Wypłata gotówki poza bankomatem? Polacy chętnie korzystają z usługi cashback w sieciach handlowych

Polscy konsumenci regularnie decydują się na skorzystanie z usługi cashback, czyli wypłaty gotówki przy okazji płatności kartą. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację Polska Bezgotówkowa, o rozwiązaniu słyszało już blisko 3/4 Polaków, a niemal połowa ankietowanych miała okazję z niego skorzystać. Cashbacku można użyć już prawie w 300 tys. placówek handlowych na terenie Polski, w tym między innymi w sieci sklepów Netto.

Jak informuje Narodowy Bank Polski w swoim raporcie o kartach płatniczych na koniec 2023 roku, cashback oferuje już 278,6 tys. sklepów, a liczba terminali przystosowanych do realizacji tej usługi zwiększyła się w IV kwartale o 3,8 tys. W tym samym okresie zarejestrowano 6,2 miliona wypłat na kwotę ponad miliarda złotych.

– Wypłata gotówki jest możliwa w przypadku dokonania zakupów na dowolną kwotę i zapłacenia za nie kartą. Z usługi można korzystać wielokrotnie w ciągu danego dnia, co czyni z niego bardzo wygodną formę dla osób, którzy nagle potrzebują gotówki – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto Polska.Liczba klientów Netto, którzy korzystają z usługi cashback we wszystkich placówkach naszej sieci na terenie całej Polski, utrzymuje się na podobnym poziomie, regularnie rośnie natomiast wartość wypłacanych kwot.

Jak pokazują badania Fundacji Polska Bezgotówkowa, za pomocą usługi cashback najczęściej są wypłacane kwoty pomiędzy 50 a 100 zł (34 proc.), a także kwoty do 50 zł (24 proc.). Co istotne, większość banków nie pobiera opłaty za taką operację, a nawet jeśli się ona pojawia, to są to niewielkie kwoty w granicach 2 zł. Od września 2022 roku limit jednorazowej wypłaty gotówki wynosi 1000 zł. Ważne jednak, aby pamiętać o tym, że kwota  gotówki, którą możemy wypłacić za pomocą usługi cashback jest uzależniona od aktualnej ilości gotówki znajdującej się w sklepowej kasie.

Aby skorzystać z usługi cashback w sklepach Netto, wystarczy poinformować sprzedawcę o chęci wypłaty gotówki, a następnie wprowadzić kartę płatniczą do czytnika lub przeciągnąć ją z boku terminala, dokonać wyboru kwoty i zatwierdzić transakcję PIN-em. Usługa nie jest dostępna w przypadku płatności zbliżeniowych, z wypłaty można za to skorzystać również w przypadku płatności BLIK-iem.

 

O Netto Polska:

Sieć handlowa Netto obecna jest na polskim rynku od 28 lat. Przez ten czas wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w kraju, posiadając aktualnie ponad 660 sklepów i zatrudniając ponad 9 tys. osób. W sklepach sieci znaleźć można szeroką ofertę produktów spożywczych, w tym marek własnych (m.in. Sztuka Mięsa, z Zieleniaka, Premieur, Miletto), jak również asortyment non-food. Netto stawia na komfort zakupów: wyróżniający się na rynku design sklepów, szerokie alejki, którymi łatwo się poruszać, strefy odpieku pieczywa w większości placówek czy kasy samoobsługowe, które pojawiają się w kolejnych lokalizacjach – wszystko to sprawia, że liczba klientów Netto stale rośnie. Sieć obecna jest również na rynkach w Danii i Niemczech.

Więcej o ofercie na stronie www.netto.pl oraz w gazetkach reklamowych sieci www.netto.pl/gazetka-netto/.

 

Źródło informacji: NETTO

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

YouGov Recommend 2021: najczęściej rekomendowane marki w Polsce

najchętniej rekomendowane marki

Międzynarodowa firma YouGov zajmująca się badaniami rynku i analizą danych przygotowuje co roku ranking YouGov Recommend, w którym pokazane są najchętniej polecane marki na całym świecie. Firma Inquiry sprawdziła razem z YouGov, które marki są najczęściej rekomendowane przez klientów w Polsce.

W ciągu roku YouGov zbiera dane z milionów ankiet realizowanych dla kilku tysięcy marek w wielu krajach na całym świecie, w tym w USA, Chinach, Japonii, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Ranking YouGov Recommend 2021 powstał na podstawie danych z badania YouGov BrandIndex, w którym zadawane są pytania o m.in. chęć polecania marek. W tym roku po raz pierwszy opublikowany został ranking YouGov Recommend dla marek monitorowanych w naszym kraju. Kategorie monitorowane w Polsce obejmują handel spożywczy, drogerie, modę, handel specjalistyczny, ubezpieczenia, usługi finansowe, gastronomię oraz e-commerce.

Pierwsze miejsce w rankingu YouGov Recommend 2021 w Polsce zajmuje Cukiernia Sowa – wskaźnik rekomendacji dla tej marki (wśród klientów) wynosi ponad 85%. Słodkim przyjemnościom niewiele ustępuje Allegro, zaś na trzecim miejscu znalazł się internetowy sklep rossmann.pl. Kolejne marki w zestawieniu Top 10 to pyszne.pl , 4F, Zara, Rossmann, AXA, Lidl oraz empik.com.

Najchętniej rekomendowane marki w Polsce
Źródło: Inquiry

W osobnym rankingu wyróżnione zostały te firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost wyników w stosunku do ubiegłego roku (Top Improvers). W ciągu ostatniego roku w Polsce największy wzrost indeksu zanotowały sieci Netto, OBI oraz H&M; na dalszych miejscach znalazły się Carrefour, kik, Dino i Żabka. Listę Top Improvers zamykają Biedronka, Aldi i McDonald’s.

Najchętniej rekomendowane marki w Polsce
Źródło: Inquiry

Agnieszka GórnickaNa liście YouGov Recommend Top 10 znajdują się nie tylko wielkie marki, ale też lokalne firmy, które cały czas pracują nad relacją z klientami. Widzimy też, że mimo pandemii wiele firm zdołało znacząco poprawić swoje wyniki.

Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry


Źródło: Inquiry

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Netto przejmuje Tesco Polska i zwiększa liczbę sklepów do prawie 700

Netto przejmuje Tesco Polska

Salling Group, spółka macierzysta Netto Polska, porozumiała się z Tesco Polska w sprawie przejęcia całości działalności spółki – w tym jej sklepów i magazynów.

Salling Group, duńska grupa detaliczna, będąca właścicielem Netto Polska, zawarła umowę z brytyjskim detalistą Tesco w sprawie przejęcia polskiej działalności.

Transakcja obejmuje przejęcie przez Salling Group 301 sklepów i dwóch magazynów. W ramach umowy około 7 tys. pracowników Tesco zostanie przeniesionych do Salling Group.

Netto Polska prowadzi obecnie 386 sklepów, a zawarta dzisiaj umowa ma strategiczną wartość dla rozwoju biznesu, gdyż pozwoli Netto w pełni wykorzystać sprawdzoną koncepcję 3.0 na całym polskim rynku.

Konsolidując obie sieci handlowe na rozwojowym rynku, robimy znaczący krok w realizacji strategii całej naszej grupy, stając się jednym z czołowych graczy na jednym z największych rynków w Europie.

Janusz Stroka, prezes Netto Polska

Salling Group planuje przekształcić nabyte sklepy Tesco w Netto 3.0 nie później niż w ciągu 18 miesięcy od zakończenia transakcji. Do tego czasu będą one działały pod szyldem Tesco. Szczegółowy plan dla każdego sklepu zostanie opracowany w najbliższych miesiącach.

Polskie produkty i lokalni dostawcy stanowią integralną część naszej przyszłej oferty. Transakcja stwarza ogromne możliwości rozwoju zarówno naszym pracownikom, jak i
naszym partnerom biznesowym. Chcemy kontynuować współpracę z naszymi najlepszymi
dostawcami i partnerami, aby wspólnie dostarczać klientom wartość, jakiej oczekują i z jakiej
jesteśmy znani. Jestem przekonany, że wraz z naszymi nowymi współpracownikami zapewnimy polskim klientom bezkonkurencyjną ofertę, atrakcyjny stosunek jakości do ceny i wspaniałe doświadczenie zakupowe w nadchodzących latach.

Janusz Stroka, prezes Netto Polska

Wartość transakcji jest równa Enterprise Value (EV) w wysokości 900 mln zł. Transakcja musi zostać zweryfikowana i zatwierdzona przez urzędy regulacyjne. Jej sfinalizowanie spodziewane jest w czwartym kwartale 2020 roku.


Źródło: Informacja prasowa Netto Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Netto walczy z marnowaniem żywności i pracuje nad nową aplikacją

Sieć Netto kończy prace nad wdrożeniem na polskim rynku nowej aplikacji, której celem jest walka z marnowaniem żywnością. Aplikacja jest kolejnym krokiem, który ma pomóc w przeciwdziałaniu zjawisku masowego wyrzucania produktów, które nadają się do spożycia.

„Nie marnujemy żywności” to nazwa nowej aplikacji, która już w tej chwili jest dostępna dla klientów sklepów App Store oraz Google Play. Aplikacja została stworzona przez programistów w Danii we współpracy z duńskim bankiem żywnościowym Fødevarebanken. Doskonale sprawdziła się w Danii, przyczyniając się do propagowania wśród konsumentów idei zmniejszenia marnotrawstwa żywności, poprzez obniżanie cen na uszkodzone produkty lub żywność, której data ważności zbliża się ku końcowi. W Danii z aplikacji „Mad Skal Spices” (tak brzmi duńska nazwa) korzystają liczni klienci nie tylko Netto, ale także innych sieci handlowych i lokalnych sklepów.

Podjęliśmy decyzję, że udostępnimy aplikację także polskim klientom – mówi Mariola Skolimowska, PR manager Netto Polska. – Dzięki niej każdy, komu bliska jest idea walki z marnotrawstwem żywności, będzie mógł w dowolnej chwili sprawdzić na swoim telefonie, jakie produkty żywnościowe w sklepach Netto są aktualnie dostępne w obniżonej cenie. Użytkownicy aplikacji mogą także łatwo odnaleźć najbliższy sklep spożywczy w swoim sąsiedztwie. Rozwiązanie to pierwotnie dotyczyło sklepów Netto, jednak teraz każdy sklep sieciowy lub inny może przyłączyć się do naszej inicjatywy, tworząc swój profil w aplikacji i na bieżąco udostępniając informacje o przecenionych produktach. Oczywiście, stworzyć taki profil i dodawać przecenione produkty mogą także klienci.  

Netto i Salling Group stworzyły otwarte rozwiązanie dla wszystkich konsumentów i uczestników rynku, aby realnie przyczynić się do walki z problemem marnotrawstwa żywności – dodaje Janusz Stroka, CEO Netto Polska. –  Salling Group oczywiście nie może go rozwiązać samodzielnie, dlatego mamy nadzieję, że do naszej inicjatywy przyłączą się nie tylko inne sieci spożywcze, dyskonty, ale też lokalni sprzedawcy. Razem możemy zrobić o wiele więcej!

Polska wersja aplikacja jest już dostępna do pobrania w sklepach App Store i Google Play, choć prace nad jej udoskonaleniem jeszcze trwają – na niektórych smartfonach mogą bowiem pojawiać się problemy z prawidłowymi ustawieniami językowymi.  

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF