...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Sposób na najlepszy Customer Experience? Nie przeceniajmy technologii ponad naszych ludzi!

Klienci są najważniejsi” albo „Klient nasz Pan”. Te powiedzenia zna chyba każdy, ale najlepiej ten kto pracuje w sprzedaży. Jednak z tak dużym skoncentrowaniem się na klientach, łatwo jest zapomnieć o tych, którzy ich obsługują i mają z nimi codzienny kontakt. Chodzi tu oczywiście o naszych pracowników.

Nie ma znaczenia, czy sprzedajemy odzież i akcesoria, czy produkty związane z integracją systemów komputerowych – zaangażowanie naszego zespołu pracowników, jest kluczowe dla osiągnięcia finalnego sukcesu. Jeśli pracownik nie jest zaangażowany, każda rozmowa z potencjalnym klientem jest marnowana. Kupujący zauważą, jeśli osoba z którą rozmawiają, wydaje się niezainteresowana lub nieusatysfakcjonowana ze swojej pracy. Taki rodzaj interakcji ma negatywny wpływ nie tylko na sprzedaż, ale może także mieć niekorzystny wpływ na lojalność klienta wobec marki – mówi Aleksandra Potrykus, Country Manager Poland & Baltics w Mood Media Polska.

Wiele ogólnodostępnych badań potwierdza znaczenie czynnika zaangażowania ludzkiego w zapewnieniu najlepszego Customer Experience:

– 83% klientów preferuje interakcję z ludźmi, gdy muszą rozwiązać skomplikowane problemy związane z ich produktami lub usługami. 79% klientów woli interakcję z ludźmi w przypadku pytań dotyczących produktów lub usług, z którymi nie mieli wcześniej do czynienia. (Accenture)

– 65% klientów uważa, że dobry kontakt z pracownikami jest kluczowy dla dobrego Customer Experience. (Qualtrics i IBM)

– 59% konsumentów uważa, że firma powinna oferować bardziej spersonalizowane doświadczenia, które uwzględniają ich indywidualne potrzeby i preferencje. 1 na 3 konsumentów może zrezygnować z marki po jednym złym doświadczeniu związanym z obsługą klienta. (PwC)

– 76% klientów oczekuje, że firmy zrozumieją ich potrzeby i oczekiwania, a 84% oczekuje, że firmy będą traktować ich jak osoby, a nie tylko numery na liście mailingowej. (Salesforce)

– Customer Experience jest w dużej mierze uzależniony od interakcji z pracownikami i ich umiejętności w obsłudze klienta. (McKinsey)

– Klienci którzy są zadowoleni z obsługi klienta, wydają średnio 140% więcej pieniędzy niż niezadowoleni klienci.

 

Zaangażuj swoich pracowników

Komunikacja i feedback: Pracownicy potrzebują regularnego feedbacku i jasnych informacji od swoich przełożonych. Ważne jest, aby pracownicy wiedzieli, czego się od nich oczekuje, i aby czuli, że ich praca jest ceniona. Regularne spotkania i komunikacja między pracownikami i menedżerami, są kluczowe w budowaniu zaangażowania pracowników.

Rozwój zawodowy: Pracownicy potrzebują okazji do rozwoju zawodowego i zdobycia nowych umiejętności. Ważne jest, aby menedżerowie wspierali swoich pracowników w rozwoju, oferując im szkolenia, mentoring i programy rozwoju kariery. Dzięki temu pracownicy czują się docenieni i zmotywowani, a firma zyskuje lepiej przeszkolonych i zaangażowanych pracowników.

Kultura organizacyjna: Warto, aby firma stosowała kulturę organizacyjną, która promuje zaangażowanie pracowników. Firma powinna mieć jasne wartości i cele, które są komunikowane na każdym szczeblu organizacji. Ważne jest również, aby firma miała politykę równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, co pozwala pracownikom na skuteczne radzenie sobie z wymaganiami pracy i życia prywatnego.

 

Każdy lubi TROCHĘ technologii

Dała możliwość obsługi klienta za pomocą SMS-ów, umożliwiła chatbotom odpowiadanie na pytania i dała nam szansę na maksymalne wykorzystanie mediów społecznościowych, oszczędzając nam zarówno czas, jak i pieniądze… Ale czy technologia już na ten moment nie zdominowała trochę zbyt wiele miejsc pracy? Ludzie nie mogą konkurować z robotami. Maszyny są szybsze, sprytniejsze i mają na wszystkie pytania gotowe odpowiedzi. A co z ludźmi? Być może są oni mniej zaangażowani i boją się, że wkrótce zostaną zastąpieni przez zaawansowany AI.

Pamiętajmy, że choć roboty są świetne, nie są one zastępstwem ludzi. Człowiek może wychwycić subtelne sygnały z mowy ciała i tonu głosu klienta, co pozwali na lepsze zrozumienie jego potrzeb. Może też wykorzystać swoją kreatywność i intuicję w rozwiązywaniu problemów i obsłudze klienta w sposób, który nie zawsze jest możliwy dla robotów – mówi Aleksandra Potrykus. – Ludzie są bardziej elastyczni i niekonwencjonalni, szczególne w sytuacjach nietypowych. Łatwiej zatem dostosują się do zmieniających się sytuacji i wymagań klienta. Ale najważniejsze jest to, że to pracownicy są zdolni do nawiązywania pozytywnych relacji z klientami i budowania zaufania i lojalności, co jest kluczowe dla zadowolenia klienta – dodaje.

Nowe technologie powinny być wprowadzane w celu korzyści zarówno dla klienta, jak i pracownika. Powinny być integrowane z miejscami pracy tak, aby pracownicy chcieli z nią współpracować, a nie się jej bali.

Ważne, aby organizować szkolenia, na których pracownicy zobaczą jak nowe technologie mogą pomóc im np. w wykonywaniu żmudnych zadań. Warto poświęcić czas na wprowadzenie pracowników, aby zrozumieli, jak dzięki wykorzystaniu AI, mogą oszczędzać czas i siły.

Załóżmy, że wymieniliśmy stare telefony biurkowe na alternatywną komunikację VoIP. Pracownicy mogą wtedy zwrócić się do nas z pytaniem: „Co to są telefony VoIP i jak pomogą mi w pracy?”. W takim przypadku omówmy z nimi sprawę i pokażmy korzyści. To sposób na usunięcie naturalnego strachu związanego z nową technologią. Jeśli ludzie nie potrafią sprzedawać przez media społecznościowe, wyślijmy ich na kurs, który im w tym pomoże. To zapewne zwiększy ich zaangażowanie w pracę i obsługę klientów.

 

Daj pracownikom odpocząć

Każdy potrzebuje przerwy. Bez względu na to, czy chodzi o przerwy w ciągu dnia, czy urlop. Pracownik, który jest wypalony, nie jest produktywnym i zaangażowanym członkiem zespołu. Nie możemy oczekiwać, że osoba będzie entuzjastycznie rozmawiała lub sprzedawała klientom, gdy jest fizycznie i psychicznie zmęczona.

Danie ludziom przerwy umożliwia im powrót z odświeżonym umysłem, gotowym do dobrej pracy. Oznacza to również mniej dni chorobowych i mniej rotacji, ponieważ ludzie będą szczęśliwi i będą chcieli pozostać w firmie, która ich dobrze traktuje. Co ostatecznie przynosi firmie oszczędności.

Nie zapominajmy również o sprawdzaniu stanu pracowników. Organizujmy z nimi systematycznie luźne spotkania, aby zobaczyć, jak radzą sobie z pracą. Sprawdźmy, czy potrzebują pomocy i zróbmy, co w naszej mocy, aby ich wspomóc. Dotyczy to wszystkiego, od zdrowia psychicznego, po nowe urządzenia, które wprowadziliśmy, aby ułatwić im pracę.

 

Nie rzucajmy słów na wiatr

Jednym z czynników, które przyciągają ludzi do określonych miejsc pracy, jest perspektywa fantastycznej kultury pracy i świetnych korzyści. Pracodawcy stale ogłaszają oferty pracy, obiecując wcześniejsze kończenie w piątki, „owocowe czwartki”, pakiety medyczne oraz regularne przerwy na korzystanie ze stołu do ping ponga. Wielu z nich wymienia również indywidualne korzyści, takie jak płatny urlop chorobowy lub coroczne podwyżki wynagrodzeń.

Oferta tych benefitów jest ważna, aby ludzie chcieli dla nas pracować. Jednak równie istotne jest to, abyśmy upewnili się, że jesteśmy w stanie zrealizować swoje obietnice. Nie oferujmy korzyści, jeśli nie możemy ich spełnić. W przeciwnym razie pracownicy będą rozczarowani, a ich zaangażowanie w pracę zacznie spadać.

 

Technologia skoncentrowana na pracownikach

Nowa technologia jest bardzo pomocna, ale należy pamiętać, aby używać jej z podejściem skoncentrowanym na człowieku, aby korzystali z niej zarówno nasi klienci, jak i pracownicy.

W naszej pracy, podczas budowania spersonalizowanych doświadczeń Customer Experience wykorzystujących narzędzia marketingu sensorycznego, zawsze powtarzamy, że nawet najlepiej zaprojektowany Experience Design nie zastąpi wykwalifikowanego zespołu pracowników, którzy są usatysfakcjonowani ze swojej pracy i do każdego klienta podchodzą ze szczerym uśmiechem. Tylko takie budowanie atmosfery wokół naszej marki ma głębszy sens i sprawdzi się na dłuższą metę – dodaje Aleksandra Potrykus z Mood Media.

 

 

 

 

***

Mood Media to wiodąca na świecie firma zajmująca się Customer Experience. Poprzez integrację cyfrowych technologii, rozwiązań marketingu sensorycznego, społecznych i mobilnych aplikacji, Mood wzmacnia marki i pomaga swoim partnerom biznesowym tworzyć zaawansowane połączenia z ich klientami.

W pełni zintegrowane rozwiązania oferowane przez firmę, wykorzystują zaawansowaną technologię cyfrową, wyselekcjonowane, oryginalne i kreatywne treści oraz wiedzę projektową. Wszystko po to, aby każde zakupy w sklepach oraz wrażenia gości hoteli lub restauracji, były jak najbardziej wciągające i spersonalizowane.

Mood Media obsługuje ponad 500 000 lokalizacji klientów w ponad 140 krajach. Ze swoimi przekazami dociera każdego dnia do ponad 150 milionów konsumentów.

Więcej informacji na temat Mood Media, można znaleźć na: www.moodmedia.com

Country Manager Poland & Baltics w Mood Media. Specjalistka w zakresie zarządzania, sprzedaży oraz prowadzenia negocjacji handlowych. Od kilkunastu lat związana z Mood Media Polska, początkowo jako sprzedawca, następnie Sales Manager, a od 2011 roku po wprowadzeniu odważnych zmian, które doprowadziły do szybkiego rozwoju spółki, awansowana na szefa polskiego oddziału Mood. Jako Country Manager, odpowiedzialna za rozwój firmy na rynku polskim oraz w krajach bałtyckich, budowanie marki, sprzedaż i marketing oraz kontakty z Organizacjami Praw Autorskich. Karierę rozpoczęła jako specjalista ds. sprzedaży w Hotelu Astor w Jastrzębiej Górze. Stażystka firmy Swisslog Rohrpostsysteme w Westerstede w Niemczech oraz Swisslog Aircotronic Limited w Nottingham w Wielkiej Brytanii, producenta systemów tub pneumatycznych. Od 2001 roku pełniła funkcje Asystentki Biura Zarządu Universal Leaf Tobacco Poland w Warszawie, międzynarodowej spółki tytoniowej, gdzie była odpowiedzialna za całokształt pracy biura i nadzór pracowników administracyjnych. Następnie Junior Project Manager w Via Management, przy holenderskiej spółce Biotrem BV, odpowiedzialna za rozwój unikatowego projektu produkcji biodegradowalnych opakowań z otrąb pszennych. W latach 2002 / 2003 Specjalista ds. Sprzedaży w dziale eksportu Drinks Unlimited, producenta napoi energetycznych XL na Polskę i Europę wschodnią, specjalistka w zakresie rejestracji znaków towarowych i prowadzenia spraw patentowych napoi Energy Drink, V-Power 99+ oraz Warp4. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na wydziale Politologii, gdzie uzyskała tytuł magistra oraz Wyższej Szkoły Stosunków Międzynarodowych i Amerykanistyki, gdzie uzyskała licencjat. Prywatnie? Szczęśliwa mama. Z pochodzenia Kaszubka, władająca językiem kaszubskim, zakochana w Półwyspie Helskim. Pasjonatka nurkowania, narciarstwa i dobrego wina.

Aleksandra Potrykus

20 nowatorskich projektów w półfinale Huawei Startup Challenge 2 [BRIEF PATRONUJE]

polfinal huawei startup challange

Celem wspólnej inicjatywy Huawei i Startup Academy jest wyłonienie niekonwencjonalnych polskich startupów, które w obliczu coraz większej degradacji ekologicznej planety aktywnie działają na rzecz zrównoważonego rozwoju świata. Kapituła, w której znalazły się przedstawicielki i przedstawiciele świata nauki, biznesu i administracji publicznej, nominowała 20 najbardziej nowatorskich projektów, które przeszły do półfinału konkursu. Wybrane firmy to: Atmoshell, Bioliwer Technologies, DAC (DynamicAirCooling), DoxyChain, Hydrogen First, Hydrum, Lumelabel, Maas Loop, MakeGrowLab, NanoSci, Plan Be Eco, REI Vision, Solhotair, StorkJet, SunRoof Technology, Swapp!, The True Green, Vegan Manufactura, Vertigo Farms oraz ZNIKA.

Polscy innowatorzy mogą odegrać w nadchodzących latach kluczową rolę w rozwiązywaniu palących problemów społecznych, zdrowotnych czy klimatycznych Europy oraz całego świata. Wybrane przez kapitułę naszego konkursu firmy są najlepszym przykładem tego, że przedsiębiorczym Polkom i Polakom nie brakuje potencjału oraz ambicji, by realizować wszelkiego rodzaju projekty pozytywnego wpływu. Dobitnie potwierdza to przekrój tematyczny zgłoszeń i wytypowanej do półfinału dwudziestki, która reprezentuje firmy z sektorów OZE i Lesswaste (po 25%), Przemysł 4.0 (20%.), Foodtech oraz IT (10%), a także Smart City (5%). Warto zaznaczyć, że w tym roku wspieramy wyłącznie inicjatywy związane z ekologią, ale polska myśl technologiczna i środowisko startupowe jest gotowe do wspierania innych obszarów, m.in. osoby z niepełnosprawnościami. Udowodniła to pierwsza edycja konkursu Huawei Startup Challange i potwierdziła nam, że startupy we współpracy z dużym biznesem mogą walnie przyczyniać się do podnoszenia jakości życia ludzi w wielu różnych obszarach.

Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji Huawei Polska

Znaczącą grupę startupów stanowią firmy z Mazowsza (40%) oraz Warmii i Mazur (20%). Wiele z nich przedstawiło innowacyjne rozwiązania mające wpływ na redukcję gazów cieplarnianych, jak odnawialne źródła energii. Jedni dostrzegli problemy związane z nadmiernym zużyciem paliwa w trakcie lotu i proponują oprogramowanie dla linii lotniczych, które zoptymalizuje jego zużycie. Inni chcą osiągnąć neutralność klimatyczną poprzez produkcję tworzywa pochodzenia roślinnego. Mocną grupę stanowią startupy, które stawiają za cel zwalczanie plastiku lub w niekonwencjonalny sposób ograniczanie ilości odpadów, w tym także marnotrawionych produktów spożywczych.

W Polsce mamy wiele talentów i znakomitych startupów, które prowadzą innowacyjną działalność na rzecz ochrony naszej planety. Liczba i różnorodność zgłoszeń sprawiły, że to był naprawdę trudny wybór. Za wszystkie bardzo dziękujemy, a zakwalifikowanym do półfinału TOP 20 serdecznie gratulujemy.

Michał Misztal CEO Startup Academy

Na wybraną TOP 20-tkę czeka wyzwanie podzielone na trzy etapy: stworzenie strategii zrównoważonego rozwoju, skonfrontowanie jej z mentorem, a także prezentacja strategii własnego projektu na nagraniu wideo. Filmy startupów zostaną przedstawione Kapitule podczas obrad w grudniu br.

Do finału wejdzie 10 startupów. Najlepsze trzy projekty otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 100 000, 60 000 i 40 000 PLN. Wręczona zostanie również nagroda Krajowej Izby Klastrów Energii w wysokości 10 000 PLN.

Konkurs odbywa się pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Mazowieckiego, patronatem wspierającym Krajowej Izby Klastrów Energii oraz medialnym Rzeczpospolita, WP, InnPoland, ISBNews, E-Gospodarka, Mam Startup, Brief, Nowy Marketing, Marketing Biznes, Homo Digital i Eco-News.


Źródło: Huawei 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Marketing 5.0. Technologie Next Tech [BRIEF PATRONUJE]

Kotler Marketing 5.0

Rozwój marketingu korzystającego z mediów społecznościowych oraz wyszukiwarek internetowych, jak również wykładniczy wzrost e-handlu uświadomiły marketerom korzyści płynące z cyfryzacji. Niemniej jednak marketing w kontekście cyfrowym to nic innego jak przeniesienie klientów do kanałów cyfrowych albo zwiększenie nakładów finansowych na media cyfrowe. Teraz nowe, zmienne otoczenie rynkowe wymaga marketingu 5.0, zbudowanego zarówno na humanocentryzmie marketingu 3.0, jak i na technologicznej biegłości marketingu 4.0. Marketingu 5.0, którego jednym z kluczowych zagadnień są technologie nowej generacji, tak zwane Next Tech, które mają naśladować kompetencje ludzkich marketerów. Włączamy w to sztuczną inteligencję, przetwarzanie języka naturalnego, technologię sensorową, robotykę, rzeczywistość rozszerzoną i wirtualną, internet rzeczy oraz blockchain. Kombinacja owych technologii to aktywator marketingu 5.0, w którego centrum zainteresowań powinien znajdować się człowiek.

Technologie Next Tech, które mogą dodać wartość i usprawnić ludzką obsługę

By sprostać oczekiwaniom rynku, Philip Kolter po raz kolejny połączył siły z Hermawanem Kartajayą oraz Iwanem Setiawanem i wspólnie napisali następną książkę z ich bestsellerowej serii, zatytułowaną Marketing 5.0. Technologie Next Tech. W książce skupiają się przede wszystkim na trzech ważnych zjawiskach, którym muszą stawić czoła marketerzy: szybkim postępie technologicznym, zmieniającym się zachowaniu konsumenckim oraz zmianach w modelach biznesowych. Pokazują, iż przedsiębiorstwa chcące stosować marketing 5.0 muszą od samego początku tworzyć ekosystemy danych, co pozwoli marketerom wykorzystać marketing predyktywny, by oszacować potencjalny zwrot z każdej inwestycji marketingowej. Mogą również stosować personalizowany marketing kontekstowy skierowany do konkretnego indywidualnego klienta pojawiającego się w punkcie sprzedaży. Wreszcie pracownicy pierwszego kontaktu mogą wspomagać się interfejsem wykorzystującym marketing rozszerzony. Wszystkie te zastosowania wymagają od firm organizacyjnej zwinności, pozwalającej na reagowanie na zmiany rynkowe w czasie rzeczywistym.

Fundamentalne zmiany rynkowe, biznesowe i technologiczne przyszłości

Książka Marketing 5.0 składa się z trzech części. Rozpoczyna ją analiza zmian pokoleniowych i tego, jak wpłynęły one na zachowania konsumenckie. Kotler, Kartajaya oraz Setiawan zastanawiają się, w jaki sposób pokonać podziały społeczne, wynikające, chociażby z nierówności ekonomicznej oraz sporów politycznych, aby móc dotrzeć do całego rynku. Część druga zajmuje się nowymi kierunkami strategicznymi obranymi przez firmy na całym świecie, a także wyjaśnia, jak podejść do nowych modeli biznesowych, które stały się charakterystyczne dla współczesnego otoczenia biznesowego. Wreszcie część trzecia zagłębia się w realia szybko rozwijającej się technologii w kontekście sztucznej inteligencji, wszechobecnych czujników, rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej, a także internetu rzeczy. Autorzy przyglądają się w niej realnym przykładom zastosowania nowoczesnych rozwiązań technologicznych w różnych firmach, a jednocześnie pokazują, jak samodzielnie zaprojektować strategię wykorzystującą technologię odpowiednią dla różnych celów marketingowych.

***

Książka pojawiła się w odpowiednim momencie i świetnie wpisuje się w obecne czasy pandemii. Przedłużająca się kwarantanna wprowadzona w wielu krajach zmusiła wiele firm do przyjrzenia się cyfrowym aspektom marketingu. Rozmiar książki czyni z niej również świetny podręcznik dla praktykujących menedżerów.

Walter Viera, były przewodniczący International Council of Management Consulting Institutes

 

Niezwykle aktualny, a jednocześnie dalekowzroczny wgląd w technologie cyfrowe i ich możliwości transformacji praktyk biznesowych. Marketingowcy, którzy szybciej niż konkurenci zrozumieją, co z sobą niesie ten potencjał, i podejmą odpowiednie działania, zapewnią swoim firmom trwałą przewagę rynkową.

George Day, professor emeritus Wharton School przy Uniwersytecie Pensylwanii

 

Philip Kotler ma niezrównaną zdolność nadawania klarowności przeszłości, teraźniejszości i przyszłości marketingu. Zawsze doskonale wie, co powinno przetrwać, a co należy zmienić. Wraz z dwoma współautorami książki odważnie wplata cyfrową technologię w marketingowe myślenie, planowanie i wdrażanie. Pozycja na czasie i ponadczasowa.

Kevin Lane Keller, profesor katedry marketingu w Tuck School of Business przy Dartmouth College

***
Dr Philip Kotler, professor emeritus Kellogg School of Management, gdzie przez wiele lat pracował jako wykładowca w Katedrze Marketingu Międzynarodowego. Według „Wall Street Journal” należy do sześciu najbardziej wpływowych myślicieli biznesowych. Otrzymał szereg nagród i honorowych tytułów od szkół z wielu krajów. Kotler jest znany na całym świecie – jego książki przetłumaczono na ponad dwadzieścia pięć języków, a on sam regularnie zabiera głos na międzynarodowych forach.

Hermawan Kartajaya jest założycielem i prezesem MarkPlus, Inc. oraz – według Chartered Institute of Marketing z Wielkiej Brytanii – jednym z „50 guru, którzy kształtują przyszłość marketingu”. Jest również laureatem nagrody Distinguished Global Leadership (wybitnego przywództwa światowego), przyznawanej przez Pan-Pacific Business Association przy Uniwersytecie Nebraski – Lincoln. Jest również prezesem Asia Council for Small Business oraz współzałożycielem Asia Marketing Federation.

Iwan Setiawan jest dyrektorem generalnym w MarkPlus, Inc. Pomaga firmom w projektowaniu strategii korporacyjnych i marketingowych. Aktywny pisarz i mówca, a także redaktor naczelny „Marketeers” oraz Conference of Montreal.


Źródło: MT Biznes

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kobiety w branży technologicznej. Raport Strong Women in IT 2021 [BRIEF PATRONUJE]

Strong Women in IT

Wojowniczki w IT

Rok 2020 w IT, podobnie jak w każdej innej branży, upłynął pod znakiem pandemii COVID-19, lock-downów, pracy zdalnej i obawy przed kryzysem gospodarczym. Nie stanowi zaskoczenia fakt, iż zdecydowana większość ankietowanych takowy wpływ dostrzega, niemniej jednak wydaje się, iż pandemia okazała się bardziej dotkliwa dla startupów niż dużych korporacji (jej wpływ dostrzega w tych grupach odpowiednio 63% i 78% ankietowanych).

Jeśli chodzi o jasne strony 2020, przedstawicielki startupów najbardziej doceniły odkrycie plusów pracy zdalnej, co u respondentek z korporacji znalazło się dopiero na piątym miejscu. W raporcie z 2019 kobiety w swoich wypowiedziach kładły duży nacisk na kwestie dotyczące rozwoju produktu. W roku naznaczonym pandemią i kryzysem, tematyka ta zeszła na dalszy plan. Dla przedstawicielek startupów główny sukces stanowiło odnalezienie się w nowej rzeczywistości i utrzymanie działalności podczas pandemii (ponad 1/3 ankietowanych). Przedstawicielki korporacji postawiły na rozwój technologiczny. W obu grupach doceniano także na poprawę sytuacji finansowej firmy pomimo trudnej sytuacji rynkowej oraz sukcesy w zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Duża zmiana zauważalna jest także, gdy mowa o porażkach – w roku 2019 respondentki skupiały się głównie na problemach związanych z produktem oraz przeciążeniu pracą. Rok 2020 przyniósł jednak nowe wyzwania – brak możliwości szybkiego reagowania na nową sytuację i dostosowania biznesu do nowych, trudniejszych warunków. W przypadku startupów najpoważniejszym problemem okazało się niewypełnienie celów i założeń biznesowych.

Pytane o główną naukę wyniesioną z popełnionychbłędów ankietowane najczęściej przytaczały błędy w zarządzaniu personelem. Często, a w przypadku startupów wręcz na pierwszym miejscu, pojawiała się odpowiedź, jakoby każda porażka stanowiła okazję do nauki, co pokazuje, że pandemia dla branży IT, podobnie jak dla wielu innych, była lekcją pokory.

Na szczególną uwagę i refleksję zasługuje fakt, iż 2020 w obu grupach znacząco spadła ilość czasu przeznaczonego na aktywność fizyczną, szczególnie tę uprawianą poza domem, a także na kontakty z rodziną i przyjaciółmi. Obrazuje to bodaj najlepiej wpływ pandemii i lock downów na życie przedstawicielek IT, a być może nas wszystkich.

Siostry w IT

Strong women doceniają pracę w branży technologicznej, a jako jej główne zalety wskazują nieustanny rozwój, potrzebę zmian i nowe wyzwania, a także poczucie wpływu na kreowanie nowej rzeczywistości.

Jako główne czynniki warunkujące sukces kobiet w IT przedstawicielki obu ankietowanych grup, wskazują wytrwałość w dążeniu do celu i ciężką pracę, wsparcie w środowisku zawodowym, a także twarde umiejętności i doświadczenie. Jako pożądane cechy charakteru ankietowane, podobnie jak w poprzednim badaniu, najczęściej wskazywały empatię (na uwagę zaskakuje fakt, iż cechę tę znacznie częściej wymieniają przedstawicielki korporacji), konsekwencję w działaniu oraz umiejętności interpersonalne (na tę cechę z kolei stawiają głównie przedstawicielki start-upów).

Ponad ¼ ankietowanych przeszkadza znacząca przewaga mężczyzn w branży, przy czym, podobnie jak we wcześniejszym badaniu, częściej wskazują na to odpowiedzi przedstawicielek startupów, jednakże dla obu grup ankietowanych jest to jeden z głównych minusów ich pracy. Znamiennym jest fakt, że liczby te wzrosły w ciągu dwóch lat dość znacząco. Co ciekawe, ze stereotypami związanymi z płcią przedstawicielki startupów spotykają się prawie dwukrotnie rzadziej niż ich koleżanki w korporacjach (8% versus 15%).

Respondentki są bardzo zgodne co do wizji wzajemnego wspierania się kobiet w IT- w obu grupach aż ponad 80% respondentek uważa, iż kobiety w branży wspierają się nawzajem, zaś prawie każda z nich (ponad 90%!) deklaruje takie wsparcie. Stanowi to znaczący wzrost w stosunku do roku 2019. W połączeniu z danymi dotyczącymi obecności kobiet w branży i funkcjonowania stereotypów, może to oznaczać, iż rośnie świadomość i znaczenie równości płci oraz potrzeba solidarności.

Pełne wersje raportów znajdują się na stronie www.strongwomeninit.com.

Pobierz raport 2021

Pobierz raport 2019


Źródło: Come Creations Group 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Facebook: Jaka przyszłość czeka wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość [RAPORT]

wirtualna rzeczywistosc

Wirtualna przyszłość świata

Wyniki ostatnich badań Facebooka wyraźnie wskazują na rosnącą popularność technologii VR i AR na całym świecie. Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość rewolucjonizuje komunikację i kontakty międzyludzkie – wystarczy jedno urządzenie, aby spotkać się ze swoimi bliskimi bez względu na to, gdzie w tym momencie się znajdują. Jak wynika z raportu, aż 74% ankietowanych postrzega wirtualną rzeczywistość jako sposób na połączenie światów online i offline. Wzrosła również częstotliwość wyszukań treści związanych z rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością – na przestrzeni 2019 i 2020 roku odnotowano wzrost o 44%. Za zainteresowaniem idą konkretne inwestycje – według prognoz firmy badawczej IDC, globalne wydatki na technologie VR i AR wzrosną do 2024 roku aż sześciokrotnie.

VR i AR w służbie ludzkości

Obszar zastosowania technologii VR i AR sukcesywnie się powiększa. Dzięki wdrażaniu rozwiązań wykorzystujących nowe technologie, odległość lub uwarunkowania społeczno-ekonomiczne coraz mniej wpływają na to, kto ma dostęp do usług, zawodu lub pełnowartościowej edukacji. Imisi 3D, nigeryjskie laboratorium technologiczne, rozpoczęło pracę nad udostępnianiem urządzeń VR lokalnym szkołom. W wirtualnej rzeczywistości uczniowe mogą m.in. przeprowadzać eksperymenty i obserwować Układ Słoneczny bez konieczności opuszczania klasy.

W obszarze medycyny technologie AR i VR przydają się w zapobieganiu komplikacjom i ratowaniu życia, umożliwiając lekarzom przećwiczenie procedur przed wejściem na salę operacyjną. W 2017 roku Johnson & Johnson Institute’s Education Technology & Innovation uruchomił program szkoleniowy dla studentów medycyny, którzy mogą przeprowadzać próbne operacje za pomocą gogli VR. Okazuje się, że ćwiczenia w rzeczywistości wirtualnej przynoszą lepsze efekty – przyszli lekarze szybciej przyswajają wiedzę i monitorują swoje postępy dzięki zaawansowanym programom, na których pracują.

Nowe technologie w biznesie

Technologie VR i AR są coraz chętniej wykorzystywane także przez firmy – z raportu wynika, że aż 75% badanych przedsiębiorców rozważa wdrożenie rozwiązań AR lub VR do 2023 roku, a 78% ankietowanych osób twierdzi, że rzeczywistość rozszerzona jest atrakcyjnym sposobem interakcji z markami. Rozszerzona i wirtualna rzeczywistość budują pomost między zakupami offline i online – klienci mogą przymierzyć, dotknąć, czy zwizualizować produkt w otoczeniu własnego domu. Z kolei dzięki VR marki mogą opowiadać o sobie w nieszablonowy, zajmujący sposób i wchodzić w bezpośrednią relację z konsumentami.

Kreatywne przekształcanie rzeczywistości

O zainteresowaniu technologią AR i jej niezwykłych kreatywnych możliwościach świadczy ogromna popularność największej na świecie mobilnej platformy rozszerzonej rzeczywistości – Spark AR. Za jej pośrednictwem ponad 600 tysięcy twórców ze 190 krajów stworzyło ponad 2 miliony efektów AR na Facebooku i Instagramie – większość z nich to kobiety. Co więcej, już dziś ponad 600 milionów osób miesięcznie korzysta z rozszerzonej rzeczywistości w aplikacjach i urządzeniach Facebooka. Tym samym technologia AR uwalnia kolejne pokłady kreatywności ludzi na całym świecie w zupełnie nowym obszarze.

Kluczowe dane na temat rozwoju AR/VR:

  • Do 2024 roku globalne wydatki na AR i VR wzrosną 6-krotnie.
  • 75% badanych przedsiębiorców rozważa wdrożenie rozwiązań AR lub VR do 2023 roku.
  • 78% ankietowanych osób twierdzi, że rzeczywistość rozszerzona jest przyjemnym sposobem interakcji z markami.
  • Na przestrzeni 2019 i 2020 roku:
    • Częstotliwość wyszukiwania na Facebooku treści związanych z AR i VR wzrosła o 44%
    • Liczba członków grup na Facebooku związanych z AR i VR wzrosła o 74%
    • Liczba osób wysyłających wiadomości w Marketplace Facebooka na temat ofert związanych z AR i VR wzrosła w ciągu roku o 75%.
  • Obecnie ponad 600 milionów osób miesięcznie korzysta z rozszerzonej rzeczywistości w aplikacjach i urządzeniach Facebooka.
  • Ponad 600 000 twórców ze 190 krajów opublikowało ponad 2 miliony efektów AR na Facebooku i Instagramie dzięki platformie Spark AR.

Pobierz pełny raport AR/VR: Nowe wymiary kontaktu

Pełną treść raportu oraz więcej informacji na temat możliwych zastosowań technologii VR i AR znajdą Państwo na stronie Facebook for Business. Wirtualna rzeczywistość była również tematem odcinka podcastu Rozmowy Facebooka, w którym Maciej Gozdowski, kierujący platformą Player.pl, i Piotr Baczyński, CEO firmy Immersion, dyskutowali na temat przyszłości rozrywki w świetle dynamicznego rozwoju technologii.


Źródło: Facebook

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Technologie przyszłości a nasza prywatność

kamera

Nowe technologie a ochrona danych

Prawo do prywatności jest podstawowym prawem każdego człowieka. Rozwijająca się technologia i jej niemal nieograniczone możliwości coraz częściej sprawiają wrażenie, że jest ono nadwyrężane. Warto wiedzieć, że narzędzia analityczne, które analizują pozostawiane przez użytkowników cyfrowe ślady w sieci, „big data”, w ramach których przetwarzane są bardzo duże ilości informacji w celu wyodrębnienia nowej wiedzy czy zwyczajne urządzenia jak telefon, czy smartwatch mogą ingerować w prywatność.

Anna KłodzińskaWielu użytkowników korzysta z urządzeń oferujących np. usługi geolokalizacji. Osoba nosząca na nadgarstku smartwatch jest bardzo często świadoma przetwarzania jej danych, jak np. analiza ruchu i pulsu serca. Możemy jednak założyć, że dużym zaskoczeniem dla użytkownika byłoby uzyskanie wiedzy, że w wyniku skorelowania danych o ruchu i pulsie, mogą zostać wygenerowane nowe informacje, dotyczące stanu zdrowia i ogólnej kondycji użytkownika. Informacje dotyczące stanu zdrowia stanowią dane szczególnej kategorii i ich przetwarzanie często powinno być uzależnione od uprzedniej i świadomej zgody osoby, której dane dotyczą. Dlatego decydując się na zakup takiego urządzenia warto zainteresować się w jaki sposób będą przetwarzane i wykorzystywane nasze dane osobowe.

Agata Kłodzińska, ekspert ds. ochrony danych, ODO 24

Okulary, drony, smartwatche

Świadomość społeczeństwa w kwestiach prywatności rośnie, dlatego niedługo po informacji o premierze interaktywnych okularów padły pierwsze pytania – a co z jej ochroną?

Facebook zapewnia, że ta kwestia była istotna przy projektowaniu produktu. Zabezpieczenia sprzętowe okularów w postaci wyłącznika aparatu i mikrofonu czy zapalająca się dioda LED podczas nagrywania lub robienia zdjęć ma za zadanie sygnalizować postronnym osobom, że mogą być nagrywane. W przypadku udostępnienia utrwalonego za pomocą okularów obrazu do sieci (np. platformy społecznościowej), podmiotami regulującymi ich dostępność są poszczególne portale społecznościowe – tak samo jak w przypadku udostępnienia wideo zarejestrowanego za pomocą smartfona.

Anna KłodzińskaW przypadku, gdy ktoś rejestruje na ulicy wideo telefonem – np. popularne Instastory – o wiele łatwiej możemy zorientować się, że jesteśmy obiektem nagrywania – co innego przy okularach. Stało się to najpoważniejszym zarzutem dla tego gadżetu, który może naruszyć naszą prywatność. To dopiero wierzchołek góry lodowej, który widzimy, a z rozwojem takich technologii problemów będzie przybywać. Wprowadzenie na rynek konsumencki dronów spowodowało kilka lat temu podobne problemy. Kamery zamontowane w urządzeniach budziły zaniepokojenie o naszą prywatność.

Agata Kłodzińska, ekspert ds. ochrony danych, ODO 24

Podczas korzystania z nowych technologicznych gadżetów warto pamiętać, że daną osobową – podlegającą ochronie – w rozumieniu RODO jest np. zarejestrowany głos czy wizerunek. Jest to informacja, która często jednoznacznie pozwala zidentyfikować konkretną osobę fizyczną. Aby móc przetwarzać takie informacje, należy posiadać odpowiednią podstawę prawną, zazwyczaj w postaci zgody takiej osoby – w krajach członkowskich Unii Europejskiej niejednokrotnie zostały już nałożone kary w podobnych sprawach, właśnie na gruncie obowiązującego również w Polsce RODO.


Źródło: ODO 24

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wydatki na centra danych rosną i osiągną 192 mld dolarów w 2021

budynek centrum danych

Wydatki będą rosły z każdym rokiem

W zeszłym roku wydatki wyniosły około 178 mld dolarów — to ponad 13% spadek w porównaniu z 205 mld w 2019. Co więcej, COVID-19 zablokował ponad 60% planowanej budowy nowych obiektów. Pomimo ograniczonych wydatków na infrastrukturę centrów danych, wynikających z cięć budżetowych, dochodzi do silnego odbicia w 2021 roku, gdzie prognozowane nakłady przekroczą wartość 192 mld dolarów.

Tomasz MrozowskiPandemia z jednej strony spowodowała, że zarządzający firmami wstrzymali wiele decyzji i czekali na rozwój sytuacji, z drugiej zmusiła firmy do inwestycji w technologie. Nie jest to jednak takie proste, ponieważ złożoność środowisk IT jest coraz większa, a dostęp do kompetentnych specjalistów umiejących je obsługiwać jest utrudniony. Gdy dodamy do tego zakłócenia w łańcuchach dostaw i braki sprzętu, który trudno teraz kupić “od ręki”, to centra danych stają się dla firm naturalnym wyborem w cyfryzacji.

Tomasz Mrozowski, prezes Grupy 3S

Nowe technologie

Zdaniem analityków, technologiami, które wpłyną na wzrost wydatków w branży centrów danych, będą przede wszystkim przetwarzanie brzegowe, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. Swoją cegiełkę dołoży również adaptacja rozwiązań takich jak 5G i IoT, a zmniejszenie opóźnień w sieci i ulepszona orkiestracja usług będzie wspierać postępującą automatyzację.

Rok 2021 będzie przełomowy dla budowy centrów danych, ponieważ nastąpił boom w nabywaniu lokalizacji pod nowe inwestycje. W miarę jak rynek osiąga nowy etap dojrzałości, będziemy świadkami kontynuacji inwestycji na tradycyjnych rynkach FLAP (Frankfurt-Londyn-Amsterdam-Paryż), ale także dalszego wzrostu i inwestycji na wschodzących rynkach centrów danych, takich jak Warszawa, Berlin, Mediolan, Madryt i Wiedeń – donosi badanie Turner & Townsend.

Tomasz MrozowskiWymuszona pandemią rynkowa niepewność, a jednocześnie szybki wzrost płac i kosztów zachęca firmy do poszukiwania alternatywnych modeli wdrażania i utrzymywania zasobów IT. Coraz częściej okazuje się, że stopniowe przekazywanie zarządzania infrastrukturą IT w ręce profesjonalnych dostawców gwarantuje większą przewidywalność i kontrolę nad kosztami. Brak konieczności ponoszenia istotnych, jednorazowych inwestycji na sprzęt, czy cyklicznych opłat za licencje oprogramowania oraz energię elektryczną stanowiącą coraz większą pozycję w budżetach IT, to czynniki sprzyjające rozwojowi rynku centrów danych.

Tomasz Mrozowski z Grupy 3S

Przy niezmniejszającym się zapotrzebowaniu na informacje, a także rosnącym popycie na kolokację i możliwości chmury, rynek data center jest nastawiony na dalszy wzrost w ciągu najbliższych kilku lat. Według Gartnera, w 2022 wydatki w tym sektorze przekroczą 200 mld $.


Źródło: Grupa 3S

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Grant Narodowego Centrum Badań i Rozwoju przyspiesza prace Aptiv nad zaawansowanymi technologiami w pojazdach hybrydowych i elektrycznych następnej generacji

rozwiązania dla samochodów hybrydowych i elektrycznych

Z łącznym budżetem wynoszącym prawie 31 mln złotych, projekt o nazwie „Opracowanie systemu zapewniającego bezpieczeństwo teleinformatyczne w architekturze elektryczno elektronicznej następnej generacji pojazdów hybrydowych i elektrycznych” prowadzony jest przez zespół Aptiv ds. badań i rozwoju w Krakowskim Centrum Technicznym. Aktualnie projekt otrzymał dofinansowanie w kwocie przeszło 14 mln złotych.

Pierwszy z czterech etapów projektu – badania przemysłowe – został już przeprowadzony, a spółka poczyniła istotne postępy w opracowaniu inteligentnego modułu centralnego ze zintegrowanym, bezpiecznym modułem komunikacyjnym (ang. Intelligent Body Control Module with Secure Gateway), specjalistycznego modułu komunikacyjnego do połączenia pojazdu z inteligentną siecią energetyczną (Vehicle to Grid Getaway) oraz bezkluczykowego systemu dostępu do pojazdu (Keyless Vehicle Access System). Te zaawansowane technologie mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa i efektywności energetycznej pojazdów elektrycznych Pierwsze wyniki dowiodły, że moduły mogą zapewnić znaczącą oszczędność energii, obniżając zużycia prądu czuwania modułów o 50%, co w skali całego pojazdu oznacza obniżenie zużycia prądu czuwania o ok. 8-10%.

Grzegirz GutmajerDzięki grantowi Narodowego Centrum Badań i Rozwoju przyspieszamy prace nad innowacyjnymi technologiami, w bezpieczny sposób łączącymi pojazdy hybrydowe i elektryczne następnej generacji z siecią energetyczną, realizując w ten sposób naszą misję zapewnienia mobilności cechującej się większym bezpieczeństwem, ekologią i łącznością.

Grzegorz Gutmajer, Regional Engineering Director w Aptiv

W Krakowskim Centrum Technicznym Aptiv pracuje ponad 3 tys. osób, w tym 2 tys. wykwalifikowanych inżynierów, naukowców i techników. Krakowskie Centrum Techniczne, założone w 2000 r., jest jednym z największych obiektów Aptiv ds. badań i rozwoju na świecie i skupia się na opracowywaniu, testowaniu i wdrażaniu zaawansowanej elektroniki i aktywnych technologii bezpieczeństwa. Jest również ukierunkowane na infotainment i platformy user experience nowej generacji.

Ponad 180 tys. pracowników i pracownic Aptiv, firmy z siedzibą w Dublinie w Irlandii działającej w 44 krajach, podejmuje niektóre z najtrudniejszych wyzwań społecznych, używając zaawansowanych technologii redukujących lub eliminujących emisje dwutlenku węgla, ratujących życie i poprawiających sposób poruszania się na świecie.

Więcej informacji na temat innowacji i możliwości rozwoju kariery w Aptiv znajdziesz na stronie: www.aptiv.com


Źródło: Aptiv

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Na Śląsku ruszyło Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0.

Przemysł 4.0.

Artur PollakW całej Europie zmienił się łańcuch dostaw, co jest dla małych i średnich firm olbrzymią szansą. Mogą ją wykorzystać dzięki technologii, jednak żeby chciały pójść tą drogą, musimy im pokazać, że to jest efektywne, przystępne cenowo i opłacalne.

W przemyśle 3.0 koncentrowaliśmy się głównie na technologii i wytwarzaniu produktów na zlecenie, w przemyśle 4.0 nowoczesny zespół patrzy natomiast na dane, analizuje klienta i jego zachowania, chce jak najszybciej reagować na jego potrzeby. To są nowe formy funkcjonowania biznesu.

Artur Pollak, prezes zarządu APA Group

Przemysł 4.0, nazywany inaczej czwartą rewolucją przemysłową, to proces technologicznej i organizacyjnej transformacji przedsiębiorstw, który obejmuje m.in. cyfryzację produktów i usług, wprowadzanie nowych modeli biznesowych i integrację łańcucha wartości, opierając się na nowych technologiach, takich jak big data, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, 5G, cloud computing, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, nowe generacje robotów przemysłowych czy internet rzeczy.

Artur PollakPrzemysł 4.0 to bardziej filozofia niż technologia. Wszyscy musimy się nauczyć nowego podejścia, ale najpierw trzeba to zobaczyć. Jako przedsiębiorcy nie chcemy tracić pieniędzy na coś, co jest nieużyteczne. Dlatego stwierdziliśmy, że zbudujemy centrum, zaprosimy klientów i pokażemy im, jak z tego dobrze korzystać, zaplanować i wdrożyć tę zmianę. Chcieliśmy pokazać biznesowi jak korzystać z benefitów wynikających z nowoczesnych technologii i form zarządzania zespołami.

Artur Pollak, prezes zarządu APA Group

APA Group, specjalizująca się m.in. w rozwiązaniach automatyki przemysłowej, uruchomiła właśnie Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0 w Gliwicach. To projekt edukacyjny skierowany do polskiej branży przemysłowej, który pokazuje technologie przemysłu 4.0 w rzeczywistym użyciu.

Artur PollakZaprosiliśmy do niego naukowców, firmy technologiczne, klientów, którzy dzielili się swoją wiedzą i oczekiwaniami, oraz przedsiębiorstwa, które znają się na integracji, automatyzacji i robotyzacji. Jeżeli zmiksujemy te wszystkie kompetencje i potrzeby, wyjdzie z tego rozwiązanie dopasowane do potrzeb firm, zrozumiałe i przystępne cenowo, które wyeliminuje strach przed zmianą technologiczną .

Artur Pollak, prezes zarządu APA Group

Gliwickie centrum jest dostępne bezpłatnie dla wszystkich zainteresowanych. Ma formułę stałej ekspozycji online i offline, dzięki czemu każdy – zarówno na miejscu, jak i przez internet – może wybrać przykładowy produkt, nadać mu charakterystyczne cechy, a następnie go wytworzyć, monitorując w czasie rzeczywistym każdy etap procesu produkcyjnego, przebiegającego z wykorzystaniem m.in. IoT, Big Data czy machine learningu. Na koniec użytkownik otrzyma prosty raport z oznaczeniem wskaźników jakości, wydajności, kosztów czy zużycia energii i emisji CO2. Pozwoli to precyzyjnie oszacować, ile naprawdę kosztuje wyprodukowanie jednego komponentu z wykorzystaniem technologii, na których opiera się koncepcja przemysłu 4.0.

Przemysław SulichTakie centra „promieniują” przynajmniej na kilkaset kilometrów. Dlatego im więcej tego typu rozwiązań będziemy mieć w Polsce, im więcej osób się o tym dowie, im więcej osób przyjrzy się, jak to wygląda i zaimplementuje swoje własne rozwiązania, tym lepiej będzie nam się żyło. Będziemy pracować mniej, a jednocześnie więcej na tym zarabiać.

Przemysław Sulich, wiceprzewodniczący Komisji ds. Cyfryzacji i Przemysłu 4.0 Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej, prezes zarządu A1 Europe

Artur PollakJako społeczeństwo boimy się zmiany. Boimy się, że komputery przejmą od nas procesy zarządcze, wyeliminują ludzi z procesu wytwórczego, że roboty będą produkować, a technologia okaże się groźna. Technologia jest tak groźna, jak człowiek chce, aby była. Naszym celem jest tworzenie technologii przystępnej, która spowoduje, że będziemy pracować mądrze, a nie ciężko.

Artur Pollak, prezes zarządu APA Group

Gliwickie centrum to część pilotażowego projektu NAZCA 4.0, który zainicjowała APA Group. Jego celem jest wdrożenie idei przemysłu 4.0 w firmach, dla których do tej pory była ona poza zasięgiem. Dotyczy to zwłaszcza sektora MŚP.

Artur PollakMałe i średnie przedsiębiorstwa mają w tej chwili potężny problem, bo w całej Europie zmienił się łańcuch dostaw, ale jest to dla nich zarazem olbrzymia szansa. Możemy ją wykorzystać dzięki technologii dostępnej również w Polsce. Jednak żeby mały i średni biznes chciał pójść tą drogą, musimy mu pokazać, że to jest efektywne, przystępne cenowo i opłacalne.

Artur Pollak, prezes zarządu APA Group

Przedsiębiorstwom, które dołączą do projektu Nazca 4.0, zostanie nadany status testera. Będą one mogły m.in. testować nowe rozwiązania i narzędzia oraz wyrażać na ich temat swoje opinie, pomagając w ten sposób je udoskonalać. W zamian otrzymają zaś możliwość zmodernizowania swoich zakładów produkcyjnych i nabycia unikatowej wiedzy od specjalistów, którzy na co dzień automatyzują zakłady największych na świecie gigantów, takich jak Volkswagen, Amazon, 3M czy Tesla.

Maciej WalczakKluczem do optymalizacji procesu jest zbieranie danych na jego temat i mierzenie go. Nie da się optymalizować czegoś, o czym nie mamy pojęcia. Więc najpierw musimy zebrać dane, zastanowić się, w czym tkwi problem i co moglibyśmy poprawić. To jest projekt, który ma umożliwić firmom bycie jeszcze bardziej konkurencyjnym, czyli wytwarzanie produktów spersonalizowanych, ułatwienie produkcji wydajnej, niskokosztowej, o wysokich parametrach produktu końcowego. Ma zwiększyć świadomość menadżerów, służb utrzymania ruchu odnośnie tego, jaki jest stan naszych urządzeń produkcyjnych.

Maciej Walczak, kierownik projektów Industry 4.0 w APA Group

Jak pokazuje ubiegłoroczny raport Deloitte („Przemysł 4.0 w Polsce”), w Polsce 58 proc. menedżerów wyższego szczebla (z których 1/3 reprezentowała branżę produkcyjną) wskazało, że cyfrowa transformacja to główny priorytet strategiczny w ich organizacji, a zdaniem 39 proc. ich firma ma odpowiednie kompetencje i zasoby ludzkie, żeby ten proces przeprowadzić. Większość (86 proc.) wskazała też, że wdrażanie nowych technologii będzie mieć kluczowe znaczenie dla zachowania ich przewagi konkurencyjnej na rynku.

Projekt Nazca 4.0 jest skierowany przede wszystkim do właścicieli MŚP, ale także do menadżerów, automatyków, planistów czy kierowników produkcji. Żeby do niego dołączyć, trzeba skontaktować się z APA Group lub zapisać do grupy eksperckiej na LinkedIn („Industry 4.0 | IIoT | Automatyzacja – na poważnie”). Projektowi gliwickiego centrum patronują już m.in. Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna oraz Politechnika Śląska.

Przemysław SulichŚląsk jest przemysłowym sercem Polski, więc każdy tego typu przykład, w którym wiele technologii może być skojarzonych razem, pokazuje innym partnerom, jak można z tego korzystać. Już czas, żebyśmy zaczęli sprzedawać całe systemy i rozwiązania całościowe, które pozwalają uzyskać dużo wyższą marżę i polepszyć też jakość życia w terenie producenta.

Przemysław Sulich, wiceprzewodniczący Komisji ds. Cyfryzacji i Przemysłu 4.0 Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej, prezes zarządu A1 Europe


Źródło: APA Group

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak rozwój nowoczesnych technologii wpływa na człowieka i biznes? Konferencja MIT Sloan Management Review Polska pod hasłem Productivity – Humanity – Technology [BRIEF PATRONUJE]

Konferencja MIT Sloan Management Review Polska

Zbliżająca się konferencja to ważny punkt na mapie wydarzeń biznesowych. Jej zeszłoroczna odsłona poświęcona była „nowej normalności” – kwestiom powrotu biznesu do pełnego działania wspieranego przez nowe rozwiązania i technologie. Po ponad roku z pandemią wiemy już dobrze, że transformacja cyfrowa to nie wybór organizacji a biznesowe ultimatum. Wszechobecna digitalizacja unaoczniła też, jak istotną rolę w tym procesie odgrywają ludzie – klienci i pracownicy. Dzisiejsi liderzy stoją więc przed nie lada wyzwaniem – muszą zastanowić się nie tylko jakich narzędzi i technologii używać, ale także jak dostosować style zarządzania do dynamicznie zmieniających się wymogów świata. Efektywne przywództwo w „nowej normalności”, oprócz zrozumienia cyfryzacji i procesu zmiany, wymaga kompetencji w zakresie kierowania zespołami w środowiskach hybrydowych, motywowania czy radzenia sobie ze stresem. Stąd motyw przewodni tegorocznej edycji Konferencji MIT Sloan Management Review Polska: Productivity – Humanity – Technology. Z uwagi na przedłużające się obostrzenia związane z wybuchem pandemii COVID-19 wydarzenie odbędzie się w formule online.

O tym, jak budować przewagę konkurencyjną dzięki wykorzystywaniu nowych technologii, nowoczesnym stylom zarządzania i innowacyjnym sposobom myślenia w działaniach naprawczych opowiedzą m.in. najwięksi światowi eksperci z Massachusetts Institute of Technology.

  • Trish Cotter, dyrektor zarządzająca Martin Trust Center na MIT Entrepreneurship podzieli się z uczestnikami tajnikami „Energy Leadership”.
  • Alex „Sandy” Pentland, jeden z największych światowych autorytetów w dziedzinie obliczeń, który znajduje się na liście 7 najbardziej wpływowych naukowców zajmujących się danymi, poruszy temat odkryć w zakresie wykorzystania danych oraz sztucznej inteligencji w systemach obywatelskich i rządowych.
  • Michael A. Cusumano, profesor zarządzania SMR i prodziekan MIT Sloan School of Management zdradzi, jakie są najlepsze praktyki w budowaniu biznesów platformowych.
  • Edward B. Roberts, profesor zarządzania technologią i założyciel Centrum Przedsiębiorczości MIT, zainspiruje uczestników historiami wprowadzania na rynek przełomowej nauki i technologii, a także przedstawi kulturę współpracy, w której rozwinęła się przedsiębiorczość na MIT.

Dołącz do wydarzenia 27 maja i przekonaj się, jak możesz wdrożyć w swojej firmie technologie, które mają realny wpływ na Twój biznes. Pokażemy Ci narzędzia, rozwiązania, studia przypadków różnych projektów, zarówno tych bardziej udanych, jak i mniej. Skorzystaj z jednego z trzech pakietów uczestnictwa: basic, standard lub premium. Wybierz opcję najlepiej dopasowaną do Twoich potrzeb i wznieś swój biznes na wyższy poziom.

Zapisy i więcej informacji dostępne na: https://konferencjaonline.mitsmr.pl/


Źródło: MIT Sloan Management Review Polska 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF