...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

W gry na Netflixie gra ledwo 1% subskrybentów

Pewnie niewielu o tym pamięta, a niektórzy pewnie nawet o tym nie słyszeli, ale Netflix od jakiegoś czasu oferuje za pomocą swojego portalu streamingowego ogranie kilku ciekawych tytułów. Opcja ta jednak nie cieszy się zbyt dużą popularnością.

Dane sporządzone przez CNBC (grupa Apptopia) informują, że wśród 220 milionów subskrybentów Netflixa, z sekcji gier korzysta ledwie 1,5 miliona dziennie na całym świecie. Apptopia informuje w sumie o pobraniu gier ledwie 23 miliona razy, od momentu pojawienia się ich na platformie. Jednak dane dotyczące pobrań różnią się znacznie w zależności od tego, jaka baza danych je przedstawia. O ile Apptopia ukazuje, że w styczniu gry z Netflix Games zostały pobrane 8 milionów razy, o tyle firma analityczna Sensor Tower pokazuje wynik wynoszący 13 milionów.

Biblioteka gier Netflixa oferuje nieco ponad tuzin gier. Znajdą się w nich m.in. spin-off gry League of Legends — Hextech Mayhem, kosmiczna strategia Into the Breach, Asphalt Extreme, a także  gry oparte na licencjach popularnych seriali, czy też małe tytuły mobilne. Sama firma ogłosiła, że chce, aby lista gier poszerzyła się do ok. 50 grywalnych pozycji.

Gry można pobierać na komputerach osobistych oraz telefonach z systemem Android i IOS.

 

Adam Daniluk

Zuzanna Król dołączyła do zespołu CEE w Netflix

Objęła stanowisko menedżera ds. filmów oryginalnych

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Seria Tekken otrzyma własny serial animowany

Netflix opublikował trailer serialu na podstawie lubianej serii bijatyk. Tekken: Bloodline opowie o losach jednej z grywalnych postaci dostępnych w grze.

Głównym bohaterem serii  będzie Jin Akazama. Jeden z bardziej rozpoznawalnych fighterów dostępnych w grze tworzonej przez Bandai Namco. Historia opowie o jego przeszłości i o tym jak stał się uczestnikiem Turnieju Króla Żelaznej Pięści.

Serial pojawi się jeszcze w tym roku. Dokładniejsze szczegóły poznamy z upływem czasu, a teraz na fanów czeka jedynie krótka zapowiedź.

Co to oznacza dla społeczności?

Serial, tak jak filmy, mangi, komiksy i różnej maści media wpłyną przede wszystkim na rozpoznawalność marki, co w następnej kolejności może spowodować, że ludzie z dużo większą chęcią sięgną po Tekkena w wersji na komputery PC lub konsole do gier. Łączy się to również z faktem wydania ostatecznej wersji gry, zawierającej wszystkie postaci z dodatków DLC, jak i z być może nadchodzącą premierą kolejnej części tej serii – w końcu Tekken 7 został wydany w 2015 roku.

Rafał „Skryba” Kurczyński, VigilantMagazine


Zapalonych graczy Tekkena zapraszamy do wzięcia udziału w turnieju Vigilant Fight Club v4, który odbędzie się już 7 maja w ESPORT SPOT w Warszawie.

Więcej informacji o turnieju będzie ujawnianych stopniowo na naszym fanpage’u: https://www.facebook.com/VigilantFightClub

 

A już w następny wtorek (29.03) chętnych wiedzy zapraszamy do FOOD TOWN, gdzie eksperci porozmawiają o tematach dotyczących gamingu oraz biznesu. Panel dyskusyjny rozpocznie się już o godzinie 9:00. Zachęcamy do wzięcia udziału w wydarzeniu!

 

Adam Daniluk

Loomi VoD, czyli co by było gdyby połączyć Netflixa z Facebookiem

loomi

Na rynku platform streamingowych nie brakuje. Twórcy Opery postanowili więc pójść krok dalej i połączyć VoD z platformą społecznościową.

Najbardziej rzucającą się w oczy różnicą w stosunku do większości portali tego typu, Loomi nie wymaga płatnej subskrybcji, aby korzystać z bazy filmowej. Na ten moment w ramach strony część produkcji obejrzymy za darmo z reklamami, te premium mamy możliwość wypożyczyć. W bazie znajduje się jedynie 700 produkcji, ma się to zmieniać, a finalnie użytkownicy mają wybierać z pomad 2 tysięcy filmów i seriali.
Gdzie jednak te nowości i funkcje niespotykane nigdzie indziej?
Przede wszystkim nowe tytuły będą wybierane poprzez głosowanie użytkowników, a nie z góry narzucane przez twórców. Co więcej, na platformie poza filmami i serialami na platformie znajdą się również wybrane produkcje internetowe na przykład z YouTube. Widzowie mają również możliwość interakcji między sobą w trakcie seansu oraz zostawiania komentarzy w wybranych momentach filmu dla innych osób. Dla części produkcji przygotowano również dodatkowe atrakcje takie jak komentarze krytyków filmowych czy influencerów oraz aktywne quizy w trakcie seansu.
Czy taka forma seansu z dodatkowymi interakcjami oraz możliwością wspólnego reagowania się przyjmie? I czy stosunkowo mała baza filmów na tle takich gigantów jak Netflix, czy nadchodzące Disney+ oraz HBO Max, wystarczy? Wszystko to zweryfikują najbliższe miesiące.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ranking serwisów streamingowych i VOD za 2021 rok

Netflix_pexels-johnmark-smith

Polski SentiOne przeprowadził analizę popularności serwisów streamingowych i VOD wśród Internautów za cały 2021 r. Jej wyniki potwierdzają zdecydowaną przewagę Netflixa nad konkurencją. Natomiast wśród serwisów VOD, gdzie płaci się za dostęp do pojedynczych tytułów, najpopularniejszy jest Player.pl. Spore zainteresowanie budzi VOD TVP, na którym wiele treści jest dostępnych bezpłatnie. Sporo dyskusji wywołuje również serwis Disney +, mimo że oficjalnie nie jest dostępny w Polsce.

Oglądalność tradycyjnej telewizji w Polsce powoli spada. W 2021 r. Polacy spędzili na oglądaniu telewizji średnio 4 godziny, 6 minut i 34 sekundy na dobę – to najniższy wynik od roku 2012, a tendencja spadkowa dotyczy wszystkich grup wiekowych, jak wynika z danych. Jednocześnie gwałtownie rośnie oglądalność platform streamingowych  –  o 266 proc. w ciągu ostatnich trzech lat. Według danych z listopada 2021 r. najpopularniejszym serwisem streamingowym w Polsce był Netflix, z ponad 13 mln użytkowników. Za nim w pierwszej trójce znalazły się VOD Wp.pl (4,6 mln użytkowników) i Player.pl (4,1 mln użytkowników).

A jak to wygląda nie pod względem liczby użytkowników, ale popularności w rozmowach Internautów?

SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, postanowiła to sprawdzić. Analiza obejmuje cały rok 2021 i dotyczy platform streamingowych, pobierających opłaty abonamentowe, jak i serwisów VOD, gdzie płaci się za dostęp do poszczególnych tytułów.

PLATFORMY STREAMINGOWE

Najpopularniejszy Netflix omawiany w kontekście „Wiedźmina”

W zestawieniu platform streamingowych króluje Netflix z ponad 1,3 mln wzmianek, które osiągnęły zasięg na poziomie 4,6 mld wyświetleń. Najwięcej z nich odnotowano w styczniu – ponad 177 tys. Natomiast gwałtowny wzrost zasięgu – o niemal 170 proc. w porównaniu do poprzedniego miesiąca – miał miejsce w sierpniu, czyli w miesiącu, w którym zmieniły się ceny niektórych pakietów abonamentowych.

W kontekście Netflixa często rozmawiano o Wiedźminie. Sformułowania „wiedźmin serial” i „wiedźmin netflix” odnotowały w sumie 76,5 tys. wzmianek o zasięgu 281 mln wyświetleń. Ponad 29 tys. pochodzi z grudnia, kiedy drugi sezon „Wiedźmina” miał swoją premierę. Dla porównania „Squid Game”, pod względem oglądalności największy światowy hit Netflixa, w Polsce był wymieniany 59,6 tys. razy. Wzmianki na jego temat osiągnęły zasięg na poziomie 91 mln wyświetleń.

HBO GO z „Mare z Easttown”

Serwis HBO GO był przez Internautów wymieniany 152,5 tys. razy, a wzmianki na jego temat osiągnęły zasięg na poziomie 353 mln wyświetleń. Najwięcej wypowiedzi odnotowano w marcu – 18,7 tys. W kontekście HBO GO często wspominano serial „Mare z Easttown” – 8,2 tys. wzmianek, które osiągnęły 12 mln wyświetleń zasięgu. Ponad 4,7 tys. razy wymieniany był serial „Euforia”, a wzmianki o nim osiągnęły 9 mln wyświetleń.

SentiOne_Ranking_popularnosci_serwisow_streamingowych_2021

Amazon Prime Video popularny wśród mężczyzn

Na trzecim miejscu znalazł się serwis Amazon Prime Video77,6 tys. wzmianek z 90 mln wyświetleń zasięgu. Największą liczbę wypowiedzi i najwyższe zasięgi serwis odnotował w październiku. O ile w przypadku Netflixa i HBO GO wypowiedzi rozkładają się mniej więcej po równo między mężczyznami i kobietami, to tutaj zaledwie 13 proc. wszystkich wypowiedzi pochodzi od kobiet.

Disney + popularny, chociaż legalnie wciąż niedostępny

Ciekawym przypadkiem jest Disney +, który w Polsce cieszy się sporym zainteresowaniem, chociaż oficjalnie nie jest jeszcze u nas dostępny. W minionym roku pojawił się w wypowiedziach polskich Internautów 73 tys. razy, a wypowiedzi osiągnęły 219 mln wyświetleń zasięgu. Często towarzyszyły im hasztagi „chcemydisneypluswpolsce” i „releasedisneyplusinpoland”, sporo też rozmawiano o produkcjach ze światów Star Wars i Marvela – m.in. „The Mandalorian” czy „Wanda Vision”. O ile liczba wzmianek na temat serwisu rozkłada się w miarę równomiernie na wszystkie miesiące roku, to w marcu odnotowały one bardzo gwałtowny wzrost zasięgu – o ponad 1700 proc.

O Apple TV + rozmawiają głównie mężczyźni

Kolejny pod względem popularności wśród polskich Internautów jest serwis Apple TV +, wzmiankowany 63,3 tys. razy, z zasięgiem na poziomie 239 mln wyświetleń. Kobiety stanowią tylko 19 proc. autorów wszystkich wzmianek. Internauci sporo rozmawiali m.in. o serialach „Ted Lasso”, „Fundacja” i „For All Mankind”.

Można się spodziewać, że w 2022 r. w tym układzie znaczenia platform w Polsce zajdzie zmiana. Miejsce HBO GO ma w marcu zająć HBO Max, które oferuje większy katalog produkcji i wyższą jakość streamingu. Z kolei na drugą połowę roku szykuje się debiut Disney + w Polsce, co zapewne zachęci wielu Internautów do wykupienia legalnej subskrypcji. Aktualnie brak tej możliwości jest przez wiele osób omijany przy wykorzystaniu VPN lub torrentów. Na koniec – Amazon Prime Video zapowiedziało na jesień premierę serialu na podstawie „Władcy Pierścieni”, który może sprawić, że ta obecnie mało popularna platforma będzie chętniej subskrybowana, a sama produkcja szeroko omawiana.

Katarzyna Czajka-Kominiarczuk, autorka bloga o popkulturze „Zwierz Popkulturalny

 Ipla i jej rebranding do Polsat Box Go

Telewizja internetowa Polsat Box Go z pakietami streamingowymi, która powstała z połączenia serwisów Ipla i Cyfrowy Polsat GO, odnotowała 100,1 tys. wzmianek z 103 mln wyświetleń zasięgu. Dyskusje w sieci wokół platformy często dotyczyły Ligi Mistrzów, stąd jednym z popularnych towarzyszących haseł był #matchday.

 Nowi gracze na rynku streamingowym

W sierpniu 2021 r. na polski rynek weszła platforma Viaplay. Mimo krótkiego okresu działania odnotowała w polskim Internecie blisko 30 tys. wzmianek z 27 mln wyświetleń zasięgu. Autorami aż 90 proc. z nich są mężczyźni, a większość pojawiających się w jej kontekście słów jest związana ze sportem, szczególnie piłką nożną – m.in. „mecze”, „Lewandowski”, „Legia”, „Bayern”.

SERWISY VOD

Player.pl odnotował nieco ponad 35 tys. wzmianek i 23 mln wyświetleń zasięgu.  Blisko 14,5 tys. wzmianek, a więc ponad połowa, pochodzi z lutego. Na jego temat najwięcej rozmów toczyło się na Facebooku, z którego pochodzi 71 proc. wzmianek.

VOD.pl odnotował 25,5 tys. wzmianek, które zyskały zasięg na poziomie 161 mln wyświetleń. Szczyt popularności serwisu wśród Internautów przypada na okres od stycznia do marca 2021 r.

 O CDA Premium często rozmawia się na forach

Z kolei serwis CDA Premium odnotował 7,3 tys. wzmianek, które wygenerowały 5 mln wyświetleń zasięgu. W tym wypadku aż 36 proc. wypowiedzi pochodzi z forów internetowych. Liczba wzmianek rozkładała się w ciągu roku w miarę równo, odnotowując tylko spadek w okresie wakacyjnym.

 Rakuten TV odnotował blisko 6 tys. wzmianek z 10 mln wyświetleń zasięgu. Najwięcej wypowiedzi – 44 proc. – pochodzi z portali internetowych.

TVP źródłem kultury

Wśród polskich Internautów bardzo popularny jest również VOD TVP, w którym wiele treści jest dostępnych bezpłatnie. Serwis był wymieniany blisko 75 tys. razy, a wzmianki o nim osiągnęły 153 mln wyświetleń zasięgu. Najwięcej wzmianek serwis odnotował w lutym. Bardzo popularnym hasztagiem używanym w kontekście tego serwisu jest „kultura”.

Wysoka pozycja TVP VOD nie dziwi. To serwis szeroko rozpoznawany i gwarantujący dostęp do popularnych filmów i seriali polskich. Jednocześnie ma szeroki katalog seriali tureckich, które cieszą się dużą popularnością i niekoniecznie są dostępne w innych serwisach VOD.

Katarzyna Czajka-Kominiarczuk, autorka bloga o popkulturze „Zwierz Popkulturalny”


Źródło: SentiOne 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

YouTube wycofuje się z projektu „Original”

youtube originals

Miała być konkurencja dla takich gigantów jak Netflix czy HBO, po 6 latach Google składa broń i wywiesza białą flagę.

W ramach subskrypcji YouTube premium użytkownicy mają dostęp do takich funkcji jak odtwarzanie w tle, YouTube music oraz ściąganie materiałów. Dotychczas w ramach abonamentu garstka zainteresowanych miała również dostęp do bardziej telewizyjnej części platformy, czyli produkcji spod szyldu Original.
Dość szybko jednak okazało się, że projekt nie spełnia założonych celów, a produkcje, w które często zaangażowane zostały wielkie nazwiska, nie generują spodziewanych wyświetleń. Drugi najbardziej popularny film z projektu pomimo premiery dwa lata temu oraz obecności Roberta Downey Jr. wygenerował jedynie 53 miliony wyświetleń.

yt originals

Dyrektor biznesowy serwisu na Twitterze ogłosił poza zakończeniem projektu, dokończenie rozpoczętych produkcji, kontynuacje programów tworzonych w ramach YouTube Kids Funds, oraz Black Voice, oraz zakończenie współpracy z Susanne Daniels odpowiedzialną za treści tworzone w ramach programu Originals.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nietypowa promocja najnowszego filmu Netflixa

pomnik nie patrz w góre

„Nie patrz w górę” pokazuje jak ślepe, może być społeczeństwo, które skupia się na zyskach i rozrywce bardziej aniżeli na realnym zagrożeniu życia.

W ramach promocji filmu Netflix postawił w małej miejscowości Koniec Świata, zamieszkałej przez 16 osób, pomnik Pamięci Ludzkości, Która Nie Patrzyła W Górę. Pomnik waży 1700 kilogramów, ma 4 metry wysokości, przedstawia meteoryt i nawiązuje do ogromnego zagrożenia przedstawionego w filmie.

Dodatkowo na odwiedzających Koniec Świata, aby zobaczyć pomnik, czeka niespodzianka w postaci kompletu pamiątek. Można je odebrać w Urzędzie Gminy Kraszewice po podaniu hasło „Ja w sprawie końca świata”.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowy sezon Wiedźmina już na Netflixie

wiedzmin sezon 2

Po sukcesie pierwszego sezonu fani czekali rok na dalszy ciąg przygód Geralta z Rivii. W końcu się doczekali!

Dziś na platformie pojawiło się osiem nowych odcinków Netflixowskiej produkcji. A według nieoficjalnych informacji zaakceptowane zostały prace nad kolejnym sezonem.

Poprzedni sezon adaptacji opowiadań Andrzeja Sapkowskiego okazał się ogromnym sukcesem, dzięki czemu decyzja o kontynuacji serii zapadła niemal zaraz po premierze.

W rolę głównego bohatera bez zmian wciela się Henry Cavill, na planie towarzyszą mu Anya Chalotra(Yennefer), Freya Allan(Ciri) oraz Joey Batey (Jaskier). A za produkcje odpowiad Lauren Schmidt.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Co oglądamy?

JustWatch

Serwis JustWatch opublikował dane dotyczące tego, jaki udział na polskim rynku mają poszczególne portale streamingowe.

W trzecim kwartale to znowu Netflix jest na szczycie. Między nim, a HBO:GO jest ogromna przepaść. Pierwszy portal posiada aż 36% udziałów na rynku, zaś drugi 22%, Trzecie miejsce należy do prime video od firmy Amazon. Na kolejnym miejscu ex aequo znajdują się Apple TV i player. Co ciekawe, obydwa portale jako jedyne zwiększyły swój udział w rynku (o 1%) w trzecim kwartale, co przyczyniło się do spadku Netflixa o 2%.

JustWatch to międzynarodowy przewodnik portali streamingowych, który pomaga w 66 krajach ponad 20 milionom użytkownikom miesięcznie znaleźć coś ciekawego do oglądania na serwisach pokroju Netflix, Prime Video, Disney+ itp.

 

 


źródło: JustWatch

Adam Daniluk

Świetne wyniki Arcane!

Arcane

Za nami premiera pierwszego aktu serialu "Arcane" od twórców League of Legends. Produkcja Riot Games już teraz uzyskała wyniki plasujące ją na pierwszym miejscu w prawie 40 krajach.

Po zakończeniu Mistrzostw Świata, Riot pokazał pierwsze trzy odcinki długo wyczekiwanego serialu animowanego. „Arcane” opowiada historię bohaterów z najpopularniejszej gry e-sportowej – League of Legends. W serialu pojawiają się znani z gry herosi – Vi, Jayce, Jinx, Caitlyn, Ekko i Viktor. Kolejne akty będą udostępniane co tydzień, seria ma liczyć łącznie 9 odcinków (3 akty po 3 odcinki).

Arcane od premiery okupuje pierwsze miejsce w kategorii „Najczęściej oglądane” na platformie Netflix, przebijając popularny Squid Game. Serial króluje aktualnie w 38 krajach, także w Polsce. Portal IMDB ocenił pierwsze trzy odcinki na 9,4/10, co jest jednym z lepszych wyników na stronie. Arcane to pierwsza pełnometrażowa produkcja dewelopera, przez ostatnie lata stworzyli masę krótkich animacji rozszerzających uniwersum ich gry.

Adam Daniluk