...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Marka E.Wedel dołożyła słodką cegiełkę do budowy szkoły w Ghanie

E.Wedel Ghana

Sobota 4 września 2021 to data wyjątkowa nie tylko ze względu na przypadający tego dnia Dzień Czekolady. Dla dzieci, mieszkających w oddalonej o ponad 8 000 km od Warszawy ghanijskiej Temie, dzień ten był inauguracją roku szkolnego i początkiem nowego, ważnego etapu w ich życiu. Dzięki Omenaa Foundation i wsparciu E.Wedel otwarta została szkoła KIDS HEAVEN SCHOOL, która pomoże zapewnić dzieciom solidne wykształcenie i szansę na lepszą przyszłość.

Otwarcie szkoły jest zwieńczeniem marzenia Omeny Mensah, która zakładając swoją Fundację, zaczęła zbierać fundusze na jej budowę. Decyzję o pomocy najbiedniejszym dzieciom z Ghany w zdobyciu edukacji Omena podjęła 7 lat temu. To wtedy po raz pierwszy odwiedziła kraj, z którego pochodzi jej ojciec i poznała trudy życia mieszkających tam ludzi. Uznała, że porządne wykształcenie pomoże odmienić los dzieci i sprawi, że staną się niezależne i będą potrafiły samodzielnie decydować o swoim życiu. W zbieraniu funduszy na budowę szkoły Omenę postanowiła wesprzeć marka E.Wedel.

Marka E.Wedel jest silnie związana z Ghaną. Z tego miejsca pochodzi najwyższej jakości kakao wykorzystywane do produkcji naszych czekoladowych słodkości. Jako odpowiedzialny producent chcemy wspierać rozwój lokalnych społeczności, z którymi współpracujemy od wielu lat, dlatego pod koniec 2018 roku postanowiliśmy wesprzeć działania Fundacji. Rozpoczęliśmy wspólne projekty, których celem było pozyskanie funduszy na budowę szkoły dla dzieci w Ghanie. Charytatywna sprzedaż Czekotubek w sieci Rossmann, czy realizowana we współpracy z Maciejem Zieniem akcja „#Każda koszula pomaga”, istotnie przyczyniły się do spełnienia marzeń dzieci z Ghany. Dzięki zebranym w tych akcjach funduszom byliśmy w stanie sfinansować budowę dachu szkoły i tym sposobem dołożyć swoją cegiełkę do tego ważnego również dla nas projektu. Aby ułatwić dzieciom start w szkole, przekazaliśmy wyjątkowe plecaki, które przydadzą się każdemu uczniowi oraz słodkie drobnostki.

Dominika Igielińska, Branded Content Manager E.Wedel

Budowa i wyposażanie szkoły, od momentu wkopania kamienia węgielnego pod inwestycję do dnia oficjalnego otwarcia, trwała ponad 4,5 roku. Był to bardzo intensywny czas pełen radości, gdy obserwowaliśmy szybkie postępy prac, ale też trudny, bo — jak to bywa przy tak dużych inwestycjach — napotykaliśmy problemy, które opóźniały prace.

Omenaa Mensah

Budynek nowej szkoły jest przestronny i ma powierzchnię 1 500 m2. Mieści 6 klas lekcyjnych, salę komputerową, bibliotekę, pokój nauczycielski, pomieszczenia administracyjne i socjalne oraz 4 pomieszczenia pomocnicze i noclegowe dla wolontariuszy z Polski.

E.Wedel jest Partnerem 11. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.


Źródło: E. Wedel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„#Każdy plakat pomaga” w edukacji uczniów!

E.Wedel plakaty

25 czerwca w ramach charytatywnego projektu „#Każdy plakat pomaga” na stronie www.empik.com/kazdy-plakat-pomaga rozpocznie się sprzedaż limitowanych plakatów zaprojektowanych przez Jana Kallwejta, cenionego polskiego ilustratora. Dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Omenaa Foundation, która wykorzysta pieniądze na zakup komputerów do polskich domów dziecka. Akcja powstała z inicjatywy E.Wedel we współpracy z Fundacją Omeny Mensah oraz marką Empik.

Razem możemy więcej

„#Każdy plakat pomaga” to projekt, który ma na celu wsparcie uczniów z domów dziecka w Polsce. Szczególnie w czasach epidemii dostęp do edukacji stał się wyzwaniem dla wielu placówek. Z myślą o zapewnieniu lepszego jutra dzieciom, E.Wedel, Omenaa Foundation oraz Empik zorganizowali wyjątkową akcję. Empik przygotował dedykowaną platformę sprzedażową, E.Wedel we współpracy z Janem Kallwejtem stworzył wyjątkowe projekty plakatów, a Omenaa Mensach w ramach swojej fundacji skoordynuje zakup laptopów – niezbędnych w lekcjach online.

Jesteśmy pewni, że wykształcenie jest trampoliną do szczęścia i dobrego życia. Dlatego wspólnie z Omenaa Foundation oraz marką Empik dążymy do tego, aby każde dziecko miało możliwość edukacji zdalnej. Już dziś chcemy jak najlepiej przygotować wychowanków domów dziecka na powrót do nauki we wrześniu. Zachęcamy do wzięcia udziału w akcji, dzięki której możemy przyczynić się do lepszego jutra młodego pokolenia.

Dominika Igielińska, Junior Branded Content Manager

W ramach akcji powstała limitowana kolekcja sześciu plakatów. Projekty przedstawiają różne ciekawe historie, związane zarówno z marką E.Wedel, produkcją czekolady, jak i działalnością Omenaa Foundation. Tytuły plakatów to:

  • „Moc edukacji”
  • „Chłopiec na zebrze”
  • „Jak powstaje słodka przyjemność?”
  • „Sekret ziarna z Ghany”
  • „Czekoladowa Warszawa – w blasku słońca”
  • „Czekoladowa Warszawa – w blasku księżyca”

Od wielu lat misją Empiku jest wspieranie edukacji najmłodszych. Szczególnie teraz, gdy szkoła funkcjonuje na nowych zasadach a uczniowie muszą sprostać dodatkowym wyzwaniom, chcielibyśmy pomóc podopiecznym ośrodków opiekuńczo-wychowawczych odnaleźć się w tej nowej sytuacji. Dlatego łączymy siły z marką E.Wedel i Omenaa Foundation, by dać dzieciom z domów dziecka swobodny dostęp do narzędzi, które pozwolą im dalej rozwijać pasje i zdobywać wiedzę – również w trybie zdalnym.

Monika Marianowicz, Menadżer Działu PR w Empiku

Aby dopasować się do różnych preferencji i wnętrz, projekty są dostępne trzech formatach – A4 w cenie 43,99 zł, A3 w cenie 55,99 zł i B2 w cenie 69,99 zł. Liczba sztuk w sprzedaży jest ograniczona. Kupując plakat na stronie www.empik.com/kazdy-plakat-pomaga można przyczynić się do poprawy jakości edukacji polskich uczniów.

Omenaa Foundation i E.Wedel

Omena Mensah wraz z marką E.Wedel regularnie realizują projekty, które wspierają zarówno dzieci z Ghany, jak i z Polski. Od 2018 roku E.Wedel wspiera jeden z celów fundacji, czyli budowę szkoły w Ghanie. W ramach współpracy zostało zrealizowanych wiele projektów m.in. „Każda koszula pomaga” przy wsparciu Macieja Zienia czy charytatywna sprzedaż Czekotubek w Rossmanie.

Dotychczas nasze działania skupiały się przede wszystkim na projekcie budowy szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie. Ale wybuch pandemii sprawił, iż wiele polskich dzieci z powodu braku komputerów, miało utrudniony dostęp do edukacji. Dlatego komputery, które wcześniej mieliśmy wysłać do Ghany, zdecydowaliśmy się przeznaczyć dla dzieci z domów dziecka, których sytuacja okazała się najtrudniejsza. Otrzymywaliśmy sygnały, że w niektórych miejscach na kilkoro dzieci, placówka dysponowała jednym komputerem. W takich warunkach zdalna nauka jest niemalże niemożliwa – mówi Omenaa Mensah założycielka fundacji Omenaa Foundation i dodaje – Od połowy marca moja fundacja wsparła kilkadziesiąt domów dziecka oraz rodzin zastępczych dostarczając im blisko 300 komputerów i laptopów. Choć rok szkolny się skończył prośby o pomoc otrzymujemy nadal, stąd pomysł na akcję „#Każdy plakat pomaga”. Mam nadzieję, że plakaty z charytatywnym przesłaniem spodobają się i będziemy mogli pomóc kolejnym, potrzebującym dzieciom.

Omena Mensah, Fundator, Prezes i Inicjator Foundation Omenaa

E.Wedel mecenasem sztuki

Współpraca z grafikami oraz obecność w świecie sztuki silnie wiąże się historią E.Wedel. Marka już w XX wieku działała z wieloma cenionymi artystami m.in. Leonetto Capiello, Mają Berezowską, Zofią Stryjeńską czy Karolem Śliwką. W zeszłym roku natomiast polscy młodzi ilustratorzy stworzyli nowe opakowania pianek Ptasie Mleczko®. Jedna z nich – Martyna Wójcik-Śmierska, zaprojektowała mural, który widnieje na ścianie Fabryki E.Wedel. Przy projekcie #Każdy plakat pomaga marka E.Wedel nawiązała współpracę z Janem Kallwejtem, który dzięki swoim charakterystycznym ilustracjom zasłynął zarówno w Polsce, jak i zagranicą.

Sprzedaż charytatywnych plakatów odbywa się wyłącznie na dedykowanej platformie zaprojektowanej przez Empik: www.empik.com/kazdy-plakat-pomaga


Źródło: informacja prasowa Wedel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„#Każda koszula pomaga” w budowie szkoły w Ghanie

Omenaa Foundation we współpracy z marką E.Wedel realizuje kolejną edycję akcji charytatywnej „#Każda koszula pomaga”. Z tej okazji 14 listopada odbyła się premiera kolekcji koszul zaprojektowanych przez Macieja Zienia w szlachetnym celu. Dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany na budowę szkoły w Ghanie dla dzieci ulicy.

 „#Każda koszula pomaga” to cykliczny projekt charytatywny prowadzony przez Omenaa Foundation. W tym roku w akcji uczestniczą wyjątkowe ambasadorki: Omenaa Mensah, Małgorzata Rozenek-Majdan oraz Miss Polonia Milena Sadowska, które były obecne podczas premierowego pokazu i zaprezentowały wyjątkową kolekcję koszul. Projekt wsparła także aktualnie panująca MISS WORLD Vanessa Ponce De León, która wzięła udział w sesji promującej akcję.

Jak co roku do współpracy zaangażowano cenionego polskiego projektanta Macieja Zienia. Kolorystyka projektów opiera się na trzech kolorach: czarnym, brązowym oraz białym. Cztery dostępne modele prezentują różne oblicza kobiecości odpowiadające 4 smakom linii czekolad Premium od E.Wedel. 

Ponadczasowa koszula o kroju oversize jest stworzona z myślą o kobiecej sile (czekolada gorzka 80%). Klasyczna biała koszula z nietypowym kołnierzykiem dedykowana jest kobietom energicznym (czekolada gorzka z cząstkami pomarańczy). Koszula ze stójką oraz odkrytymi plecami podkreśla charakter kobiety intrygującej (gorzka z orzechami i słonym karmelem). Natomiast, koszula z nietuzinkowym wycięciem na plecach powstała z myślą o kobietach tajemniczych (czekolada gorzka z cząstkami wiśni i chilli). Dodatkowo tym razem w kolekcji pojawił się także jeden model męskiej koszuli w kolorze granatowym.

Cieszymy się, że marka E.Wedel współpracuje z Omenaa Foundation. Od grudnia 2018 roku wsparcie dzieci w Ghanie jest bardzo ważną częścią naszych działań. To właśnie z tej części świata – serca Afryki, pozyskujemy wyselekcjonowane kakao, na bazie którego produkowane są wedlowskie czekolady. Projekt „#Każda koszula pomaga” przyczyni się do budowy szkoły i pozwoli spełnić dziecięce marzenia o lepszej przyszłości. – mówi Dominika Igielińska, koordynator komunikacji marketingowej E.Wedel.

Podczas wydarzenia odbył się również pokaz zdjęć Marty Wojtal, która jest autorką fotografii przedstawiających nietuzinkowe stylizacje z koszulami w roli głównej, a także wernisaż zdjęć Vanessy Mensah, która zrelacjonowała ostatnią podróż Omeny do Afryki. Od 15 listopada zdjęcia będzie można zobaczyć oraz kupić w Pijalni Czekolady E.Wedel na ul. Krakowskie Przedmieście 45 w Warszawie. Co więcej, atrakcją wydarzenia była czekoladowa makieta, która odwzorowała projekt budującej się szkoły w Ghanie. Wyjątkowa rzeźba została wykonana przez  Maestro Czekolady Janusza Profusa oraz Mistrzynię Czekolady Joannę Profus z 56 kg czekolady E.Wedel. 

– Kolejna odsłona naszej akcji #Każda koszula pomaga to tym razem nie tylko uznany projektant i fantastyczne Ambasadorki, ale także ogromne wsparcie mojej rodziny, a zwłaszcza córki, która od zawsze mnie wspiera, ale tym razem postanowiła aktywnie włączyć się w projekt. – mówi Omenaa Mensah – Vanessa fotografią interesuje się od kilku lat i dziś po raz pierwszy zdecydowała się pokazać swoje zdjęcia i podzielić emocjami, których doświadczyła w Afryce w trakcie wolontariatu w naszym ośrodku Don Bosco. 

Koszule z najnowszej kolekcji #Każda koszula pomaga można zamawiać na stronie jamesbutton.com w cenie 399 zł za sztukę. Całkowity dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na pokrycie kosztów budowy szkoły w Ghanie.  

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF