Technologia w Nowym Świecie. 5. edycja konferencji Masters&Robots „The New World Disorder” [BRIEF PATRONUJE]

Technologia w Nowym Świecie. 5. edycja konferencji Masters&Robots „The New World Disorder”

Pandemia COVID-19 zmieniła sposób funkcjonowania oraz pokazała nowe korzyści płynące z rozwoju technologii. Jak skutecznie zaadaptować się do szybko zmieniającego się świata, a przy okazji uporządkować wszechobecny chaos? Odpowiedź na to pytanie można uzyskać już 21-22 września podczas V edycji konferencji Masters&Robots organizowanej przez Digital University. Podczas wydarzenia uczestnicy będą mieli okazję wysłuchać prelekcji światowych autorytetów, jak np.: Maye Musk - ekspertka ds. trendów w żywieniu, Poppy Crum - neurobiolog, ekspertka w dziedzinie innowacji opartych na technologii i ewolucji człowieka. Adiunkt Uniwersytetu Stanforda, główny naukowiec w Dolby Laboratories , Peter H. Diamandis - założyciel Singularity University, Aric Dromi - futurolog i filozof cyfrowy, a także Susan McPherson - ekspertka ds. odpowiedzialności korporacyjnej.

Podczas tegorocznej edycji eksperci opowiedzą o praktycznym zastosowaniu sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach życia. Odpowiedzą na nurtujące pytania i wskażą kierunek zmian, w którym podąża obecnie świat. Słuchacze dowiedzą się m.in. czym różnią się firmy, które korzystają z nowoczesnych technologii od tych, które nie mają takich możliwości? Czy możliwe jest połączenie ludzkich umiejętności ze sztuczną inteligencją, aby ulepszyć innowacje i poprawić jakość obsługi klienta? Oprócz tematów biznesowych poruszony zostanie problem kryzysu klimatycznego, w ramach którego prelegenci przedstawią aktualne podejście do alternatywnych źródeł energii. Eksperci porozmawiają także o roli dostępu do Internetu, jego wpływie na demokrację oraz problemie naruszenia prywatności jednostki.

Nie zabraknie również prelekcji związanych z wpływem pandemii na psychikę człowieka. Lockdown oraz izolacja sprawiły, że troska o dobrostan jednostki stała się priorytetem w wielu organizacjach. Podejście holistyczne jest dzisiaj niezbędne, gdyż bezpośrednio przekłada się na efektywność pracowników oraz ich satysfakcję z pracy. Dlatego kolejnym ważnym tematem będzie zrównoważone przywództwo i możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w prewencji zdrowia. Słuchawki, które dzięki modułowi AI są w stanie przekazać informację o potrzebie kontaktu z lekarzem – to tylko jeden z inspirujących przykładów poprawy jakości życia, możliwym dzięki nowym technologiom.

Masters&Robots to 2 dni pełne inspirujących prelekcji oraz interesujących dyskusji, przygotowanych w bezpiecznej formule online. Uczestnicy wydarzenia poznają i wysłuchają liderów innowacji: ludzi ze świata biznesu oraz nauki, pracowników czołowych ośrodków technologicznych oraz tych, którzy już dzisiaj projektują przyszłość. Będą również mogli zadawać im pytania w sekcji Q&A.

Podczas V edycji konferencji wystąpią m.in.:

  • dAndrew McAfee – czołowy ekspert w dziedzinie zmian technologii w biznesie oraz na świecie; Autor bestsellerów New York Timesa; współzałożyciel MIT Initiative on the Digital Economy and Principal Research Scientist, MIT Sloan School of Management
  • Poppy Crum – ekspertka w dziedzinie innowacji opartych na technologii i ewolucji człowieka. Adiunkt Uniwersytetu Stanforda, główny naukowiec w Dolby Laboratories, neurobiolog i technolog
  • Aric Dromi – futurolog, filozof cyfrowy, ekspert ds. Przyszłości przemysłu samochodowego
  • Esra’a Al Shafei – aktywistka walcząca o prawa człowieka, założycielka i dyrektorka Majal.org- sieć platform cyfrowych, które wzmacniają głosy zaniżone i zmarginalizowane.
  • Peter H. Diamandis – założyciel Singularity University, założyciel i prezes XPRIZE, jeden z „50 największych liderów świata” – według magazynu Fortune
  • Susan McPherson – ekspertka ds. Odpowiedzialności Korporacyjnej, CEO w McPherson Strategies, Anioł Biznesu (Angel Investor)
  • Dariusz Jemielniak – ekspert Zarządzania Strategicznego i HR w Spółkach Technologicznych, Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University, Członek Rady Nadzorczej Fundacji Wikimedia i Escola S.A., Seryjny Przedsiębiorca”
  • Maye Musk – światowej sławy ekspertka ds. trendów w żywieniu, modelka, przedsiębiorca i autorka bestsellerów
  • Refik Anadol – artysta mediowy, reżyser i pionier w dziedzinie estetyki inteligencji maszynowej
  • Chuck Slaughter – założyciel TravelSmith and Living Goods, managing Director w The Horace W. Goldsmith Foundation, Senior Advisor w TPG’s Rise Fund
  • Tara Swart– neurobiolog, lekarka, doradca wykonawczy, starsza wykładowczyni na MIT Sloan i autorka bestsellera ‘Źródło’ przetłumaczonego na 36 języków.
  • Cristina Dolan– eksperta w dziedzinach fintech, insurtech, transportu, transformacji cyfrowej napędzanej przez Blockchain, AI, 5G, IoT i technologii telematycznych, MIT Alum, współzałożycielka i CEO iHuddl, założyciel i dyrektor generalny Inside Chains
  • Ramez Naam – co-Chair for Energy and Environment at Singularity University at NASA Ames

Konferencja Masters&Robots stanowi jedno z najistotniejszych wydarzeń poświęconych transformacji cyfrowej i trendom związanym z nowymi technologiami Europie Środkowo Wschodniej. Bogaty program i ekspertyza wielu zaproszonych gości są wartościowym źródłem cennego know-how.

Bilety do nabycia: https://mastersandrobots.tech/


Źródło: Digital Univeristy 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

6 trendów nowej rzeczywistości. Wyniki Raportu #RegionyNEXERY2021 [RAPORT]

nowa rzeczywistość

Nexera sprawdziła, jak zmieniło się nasze życie w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Z badania przeprowadzonego przez GfK wynika, że firmy stały się bardziej online, ale początkowy entuzjazm związany z pracą zdalną nieco opadł. W niemal wszystkich urzędach można już załatwić większość spraw przez Internet, jednak część mieszkańców nadal woli odwiedzać urzędy osobiście. Mimo iż przekonaliśmy się, że szkoły stacjonarnej nie da się zastąpić zdalnymi lekcjami, to jak przyznają nauczyciele – większe wykorzystanie Internetu otworzyło przed szkołami nowe możliwości edukacyjne. Dzięki przeniesieniu wielu czynności do sfery online, staliśmy się bardziej eko i częściej niż do tej pory pragniemy przebywać blisko natury. Sprawdź 6 trendów nowej rzeczywistości widocznych w Raporcie #RegionyNEXERY2021. NEXERA jest laureatem konkursu Dream Employer 2021 organizowanego przez BRIEF.

  1. Coraz dłużej przebywamy w sieci i mamy coraz większe kompetencje cyfrowe

Pandemia w ogromnym stopniu wpłynęła na zmianę podejścia użytkowników do korzystania z sieci. Z badania #RegionyNEXERY2021 przeprowadzonego przez GfK w kwietniu 2021 r. wśród mieszkańców czterech Regionów w Polsce (Łódzkiego, Świętokrzyskiego, Kujaw z Pomorzem i Mazowszem oraz Warmii i Mazur) wynika, że 48% respondentów spędza w Internecie ponad 6 godzin dziennie. To wzrost o 20 p.p. względem 2020 r. i aż o 36 p.p. w porównaniu z rokiem 2019. Jednocześnie znacznie poprawiły się szeroko pojęte kompetencje cyfrowe społeczeństwa. 57% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu GfK, deklaruje, że w ciągu ostatniego roku ich umiejętności wykorzystywania Internetu w różnych dziedzinach życia wzrosły. Przyczyną wydłużenia czasu spędzanego online jest w dużej mierze powszechna praca zdalna, która, mimo wielu korzyści, zaczyna powoli doskwierać coraz większej liczbie ankietowanych osób. Choć nadal ponad połowa mieszkańców (52%) chciałaby pracować zdalnie, to w stosunku do ubiegłego roku odsetek zwolenników „home office” zmniejszył się o 15 p.p. Do sieci przeniosła się także duża część naszego życia prywatnego oraz rozrywkowego. Ponad 90% z nas robi zakupy w Internecie, korzysta z e-bankowości, a niewiele mniej, bo 79% ogląda filmy online. E-aktywności, które początkowo zastępowały rzeczywistość, stopniowo stają się nawykami, z których trudno będzie zrezygnować. 

2. Firmy stały się bardziej online i potrzebują lepszych łączy

Porównując wyniki najnowszego badania Nexery do poprzednich edycji Raportu, obserwujemy wzrost znaczenia szybkiego łącza w biznesie. Coraz więcej ankietowanych firm inwestuje w szybszy Internet i coraz więcej przedsiębiorców jest zadowolonych z parametrów łącza – obecnie jest to 84%, o 10 p.p. więcej niż w 2020 r. Wraz ze wzrostem wykorzystania innowacyjnych rozwiązań informatycznych, rośnie konkurencyjność tych firm w coraz bardziej cyfrowym otoczeniu biznesowym. Jednocześnie zwiększyła się liczba firm, które całkowicie zrezygnowały z dostępu do Internetu (17%). To wzrost o 11 p.p. w stosunku do poprzedniego roku.

Jacek-WisniewskiPodczas gdy duże i średnie firmy zwiększały prędkość Internetu, prawie co piąte najmniejsze przedsiębiorstwo całkowicie rezygnowało z dostępu do łącza. Jest to oczywista konsekwencja lockdownu, kiedy to małe organizacje tymczasowo zawieszały swoją działalność w biurach, jednocześnie dbając o to, aby pracownicy mieli dostęp do szybkiego Internetu podczas wykonywania swoich obowiązków z domu. Doświadczenia pandemii pokazały, że musimy być przygotowani do pracy w nieprzewidywalnych warunkach, dlatego budowa powszechnie dostępnej infrastruktury szerokopasmowej, pozwalającej na korzystanie z szybkiego i stabilnego łącza w dowolnym miejscu, jest kluczowym aspektem dla rozwoju polskiego biznesu.

Jacek Wiśniewski, prezes firmy Nexera

 6 trendów nowej rzeczywistości
Źródło: Nexera

         3. Niemal wszystkie urzędy gotowe na zdalną obsługę interesariuszy 

Wyniki badania GfK na zlecenie Nexery potwierdzają, że administracja publiczna jest gotowa do pracy w trybie online – niemal wszystkie urzędy (99%) umożliwiają mieszkańcom zgłaszanie spraw przez Internet. W praktyce możliwości e-urzędów nie są jednak w pełni wykorzystywane, gdyż niektóre sprawy petenci nadal wolą załatwić osobiście. Barierą jest również czasem brak dostępu do Internetu lub słabej jakości łącze, które utrudnia korzystanie z urzędów online.

Jacek-WisniewskiNajwiększą przeszkodą utrudniającą rozwój e-administracji nie jest niski poziom cyfryzacji urzędów, czy brak narzędzi do zdalnego procesowania spraw administracyjnych. Problem stanowi fakt, że ze względu na nierówny dostęp do infrastruktury internetowej, nie wszyscy mogą korzystać z obsługi zdalnej. Rozwiązaniem jest budowa sieci szerokopasmowych oraz wprowadzenie cyfrowego obiegu dokumentów w urzędach, co zachęci mieszkańców do przejścia na system online, a przy tym usprawni procedury administracyjne, zwiększając tym samym atrakcyjność inwestycyjną gmin.

Jacek Wiśniewski, prezes firmy Nexera

         4. Doświadczenia edukacji zdalnej nauką na przyszłość 

Z badania #RegionyNEXERY wynika, że edukacja zdalna ma swoje plusy, a Internet może być wykorzystywany w szkolnictwie w większym stopniu. Według pedagogów nauka online pomaga w zdobywaniu nowych doświadczeń (42%) i rozwijaniu kompetencji cyfrowych. Dostęp do infrastruktury telekomunikacyjnej może być wykorzystywany również w celu podnoszenia kompetencji nauczycieli – 40% ankietowanych pedagogów korzystało z kursów online. 2 na 3 nauczycieli z Regionów Nexery zgadza się także z tezą, że podłączenie światłowodu umożliwia szkole korzystanie z narzędzi edukacyjnych, które wcześniej nie były osiągalne. 

 6 trendów nowej rzeczywistości
Źródło: Nexera

         5. Rośnie atrakcyjność terenów wiejskich i małych miast 

73% mieszkańców zgadza się ze stwierdzeniem, że w trakcie pandemii ludzie przenoszą się z dużych miast do mniejszych miejscowości. Czas lockdownu był okresem gwałtownego rozwoju technologicznego i cyfryzacji, a co za tym idzie, impulsem, budzącym potencjał drzemiący w małych miastach i wsiach. Powszechny dostęp do szybkiego Internetu podnosi atrakcyjność miejsca zamieszkania i jakość życia społeczeństwa, co potwierdzają badania Nexery – aż 92% urzędników uważa, że budowa sieci światłowodowej będzie miała pozytywny wpływ na rozwój Regionu.

Paweł BiardaPandemia koronawirusa spowodowała istotny wzrost popytu na szybki i wydajny Internet. Powszechna praca zdalna, nauka online, czy sprawne korzystanie z e-urzędów nie byłoby możliwe bez dostępu do wysokoprzepustowej sieci. Technologia światłowodowa cieszy się coraz większą popularnością, gdyż jest obecnie najlepszym możliwym rozwiązaniem, które jako jedyne spełnia oczekiwania najwyższej prędkości transferu danych. 6 na 10 mieszkańców uważa za istotne, aby w ich nowym miejscu zamieszkania była możliwość podłączenia do światłowodu. Nie ulega wątpliwości, że rola szybkiego Internetu w najbliższych latach będzie jedynie rosła.

Paweł Biarda, członek zarządu w Nexerze

         6. Jesteśmy coraz bardziej eko

Przeniesienie dużej części naszych codziennych spraw do sieci pozwoliło nam wdrożyć bardziej ekologiczne rozwiązania. Z raportu Nexery wynika, że ponad połowa badanych ocenia swoje zaangażowanie w sprawy ekologiczne na co najmniej 7 punktów w dziesięciopunktowej skali. Co robimy dla naszej planety? 83% badanych przyznaje, że segreguje śmieci, 68% oszczędza wodę i energię, 56% rezygnuje z plastikowych opakowań i siatek, jeśli tylko jest to możliwe. 4 na 10 mieszkańców wie, że światłowód jest ekologicznym rozwiązaniem, pozwalającym m.in. na ograniczenie korzystania z auta i oszczędność papieru. Głównym źródłem wiedzy o sprawach związanych z ochroną środowiska dla wszystkich ankietowanych jest Internet.

6-trendow-nowej-rzeczywistosc
Źródło: Nexera

pobierz pełny raport


Źródło: Nexera

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak zostać pracodawcą, o którym marzy każdy kandydat?

dream employer summit

Już w najbliższy poniedziałek, 7 czerwca o godzinie 9:00 rozpocznie się konferencja Dream Employer Summit 2021. Przygotowaliśmy 16 godzin wymiany wiedzy i doświadczeń, 20 merytorycznych prezentacji, 3 panele dyskusyjne i wręczenie tytułów Dream Employer 2021.

Konferencja Dream Employer Summit 2021 poświęcona została tematowi zmian, jakie nastąpiły na szeroko rozumianym rynku pracy i w relacjach pracodawca – pracownik w wyniku pandemii. Zmieniają się modele biznesowe, powstają nowe szanse, zmieniają się systemy pracy i rola lidera w organizacji. Przechodzimy w zupełnie nową rzeczywistość i stajemy przed nowymi, zupełnie odmiennymi niż dotychczasowe wyzwaniami. Jak przygotować się do nowego?

O tym będziemy rozmawiać już w najbliższy poniedziałek i wtorek!

Pierwszego dnia konferencji odbędzie się Gala Finałowa konkursu Dream Employer, podczas której ogłosimy zwycięzców pierwszej edycji i wręczymy wyróżnienia pracodawcom, którzy najlepiej rozumieją zmiany obecnie zachodzące na rynku pracy i z sukcesem dostosowują do nich swoje organizacje.

Wśród prelegentów i panelistów konferencji DES’21 zobaczymy m.in.: dr Marię Mycielską (ICAN), Macieja Hermana (Wedel), Piotra Piętkę (Publicis Group), Susannę Romantsovą (IKEA), Agatę Boroń (DHL Parcel), Katarzynę Turską (Sodexo Benefits), Joannę Stawarz (AmRest, PizzaHut), Jolantę Bańczerowską (Żabka), Nadię Harris, Patrycję Załuską, Maję Gojtowską, Adriana Martineza, Paulinę Mazur, Annę Macnar i wielu innych ekspertów.

W ciągu dwóch dni DES 2021:

  • poznasz organizacje, które skutecznie zmieniły swoją kulturę organizacyjną,
  • docenisz wpływ przejrzystego i autentycznego przywództwa na kulturę,
  • dowiesz się, jak zidentyfikować różnice i sprawić, by pracownicy współpracowali mimo to,
  • zbadasz sposoby skuteczniejszego konkurowania o talenty – niezależnie od różnic pokoleniowych,
  • sprawdzisz, jak transformacja cyfrowa wpływa na doświadczenia Twoich pracowników i kandydatów,
  • poznasz najlepsze modele zmiany kultury,
  • poznasz prawdziwe historie firm i poznasz najnowsze dane i badania,
  • otrzymasz mnóstwo praktycznych wskazówek jak wdrażać najlepsze praktyki.

Co zyskujesz, biorąc udział w konferencji?

  • dostęp do wiedzy najlepszych ekspertów i praktyków
  • możliwość zadawania pytań w trakcie prelekcji
  • wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami
  • prezenty i specjalne rabaty od PARTNERÓW KONFERENCJI

 

Posłuchaj prelegentów, wymień się z nimi i innymi uczestnikami doświadczeniami w bezpiecznej przestrzeni swojego biura lub domu!

Bilety LAST CALL dostępne w cenach od 290 do 690 zł.

 

SPRAWDŹ PROGRAM!

 

Partnerzy programu Dream Employer: E. Wedel, Żabka, PKN ORLEN, Centrum Kreatywności Targowa, Krajowa Izba Gospodarcza, GfK, Made in PR, Digitree Group, Inicjatywa Firm Rodzinnych, Izba Gospodarki Elektronicznej

Partnerzy merytoryczni konferencji: Sodexo, Indeed, Digital University, Jobflow, Be About, Growth Advisors, DOTWAY, Career Angels, Remote School, Karolina Karwowska, Monika Reszko, Adrian Martinez, Re:Start Kariery, PZU Cash, HRM Institute,

Partnerzy wspierający konferencji: Goldenline, Diversity Hub, Mental Health Center, Mental Health Helpline, MT Biznes, BIBLIO, MBE: Group, ICAN

Patroni mediowi: ChilliZet, HR Business Partner, Głos Mordoru, MITSloan Management Review, ICAN Management Review

Anita Florek

Wychodzenie z kryzysu i odnalezienie się w nowej rzeczywistości. Eksperci zapraszają na konferencję wspierającą biznes po pandemii [BRIEF PATRONUJE]

Business Market

Pandemia nauczyła nas nieustannego adaptowania się do nowych warunków oraz zmian dotychczasowych strategii i planów. Dla przedsiębiorców był to czas pełen wyzwań. Wielu z nich nadal zmaga się z licznymi przeszkodami na drodze rozwoju. Konferencja ma zmienić postrzeganie nowej rzeczywistości i wzmocnić biznes w czasie wychodzenia z kryzysu.

20 maja 2021 r. w formule online odbędzie się I edycja konferencji Business Market – wydarzenia dedykowanego przedsiębiorcom i wszystkim aktywnym w biznesie. Uczestnicy będą mogli wysłuchać 13 inspirujących prelekcji, a podczas siedmiogodzinnej sesji networkingowej porozmawiać oraz zadać pytania znanym i cenionym ekspertom. Konferencje to świetna okazja do spotkań z setkami przedsiębiorców oraz dzielenia się swoim doświadczeniem i dobrymi praktykami. W merytoryczny i praktyczny sposób będą omawiane najważniejsze obszary biznesu – marketing, sprzedaż, finanse, strategię, rozwój i przywództwo. Tematem przewodnim konferencji będzie „Wychodzenie z kryzysu i odnalezienie się w nowej rzeczywistości”.

Agendę wydarzenia wypełniają wystąpienia praktyków biznesu z wieloletnim doświadczeniem. Na wirtualnej „scenie” pojawią się m.in. Olga Kozierowska, Wojciech Herra, Oliwia Bosomtwe, dr Maciej Kawecki, Greg Albrecht i Agnieszka Wnuk. Porozmawiamy o tym, jak sprzedawać nie będąc handlowcem, jak skutecznie promować biznes na LinkedIn oraz w jaki sposób wyróżnić się w facebookowym tłumie. Uczestnicy konferencji dowiedzą się również, jak dopasować ofertę do popandemicznych realiów, w jaki sposób wyróżnić się na najistotniejszych kanałach sprzedaży oraz dlaczego w nowych czasach cyberbezpieczeństwo biznesu jest tak istotne.

Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Think!, która od 2007 r. wspiera wszechstronny rozwój kompetencji zawodowych i społecznych XXI wieku. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielą się Allegro i Bank BNP Paribas – Partnerzy Główni konferencji. Pozostali partnerzy: Orange Polska – Partner Strategiczny, Mastercard – Partner Wspierający oraz Motivational Speaking, Albrecht&Partners, Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką, BRIEF i Very Human Services, którzy objęli wydarzenie partnerstwem merytorycznym.

Business Market to marka mentor, która została stworzona przez ekspertów, językiem zrozumiałym dla każdego. Chcemy łączyć ze sobą ludzi przedsiębiorczych, wierzących w swoje siły i działanie oraz tych, którzy chcą się aktywnie rozwijać zawodowo. Ludzi, których pomysły i inicjatywy przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz poprawy komfortu i jakości życia nas wszystkich. Zaprojektowaliśmy to wydarzenie w taki sposób, aby praktycznie wspierać przedsiębiorców najbardziej dotkniętych pandemią. Chcemy tworzyć przestrzeń, która wspiera i rozwija biznes – nie tylko ten w dużych i szklanych biurowcach, ale szczególnie ten lokalny i bliski naszej codzienności.

Anna Bichta, Prezes Fundacji Think, organizator konferencji Business Market

Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wejść na stronę www.businessmarket.com.pl i kupić bilet.


Źródło: Fundacja Think 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Elastyczność w kosmosie – podróże międzyplanetarne nową rzeczywistością na rynku pracy. Webinar Cushman & Wakefield

Elastyczność w kosmosie

W marcu 2020 roku na rynku pracy została wyłączona grawitacja, co miało poważne skutki dla pracowników. Związani dotychczas z Ziemią (będącą symbolem pracy z biura) musieli odnaleźć się w nowej rzeczywiści i rozpocząć samotną podróż we własnym statku kosmicznym, czyli inaczej – w domu. O tym, jak długo pracownicy wytrzymają z daleka od Ziemi i czy kiedykolwiek grawitacja na rynku pracy powróci, mówili eksperci Cushman & Wakefield podczas webinaru pt. „Miejsce pracy bez grawitacji”.

W wyniku pandemii style pracy uległy drastycznej przemianie. Podczas webinaru organizowanego przez międzynarodowa firmę doradczą Cushman & Wakefield 11 marca 2021 roku eksperci porównali nową rzeczywistość pracy do przestrzeni kosmicznej. Nowoodkryte możliwości pracy z dowolnego miejsca nie wykluczają obecności w biurze, co przyczynia się do nawiązywania i utrzymywania relacji z innymi pracownikami, dlatego, zdaniem ekspertów, to właśnie połączenie pracy z biura z formą zdalną będzie dominować w przyszłości.

Samotna podróż w statku kosmicznym w początkowej fazie wiązała się z ekscytacją pracowników. Z biegiem czasu, wizja pozostania w tym modelu pracy przestała być tak kusząca, a pracownicy zaczęli odczuwać tęsknotę za biurem. Zmiana modelu pracy i – co za tym idzie – perspektywy, pozwoliła też dostrzec, że w zasięgu pracowników znajdują się także inne planety, takie jak coworkingi, kawiarnie, centra handlowe, czy inne, bardziej egzotyczne miejsca, dotychczas kojarzone jedynie z destynacjami wakacyjnymi. Podróże międzyplanetarne staną się naszą nową rzeczywistością na rynku pracy.

Aleksander Szybilski, Lider Zespołu Workplace Strategy w Cushman & Wakefiled

Prognozy ekspertów potwierdzają także badania, takie jak badanie Genslera, według którego jedynie 12% badanych wyraziło chęć kontynuowania pracy w formie w pełni zdalnej. Dla zdecydowanej większości (blisko 70%) to właśnie model „międzyplanetarny” – łączący pracę zdalną i stacjonarną, był tym preferowanym.

Spotkanie miało formę luźnej dyskusji, którą poprowadził Jan Szulborski, Senior Consultant w dziale Consulting & Research. W webinarze wzięli udział Aleksander Szybilski, Lider Zespołu Workplace Strategy, Mariola Bitner, Associate w dziale Project & Development Services oraz Piotr Capiga, Associate w dziale powierzchni biurowych.

Nagranie webinaru dostępne jest pod linkiem: NAGRANIE WEBINARU TUTAJ


Źródło: Cushman & Wakefield

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak home office wpływa na rynek biurowy i efektywność pracy?

praca zdalna

Pracodawcy są teraz na etapie badania efektywności i skutków, jakie przynosi home office. W kontrolowaniu pracy świadczonej zdalnie pomagają nowoczesne systemy monitorujące prace ludzi, weryfikujące ruch w określonych systemach i czas logowania się pracowników. Natomiast jeszcze większe znaczenie zyskuje teraz People Management. Kadra managerska, która będzie potrafiła online zadbać o morale pracowników, zmotywować do pracy i sprawić, by zespół nadal był jednością.

Komentuje: Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz

Czy firmy ograniczają ilość wynajmowanej powierzchni, by zredukować koszty? Jaki trend rysuje się na rynku biurowym?

Firmy poszukują teraz najbardziej optymalnego dla siebie modelu pracy, jednocześnie rozpoznają swoje, rzeczywiste zapotrzebowanie na powierzchnię biurową. Weryfikują, zarówno metraż biur, ich układ funkcjonalny oraz nowe oczekiwania pracowników. Praca zdalna staje się coraz bardziej dostępna. Zmiany w aspekcie popytu uzależnione są od branży. Firmy, których model biznesowy oparty jest na procesie nie będą potrzebowały tak dużej przestrzeni, jak firmy kreatywne i podmioty innowacyjne, w których efektywność pracy uzależniona jest od komunikacji międzyludzkiej, interakcji i wymiany pomysłów.

Trudno jeszcze mówić o trendzie, ponieważ część firm, głównie globalne korporacje nie wróciły do biur. Firmy badają sytuację, analizują środowisko pracy, by stworzyć nowy, jak najlepszy model pracy, przeprojektować biura i dostosować je do obecnych warunków. W niektórych przypadkach wyniki analiz pokazują, że zajmowana obecnie powierzchnia biurowa jest wręcz za mała, aby spełnić nowe wymogi BHP i zapewnić pracownikom bezpieczeństwo. Firmy, które nadal pozostają na home office ponoszą dodatkowe koszty, związane z przeprowadzaniem online nowych szkoleń BHP, zapewnianiem pracownikom odpowiednich do pracy w domu biurek, krzeseł, czy pokryciem kosztów prądu i internetu.

Czy firmy planują szerzej utrzymać na stałe system pracy zdalnej? Jak to przełoży się na aranżację biur?

Praktycznie wszyscy najemcy coraz chętniej będą dopuszczać teraz pracę zdalną w różnych modelach i zróżnicowanych systemach pracy. Firmy zmierzają do zmniejszenia wielkości zajmowanej powierzchni biurowej i prawdopodobnie częściej będą wprowadzać system hotdesking’ów, czyli stanowisk pracy rotacyjnej. Biura w wielu firmach pełnić będą teraz przede wszystkim funkcję miejsca spotkań biznesowych oraz wymiany poglądów zespołu i właśnie w te stronę szło będzie projektowanie i organizacja przestrzeni.

Widoczny jest również trend, związany z tym, że biznes coraz bardziej otwiera się na videokonferencje. W ten sposób standardowo organizowane są teraz spotkania z klientami i kontrahentami, choć przed wirusem większość firm wolała robić biznes organizując spotkania bezpośrednie. Stąd teraz w przestrzeniach biurowych tworzonych jest coraz więcej mini salek, budek telefonicznych i boksów, w których pracownicy mogą w zaciszu odbywać videocalle.

Jakie czynniki są dziś decydujące przy wyborze biura?

Na rynku biurowym wyraźnie zauważalna jest obecnie tendencja związana z poszukiwaniem oszczędności. Firmy coraz powszechniej korzystają z możliwości, jakie daje home office. Biura natomiast stają się ostoją bezpieczeństwa, a to sprawia że oczekiwania techniczne i funkcjonalne odnośnie wynajmowanej powierzchni są jeszcze wyższe.

Z przeprowadzonych przez nas ostatnio badań, w których wzięło udział kilkaset firm wynika, że pracodawcy stawiają przede wszystkim na bezpieczeństwo w biurze, jak również elastyczne i funkcjonalne rozwiązania do pracy, jak np. system hot desk. Wdrażają również procedury wiążące się z pracą zdalną i home office, najczęściej w układzie tygodniowym 2/5 czy 3/5.

Kluczowym czynnikiem przy wyborze biura jest dziś przede wszystkim możliwość wdrażania rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo sanitarne w przestrzeni pracy. A przy tym, jeszcze bardziej niż wcześniej na plan pierwszy wysuwa się aspekt lokalizacji nieruchomości biurowych i ich dostępność komunikacyjna.

Jakie efekty przynoszą renegocjacje umów? Czy najemcy i wynajmujący znajdują porozumienie?

Wszyscy uczestnicy rynku aktywnie przyglądają się rozwojowi sytuacji. Jak zwykle pojawia się pewna ilość spekulantów. Mam jednak odczucie, że rynek dąży do równowagi i stabilizacji. Najemcy starają się uzyskać oszczędności na czas, kiedy biura nie będą w pełni wykorzystane. Wynajmujący zaś w zamian za upusty oczekują przedłużenia okresu najmu. Prowadzone obecnie różnego rodzaju dyskusje i negocjacje znajdują szereg wspólnych rozwiązań w zakresie obniżki opłat, rozłożenia płatności, czy wydłużenia kontraktów oraz rozłożenia w czasie określonych zachęt.

Firmy, które redukują zatrudnienie i starają się obniżyć koszty próbują z kolei podnająć część biur, jeśli pozwalają na to warunki umowy lub godzi się właściciel. Część firm, którym kończą się umowy najmu rozpatruje teraz także bardziej ekonomiczne lokalizacje. Rośnie również zainteresowanie hybrydowym modelem najmu, łączącym tradycyjny wynajem z biurami serwisowanymi.

Czy najemcy w większym zakresie korzystają z przestrzeni coworkingowych?

Wydaje się, że najemcy częściej niż z przestrzeni coworkingowych korzystać będą z biur serwisowanych, które dają możliwość pracy w znanym, wyizolowanym otoczeniu. Wynika to z potrzeby większego bezpieczeństwa. Praca we własnym biurze ma wiele zalet, stymuluje wymianę poglądów i kreatywność, z czego firma uzyskuje najwięcej.

Czy firmy planują przerzucenie bezpośrednich spotkań służbowych na komunikatory?

Relacje służbowe, które jeszcze niedawno wydawały się być nie do zrealizowania zdalnie, w trybie online obecnie są w ten sposób nawiązywane standardowo. Dziś większość takich działań wykonuje się zdalnie, bez spotkań. Przyśpiesza to prace nad różnymi projektami i jest bardziej wygodne. Pozwala również pracować wspólnie zespołom rozproszonym w różnych regionach kraju. Teamy wykorzystują dziś rozwiązania, które dotąd nie były spotykane.

W jakim stopniu COVID-19 wpłynie na rynek biurowy w Polsce? Czy spadną stawki za wynajem? W jakim kierunku będzie rozwijał się segment?

Krajowe rynki biurowe, na których wcześniej brakowało wolnej powierzchni, dążą do większej równowagi poprzez rosnący poziom pustostanów. Najemcy mają coraz większy wybór powierzchni. Można zauważyć również większą dbałość o relacje.

Wydaje się, że najmniej dotkliwie spadek popytu na biura odczuje Warszawa. Świadczy o tym duża ilość prowadzonych obecnie renegocjacji umów najmu krótko i średnioterminowych.

W przypadku projektów spekulacyjnych proces komercjalizacji będzie dłuższy. Większość budów prowadzona jest terminowo, ale banki wyraźnie usztywniają politykę, jeśli chodzi o finansowanie nowych projektów deweloperskich. Prawdopodobnie więc w nadchodzących latach, po oddaniu inwestycji będących dziś w realizacji, przyrost podaży na rynku biurowym zdecydowanie się obniży.

Czasowy spadek zapotrzebowania na powierzchnię i wzrost poziomu pustostanów nie przyniesie jednak najprawdopodobniej destabilizacji na rynku biurowym w dłuższej perspektywie. Optymizmem napawa fakt, że duże międzynarodowe fundusze wciąż zainteresowane są inwestowaniem w nieruchomości biurowe w Polsce. Zaskakująco dobrym wynikiem pod tym względem zamknęło się pierwsze półrocze br.

Ceny za wynajem powierzchni na rynku biurowym w najbliższym czasie będą spadać. Na ogół nie będzie dotyczyło to jednak stawek wywoławczych, ale czynszu efektywnego, który będzie obniżany dzięki rozbudowanym pakietom zachęt. Obniżki ceny za metr widoczne są natomiast w budynkach starszej generacji. Obserwujemy też spadek cen budowlanych dla prac aranżacyjnych.

Komentuje: Magdalena Zagrodnik, Business Partner w Walter Herz

Jakie systemy pracy najczęściej wdrażają teraz firmy?

W czerwcu rozpoczęły się powroty pracowników do biur. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest połączenie pracy zdalnej ze stacjonarną. Jedne firmy całkowicie powróciły do biur, inne funkcjonują w systemie dwuzmianowym, żeby zredukować ryzyko zakażenia i nie dopuścić by wszyscy pracownicy musieli poddać się kwarantannie. A część firm w ogóle nie wróciła do biur i prawdopodobnie do końca tego roku nie wróci. Podejmowane decyzje, dotyczące formy pracy związane są z profilem firm oraz rodzajem prowadzonego biznesu.

Pracodawcy są teraz na etapie badania efektywności i skutków, jakie przynosi home office. W kontrolowaniu pracy świadczonej zdalnie pomagają nowoczesne systemy monitorujące prace ludzi, weryfikujące ruch w określonych systemach i czas logowania się pracowników. Natomiast jeszcze większe znaczenie zyskuje teraz People Management. Kadra managerska, która będzie potrafiła online zadbać o morale pracowników, zmotywować do pracy i sprawić, by zespół nadal był jednością.

W wielu firmach eksperyment związany z pracą zdalną nie sprawdził się. Chodzi głównie o czynnik ludzki i efektywność, którą niesie praca zespołowa. Niemniej, większość firm deklaruje dziś chęć częściowego przejścia na pracę zdalną i tworzenia rozproszonych zespołów. Masowo wdrażane są też systemy do komunikacji oraz aplikacje umożliwiające komunikację zdalną.

Czy masowa praca zdalna to dobry kierunek zmian?

W ostatnich miesiącach został na nowo zdefiniowany system pracy. Do marca br. dla większości nowoczesnych firm kluczowa była formuła work-life balance. Zgodnie z którą pracę wykonywało się w biurze, a w domu skupiało wyłącznie na życiu prywatnym. Masowe przejście na home office pokazało, że możemy też pracować w domu. Ale jednocześnie także udowodniło, jak cenna jest praca w biurze w kontekście integracji i budowania relacji z innymi pracownikami firmy. Walor społeczny pracy biurowej okazał się bardziej istotny niż wcześniej mogliśmy przypuszczać.

Ostatnie miesiące obnażyły wiele wad pracy zdalnej, które powinny być impulsem dla firm by nie stosować takiego rozwiązania na szeroką skalę, kiedy nie będzie to już wymagane ze względów zdrowotnych. Osoby pracujące w domu mają przede wszystkim większy problem z identyfikacją z firmą i nawiązaniem ścisłych relacji z zespołem. Częściej rotują, łatwiej mogą zostać przejęte przez konkurencję, bo idą w stronę niezależności jednostki, co nie sprzyja efektywności pracy.

Jak nowy styl pracy wpływa na wydajność zespołów?

Przez ostatnie lata biura projektowane były w sposób, który wspierał integrację między pracownikami i networking. Aranżowane były duże kuchnie, powierzchnie chilloutowe, sale spotkań. Rezygnacja z tego typu funkcjonalności, sprzyjających dobrej komunikacji i zastąpienie ich systemem home office przekłada się na mniejszą kreatywność zespołów. W biurze rodzi się duch teamu i ciekawe pomysły, które dla wielu firm są kluczowe w rozwoju. Dlatego decyzje o docelowej redukcji tradycyjnego biura i przejściu na pracę zdalną powinny być poparte dogłębnymi analizami, bo może to przynieść negatywne skutki w aspekcie biznesowym.

Czy pracownicy chcą pozostać na home office?

Z naszych analiz wynika, że zdecydowana większość pracowników w firmach chce powrotu do biur. Badania wykazują też, że największy kłopot z pracą zdalną mają paradoksalnie młodzi pracownicy, którzy bardziej niż inni przyzwyczajeni są do kontaktów online. To właśnie na nich home office wpływa najbardziej stresująco. Młodzi ludzie w największym stopniu potrzebują bowiem informacji zwrotnej na temat wykonywanej pracy i jasno określonych możliwości rozwoju, który jest dla nich elementem nadrzędnym. W biurze mają okazję wymieniać informacje i zdobywać wiedzę. I co nie mniej ważne, praca w społeczności firmowej wzmacnia w nich poczucie przynależności.

Część pracowników z kolei ceni sobie spokój i ciszę w domu, co pozwala im bardziej się skupić i to jest cenny feedback dla pracodawców pod kątem trendów w projektowaniu biur. I wskazówka, że open space nie zawsze będzie dobrym rozwiązaniem.

Nasz zespół już od dawna marzył o powrocie do biura i tak zdecydowaliśmy, bo wszyscy pracownicy Walter Herz byli już mocno zmęczeni pracą zdalną.


Źródło: Informacja prasowa Walter Herz

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Z apetytem do pracy. Jak wrócić do nowej biurowej rzeczywistości? Weź udział w bezpłatnym webinarium organizowanym przez Cateringoo!

lunch w pracy

Nowa rzeczywistość stała się wyzwaniem, przed którym staje coraz więcej powracających do biur firm. Zmiany obejmują każdy obszar działalności przedsiębiorstw, od zarządzania zespołem, przez kwestie administracyjne, logistyczne czy organizacyjne. Natalia Myszkowska, CEO Cateringoo oraz Iwona Grochowska, CEO Nais są laureatkami Rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Kluczowa w tym przypadku staje się rola pracodawcy, menadżerów zarządzających biurem czy pracowników działów HR, bo to w ich rękach leży bezpieczeństwo innych.

  • Jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości?
  • Jakie normy sanitarne powinien spełnić pracodawca?
  • Jak zorganizować pracę biura?
  • Jakie rozwiązania warto wprowadzić?
  • Jak zapewnić bezpieczeństwo posiłków i ograniczyć liczbę dostawców lunchowych?
  • Jak zwiększyć apetyt pracowników na pracę i przeorganizować system benefitów pracowniczych?

Z apetytem do pracy webinar

Na te oraz wiele innych pytań odpowiedzą eksperci podczas bezpłatnego webinarium, które odbędzie się już w najbliższy czwartek 9 lipca o godz. 11:00!

W dyskusji wezmą udział:

  • Piotr Adamczyk, CIO Work Service
  • Dr Piotr Potejko, Doradca Zarządu Deloitte
  • Iwona Grochowska, CEO Nais
  • Rafał Wilk, COO Solutions Rent
  • Natalia Myszkowska, CEO Cateringoo

Organizatorem spotkania jest Cateringoo, firma technologiczna działająca w obszarze foodtech i pomysłodawca pierwszego w Polsce marketplace łączącego klientów biznesowych z lokalnymi, sprawdzonymi dostawcami cateringu. W czasie lockdownu zespół Cateringoo błyskawicznie zweryfikował bieżące potrzeby rynku i odpowiedział na nie tworząc nową, doskonale wpisującą się w aktualne realia usługę – Wirtualną Stołówkę, która pozwala zarządzić procesem zamawiania i dostarczania posiłków do biur z zachowaniem najwyższych standardów higieny i bezpieczeństwa.

Zapraszamy do bezpłatnej rejestracji: https://evenea.pl/pl/wydarzenie/zapetytemdopracy
Start: 9 lipca godz. 11.00


Źródło: informacja prasowa Cateringoo

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Branża, która wzrosła kilka razy w czasie pandemii. Raport na temat światowych trendów w webinarach [RAPORT]

Webinary

Jak wynika z najnowszego raportu ClickMeeting świat webinarów dzieli się na ten sprzed i po pandemii. Tylko w marcu tego roku liczba wydarzeń organizowanych na badanej platformie wzrosła czterokrotnie w porównaniu do ubiegłego roku i wyniosła 300 tys. W gronie użytkowników 36% z nich wykorzystuje narzędzie do celów edukacyjnych, co widać też po głównie wykorzystywanych funkcjach.

Najbardziej spektakularny wzrost liczby wydarzeń organizowanych na platformie w marcu br. odnotowano w Polsce. Wyniósł on 1156%. Niemniej jednak odnotowano również wzrost zainteresowania spotkaniami online poza granicami naszego kraju. Na przykład liczba webinarów w Niemczech w tym samym okresie zwiększyła się o 519%, w Grecji o 868%, a we Francji o 423%.

Pandemia wymusiła zmianę wielu zachowań, a narzędzia do webinarów, takie jak polski ClickMeeting stanęły przed nie lada wyzwaniem. W marcu z dnia na dzień przybywało użytkowników naszej platformy – i w efekcie w tym miesiącu ich łączna liczba wyniosła 3 203 034, czyli prawie 1/3 całkowitej liczby spotkań w 2019 roku. To spowodowało, że musieliśmy zwiększyć zasoby naszej platformy o 90%. W okresie pandemii zaobserwowaliśmy też wiele nowych trendów, jeśli chodzi o sposoby wykorzystania webinarów, do których musieliśmy się adaptować.

Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting

Więcej krótszych spotkań, najczęściej we wtorki

Według danych badanej platformy średnia dzienna liczba spotkań organizowanych online w marcu tego roku wzrosła ponad 4 razy. Wyniosła ona średnio 7908 wydarzeń dziennie, podczas gdy rok temu było ich 1918. Natomiast, najpopularniejszym dniem spotkań użytkowników jest wtorek i ten dzień niezmiennie utrzymuje się na pozycji lidera od kilku lat.

Co ciekawe pandemia wpłynęła na to ile trwają spotkania online. Z jednej strony średni czas trwania wydarzenia skrócił się z 85 do 77 minut, natomiast z drugiej strony średni czas, który uczestnicy spędzili na oglądaniu i słuchaniu webinaru, zwiększył się z 53 do 56 minut. Co pokazuje, że organizujemy krótsze konferencje, ale jesteśmy w stanie dłużej w nich uczestniczyć.

Od freelancerów po korporacje

Webinary głównie wykorzystywane są do celów edukacyjnych. Szkoły i uniwersytety to 26% użytkowników, natomiast szkolenia i kursy online odpowiadają za 10% całości. Dodatkowo na tle innych grup wyróżniają się branże marketingowa i PR oraz IT odpowiednio z 17%10% udziałem w gronie użytkowników. 

cel użycia ClickMeeting
źródło: ClickMeeting

Jeśli chodzi o wielkość organizacji, które wykorzystują platformę nie ma tu lidera, ponieważ korzystają z niej wszyscy. Według badania freelancerzy to 18,66%, organizacje do 10 osób to 14,89%, od 10 do 50 osób to 22,91%, od 51 do 200 osób to 22,59%, a firmy i instytucje powyżej 200 osób to 20,95%. Warto zauważyć, że 8 na 10 respondentów deklaruje, że kiedy sytuacja na świecie się uspokoi nadal będzie korzystało z tego rozwiązania.

Automatyzacja webinarów liderem

Największym liderem okazał się zestaw funkcji do automatyzacji, ponieważ pozwalają one zaoszczędzić użytkownikom czas. Wykorzystanie webinarów na żądanie, czyli rodzaju wcześniej nagranego wydarzenia, które umożliwi uczestnikom dołączenie do niego gdziekolwiek i kiedykolwiek zechcą, jest większe o 1100%. Automatyczne webinary , czyli te nagrane wcześniej, które mają mieć miejsce o wyznaczonej godzinie, są popularniejsze o 164%. Natomiast zainteresowanie automatycznymi wiadomościami przesyłanymi po spotkaniu i automatycznie wysyłane zaproszenia na nadchodzące wydarzenia wzrosły kolejno o 840% i 1310%.

Funkcje zyskujące na popularności

W czasie pandemii spotkania musiały odbywać się przede wszystkim online, dlatego funkcje: współpracy, pracy nad projektami i przekazywania informacji w trakcie spotkań cieszyły się jeszcze większym zainteresowaniem. Popularność opcji prezentacji w czasie pandemii wzrosła o 545%. Użytkownicy częściej o 726% używają też funkcji tablica, która pozwala na notowanie i pisanie. Chętnie stosowane są również: udostępnianie pulpitu czy materiału na Youtube. Tu widoczne są wzrosty kolejno o 780% i 477%.

funkcje ClickMeeting
źródło: ClickMeeting

Warto wspomnieć też o opcji wydania certyfikatu po ukończeniu spotkania. To nowa funkcja, która była potrzebna, ponieważ zainteresowanie kursami online w czasie pandemii jest znacznie większe, a uczestnicy oczekują, że dostaną dokument, który potwierdzi ich udział w wydarzeniu. W tym wypadku zainteresowanie jest wyższe o 995%. W czasie pandemii wzrosło również znaczenie funkcji umożliwiających interakcję z użytkownikiem. Są to na przykład: ankiety i testy, Q&A – tryb pytań i odpowiedzi czy Call-To-Action – zachęcenie do działania, a ich wzrost to średnio 600%.


Źródło: Informacja prasowa ClickMeeting

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Reklama w nowej rzeczywistości i rozwiązania na obecne czasy

reklama w nowej rzeczywistości

W ostatnich dwóch miesiącach w reklamach na YouTube dominowały nawiązania do obecnej sytuacji w Polsce, ze względu na trwającą pandemię koronawirusa. Niemal wszystkie spoty z czołówki zestawienia YouTube Ads Leaderboard w kwietniu przedstawiały rozwiązania ułatwiające dostosowanie się do nowej rzeczywistości: od finansów online w reklamie banku ING z influencerami do platformy Amazon Prime Video w promocji od Play. W maju zaś, oprócz dalszych nawiązań do bezpieczeństwa i troski o zdrowie, widoczne było zainteresowanie internautów startem sezonu wiosna/lato 2020 w sklepach Rossmann, nowym zapachem marki Avon oraz...wyborami prezydenckimi.

Kwietniowe podium zestawienia YouTube Ads Leaderboard to spoty związane z tematyką bezpieczeństwa oraz prezentujące rozwiązania przydatne w czasie pandemii. Pierwsze miejsce zajęło wideo ING Polska #zdalnidopomocy- pomagaj starszym zdalnie ogarnąć finanse, w którym influencerzy: reZigiusz, Naruciak, Poszukiwacz, Kasia Gandor, Adrianna Skon, Aleksandra Żuraw i Sylwia Lipka zachęcają do pomocy osobom starszym w kwestii finansów online, a także prezentują ofertę cyfrową banku. Drugi stopień podium w rankingu należy do materiału przygotowanego w ramach kampanii informacyjnej Kancelarii Premiera #zostańwdomu, namawiającego do pozostania w miejscu zamieszkania i przypominającego jak ważne są środki ostrożności podejmowane w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa. Trzecie miejsce zestawienia zajęła reklama Masz abonament w Play? Włącz Amazon Prime Video na 6 miesięcy | Aktywuj w Play24 przybliżająca promocję, pomocną w momencie, gdy dostęp do kultury offline jest mocno ograniczony. W spocie wzięli udział Kuba Wojewódzki oraz Andrzej Grabowski.

Miejsca czwarte i piąte to odpowiednio spoty TIGER X MAKS RIZNYK – MISTRZOWSKI TIGER ROAST EP1 i Media Expert przekazuje sprzęt 100 szpitalnym oddziałom zakaźnym i ratunkowym. Pierwsze wideo prezentuje sylwetkę Maksyma Riznykatrenera propagującego Street Workout. Drugie – postawę marki Media Expert, która w obliczu kryzysu związanego z koronawirusem ogłasza wsparcie dla medyków w postaci przekazanego szpitalom sprzętu.

Majowy ranking także nie omija tematu pandemii, choć materiałów bezpośrednio nawiązujących do niej jest znacznie mniej. Na szczycie znalazł się Rossmann, który ogłosił Start sezonu wiosna/lato 2020. W kolorowym i tętniącym życiem spocie narratorka opowiada o możliwościach, jakie daje e-sklep – dzięki niemu możemy odkrywać nowe produkty bez wychodzenia z domu, a przy zakupach dodatkowo zastanowić się jak zadbać o środowisko. Drugie miejsce zajął McDonald’s z wideo Wszystko w naszych rękach! W dynamicznym, 30-sekundowym nagraniu pracownicy popularnej sieci restauracji prezentują metodę skutecznego mycia rąk, tańcząc w rytm łatwo wpadającej w ucho melodii. Podium zamyka sensualne wideo ATTRACTION ONE – Kiedy dwoje staje się jednym | AVON zorientowane wokół zapachu popularnej marki kosmetycznej.

O konieczności szczególnej troski o odpowiednią higienę przypomina też marka Kotlin, której spot PIERWSZA ZASADA GRILLOWANIA z udziałem popularnego aktora Piotra Cyrwusa zachęca do dezynfekcji rąk, także przed grillowaniem. Reklama zajęła czwarte miejsce zestawienia YouTube Ads Leaderboard w maju. Co ciekawe, w majowym rankingu, w związku z toczącą się kampanią wyborczą pojawił się też spot wyborczy kandydata na urząd Prezydenta RP Szymona Hołowni zatytułowany Pierwsza Obywatelka. Wideo przedstawia sylwetkę żony kandydata Urszuli Brzezińskiej-Hołowni.

YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.

Polskie zestawienia YouTube Ads Leaderboard za kwiecień i YouTube Ads Leaderboard za maj są dostępne również na Think with Google.


Źródło: Biuro prasowe YouTube

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF