...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Strona UkraineNow pomoże znaleźć chętnych do udzielenia pomocy

UkraineNow

Choć strona działa jedynie w języku ukraińskim ma proste przesłanie. Zaangażuje ona chętnych do pomocy i pomoże im w dotarciu do osób potrzebujących.

Póki opcje sprowadzają się do dostarczenia potrzebnych rzeczy, tj. lekarstwa i ubrania, a także zapewnienia transportu poszkodowanym. Portal jest prosty w obsłudze. Potrzebujący muszą napisać, czego dokładnie potrzebują, jeśli chodzi o transport, należy podać cel podróży, dane osobowe i swoje profile na mediach społecznościowych. Jeśli znajdzie się osoba chętna udzielić pomocy, zostaną natychmiast poinformowani.

Adam Daniluk

Wojas zwiększa swoje przychody o 50 procent

Wojas

Już w grudniu spółka informowała, że przychody były większe o 49 procent w stosunku do tego samego miesiąca w roku 2020. Wynik sprzedaży miesiąc temu sięgał 34 603 tys. złotych. Ogólnie w 2021 wielkość skonsolidowanych zakupów ze sprzedaży wynosiła 292 335 tys. zł. Był to wynik o 19% wyższy niż w całym roku 2020.

W styczniu tego roku marka osiągnęła wynik sprzedaży na poziomie 15 729 tys. zł i był to wynik o 52 procent wyższy niż w styczniu 2021.

 

Adam Daniluk

Które marki odzieżowe są bardziej eko? Odpowie na to aplikacja Klarna

Klarna

Moda jest tylko jedną z wielu branż, które muszą ocenić swój wpływ na kryzys klimatyczny i wprowadzić zmiany w celu zmniejszenie śladu węglowego. Według raportu Klarna 35% konsumentów zalicza zrównoważony rozwój jako jeden z elementów, którym kieruje się podczas zakupów.

Klarna swój udział w zrównoważonym rozwoju rozpoczęła od wprowadzenia informacji o śladzie węglowym w zakupach użytkownika. Teraz ich celem jest wprowadzenie kolekcji Sustainable Collection we współpracy z Good on You. W sklepie zobaczymy 23 marki, które zdecydowały zrewolucjonizować swoje produkty tak, by były one w pełni ekologiczne. Każda otrzyma etykietę „Good”, albo „Great” w zależności od tego, jak bardzo przyczynia się ona w ratowaniu planety.

Właściciel nie kryje się, otwarcie mówiąc o tym, że ich wizją jest umożliwienie konsumentom głosowania swoimi portfelami w celu wprowadzania zmian w środowisku. Aplikacja chce pokazać, że wysokie ceny produktów są adekwatne do tego, jak dużo musimy zapłacić, żeby uratować naszą planetę.

 

Adam Daniluk

Atrakcyjne ceny używanych ubrań w sklepach 4F

4F Change

W strefach Wear Fair znajdujących się w sklepach stacjonarnych oddać będzie można niechciane ubrania. Trafią one wtedy do drugiego obiegu, a klienci dostaną możliwość kupienia ich w atrakcyjnej cenie. Dostępne będą również ubrania z ekologicznych materiałów. Z tych okazji skorzystać możemy także za pośrednictwem strony internetowej sklepu.

Projekt Wear_Fair zorganizowany został we współpracy ze startup-em Ubrania do Oddania. Firma łączy zbiórki odzieży używanej ze wsparciem finansowym celów charytatywnych.

4F podjął się ekologicznych projektów już wcześniej. W 2021 prowadzili webinary Change Week. Eksperci podejmowali w nich tematy zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo w lutym planują wprowadzić pierwszy w Polsce ubraniomat. Ułatwi on oddanie naszej niechcianej odzieży, ważąc ją i przekazując nam informacje o rabatach na ubrania ze strefy Wear Fair oraz ile pieniędzy trafi do fundacji 4F.

Adam Daniluk

Nowe Życie by Auchan – testowy projekt w sklepach Auchan

Auchan

Koncept Nowe Życie by Auchan wpisuje się w strategię CRS określoną w projekcie #Auchan 2022.  Poprzez partnerstwo z Patatam, nawiązane we Francji w lutym 2020 roku, Auchan Retail dąży do osiągnięcia następujących celów:

  • spełnienia nowych oczekiwań konsumentów poprzez włączenie się w koncepcję gospodarki obiegu zamkniętego i udostępnienie oferty produktów używanych
  • zmniejszenie wpływu na emisję dwutlenku węgla poprzez ofertę tekstyliów używanych
  • odświeżenie oferty proponowanej w hipermarketach poprzez współpracę ze specjalistami, którzy wraz z klientami przyczyniają się do odpowiedzialnego podejścia w konsumpcji

Nowe życie by Auchan  jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, którzy zainteresowani są odpowiedzialnym użytkowaniem odzieży i kupowaniem markowych, używanych ubrań w dyskontowych cenach. W ramach projektu dostępne są ubrania takich marek jak: Tommy Hilfiger, Guess, Ralph Lauren, Calvin Klein, H&M, Pepe Jeans, Mango, Zara, Nike, Adidas, Abercrombie&Fitch, Jules oraz Massimo Dutti. Oferta Nowe Życie by Auchan obejmuje odzież damską, męską i dziecięcą, w tym: t-shirty, sukienki, spódnice, spodenki, szorty, spodnie, koszulki polo, koszule, bluzki, kombinezony i  bluzy. Ceny kształtują się od 7 do 35 zł w zależności od grupy produktów.

Projekt opiera się na zasadach gospodarki obiegu zamkniętego – naprawie, ponownym użyciu i recyklingu i stanowi ważny krok w kontynuowaniu działań Auchan na rzecz zmniejszenia wpływu na środowisko, poprzez ograniczenie zużycia wody oraz zmniejszenie śladu węglowego.

Musimy pamiętać, że tylko niewielki procent tekstyliów na całym świecie jest poddawanych recyklingowi. Polscy klienci coraz częściej chcą mieć realny wpływ na środowisko np. poprzez dłuższe użytkowanie produktów, dokonują świadomych wyborów, także na modę patrzą pod kątem ekologii. Możliwość kupienia używanej odzieży znanych i cenionych marek idealnie wpisuje się w ten trend. Koncept Nowe Życie by Auchan to także ważny element strategii Auchan 2022. Wierzymy, że nasi klienci pozytywnie przyjmą naszą propozycję, pierwsze opinie są bardzo zachęcające.

Radosław Dac, dyrektor Produktów Auchan Retail Polska

Projekt Nowe Życie by Auchan jest obecnie realizowany pilotażowo w pięciu hipermarketach: Warszawa Jubilerska, Warszawa Wola, Katowice Reńców, Kraków Bronowice i Kraków Bora. Opinie Klientów są bardzo pozytywne. W planach możliwe poszerzenie projektu na kolejne hipermarkety w 2 połowie roku.


Źródło: Auchan

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF