IBM we współpracy z wiodącymi NGO uruchamia EduBota, aby pomóc nauczycielom odpowiadać na pytania o zdalnej edukacji

IBM EduBot

Firma IBM razem z wiodącymi organizacjami pozarządowymi, takimi jak: Centrum Cyfrowe, Centralny Dom Technologii, Szkoła z Klasą, Cyfrowy Dialog oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej uruchomiły wirtualnego EduBota, który korzysta z technologii IBM Watson.

Przez pandemię koronawirusa w Polsce wiele szkół publicznych i prywatnych musiało szybko dostosować się do nowej rzeczywistości i kontynuować nauczanie w trybie online. Aby ułatwić odpowiedzi na wiele powtarzających się pytań związanych z zasadami uczenia się na odległość, IBM udostępnił cyfrowego pomocnika. Dzięki wbudowanym mechanizmom sztucznej inteligencji i wyszukiwania informacji, poprzez chmurę publiczną IBM, natychmiast udziela odpowiedzi w trybie online. Wersja dostępna, jak dotąd odpłatnie tylko dla klientów biznesowych, teraz jako IBM Watson Assistant for Citizens udostępniana jest także pro bono na okres 90 dni.

Przy pomocy EduBota, nauczyciele, mogą skorzystać, z aktualizowanych na bieżąco porad, jak na przykład poprowadzić wirtualną lekcję na żywo, jaka liczba uczniów na takiej lekcji jest odpowiednia, gdzie znaleźć materiały dydaktyczne. Prowadzący lekcje mogą także uzyskać informację o polecanych narzędziach do komunikacji online, jak je zainstalować i nimi zarządzać. Nowy EduBot doradzi jak zrobić kartkówkę, test czy quiz online i zorganizować lekcję wf-u w warunkach domowych.

Działający przy pomocy IBM Watson Assistant w IBM public cloud, nowy EduBot, udostępniany jest na stronach partnerów projektu, jak również jest przez nich codziennie zasilany nowymi i autoryzowanymi informacjami. Projekt prowadzony i wdrażany jest przez zespół IBM Services, odpowiedzialny za zbudowanie, zapewnienie utrzymania i oceny technicznej rozwiązania oraz współpracę z organizacjami na każdym etapie prowadzonych działań.

Ten projekt to przykład, jak technologia może być wykorzystywana w odpowiedzialny sposób, w społecznych inicjatywach, wspierając nauczycieli i nauczycielki w intensywnym procesie cyfryzacji edukacji.

Van Anh Dam, Centralny Dom Technologii

Nauczyciele zostali postawieni w bardzo trudnej sytuacji. Od początku pandemii towarzyszy im niepokój o najbliższą przyszłość. Chcieliśmy, aby mieli oni łatwy dostęp do informacji
z różnych dziedzin i mogli poczuć się trochę pewniej. Dba o to zespół doświadczonych edukatorów i nauczycieli.

Aleksandra Czetwertyńska, Centrum Cyfrowe

COVID-19 dotknął wiele sfer naszego życia, dlatego tym bardziej cieszymy się, że jako IBM możemy pomóc wspierać instytucje edukacyjne, dzieląc się technologią AI i świadcząc usługi, w ramach inicjatyw na rzecz budowania wspólnego dobra z naszymi kluczowymi w tym obszarze partnerami z sektora NGO.

Piotr Beńke, CTO IBM

EduBot dostępny jest na stronach:
Centrum Edukacji Obywatelskiej: https://blog.ceo.org.pl/edukacja-zdalna/
Szkoła z klasą: https://www.szkolazklasa.org.pl/
Centrum Cyfrowe: https://centrumcyfrowe.pl/pakiet-dla-nauczycieli/
Cyfrowy Dialog: https://cyfrowydialog.pl/
Centralny Dom Technologii: https://edukacjawsieci.pl/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

NGO w perspektywie kryzysu

jestesmyspoko.pl

Obecna sytuacja w kraju i na świecie nie napawa do optymizmu. Każdego dnia zalewani jesteśmy informacjami o możliwym, ale coraz bardziej prawdopodobnym kryzysie gospodarczym. Coraz więcej firm analizuje swoją sytuację, a co niektórzy zaczęli wdrażać działania antykryzysowe. Co jednak w tej sytuacji dzieje się w sferze NGO? Jak podmioty ekonomii społecznej zapatrują się na swoją przyszłość?

Nadchodzący czas nie kształtuje się niestety w różowych barwach dla ekonomii społecznej. W większości NGO w Polsce nastawione są nie tylko na wytwarzanie produktów czy usług, które są ich gwarantem zysku, ale ich celem jest aktywizacja osób potrzebujących pomocy lub wykluczonych życiowo. Kolejne rozporządzenia przeciw epidemii wprowadzane przez rząd znacząco wpływają na kierowanie biznesem, również tym prowadzonym przez NGOsy. Ich podopieczni często nie mają możliwości pracy zdalnej, przez co tracą zdolności zarobkowe, a codziennych wydatków i zobowiązań nie ubywa.

Sytuacja z którą mamy do czynienia znacząco wpływa na gospodarkę i relacje biznesowe. Całemu „biznesowi” przychodzi się mierzyć z nową sytuacją. O ile firmy mają większe szanse na poradzenie sobie z kryzysem, o tyle podmioty ekonomii społecznej zostały w tej sytuacji osamotnione. W czasie kiedy wzajemnie staramy sobie pomagać i wspierać, nie możemy o tych instytucjach zapominać.

Tomasz Smorgowicz, Prezes Fundacji Rozwoju Osobistego HELISA

Pomysły NGO na przetrwanie

Oczywiście przedstawiciele organizacji pozarządowych nie siedzą ze spuszczonymi głowami i walczą o swoje przetrwanie, ale również starają pomagać się innym (!). Przykładem na to jest Spółdzielnia Socjalna Bistro Dalba, która prowadziła bistro w Urzędzie Miasta Gdańsk. Jak wszystkie lokale gastronomiczne w dużej mierze straciła swoich klientów. Pomimo tak skomplikowanej sytuacji pracownicy postanowili działać i przygotowują posiłki dla służb medycznych, dla stażystów Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku. Kolejnym przykładem dostosowania się do aktualnej sytuacji jest Spółdzielnia Lodziarska Jasna, która jeszcze miesiąc temu szykowała się do sezonu letniego postanowiła rozpocząć produkcję maseczek ochronnych i w ten sposób wesprzeć służby medyczne.

Organizowane są także licytacje, takie jak ta zorganizowana przez kawiarnię cieKAWA z Gdańska, w której na co dzień pracują osoby niepełnosprawne. W social mediach funkcjonuje Bazarek, gdzie sprzedawane są rzeczy wytwarzane przez pracowników kawiarni np. torby na zakupy. Kwota z każdego zakupionego produktu jest na wagę złota i przyczynia się do przetrwania lokalu.

SPOKO – Społeczny Kosz również pamięta o swoich Partnerach

SPOKO – Społeczny Kosz to inicjatywa, która na celu ma przede wszystkim wsparcie trzeciego sektora i umożliwienie mu nawiązanie współpracy z szeroko rozumianym biznesem. W głównej mierze dzieje się to poprzez wytwarzanie zestawów upominkowych, w których znajdują się starannie wyselekcjonowane produkty spożywcze oraz rękodzielnicze wytwarzane przez podmioty ekonomii społecznej.

spoko_infografika

Aktualna sytuacja jest trudna dla nas wszystkich. Nie zapominamy jednak o naszych Partnerach i staramy się im pomóc jak tylko możemy. W związku z tym postanowiliśmy skontaktować się ze wszystkimi naszymi dostawcami i z produktów, które posiadają lub są w stanie wytworzyć postanowiliśmy stworzyć dwa nowe zestawy, na które składają się produkty rękodzielnicze i spożywcze. Każdy kto zdecyduje się na ich zakup, może być przekonany, że mocno przyczynił się do zwiększenia szans na dalsze funkcjonowanie naszych dostawców. Wszystkie szczegóły dostępne są na naszej stronie internetowej – www.jestesmyspoko.pl.

Emilia Kałużna, koordynatorka projektu

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podczas epidemii wyżywią najbiedniejszych. Potrzebują Twojej pomocy!

Different restauracja fundacja

W czasie epidemii dowożą ciepłe, dwudaniowe posiłki osobom starszym oraz dotkniętym ubóstwem rodzinom. Dla fundacji non profit „Człowiek w potrzebie”, która od 15 lat pomaga najbiedniejszym, ten projekt to być albo nie być. Jest on newralgiczny również dla jej podopiecznych.

Z powodu epidemii coraz więcej osób potrzebuje pomocy.

Telefon fundacji dzwoni co chwilę. Nie damy rady pomóc każdemu. Nad weryfikacją beneficjentów pomocy czuwa nasz pracownik socjalny, Ośrodki Pomocy Społecznej i Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawa.

Anna Bocheńska, prezes zarządu fundacji Człowiek w potrzebie

Projekt nie zostanie zrealizowany bez wsparcia darczyńców, dlatego fundacja uruchomiła zbiórkę na portalu Pomagam.pl. Przygotowaniem posiłków zajmie restauracja Different, którą fundacja otworzyła w kwietniu w 2018 roku. To dzięki niej fundacja realizuje swoje cele statutowe, które skupione wokół materialnej pomocy dla najbiedniejszych polaków. Different obsługiwana jest przez niewidomych kelnerów, którzy serwują posiłki w całkowitej ciemności. Fundacja zatrudnia 22 pracowników, z czego 17 to osoby niepełnosprawne.

Restauracja to nasz sposób na pomaganie. Wnioski o dotacje, zbiórki publiczne nie pokrywają nawet 30 proc. naszych potrzeb. Pomagamy przetrwać dużej liczbie osób, dostarczając żywność i wsparcie psychologiczne. Dzięki Different poszliśmy o krok dalej i zamiast prosić się o przysłowiową rybę, zmajstrowaliśmy wędkę. Całość zysków, jakie wygeneruje DIFFERENT, będzie przeznaczana na cele charytatywne naszej fundacji. Niestety, z powodu epidemii zamknęliśmy restaurację, mając do wynagrodzenia 22 pracowników, na umowach o pracę. Pożyczka 5 tys. zł, którą rząd proponuje w ramach parasola ochronnego, pokryje 1/20 miesięcznych kosztów utrzymania restauracji.

Anna Bocheńska, prezes zarządu fundacji Człowiek w potrzebie

Zwraca ona również uwagę, że zarządzanie organizacją non profit różni się od prowadzenia typowej firmy.

Spora część przedsiębiorców ma oszczędności, dzięki którym ma szansę przetrwać. My takiego luksusu nie mamy. Jesteśmy młodą firmą, która dopiero od 5 miesięcy miała rentowność miesięczną. Jak to bywa na początku działalności, mamy spore zadłużenie czynszowe.

Anna Bocheńska, prezes zarządu fundacji Człowiek w potrzebie

Different, zlokalizowana w Atlas Tower przy al. Jerozolimskich w Warszawie, to przedsięwzięcie unikatowe na skalę krajową. Restauracja w 2019 zdobyła pierwsze miejsce w konkursie Lodołamacze, Polskiej Organizacji Pracodawców Osób Niepełnosprawnych. Restauracja otrzymała również Znak Jakości Ekonomii Społecznej i Solidarnej 2019 (pierwsze miejsce) od Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej.

Zbiórka na portalu Pomagam.pl:
https://pomagam.pl/posilkikryzysowe


Źródło: informacja prasowa fundacji Człowiek w potrzebie

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Linkleaders i Proptech Poland rozpoczynają współpracę

Linkleaders rozpoczyna współpracę z Proptech Poland - jedyną organizacją non-profit, która reprezentuje środowisko proptechowe w Polsce. Kooperacja obu podmiotów będzie koncentrowała się na rozwoju rynku rozwiązań technologicznych dla sektora nieruchomości.

Misją fundacji Proptech Poland jest organizacja wsparcia sektora nieruchomości w procesie transformacji cyfrowej wszystkich jego obszarów: biur, retailu, obiektów przemysłowych i magazynowych oraz generalnego wykonawstwa.

Fundacja integruje korporacje, startupy i ekspertów, którzy wspólnie zmieniają jedną z kluczowych branż polskiej gospodarki. Łączy biznes ze środowiskiem akademickim oraz władzami samorządowymi, aby mieć dostęp do najnowszych innowacji i badań oraz realnie wpływać na kształt rynku nieruchomości.

Wspólnie z naszymi partnerami poszukujemy odpowiedzi na wyzwania firm z sektora real estate, związanych ze zmianami technologicznymi, zmianami na rynku pracy, nowymi modelami biznesowymi opartymi o cyfrowe produkty i usługi. Zapewniamy dostęp do najnowszych technologii, najlepszych ekspertów oraz sprawdzonych partnerów. Razem z Linkleaders będziemy aktywnie rozwijać społeczność i rynek proptech w Polsce poprzez komunikację, networking i wymianę wiedzy. 
-Bartosz Dobrowolski, założyciel i prezes Proptech Poland

Proptech Poland to nowoczesna platforma współpracy, dzięki której różne podmioty wymieniają się wiedzą i wzajemnie edukują. Promuje innowacje i najnowsze technologie oraz ich twórców, zarówno w Polsce jak i zagranicą. Tworzy pomosty z regionalnymi i światowymi organizacjami o podobnym profilu w celu wymiany wiedzy, doświadczeń, ale przede wszystkim rozwiązań technologicznych. Kreuje wspólną narrację i platformę komunikacji dla całego środowiska.

Linkleaders to jedna z największych polskich firm specjalizujących się w komunikacji korporacyjnej, employer branding i marketingu rekrutacji. Specjalizuje się we współpracy z czołowymi globalnymi markami sektora nowych technologii, nieruchomości i usług biznesowych.

Od lat wszyscy uczestniczymy w procesie cyfrowej transformacji branży finansowej, gdzie rozwiązania fintech pozwoliły stworzyć zupełnie nowe produkt i usługi. Analogiczny proces dzieje się w branży real estate a fala transformacji dotarła niedawno do Europy i właśnie zaczyna się w Polsce. Proptech to nowy fintech. Współpracując z liderami sektora nieruchomości i jednym z najbardziej obiecujących startupów proptechowych w Polsce – ProperGate – naturalnie dążyliśmy do tego, żeby jeszcze bardziej integrować środowisko transformujące real estate. Cieszymy się, że możemy robić to wspólnie z Bartkiem i zespołem Proptech Poland. -Tomasz Podolak, założyciel Linkleaders

W ramach współpracy Linkleaders będzie odpowiedzialne za wszystkie działania komunikacyjne Proptech Poland, będzie wspierać ją w działaniach inspiracyjnych oraz edukacyjnych, animując społeczność proptechową w Polsce. Za projekt po stronie agencji odpowiada Paweł Luty, lider praktyki proptech w Linkleaders, starszy konsultant z wieloletnim doświadczeniem zdobywanym w branży technologicznej i nieruchomości komercyjnych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF