...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

LinkedIn udostępnił polskim marketerom nowy format reklamowy – Event Ads

LinkedIn

Nowy format powstał jako odpowiedź na potrzeby promocji wydarzeń biznesowych przeprowadzanych na LinkedInie. Skierowany jest do tych, którzy chcą dotrzeć z informacją o planowanym wydarzeniu do profesjonalistów mających konto na LinkedInie, spoza sieci swoich kontaktów.

Justyna Bednarek-Roszkowska, LinkedIn Sales Lead Poland w Httpool Polska

Nowy format reklamowy służy wyłącznie do promocji wydarzeń (czyli LinkedIn Events). Zdefiniować przekaz reklamowy można w ramach nowego formatu bardzo elastycznie, wyjaśniając odbiorcom szczegóły związane z planowanym wydarzeniem, natomiast jego głównym celem jest właśnie przekierowywanie na promowany event.

Narzędzie LinkedIn Event, czyli możliwość tworzenia wydarzeń biznesowych (np. konferencji, zebrań, prezentacji itp.), zostało na platformie LinkedIn wprowadzone pod koniec 2019 roku i zyskało na popularności w 2020 roku i w pierwszej połowie roku bieżącego; z powodów dość oczywistych, czyli w wyniku nowej pandemicznej rzeczywistości. Biznes na całym świecie bardzo przestawił się na digital, większość spotkań biznesowych odbywa się teraz w ten sposób, dotyczy to również eventów, organizowanych coraz częściej online. I trzeba przyznać, że szczególnie właśnie LinkedIn wydaje się platformą wręcz stworzoną do tego typu działań, oferując najwłaściwszą grupę docelową, czyli profesjonalistów i szeroko pojęty „biznes”.

Justyna Duszyńska, CEO Httpool Polska

LinkedIn Event, czyli możliwości tworzenia i przeprowadzania wydarzeń, jest opcją bezpłatną, ale jego promocja – czyli wprowadzony obecnie Event Ads – jest płatnym formatem reklamowym.

Httpool to największy na świecie globalny partner reklamowy m.in. Twittera. Firma wchodzi w skład Aleph Holding i działa na ponad 40 rynkach na całym świecie, zatrudniając ponad 400 pracowników. Jest przedstawicielem reklamowym  największych platform społecznościowych, wśród których są m.in. LinkedIn, Twitter, Tik Tok, Facebook, Snapchat czy Spotify. Httpool ma też w swoim portfolio autorską technologię Wise.Blue – bardzo popularne narzędzie do skutecznej reklamy na Twitterze (także oficjalny partner API Twittera), używane przez największych reklamodawców na całym świecie.

Httpool ma siedzibę główną w Wielkiej Brytanii, jednak strategicznie i długofalowo celem firmy jest budowanie silnych zespołów lokalnych, współpracujących z  reklamodawcami i firmami „w terenie”. Lokalne i regionalne biura Httpool znajdują się w Europie Środkowej, krajach skandynawskich, krajach bałtyckich, Bałkanach, Rosji i WNP oraz w regionie Azji i Pacyfiku. W 2020 roku Httpool obchodził 20-lecie działalności.


Źródło: Httpool

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Świąteczna kampania Coca-Cola w rozszerzonej rzeczywistości

niedźwiedź coca cola AR

Technologia AR

Przenikanie się świata realnego z wirtualnym jest istotą rozszerzonej rzeczywistości, która pozwala za pomocą technologii połączyć te dwie strefy. Możliwe jest to dzięki rejestrowaniu przez kamerę obrazu świata rzeczywistego oraz synchronizowaniu go z komputerowymi grafikami i animacjami 3D. Technologia AR nie odcina zupełnie od rzeczywistości, a uzupełnia ją o dodatkowe elementy. Jej możliwości wykorzystują twórcy gier, ale również eksperci od marketingu. Coca-Cola w swojej tegorocznej kampanii świątecznej sięgnęła po AR, aby zintensyfikować wrażenie dostarczane odbiorcom i umocnić więź, jaka łączy ich z ulubionymi bohaterami marki – Świętym Mikołajem i misiem polarnym.

AR w świątecznej kampanii Coca-Cola

Będąc marką tak silnie zorientowaną na najnowocześniejszych technologiach, Coca-Cola nie zapomina o tradycjach i wartościach, które są niezwykle cenione przez naszych konsumentów. Ikoniczne elementy świątecznych kampanii Coca-Cola, do których należą Mikołaj, białe misie polarne i kultowa ciężarówka stały się już niemal synonimem Świąt Bożego Narodzenia, a na pewno ich zwiastunem. Marka od lat uwzględnia je w swoich działaniach, a w tym roku ożywiła je, pragnąc tym samym spotęgować wywoływane dzięki nim, świąteczne nastroje

Urszula Czerniawska, Brand Manager Coca-Cola

świąteczna kampania coca cola Instagram
Źródło: Coca-Cola

Technologia rozszerzonej rzeczywistości została przez Coca-Colę wykorzystana do stworzenia dwóch gier. Marka udostępniła odbiorcom wyjątkową formę rozrywki, w której sterowanie postaciami odbywa się za pośrednictwem ruchów mimicznych i ruchów głowy, a ponadto ulokowała ją w nieoczywistym miejscu. Świąteczne gry Coca-Cola dostępne są z poziomu aplikacji Instagram – platformy, która do tej pory kojarzona była głównie z możliwością publikowania zdjęć, filmów i prowadzenia konwersacji. Aby uzyskać do nich dostęp, należy zeskanować QR kod ze świątecznej puszki Coca-Cola Original lub Coca-Cola Zero.

świąteczna kampania coca cola Facebook ads
Źródło: Coca-Cola

Co więcej, marka napojów jako pierwsza z dwóch firm w Polsce przetestowała nowy format reklamowy Facebooka, opierający się na technologii AR. Funkcja widoczna jest w feedzie użytkowników w postaci posta sponsorowanego. Wystarczy kliknąć w znajdujący się w nim napis „Kliknij, aby zobaczyć”, a aplikacja przełączy się do trybu aparatu użytkownika i pozwoli mu spotkać się z ożywionym misiem polarnym. Niedźwiadek zaprezentowany w modelu 3D tańczy, pozuje do zdjęć i daje się obejść z każdej strony. Możliwe jest postawienie go wszędzie, na każdej powierzchni, a także dostosowanie wielkości misia do otaczającej użytkownika przestrzeni.

 

 

Szczególnie interesujące dla nas będzie to, czy ta forma reklamy spodoba się odbiorcom, bo podeszliśmy do tematu naprawdę niestandardowo. Postawiliśmy na bardzo czasochłonną animację kultowego misia, która będzie dostępna przez tylną kamerę w telefonie. Aby w pełni z niej skorzystać potrzebne są dwie osoby – jedna trzymająca telefon i nagrywająca, a po drugiej stronie osoba wchodząca w interakcję z misiem.

 Klaudia Pac, Digital Project Manager Coca-Cola

Proces tworzenia modelu i animacji był wyzwaniem dla wszystkich zaangażowanych w projekt osób. Realizacja wizji marki Coca-Cola z jednoczesnym uwzględnieniem bardzo precyzyjnych wymagań technicznych facebookowej platformy SparkAR nie były łatwe do pogodzenia. Zderzyły się tutaj takie czynniki jak: fantazja animatora, sprawność riggera oraz pragmatyzm programisty. Ostateczna wersja misia napawa nas jednak dumą i daje niezwykłą satysfakcję z wykonanej pracy. Mamy nadzieję, że tak samo entuzjastycznie odbiorą go użytkownicy, którzy będą chętnie robić sobie z nim zdjęcia.

Jan Ożarowski, studio Lens That

Studio Lens That jest jednym z nielicznych na świecie podmiotów specjalizujących się w tworzeniu efektów AR dla marek.

Coca-Cola innowacyjną firmą, niezapominającą o tradycjach

Marka słynie z innowacyjnych rozwiązań i w swoich kampaniach sięgała już po możliwości, jakie daje AR. W kwietniu br. Coca-Cola wykorzystała technologię rozszerzonej rzeczywistości i na ekranie ustawionym w szwedzkim centrum handlowym „Mall of Scandinavia”, ożywiła wirtualne puszki i butelki Coca-Cola. Celem było zachęcenie odbiorców do zbierania i wyrzucania ich do wirtualnych koszy. AR został wówczas wykorzystany w formie reklamy zewnętrznej, przez co spotkać się z nim mogła ograniczona grupa konsumentów. Tym razem, za pośrednictwem ogólnodostępnych serwisów społecznościowych, Coca-Cola umożliwi zapoznanie się z niezwykłą technologią AR zdecydowanie szerszemu gronu.

Podmioty odpowiedzialne za realizacje kampanii

Technologicznie zaawansowana kampania świąteczna Coca-Cola została w dużej mierze zrealizowana przez markę inhousowo – team digital firmy zajął się opracowaniem koncepcji i strategii tego projektu. Cała kampania to jednak efekt współpracy również z innymi podmiotami – za stworzenie ARów i promujących je wideo odpowiedziało studio LensThat. Planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu MediaCom. Działania PR prowadzi agencja Big Picture.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Na polski rynek wchodzi nowy format reklamy w grach mobilnych

reklama w grach mobilnych Subway Surfers

Na mocy porozumienia nasza agencja stała się wyłącznym przedstawicielem Adverty na polskim rynku. Stwarza to reklamodawcom dostęp do potencjalnych klientów za pośrednictwem innowacyjnego i nieinwazyjnego rozwiązania. Ponadto właściciele gier mobilnych zyskują nowe możliwości monetyzacji swoich aplikacji. Reklama in-app, bo o niej mowa, doskonale sprawdza się na wielu zagranicznych rynkach. Obok prezentacji marki, istnieje też możliwość wypróbowania innowacyjnego formatu VR.

Norbert Kowalski, prezes zarządu Mobiem Polska

Dotychczas branża reklamowa była głównie skupiona na efektywności w postaci zdobywania tzw. klików. Jednak w grach mobilnych takie rozwiązanie nie do końca się sprawdza. Często po kliknięciu użytkownik jest wyrzucany z aplikacji. Adverty oferuje formaty będące elementami samej rozgrywki, które nie przeszkadzają w graniu. Z kolei opatentowana technologia BrainImpression optymalizuje widoczność reklam.

W nowej formule możemy zaproponować rynkowi promocję marki w przyjaznym kontekście, który ułatwia przyswajanie i zapamiętywanie przekazu. Z kolei transparentność produktu pozwoli na mierzenie efektywności reklam standardowymi dla tego rynku narzędziami. Jednocześnie klienci otrzymają dostęp do dodatkowych statystyk i wskaźników, z którymi wcześniej nie mieli do czynienia.

Michał Giera, Head of Mobile Product Mobiem Polska

Nowe rozwiązanie pozwala również na zaawansowane targetowanie, dotyczące m.in. wieku, płci czy zainteresowań. Najwięcej możliwości stwarza to firmom z branży przekąsek, fast foodów, napojów i szeroko pojętej rozrywki, ale nie tylko. Z kolei Mobiem Polska ma obecnie największe zasięgi w tak popularnych grach, jak Subwaysurfers, TalkingTom Goldrun oraz CriticalOps. Łącznie to daje ok. 250 tysięcy graczy. Zgodnie z założeniami będzie tworzony produkt w zakresie rozwoju współpracy z polskimi developerami gier. To oznacza, iż w krótkim czasie agencja zaoferuje znacznie wyższe zasięgi.

Po zbadaniu rynku stwierdziliśmy, że Mobiem Polska to idealny partner do wspólnej ekspansji. Wykazał się wielką wiarą w naszą technologię i ma dobre powiązania w tutejszym przemyśle medialnym. Razem możemy dostarczyć Polakom ponad 80 milionów wyświetleń miesięcznie.

Handren Rasch, Head of Sales w szwedzkiej firmie Adverty

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF