...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Pol’and’Rock Festival stawia na NFT.

Pol’and’Rock Festival, jeden z największych niebiletowanych festiwali w Europie, wystartował z własną kolekcją tokenów NFT. Unikatowe NFT 29. Pol’and’Rock Festival są dostępne w Siemashop.pl oraz na platformie Influ.com. Dochód z dystrybucji tokenów zostanie w całości przekazany na posprzątanie i uporządkowanie pola festiwalowego w ramach akcji „Zaraz Będzie Czysto”. Za tokenizację, wsparcie technologiczne i przygotowanie procesu sprzedaży odpowiada InfluVerum, właściciel platformy Influ.com. Firma w styczniu tego roku przygotowała i wdrożyła projekt tokenizacji legendarnych serduszek Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

 

„Miłość – Przyjaźń – Muzyka” to nie tylko hasło Pol’and’Rock Festival, ale także nazwa kolekcji festiwalowych tokenów NFT. Organizatorzy jednego z największych niebiletowanych festiwali w Europie stawiają na NFT jako jedno z narzędzi pozyskiwania środków w ramach akcji „Zaraz Będzie Czysto”. Dochód z dystrybucji tokenów zostanie w całości przekazany na posprzątanie i uporządkowanie pola festiwalowego po zakończeniu imprezy. Unikatowe NFT 29.  Pol’and’Rock Festival dostępne są w Siemashop.pl oraz na polskiej platformie do obrotu NFT – Influ.com. To pierwsze tego typu rozwiązanie nie tylko w historii samego festiwalu Pol’and’Rock, ale również pionierskie wykorzystanie tokenów na polskim rynku eventów, wydarzeń i imprez masowych. Organizatorzy mają nadzieję, że dzięki festiwalowej kolekcji NFT nie tylko uda się szybko i sprawnie pozyskać środki na posprzątanie terenu wydarzenia, ale podkreślają również wyjątkowe korzyści, które czekają na wszystkich właścicieli tokenów.

Podczas 31. Finału w naszych działaniach pojawiły się cyfrowe serduszka, czyli tokeny NFT – rozpoczęła się nowa era pomagania! Ten sposób wsparcia spotkał się z ogromnym zainteresowaniem. Z myślą o Najpiękniejszym Festiwalu Świata powstały pierwsze w historii festiwalowe tokeny NFT – do wyboru: Miłość, Przyjaźń i Muzyka – mówi Jurek Owsiak. – Zdobywając je, możecie wesprzeć akcję Zaraz Będzie Czysto. Wybierzcie jedną z unikatowych grafik – tokenów NFT, która   będzie   pamiątką   Waszego   zaangażowania   w   tworzenie Pol’and’Rock Festival. Każdą z tych grafik zaprojektowałem wraz z ekipą fundacyjnych grafików. Czekają też na Was niespodzianki – wycieczka po backstage’u, festiwalowe koszulki i wiele innych dodaje Jurek Owsiak.

Na uczestników tegorocznego Pol’and’Rock Festival i wszystkie osoby, które zechcą wesprzeć akcję „Zaraz Będzie Czysto” czekają trzy rodzaje cyfrowych aktywów. Do każdego z nich został dołączony pakiet korzyści dla nabywcy, który różni się w zależności od przekazanej kwoty darowizny. Podstawowa forma wsparcia to NFT Przyjaźń x Pol’and’Rock w cenie od 29 zł, który obejmuje grafikę zaprojektowaną przez Jurka Owsiaka, pakiet social media oraz certyfikat autentyczności tokenu. Druga opcja to NFT Miłość x Pol’and’Rock, w skład której wchodzi 50 tokenów za 299 zł, pakiet korzyści identyczny jak w wersji Przyjaźń, a dodatkowo także spersonalizowana koszulka festiwalowa i jednorazowa wejściówka na backstage. Obie wersje NFT można kupić od 11 lipca. Trzecią odsłonę kolekcji stanowi NFT Muzyka x Pol’and’Rock, której sprzedaż ruszy na kilka dni przed startem imprezy, a benefity z nią powiązane będzie można odebrać już podczas samego festiwalu.

 

Wielka Orkiestra, jak zawsze działa skutecznie i nowocześnie, adaptuje do polskich warunków światowe trendy. Z zainteresowaniem obserwujemy, jak globalne marki i organizacje wykorzystują NFT do realizacji rozmaitych celów, w tym także zbiórek i akcji charytatywnych – przekonuje Ewa Myślińska CEO InfluVerum, właściciela platformy Influ.com.  – I chociaż w Polsce nie mamy jeszcze tylu doświadczeń z działalności na masową skalę, to 31.Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pokazał, że Polacy nie boją się technologicznych nowinek i z pełnym zaangażowaniem sięgają po nowe możliwości wsparcia projektów charytatywnych. Przypomnę, że legendarne serduszka WOŚP w styczniu tego roku można było po raz pierwszy nabyć w formie tokenów NFT. Znakomity efekt akcji upewnił nas w tym, że kolejna współpraca, tym razem przy Pol’and’Rock Festival, również uczyni z NFT skuteczne narzędzie pozyskiwania środków. Nie mamy wątpliwości, że tokeny to nowoczesny i uniwersalny sposób aktywizacji dużej i różnorodnej grupy odbiorców, a za WOŚP podążą wkrótce inni organizatorzy festiwali, eventów i imprez sportowychpodkreśla Ewa Myślińska.

Organizatorzy Pol’and’Rock Festival zadbali również o to, by festiwalowe tokeny były przyjazne środowisku. Cała kolekcja NFT X Miłość, Przyjaźń, Muzyka powstała w technologii blockchain z wykorzystaniem zrównoważonej platformy Polygon, która po kluczowych zmianach funkcjonalnych z września 2022 zapewnia niższą emisję śladu węglowego aż o 99.992%.

Więcej szczegółów i informacji o projekcie na stronie festiwalowej kolekcji NFT nft.polandrockfestival.pl.

Pol’and’Rock Festival (wcześniej Przystanek Woodstock) to największy w Polsce i jeden z największych w Europie festiwali muzycznych, organizowany od 1995 roku przez Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, stanowiący podziękowanie dla społeczeństwa za styczniowy Finał WOŚP. 29. edycja Pol’and’Rock Festival odbędzie się w dniach 3-5 sierpnia na lotnisku Czaplinek – Broczyno. Festiwal jest darmowy i niebiletowany.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Artur Kurasiński i jego #BriefNa2023

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową...

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

K

Artur Kurasiński, przedsiębiorcą, „człowiek renesansu” w komunikacji marketingowej, komentator bieżących wydarzeń, autor książek , człowiek zaangażowany społecznie.
Przemyślenia Artura na temat minionego roku oraz startującego 2023:

● Minione przynajmniej dwa ostatnie lata dowodzą nam, że snucie precyzyjnych planów, szczególnie jeśli chodzi o biznes, coraz bardziej mija się z celem.

● Przekonuje zarówno siebie jak i innych, żeby zaniechać wiary w to że będzie lepiej, że będzie prościej – w tym roku może nie będzie gorzej, ale na pewno będzie równie ciężko jak 2022.

● Ubiegły rok obfitował wydarzenia związane z takimi uzzwordami jak web3, NFT, kryptowaluty, blockchain.

● Pozytywnie zaskakuje mnie rozwój sztucznej inteligencji (AI), bo właśnie w minionym roku dostaliśmy na razie „do zabawy” narzędzia do interakcji z czatem.

● W przypadku narzędzi sztucznej inteligencji obawiam się, że wchodzimy do piekiełka pod tytułem prawa autorskie?

● Jest bardzo niewielkie zagrożenie, że sztuczna inteligencja stanie się alternatywą kreatywności, na przykład kreatywności w agencjach reklamowych. Co więcej sztuczna inteligencja może wesprzeć kreatywność w ogóle.

● Z wielką satysfakcją obserwuje profesjonalizację rynku startupów w Polsce i to z obu strony ze strony fundusz inwestycyjny i samych startupów.

● Artur kurasiński i jego brief na 2023: powinniśmy dbać o swoje zdrowie bo to zdrowie determinuje nasze możliwości skutecznego działania w biznesie.

Grzegorz Kiszluk

NFT: szansa czy pułapka dla marketingu?

Eksplozja popularności tokenów niewymienialnych to jeden z najbardziej zauważalnych trendów w gamingu, cyfrowej sztuce, inwestycjach i szeroko rozumianym kolekcjonerstwie. Po własne NFT sięgają coraz śmielej marki wywodzące się z bardzo różnych światów – od NBA, przez luksusowe marki odzieżowe i elektronikę po promy morskie. Dzieje się to pomimo ewidentnego załamania rynku inwestycyjnych NFT. Jak przekonuje w najnowszym raporcie „NFT: wciąż szansa czy jednak pułapka? Znaczenie tokenów niewymienialnych dla konsumentów i marek” Hill+Knowlton Strategies, potencjał tokenów w komunikacji marketingowej dopiero zaczyna się ujawniać.

Raport Hill+Knowlton Strategies

 

„Na dojrzałych rynkach NFT są nowym, coraz ważniejszym elementem marketing mix. Nie brakuje opinii, że ich pojawienie się może być równie rewolucyjne dla marek i marketingu, jak powstanie wiele lat temu social mediów. Tak jak social media pozwalały tworzyć się społecznościom zakorzenionym w świecie realnym, tak NFT mają być wehikułem do angażowania społeczności w świecie wirtualnym – w tym m.in. w grach i Metaversum. Postanowiliśmy sprawdzić, na ile ten potencjał jest realny w Polsce, co lokalni konsumenci wiedzą o NFT i jakie mają na ich temat zdanie”

mówi Magdalena Załubska-Król, Director New Economy Practice Hill+Knowlton Strategies, której zespół pracował nad opublikowanym właśnie raportem.

NFT oczami Polaków

Jak wynika z badania Hill+Knowlton Strategies, z pojęciem NFT zetknął się już co 5. Polak. Jest to wartość zdecydowanie niższa, niż np. w USA, gdzie o tokenach nie słyszało tylko 7 proc. obywateli. Zdecydowanie częściej zaznajomieni z tematyką NFT są mężczyźni (23 proc. vs 14 proc. kobiet) i młodsi badani (33 proc. osób w wieku 18-24, 26 proc. wśród osób w wieku 25-34). 

Na poziomie wiedzy również odstajemy od największych tokenowych rynków. Zdecydowana większość respondentów nie była w stanie wskazać podstawowej funkcjonalności tokenów niewymienialnych (czyli potwierdzenia własności do danego aktywa cyfrowego). Najczęściej wskazywane skojarzenia to kryptowaluty (13 proc.) i kolekcjonerstwo (11 proc.). Około 7 proc. Polaków kojarzy NFT przede wszystkim jako aktywo inwestycyjne. Podobnie liczna jest grupa tych, którzy uważają, że to po prostu za „grafiki z internetu”. 

Jednocześnie wśród osób znających termin NFT już 8 proc. respondentów (czyli około 1 proc. całej grupy badawczej) kupiło już co najmniej jeden token niewymienialny.  Około 16 proc. tych, którzy nie posiadają NFT (ale o nich słyszały) planują kupić token w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Nasze badanie ewidentnie wskazuje na słabą adopcję NFT w naszym kraju. Z drugiej strony ta niska penetracja pokazuje, że technologia NFT dociera do Polski z opóźnieniem, a samo jej użycie wciąż może skutecznie wyróżniać markę na rynku

– komentuje Magdalena Załubska-Król, Director, New Economy Practice Hill+Knowlton Strategies. 

(Nie)pewna przyszłość NFT?

O ile z perspektywy inwestycyjnej NFT zdecydowanie nie mają obecnie dobrego czasu, spadek wycen nie oznacza wcale kompromitacji stojącej za nimi technologii. Rozwój rynku i wielka popularność tokenów niewymienialnych stwarza nowe możliwości dla biznesu. 

– W ciągu zaledwie kilku lat NFT z technologicznej ciekawostki przerodziły się w fenomen kulturowy. W ubiegłym roku wydawało się, że nic nie zatrzyma tokenowej manii. Choć od tego czasu przyszło ostudzenie nastrojów, zasadnicza prawda o NFT pozostaje niezmiennie ważna dla marketerów – to wspaniałe narzędzie do budowania społeczności

przekonuje Michał Piątkiewicz, Senior Advisor i Technology Lead H+K.

Nie mamy  wątpliwości, że na świecie i w Polsce będą powstawać kolejne kreatywne kampanie oparte na NFT – dodaje. 

 

Do najbardziej udanych komercyjnie przedsięwzięć opartych na NFT należy między innymi projekt NBA Top Shot. Jest to rynek, na którym fani mogą kupować i sprzedawać NFT w postaci zapisów wideo fragmentów meczów koszykarskich. Przykładów udanych wdrożeń NFT jest więcej. Według Dune Analytics, takie firmy jak Nike, Gucci, Dolce & Gabbana, Tiffany czy Adidas zarobiły na NFT łącznie już ponad 260 milionów dolarów.

– Firmy, które jako jedne z pierwszych wejdą w ten ciągle rozwijający się obszar, zyskają szansę na wyróżnienie się wśród konkurentów oraz stworzenie unikalnego doświadczenia dla swojej grupy docelowej. Potencjał medialny i inwestycyjny kampanii wykorzystujących NFT jest bardzo kuszący. Trzeba jednak pamiętać, że jest to też potencjalne źródło ogromnego ryzyka – od wizerunkowego, przez finansowe po regulacyjne

zastrzega Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies.

 

O badaniu

Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N = 1070 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 1–4 lipca 2022. Metoda: CAWI.

Sebastian Nowak

Złoty grall a NFT – co mają wspólnego?

Już raczej każdy z nas słyszał ten magiczny akronim, którym jest NFT. Non-fungible Token, czyli niewymienialny token to fraza bardzo marketingowo napompowana. Mamy jednak wrażenie, że w dalszym ciągu słabo rozumiana. Zdążyło już narosnąć wokół tego tematu mnóstwo mitów i bajek, więc chcielibyśmy jeszcze raz przejść przez to, czym jest NFT, czego możemy się od niego spodziewać oraz – temat nam najbliższy – czyli jak może zostać wykorzystany w świecie sztuki.

 

Czym jest NFT?

NFT jest “technologicznym sposobem nadawania własności”… Już spieszymy z tłumaczeniem. W normalnym świecie posiadamy rzeczy – mamy na nie paragon, umowę notarialną albo najzwyczajniej w świecie znajdują się u nas w domu, co zasadniczo sugeruje, że są one naszą własnością. Pomimo, że produkcja masowa hula pełną parą, wszystkie rzeczy i tak są unikalne. Możemy bez problemu kupić krzesło w sklepie i nieważne czy ów sklep zbankrutuje, krzesło nadal będzie się u nas znajdowało.

W Internecie wygląda to nieco inaczej, ponieważ wszystkie dane muszą się gdzieś znajdować. Możemy posiadać przedmiot w grze, co nie zmienia faktu, że jeżeli gra upadnie – nic nam z niego nie zostanie. Dotychczas większość danych była (uwaga, ważne słowo) scentralizowana, to znaczy w posiadaniu jakiegoś podmiotu – na serwerach Google, Amazon czy gdziekolwiek indziej. Dzięki użyciu blockchainu, udało się wyelimonwać centralizację, a tym samym sprawić, że dane stały się zdecentralizowane, czyli niezależne od jakiejkolwiek instytucji. Są one ogólnodostępne, a dzięki temu wieczne, bezpieczne i pozwalają na niemożliwe dotąd zastosowania.

Wykorzystanie blockchainu pozwala między innymi na stworzenie NFT, które jest niczym innym niż zasobem zapisanym na blockchainie, przypisanym do konkretnego adresu portfela tj. użytkownika. Może to być cokolwiek – ścieżka dźwiękowa, obrazek, video, napis, to nie ma znaczenia. Znaczenie ma to, że jeśli raz zapiszemy coś na blockchainie, nie da się tego stamtąd usunąć, czyli możemy być spokojni i pewni, że to my jesteśmy właścicielem danego zasobu, którego nikt nie jest w stanie ruszyć bez naszej zgody.

 

Zalety NFT

Jak można się spodziewać, opisane wyżej cechy NFT dają dostęp do wielu wcześniej niedostępnych opcji. Przede wszystkim jest to własność i możliwość jej udowodnienia. Załóżmy, że kupujemy obraz. To nic nowego, że obrazy są warte małą fortunę. W dużej części to właśnie przez to, że są unikalne i oryginał jest tylko jeden, a kopia zawsze pozostanie nędzną kopią. W Internecie dotychczas nie było czegoś takiego jak ów oryginał. Każdy mógł zrobić zrzut ekranu albo po prostu zapisać plik na dysku i już był posiadaczem tej samej grafiki co właściciel. Jak zapewne się domyślacie, nie sprzyja to budowaniu wartości.

Bardzo ważnym i obiecującym aspektem NFT jest digitalizacja sztuki. Pozwoli ona artystom zamienić swoje dzieła w ich cyfrowe odpowiedniki i dużo sprawniej je spieniężać. Przy użyciu NFT artysta nie dość, że może bez problemu pokazać, od kogo pochodzi obraz, to może go również z łatwością sprzedać. Fizyczny oryginał wyśle pocztą. Oczywiście czeka nas jeszcze sporo czasu zanim stanie się to wystarczająco nagłośnione, ale możemy zacząć brać w tym udział już teraz. Technologia NFT na naszej platformie będzie miała kilka zastosowań i będzie częścią całego ekosystemu.

 

Nasza misja

W Mateico stawiamy przede wszystkim na artystów, mając za główny cel stworzenie nowych, niezależnych źródeł dochodu. Wielu z nas jest artystami i wiemy, że to praca na pełen etat, nie wspominając o tym, że zarobki często nie są proporcjonalne do ilości włożonej pracy, ponieważ po drodze każdy musi ugryźć swój kawałek tortu.

Nie u nas. Mateico zapewni artystom platformę, na której będą mogli prezentować oraz sprzedawać swoją sztukę w formie tradycyjnej, ale również jako NFT, przy bardzo niskiej opłacie transakcyjnej w wysokości 2.4%. Dodatkowo twórcy otrzymają kilka dodatkowych narzędzi, tak aby ułatwić promocję, sprzedaż, prezentację swojej działalności artystycznej. Chcemy użyć technologii do tego, do czego została stworzona, czyli ułatwiania życia ludziom, a w naszym konkretnym przypadku artystom oraz inwestorom.

Naszą misją jest również pomoc. Fundacja Mateico wspiera młode talenty, inicjatywy artystyczne oraz domy dziecka. Mamy za sobą już pierwszą pomoc, a jej owoc niebawem ujrzy światło dzienne.

 

Autor: Łukasz Danielewski, Founder & CEO #Mateico.io

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kinguin, uruchamia pierwszy w Polsce NFT Marketplace, we współpracy z Immutable X

Kinguin uruchamia swój NFT marketplace we współpracy z Immutable X. Znajdziemy w nim 40 kolekcji i ponad 200,000 unikalnych NFT. Zapewni on dostęp do ogromnej gamy ekskluzywnych ofert NFT z obszaru gamingu, sztuki czy szeroko rozumianej rozrywki.

Marketplace został zbudowany na protokole Immutable X, dzięki czemu łączy najlepsze cechy Web 2.0 z potencjałem Web 3.0. Kinguin oferuje swoim użytkownikom stabilność i bezpieczeństwo ugruntowanego rynku towarów cyfrowych. Jedne z najlepszych gier NFT, takie jak Gods Unchained, Guild of Guardians, Planetquest czy Habbo Hotel, będą oferować swoje NFT. Kolejne gry zostaną ogłoszone w nadchodzących miesiącach.

Immutable X jest technologicznym rozwiązaniem do skalowania warstwy drugiej dla NFT opartej o sieć Ethereum, stworzonym we współpracy zespołu Immutable oraz Starkware. Połączenie wiedzy firmy Immutable na temat technologii blockchain, z najnowocześniejszą technologią zk-rollup firmy Starkware oznacza, że Kinguin NFT Marketplace będzie w stanie przeprocesować aż do 9 000 transakcji na sekundę, będąc jednocześnie neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla, zapewniając przy tym najwyższy poziom bezpieczeństwa. Jest to pierwszy tego typu marketplace w Polsce, w dodatku o globalnym zasięgu.

Partnerstwo to stwarza możliwości masowej adopcji NFT zarówno dla twórców gier, jak i użytkowników końcowych. Łącząc 13 milionów zarejestrowanych użytkowników Kinguin z rozwiązaniem skalującym Immutable X, zachowujemy bezpieczeństwo aktywów oraz szybkość transakcji, co znacząco ułatwia poznanie świata NFT.

Inne funkcje Kinguin NFT marketplace obejmują dedykowaną opcję wyszukiwania, dzięki czemu każdy może łatwo kupować i sprzedawać NFT. Użytkownicy mogą również połączyć swój krypto-portfel MetaMask z rynkiem Kinguin NFT. Jest to bezpłatny portfel kryptowalutowy, dostępny jako aplikacja na smartfona lub rozszerzenie przeglądarki internetowej. Dzięki temu każdy użytkownik może kupić NFT lub zdeponować Ethereum w celu zakupu, a także sprawdzić saldo NFT.

Od początku istnienia firmy skupiamy się na zainteresowaniach i pasjach naszej społeczności. Wraz z rozwojem Play to Earn, wydawało się to dla nas naturalnym kolejnym krokiem. Jesteśmy wdzięczni, że mamy partnerów, którzy podzielają naszą wizję i nie możemy się doczekać współpracy z Immutable X, aby zaoferować naszym klientom szereg ekskluzywnych zasobów gier NFT.

Robert Kalbarczyk, Chief Operating Officer i Acting CEO w Kinguin

Cieszymy się, że możemy powitać 13 milionów użytkowników Kinguin i pomóc nowej generacji graczy, aby w końcu naprawdę mogli posiadać swoje przedmioty w grach. To niezwykle istotne wydarzenie — jeden z największych marketplaców gamingowych na świecie, bazujący na technologii web 2.0, rozszerza swoją ofertę o NFT i wybiera do tego warstwę 2 Ethereum. Dołożymy wszelkich starań, aby pomóc firmie Kinguin w skalowaniu tego przedsięwzięcia na setki gier NFT, docierające do milionów graczy.

Robbie Ferguson, współzałożyciel Immutable

Kinguin NFT marketplace znajduje się na wczesnym etapie rozwoju, ale już teraz firma pracuje nad długoterminową strategią, aby zapewnić jego ciągły rozwój. Oprócz współpracy z dużymi platformami, Kinguin ma również nadzieję, że z czasem stworzy własne gry i kolekcje NFT.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Emirates wprowadzą NFT oraz doświadczenia w metaverse

Linie lotnicze, które zyskały renomę dzięki swoim innowacyjnym produktom i usługom zorientowanym na klienta, ogłosiły dziś swoje plany stworzenia doświadczeń marki w metawszechświecie. Oprócz tego pojawią się tokeny NFT: zarówno kolekcjonerskie, jak i użytkowe. Pierwsze projekty są już w trakcie realizacji, a ich inauguracja przewidywana jest w najbliższych miesiącach.

Linie Emirates ogłosiły również, że ich pawilon Emirates na terenie Expo 2020 zostanie przekształcony w centrum innowacji. Ma ono przyciągnąć talenty z całego świata, aby wcielić w życie przyszłościowe projekty linii lotniczych, w tym te związane z metaverse, NFT i Web3.

– Dubaj i Zjednoczone Emiraty Arabskie wyznaczają drogę w gospodarce cyfrowej, mając jasną wizję popartą praktyczną polityką i ramami regulacyjnymi w obszarach takich jak aktywa wirtualne, sztuczna inteligencja i ochrona danych.

Emirates zawsze wykorzystywały zaawansowane technologie w celu usprawnienia procesów biznesowych, wzbogacenia oferty dla klientów oraz poprawienia umiejętności i doświadczeń naszych pracowników. Jesteśmy podekscytowani możliwościami cyfrowej przestrzeni przyszłości i inwestujemy znaczne środki finansowe i zasoby, aby rozwijać produkty i usługi z wykorzystaniem zaawansowanych technologii, które zaowocują sprzedażą, doświadczeniem marki i efektywnością przedsiębiorstwa.

To dobrze, że nasz futurystyczny pawilon na Expo zostanie przekształcony w centrum rozwoju najnowocześniejszych doświadczeń w oparciu o wizję gospodarki cyfrowej ZEA – powiedział Jego Wysokość, Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes i dyrektor naczelny Emirates Group.

Emirates kontynuuje współpracę z partnerami branżowymi w ramach swojej strategii Web3 i rekrutuje talenty do swoich projektów.

Dostarczanie wrażeń i kontakt z klientami w cyfrowym świecie nie jest niczym nowym dla Emirates. Ponad 5 lat temu linie wprowadziły pionierską technologię Web Virtual Reality (VR) dostępną na stronie emirates.com i w aplikacji Emirates, oferując wciągający, trójwymiarowy, 360-stopniowy widok wnętrza kabiny. Klienci mogą obejrzeć swoje miejsca przed dokonaniem odprawy online za pomocą mapy siedzeń w 3D, a osoby zainteresowane mają możliwość rezerwacji preferowanych miejsc w środowisku 3D. Ta wielokrotnie nagradzana technologia jest kompatybilna ze wszystkimi urządzeniami, nie wymaga korzystania z zewnętrznych aplikacji lub wtyczek.

W zeszłym roku Emirates jako pierwsze linie lotnicze uruchomiły własną aplikację VR w sklepie Oculus, oferując użytkownikom wiernie odtworzone, naturalnej wielkości i interaktywne wrażenia z wnętrza kabiny na pokładzie flagowego samolotu Emirates A380 oraz Boeinga 777-300ER Gamechanger. Użytkownicy mogą na przykład „odbierać” przedmioty z poczekalni pokładowej, „włączać” prysznic w strefie spa lub zamykać za sobą drzwi do prywatnego apartamentu. Mogą nawet zwiedzać kokpit.

W pawilonie Emirates podczas Expo 2020 najpopularniejszą atrakcją związaną z doświadczeniami „przyszłości lotnictwa komercyjnego” była podróż VR prezentująca wnętrza kabin przyszłych samolotów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Taniec, technologia i charytatywność – trwa pierwsza w historii aukcja polskiego, tanecznego tokenu

nft taniec

Połączenie technologii i sztuki tanecznej. Pierwsze takie przedsięwzięcie w Polsce. Cyber Movement to projekt, który przenosi taniec do świata cyfrowego. Animacje i filmy taneczne w postaci tokenów NFT mogą przynieść tancerzowi nowe pole do dystrybucji swojej sztuki, kolejne źródło zarobku lub jak w przypadku Cyber Movement mogą pomagać innym. Na stronie projektu jak i samej licytacji widnieje informacja, że autor przeznacza swoją część dochodu ze sprzedaży NFT na stypendia taneczne dla dzieci i młodzieży.

Pomysłodawcą i twórcą projektu jest Dariusz Mrowiec – choreograf z Brzegu ze Szkoły Tańca i Baletu Coco Dance Center.

W tym projekcie tokenizuję moją twórczość. Jednocześnie chcę zainteresować i pomóc innym artystom wejść w świat NFT. Uważam, że mądrze wykorzystana technologia może nieść wiele korzyści. Nie rozchodzi się tutaj tylko o zarabianie na kryptowalucie, ale o docenienie sztuki w sposób, w jaki doceniona jeszcze nie była. Cyber Movement to projekt, który mam nadzieję poprawi postrzeganie tańca i wpłynie na docenianie artystów. Projekt, który pokaże, że ruch, którego my tancerze/choreografowie uczymy się całe życie, zasługuje na postawienie go między rzeźbą a obrazem w galerii sztuki.

CyberMovement to projekt NFT stworzony przez tancerza – z myślą o przyszłości tańca. Mamy w Polsce znakomitych choreografów i wybitnych tancerzy m.in sceny street dance, którzy reprezentują nas na całym świecie. Mamy też genialnych pedagogów. Chcę pokazać, że każdy z nich może zostawić swój ślad również w świecie cyfrowym.

CyberMovemen to autentyczność sztuki w sieci Blockchain, która nigdy wcześniej nie miała miejsca. DaVinci tworząc obraz nie sądził, że kiedyś jego podpis będzie tyle wart. To wielki krok w stronę uszanowania praw autorskich.

Taniec jest w reklamie, filmach, gifach, grach komputerowych, modzie, sporcie, muzyce – dlaczego nie możemy próbować trafić na nowy rynek?
Trwają prace m.in nad tokenami tańca w 3D (we współpracy z Bones Studio z Warszawy) i kolekcją animowanych sampli tanecznych do muzyki międzynarodowych twórców. Wszystkie nadchodzące tokeny będą służyć również wsparciu w rozwoju tanecznym dzieci i młodzieży.

Na trwającej licytacji można stać się właścicielem tokenu, który to wszystko zapoczątkował. Dla lubiących pomagać jest to pierwsza taka okazja, dla osób kochających sztukę jest to możliwość na dołożenie do swojej kolekcji tanecznego obrazu, a dla inwestorów i kolekcjonerów jest to zakup początku ciekawej historii.
Rynek kryptowalut, tokenów i świata cyfrowego to świat, wobec którego tworzy się wiele spekulacji jak przed 5G, wcześniej 3G, przed telefonami komórkowymi, internetem, prądem, kołem. Nie twierdzę, że jest to przestrzeń w 100% bezpieczna, bo każde narzędzie w złych rękach będzie niosło ze sobą złe efekty. Ale stoimy na początku kolejnego rozdziału tym razem z technologią w roli głównej. Chcę, aby sztuka taneczna nie została w tyle i w połączeniu z cyfryzacją mogła czynić dobro.

Mówi się, że „Ludzie często uważają, że łatwiej jest być wynikiem przeszłości niż jedną z przyczyn przyszłości”. Dlatego powstał projekt Cyber Movement. Mocno wierzę w to, że taniec dalej będzie „przyczyną przyszłości”.


Źródło: Eldon Studio Dariusz Mrowiec

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kradzież NFT o wartości prawie 2 milionów dolarów

nft scam

Z jednej z największych giełd NFT skradziono ponad 250 tokenów o łącznej wartości szacowanej na prawie 2 miliony dolarów. Jak to się stało?

Najprawdopodobniej 32 użytkowników zostało okradzionych przy wykorzystaniu metody phishingowej. Według CEO firmy wszyscy z nich padli ofiarą oszustwa, a zabezpieczenia strony nie były winne. Niestety na ten moment brakuje większej liczby informacji dotyczących samego ataku. Nadal nie wiadomo, w którym momencie oraz w jaki sposób oszukano właścicieli tokenów. Prawdopodobnie złodziejom udało się uzyskać od właścicieli “wirtualny czek in blanco”, który musieli jedynie uzupełnić o wybrany z kolekcji token. W sieci pojawiła się również lista wszystkich wykradzionych tokenów wraz z numerami transakcji.

OpenSea po ostatniej rundzie finansowania zostało wycenione na 13 miliardów dolarów stając się tym samym jedną z największych firm działających w branży NFT. Platforma oferuje prostą obsługę, jednocześnie dając możliwość handlu wirtualnymi prawami własności. Za ogromnym sukcesem idzie jednak równie wielkie ryzyko, a ta sytuacja nie jest pierwszym przypadkiem wykradania tokenów z kont użytkowników. Tym razem prawdopodobnie był to jedynie ludzki błąd klientów, mimo to na pewno wiele osób korzystających z platformy musiało zadać sobie pytanie, czy jest ona w pełni bezpieczna.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Tiger inwestuje w misie NFT

Tiger Misie NFT

Marka Tiger zmieniła swój avatar w social mediach na wizerunek misia z kolekcji Fancy Bears Metaverse. To oficjalny komunikat oznaczający wejście firmy w NFT.

Fancy Bears Metaverse należy do platformy NFT Fanadise. Polska firma sprzedaje ponad 8 tys. grafik. Swojego spersonalizowanego misia otrzymała Grupa Maspex. Cała kolekcja wzorowana jest na Bored Ape Yacht Club, w które inwestują m.in. amerykańscy celebryci.

Obrazek został zaprojektowany z myślą o jak najtrafniejszym przedstawieniu charakteru Tigera. Ciemne okulary symbolizują pewność siebie z pewną dozą tajemniczości, siłę i energię tygrysa

Przedstawiciele Maspex

Ten krok pokazuje, że Tiger jest nowoczesną marką, która idzie z duchem czasu. Rozwijamy nie tylko nasze produkty pod kątem innowacyjnych smaków i opakowań, ale również prowadzimy szerokie działania komunikacyjne oraz podążamy za aktualnymi trendami technologicznymi.

Dorota Liszka, komunikacja kooperacyjna w Grupie Maspex na łamach portalu wirtualnemedia.pl

Adam Daniluk

Nie będzie kolekcji MetaWormsów! Team17 rezygnuje z NFT

MetaWorms

Pod koniec stycznia Team 17 poinformowało, że chce wejść w NFT ze swoją nową kolekcją. Twórcy jednak szybko zrezygnowali z pomysłu wprowadzenia "MetaWormsów"

Worms to flagowa gra od Team17. Niemal 23 lata historii, różne odsłony, liczne wzloty i upadki. Twórcy po podbiciu branży gier swoim niepozornym projektem chcieli spróbować czegoś innego.

Fani mieli szansę pozyskać na własność część budowanej przez te wszystkie lata historii. Projekt MetaWorms miał dać szansę na zakup własnego spersonalizowanego robala. Jednak pomysł przetrwał jedynie… 24 godziny. Po tym czasie Team17 wystosowało oficjalny komunikat o rezygnacji z projektu.

Posłuchaliśmy naszych współpracowników, partnerów, programistów oraz obaw naszej społeczności. Podjęliśmy decyzję o wycofaniu się z rynku NFT.

Zespół Team17

 

Adam Daniluk