Tinder dla marek

Tinder dla firm

Tinder to najpopularniejsza aplikacja randkowa na świecie, która poza kojarzeniem osób w pary, może także połączyć użytkownika z… marką. Do dyspozycji jest pięć formatów, które nawiązują do specyfiki tego medium.

Z Tindera korzysta już ponad 50 mln osób na świecie. Charakterystyczny dla tej aplikacji ruch „przesunięcie w lewo/prawo” (swipe) wykonywany jest 1,6 mld razy dziennie i każdego dnia łączy 26 mln par (match). Jak twierdzi wydawca, wirtualne spotkania przekładają się na około 1,5 mln randek tygodniowo. Aplikacja dostępna jest w 190 krajach i 40 językach.

W Polsce Tinder ma ponad 730 tys. użytkowników, z których większość stanowią mężczyźni (66%). To przede wszystkim osoby młode (51% jest w wieku 18-24 lata; 37% z przedziału 25-34 lata), mieszkańcy dużych miast.

Użytkownicy Tindera to osoby młode, nowoczesne, otwarte na nowe wyzwania i zaznajomione z nowymi technologiami. Dla jakich marek mogą być grupą docelową? Tak naprawdę dla wszystkich, które szukają dorosłych użytkowników z dużych miast i mogą zaprojektować kampanię swoich produktów w powiązaniu ze specyfiką aplikacji. Jest to bądź co bądź aplikacja randkowa, co daje szerokie pole do popisu w kreacji.

Magdalena Pietruk, social content manager Open Mobi

Branded Profile Card

Najbardziej zbliżona forma do profilu osobowego na Tinderze. Poza logotypem marka ma więc miejsce na dodanie imienia, teasera i krótkiego opisu. Może także utworzyć galerię 6 zdjęć i dodać notkę biograficzną, które to informacje wyświetlą się użytkownikom po kliknięciu na zdjęcie profilowe. Użytkownik może odrzucić lub polubić profil marki. Po zaakceptowaniu przenoszony jest do ekranu „It’s a Match”, gdzie widzi kolejny teaser i zaproszenie do pogłębienia znajomości (CTA –call to action). Otrzymuje też krótką wiadomość od marki, która wyświetla się wśród regularnej korespondencji w aplikacji. Profil jest aktywny tylko na czas trwania kampanii.

Native Display Card

Reklama statyczna, w której główną role odgrywa kreacja i CTA. Pojawia się w sposób natywny, a więc wśród przeglądanych profili. Kliknięcie na grafikę lub przesunięcie ekranu w prawo przenosi użytkownika do strony docelowej (landing page lub app store) widocznej w ramach aplikacji Tinder. Odrzucenie powoduje powrót do przeglądania pozostałych profili. Format z CTR na poziomie 10-12%.

Native Video Card

Wygląda jak klasyczna karta Tindera, ale poprzez ruch mocniej przyciąga uwagę użytkownika. Zawiera też wyraźne zaproszenie do interakcji z marką. Użytkownik może polubić lub odrzucić reklamę, może także zatrzymać wideo lub odtworzyć je ponownie. Sam decyduje, czy ogląda materiał z dźwiękiem. Kliknięcie na kreację lub przesunięcie w prawo kieruje do strony marki (in-app), gdzie może otrzymać więcej informacji lub dokonać zakupu promowanego produktu.

Sponsored Inbox Message

Format premium Tindera o bardzo dużej widoczności. Wiadomość od marki trafia do skrzynek odbiorczych użytkowników i pozwala na bezpośrednią komunikację z nimi. Ma też duże dotarcie – aż 90% wiadomości sponsorowanych zostaje odczytywanych. Kliknięcie na logo otwiera wiadomość z treścią reklamy i linkiem CTA. Komunikat pozostaje na liście korespondencji aż do zakończenia kampanii i może być wielokrotnie otwierany, chyba że użytkownik go skasuje. Początkowo wyświetlany na samej górze wiadomości, przesuwa się dynamicznie w dół wraz pojawiającymi się wiadomościami w skrzynce.

Poll Card

Najbardziej interaktywna z form reklamowych na Tinderze. Poprzez materiał wideo zaprasza użytkownika do udziału w krótkiej ankiecie. Polubieniu lub przesunięciu w prawo reklamy Poll przenosi użytkownika na landing page plebiscytu, a następnie prowadzi go przez serię pytań. Odpowiedzi udzielane są poprzez swipe – ruch w prawo/lewo charakterystyczny dla Tindera, aż do znalezienia „pary” najbardziej odpowiedniej dla użytkownika. Na ostatnim ekranie użytkownik może dowiedzieć się więcej o wybranym przez siebie produkcie, dokonać jego zakupu lub udostępnić wynik swojej ankiety w social mediach. Tinder przed każdorazową emisją weryfikuje zarówno kreację, jak i promowany produkt pod kątem zgodności z regulaminem. Dodatkowo, dana reklama może wyświetlać się użytkownikowi maksymalnie dwa razy, co przekłada się na jakość wyników.

Kampanie rozliczane są według CPM i możemy targetować je zarówno pod kątem wieku, płci, lokalizacji, jak i systemu operacyjnego, z którego korzysta użytkownik Tindera. Do tej pory przeprowadziliśmy kilka dużych kampanii dla marek w tym medium i wyniki były imponujące. CTR na poziomie 8–10%, to wynik ciężki do uzyskania w innych aplikacjach społecznościowych. Warto też podkreślić, że nasza agencja współpracuje bezpośrednio z Tinderem.

Magdalena Pietruk, social content manager Open Mobi


Źródło: Informacja prasowa Open Mobi

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

WhatsApp Business API od SMSAPI już dostępne dla firm

WhatsApp Business

Polskie firmy dostają nowe narzędzie do komunikacji z klientami. SMSAPI udostępnia interfejs, który pozwala na przesyłanie wiadomości za pomocą komunikatora WhatsApp. Potencjał platformy, z której korzysta 2 mld użytkowników na świecie i wg. badania Gemius ok. 8,9 mln w Polsce, zaczynie odkrywać nasz rodzimy biznes.

WhatsApp to pierwszy komunikator ery mobilnej, który odniósł globalny sukces. Używany jest w ponad 180 krajach, a w Brazylii, Indiach, Wielkiej Brytanii czy RPA jest dziś najpopularniejszym narzędziem cyfrowej komunikacji. W Polsce ustępuje tylko innemu produktowi Facebooka – Messengerowi. Z początku platforma oficjalnie przeznaczona była wyłącznie dla indywidualnych użytkowników. Dwa lata temu pojawiła się aplikacja WhatsApp Business, a wraz z nią możliwość tworzenia profili firmowych, która pozwala użytkownikom komunikować się firmami, tak jak robią to z bliskimi osobami.

komunikacja z firmami
źródło: SMSAPI

Wiadomość przesłana przez komunikator, którą odbiorca wcześniej subskrybował,  potrafi być krótka i prosta jak SMS, a innym razem zawierać szczegóły oferty. W załączniku może być bilet, kupon rabatowy czy link do instrukcji obsługi w formie wideo. Przy niewielu odbiorcach nie ma problemu, by robić to samodzielnie z telefonu, ale kto chce działać na większą skalę, powinien skorzystać z narzędzia, które automatyzuje biznesową komunikację. Takie rozwiązanie dla firm właśnie wprowadzamy.

Jakub Kluz, Product Manager w SMSAPI

Przyszłość komunikacji mobilnej

LINK Mobility Group podpisując umowę z Facebookiem, twórcą komunikatora WhatsApp, uzyskała dostęp do API dla platformy WhatsApp oraz możliwość proponowania go klientom biznesowym. Grupa operuje w kilkunastu krajach, a Polska będzie jednym z pierwszych, gdzie nowe rozwiązania staną się częścią jej oferty.

Głównym obszarem działania SMSAPI są masowe wysyłki wiadomości SMS. Służą one wsparciu sprzedaży, pozwalają na autoryzację transakcji czy też informują o przebiegu realizacji zamówienia. W samym 2019 firma wysłała w imieniu swoich klientów miliard SMS-ów.

Jednocześnie SMSAPI nie skupia się na jednym rozwianiu i chcąc dostarczać szeroki wachlarz biznesowych narzędzi komunikacji wkracza w nowe obszary marketingu mobilnego. Naturalnym krokiem w rozwoju jest więc zaoferowanie własnych narzędzi w jednym z najpopularniejszych komunikatorów na świecie.

Będziemy mogli zaoferować klientom to w czym już jesteśmy świetni, czyli prostotę, szybkość i skuteczność komunikacji plus nowe interaktywne możliwości. Jedną z nich jest uruchomienie bota, który automatycznie i szybko odpowie na najbardziej typowe pytania (np. o godziny otwarcia, menu czy dostawę), zanim do akcji wkroczy firmowy konsultant. Jak wynika z naszego badania, już co czwarty użytkownik internetu spotkał się z obsługą przez bota komunikując się z marką. Co ważne, większość oceniła ten fakt pozytywnie.

Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI

uruchomienie bota
źródło: SMSAPI

Interaktywne narzędzie dla każdego

Od czasu uruchomienia WhatsApp Business API w sierpniu 2018 na skorzystanie z nowego kanału komunikacji zdecydowały się czołowe firmy branży technologicznej. Na przykład, Booking.com przesyła klientom przez WhatsApp m.in. potwierdzenia rezerwacji noclegów. Z platformy korzystają także amerykański marketplace Wish, holenderskie linie lotnicze KLM i brazylijska aplikacja do zamawiania jedzenia iFood.

Wdrożenie tak innowacyjnego kanału komunikacji własnymi siłami jest dla firm ambitnym zadaniem. Mogą jednak skorzystać z oprogramowania stworzonego przez zewnętrznych dostawców. SMSAPI rozpoczyna współpracę z WhatsApp, udostępniając biznesowi takie narzędzie. Firmy dotrą w ten sposób do co trzeciego polskiego internauty, który według badania Gemius ma zainstalowaną aplikację WhatsApp. Z kolei platforma SMSAPI.com, która obsługuje klientów spoza Polski, umożliwi dostęp do usług związanych z WhatsApp podmiotom z zagranicy.

Narzędzie do masowej komunikacji biznesowej wykorzystującej komunikator WhatsApp osiągnie pełnię swoich możliwości w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Jednak już dziś SMSAPI zaprasza polskie firmy zainteresowane tym rozwiązaniem do kontaktu w sprawie jego wdrażania i testów jego bardziej zaawansowanych funkcji.

komunikacja biznesowa
źródło: SMSAPI

Źródło: Informacja prasowa SMSAPI

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Drugie spotkanie z cyklu #eksperci już w najbliższy wtorek 27 listopada!

Już 27 listopada w WORKIN przy placu Zamkowym odbędzie się drugie spotkanie z cyklu #eksperci, organizowanego w ramach 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie. Spotkania mają na celu budowanie kompetencji i wymianę wiedzy w dziedzinach nowoczesnej komunikacji. Najbliższe spotkanie będzie dotyczyć sztuki skuteczniej prezentacji biznesowej.

Spotkania skierowane są do laureatów poprzednich edycji rankingu 50 Kreatywnych, jednak jeśli nie jesteś laureatem, a chcesz dołączyć do dyskusji — nic nie stoi na przeszkodzie! Chętnie poznamy Twój punkt widzenia i wymienimy się doświadczeniami.

Zainteresowanych prosimy o skontaktowanie się z nami poprzez e-mail: brief@brief.pl bądź przez profil brief.pl na Facebooku.

Do zobaczenia!

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF