...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Firma Hisense przedstawia na targach CES 2022 najnowszą serię ULED 8K Mini-LED

„Technologia może zmienić życie. Hisense jest nieustannie zaangażowana w dostarczanie wydajnych produktów najwyższej jakości, które przekraczają oczekiwania konsumentów” - powiedział Douglas Kern, starszy dyrektor ds. marketingu Hisense USA.

Wykorzystując szeroką ekspansję produktów i wiodące w branży innowacje, Hisense osiąga wykładniczy wzrost sprzedaży. Według danych firmy przychody Grupy Hisense przekroczyły 27 miliardów dolarów w 2021 roku, co oznacza wzrost o ponad 20% rok do roku.

Wyższa jakość obrazu i lepsza jasność

Efektywność i jakość obrazu są podstawą oferty produktów Hisense. W 2022 roku spółka po raz pierwszy wdraża swoją technologię Mini LED do nowej linii premium U9H, zapewniając oszałamiającą wydajność HDR z lepszym kontrastem, jaśniejszymi obrazami i bardziej imponującymi kolorami niż kiedykolwiek wcześniej. Hisense 85U9H 8K TV został również wyróżniony nagrodą za innowację CES® 2022 Innovation Award Honoree. Przyznanie tego tytułu jest wyraźnym świadectwem rzetelnych wysiłków Hisense w zakresie innowacji technologicznych.

Przełom technologiczny

Poprzez innowacje technologiczne Hisense wprowadza światowy przemysł telewizji laserowej w erę TriChroma i dokonuje ogromnego przełomu technicznego telewizji laserowej z 1080P do 2K do 4K, a następnie do 8K. Dr Liu Xianrong, główny naukowiec i dyrektor generalny Hisense Laser Display Co., Ltd., podkreślił, że telewizja laserowa jest najlepszym wyborem dla wyświetlaczy 8K w domu. Telewizor 8K dostarcza niespotykaną dotąd głębię i szczegółowość oraz gwarantuje optymalne doświadczenie, pozwalające zobaczyć prawdziwy obraz na największym ekranie pierwszego na świecie telewizora laserowego o rozdzielczości 8K.

Skupiając się na strategicznej wizji Hisense na rok 2022, David VanderWaal, wiceprezes ds. marketingu Hisense America, stwierdził, że firma jest zaangażowana w upraszczanie życia setek milionów ludzi, czynienie go lepszym i przyjemniejszym poprzez starannie zaprojektowane i odpowiednio skonstruowane produkty i usługi. W 2022 roku spółka będzie nadal podkreślać siłę napędową innowacji dla rozwoju i skupiać się na potrzebach użytkowników, z produktem jako elementem centralnym i łańcuchem przemysłowym służącym za podstawę, oraz napędzać zmiany w branży poprzez innowacje i połączenia.

Źródło: Hisense

Źródło informacji: PR Newswire/ PAP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Usługa YouTube Shorts dostępna w Polsce

_YouTube Shorts

YouTube wprowadza wersję beta YouTube Shorts w Polsce. To usługa do nagrywania krótkich formatów przeznaczona dla każdego, kto chce tworzyć niedługie, chwytliwe filmy tylko za pomocą telefonu. Od momentu ogłoszenia usługi Shorts we wrześniu 2020 r., została ona udostępniona w 26 krajach, a od dzisiaj będzie dostępna na całym świecie. Wersja beta pojawi się w ponad 100 krajach, gdzie dostępny jest YouTube.

Nowy sposób uwolnienia kreatywności

Chociaż krótkie filmy były już widoczne na platformie, to teraz użytkownicy na całym świecie po raz pierwszy będą mogli uzyskać dostęp do narzędzi do tworzenia Shorts, które obejmują wielosegmentową kamerę umożliwiającą połączenie kilku klipów wideo razem, możliwość nagrywania z muzyką, sterowanie ustawieniami prędkości i nie tylko.

Użytkownicy będą mieli także możliwość pobierania próbek ścieżki dźwiękowej z materiałów opublikowanych na YouTube – czyli z miliardów filmów z całego świata. Oznacza to, że mogą dodać coś od siebie do materiałów, które uwielbiają oglądać na YouTube, i pomóc im dotrzeć do nowych odbiorców. Twórcy zachowają kontrolę nad swoimi materiałami i będą mogli wycofać zgodę, jeśli nie będą chcieli, by ich długie filmy były w ten sposób wykorzystywane.

Ponadto, YouTube wprowadza nowy zestaw funkcji na istniejące i nowe rynki, takie jak:

  • Dodawanie tekstu w konkretnych momentach filmu;
  • Pobieranie próbki ścieżki dźwiękowej z innych Shorts do wykorzystania we własnym filmie;
  • Automatyczne dodawanie napisów;
  • Nagrywanie do 60 sekund za pomocą kamery do Shorts;
  • Dodawanie klipów z galerii telefonu do treści nagranych przy użyciu kamery do Shorts;
  • Dodawanie podstawowych filtrów w celu korekcji kolorów krótkich form –
    w przyszłości dodanych zostanie więcej efektów.

Chcemy, aby tworzenie Shorts było łatwe i przyjemne. Cały czas pracujemy nad produktem wspólnie z twórcami oraz wykonawcami i zamierzamy wprowadzić więcej funkcji, które użytkownicy będą mogli wypróbować.

Todd Sherman, globalny menedżer ds. produktu YouTube Shorts

YouTube współpracuje również z partnerami muzycznymi, dzięki czemu artyści i twórcy mają dostęp do obszernej biblioteki utworów, których mogą używać w swoich krótkich formatach. Użytkownicy mają do dyspozycji katalogi muzyczne od ponad 250 wytwórni i wydawców z całego świata, w tym między innymi od Universal Music Group, Sony Music Entertainment i Sony Music Publishing, Warner Music Grupa i Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Since Music, Beggars czy Kobalt.

Komfort oglądania na YouTube

Jednym z kluczowych elementów dobrego doświadczenie z produktem jest z jednej strony ułatwienie użytkownikom znalezienia krótkich filmów, które im się podobają, a z drugiej pomoc twórcom w dotarciu do nowych odbiorców. Dlatego YouTube wprowadził już specjalną półkę dla Shorts na stronie głównej, udostępnił nowy odtwarzacz, który pozwala przeglądać filmy w pionie, oraz dodał kartę Shorts w wersji mobilnej, dającą łatwy dostęp do krótkich formatów za pomocą jednego kliknięcia.

Obecnie odtwarzacz YouTube Shorts przekroczył 6,5 miliarda wyświetleń dziennie na całym świecie.

Shorts zostaną zintegrowane z serwisem YouTube. Na przykład, jeśli użytkownik usłyszy fragment utworu w Shorts, będzie mógł łatwo znaleźć cały utwór, obejrzeć teledysk lub dowiedzieć się więcej o wykonawcy — wszystko to na YouTube.

Wsparcie dla twórców korzystających z urządzeń mobilnych

YouTube pomógł całemu pokoleniu twórców przekształcić ich kreatywność w działalność biznesową i zacząć prowadzić firmy medialne nowej generacji. W ciągu ostatnich 3 lat wypłaciliśmy ponad 30 miliardów dolarów twórcom, artystom i firmom medialnym.

Ponieważ Shorts to nowy sposób oglądania i tworzenia na YouTube, firma szuka różnych sposobów zarabiania na krótkich filmach i nagradzania twórców za ich treści. Niedawno przedstawiła Fundusz YouTube Shorts o wartości 100 mln dolarów, który zostanie rozdysponowany w ciągu 2021 i 2022 r.

Wiemy, że dopracowanie usługi może trochę potrwać, ale nie możemy się doczekać, aż wypróbujecie YouTube Shorts i pomożecie nam w budowaniu świetnego produktu do tworzenia i oglądania krótkich filmów bezpośrednio na YouTube.

Todd Sherman, globalny menedżer ds. produktu YouTube Shorts

Usługa Shorts w wersji beta będzie dostępna dla wszystkich w Polsce od środy, 14 lipca.


Źródło: YouTube

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

“Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” – największe zbiorowe dzieło badaczy w Polsce już w sprzedaży

Właśnie do sprzedaży trafiła nowa książką Wydawnictwa Naukowego PWN pod redakcją Michała Jana Lutostańskiego, Agnieszki Łebkowskiej i Michała Protasiuka, która odkrywa przed czytelnikiem, jak złożonym analizom rynkowym podlega świat konsumenta - człowieka, który sięga po produkty, klienta korzystającego z usług, osoby robiącej zakupy, użytkownika.

„Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” to kompendium wiedzy autorstwa pięćdziesięciu ekspertek i ekspertów działający w ramach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, tworzących na co dzień branżę badań marketingowych w Polsce. Zajmują się zbieraniem danych, przeprowadzaniem analiz, wnioskowaniem i budowaniem praktycznych rekomendacji. Na bazie wieloletniego doświadczenia stworzyli użyteczny przewodnik porządkujący aktualną wiedzę o badaniach rynku i opisujący dobre praktyki, które warto stosować.

Kim są autorzy książki „Badanie rynku”?

Książka już na etapie przedsprzedaży trafiła do kategorii bestsellerów. Wśród autorów znajdziemy przedstawicieli największych agencji badawczych: Kantar, Nielsen, GfK, IPSOS, 4P, ARC, s360, Difference, Smartscope, MASMI, Neuroidea, Semiotic Solutions, Maison & Partners, Narrative Impact, Visual & Narrative Institute, ABM, Research Eye, Research Collective i Minds & Roses. W gronie praktyków zaangażowanych w powstanie książki są również reprezentanci firm: Citi, Deloitte, Philips, Google, Facebook, Centrum Analiz Strategicznych KPRM, Kompania Piwowarska, Maspex, Żabka, Lata Dwudzieste, T-Mobile i Play. W książce nie mogło też zabraknąć autorów pracujących na uczelniach wyższych: Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Wrocławskim, Akademii Leona Koźmińskiego i Uniwersytecie SWPS.

Badanie Rynku
Fot. PTBRiO

O czym jest książka?

Książka daje możliwość zapoznania się z metodami i technikami badawczymi w licznych obszarach biznesu. Została podzielona na kilka części. Pierwsza zawiera opis elementów procesu badawczego od briefu po prezentację wyników. Druga część to praktyczny przewodnik po metodach badawczych – zarówno tych standardowych, jak i bardziej specjalistycznych. W trzeciej części znalazły się badawcze odpowiedzi na konkretne pytania biznesowe zleceniodawców. Na końcu umieściliśmy słownik, wyjaśniający kluczowe pojęcia. Rozdziały zostały wzbogacone o cytaty ekspertów, przykłady empiryczne oraz ćwiczenia praktyczne.

Redaktorzy i Autorzy skutecznie podjęli wysiłek kompleksowego zestawienia nie tylko samego procesu wraz z metodami badań konsumentów, ale także umiejętnie powiązali je z różnorodnymi aspektami prowadzenia współczesnego biznesu. (…) Jako badacz i naukowiec – widzę w niej kompendium wiedzy pozwalające na usystematyzowanie współczesnej metodyki badań dla wszystkich uczestników procesu rozpoznawania zachowań konsumentów. Wartością samą w sobie jest aktualność podnoszonych kwestii i ukazanie ich w sposób jasny i przejrzysty. Dzięki temu książka będzie interesującą pozycją dla praktyków zlecających badania – pozwoli im lepiej zrozumieć stronę „zleceniobiorców” – badaczy, ale także będzie inspiracją do własnych przemyśleń nad otrzymanymi wynikami.

prof.  Małgorzata Bombol o książce „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”

Kontynuacja serii wydawniczej „Zrozumieć rynek i konsumenta”

Książka jest już trzecią z serii „Zrozumieć rynek i konsumenta” będącej owocem współpracy PTBRiO i Wydawnictwa Naukowego PWN. W 2020 roku ukazała się „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta?” autorstwa Anny Gorączki i Michała Protasiuka. Serię rozpoczęło wydanie w 2018 roku książki „Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych?” pod redakcją Michała Jana Lutostańskiego, Mateusza Galicy i Michała Protasiuka.

Zrozumieć Rynek i Konsumenta
Fot. Wydawnictwo Naukowe PWN

Ujęcie tematu powoduje, że książka jest nowatorska i uzupełnia ważną lukę na polskim rynku. Każdy z autorów ma wieloletnią praktykę w działaniach marketingu, w których musiał podejmować decyzję, opierając się na różnych źródłach danych, lub w firmach badawczych, które ich dostarczały. Pozycję wyróżnia również niezwykła aktualność poruszanych w książce zagadnień. Omawiane są w niej zjawiska bardzo aktualne, z którymi na co dzień spotykają się pracownicy działów marketingu – dlatego to książka bez wątpienia na czasie.

prof. Dominika Maison  o książce „Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych?”

PTBRiO zapowiada rozwijanie serii wspólnie z PWN i wydawanie kolejnych książek mających na celu zwiększenie wiedzy o badaniach i konsumentach w Polsce.

 

Strategy Business Director w Kantar Polska. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Adiunkt w Zakładzie Marketingu Wartości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Doktor nauk społecznych - socjolog. Absolwent 25-lecia Uniwersytetu SWPS w kategorii Biznes. Wykładał na SGH, UKSW, APS oraz Uniwersytecie SWPS. Autor wielu publikacji, prelekcji (otrzymał nagrodę publiczności i nagrodę 25-lecia PTBRiO za najlepiej ocenione wystąpienie w historii Kongresów Badaczy) i wystąpień medialnych (ponad 80 wystąpień w TV). Autor książki „Brzydkie słowa, brudny dźwięk. Muzyka jako przekaz kształtujący styl życia subkultur młodzieżowych” (Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2015) oraz współautor i redaktor książek: „Data driven decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych?” (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018), „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021), "Modern leisure society - consumer behavior" (SGH Publishing House 2021). Specjalizuje się w ilościowych badaniach innowacji, procesach strategicznych i pozycjonujących marek, analizach mikrotrendów, tribe’ów i nisz kulturowych. Badawczo i warsztatowo wspierał w przeciągu ostatnich lat wiele marek we wprowadzaniu innowacji na rynki europejskie.

dr Michał Lutostański

Pięć formatów TVN Grupa Discovery w aplikacji insbay

Weekendowa metamorfoza

Insbay startuje z wiosenną ramówką kanałów lifestyle z portfolio TVN Grupa Discovery. W nowym sezonie w aplikacji znajdą się inspiracje i produkty z kanałów TVN Style oraz HGTV Home & Garden. W marcu i kwietniu w insbay pojawi się aż 5 programów: „Pani Gadżet”, „Nowa Maja w ogrodzie”, „Polowanie na ogród”, „Wymarzone ogrody” oraz „Weekendowa metamorfoza”. Użytkownicy będą mogli przyjrzeć się bliżej ulubionym formatom i kupić produkty w kategorii dom i ogród oraz lifestyle. Mikołaj Krzemiński, CEO insbay, został wyróżniony w 9. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Już w najbliższy czwartek, 11 marca w aplikacji pojawią się produkty rekomendowane przez „Panią Gadżet”. Prowadzącą program jest Anna Nowak-Ibisz. Obecnie widzowie TVN Style mogą oglądać 21. sezon hitowej serii. W aplikacji znajdą szczegóły ciekawych produktów i inspirujących rozwiązań. W najnowszych odcinkach prowadząca prezentuje również między innymi niezwykłe kobiece biznesy i polskie manufaktury z duszą.

Z kolei w niedzielę 14 marca, w insbay zadebiutują ulubione programy wielbicieli zielonych przestrzeni – czarodziejskie ogrody Mai Popielarskiej i kultowy format HGTV „Nowa Maja w ogrodzie” oraz „Polowanie na ogród”. Dominik Strzelec uwielbia wyzwania i wraz ze swoją niezastąpioną drużyną ponownie udowodni, że w zaledwie trzy dni może dokonać cudów. Kwiecień w aplikacji uzupełnią kolejne inspiracje! W insbay pojawią się również „Wymarzone ogrody”. Olga Szarmach i Izabela Piórkowska tworzą nowoczesne przestrzenie z wyobraźnią! Wiosenne inspiracje w aplikacji pozwolą łatwo znaleźć produkty i rośliny do ogrodów, również te, których nazwy niełatwo zapamiętać.

Nie zabraknie też kolejnej mocnej dawki inspiracji wnętrzarskich. Spektakularne wnętrza Krzysztofa Mirucia wrócą z programem „Weekendowa metamorfoza”. Dla wszystkich fanów realizacji słynnego architekta wiosna w HGTV będzie wyjątkowa.

Bardzo się cieszymy, że startujemy z wiosenną ramówką w ramach aplikacji insbay, ponieważ jest to unikalne rozwiązanie na polskim rynku mediowym. Wyniki projektu, który przeprowadziliśmy jesienią są spektakularne – widzimy wysokie konwersje zarówno w kontekście pobierania aplikacji jak i przeklików do eCommerce. Co ważne, udało nam się wydłużyć życie contentu, który pracuje w modelu second screen – użytkownik aplikacji spędza dodatkowe 40 minut z inspiracjami z naszych programów. Treści telewizyjne stają się czymś więcej niż inspiracją – są impulsem do zakupu, który przekuwamy na wymierne efekty dla marek obecnych wokół programów.

Aleksandra Przeździecka, Dyrektor ds. strategii i rozwoju Premium TV


Źródło: Insbay

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Na 20. urodziny GG zadebiutowało z wersją anglojęzyczną komunikatora

urodziny GG

W sierpniu, pierwszy raz w dwudziestoletniej historii polskiego kultowego komunikatora, uruchomiona została jego wersja anglojęzyczna.

Można korzystać z niej na urządzeniach z systemem Android, iOS oraz w wersji webowej GG. Niedługo gotowa będzie też anglojęzyczna wersja desktopowa. Wszystkie informacje o GG są dostępne dla anglojęzycznych użytkowników na stronie internetowej https://www.ggapp.com/.

Gadu-Gadu
źródło: Biuro prasowe GG

Ale to nie koniec sierpniowych nowości!

Firma HUAWEI poinformowała o obecności GG w jej AppGallery (https://appgallery7.huawei.com/#/app/C101806813). Z powodu wygaśnięcia licencji Google na aktualizacje smartfonów HUAWEI, firma stworzyła swój własny system operacyjny, a GG dostosowało do niego swoją aplikację. Będzie ona działała na nowych smartfonach marki, której ambasadorem na całą Europę jest Robert Lewandowski. W ciągu pierwszych kilku dni aplikacja została zainstalowana na 115 000 urządzeniach HUAWEI.

Trwają prace nad kolejnymi nowościami. Firma Fintecom, od 2018 roku właściciel GG, sukcesywnie realizuje swoje zapowiedzi odnośnie rozwoju komunikatora. Jednocześnie rozwija swoje dwie inne marki z branży fintech: England.pl oraz FXCity.

20 lat GG


Źródło: Biuro prasowe GG

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Profesjonaliści, których NIE znajdziesz – kampania serwisu Fixly

kampania serwisu Fixly

Wyciszacz drzemki budzika i nabijacz w butelkę, to fachowcy, o których zapewne mało kto słyszał. Owi profesjonaliści, świadczący bardzo nietypowe usługi, są bohaterami najnowszej kampanii reklamowej serwisu Fixly.pl.

Serwis Fixly, który łączy osoby zlecające usługę z odpowiednimi wykonawcami, wystartował z kampanią reklamową pod hasłem “Prawdziwi profesjonaliści”. Osią narracji są wspomnieni wcześniej przedstawiciele nieistniejących, wyimaginowanych profesji, których można zobaczyć w spotach TV oraz reklamach w Internecie. W ich rolę wciela się aktor Wojciech Mecwaldowski. Za koncepcję kreatywną nowej kampanii oraz pełną produkcję spotu odpowiada agencja full service MADOGZ.

Na Fixly mamy tak wielu specjalistów, że łatwiej było opowiedzieć o naszym serwisie za pomocą takich, którzy nie istnieją. Postawiliśmy więc na absurdalny humor, prezentując sylwetki wyimaginowanych fachowców, których próżno gdziekolwiek szukać.Istotne było też pokazanie, że na Fixly nie trzeba szukać, a wystarczy dodać zapytanie i dać się znaleźć wykonawcy. To lepsze niż pytanie znajomych.

Daniel Piątkowski, Marketing Manager w Fixly

Fixly to serwis Grupy OLX, który umożliwia znalezienie wykonawców ponad 400 różnego rodzaju usług, podzielonych na 19 kategorii głównych, takich jak Budowa, Montaż i naprawa, Usługi finansowe, Transport, Motoryzacja, czy Ogród. Wystarczy dodać zapytanie, a zainteresowani specjaliści sami kontaktują się ze zlecającym. Przed dokonaniem wyboru, użytkownik może przejrzeć oceny i rekomendacje, które wykonawcy otrzymali od swoich wcześniejszych klientów, a po realizacji zlecenia, samemu wystawić opinię.

Z platformy korzystać można w przeglądarce internetowej, jak i aplikacji mobilnej na urządzenia z systemem Android i iOS.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wszystko o sieci 5G w Polsce – nadchodzi rewolucja esportu i egamingu

Świat, w którym żyjemy przechodzi ciągłą transformację i staje się coraz bardziej cyfrowy. W odpowiedzi na potrzeby swoich klientów oraz zmieniającego się otoczenia 11 maja Plus uruchomił pierwszą w Polsce sieć 5G na częstotliwości 2,6 GHz TDD, a w zasięgu sieci nowej generacji znalazło się blisko 900 tys. osób. To pierwszy etap budowy ogólnopolskiej sieci 5G w całej Polsce. W kolejnym etapie zasięgiem sieci zostaną objęci mieszkańcy całej Warszawy i jej aglomeracji. Tym samym wkrótce w zasięgu sieci 5G znajdzie się ponad 3 mln osób.

Jak 5G zmieni świat, w którym żyjemy?

Dzięki rozwojowi internetu mobilnego odczujemy wiele korzyści na co dzień. To sieć 5G daje pole dla rozwoju jeszcze lepszej domowej rozrywki i nowoczesnych rozwiązań pozwalających m.in. na transmisje: sportowe, wydarzeń i programów w wysokiej rozdzielczości (4K, a nawet 8K), a także na wybór kamery, z perspektywy której wyświetlamy obraz na ekranie. Na znaczeniu zyskają widowiska z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR), np. z udziałem cyfrowo generowanych gwiazd na scenie. Dzięki rozwiązaniom z zakresu wirtualnej rzeczywistości (VR) rozrywka bez wychodzenia z domu stanie się o wiele bardziej angażująca. W jednej chwili będziemy mogli przenieść się w centrum sportowych i muzycznych wydarzeń, jakbyśmy właśnie przebywali na stadionie, czy na koncercie ulubionego zespołu. Filmy i seriale w formatach 4K, 8K czy 360° będą pobierane o wiele szybciej, zwiększy się komfort odtwarzania obrazów na urządzeniach mobilnych, a opóźnienia i przerwy w transmisjach na żywo staną się tylko niemiłym wspomnieniem.

5G tu i teraz – nowa jakość Internetu

Zgodnie z zapowiedziami po kilku miesiącach intensywnych prac operator sieci Plus z Grupy Cyfrowy Polsat zakończył pierwszą fazę wdrażania technologii 5G na częstotliwości 2600 MHz TDD. Nadajniki 5G dostarczone przez firmę Ericsson zostały zainstalowane na 100 stacjach bazowych w 7 polskich miastach: w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie i Wrocławiu. Infrastruktura sieci najnowszej generacji przeszła także pomyślnie wymagane testy i 11 maja Plus uruchomił pierwszą i jedyną w Polsce komercyjną sieć 5G, która swoim zasięgiem obejmie blisko 900 tysięcy osób.

Drugim etapem rozwoju 5G Plusa w Polsce będzie objęcie zasięgiem 5G całej Warszawy oraz okolicznych miejscowości, gdzie powstanie ponad 600 dodatkowych stacji 5G. Dzięki temu z sieci 5G w Plusie będą mogły korzystać ponad 3 mln osób. Do końca roku powstanie duża część z zaplanowanych dodatkowych 600 stacji dla Warszawy i aglomeracji, a całość powinna zostać zakończona w pierwszych miesiącach przyszłego roku.

Od 11 maja wraz z wdrożeniem komercyjnej sieci 5G w Plusie, mogą z niej korzystać wszyscy klienci ofert abonamentowych sieci Plus i Cyfrowego Polsatu mieszkający w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie i Wrocławiu, którzy znajdują się w zasięgu 100 stacji 5G i posiadają sprzęt obsługujący technologię 5G z wykorzystaniem częstotliwości 2,6 GHz.

Co zyskamy po wprowadzeniu sieci najnowszej generacji?

https://youtu.be/K58a5H6FQD8

W obecnych czasach nikt już nawet nie zastanawia się, jak żyłoby się bez Internetu. Wyzwania stawiane przez świat wpływają na to, że sieć musi nieustannie się rozwijać i ewoluować. To właśnie sieć 5G ma sprostać oczekiwaniom – pozwalać na jeszcze szybszy, bardziej niezawodny i stabilny transfer jeszcze większej ilości danych.

Co wyróżnia 5G ?

Rozwiązanie zastosowane w budowie sieci 5G przez operatora sieci Plus to najnowocześniejsza technologia wprowadzana na świecie. Wykorzystanie do tego celu częstotliwości 2600 MHz jest znane z działających już na świecie komercyjnych sieci 5G w USA oraz w Chinach. TDD pozwala na realizację transmisji danych z wykorzystaniem jednego, wspólnego fragmentu pasma do naprzemiennej w czasie transmisji downlink/uplink.

Sieć piątej generacji ma szansę zmienić sposób, w jaki korzystamy z nowoczesnych technologii i pozwolić na rozwój wielu dziedzin – zarówno naszego codziennego życia, jak i nauki.

W pełni funkcjonalna sieć 5G rozpocznie działanie w oparciu o architekturę Non-standalone (NSA), zintegrowaną z infrastrukturą LTE – do budowy sieci najnowszej generacji Grupa Cyfrowy Polsat wykorzystała posiadane maszty, na których zostały zainstalowane nadajniki 5G. Infrastruktura 5G w Plusie w standardzie NSA zapewnia nową, dodatkową pojemność sieci (dodatkowy pas ruchu), przeznaczoną do obsłużenia wzrastającej ilości przesyłanych danych. Dzięki temu rośnie wydajność całej sieci, a obecnie oferowane rozwiązania LTE zostają wzmocnione. Wykorzystanie technologii MIMO 4×4 i QAM256 i możliwość agregacji 4G z 5G pozwala osiągnąć szybkość transmisji danych do 600 Mb/s. W przyszłości wraz z rozwojem sieci 5G obecne wykorzystanie pasma 2600 MHz zapewni lepsze pokrycie zasięgowe niż w przypadku wykorzystania jedynie pasma 3400-3800 MHz i pozwoli zachować przewagę na kolejnych etapach budowy 5G związaną z możliwością łączenia pasm.

Grupa Cyfrowy Polsat rozpoczęła rozwój sieci, wykorzystując średni zakres fal, który pozwala osiągnąć równowagę pomiędzy szybkością transferu danych a zasięgiem, zachowując oba parametry wysokiej jakości.

W porównaniu do fal krótkiej długości, które umożliwiają szybką transmisję danych, przy jednoczesnym mniejszym pokryciu zasięgowym oraz fal długich, które obejmują swoim zasięgiem rozległą powierzchnię, zapewniając jednocześnie mniejszą prędkość przesyłania danych, fale średniej długości, zastosowane w budowie 5G w Plusie, pozwalają objąć zasięgiem rozległy obszar wraz z szybką transmisją danych.

Sieć 5G w Plusie będzie rozwijana w przyszłości na wszelkich możliwych częstotliwościach przeznaczonych dla tej technologii.

Rewolucja w jakości esportu i egamingu

Za sprawą minimalnych opóźnień różnicę w jakości odczują także miłośnicy esportu i egamingu. Dzięki urządzeniom VR ruchy zawodnika w wirtualnej przestrzeni zostaną dokładnie odwzorowane, co pozwoli na zaciętą rozgrywkę oko w oko z wieloma graczami przebywającymi w różnych miejscach. Nastąpi rozwój chmurowych platform gamingowych, które umożliwią natychmiastowy dostęp do gier komputerowych, bez potrzeby pobierania ich na urządzenie. Platformy zapewnią doskonałą jakość gry na urządzeniach mobilnych, nawet w najbardziej wymagające tytuły . W praktyce po obejrzeniu zapowiedzi gry i kliknięciu „zagraj teraz” błyskwicznie przeniesiemy się do świata wirtualnej rozrywki.  Interaktywność gier wejdzie na nieznany dotąd poziom. Okulary AR sprawią, że otaczająca nas przestrzeń stanie się wielkim polem gry.

Nowa technologia to także kolejny krok w kierunku inteligentnych miast czy fabryk. Wszystko wskazuje na to, że nasza przyszłość to inteligentne domy i mieszkania. Sieć 5G pozwoli np. wdrażać inteligentne systemy parkingowe, zarządzać transportem miejskim, monitorować skażenia powietrza. Ma także zastosowanie w automatycznych pojazdach. W niedalekiej przyszłości standard 5G połączy samochody z otoczeniem, innymi kierowcami oraz infrastrukturą drogową. Zwiększone zostanie także nasze bezpieczeństwo. 5G umożliwi błyskawiczną komunikację w trakcie imprez masowych i w sytuacjach awaryjnych, np. w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej.

5G pozwoli również na rozwój w telemedycynie – poczynając od zbierania danych z urządzeń medycznych, symulacji VR i AR, na zdalnym wykonywaniu operacji kończąc. Jeszcze niedawno wiadomość o tym, że operowany jest pacjent, który znajduje się na innym kontynencie niż lekarz, brzmiała niczym fantastyka. Właśnie dzięki rozwojowi sieci w najbliższej przyszłości może stać się to popularną praktyką.

5G rozwiązania sprawdzone i bezpieczne

Wdrażana obecnie na całym świecie sieć oparta jest o rozwiązania sprawdzone i bezpieczne. Budowa sieci odbywa się zgodnie z normami PEM (promieniowania pola elektromagnetycznego) przygotowanymi przez Ministerstwo Zdrowia i Ministerstwo Cyfryzacji. Nowe normy są zgodne z europejskim standardem i zaleceniami Międzynarodowej Komisji ds. Ochrony Przed Promieniowaniem (ICNIRP) i Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).

Współpraca 5G z 4G

Podczas ustanawiania połączenia 5G sprzęt użytkownika (lub inne urządzenie) połączy się zarówno z siecią 4G, w celu zapewnienia sygnalizacji kontrolnej, jak też z siecią 5G aby umożliwić szybsze połączenie, zwiększając istniejącą pojemność 4G.

W przypadku ograniczenia pokrycia 5G, dane będą transmitowane tak samo jak w dzisiejszej sieci 4G, zapewniając nieprzerwane połączenie. Takie zaprojektowanie sieci 5G powoduje, że uzupełnia ona istniejącą sieć 4G.


Źródło : Grupa Cyfrowy Polsat

 

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

Jak rozwiązać najczęstsze trudności techniczne w pracy zdalnej?

trudności technologiczne w pracy zdalnej

W wielu domach laptopy służą już nie tylko do pracy, ale stają się także narzędziem nauki i centrum kontaktów towarzyskich. Jak rozwiązać najczęstsze obecnie trudności techniczne w pracy zdalnej i sprawić, aby domowe biuro było równie funkcjonalne jak tradycyjne?

Możliwość pracy z domu do końca roku zaproponowali swoim pracownikom m.in. tacy giganci jak Google i Facebook. Także wiele mniejszych firm zmuszonych do przejścia na tryb home office w czasie pandemii przekona się do niego i będzie wykorzystywać w przyszłości. Na liście podstawowych narzędzi pracy w trybie zdalnym pierwsze miejsca zajmują zwykle laptop i telefon. Oto kilka przydatnych akcesoriów, które sprawią, że ich użytkowanie będzie wygodniejsze i bardziej produktywne, a nowa rzeczywistość mniej problematyczna.

Po pierwsze: mobilność

Zamknięcie w domach sprawia, że korzystamy z naszych laptopów częściej i intensywniej niż kiedykolwiek wcześniej. Przetwarzanie ogromnej ilości danych w związku ze zdalną nauką i pracą czy zastąpienie bezpośrednich spotkań rozmowami wideo wystawiają wydajność naszych komputerów na próbę. Jednocześnie, chcemy zachować możliwość oderwania się od biurka i pracy w ogrodzie, na balkonie lub innych miejscach, bez dostępu do gniazdka elektrycznego. Obok mobilnego internetu przydatna będzie tutaj także bateria do laptopa o dużej pojemności, dzięki której zyskamy większą swobodę.

Większość laptopów oryginalnie posiada akumulator o pojemności 4400 mAh, co przy optymalnych ustawieniach daje czas działania 4-6 godzin. Obecna sytuacja i używanie komputerów do wielu zadań jednocześnie, może skracać ten czas. Dla większości użytkowników konieczność ciągłego ładowania urządzenia jest problematyczna, o czym świadczy choćby duże zainteresowanie serią baterii do laptopów ULTRA, które pozwalają wydłużyć czas pracy urządzenia nawet o 50%.

dr Wojciech Gelmuda, manager zespołu R&D w Green Cell

Po drugie: wielofunkcyjność

Częstym utrudnieniem dla osób pracujących na nowoczesnych laptopach jest także zbyt mała liczba portów USB-C czy brak złącza HDMI. Choć większość urządzeń działa obecnie bezprzewodowo to problem pojawia się, kiedy chcemy połączyć nasz sprzęt do większego ekranu, zewnętrznego mikrofonu czy kamery internetowej. W tej sytuacji warto wyposażyć się w adapter, który zwiększy liczbę portów USB-C w naszym laptopie i wzbogaci go o nowe funkcje, jak np. możliwość korzystania ze złącza Ethernet. Podłączenie się do sieci za pomocą kabla to najprostszy sposób na minimalizację ryzyka zakłóceń i uzyskanie większej prędkości łącza niż w przypadku Wi-fi.

Kolejną trudnością w obecnej sytuacji jest potrzeba równoczesnego ładowania wielu urządzeń mobilnych. Chcąc podłączyć je do źródła prądu w tym samym czasie mamy zwykle dwa wyjścia: wykorzystanie wielu kontaktów, rozmieszczonych w całym domu lub skorzystanie z tzw. przedłużacza.

Pracując w domu, uświadomiliśmy sobie, jak wiele urządzeń mobilnych używamy. Standardowa rodzina posiada zwykle kilka telefonów, minimum jeden laptop, a do tego tablety, czytniki e-booków itd.  Z pomocą przychodzą tu wielofunkcyjne ładowarki, jak Green Cell Power Source, dzięki której mając do dyspozycji jedno gniazdko, możemy ładować równocześnie nawet 4 urządzenia.

dr Wojciech Gelmuda, manager zespołu R&D w Green Cell

Ładowarka wielofunkcyjna to kompaktowe urządzenie, wielkością przypominające smartfona.  Położona na biurku, pozwoli uniknąć plątaniny kabli podczas pracy w domu, a także doskonale sprawdzi się wszędzie tam, gdzie mamy dostęp do ograniczonej liczby kontaktów, a więc np. w hotelach i innych miejscach publicznych.

Po trzecie: bezpieczeństwo

Wśród pracujących w domu, znajdziemy także wielu użytkowników komputerów stacjonarnych. Biorąc pod uwagę nasilające się anomalie pogodowe, warto zabezpieczyć się na wypadek awarii zasilania.

Podłączając swój komputer bezpośrednio do gniazdka, nie jesteśmy w stanie przewidzieć skoków i spadków nasilenia, które mogą spowodować jego nieoczekiwane wyłączenie lub uszkodzenie. Wystarczy podłączyć sprzęt do zasilacza UPS, a dopiero ten do źródła energii. Zyskujemy pewność, że komputer nie wyłączy się nagle, a my będziemy mogli korzystać z niego nawet podczas awarii.

dr Wojciech Gelmuda, manager zespołu R&D w Green Cell

Ochroną warto objąć też inne urządzenia, m.in. te, na których przechowujemy istotne dla nas dane. Coraz więcej osób korzysta z macierzy dyskowych i dysków sieciowych NAS nie tylko służbowo, ale i prywatnie, przechowując na nich np. bezcenne kolekcje zdjęć rodzinnych. Sprzętów podłączonych do zasilacza UPS możemy używać bezpiecznie nawet podczas gwałtownej burzy, ponieważ urządzenie zabezpieczy nas przed ich uszkodzeniem. Jego głównym zadaniem jest podtrzymanie napięcia i stabilizowanie nieoczekiwanych zmian nasilenia, a w razie potrzeby bezpieczne wyłączenie urządzenia.

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

Facebook na ratunek małym i średnim przedsiębiorstwom!

Nowe możliwości Instagrama

Facebook właśnie ogłosił utworzenie nowych narzędzi w przestrzeni cyfrowej, które mają ułatwić małym i średnim firmom funkcjonowanie w czasie kryzysu. Czym są karty podarunkowe i nowe naklejki wspomagające przedsiębiorstwa?

W ostatnich tygodniach na Instagramie pojawiły się dwie nowe możliwości wsparcia finansowego dla restauracji. Pierwsza z nich ma formę tzw. naklejek, które dostępne są w Instagram Stories i mogą korzystać z nich wszyscy użytkownicy. Wystarczy wybrać naklejkę o tytule „Wspieraj małe firmy”, następnie w wyznaczonym miejscu wpisać nazwę ulubionego lokalu i opublikować relację na swoim profilu. Dzięki temu pozostałe osoby będą miały możliwość kliknięcia we wspomnianą naklejkę, po czym natychmiastowo zostaną przekierowani na profil danego lokalu, mogąc tam złożyć zamówienie.

Wspieraj małe firmy
fot. materiały prasowe Facebooka

Druga funkcja natomiast skierowana jest jedynie do użytkowników posiadających konta biznesowe. Mogą oni umieścić na swoim profilu specjalny przycisk, który po naciśnięciu przez klienta przeniesie go na specjalną stronę w celu opłacenia tzw. karty podarunkowej. Użytkownicy, którzy zdecydują się na skorzystanie z tej funkcji, muszą jednak spełniać pewne wymagania – skonfigurować tę usługę u wybranego przez siebie partnera oraz przestrzegać zasad monetyzacji dla partnerów.

Centrum zasobów dla firm
fot. materiały prasowe Facebooka

Mimo stopniowego zmniejszania kolejnych obostrzeń związanych z COVID-19, funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw jest nadal utrudnione. Pojawiające się problemy wynikają między innymi z niepewności, jakie towarzyszą klientom odnośnie do tego, czy firma wciąż istnieje na rynku, a jeśli tak, to na jakich zasadach. W związku z tym Facebook nieustannie powiększa zasób narzędzi, które mają ułatwić przedsiębiorstwom funkcjonowanie w zmienionej rzeczywistości oraz usprawnić ich powrót do działania.


Materiał powstał na podstawie informacji prasowej.

Martyna Pacholak

Jak zdobyć przewagę i wykorzystać potencjał AI ?

potencjał AI

Technologiczne możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) w firmach są coraz szersze. Mimo to, wiele przedsiębiorstw wciąż ma problemy z czerpaniem z niej korzyści w praktyce. Choć zidentyfikowały już obszary, w których można jej używać, wdrożenie okazuje się trudniejsze niż zakładali. Jak zatem podejść do AI w taki sposób, by wykorzystać jej potencjał?

Istnieją niezliczone scenariusze wdrożenia sztucznej inteligencji — charakterystyczne dla danej branży lub niezależne od niej. Za pomocą AI kadry upraszczają rekrutację, działy produkcji przeprowadzają inteligentny serwis, planowanie czy kontrolę jakości, a departamenty prawne wykorzystują ją do analizy kluczowych fragmentów umów i czynników ryzyka.

Skuteczne wykorzystywanie AI wymaga jednak połączenia metod opartych na nauce z metodami opartymi na regułach.

 Większość firm nie dysponuje dużymi bazami danych, takimi jak Facebook czy Google. Dlatego systemy uczenia głębokiego nie zawsze będą pierwszym wyborem. Można jednak również używać algorytmów, które są w stanie wyciągać wartościowe wnioski nawet z mniejszych zestawów danych.

Marcin Somla, Dyrektor SER Group w Polsce

Wyciągaj wnioski z treści nieustrukturyzowanych

Usługi kognitywne i tak zwana analiza treści otwierają przed firmami liczne możliwości zastosowań, które pomagają im w ukierunkowany sposób wykorzystać własne dane i wyciągać wnioski z treści nieustrukturyzowanych. Warto zwrócić uwagę w szczególności na procesy takie jak:

  • klasyfikacja: automatyczna klasyfikacja dokumentów, obrazów oraz plików audio i wideo w taksonomiach lub przypisywanie do nich odpowiednich metadanych;
  • klasyfikacja typów dokumentów: automatyczne rozpoznawanie dokumentów i sortowanie ich podczas przetwarzania poczty przychodzącej;
  • analiza nastrojów: identyfikacja emocji w wiadomościach e-mail, zdigitalizowanych listach lub postach w mediach społecznościowych oraz przewidywanie szans na sukces (zachowania zakupowe i preferencje klientów);
  • rozpoznawanie jednostek nazewniczych (Named Entity Recognition — NER): identyfikuje i wyodrębnia imiona i nazwiska osób oraz nazwy miejsc, firm czy instytucji, np. w celu spełnienia wymagań RODO;
  • wykrywanie oszustw i czynników ryzyka: identyfikuje wzorce i anomalia w dokumentach w celu wykrywania czynników ryzyka, takich jak nieważne klauzule umowne czy próby oszustwa;
  • identyfikacja ekspertów: szybkie wskazywanie osób w firmie, które są ekspertami w danej dziedzinie oraz zwiększenie zadowolenia klientów i pracowników poprzez szybsze dostarczanie informacji.

Dzięki temu istotne informacje, konteksty, intencje i nastroje są rozpoznawane i przekazywane dalej do odpowiednich obszarów poprzez automatyzację procesów.

Łącz sztuczną inteligencję z zarządzaniem informacjami i procesami

Warto jednak pamiętać, że wiele z obecnie używanych metod dobrze sobie radzi z obrazami i danymi ustrukturyzowanymi, ale gorzej z tekstem jako treścią nieustrukturyzowaną. Około 80 proc. wszystkich danych firmowych, np. listy, umowy czy wiadomości e-mail, stanowią jednak dane nieustrukturyzowane, które jednocześnie zawierają cenne informacje.

Aby nadawały się one do użytku i były wartościowe dla AI, muszą zostać przeanalizowane, przygotowane i połączone z danymi ustrukturyzowanymi. Często są one przechowywane w oddzielnych systemach (silosach informacyjnych), co utrudnia ich wykorzystanie w sposób całościowy. Dlatego też zaleca się bezpośrednie połączenie sztucznej inteligencji bezpośrednio z zarządzaniem informacjami i procesami.

Warto postawić na platformę z usługami dotyczącymi treści (ECM), która łączy ze sobą informacje z różnych źródeł, takich jak bazy danych, serwery, systemy ERP i CRM, Microsoft SharePoint i katalogi plików. Zabezpiecza ona ważne dane i porządkuje dokumenty poprzez nadawanie im wersji. Dzięki zintegrowaniu usług kognitywnych z platformą, usługi AI są wtedy automatycznie dostępne dla wszystkich aplikacji.

Za pomocą AI i ECM można wiele zyskać: wyższą jakość danych, przyspieszenie procesów biznesowych, a co najważniejsze — obniżenie kosztów. W związku z tym firmy powinny bez wahania integrować sztuczną inteligencję ze swoją infrastrukturą, tak by móc korzystać z licznych zalet tej technologii.

Marcin Somla, Dyrektor SER Group w Polsce

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas