Kopanie Bitcoina w wirtualnej rzeczywistości

Fold x Niantic

Niantic odpowiedzialne za najpopularniejszą grę mobilną z wykorzystaniem technologii AR łączy siły z kryptowalutowym projektem.

W artykule znajdują się linki afiliacyjne. Po kliknięciu w nie, zostaniesz przeniesiony na stronę reklamodawcy, gdzie będziesz mógł zapoznać się z konkretną ofertą na produkt lub usługę. Klikając w linki afiliacyjne nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę redakcji brief.pl i naszą niezależność.

Szał na „Pokemon Go” ma już swoje lata, a mimo to jej sukces nie został powtórzony przez żadną inną produkcję. Zarówno uniwersum Harry’ego Pottera, jak i Wiedźmina nie przemawiają do graczy tak jak kieszonkowe potwory.

Tym razem w efekcie kolaboracji studia Niantic oraz projektu Fold gracze nie będą zbierać pokemonów a Bitcoiny. Inspiracją całego procesu ma być kopanie kryptowalut. Dlatego też w aplikacji pojawiają się fragmenty kodu, które należy „wykopać” klikając w nie. Standardowo każdy blok kryje za sobą jedno Satoshi (Najmniejsza jednostka Bitcoina) warte aktualnie okolice jednej dwudziestej centa.

Dowiedz się więcej: Jak wygląda kopanie Bitcoina?

Obecnie w grze można jedynie zbierać kolejne bloki oraz kręcić kołem, licząc na wygranie większych ilości Satoshi lub BTC. A dodatkowo zapowiedziano już chęć rozbudowy aplikacji o możliwość interakcji z innymi graczami, oraz dodanie przedmiotów/skórek w technologii NFT.

Gra zintegrowana jest z aplikacją Fold.  Dzięki temu gracze mają wgląd w bazowy projekt firmy, jakim jest karta oparta o Bitcoina. Pozwala ona płacić w dowolnym sklepie akceptującym karty Visa przy pomocy środków trzymanych w kryptowalucie. Każda transakcja jest dodatkowo szansą na wygranie nagród takich jak cashback, a nawet cały Bitcoin.

Zarówno gra, jak i sama usługa Fold na dzień dzisiejszy dostępna jest jedynie dla użytkowników z Amerykańskim IP.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF