...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Centrum Technologiczne Nike w Polsce

Firma Nike ogłosiła oficjalne otwarcie Centrum Technologicznego w Gdańsku. Nike Technology Center będzie odpowiadało za świadczenie kluczowych usług technologicznych, które przyniosą nowe możliwości rozwoju dla firmy, opracowanie nowych innowacji i rozwój strategii direct-to-consumer.

Z nowopowstałym zespole inżynierów, Centrum Technologiczne realizuje kluczowe projekty w obszarach związanych ze strumieniowym przesyłaniem danych (Global Architecture & Platforms), ich przetwarzaniem i analizą (Enterprise Data & Analytics) oraz innowacji technologicznych, które w przyszłości będzie wdrażać w sklepach stacjonarnych. W przyszłości centrum będzie rozszerzało swoją działalność o nowe obszary takie jak sztuczna inteligencja (AI) i aplikacje mobilne.

Nowa inwestycja Nike znajduje się w strategicznej lokalizacji, blisko Morza Bałtyckiego w biurowcu Olivia Star. Gdańsk jest idealną lokalizacją na inwestycje technologiczne, ponieważ posiada dwa uniwersytety badawcze, tętniącą życiem społeczność start-upów i liczne grono pasjonatów sportu i technologii.

Centrum Technologiczne Nike w Polsce jest realizacją naszego planu cyfrowej transformacji. Naszym celem jest jeszcze lepsze wsparcie sportowców. Cieszę się, że nasz zaangażowany zespół tworzy nową generację międzynarodowych rozwiązań, produktów i usług, z których będą korzystać miliony ludzi na całym świecie.

Ratnakar Lavu, Global Chief Digital Information Officer w Nike

Centrum Technologiczne Nike w pełni odzwierciedla kluczowe dla marki wartości. Promuje współpracę i innowacje, wspiera różnorodność stylów pracy i zapewnia równy dostęp do najlepszego środowiska pracy, przestrzeni i usług dla wszystkich pracowników.

Centrum Technologiczne Nike bardzo dynamicznie rozwija się i planuje zatrudnić w najbliższych miesiącach ponad 100 pracowników. Oferty można śledzić pod linkiem: https://jobs.nike.com/technology

 


źródło: Nike

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nike zwalnia pracowników bez szczepienia

sklep Nike

Portal The Oregonian podaje, że Nike decyduje się na radykalny krok.

Firma produkująca odzież nie przebiera w środkach. Już jutro, 15 stycznia pierwsi pracownicy mogą dostać wypowiedzenie z pracy. Pismo dostaną osoby niezaszczepione przeciw wirusowi COVID-19, którzy nie posiadają orzeczenia lekarskiego o braku możliwości zaszczepienia się.

Adam Daniluk

Nike wchodzi do Metaverse

Nike x RTFKT

Producent odzieży postanowił pójść śladem konkurencji. W celu wejścia na rynek NFT Nike wykupił studio RTFKT zajmujące się tworzeniem wirtualnych (i nie tylko) projektów.

Studio RTFKT (nazwa wymawiana jako artefakt) założone zostało w zaledwie w zeszłym roku, a mimo to ma za sobą wielomilionowe projekty. Od dziś tworzyć będzie również dla Nike.
Współpraca bardzo dobrze wpasowuje się zarówno w portfolio firmy, która stoi za viralowym projektem wirtualnych butów inspirowanych Tesla Cybertruck, jak i jej najnowszy projekt.

CloneX ma być najbardziej ambitnym projektem studia. Nie tylko skupiając się na designie, a na stworzeniu ułamka swojego świata, w którym reprezentacją człowieka mają być avatary stworzone przy współpracy z Takashi Murakami. Przede wszystkim mają one być jednak gotowe do wykorzystania w Metaversie oraz skoncentrowane na modzie. Dropy unikalnych wirtualnych ubrań dla avatarów mają wejść poziom wyżej dzięki możliwości zamówienia ich fizycznej wersji.
Nie dziwi więc, że Nike zdecydowało się przejąć studio z doświadczeniem modowym w Meta świecie. W szczególności, iż coraz więcej marek odzieżowych decyduje się na kroki w stronę tokenów NFT. Dają one w końcu zdecydowanie więcej wolności projektanckiej i nie ograniczają ich takie czynniki jak wygoda czy praktyczność.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Największe kolaboracje – giganci promują się poprzez esport

Fnatic

W świat sportów elektronicznych wchodzą już naprawdę duże marki. Warto mieć to na uwadze, że popularność esportu wzrosła do takich rozmiarów, że niektóre znane organizacje, czy też całe turnieje, potrafią zebrać wokół siebie naprawdę ciekawych sponsorów. To kilka jednorazowych kolaboracji, czy też długotrwałych współprac, o których usłyszeć mogli nawet fani niezwiązani z esportem.

Fnatic x Gucci

Źródło: https://www.gucci.com/pl/en_gb/st/capsule/gucci-fnatic-watches-collection

Kolaboracja największej esportowej marki z jednym z najbardziej znanych domów mody opierała się na jednym przedmiocie. Limitowany zegarek z logiem i kolorystyką Fnatic można było nabyć za 1350 funtów. Zostało wyprodukowane zaledwie 100 sztuk, a nakład zszedł po ok. 48 godzinach.

Poza kolaboracją z luksusową marką, Fnatic dało fanom coś znacznie bardziej casualowego. Mowa tu o bluzach z odzieżową marką Champion. Również były to limitowane przedmioty, a ich cena wynosiła ok. 120$

BMW w e-sporcie

BMW w esporcie
Źródło: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0307496EN/%E2%80%9Cunited-in-rivalry%E2%80%9D-%E2%80%93-bmw-teams-up-with-world%E2%80%99s-leading-esports-teams?language=en

W kwietniu 2020 miała miejsce informacja, która mogła zaskoczyć nawet osoby ze środowiska esportowego. BMW, będącą bardzo szanowaną marką motoryzacyjną ogłosiła współpracę z Cloud9 (USA), G2, Fnatic (Europa) oraz FunPlus Phoenix (Chiny) i T1 (Korea). Umowa zakładała, że zawodnicy będą jeździć na mecze pojazdami spod szyldu BMW, będą mieli ich logo na koszulkach, oraz będą dodawać posty sponsorowane.

G2 x adidas

G2 x Adidas
Źródło: https://g2esports.com/blogs/news/adidas-partnership-announcement

Adidas stał się głównym sponsorem G2 w 2021 roku. Drużyna podpisała z nimi dwuletnią umowę, a teraz, na wzór drużyn piłkarskich, na ich oficjalnych koszulkach widnieje logo. Dodatkowo, nowy merch jest dostępny także dla fanów. W oficjalnym sklepie pojawiła się bluza i spodnie z logiem g2 x adidas. Niestety nie posiadam informacji ile obecnie sprzedano sztuk.

Nike i kolekcja WORLDS 2020

Oficjalny sponsor na koszulkach drużyn z chińskiej ligi League of Legends LPL, model butów Air Force 1 z motywem League of Legends, a także cała kolekcja poświęcona Mistrzostwom Świata 2020. Nike chce inwestować w esport i pokazał to już właśnie zeszłoroczną kolekcją. Najlepiej oglądany turniej esportowy był świetnym momentem by wejść w tę branżę.

Illuminar x LODIS

Lody_Illuminar
Źródło: Illuminar Gaming

Pierwsza kolaboracja z rodzimych stron w zestawieniu, to lody promowane marką Illuminar. Promocja odbyła się na łamach PLE, gdzie pierwsze osoby mogły spróbować smaku nowych lodów, a wśród nich znalazły się takie osobistości jak Marcin Gortat czy Piotr “Izak” Skowyrski (a także wielu innych!). Sama kampania promocyjna przyniosła ogromne korzyści w postaci zasięgów: posty zobaczyło ok. 135 tys osób, a o akcji pisały takie portale jak Interia (Esporter) oraz Onet (Esportmania).


Autor: Adam Daniluk

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zestawienie YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition. Reklama Hyundai z koreańskim boysbandem BTS liderem rankingu YouTube

YouTube Ads Leaderboard 2021 Cannes Edition

Podczas Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2021 zaprezentowano globalny ranking najbardziej angażujących reklam na YouTube. Zestawienie wygrała minimalistyczna reklama Hyundaia z udziałem koreańskiego zespołu BTS, przygotowana z okazji Dnia Ziemi.

Tegoroczny festiwal reklamowy w Cannes, który odbywa się od 21 do 25 czerwca, to okazja do przedstawienia specjalnej edycji zestawienia – YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition. Lista prezentuje spoty, które cieszyły się największą popularnością na YouTube w okresie od 1 czerwca 2020 do 31 maja 2021 roku. Wszystkie reklamy zostały wyświetlone łącznie ponad 635 milionów razy.

Ranking YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition 2021 otwiera reklama Hyundai x BTS | For the Earth 60 sec, stworzona specjalnie z okazji Dnia Ziemi. W spocie wystąpił najbardziej znany k-popowy zespół na świecie, czyli BTS. Jednocześnie wideo promuje serię napędzanych wodorem samochodów koreańskiej marki Hyundai. Za kreację odpowiada agencja Innocean Worldwide.

Na drugim miejscu uplasował się klip egipskiego oddziału firmy telekomunikacyjnej Orange pod nazwą Orange – Ramadan 2020 “The Norms of Life”, który podkreśla znaczenie technologii w czasie pandemii, kiedy bliscy sobie ludzie, musieli być często daleko od siebie. Na szczęście mogli pozostawać w kontakcie dzięki wideorozmowom. Reklama została wyprodukowana przez agencję Leo Burnett, a za zakup mediów odpowiadała agencja UM-IPG.

Na podium znalazła się także reklama Amazonu Amazon’s Big Game Commercial: Alexa’s Body, zaprezentowana w trakcie finału Super Bowl. W spocie aktor Michael B. Jordan został przedstawiony jako idealne uosobienie asystenta głosowego Alexa według pracownicy firmy. Wyobraża sobie ona aktora, który towarzyszy jej niemal w każdej czynności w ciągu dnia. Domem mediowym zaangażowanym w zakup mediów był Rufus Global, za kreację odpowiadała agencja Lucky Generals.

Miejsce czwarte to reklama telefonu OPPO F17 Pro – Diwali Edition | #BeTheLight To Spread The Light, prezentująca packshoty produktu. Kolejne to reklama Nike You Can’t Stop Us, która podkreśla moc sportu i sportowców, którzy – nawet w czasach pandemii – są “nie do zatrzymania”.Stworzyła ją agencja Wieden + Kennedy, a media kupiła agencja Within. Krótkometrażowy film animowany LOST & CROWNED | A Clash Short Film, będący promocją fińskiej gry Clash of Clans, zajął w rankingu szóste miejsce.

Utytułowany tenisista Roger Federer oraz zdobywca Oscara, legendarny Robert De Niro, spotkali się w reklamie promującej wypoczynek w Szwajcarii No Drama, która zajęła siódme miejsce w zestawieniu. Kampania z hasłem “Kiedy potrzebujesz wakacji bez dramatu, potrzebujesz Szwajcarii”, pokazuje piękne, urokliwe zakątki kraju, które pozwalają na błogi wypoczynek. Reklama została wyprodukowana przez agencję SirMary, która zakupiła także media.

Na ósmym miejscu znalazła się reklama Feel the Rhythm of KOREA: JEONJU, w której podobnie jak w wideo Hyundai, wzięli udział koreańscy muzycy – w tym wypadku alternatywny, popowy zespół LEENALCHI. Klip, który powstał na zlecenie Koreańskiej Organizacji Turystycznej, promuje podróże do Korei Południowej i został wyprodukowany przez HS Ad oraz Korea Press Foundation. Zakupem mediów zajęła się agencja Incross.

Indyjska reklama promująca Apple Watch serii 6 Introducing Apple Watch Series 6 — It Already Does That uplasowała się na dziewiątej pozycji z hasłem “Przyszłość Twojego zdrowia jest na Twoim nadgarstku”. Zestawienie zamyka spot #ViIsHere – Launch Ad, wyprodukowany na potrzeby powstania nowej marki telekomunikacyjnej w Indiach – Vodafone Idea (Vi). Za kreację odpowiadała agencja Ogilvy India, a za zakup mediów – Wavemaker India.

YouTube Ads Leaderboard: Cannes Edition to coroczne, specjalne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez użytkowników YouTube na świecie, prezentowane z okazji Międzynarodowego Festiwal Kreatywności Cannes Lions. Ranking jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający liczbę obejrzeń, czas oglądania wideo oraz tego, jaka część filmu została obejrzana.

Zestawienie YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition jest jest dostępne również poniżej oraz na stronie YouTube Advertising.

YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition

  • Hyundai Motor Company – “Hyundai x BTS – For the Earth”
  • Orange Egypt – “Orange Ramadan 2020 ‘The Year of Life’”
  • Amazon – “Alexa’s Body”
  • Oppo – “Oppo F17 Pro – Diwali Edition”
  • Nike – “You Can’t Stop Us”
  • Supercell – “Lost and Crowned”
  • My Switzerland – “No Drama”
  • Imagine Your Korea – “Feel the Rhythm of Korea: Joenju”
  • Apple – “Introducing Apple Watch Series 6 — It Already Does That”
  • Vodafone Idea – “#ViIsHere”

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak Puma, Adidas, Nike, Kappa, Levi’s i inne marki odzieżowe inwestują w esport?

Sprzedaż odzieży, która jest tak bardzo popularna w świecie sportu tradycyjnego, zaczyna coraz śmielej pojawiać się również w esporcie. Kolejni giganci branży ubrań decydują się na wspieranie drużyn esportowych. Czy to kolejny wielki trend w esporcie?

W ostatnich latach niemal wszystkie znaczące globalne firmy  z segmentu sportowych ubrań zdecydowały się na wsparcie drużyn esportowych. Marki zgodnie przyznają, że jest to dla nich inwestycja w przyszłość i próba zyskania sympatii młodszego pokolenia, które obok wzorców tradycyjnych sportowców ceni również gwiazdy sportów wirtualnych. Sprzedaż esportowej odzieży rośnie, a wraz z tym pojawiają się coraz ciekawsze kolekcje.

PUMA

Fot. x-kom AGO, kolekcja lifestyle

Puma wspiera wiele organizacji esportowych na całym świecie. Na polskim rynku od 2019 roku została sponsorem technicznym AGO Esports, z którą to organizacją opracowała specjalną linię dedykowanej odzieży. Poza strojami meczowymi, stworzyli również lifestyle’ową kolekcje. Globalnie, Puma w ostatnim czasie podpisała porozumienie z organizacją Gen.G Esorts posiadającą jeden z najlepszym drużyn League of Legends na świecie. Puma jest również sponsorem jednej z najlepszych drużyn Counter-Strike – Cloud9, a także australijskiej organizacji Order.

Fot. Gen.Z.

Ciekawostką są przygotowane przez Pumę specjalne skarpetki dla graczy. „Przyszłość wydajności w grach” – tak Puma promuje swoje nowe skarpetki, „Active Gaming Footwear”. Stworzone, we współpracy z zawodowymi graczami, skarpety będą miały trzy tryby „pracy”: SEEK mode; ATTACK mode; CRUISE and DEFENCE mode. Na oficjalnej stronie podano, że zostały „stworzone z myślą o graczach konsolowych i zaprojektowane do użytku wewnątrz i na arenie”.

Fot. Puma

 

Adidas

Fot. Ninja

Zdecydowanie najgłośniejszą współpracą Adidasa ze światem esportu i gamingu było rozpoczęcie współpracy z popularnym streamerem 'Ninja’, który firmuję jedną z ich linii ubrań. Nie można jednak zapominać o pozostałych kluczowych kooperacjach, takich jak z zespołem Counter-Strike – North, gdzie Adidas jest kluczowym partnerem technicznym.

Fot. North

Innym kluczowym partnerem jest organizacja Vitality, posiadając jedne z najlepszych na świecie drużyn w Counter-Strike, czy League of Legends.

Nike

Fot. Nike

Nike jako sponsor najwyższej ligi rozgrywkowej League of Legends w Chinach (League of Legends Pro league – LPL), we współpracy z czołowymi drużynami, wypuścił całą linię koszulek – dla wszystkich zespołów biorących udział w lidze. To przełomowy przykład sektorowego partnerstwa z danym rynkiem i mocna próba zaznaczenia swojej obecności.

Kappa

Fot. Riot Games, Levi’s

Włoska marka Kappa weszła we współpracę z hiszpańską marką MAD Lions. Zamierzają tworzyć produkty sportowe i life-style dla graczy i fanów esportu. To kolejna drużyna po brytyjskiej Vexed Gaming, czy chińskiej Royal Never Give Up, z którą Kappa nawiązuje współpracę.

W Kappa uważamy, że esport to rozrywka teraźniejszości i przyszłości. Porozumienie z MAD Lions stanowi naturalny postęp w naszej historii. Podzielamy te same wartości i ducha przedsiębiorczości. W ramach tego partnerstwa będziemy dumni z tego, że możemy ubrać zespoły z pasją leżącą u podstaw naszej działalności. 

Philippe Sachet, dyrektor generalny Kappa Sport Iberia

Levi’s

Fot. Levi’s Prime League

Marka Levi’s z kolei nawiązała współpracę z Prime League, czyli czołową ligą League of Legends w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). To pierwsze działanie marki w tematyce esportu, które będzie skupiać się głównie na promocji w digitalu.

Jack&Jones, Reebok, 4F, Hummel

Astralis, najlepsza duńska drużyna Counter-Strike podpisała kontrakt z marką Jack&Jones, z kolei swoje pierwsze kroki w esporcie stara się czynić Reebok. Z tyłu nie zostaje polska marka 4F, która ma za sobą pierwsze pojedyncze akcje z Illuminar Gaming, czy z K1CK Esports. Z kolei w latach 2016-2018 na polskim rynku esportu obecna była marka Hummel, będąca wtedy sponsorem m.in. AGO Esports, czy PACT. Niestety marka wycofała się z rynku sponsoringu, co tylko pokazuje, że jest to rynek trudny i wymagający.

Wymienione w tekście przykładowe kooperacje, stanowią jedynie wierzchołek góry lodowej. Podobnych przykładów można mnożyć dziesiątki. Największym wyzwaniem drużyn esportowych jest obecnie monetyzacja ich merchendise. Branża jest bardzo dynamiczna, uczy się bardzo szybko – stąd też bardzo pozytywne prognozy w tym obszarze na przyszłość i chęć współpracy największych globalnych firm. Z pewnością przychody ze sprzedaży ubrań i gadgetów dedykowanych dla graczy i ich ulubionych drużyn będą się zwiększać. Największe marki doskonale to wiedzą.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Marki Adidas, Visa, Biedronka i Lotos osiągnęły największe wzrosty znajomości podczas MŚ 2018

Agencja mediowa Starcom, na zakończenie piłkarskich Mistrzostw Świata w Rosji, zbadała znajomość marek, które Polakom kojarzą się z mundialem i polską reprezentacją w piłce nożnej. W badaniu znajomości spontanicznej największe wzrosty, w stosunku do badania przed mistrzostwami, osiągnęły marki Adidas, Visa, Biedronka i Lotos. Odsetek osób, które nie potrafiły wskazać żadnej marki spadł poniżej 60 proc.

Po czterech tygodniach trwania Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Rosji odsetek osób, które nie potrafiły spontanicznie wskazać żadnej marki kojarzącej się z MŚ 2018, spadł z 61 proc. do 51 proc. W odpowiedzi na pytanie o marki kojarzące się z finałami Mistrzostw, najwięcej wskazań otrzymały: Coca-Cola (14 proc.), Adidas (11 proc.) Visa (8 proc.) i Biedronka (7 proc.). Te trzy ostatnie marki osiągnęły również najwyższy wzrost znajomości – każda z nich urosła o 4 p.p. w stosunku do wyników badania zrealizowanego przed rozpoczęciem mistrzostw. Coca-Cola, Adidas i Visa to oficjalni partnerzy FIFA, a Biedronka jest partnerem Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej, podobnie jak Lotos, który również w tym zestawieniu odnotował wzrost o 4 p.p.   

Wykres 1. Spontaniczna znajomość marek związanych z MŚ 2018

Podobnie jak przed Mundialem najwyższe wyniki w badaniu znajomości wspomaganej osiągnęły marki Coca-Cola (55 proc. wzrost o 5 p.p.),  Adidas (51 proc. + 5 p.p.) i Visa (48 proc. + 9 p.p.). Oprócz Visy wysokie wzrosty odnotowały także marki Wanda (+13 p.p.) , Quatar Airways (+11 p.p.) , Gazprom (+ 8 p.p.)  i Hyundai (+8 p.p.).

Wykres 2. Wspomagana znajomość marek związanych z MŚ 2018

W części badania dotyczącej znajomości marek kojarzących się respondentom z Reprezentacją Polski w Piłce Nożnej spontanicznie najczęściej wymieniane były marki Biedronka, Lotos i Orlen. Biedronka odnotowała wzrost o 6 p.p., Lotos o 5 p.p., a znajomość marki Orlen, który nie jest sponsorem reprezentacji o 2 p.p.

Wykres 3. Spontaniczna znajomość marek związanych z reprezentacją Polski w Piłce Nożnej

W badaniu znajomości wspomaganej, w porównaniu do wyników przed MŚ 2018, na pozycję lidera weszła Biedronka (59 proc. wzrost o 7 p.p.), która wyprzedziła Lotos (53 proc.). Istotne wzrosty odnotowały trzy marki będące oficjalnymi partnerami reprezentacji: Blachotrapez (+ 9 p.p.), Fakro (+ 4 p.p.) i Wiśniowski  (+ 5 p.p.).

Wykres 4. Wspomagana znajomość marek związanych z reprezentacją Polski w piłce nożnej

– Wyniki badania znajomości marek kojarzonych z MŚ 2018, zrealizowanego przez nas tuż przed zakończeniem mundialu, zestawione z analizą aktywności reklamodawców w telewizji podczas mistrzostw, potwierdzają, że zaangażowanie w marketing sportowy ma sens wyłącznie w perspektywie długofalowej, a po drugie wymaga inwestycji w komunikację, szczególnie podczas dużych imprez, budzących największe zainteresowanie widzów. Warte odnotowania są stosunkowo wysokie wzrosty marek takich jak Wanda czy Gazprom, współpracujących z FIFA, które Polacy z dużą częstotliwością widzieli nie w regularnych spotach reklamowych lub billboardach sponsorskich, ale na bandach wokół boisk, podczas transmisji meczy – powiedziała Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.

Badanie agencji Starcom z serii HX Study zostało przeprowadzone w Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna,  na reprezentatywnej dla populacji Polski grupie internautów, mieszkańców całej Polski, w wieku 18+, Pre-test Maj 2018 N=1075, Post-test Lipiec 2018 N=1042

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF