...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Krótki poradnik networkingowy, czyli co zrobić, by więcej zarabiać

Networking, czyli wymiana usług i informacji między przedsiębiorcami, zdobył popularność dzięki licznym korzyściom, które oferuje. Jedną z popularnych form nawiązywania kontaktów są spotkania biznesowe, m.in. śniadania i konferencje. Aby odnieść na nich sukces, konieczne jest odpowiednie przygotowanie i postawa. Wiele zależy od charakteru samego wydarzenia i naszych wcześniejszych doświadczeń w zakresie networkingu. Istnieją jednak uniwersalne zasady, które pomogą w pełni wykorzystać potencjał biznesowy takich spotkań. Przygotuj „mowę windową”, ubierz się odpowiednio i ruszaj po nowych klientów!

Koncepcja networkingu od lat zdobywa popularność w coraz szerszych kręgach. Przedsiębiorcy z różnych branż dostrzegają w niej szansę na wymianę informacji czy możliwość polecenia swoich usług. Powszechnie wiadomo, że doskonałą okazją do nawiązania ciekawych kontaktów są spotkania organizowane przez kluby i towarzystwa biznesowe. Nie jest jednak oczywiste, jak się do nich przygotować, by w pełni wykorzystać ich potencjał. Z kolei jeśli dotychczasowe spotkania nie przyniosły oczekiwanych korzyści, jest to jasny sygnał, że trzeba zmienić coś w swoich nawykach.

 

Krótko, zwięźle i na temat

Jeśli mamy szukać autorytetu, na którym moglibyśmy wzorować swoje wypowiedzi, to z całą pewnością są to autorzy japońskich haiku. Oni wiedzieli, że największą wartość mają pojedyncze zdania, w których zawrzeć można całą wielką ideę. To niełatwa sztuka, ale zapewnia podmiotowi należytą uwagę i szacunek słuchaczy. 

– Udział w spotkaniach biznesowych należy rozpatrywać jako ważny element taktyki firmy. W ciągu kilku godzin możemy przeprowadzić ciekawe rozmowy z co najmniej kilkoma osobami, które pojawiły się na wydarzeniu w tym samym celu, co my – chcą rozwijać swój biznes. A nasze gruntowne przygotowanie do wydarzenia i postawa mogą bardzo ułatwić pozyskanie nowych kontaktów – mówi Maciej Gnyszka, prezes Towarzystw Biznesowych. Podczas przygotowania do udziału w takim wydarzeniu, konieczne jest opracowanie tzw. mowy windowej. Co to oznacza w praktyce?

 

Jak wywindować swój biznes?

– Nazwa metody windowej ma swoje korzenie w pewnej anegdocie. Według niej, w latach 80., w Nowym Jorku pewien biznesmen jeździł windą w wieżowcu. W ciągu jednego dnia udało mu się zdobyć 30 nowych klientów, właśnie dzięki mowie windowej – krótkiej, zwięzłej wypowiedzi na temat swojej działalności, w której zawarł najważniejsze fakty – tłumaczy Maciej Gnyszka. Aby nie być gołosłownym, warto przygotować kilka najciekawszych przykładów swojej działalności. Dobrze jest wybrać je tak, by obrazowały możliwości firmy i skuteczność jej działań. Słowem: pokaż to, co sam chciałbyś dostać. Poza przygotowaniem merytorycznym, przed wydarzeniem warto zadbać także o bardziej przyziemne kwestie, jak wybór odpowiedniego ubioru. Nie tylko pozytywnie wpłynie na – często kluczowe – pierwsze wrażenie. Dlatego takie detale, jak dobór stroju mogą wydawać się nieznaczące, ale tylko pozornie. Wygląd to pierwsza rzecz, jaką widzimy, zanim zaczniemy z kimś rozmawiać, to m.in. właśnie on sprawia, że ta rozmowa w ogóle ma miejsce. Oczywiście o wiele ważniejsze jest to, co mamy do powiedzenia, ale na całość składa się zarówno wnętrze, jak i to, co na zewnątrz. Podobnie wygląda to z drugiej strony – czujemy się o wiele pewniej wiedząc, że wyglądamy dobrze i tym samym nasze przemówienie jest bardziej przekonywujące. 

 

Co dalej?

Jeszcze przed spotkaniem warto zastanowić się, na jakich kontaktach zależy nam najbardziej. Następnym, niezbędnym krokiem jest zadbanie o to, by podtrzymać nowo nawiązane relacje. W tym z całą pewnością pomogą nam social media (szczególnie te biznesowe), ale często zapominamy o tym, że to nie wszystko. O wiele cenniejsze są relacje, które wychodzą poza ekran, a rozmawiając z ludźmi budzimy zaufanie. 

Wybierając się na spotkanie o biznesowym charakterze, warto pojawić się na nim stosunkowo wcześnie. Dzięki takiemu zabiegowi wzrastają szanse na poznanie większej liczby uczestników wydarzenia i nawiązanie kontaktu z tymi, którzy wydadzą nam się szczególnie interesujący. Podczas rozmów należy poświęcać rozmówcy możliwie najwięcej uwagi i prezentować responsywną postawę – żywo reagować na słowa i gesty, wykazywać zainteresowanie tematem dyskusji. Jeśli to konieczne, na pozyskanych wizytówkach można sporządzać krótkie notatki – dużo nowych twarzy może sprawić, że za kilka dni zgromadzone informacje ulecą z pamięci. Aby rzeczywiście wykorzystać potencjał spotkania, wkrótce po wydarzeniu należy podjąć działania, które pomogą nam podtrzymać nawiązane kontakty, a co najważniejsze – zaowocować ciekawą współpracą. Proces networkingu wymaga zaangażowania z naszej strony, jednak potencjalne korzyści w pełni uzasadniają poświęcony na podtrzymywanie kontaktów czas. 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

W Gdańsku z końcem lata biznes nabierze smaku dzięki “Śniadaniu w Chmurze”

Tradycyjne spotkania biznesowe powoli zaczynają przechodzić do lamusa. Firmy prześcigają się w pomysłach na eventy, które mają uatrakcyjnić ich klasyczną formę. Tym samym organizuje się ciekawe szkolenia, konferencje, kolacje, pikniki a nawet wystawy czy gale.

Gama do wyboru jest zatem bogata i organizacje prześcigają się z pomysłami. Atrakcyjny event to jednak nie wszystko. Formę wydarzenia należy bowiem dostosować do odbiorców. Dopiero w przypadku odpowiedniego przygotowania i dostosowania eventu do grupy docelowej powinien on przynieść wymierny sukces, co jest wykorzystywane od lat np. w USA.

Wzrost zainteresowania taką formą promocji można zaobserwować także w Polsce.  Na rodzimym rynku nieobce są już spotkania integracyjne, targi czy konferencje branżowe. Co więcej, ta forma marketingu zaczyna być coraz bardziej doceniana także przez instytucje państwowe i badawcze (konferencje naukowe coraz częściej przyjmują formę promocji placówki).

Ponadto wydarzenia coraz częściej zaczynają przybierać formę wirtualną w postaci np. webinaru, czyli seminarium odbywającego się online. Dzięki takiej formie spotkania można przyciągnąć dużą liczbę osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę na dany temat bez wychodzenia z domu.

 

Natomiast organizator może wzmacniać swoją pozycję na rynku poprzez budowanie wizerunku wiarygodnego edukatora, a nie tylko dostawcy produktu czy usługi. W dodatku zarówno webinary, jak i wydarzenia “stacjonarne” pełnią doskonałą funkcję networkingową, umożliwiają bezpośrednie pozyskanie klienta, dostarczają materiałów do contentu organizacji a nawet pozwalają poznać konkurencję. Przy takiej liczbie korzyści zrozumiałym jest więc kreatywność firm w organizacji wydarzeń, przyciągających ludzi oryginalną formą.

Na nietypową formę marketingu eventowego zdecydowała się również firma Focus Telecom, która od trzech lat organizuje “Śniadania w Chmurze”, czyli spotkania biznesowe, na których przy smacznym śniadaniu i kawie spotykają się eksperci i przedsiębiorcy. Takie kameralne spotkanie przybiera zazwyczaj postać dyskusji, bowiem forma umożliwia wypowiedzenie się każdemu uczestnikowi.

Swobodna formuła śniadania biznesowego sprzyja więc networkingowi i wymianie poglądów. Spotkania są prowadzone  w sposób interaktywny i rzeczowy, bazując na danych zebranych od firm z branży, rozwiązaniach faktycznych problemów oraz analizie konkretnych przypadków. Event staje się zatem wymianą doświadczeń biznesowych.

– “Śniadania w Chmurze” zaczynały swoją działalność jako spotkania biznesowe, odbywające się na szczycie budynku Milenium Plaza w Warszawie. – mówi Agnieszka Ostrowska, Business Development Manager, odpowiedzialna za organizację cyklu – Obecnie śniadania odbywają się przede wszystkim w siedzibie firmy. Cieszą się one dużą popularnością, aczkolwiek staramy się, by liczba osób nie przekraczała 15 i umożliwiała swobodną dyskusję.

Jednak firma Focus Telecom wkroczyła na kolejny poziom kreatywności i 29 sierpnia 2018 “Śniadanie w Chmurze” przyjmie jeszcze inną formę. Po raz pierwszy event odbędzie się w formie praktycznego warsztatu technologicznego, na którym, w Gdańsku, eksperci będą dyskutować o trendach i dobrych praktykach w nowoczesnej komunikacji z Klientem.

Tym samym kameralne spotkanie zamieni się w mini konferencje przy śniadaniu i kawie, na której będzie można spodziewać się

  • Dwóch paneli dyskusyjnych z dwoma różnymi ekspertami.
  • Prezentacji Case Study firm działających na naszym rynku.
  • Rozmowy o RODO w kontekście nagrywania rozmów.
  • Oraz oczywiście klasycznej formy śniadaniowej.

Taka forma wydarzenia okazała się strzałem w dziesiątkę i cieszy się dużą popularnością, mimo że dopiero zaczęto zaproszenie gości.

  • Padł rekord w liczbie zarejestrowanych osób – przyznaje Piotr Hołody, organizator eventów w firmie Focus Telecom – Z pewnością liczba będzie jeszcze większa, więc zmieni to nieco formę samego eventu. Oczywiście śniadanie i kawa zostanie, bo to najmilszy akcent spotkania (śmiech), jednak prawdopodobnie mamy tu do czynienia z narodzinami kolejnego wydania “Śniadania w Chmurze”.

Tym samym 29 sierpnia możemy spodziewać się ciekawego eventu biznesowego, który być może zamieni się w cykl spotkań ogólnopolskich, prowadzonych w różnych miastach. Na ostateczne efekty wydarzenia trzeba będzie jeszcze poczekać. Niemniej “Śniadanie w Chmurze” jest niewątpliwym sukcesem firmy Focus Telecom, które przynosi wymierne korzyści i wyróżnia firmę na rynku.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Startupy w Pałacu już w październiku

Już w październiku odbędzie się trzecia edycja Startupów w Pałacu. Wydarzenie współorganizowane przez Startup Poland ma na celu promocję polskich startupów i umożliwienie przedsiębiorcom networkingu z potencjalnymi inwestorami i klientami. Spośród zgłoszeń wybrane zostaje 10 startupów, które otrzymują zaproszenie na spotkanie w Pałacu. Do tej pory w wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele m.in. Nexbio, Migam.pl, Photon czy Flytech UAV.

Zbliża się trzecia już edycja Startupów w Pałacu. Tym razem pod hasłem GLOBALNIE, czyli z udziałem także zagranicznych inwestorów VC. Misją Startup Poland jest budowanie silnego ekosystemu startupów w Polsce. Silnego, czyli widocznego na arenie międzynarodowej, działającego jak magnes dla mózgów i inwestorów z całego świata, a przynajmniej regionu. Czy możemy wyhodować takie otoczenie rozwoju startupowego biznesu w naszym kraju? Obserwując coraz częstsze sukcesy polskich startupów, w Startup Poland głęboko wierzymy, że tak.

Startupy w Pałacu to wydarzenie,  które ma na celu promocję najciekawszych polskich startupowów i umożliwienie młodym przedsiębiorcom nawiązanie kontaktów biznesowych z potencjalnymi dużymi klientami i inwestorami nie tylko z Polski, ale i ze świata – mówi CEO Startup Poland Julia Krysztofiak-Szopa

Startup Poland jest pomysłodawcą i współorganizatorem Startupów w Pałacu. Wydarzenie siłą rzeczy nie jest masowe a udział jest możliwy wyłącznie na zaproszenie. Dziesiątka startupów pitchujących na scenie wybierana jest w toku otwartej rekrutacji przez kapitułę złożoną z reprezentantów Startup Poland i Kancelarii Prezydenta RP. Kryteria wyboru, tak jak we wszystkich startupowych konkursach i rekrutacjach, obejmują dojrzałość biznesową founderów, potencjalną wielkość rynku, innowacyjność (by nie powiedzieć brzydko: dysruptywność), etap rozwoju, a także zróżnicowanie branżowe pośród ostatecznej dziesiątki.

Październikowe Startupy w Pałacu są już trzecią edycją wydarzenia. Poprzednie zaowocowały już co najmniej czterema dużymi kontraktami podpisanymi przez startupy z dużymi firmami poznanymi w Pałacu Prezydenckim. Wiele potencjalnych umów jest wciąż w fazie rozmów, więc na razie trzymamy kciuki, ale nie zdradzamy szczegółów. To wydarzenie to też oczywiście zyski wizerunkowe dla biorących udział przedsiębiorców. Startupy stają się rozpoznawalne i znacznie zwiększają swoje szanse na dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów partnerów – podkreśla Julia Krzysztofiak-Szopa

Najważniejsze jest wszystko to, co się dzieje po samym wydarzeniu, gdy zgasną reflektory, startupy zejdą ze sceny, a politycy wrócą do swoich obowiązków. Bo prócz promocji i medialnej ekspozycji na końcu najważniejsze są budowane relacje biznesowe. Dlatego cieszy mnie, że po dwóch edycjach dowiaduję się iż Abyglass sprzedaje swoje lustra dla INGLOTA, a Flytech rozpoczyna współpraca z OECD. Takich przykładów jest już cała lista. Na sali jest też zawsze zaproszonych kilkunastu ambasadorów – niech się w świat niesie, że mamy takich młodych zdolnych ludzi. To zdecydowanie pozytywnie wpływa na wizerunek Polski za granica – dodaje Eliza Kruczkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF