...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

„Podróże na czasie” – drugi panel X. New Normal Creative Comms Meeting z udziałem Anny Górskiej i Marka Śliwki [BRIEF PATRONUJE]

zrownowazona turystyka

Drugie z serii spotkań odbyło się 25 lutego i zostało poświęcone zagadnieniu zrównoważonej turystyki – w ujęciu związanym również z podróżowaniem służbowym, w celach biznesowych.

Podczas rozmowy gościliśmy: Annę Górską – członkini zarządu ICCA International Congress and Convention Association. Która od ponad 20 lat związana jest z branżą spotkań oraz Marka Śliwkę
– właściciela poznańskiego biura podróży Logos Travel, działającego od ponad 25 lat na rynku.
W ramach panelu „Podróże na czasie” rozmówczyni i rozmówca dzielili się swoimi doświadczeniami, przemyśleniami, a także próbowali odpowiedzieć na pytania dotyczące tego, czy turystyka może zmniejszyć bądź poprawić swój wpływ na środowisko naturalne. Dzieli się także przykładami postaw
i działań, które pomagają budować ekologiczną świadomość pośród podróżników.

Anna Górska wspominała o wegańskim menu podczas konferencji, używaniu bardziej ekologicznych środków transportu – takich jak pociąg czy rower – aby dotrzeć na spotkanie biznesowe, czy digitalizacji spotkań i trendzie Legacy, który przypomina o tym, aby organizatorzy wydarzeń pamiętali, by w jego powstanie zaangażować lokalna społeczność – przed, w trakcie oraz po wydarzeniu.
Marek Śliwka skupił się dalekich wyprawach i funkcji edukacyjnej, którą ze sobą niosą. Przybliżył postawy turystów, którzy mają na uwadze dbanie o środowisko naturalne i starają się z niego korzystać w sposób, który jest jak najmniej negatywy. Wspomniał o tym, iż współpraca z lokalnymi, rodzinnymi firmami w docelowym miejscu podróży również pomaga osiągnąć cel, jaki jest budowanie świadomości turystów w zakresie zrównoważonego podróżowania. Przypomniał o tym,
że pandemia nie powinna być przyczynkiem, aby zapomnieć o swoich codziennych nawykach, które mogą przysłużyć się planecie, a także o tym, że dbanie o środowiska to zadanie każdego z nas.

Podczas spotkania pojawił się także kontekst lokalnego podróżowania. Pandemia to czas, w którym ograniczyliśmy lub zmieniliśmy swoje plany wakacyjne i częściej podróżowaliśmy po Polsce. W najbliższym czasie najpewniej przekonamy się, czy trend spowodowany pandemią, czy być może impuls, który wprowadzi podróżników na zrównoważone tory.


Źródło: Q&A Communications 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Zmiany są w modzie” – pierwszy panel X. New Normal Creative Comms Meeting z udziałem Martyny Zastawnej i Eweliny Antonowicz [BRIEF PATRONUJE]

zmiany-moda-eko

Pierwsze z serii spotkań odbyło się 8 lutego i zostało poświęcone zrównoważonemu rozwojowi w świecie mody. Gościniami były: Ewelina Antonowicz – prezeska Fashion Revolution Polska i studentka Sustainable Development, która zajmuje się problematyką zrównoważonego rozwoju w branży odzieżowej oraz Martyna Zastawna, założycielka WoshWosh – pierwszej na świecie firmy odnawiającej obuwie oraz SzeptSzum, agencji marketingu odpowiedzialnego społecznie. Podczas panelu:” Zmiany są w modzie” rozmówczynie dzieliły się swoimi doświadczeniami, a także starały się podpowiedzieć konsumentom i konsumentkom jak w bardziej świadomy i etyczny sposób podchodzić do kupowania ubrań. Martyna Zastawna opowiedziała o tym, skąd wziął się pomysł na WoshWosh czyli firmę, która zajmuje się naprawianiem obuwia. Oparta na idei zero waste inicjatywa stała się dochodowym biznesem. To pokazuje, że można połączyć modę i zrównoważony rozwój.

Widzę ogromną różnicę między tym, co było, gdy startowałam ze swoją firmą, a tym co jest teraz. Zarówno, jeśli chodzi o korporacje, ale i odzew społeczny. Choć oczywiście zastanawiam się na ile jest to prawdziwa zmiana, a nie moda na bycie ekologicznym. Odwołując się choćby do przykładu Patagonii. To nie tylko zachęcanie konsumentów do naprawiania ubrań zamiast kupowania nowych, ale i zmiana modelu biznesowego. Jeśli nawet bycie ekologicznym to dziś trend, to już wkrótce nie będzie tylko trendem, a czymś co zostanie z nami na zawsze, bo wymaga tego sytuacja, która dotyczy nas wszystkich, czyli zmiany klimatu.

Martyna Zastawna

Ewelina Antonowicz zaś przybliżyła działalność Fashion Revolution i opowiedziała o zmianach jakie zaszły od pamiętnego wydarzenia w Rana Plaza. Od tragedii w Bangladeszu minęło osiem lat i dziś sytuacja w świecie mody wygląda inaczej niż wówczas. Kupując ubrania coraz chętniej sięgamy po lokalne marki, wybieramy ubrania szyte w Polsce, albo zamiast decydować się na coś nowego korzystamy z second handów lub naprawiamy to, co już mamy. Z roku na rok jesteśmy coraz bardziej świadomi, choć daleko nam jeszcze do proekologicznej Skandynawii.

To nie jest jeszcze moment, w którym jako Fashion Revolution możemy powiedzieć, że zrobiliśmy swoje. To raczej ewolucja niż rewolucja. Jesteśmy dopiero na początku drogi, za nami jakieś 25-30%. Powolne zmiany, drobne kroczki, zastanawianie się, sprawdzanie co się uda, a co jeszcze nie. W tym roku, w kwietniu podczas naszego najważniejszego wydarzenia, planujemy się skupić na modzie cyrkularnej. Chcemy zaangażować w to osoby, które mają wpływ na stanowienie prawa i zastanowić się nad tym, co można realnie zmienić i jakie działania podjąć w tym kierunku.

Ewelina Antonowicz

Podczas spotkania pojawił się także kontekst pandemii i tego, jak wpłynęła ona na branżę modową. Był (a tak naprawdę nadal jest) to moment, w którym wielu z nas miało czas na przemyślenie swojego podejścia do noszenia ubrań oraz impuls do zmiany swoich nawyków zakupowych. Jednak o tym, czy to trwałe zmiany przekonamy się pewnie za kilka miesięcy, jeśli nie lat. Modowa rewolucja ciągle trwa.


Źródło: Q&A Communications

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zmiany są w modzie. Pierwszy panel X. New Normal Creative Comms Meeting już 8 lutego! [BRIEF PATRONUJE]

meeting w biurze

Poznańska agencja komunikacyjna Q&A Communications od 10 lat organizuje spotkania dla przedstawicieli branży PR i marketingu, podczas którego wspólnie z ekspertami komentowaliśmy wybrane kampanie nagrodzone na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, wydarzeniu na stałe wpisanym w branżowy kalendarz. Dlatego, mimo, że z powodu pandemi, festiwal nie odbył się w 2020 roku, Agencja Q&A Communications postanowiła kontynuować jego tradycję, również w nowej formule. Tegoroczna nazwa, New Normal Creative Comms Meeting, wskazuje na nowe okoliczności, z którymi od kilku miesięcy mierzą się wszystkie branże.

W minionym roku świat stanął w obliczu zupełnie nowej sytuacji – tym bardziej chcemy być blisko tego, co nas porusza. Z ekspertami porozmawiamy o wszystkim, co inspiruje, oburza lub zachwyca. W myśl „Business as unusual” chcemy być otwarci na zmiany, jakie niesie za sobą nowa rzeczywistość i przybliżyć uczestnikom X. New Normal Creative Comms Meeting najbardziej kreatywne rozwiązania wypracowane w ostatnim czasie. I koncentrujemy się przede wszystkim na działaniach przyjaznych dla planety, ponieważ w dłuższej perspektywie, to kryzys klimatyczny jest tym, co gruntownie przebuduje świat, co sprawi, że nie będzie można robić rzeczy tak jak zwykle, że skończy się business as usual.

Przemysław Wojak, Managing Partner w Q&A Communications

Zmiany są w modzie

Już 8 lutego odbędzie się pierwsze z serii spotkań, które wystartuje pod hasłem „Zmiany są w modzie”. Zostanie ono poświęcone zrównoważonemu rozwojowi, świadomej konsumpcji oraz wizji przyszłości w świecie mody. Panelistki Ewelina Antonowicz (prezeska Fashion Revolution Polska; studentka Sustainable Development, która zajmuje się problematyką zrównoważonego rozwoju w branży odzieżowej) oraz Martyna Zastawna (pionierka i propagatorka idei Zero Waste w Europie; założycielka WoshWosh – pierwszej na świecie firmy odnawiającej obuwie oraz SzeptSzum – pierwszej w Polsce agencji marketingu odpowiedzialnego społecznie;) porozmawiają o tym, jak pandemia koronawirusa wpłynęła na zachowania konsumentów mody i czy jest początkiem wielkich zmian w branży fashion.

Zmiany są w modzie! A wraz z nimi również odpowiedzialność. Podczas spotkania postaramy się odpowiedzieć na kilka bardzo istotnych pytań. Czy pandemia nauczyła nas odpowiedzialnego podejścia do konsumpcji? Czy teraz łatwiej będzie realizować ideę zero waste i założenia sustainability? Bądźcie z nami i dowiedzcie się, dokąd zmierza branża fashion.

Martyna Zastawna, CEO Wosh-Wosh

Czas dynamicznych zmian to najlepszy moment na refleksję nad przyszłością świata mody. Czy branża odzieżowa może jeszcze funkcjonować w sposób przyjazny dla środowiska? Od czego zacząć szukanie balansu i zrównoważonego rozwoju na nowo? Jest wiele możliwych scenariuszy, a my zastanowimy się nad tymi, które są najbardziej prawdopodobne i najbardziej oczekiwane. Jeżeli ten temat jest Wam bliski, dołączcie do nas i weźcie udział w dyskusji!

Ewelina Antonowicz, prezes Fashion Revolution Polska

Business as unusual

Temat przewodni jubileuszowej edycji to „Business as unusual”. Pandemia sprawiła, że wiele firm musi stawić czoła sytuacjom, na które nie były przygotowane. „Business as usual” to pasywna postawa wobec nowej rzeczywistości i trzymanie się utartych schematów. „Business as unusual” wiąże się zaś z gotowością na zmiany, ale również z realizowaniem założeń sustainability, mimo niesprzyjających warunków. Wśród analizowanych zagadnień znajdą się m.in. ekonomia obiegu zamkniętego czy podróżowanie w czasie pandemii.
Panel wystartuje 8 lutego o 18:00 i będzie transmitowany na żywo. Do wydarzenia można dołączyć pod adresem: https://www.facebook.com/events/167727468163290


Źródło: Q&A Communications

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF