, New Balance oraz Garmin.
Wyjeżdżając w trasę Red Bull Stream on Tour, Graba pokaże Polsce, że grać może każdy oraz grać można wszędzie! Paweł w ciągu siedmiu dni odwiedzi cztery polskie miasta, w których spotka się z innymi gamingowymi influencerami. W każdym z nich na fanów będą czekać liczne atrakcje jak spotkania z gwiazdami polskiego gamingu w strefie Meet&Greet, a miłośnicy cyfrowej rywalizacji będą mogli wyzwać ich na pojedynek w gry jak Gang Beats, Brawl Stars, Clash Royale, czy Assetto Corsa.
Kamper wystartuje 10 sierpnia z Wrocławia. Jeszcze tego samego dnia, kamper zaparkuje w polskiej stolicy esportu, w Katowicach. Pod Spodkiem stoisko Meet & Greet otworzy Kromka i Lucek, zaś w strefie Free to Play będzie można zagrać w gry oraz sprawdzić swoją wydolność za pomocą Ring Fit Adventures.
12 sierpnia Red Bull Stream on Tour pojawi się w Krakowie, gdzie będzie można zbić piątkę z Kycem i HS-em. Dwójka ta słynie z zamiłowania do sportów motorowych, dlatego obecni goście będą mogli się z nimi zmierzyć na wirtualnym torze wyścigowym w Assetto Corsa. Cyfrowe ściganie byłoby niczym bez kierownic Logitech, które będzie można przetestować w akcji.
14 sierpnia kamper pojawi się w Warszawie, goszcząc Łoza i NieDaRadka. U brzegu Wisły, a dokładniej w lokalu La Playa Music Bar, będzie można ograć najnowsze produkcje konsoli nowej generacji Playstation 5, jak chociażby Rachet & Clank oraz porozmawiać i wychillować się z zaproszonymi gośćmi.
Metą trasy będzie gdańska plaża, na którą kamper wjedzie 16 sierpnia. Na nadbałtyckim złotym piasku będzie można spotkać duet w postaci Łosia i Yuuhiego. Zgodnie z anturażem, w strefie free to play można liczyć na rozrywkę w postaci gier Gang Beats, Crash Bandicoot oraz Rocket League.
Wydarzenie zostało zorganizowane markę Red Bull przy współpracy z agencją gamingową Fantasyexpo. Producent napoju energetycznego od lat jest zaangażowany w wiele sportowych projektów – posiada dwa zespoły F1, trzy drużyny piłkarskie oraz wspiera rozwój wielu indywidualności. Ważną gałęzią działalności austriackiego giganta są esport oraz gaming, które wspiera od lat zarówno w Polsce jak i na całym świecie. Red Bull jest sponsorem między innymi trzech międzynarodowych organizacji esportowych – T1, Cloud9, G2. Na polskiej scenie wspiera organizację HONORIS, która została założona przez dwie legendy polskiego esportu – Wiktora “TaZa” Wojtasa oraz Filipa “NEO” Kubskiego.
Wszystkie informacje o gamingowej trasie Red Bull znajdują się na stronie Red Bull oraz na kanałach social media Red Bull.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Moda na esport trwa! Puki Style w rankingu popularnosci deklasuje Roberta Lewandowskiego, a Red Bull zostaje sponsorem nowej organizacji Neo i Taza. Orlen i Oponeo z kolejnymi aktywacjami, a wszystkie rozgrywki i turnieje trwają w najlepsze!
Puki Style popularniejszym sportowcem niż Robert Lewandowski!
Nie milknie echo wielkiego sukcesu K1CK esports, które zajęło drugie miejsce na EU Masters. Czołowy zawodnik drużyny – Łukasz 'Puki Style’ Zygmunciak, w plebiscycie na ulubionego sportowca zdeklasował Roberta Lewandowskiego. W półfinałowym starciu plebiscytu organizowanego przez TVP Sport zdobył aż 82% głosów poparcia. Dla wielu fanów sportów tradycyjnego to ogromny szok. Czy to już zmiana pokoleniowa? Na pewno nie powinniśmy obawiać się esportu i powoli się z nim oswajajmy. Wygląda na to, że będzie odgrywał coraz istotniejsza rolę.
Legendy Counter-Strike zakładają HONORIS. Red Bull sponsorem
Dwóch legendarnych zawodników i wielokrotnych zdobywców trofeów w grze Counter-Strike stworzyło nową organizacje. Filip 'Neo’ Kubski oraz Wiktor 'Taz’ Wojtas połączyli siły i powołali Honoris. Pierwszym sponsorem organizacji została marka Red Bull. Honoris będzie posiadało dywizje Counter-Strike i ma aspiracje dołączyć do najlepszych drużyn na świecie.
Orlen Stay & Play – włącz się do gry
Orlen z kolejnym projektem skierowanym do świata esportu. Wystartowała akcjach Stay&Play w ramach której przeprowadzane będą rozgrywki w grach Assetto Corsa oraz Rocket League. W rozgrywkach udział weźmie ponad 40 członków Orlen Team oraz Grupy Sportowej Orlen.
Oponeo poprzez simaracing wchodzi w świat esportu!
Oponeo jest kolejną marką, która zostaje sponsorem simracingu! Działania z tradycyjnego motorsportu przenosi do digital motorsportu. Oponeo zostało tytularnym sponsorem Oponeo Rallycross Challenge, które będą rozgrywane w ramach Mistrzostw Polski Digital Motorsport. Poza partnerstwem tytularnym, marka będzie widoczna na obrandowanych samochodach wewnątrz wirtualnej rozgrywki.
Devils.one rekrutuje młode talenty w projekcie Adepci Summoner’s Rift
Czołowa polska organizacja sportów elektronicznych oraz lider w dziedzinie esportowego scoutingu — devils.one, rozpoczyna akcję Adepci Summoner’s Rift skierowaną do młodych, aspirujących graczy League of Legends w wieku 13-16 lat. Zapisy do turnieju właśnie ruszyły i potrwają do 26 maja. To szansa dla tych, którzy grając w domowym zaciszu, marzyli o byciu profesjonalnym zawodnikiem. Fundatorem nagrody głównej jest Riot Games, twórca gry League of Legends, dzięki któremu 10 zawodników weźmie udział w tygodniowym Esports Skills Camp, podczas którego uczestnicy pod czujnym okiem trenerów szlifować będą swoje umiejętności
Paczka zagrała i zebrała ponad 300 tysięcy złotych
331 tysięcy złotych zebrało łącznie 80 streamerów grających w gry w czasie ostatniego weekendu. Kwota zostanie przeznaczona na zakup komputerów dla dzieci wykluczonych cyfrowo. Planem był zakup 50ciu urządzeń, ale jest szansa że liczba ta znacznie się powiększy. Pisaliśmy o tym pod koniec zeszłego tygodnia.
Rainbow Six Polish Masters na antenie Polsat Games
Rainbow Six Polish Masters, największe rozgrywki Rainbow Six Siege w Polsce transmitowane będą w telewizji na antenie Polsat Games. W walce o mistrzowski tytuł i nagrody z puli wynoszącej 60 000 złotych zobaczymy osiem drużyn. Rainbow Six Polish Masters to oficjalne rozgrywki Ubisoft Polska o randze Mistrzostw Polski, które są kontynuacją Rainbow Six Masters League. Do turnieju przystąpią najlepsi zawodnicy w kraju, reprezentujący sześć zaproszonych organizacji i dwie, które awans uzyskały poprzez kwalifikacje. Wśród uczestników znaleźli się: AVEZ Esport, Izako Boars, Actina PACT, PRIDE, Invicta Gaming, Teetres SLAVGENT, .PS4 oraz Hummingbirds.
Astralis wygrywa europejskie ESL One Road to Rio
W miniony weekend zakończył się prestiżowy turniej ESL One Road to Rio w grze Counter-Strike, który znajduje się cyklem kwalifikacyjnym do CS:GO Major. Bezkonkurencyjna okazała się duńska drużyna Astralis, która w wielkim finale pokonała G2 Esports. Polskie drużyny nie zakwalifikowały się do tych rozgrywek.
Restrukturyzacja Starcraft II i Warcraft III ESL Pro Tour
Rozgrywki StarCraft® II & Warcraft® III przenoszą się do internetu i zakończą się finałami
Masters Championship w 2021 roku. Rozgrywki rozszerzono o dodatkowe 75 dni w porównaniu do oryginalnego harmonogramu z czterema turniejami na żywo. ESL Pro Tour będzie miał w tym roku trzy sezony i rozgrywany będzie w całości przez internet. Po zmianach w ESL Pro Tour ilość transmitowanych treści wzrośnie niemalże czterokrotnie. Jest to zgodne ze zmianami również w kalendarzach innych gier, co jest konsekwencją przenoszenia się turniejów do online.
24 godzinny wirtualny wyścig Le Mans zamiast tradycyjnego
ACO i FIA WEC ogłosiły, że w oryginalnej dacie 13-14 czerwca sławny 24 godzinny wyscig Le Mans odbędzie się w formule wirtualnej. Profesjonalne zespoły wystawią czteroosobowe zespoły składające się z dwóch profesjonalnych zawodników tradycyjnego motorsportu i dwóch profesjonalnych simracerów. Ich areną zmagań będzie gra rFactor 2. Oryginalny Le Mans został przełożony na 19-20 września 2020.
Blast pozyskuje 12.5 miliona euro dofinansowania
Jeden z wiodących organizatorów turniejów esportowych na świecie – Blast, zebrał 12.5 miliona euro dofinansowania, które posłużą na przyśpieszenie dalszego wzrostu organizacji. W planach są kolejne projekty. W ostatnim czasie Blast zaistniał również w Polsce, poprzez projekt Blast Rising, realizowany wspólnie z Fantasyexpo.
PlayStation 4 osiągnęło pułap 110 milionów sprzedanych konsol
W oczekiwaniu na premiery konsol nowej generacji takich jak PlayStation 5, Sony publikuje wyniki sprzedaży jej obecnej konsoli, czwartej generacji, która osiągnęła poziom 110 milionów sprzedanych sztuk. Dla porównania PlayStation 3 sprzedało się w liczbie 87,4 mln sztuk, PS2 – 155 mln, PS1 – 102,5mln.
Tydzień temu pisaliśmy o K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Banku, Śląsku Wrocław, czy Esport Pro Tour
Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.