...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Czy hot desking jest dla Ciebie?

Solutions.Rent Hotdesking

Pracujesz zdalnie, ale w domu zawsze jest coś do zrobienia, a praca w kawiarni już Ci się znudziła? Szukasz alternatywy i zastanawiasz się, czy coworking jest dla Ciebie? Poznaj największe zalety wynajęcia hot desków w Warszawie.

Hot desking to wynajmowanie lub korzystanie ze stanowisk do pracy, które nie zostały przydzielone konkretnemu pracownikowi. Każdego dnia może zajmować je inna osoba, na innym stanowisku i reprezentująca inną firmę. 

 – Hot desking był początkowo częścią teorii activity-based working Erica Veldhoena. Zakładała ona, że należy dążyć do minimalizacji stanowisk pracy. Jednocześnie chodziło o to, by zwiększać ich funkcjonalność, aby można było podjąć przy nich pracę na każdym stanowisku i w różnym stylu – mówi Rafał Wilk, COO Solutions.Rent.

Hot desking: oszczędność 

Wynajęcie hot desku zamiast lokalu w centrum jest bardziej korzystne finansowo. W takim systemie można zaoszczędzić nawet 30% funduszy przeznaczonych na biuro. Jak to możliwe? Mniejszy czynsz, brak opłat eksploatacyjnych, związanych z zakupem sprzętu czy chociażby kawą i herbatą. Kilka z pozoru małych rzeczy, a możesz na nich naprawdę sporo zaoszczędzić.

Hot desking: elastyczność

Hot desking to elastyczność. Brak własnego biurka daje możliwość codziennej zmiany stanowiska pracy. Możesz wybrać tę część biura, która Ci najbardziej odpowiada. Jeśli realizujesz projekty w zespołach, hot deski dają Ci możliwość elastycznego tworzenia teamów, tak aby były dopasowane do Twoich potrzeb.

Hot desking: integracja

Częste zmiany miejsca pracy sprawią, że poznasz więcej osób z różnych działów. Będziesz mógł porozmawiać i lepiej się poznać. Im większy coworking i więcej firm wynajmujących przestrzeń – tym większe perspektywy na poznanie nowych osób, nawiązanie współpracy, czy naukę.

Hot desking: motywacja

Wynajęcie hot desku to nie tylko motywacja do wyjścia z domu, ale także do… sprzątania! Codzienna zmiana biurka wymaga utrzymania porządku. Uporządkowanie miejsca pracy po każdym dniu staje się naturalne i wpisuje w harmonogram dnia.

Hot desking: komfort

Hot desking sprawia, że zamiast pracować z domu, w którym często brakuje odpowiednich warunków, zaczynasz wykonywać obowiązki w miejscu do tego przystosowanym. Wygodne biurka, krzesła i zaplecze gastronomiczne sprawia, że możesz w 100% poświęcić się pracy.

Hot desking wspiera innowacyjność. Świetnie sprawdzi się w firmach, które zatrudniają pracowników projektowo i w elastycznych godzinach pracy. Będzie też dobrym pomysłem, kiedy firma chce zatrudnić wiele osób, ale tymczasowo. Idea hot desków w coworkingu wpisuje się również w najnowszy trend elastycznych miejsc pracy, dopasowanych do potrzeb pracownika. 


Autor: Solutions.Rent 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Co ma wspólnego coworking z sharing economy?

Solutions.Rent Plac Małachowskiego

Ostatnie lata to podbój usług konsumenckich przez ideę ekonomii dzielenia się. Przykładów nie trzeba długo szukać. BlaBlaCar, Uber, Airbnb to tylko “wierzchołek góry lodowej” firm, które z powodzeniem pojawiły i utrzymały się na rynku. Kolejny przykład sharing economy? Coworking.

O sharing economy mówi się, jak o nowym trendzie, jednak nie jest to prawda. Każdy z nas przynajmniej kilka razy w roku zgadza się na współpracę barterową, w myśl zasady “przysługa za przysługę”. Co wpłynęło na rozwój filozofii dzielenia się w XXI w.? Powszechna dostępność internetu i urządzeń mobilnych.


– Elastyczny czas pracy, coraz więcej osób wybierających pracę zdalną, pracujących na kontrakcie lub stricte projektowo – charakter pracy się zmienia i wymaga elastycznego środowiska, które dopasuje się do potrzeb. I właśnie coworking idealnie wpisuje się zarówno w trend sharing economy, jak i w popularny slogan there’s no limits. To pracownik chce decydować, kiedy pracuje i wymaga dostępności przestrzeni do pracy 24/7 – mówi Rafał Wilk z Solutions Rent.

Sharing economy to nowoczesność

Oprócz wcześniej wspomnianej globalnej dostępność internetu – rozwój ekonomii współdzielenia jest mocno sprzężony z ciągle postępującą zmianą myślenia wśród konsumentów. Posiadanie jest dla nich mniej istotne, nie decyduje już w takim stopniu o statusie społecznym. Natomiast coraz więcej osób zwraca się w kierunku rynku tymczasowego korzystania z dóbr i usług.

Codzienność jest pełna przykładów. Rowery miejskie, wynajem samochodów na minuty czy już dawno spopularyzowany couchsurfing. I nie inaczej jest z przestrzenią biurową. Po co wynajmować lub kupować biuro na stałe, jeżeli można mieć własne biurko w coworkingu? Takie pytania zadaje sobie coraz więcej osób. Koniec końców nikt nie lubi martwić się rachunkami, dbaniem o porządek, zakupami lub serwisowaniem urządzeń biurowych. Ludzie w XXI w. wolą skupiać się w pracy na… pracy.

Nie wspominając o tym, że idea dzielenia się wpływa również na zacieśnianie więzi społecznych.

Oszczędnym być

Filozofia dzielenia się to w głównej mierze dbanie o swój portfel i przeniesienie odpowiedzialności na innych. Zamiast kupować rzeczy, płacisz tylko za ich wypożyczenie na potrzebny Ci okres. To niekwestionowana oszczędność czasu i pieniędzy.

Elastyczność mieć

Kolejną składową sukcesu filozofii dzielenia się jest możliwość korzystania z usług, kiedy ich rzeczywiście potrzebujesz. Decydując się na pracę w coworkingu, nie wiążesz się umową na kilka lat, a z biura możesz korzystać codziennie, bez limitów, bez względu na godzinę.

Więzi społeczne budować

– Oprócz oczywistych korzyści finansowych, sharing economy to także codzienny networking. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem świetnie sprzyja współpracy biznesowej, szczególnie przy realizacji projektów w zespołach – mówi Marta Kamińska z Solutions.Rent.

Dzięki pracy w coworkingu możesz nie tylko skupić się na rozwoju własnej firmy, ale także nawiązać nowe, wartościowe kontakty biznesowe. Badania przeprowadzone przez Global Coworking Survey wskazują, że aż 83% badanych ma większą motywację do pracy w open space’ie, natomiast aż 92% zgadza się z twierdzeniem, że wspólne środowisko pracy służy budowaniu trwałych relacji.

Jedna wspólna przestrzeń, a tak wiele możliwości.


Autor: Solutions.Rent 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Tylko co 5. firma wpisuje nowoczesne technologie biurowe w swoją strategię walki o pracowników

W co piątej firmie stworzenie nowoczesnego i cyfrowo zaawansowanego miejsca pracy jest częścią szerszej wizji zakładającej m.in. walkę o najlepszych kandydatów – wynika z raportu CBRE „PropTech Index 2019. Zaawansowanie technologiczne biurowców a oczekiwania i potrzeby cyfrowe najemców”. Nadal jednak istnieje spora grupa firm, które nie wspierają postępu technologicznego w biurze, bo pomimo dużej świadomości, nie są gotowe do wdrożenia nowinek. Eksperci CBRE wskazują, że grono nadających priorytet technologii w biurze będzie się powiększać, ze względu na zmieniające się potrzeby młodych pracowników. Pokolenie Z właśnie w otoczeniu technologii czuje się najlepiej, stąd nowoczesne biuro staje się kartą przetargową w ich przyciąganiu.

Pokolenie Z co prawda nie urodziło się ze smartfonem w dłoni, ale z pewnością się z nim wychowało. Młodzi ludzie przyzwyczajeni do wygody, jaką daje dostęp do najnowszych technologii, tego samego będą szukać w miejscu pracy. Tym bardziej, że z analizy firmy Deloitte wynika, że Pokolenie Z jest nastawione zdecydowanie bardziej pragmatycznie niż poszukujący doświadczeń Millenialsi. Dlatego kwestia nowoczesnego biura wspierającego pracownika tak, aby być najbardziej wydajnym, jest kluczowa. Z naszych badań wynika, że tą zależność między zaawansowaniem technologicznym biura a przyciąganiem talentów dostrzega wiele firm, ale jeszcze nie do końca potrafią odpowiednio zabrać się za ich wdrażanie – mówi Krzysztof Mogielski, dyrektor ds. transformacji cyfrowej w CBRE.

Niedługo dogonimy Europę 

Proptech to wszystkie nowoczesne technologie, zwykle teleinformatyczne, które wpływają na rozwój nieruchomości na świecie. Najbardziej ich wpływ widać w biurowcach, których w naszym kraju buduje się coraz więcej. Aż 21% polskich firm zapytanych o wspieranie implementowania takich rozwiązań przyznaje, że zaawansowane technologicznie miejsca pracy to ważny element rozwoju firmy. 39% podejmowało próby ich wdrożenia, ale nadal nie wypracowało spójnej koncepcji, natomiast 27% przyznaje, że są istotne – wynika z raportu CBRE „PropTech Index 2019”. To oznacza, że w aż 66% przedsiębiorstw ten ważny element nie jest realizowany w satysfakcjonującym stopniu. Nowości technologiczne za nieistotne uznaje tylko 13% respondentów.

Polska w regionie CEE pod względem świadomości technologii biurowych jest na takim samym poziomie jak Czechy i Rumunia. W Rumunii 22% respondentów postrzega stworzenie nowoczesnego i cyfrowo zaawansowanego miejsca pracy jako część szerszej wizji, w Czechach 23%. Większą świadomość widać wśród Austriaków – 28%. Natomiast najbardziej świadome proptechu kraje to Węgry (37%) oraz Słowacja (45%), w których prawie co druga firma ma wpisaną w swoją strategię walkę o nowoczesne biuro. 

Nakłady na technologie będą rosły

Jak wskazują eksperci CBRE, nie ulega wątpliwości, że nowoczesne technologie w biurze przynoszą korzyści. Firmom potrzeba jednak doradztwa w zakresie najlepszych rozwiązań, które odpowiedzą na potrzeby młodych ludzi, a szczególnie wchodzącego na rynek pracy pokolenia Z. To osoby urodzone w latach 1996-2015, które w 2020 r. będą miały od 5 do 24 lat. Jak wskazują analizy Deloitte, od Millenialsów odróżnia je przede wszystkim pragmatyczne podejście do życia, np. są bardziej zachowawczy i chętniej oszczędzają, a także dużo bardziej nastawieni na wykorzystywanie nowych technologii. Trudniej im wyobrazić sobie świat bez wygody jaką daje smartfon i aplikacje, dlatego zdecydowanie chętniej wybiorą miejsce pracy, które im tę wygodę zaoferuje. Nowe pokolenia konsumentów i pracowników zmuszają pracodawców oraz wynajmujących do zaakceptowania faktu, że technologia ma kluczowe znaczenie w miejscu pracy. 

Raport do pobrania tutaj: https://www.cbre.com/report-download?PUBID=f638ef92-021a-467e-9050-9b680a4f52b4.

 

Raport CBRE „PropTech Index 2019” składa się z dwóch segmentów: badania oczekiwań konsumentów oraz oceny zaawansowania technologicznego budynków. W pierwszej części analizie poddano aż 79 biurowców z Austrii, Czech, Węgier, Rumunii, Słowacji oraz z Polski, z której pochodziła znaczna część badanych budynków – aż 25. Każdy z uwzględnionych biurowców posiadał najwyższe oceny w zakresie zielonych certyfikatów BREEAM oraz LEED. W drugiej części użytkownicy biur wskazywali na to, z których aplikacji korzystają najczęściej oraz jakich nowoczesnych rozwiązań oczekują w miejscach pracy. 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF