...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Międzynarodowy Dzień Muzeów: TikTok wraz z muzeami z całego świata organizuje największy kulturalny LIVE #MuseumMoment

Muzeum

TikTok jako platforma globalna daje swojej społeczności możliwość odkrywania kultury w każdym zakątku na ziemi – od sztuki i muzyki po taniec i teatr. Treści związane z kulturą są niezwykle popularne na TikToku. Najczęściej używane hashtagi takie jak #FineArt, #ArtHistory i #ArtOnTikTok zgromadziły do tej pory ponad 2 miliardy wyświetleń na całym świecie, odnotowując tym samym wzrost o ponad 3000% w ciągu ostatniego roku.

18 maja obchodzimy Międzynarodowy Dzień Muzeów, który zainspirował platformę do przygotowania specjalnego na tę okazję wydarzenia – LIVE streamingu pod hasłem #MuseumMoment. Wezmą w nim udział znane instytucje kultury z całego świata m. in. włoska Galeria Uffizi, Pałac wersalski, American Ballet Theatre czy Muzeum Sztuki Mori w Japonii. Polska część wydarzenia odbyła się 15 maja, podczas „Nocy Muzeów”.

W jeden dzień dookoła świata

#MuseumMoment będzie najdłuższym jak dotąd kulturalnym LIVE na TikToku, a każdy miłośnik kultury z pewnością znajdzie coś dla siebie. Całodniowa akcja, która rozpocznie się o 9:00 w Galerii Narodowej w Singapurze, zabierze użytkowników platformy na wycieczkę po 23 muzeach z 12 różnych krajów świata – przez Japonię po USA. #MuseumMoment transmitowane będzie na żywo na profilu TikTok for Good.

Jesteśmy dumni, że w tym trudnym czasie dla instytucji kultury, TikTok umożliwia im otwarcie się w formie cyfrowej. Podczas Międzynarodowego Dnia Muzeów zobaczymy co kryje się za kulisami najbardziej rozpoznawalnych muzeów, galerii i teatrów oraz ułatwimy celebrowanie tego ważnego święta wszystkim pasjonatom sztuki. TikTok to miejsce pełne kreatywnych a zarazem edukacyjnych treści. Mam nadzieję, że nasze globalne wydarzenie zainspiruje naszych użytkowników do tworzenia nowego, ciekawego contentu związanego z kulturą.

Paula Kornaszewska, Head of Operations Team TikTok Polska

Tiktok Infografika Muzea
Źródło: Tiktok

Polska „Noc Muzeów” na TikToku

W sobotę, 15 maja, TikTok w Polsce wraz z wybranymi instytucjami zorganizował swoją „Noc Muzeów” w formie LIVE na platformie. Spotkania na żywo poprowadziły: Muzeum Narodowe w Warszawie, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Polskiej Piosenki oraz Muzeum Emigracji. Była to idealna okazja, by zapoznać się z działalnością tych instytucji, posłuchać ich ekspertów i obejrzeć aktualne wystawy.

Wydarzenie spotkało się z dużym zainteresowaniem. W sumie podczas czterech spotkań na żywo uczestniczyło prawie 30 tysięcy użytkowników TikToka.


Źródło: TikTok

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Noc Muzeów w Warszawie – dane ze smartfonów pozwalały na ominięcie największych kolejek

W ubiegłą sobotę w całej Polsce miało miejsce coroczne święto kultury – Noc Muzeów. Tegoroczna edycja wydarzenia była wyjątkowa, ponieważ po raz pierwszy uczestnicy mieli możliwość śledzenia na bieżąco stanu kolejek przed dziesięcioma popularnymi lokalizacjami związanymi ze sztuką, kulturą czy historią. Monitoring wybranych miejsc przeprowadziła firma Selectivv, a sprawdzanie liczby uczestników na terenie tych obiektów było możliwe dzięki analizie danych ze smartfonów, za pomocą autorskiej technologii Geotrapping®.

Po raz pierwszy warszawiacy mogli sprawdzić liczbę osób przebywających na terenie wybranych dziesięciu placówek biorących udział w Nocy Muzeów i oszacować czas oczekiwania w kolejce. Monitoringiem zostały objęte lokalizacje, które cieszyły się największą popularnością wśród mieszkańców stolicy podczas ubiegłorocznej edycji wydarzenia: Muzeum Narodowe, Łazienki Królewskie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Biblioteka Uniwersytecka, Muzeum w Wilanowie, Zamek Królewski, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Fryderyka Chopina, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz Zachęta. Statystyki były prezentowane na specjalnie przygotowanej na to wydarzenie stronie internetowej. Dane aktualizowane były co 10 minut. Cała inicjatywa była możliwa dzięki autorskiej technologii Geotrapping®, która pozwala na gromadzenie oraz analizowanie anonimowych danych o użytkownikach urządzeń mobilnych – smartfonów i tabletów – przebywających w danym czasie, w określonym miejscu.

Największą popularnością wśród analizowanych przez Selectivv lokalizacji cieszyło się Centrum Nauki Kopernik. W szczycie zainteresowania, o godz. 17:20, stało tutaj w kolejce ponad 2,5 tysiąca osób. Kolejną lokalizacją cieszącą się dużym zainteresowaniem były Łazienki Królewskie, w których o godz. 20:00 znajdowało się blisko 1,8 tysiąca osób. Prawdziwe nocne marki opuściły to miejsce po godz. 4:00 w nocy. W kolejce do Muzeum Powstania Warszawskiego największa liczba odwiedzających ustawiła się już o godz. 13:30, ponad 1700 osób osób. Podobna liczba osób oczekiwała na wejście pod Muzeum Narodowym w okolicy godz. 16:30.

Zbadane przez Selectivv lokalizacje najchętniej odwiedzały osoby w wieku 31-35 lat. Ta grupa wiekowa stanowiła blisko 21% wszystkich zbadanych uczestników Nocy Muzeów. W kolejce do Centrum Nauki Kopernik ustawiały się głównie osoby w wieku 31-40 lat (39,6%). Wśród zwiedzających przeważały kobiety 54%. Muzeum Powstania Warszawskiego przyciągnęło najwięcej osób w przedziałach wiekowych 31-35 i 35-40 (odpowiednio: 18,9% i 18,2%) oraz w wieku 46-50 (17,5%), natomiast do Muzeum Narodowego najczęściej w kolejce czekały osoby w wieku 36-45 lat (18,2%). W obydwu muzeach większość stanowili mężczyźni (ok. 52%). 5% zbadanych osób stanowili studenci. Najbardziej liczną grupę zwiedzających stanowili rodzice dzieci w wieku 11-14 lat (10,4%) i to oni najchętniej czekali na wejście do Centrum Nauki Kopernik (15,4%). Polską kulturę i sztukę zdecydowało się poznać również ponad 4% obcokrajowców. Najchętniej odwiedzanymi przez nich lokalizacjami było Muzeum Powstania Warszawskiego, w którym stanowili 6,8% gości, Centrum Nauki Kopernik (6,2%) oraz Muzeum Narodowe (5,2%).

W związku z dużym zainteresowaniem opisaną akcją, Selectivv nie wyklucza objęcia monitoringiem większej liczby lokalizacji w przyszłorocznej edycji Nocy Muzeów, nie tylko w stolicy, ale i w innych miastach Polski.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF