...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Crowdfundingowy przystanek w drodze na NewConnect: Weird Fish ruszy z emisją akcji przed debiutem

Odyssey WeirdFish

O planach szybkiego wejścia na NewConnect spółka gamingowa Weird Fish S.A. informowała już w 2020 roku. Moment debiutu tego niezależnego studia deweloperskiego pod kierownictwem Marka Sobóla i Wiktora Szymańskiego zbliża się już wielkimi krokami i powinien nastąpić jeszcze w 2021 roku. Jednak zanim dojdzie do wejścia na rynek NewConnect, zarząd zdecydował się na przeprowadzenie emisji Pre-IPO za pomocą nowopowstałej platformy Navigator Crowd. Emisja akcji ruszy już w czerwcu.

Weird Fish to niezależne studio gamingowe założone w 2019 roku przez dwóch doświadczonych deweloperów Marka Sobóla oraz Wiktora Szymańskiego. Marek Soból jest jednym z twórców notowanej na NewConnect spółki Creepy Jar, znanej m.in. z głośnego tytułu „Green Hell” – symulatora, który pozwala graczom na przeniesienie się w świat puszczy amazońskiej. Pełnił również funkcję prezesa zarządu Techland Warszawa, w którym odpowiadał m.in. za rozwój działu Level Designu.

Drugi z założycieli to Wiktor Szymański, który przez ostatnich sześć lat pracował w studiu Techland Warszawa, gdzie odpowiedzialny był m.in. za organizację produkcji oraz pracę zespołu level designerów. Obecnie spółka prowadzi zaawansowane prace nad swoim pierwszym tytułem „Oddyssey: Your Space, Your Way”, umożliwiającej graczom eksplorację otwartego świata w przestrzeni kosmicznej. Gra utrzymana będzie w charakterystycznej stylistyce lat ’80, a jej trailer można już oglądać m.in. na platformie Steam. Wydawcą gry jest 505 Games, globalny wydawca i dystrybutor gier, należący do koncernu Digital Bros.

Marek SobólOddyssey jest już na mocno zaawansowanym etapie. Mamy gotowych większość mechanik oraz grafikę. Gotowy jest też tryb multiplayer. Przez kilka następnych miesięcy będziemy tę grę dopracowywać i chcemy, aby trafiła do sprzedaży w trybie Early Access już jesienią tego roku. Jednocześnie pragniemy, aby moment ten pokrywał się z naszym wejściem na NewConnect. Taki plan znajdował się w naszej strategii od samych początków Weird Fish. Jednak wychodząc naprzeciw bardzo dużemu zainteresowaniu jakie spływało do nas od potencjalnych inwestorów, postanowiliśmy poprzedzić ten krok przeprowadzeniem emisji na platformie Navigator Crowd. Wierzymy, że kampania crowdfundingowa pozwoli na zaangażowanie w nasz projekt szerokiej rzeszy osób, które wesprą nas w budowaniu rozpoznawalności marki nie tylko w kręgach gamingowych.

Marek Soból, prezes zarządu Weird Fish S.A.

Kampania Weird Fish S.A. będzie pierwszą emisją przeprowadzoną za pomocą nowopowstałej platformy crowdfundingowej Navigator Crowd tworzonej przez Artura Granickiego, byłego Dyrektora Departamentu Fintech w Komisji Nadzoru Finansowego. Platforma ta dedykowana jest inwestycjom w spółki technologiczne z różnych obszarów (np. energii odnawialnej, elektromobility, gaming, medtech, czy IOT) będące na etapie Pre -IPO. Spółki emitentów powinny zadebiutować na rynku NewConnect lub GPW w krótkiej perspektywie maksymalnie 1-3 lat, przy wsparciu i doradztwie Grupy Navigator.

Platforma chce się wyróżnić nie tylko starannym doborem spółek na dalszym etapie rozwoju, które mogą inwestorom dać szanse na zwrot w relatywnie krótkim okresie, ale również otwarciem się na potrzeby inwestorów, takie jak stała informacja o działalności spółek (poprzez kwartalne raporty emitentów), wprowadzenie zautomatyzowanego rynku wtórnego czy funkcjonalny panel inwestora z historią jego inwestycji oraz integracją z elektronicznym rejestrem akcjonariuszy. Platforma działa w ramach grupy kapitałowej Navigator, która zapewniła finansowanie ponad 140 projektom na łączną kwotę ponad 4,5 mld zł oraz doradzała przy wprowadzeniu na parkiet giełdowy kilkudziesięciu spółek.

Weird Fish to pierwsza spółka, której emisję przeprowadzamy na naszej platformie. Wpisuje się ona idealnie w misję, która stoi za powstaniem Navigator Crowd, czyli zwiększeniem szans na zysk wśród inwestorów w mechanizmie crowdinvestingowym, poprzez umożliwienie im inwestycji na etapie Pre-IPO. Weird Fish już na przełomie III i IV kwartału 2021 planuje debiut na NewConnect, a możliwość zainwestowania przez szerokie grono inwestorów w spółkę na kilka miesięcy przed jej debiutem to sytuacja wyjątkowa.

Artur Granicki, prezes zarządu Navigator Crowd

Informacji o emisji szukać można na stronie platformy Navigator Crowd – www.navigatorcrowd.pl.


Źródło: Navigator Crowd

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Robert Lewandowski „wchodzi do gry”, akcje Movie Games szybują w górę !

Światowej klasy piłkarz łączy siły z Movie Games, notowany na warszawskiej giełdzie producent i wydawca gier komputerowych, podpisuje umowę inwestycyjną z Robertem Lewandowskim. Na jej mocy, znany piłkarz stanie się udziałowcem nowo powoływanej spółki zajmującej się produkcją gier o tematyce sportowej. Zawodnik Bayernu Monachium i kapitan reprezentacji Polski od lat aktywnie działa w biznesie, również w sektorze nowych technologii. We wspólnej inicjatywie z Movie Games, będzie nie tylko wsparciem inwestycyjnym, ale też wizerunkowym i częściowo merytorycznym, dostarczając niezbędnej wiedzy, aby produkowane w niej gry sportowe były wierne rzeczywistości.

Według magazynu Forbes, Robert Lewandowski jest jednym z najbardziej wpływowych ludzi w polskim sporcie. The Guardian zaliczył go natomiast do wąskiego grona pięciu najlepszych zawodników piłki nożnej na świecie. Przekłada się to na niebywałą, międzynarodową popularność sportowca wśród fanów piłki nożnej i nie tylko. Na Facebooku, Twitterze, Instagramie i TikToku obserwuje go ponad 30 mln ludzi.

fot. FC BAYERN MUNICH
fot. FC BAYERN MUNICH

Z innowacjami staram się być na bieżąco, chętnie korzystam z nich na co dzień. Sam rynek związany z nowoczesnymi technologiami, w tym rynek gier komputerowych, obserwuję od dłuższego czasu i widzę ogromny potencjał w tym segmencie. Współpraca z Movie Games to dodatkowo możliwość pokazania piłki nożnej od kuchni i będziemy to robić jako pierwsi.

Robert Lewandowski

Adam Białas
fot. Adam Białas

Od lat sektor gamingowy to żyła złota, korzyści wynikające z efektu synergicznego współpracy rokują, jej duży sukces. Akcje notowanej na New Connect – Movie Games zyskały w ub. tygodniu 24,77%. Globalna wartość samego rynku gier wideo w 2020 roku może przekroczyć 90 miliardów dolarów.  Natomiast wartość Roberta Lewandowskiego wg portalu transfermarkt.de wynosi ok. 70 mln euro.  Siła polskiego sektora gier wyraża się najpełniej wyceną polskich spółek gamingowych na GPW. W ub. r. kapitalizacja polskiego GameDev’u osiągnęła próg 30,5 mld zł. Cały rynek gier będzie nadal rósł w kolejnych latach, przekraczając łącznie kwotę 200 miliardów dolarów na koniec 2023 roku. Od lat z uznaniem obserwuję rozwój tej Spółki i kolejne trafne decyzje Zarządu.

 

To pierwszy kontakt Movie Games z grami sportowymi. W tym wydawałoby się zdominowanym przez wydawców AAA sektorze branży gier wideo, zdaniem współzałożycieli, jest jeszcze miejsce na podmiot dostarczający mniejsze, ale nie mniej ciekawe gry m. in. o futbolowej tematyce. Wciąż niewyczerpane możliwości i stały rozwój tego segmentu przyciągają zainteresowanie – obok Roberta Lewandowskiego wielu innych sportowców. W gry inwestują także Gerard Pique, Shaquille O’Neal czy Michael Jordan.

Kurs Movie Games
Notowania Movie Games w ostatnim roku.

Jak wynika z wstępnej informacji Movie Games S.A. jej wyniki finansowe za II kwartał 2020 roku wyniosły: przychody netto ze sprzedaży: 6 141 tys. zł (wobec 1 059 tys. zł w II kwartale 2019r.); zysk z działalności operacyjnej: 4 930 tys. zł (wobec 266 tys. zł w II kwartale 2019r.); zysk netto: 3 897 tys. zł (wobec 226 tys. zł w II kwartale 2019r.). Niedawno też deweloper podpisał list intencyjny z Iron VR, spółką zależną Carbon Studio, działającą w segmencie wirtualnej rzeczywistości. Movie Games planuje produkcję ponad 30 gier o budżetach 150-500 tys. zł. Spółka nie zamierza sięgać po zewnętrzne finansowanie – środki na nowe tytuły będą pochodziły m.in. ze sprzedaży gry „Drug Dealer Simulator”.  W czwartek kurs Movie Games na wieść o współpracy studia z Lewandowskim wystrzelił o ponad 23 proc.

fot. Mateusz Wcześniak – CEO Movie Games

Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością nawiązania tej współpracy. Piłkarskie doświadczenie Roberta będzie bezcenne przy produkcji gier sportowych. Jako niezaprzeczalnie jeden z najbardziej znanych piłkarzy na świecie, pomoże nam nie tylko w realny sposób przedstawić świat sportu, ale także odwzorować prawdziwe emocje panujące za kurtyną samej rozgrywki.

Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games.

Movie Games S.A. jest polską spółką założoną w 2016 roku przez Mateusza Wcześniaka, fana gier z doświadczeniem w sektorze finansowym, wspieranego przez Aleksego Uchańskiego, od prawie trzech dekad związanego z branżą gier komputerowych i mediami oraz Macieja Miąsika, legendę polskiego gamingu, developera z 27-letnim doświadczeniem.. Obecnie spółka zatrudnia kilkadziesiąt osób, które pracują nad ponad dziesięcioma produkcjami. Zespoły developerskie działają w biurach w województwach mazowieckim, wielkopolskim, zachodniopomorskim, małopolskim i na Śląsku. Od początku istnienia  głównym celem Movie Games jest tworzenie zróżnicowanych tytułów dostosowanych do potrzeb globalnego rynku.

Wszystkie najpopularniejsze gry piłkarskie skupiają się na tych kluczowych 90 minutach, my chcemy przedstawić pozostałe 22 i pół godziny oczekiwania na to wydarzenie. Takich gier, luźno inspirowanych formą popularnych seriali dokumentalnych o zespołach piłkarskich i nie tylko pokazujących historie zza kulis jeszcze nikt nie robił, co stawia nas w bardzo uprzywilejowanej pozycji. Ostatnio ogromnym zainteresowaniem cieszył się serial The Last Dance, który przybliżył sukces Michaela Jordana i Chicago Bulls, gdzie wydarzenia na parkiecie były tylko tłem całej historii. Jesteśmy przekonani, że tak jak produkcje filmowe o tej tematyce, tak i nasze gry jako nowy pośrednik przekazywania emocji, zainteresują szerokie grono odbiorców.

Filip Szklarzewski, współzałożyciel oraz prezes planowanej spółki, która do września dołączy do grona innych podmiotów z grupy Movie Games

Produkcje Movie Games cieszą się dużą popularnością wśród graczy. Przykładem może być „Drug Dealer Simulator”. W portfolio wydawniczym Movie Games na ten rok znajdują się m.in. „Lust From Beyond”, „Car Wash Simulator”, „Plane Mechanic Simulator”, „Alaskan Truck Simulator” oraz „Pogromcy Mitów”, realizowany na licencji programu telewizyjnego produkcji stacji Discovery. Z kolei na 2021 r. zostały zapowiedziane takie produkcje jak „American Motorcycle Simulator” oraz „ER Pandemic Simulator”. W ocenie Movie Games, spośród powyższych tytułów największy potencjał na międzynarodowy sukces mają symulatory związane z motywem drogi oraz podróży. Według danych z kwietnia tego roku, na „Alaskan Truck Simulator” oraz „American Motorcycle Simulator” czeka ponad 110 tys. użytkowników Steama.

Robert Lewandowski jest kolejnym sportowcem, który inwestuje w branżę gier i esportu.

LOTTO sponsorem, a Marcin Gortat inwestorem Polskiej Ligi Esportowej

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas