...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Matki gamerki na celowniku marketerów

Matki_gamerki

Badanie JWT i Instytutu Geeny Davis „Unpacking Gender Bias in Advertising” wykazało, że to mężczyźni w reklamach mówią 7 razy więcej, dostają 4 razy więcej czasu na antenie i w 62 proc. to właśnie oni pokazywani są jako inteligentni. Wprawdzie dostrzega się rosnący trend femvertisingu, jednak wciąż nie jest on stosowany w pełni świadomie i niejednokrotnie służy tylko jako trick marketingowy. Specjaliści powinni pamiętać, że mnogość ról społecznych i funkcji pełnionych przez kobiety wciąż rośnie. Wartą uwagi branżą jest mobile gaming, w którym kobiety stanowią aż 52 proc. użytkowników. Zważając na to, że część z nich to matki i zdecydowana większość z nich przyznaje, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy zrobiło zakupy online, kierunek wydaje się oczywisty. To właśnie adresowanie angażujących treści w grach mobilnych do matek może stać się silnikiem napędowym dla marek, które wejdą w ten obszar.

Matka – konsumentka a decyzje zakupowe

Wystarczy spojrzeć na statystyki, żeby zdać sobie sprawę, jaką fundamentalną rolę odgrywają kobiety w kontekście decyzji handlowych. Raport Gemius E-commerce w Polsce 2020 podaje, że 51 proc. kupujących w sieci stanowią kobiety. Według badań IQS i Ringier Axel Springer sprzed pandemii aż 96 proc. Polek chociaż raz w roku kupuje w sieci. 61 proc. robi zakupy online przynajmniej raz w miesiącu. Jak podaje raport „Mobile Gamers Mothers” stworzony przez AdColony i GWI dla Mobiem Polska, 53,5 proc. matek jest głównym decydentem w kwestii większych zakupów domowych i blisko 80 proc. z nich jest również jedynym decydentem przy drobnych zakupach. 86 proc. mam przyznało, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy zrobiło zakupy online, a w ciągu nadchodzących 6 miesięcy taki plan ma blisko 40 proc. z nich. Co więcej, 41 proc. matek woli zakupy w aplikacjach niż w sieci, ponieważ część z nich uważa, że jest to wygodniejsze.

Panie wykazują się większą otwartością na nowości rynkowe niezależnie od kategorii produktowej. Zaopatrują dom w artykuły spożywcze, chemię, środki czystości. Sięgają po odzież, kosmetyki, książki i płyty, produkty farmaceutyczne, artykuły dziecięce, meble i elementy wystroju wnętrz oraz biżuterię. Co więcej, finalizują coraz częściej transakcje dot. artykułów typowo męskich. A wszystko to robią znacznie chętniej online używając do tego urządzeń mobilnych. Jak podaje raport E-commerce 2020 od Gemius, wśród czynników motywujących kobiety do nabywania produktów przez Internet są najczęściej: szybkość, zniżki dla stałych klientów, możliwość zbierania punktów za zakup oraz spersonalizowane promocje.

Michał Giera, Mobiem Polska

Mamy grają w gry nawet kilka razy dziennie

W Polsce aż 52 proc. użytkowników gier mobilnych to kobiety. Gry stanowią rozrywkę dla mam bez względu na ich wiek. Najwięcej gamerek wśród mam znajdujemy w przedziale wiekowym powyżej 25 roku życia (w sumie jest to aż 96,8 proc.). Zaskakująco dużo grających mam spotykamy w grupie powyżej 45 roku życia, jest to ponad 1/3 badanych. Niewiele mniej mam gamerek znajdujemy w grupie wiekowej 25-34 lat. Dużą grupę 28,5 proc. stanowią również panie między 35 a 44 rokiem życia. Najczęściej posiadają od 1 do 2 dzieci w wieku od 0 do 11 lat. Znaczna część mam gamerek, bo aż 83,3 proc., gra w gry na smartfonach. Ponad 30 proc. z nich sięga po grę nawet kilka razy dziennie. Najczęściej poświęcają tej formie rozrywki między pół godziny do godziny i między godziną a dwoma. Jedna sesja gry zajmuje mamom zwykle od 10 do 30 minut.

W co mamy grają na smartfonach?

W rzeczywistości pełnej obowiązków związanych z wychowywaniem dzieci, blisko połowa mam znajduje również odskocznię w grach, traktując je jako formę relaksacji czy sposób na poprawę nastroju. Jedna trzecia ankietowanych mam grywa, żeby zapełnić czas pomiędzy zaplanowanymi czynnościami.

Gry na telefon to świetna opcja dla świeżo upieczonych mam. To bardzo mobilna forma „odskoczni” od obowiązków, a gdy ma się dziecko, jest się na nogach niemal cały czas. Gry na smartfonie sprawdzały się u mnie szczególnie podczas karmienia, które w pierwszych miesiącach życia dziecka potrafiło zajmować jednorazowo po kilka godzin. Najbardziej lubiłam te przygodowe i edukacyjne, bez dwóch zdań działały na mnie odprężająco i zapewniały sporą dawkę endorfin.

Weronika Seweryn

To właśnie mobilność gier i możliwość krótkich rozgrywek są ich największymi zaletami. Mamy zwykle grają podczas przerw, np. na lunch, podczas oglądania telewizji, podczas czekania na coś lub na kogoś i w czasie podróży.

Tetris jako terapia?

Niektóre mamy grywają w łóżku przed snem, a jak zauważa Jane McGonigal, naukowiec z Institute for the Future oraz projektantka gier, która opowiada się za wykorzystaniem technologii mobilnych do utrwalania pozytywnych postaw, cytowana w książce Tima Ferrissa „Narzędzia tytanów” – gry takie jak Tetris, Candy Crush Saga lub Bejeweld mogą działać na nas terapeutycznie, niwelować objawy stresu pourazowego i pomagać zasnąć. Jak się okazuje, mamy wybierają właśnie przede wszystkim łamigłówki, gry słowne, strategie, karcianki i gry przygodowe.

Jak reklamy w mobile gamingu działają na mamy?

Zgodnie z raportem AdColony „Mobile Gamers Mothers” po obejrzeniu reklamy na smartfonie mamy gamerki często czytają recenzje produktu (42 proc.), wyszukują produkt w wyszukiwarkach internetowych (38 proc.) i odwiedzają stronę marki (37 proc.). Co trzecia badana po obejrzeniu reklamy nierzadko w nią klika lub też opowiada znajomym o reklamowanym produkcie (26 proc.).

A co zwiększyłoby intencje zakupowe mam zaraz po obejrzeniu reklamy na smartfonie? Blisko 45 proc. respondentek twierdzi, że chętniej kupiłoby produkt, który byłby dla nich istotny. Prawie 34 proc. matek kupiłoby produkt bezpośrednio poprzez reklamę mobilną, jeżeli byłby on w promocji. Natomiast, dla 33 proc. mam ważne jest również, żeby reklama była odpowiednio angażująca.

W Polsce kobiety stanowią 52 proc. społeczności wśród moblie gamerów. W Europie blisko 7 na 10 użytkowników gier mobilnych to panie. Część z nich to mamy. Warto więc, by marketerzy dobrze przyjrzeli się tej grupie potencjalnych odbiorców. Co trzecia matka wymaga od reklamy, by ta była odpowiednio angażująca. Wierzymy, że przy odpowiedniej strategii i interaktywnych, absorbujących formatach, brandy są w stanie zyskać zainteresowanie tej rosnącej społeczności i przewagę nad konkurencją.

Michał Giera, Mobiem Polska

Reklamy mobilne – najlepsze angażujące kreacje

Mobile advertising w grach uzyskuje wysoką akceptowalność przez użytkowników, ponieważ pozwala im często cieszyć się dodatkowymi bonusami podczas sesji. Widoczność reklam sięga nawet 99 proc. Gdy dodamy do tego interesujące, interaktywne i angażujące kreacje, obserwujemy nie lada sukcesy. Poniżej przedstawiamy kilka ciekawych reklam:

skuteczna reklama mobilna
Kaszka Nestlé Kids MENA – skuteczna reklama mobilna/Źródło: Mobiem Polska

Głównym celem kampanii było pokazanie mamom w jaki sposób kaszka Cerealc pomaga dzieciom rozwijać smaki podczas odstawiania mleka matki. Przy użyciu technologii Aurora™ HD Video, uzyskano ponad 545 tysięcy wyświetleń reklamy przy 96 proc. wskaźniku unikalnych, pełnych wyświetleń. Co więcej, dzięki kreatywnym, interaktywnym opcjom w reklamie, publiczność wykazała niebagatelny wynik zaangażowania, który wyniósł 217,75 proc. Grupa, do której dotarła reklama mogła w nią klikać, oraz przytrzymywać i przeciągać poszczególne elementy, dzięki czemu w angażujący sposób poznawała skład produktu.

edukacja w mobile marketingu
Dettol Covid-19 – edukacja w mobile marketingu/Źródło: Mobiem Polska

Kampania marketingowo-edukacyjna, która miała na celu przeciwdziałanie szerzeniu dezinformacji w RPA w związku z COVID-19. Reklama zakładała walkę z koronawirusowymi mitami. Użyto w niej interaktywnej opcji „Wipe Away” („Zetrzyj”), dzięki której odbiorcy czyścili swój pozornie brudny wyświetlacz z zarazków za pomocą mydła Dettol. Następnie, oglądający reklamę mogli zagrać w quiz, który dementował fałszywe informacje, jak na przykład to, że dzieci nie mogą zarazić się koronawirusem. Reklama wyświetlona została 234 tysiące razy uzyskując 92 proc. pełnych odtworzeń i 22,1-procentowy wskaźnik zaangażowania.


Źródło: Mobiem Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

KitKat wkracza na rynek esportu w Polsce!

AGO-Rogue-KitKat

Firma Nestlé rozpoczęła swoje działania w esporcie od przekrojowej współpracy. Wsparli drużynę AGO Rogue, Ultraligę — turniej League of Legends, a także transmisje telewizyjną Polsat Games.

KitKat został sponsorem organizacji AGO Rogue, które posiada jedną z najlepszych drużyn w League of Legends. Poza logotypem na koszulce i pasywnym brandingiem współpraca zespołu z marką KitKat obejmować będzie szereg aktywacji na profilach w mediach społecznościowych zespołu, jak i zawodników. Batonik będzie towarzyszył im podczas meczów oficjalnych, treningów oraz chwil przerwy, czyli zawsze wtedy, gdy gracz odczuwa głód i potrzebuje sięgnąć po przekąskę.

„Czas na przerwę czas na KitKat” to hasło doskonale znane wśród wielbicieli batonów. Mamy nadzieję, że od teraz również wszystkim graczom podczas przerw pomiędzy rozgrywkami będzie przyświecać myśl „czas na KitKat”. Liczymy, że dzięki temu zawodnicy AGO ROGUE będą mieli mnóstwo energii, by stawiać czoła przeciwnikom i wygrywać, za co trzymamy kciuki!

Julia Łysio, KitKat Brand Manager

Wspólnie z ROGUE zbudowaliśmy drużynę, której zadaniem jest zdominowanie rozgrywek w Polsce i następnie walka na arenie międzynarodowej. Jak na razie cel ten realizujemy, o czym świadczy pierwsze miejsce zdobyte przez AGO ROGUE w sezonie zasadniczym Ultraligi. Niezwykle cieszy nas, że pierwszą współpracę nawiązaliśmy z KitKat, czyli jedną najbardziej popularnych marek z portfolio Nestle.

Maciej Opielski, Partner AGO Rogue

KitKat został również oficjalnym partnerem Ultraligi — Mistrzostw Polski w League of Legends, a także polskiej transmisji European Championship będącymi najbardziej prestiżowymi rozgrywkami League of Legends w Europie. Obie transmisje realizowane będą przez kanał Polsat Games. Wspólne działania oznaczają nowe segmenty transmisji, a także promocję hasła „Nawet prosi czasem potrzebują przerwy”.

Rozpoczęcie współpracy z tak ważnym partnerem pozwoli między innymi na wprowadzenie do naszych transmisji nowych segmentów, które uatrakcyjnią całe show. Wspólne działania mają także przyczynić się do szerzenia akcji #zostanwdomu i Czyste Ręce 2020.

Bartosz Pawlik, Dyrektor Sprzedaży i Strategii w firmie Frenzy

Zmagania Ultraligi i AGO Rogue można śledzić na antenie Polsat Games w telewizji, a także w Internecie na platformach IPLAY.TV, Twitch oraz Youtube. Decydujące zmagania czekają nas już w nadchodzącym tygodniu 31 marca i 1 kwietnia, gdzie AGO ROGUE, K1ck Neosurf i devils.one będą walczyć o tytuł Mistrza Polski.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Wybrano 56 projektów społecznych zgłoszonych do Nagrody Nestlé CSV 2018

nestle

Pomysł zorganizowania takiego konkursu zrodził się 8 lat temu, a jego celem było wspieranie przedsiębiorców adresujących wspomniane problemy. Zwycięzcy otrzymują niezbędne wsparcie finansowe na rozwój inicjatyw zmierzających do poprawy jakości życia różnych społeczności.

W tegorocznej edycji konkursu partnerem Nestlé jest Ashoka, wiodąca międzynarodowa organizacja, zrzeszająca przedsiębiorców wspólnie poszukujących innowacji, dzięki którym firmy mogą sprostać ww. wyzwaniom oraz stworzyć szanse rozwojowe dla społeczności.

 „Nasza współpraca sprawia, że możemy jeszcze lepiej oddziaływać na społeczności oraz wspierać służących im beneficjentów konkursu” – mówi Olivier Fruchaud, Dyrektor Ashoka Szwajcaria.

Zwycięzców tegorocznej edycji konkursu poznamy 16 marca na Forum CSV w Brazylii.
Łączna pula nagród to 500 000 CHF.

Więcej informacji znajduje się na stronie: www.changemakers.com/creatingsharedvalue.

Włącz się w dialog  #CSVprize #SharedValue.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Zabłyśnij na drodze” – Nestlé zwiększa bezpieczeństwo pieszych na drogach

Nestle

„Zabłyśnij na drodze” to ogólnopolska kampania edukacyjna. W jej ramach już od 11 stycznia podkarpackie miejscowości przemierzają edukatorzy: ratownik medyczny, wideorealizator i postać śmierci. Edukują i rozdają zakupione przez Nestlé opaski odblaskowe. Wszystko po to, aby pokazać pieszym, dlaczego po zmroku warto nosić odblaski – także w terenie zabudowanym.

Już w pierwszej godzinie akcji wszystkim niewidocznym spotkanym po drodze rozdano dziesiątki odblasków.

Kampania „Zabłyśnij na drodze” to jeden z przykładów jak Nestlé działa na rzecz poprawy jakości życia i dąży do lepszej przyszłości. Dlatego firma wdraża liczne programy poprawiające poziom bezpieczeństwa w miejscu pracy, a także kształtujące odpowiedzialną postawę i właściwe zachowania wśród pracowników. W Nestlé to właśnie pracownicy budują kulturę bezpieczeństwa, stosując na co dzień obowiązujące standardy, a także stwarzając środowisko sprzyjające bezpiecznej pracy.

Zapraszamy do zapoznania się z materiałem filmowym  promującym akcję „Zabłyśnij na drodze”.

Partnerem kampanii jest firma Pratt&Whitney.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF