...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Minf*ck szefa. Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce

To nie jest książka dla każdego szefa. Trzeba być na nią gotowym. Jesteś?

 

To nie jest książka dla każdego szefa. Trzeba być na nią gotowym. Jesteś?

Zakładasz firmę. Zakładasz ją, ponieważ to chcesz w życiu robić. Prowadzić własny biznes. Masz na niego pomysł, masz zdolności, cele, zapał, ręce i głowę do pracy. Jesteś gotów na poświęcenia, nadgodziny, od czasu do czasu nawet zarwane weekendy.
I masz to: nie śpisz po nocach, pracujesz po 18 godzin na dobę, odczuwasz coraz większą frustrację. Twój biznes niby się jakoś kręci, ale… właśnie, tylko jakoś.

„Koń pociągowy, dojna krowa, bank pomysłów, koło zamachowe i ucho do wysłuchiwania gorzkich żalów” w jednym – tak czuje się niejeden szef.

Zamiast być właścicielem dobrze prosperującego biznesu, jesteś co najwyżej najlepiej zarabiającym pracownikiem własnej firmy. Odczuwasz obawę, że klienci będą niezadowoleni, dostawcy się rozmyślą, pracownicy stracą motywację, a Ty pozycję, na którą pracowałeś latami?

Większość właścicieli firm nigdy nie osiągnie wolności.

Oczywiście, czasem wyrwiesz się, na wakacje, na których i tak myślisz o firmie. Sprawisz sobie nowe auto, żeby zrekompensować swoje trudy. Obiecujesz sobie, że w ten weekend już na pewno spędzisz czas z dziećmi, bo ostatnie zdjęcie, jakie wykonaliście wspólnie jest na płytce z ciążowego USG.

To jest midf*ck – stan, w którym ląduje większość właścicieli firm, których życie i praca w żaden sposób nie przypominają tego, o czym marzyli, zakładając swoje firmy.

 

Błędne koło. Twój własny, prywatny mindf*ck szefa!

Stop! Tak się przecież nie da funkcjonować! Jak się od tego uwolnić? Musisz się zatrzymać, zastanowić i raz jeszcze zdefiniować, czym ma się zajmować Twoja firma i jaką rolę Ty masz
w niej odgrywać.

By wyjść naprzeciw własnej wolności i szczęściu, trzeba będzie podjąć rozmaite, często trudne decyzje. Pokonać prawdziwe blokady i rozpoznać przyczyny niepowodzeń, których istnienia nawet nie podejrzewałeś.

Bo prawdziwa zmiana oznacza:

  • zmierzenie się z własnymi lękami,
  • zaryzykowanie relacji,
  • uznanie, że tak naprawdę na niewiele rzeczy w życiu masz wpływ.

 

Brzmi strasznie, bo łatwiej zająć się tym, co pozornie kontrolujesz i unikać prawdziwych przyczyn, które każdego dnia bojkotują twój spokój i sprawczość.

Ale wiesz co? Warto! Warto właśnie po to, by na końcu procesu zmiany otrzymać to, o co na początku, przed założeniem firmy, Ci chodziło ― spełnienie, pieniądze, poczucie, że dobrze przeżywasz swoje jedyne, bezcenne życie.

Jeśli jesteś gotów na zmianę na lepsze, ta książka pomoże Ci jej dokonać.

– Nie potrzebujesz wiedzy o tym, jaki masz wpływ na ludzi. W pierwszej kolejności potrzebujesz świadomości tego, jak ludzie wpływają na Ciebie.


Tytuł: Minf*ck szefa. Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce

Autor: Monika Reszko

Data premiery: 5 kwietnia 2022 r.

Liczba stron: 216

Wydawnictwo: Onepress

 

Monika Reszko ― psycholog w biznesie, autorka książek, publikacji, badań
i programów rozwojowych dla biznesu, przedsiębiorczyni z zacięciem do kreowania własnej rzeczywistości i ulepszania wszystkiego, na co ma wpływ.  Od blisko 20 lat wspiera właścicieli firm i ich kadrę menedżerską w świadomym realizowaniu celów. W pracy koncentruje się na zwiększaniu efektywności, którą traktuje jako sumę wyniku finansowego i satysfakcji pracowników, właścicieli i klientów. Doświadczenie zdobyte w trakcie kilkuletniego pobytu we Francji traktuje jako lekcję różnorodności, szacunku i otwartości na inne kultury. Mówi się o niej, że zadaje pytania, na które czasem trudno, ale zdecydowanie warto sobie odpowiedzieć.

https://monikareszko.com/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie [BRIEF PATRONUJE]

Zdobądź praktyczną wiedzę i zwiększ widoczność swojego serwisu w wyszukiwarce Google!

Dzięki zebranym w poradniku wskazówkom, jak używać narzędzi stosowanych na co dzień w branży SEO, poznasz najważniejsze aspekty pozycjonowania. Opisano tu aż 32 aplikacje wraz z instrukcjami ich użycia – to solidna porcja wiedzy, która przygotuje Cię do wykonywania wielu zadań związanych z prowadzeniem kampanii SEO.

Książka krok po kroku wprowadza w ten proces: od planowania kampanii, przez analizę własnego serwisu pod kątem technicznym, po naprawę występujących w nim błędów i optymalizację. Zawiera również zagadnienia dotyczące analizy konkurencji w wynikach organicznych wyszukiwarki Google i raportowania osiągniętych rezultatów. Nauczysz się, jak odnajdywać najpopularniejsze frazy wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki Google i tworzyć dzięki temu lepsze treści, a także jak docierać do źródeł pozyskiwania linków pozycjonujących. Dowiesz się też, jak analizować informacje o użytkownikach wchodzących do Twojego serwisu. Przygotowany przez autora zestaw porad i praktycznych wskazówek pomoże Ci skutecznie ograniczyć najczęściej popełniane błędy wynikające z niewłaściwej optymalizacji serwisu, uniknąć kary za techniki niezgodne ze wskazówkami Google dla webmasterów i zwiększyć liczbę wejść użytkowników z wyników organicznych.

Patroni medialni:

Brief, Nowy Marketing, Nowa Sprzedaż, Mobile Trends, Online Marketing Magazyn, biznes2biznes.com

O Autorze:

Paweł Cengiel – CEO założonej w 2015 roku agencji SEO-WWW (https://seo-www.pl), która współpracowała z kilkudziesięcioma właścicielami biznesów przy realizacji skutecznych kampanii w wyszukiwarce Google. W ramach działalności w agencji przeprowadza audyty SEO, czyli analizy nakierowane na zoptymalizowanie pozycjonowania, prowadzi kampanie SEO, a także kursy, szkolenia i konsultacje. Jest również właścicielem sklepu SEO (https://sklep-seo.com.pl) oferującego sprzedaż linków pozycjonujących, umożliwiających efektywną realizację kampanii link building i pozyskanie wysokiej jakości linków SEO oraz autorem kursu SEO (https://seo-kurs.pl).

 

Tytuł: Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie
Autorki: Paweł Cengiel
Premiera: 26 listopada 2021
Koedycja wydawnicza: Onepress-Helion
Stron: 400
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Cena regularna: 79.00


Źródło: Helion 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zainspirowani. 
Jak tworzyć kultowe produkty technologiczne [BRIEF PATRONUJE]

Zainspirowani

Historia zna przykłady, które odniosły niewiarygodny sukces i do dziś są zwane kultowymi. Można też wskazać projekty, które, zdawałoby się, były skazane na zwycięstwo, a jednak zaliczyły spektakularną porażkę. Co decyduje o losie nowego produktu? Jak stworzyć coś wybitnego, co przyniesie firmie pozycję rynkowego lidera?

Początki wydają się oczywiste: trzeba odkryć coś, co jest wartościowe, użyteczne i wykonalne. Bez tego nie można oczekiwać powodzenia. Nawet jednak najlepsze pomysły mogą się okazać klapą przy niewłaściwym zarządzaniu nowym projektem. Za każdym świetnym produktem stoi ktoś, kto godzi sprzeczne interesy i wykonuje tytaniczną pracę.

Ta książka jest przeznaczona dla menedżerów produktów technologicznych. Pozwala na zdobycie, ugruntowanie i usystematyzowanie wiedzy o problemach i wyzwaniach specyficznych dla tworzenia rozwiązań opartych na technologii. Znalazło się w niej mnóstwo wskazówek pozwalających na budowanie wysoce elastycznych i wydajnych zespołów i wypracowanie efektywnej kultury organizacji. Nie zabrakło praktycznych porad z dziedziny zarządzania produktem, popartych dziesiątkami przykładów z działalności liderów branży. Dogłębnie wyjaśniono techniki i zasady różnych aspektów testowania nowych produktów. Dzięki tej przystępnej, angażującej czytelnika publikacji stworzenie produktu wzbudzającego zachwyt użytkowników okaże się o wiele łatwiejsze.

Najważniejsze zagadnienia:

  • wybór właściwego rozwiązania produktowego
  • cechy udanych produktów, które mają szansę na sukces
  • błędy projektowe i przyczyny porażek
  • pogodzenie sprzecznych wymagań wszystkich zainteresowanych nowym produktem
  • metodyka Agile w środowisku produktu komercyjnego

Stwórz wybitny produkt i ciesz się sukcesem!

Tytuł: Zainspirowani. 
Jak tworzyć kultowe produkty technologiczne
Autor: Marty Cagan
Premiera: 29/06/2021
Wydawnictwo: Onepress
Stron: 304
Oprawa: Oprawa twarda


Źródło: Onepress 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych [BRIEF PATRONUJE]

niezwyciężona firma

Miejsc na szczytach rankingów przedsiębiorstw nie zajmują przypadkowe firmy. Wielki sukces wymaga dużej wiedzy i umiejętności dostrzegania zjawisk niedostrzegalnych dla innych. Trzeba też wiedzieć, jaki obszar jest wart działania i jakie decyzje strategiczne podjąć. Strategia rozwoju, kultura innowacji czy wybór modelu biznesowego nie należą do łatwych zagadnień. Jeśli jednak chcesz zbudować wybitną, niepokonaną firmę, nie masz wyjścia - potrzebujesz sprawdzonych narzędzi.

To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przedsięwzięć biznesowych i tworzyć w firmie kulturę innowacyjności. Wyjaśniono także, w jaki sposób takie firmy jak Amazon, IKEA, Airbnb, Microsoft czy Logitech zmieniały swoje branże i wprowadzały innowacje we własnych modelach biznesowych. W książce pokazano zasady tworzenia nowych silników wzrostu, wprowadzania zmian w dostarczaniu produktów i usług oraz wyciągania maksymalnych zysków z każdego typu modelu biznesowego: wszystko, aby zaprojektować niezwyciężoną firmę!

Dzięki tej książce dowiesz się, jak:

  • zbudować niezawodną strategię rozwoju
  • nieustannie kontrolować ryzyko i stale wyprzedzać konkurencję
  • działać według najlepszych modeli biznesowych świata
  • oceniać modele biznesowe i własną gotowość do innowacji

O autorach:

Alexander Osterwalder – jest przedsiębiorcą i prelegentem. Przemawia często na forum firm z listy Fortune 500 i prowadzi gościnne wykłady na najbardziej szanowanych uczelniach wyższych, takich jak Wharton, Stanford, Berkeley, MIT, IESE czy IMD. Obronił doktorat na Uniwersytecie Lozańskim.

Yves Pigneur jest profesorem systemów zarządzania informacjami na Uniwersytecie Lozańskim. Wykłada gościnnie na Uniwersytecie Stanu Georgia oraz Uniwersytecie Kolumbii Brytyjskiej. Jest redaktorem naczelnym czasopisma akademickiego „Systemes d’Information et Management”. Doktorat obronił na Uniwersytecie w Namur w Belgii.

Alan Smith jest przedsiębiorcą, specjalizuje się w tworzeniu narzędzi ułatwiających zarządzanie biznesem.

Frederic Etiemble pracuje nad rozwijaniem kultury innowacji w dużych organizacjach. Współtworzy narzędzia i metodologie strategii i innowacji.

Premiera: 15/06/2021
Okładka: miękka
Stron: 384
Wydawnictwo: Onepress


Źródło: Helion 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Lider angażuje, nie rozlicza

Skończył się czas wodzów i zarządzania? Nic bardziej mylnego. Skończył się czas ścisłej hierarchii, rządzenia się, ale prawdziwie odpowiedzialni przywódcy potrzebni są dziś bardziej niż kiedykolwiek. 

Książka Andrzeja Jeznacha „Szef którego szukamy. Rzecz o odpowiedzialności” (Onepress) przekonuje nas o tym niezbicie. Przekonuje zresztą w sposób przekorny (autor nie kryje swojego sceptycyzmu wobec modnych turkusowych teorii). Podważa nasze przekonania (o roli szefa czy funkcjonowania zespołów). Wyważa niejedne drzwi (szczególnie gdy chodzi o poglądy na to, kim jest „dobry szef”).

To jedna z tych książek, która pokazuje, że szef to nie ktoś z lepszą pensją, tytułem CEO na wizytówce, przychodzący do pracy, kiedy chce. Prawdziwy lider – nie ten jedynie z wizytówki – to ktoś między wizjonerem a ulubionym starszym profesorem na uczelni, który nas inspiruje, a nie tylko przekazuje wiedzę. Odpowiedzialny, empatyczny, uważny. Szukający wartości, która scala zespół, a nie tylko sprzedaje jego produkty.

Andrzej Jeznach dopisał historię swojego eksperymentu z samozarządzającą się firmą do końca. Opowiedział, jak oddał firmę w zarządzanie zespołowi, a w zasadzie jak ten zespół poprowadził do tego, żeby zaczął radzić sobie bez niego. W jego przypadku historia ma podwójnie szczęśliwe zakończenie: udało się zmienić model zarządzania w firmie, a szefowi udało się oddać kontrolę bez strat emocjonalnych. Ba, znalazł nawet w tym nową przyjemność (i wartość), odkrywając w sobie rolę starszego kolegi, coacha, doradcy.

W języku polskim nie ma dobrego określenia na to, o czym pisze autor książki „Szef, którego szukamy”. Empowering leader to koncept, w którym przywódca wspiera oraz potrafi zbudować zaanagażowanie zespołu. To ktoś, kto jest blisko nas, a jednocześnie zostawia sporo miejsca na samorozwój. Nie oczekuje od zespołu, że będzie jego fanklubem. Zespół nie szuka w nim rodzica przyklaskującego, kiedy robi się swoje, albo karzącego, gdy coś się nie udaje.

Oczywiście najbardziej aktualne pozostaje pytanie, jak angażować zespół? Co zrobić, żeby chciało mu się chcieć i nie trzeba było go kontrolować czy monitorować?

Zaangażowanie w pandemii zrobiło zawrotną karierę. Dziś odmienia się je przez wszystkie przypadki. Chcemy, żeby ludzie angażowali się w pracę, byli ambasadorami marki i firmy, brali na siebie odpowiedzialność za wyniki. Z drugiej strony przecież wiemy – autor także to podnosi – że nie każdemu, kto chce decydować w firmie, warto taką odpowiedzialność za decyzje powierzyć.

Andrzej Jeznach nie podpowiada łatwych rozwiązań, nie daje tricków, nie ma chodzenia na skróty. Być może to właśnie jest największą wartością tej książki: dzieli się doświadczeniem, pokazuje szerokie spektrum i skłania do wyciągania wniosków na własny użytek. Zwraca uwagę na zmienne, analizuje różne modele indywidualnego podejścia. Jedno jest pewne, żeby w ogóle zacząć myśleć o samozarządzaniu, trzeba znać swój zespół oraz realizowane projekty. Wiedzieć, dokąd zmierza firma, którą się zarządza.

W tym zastanawianiu się, obserwowaniu i eksperymentowaniu powstaje model szefa szyty na miarę. Nie wyciąga pochopnych wniosków. Rozgląda się, jak rozkładają się emocje w zespole. Szuka i definiuje wartości, wokół których udaje się zespół scalać i motywować. Ilu takich znamy?

Dlatego właśnie dziś bardziej niż kiedykolwiek lider czy liderka, którzy potrafią zaangażować zespół w rozwój firmy, są pilnie poszukiwani.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Źródło: Onepress 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ukazała się GRA BEZ KOŃCA. [BRIEF PATRONUJE]

Simon Sinek

Simon Sinek w najnowszej książce GRA BEZ KOŃCA przekonuje, że to jedyna strategia, w którą warto się angażować w tak zmiennych czasach. Biznes jest grą nieskończoną. Nie jest istotne, kto wygrywa, kto jest najlepszy. Ważniejsze jest budowanie silnej i zdrowej organizacji, która wytrzyma próbę czasu. Rozmawiamy na temat z autorem książki Nieskończona gra, która w Polsce ukazała się nakładem wydawnictwa Onepress.

Simon Sinek w najnowszej książce GRA BEZ KOŃCA przekonuje, że to jedyna strategia, w którą warto się angażować w tak zmiennych czasach.  Biznes jest grą nieskończoną. Nie jest istotne, kto wygrywa, kto jest najlepszy. Ważniejsze jest budowanie silnej i zdrowej organizacji, która wytrzyma próbę czasu. Rozmawiamy na temat z autorem książki Nieskończona gra, która w Polsce ukazała się nakładem wydawnictwa Onepress

Joanna Makolus: W najnowszej swojej książce opisujesz różnice pomiędzy grą skończoną i nieskończoną. Twoich wiernych czytelników nie zaskoczy fakt, że jesteś gorącym orędownikiem gry nieskończonej. Może powiedzieć naszym czytelnikom dlaczego?

Simon Sinek: Kiedy przeczytałem książkę dr Carsona [red.: Finite and Infinite Games, James P. Carse] , stało się dla mnie absolutnie jasne, że gramy w wiele różnych gier i musimy dostosować sposób, w jaki gramy, w zależności od rodzaju gry, w której bierzemy udział. Problem polega na tym, że większość ludzi nie zdaje sobie nawet sprawy, że istnieje nieskończona gra, a oni – nie mając tej wiedzy – ​​grają we wszystkie gry jak w gry skończone. Tak więc, gdy tylko poznałem różnicę pomiędzy nimi, nauczyłem się dostosowywać swój styl i perspektywę do gry, w której aktualnie jestem. Wiele gier, w które gramy na co dzień, to tak naprawdę gry nieskończone, więc musimy się nauczyć przystosowywać.

By owa nieskończona gra była skuteczna, przynosiła korzyści szerokiej rzeszy interesariuszom musi zaistnieć kilka rzeczy: przede wszystkim – jak piszesz- słuszna przyczyna, odważne przywództwo, ufne zespoły, godny rywal i egzystencjalna elastyczność. Jak wielu spotkałeś liderów rozumiejących te zależności?

Spotkałem wielu, ale ​​to wciąż za mało. Jeśli chcemy wpłynąć na pozytywne zmiany w naszym miejscu pracy, w naszych rządach i w naszych krajach, to potrzebujemy znacznie więcej liderów, którzy będa realizowali przywództwo z nastawieniem typowym dla nieskończonej gry.

Wydaje się, że postawa, o której piszesz wymaga totalnej zmiany mentalności. W krajach post komunistycznych odwoływanie się do tzw. słusznej sprawy może być w starszych pokoleniach dość opacznie zrozumiane i odrzucone. Czy według Ciebie pokolenie młodych liderów, powiedzmy z pokolenia Z, mają większą lub naturalną łatwość w realizacji idei nieskończonej gry?

Oczywiście młodsze pokolenia zawsze chętniej przyjmują zmiany, a także nie są obarczone bagażem przeszłości. Musimy tylko zmienić język jakim się posługujemy, by ludzie przyjęli nowe koncepcje.

Dopytuję o to także dlatego, że jesteś gorącym zwolennikiem tezy, że przywództwa można się nauczyć. Wydaje się, że w Polsce mamy jeszcze bardzo dużo do zrobienia w kwestii przekonywania do przywództwa włączającego, otwartego, empatycznego, w wielu miejscach wciąż króluje zarządzanie nakazowo-zakazowe. BRIEF czyta wielu młodych ludzi marzących o kierowaniu nowoczesnymi, innowacyjnymi firmami. Mógłbyś podać kilka przykładów na to, że zmiana w podejściu jest możliwa i przynosi wymierne korzyści biznesowe?

Obserwuję, że niektóre młode organizacje, jak Airbnb czy Sweetgreen, zaczynają adaptować nowe koncepcje w biznesie. Widzę silny trend w kierunku koncepcji potrójnej linii kontrolnej [red: TBL, czyli koncepcja wg której biznes powinien rozliczać się ze swoich celów dotyczących środowiska i społeczeństwa podobnie jak z celów biznesowych, oraz równoważyć je], a także zarządzania opartego o powody. Młodzi są dużo bardziej otwarci na nowe sposoby myślenia. To co blokuje starszych to przywiązanie do metod sprawdzonych wcześniej, metod, dzięki którym kiedyś odnieśli sukces. Nawet wtedy, gdy one już przestały działać.

Pod egidą naszej redakcji uruchomiliśmy program mający na celu edukowanie i popularyzowanie angażującej kultury organizacji. W swoich wcześniejszych pracach i w najnowszej książce nie ukrywasz, że budowanie kultury organizacji to mozolny proces, wymaga nieustającego zaangażowania ze strony liderów. Ostatnie wydarzenia (covid) pokazały, że silna kultura organizacji jest niezwykle ważna. Możesz powiedzieć dlaczego i podać kilka przykładów, które zwróciły Twoją uwagę?

Jednym z moich ulubionych przykładów z pierwszej fali koronawirusa jest pizzeria w Chicago o nazwie Dimo’s Pizza. Ponad 70% swoich przychodów osiągali ze sprzedaży pizzy w kawałkach, więc kiedy uderzył COVID, ich biznes stanął na skraju bankructwa. Zachwyciło mnie jak na to zareagowali. Dokonali oceny swoich zasobów, tego czym dysponują i nie pomyśleli: „no tak, możemy zrobić tylko pizzę”. Zadali sobie pytanie: „Co można zrobić z piecem do pizzy?” Piec do pizzy może się rozgrzać dużo mocniej niż zwykły piekarnik. Doszli więc do wniosku, że mogą swoich pieców używać do gięcia tworzyw sztucznych. I dokładnie to zrobili: zaczęli wytwarzać PPE i zaczęli produkować przyłbice dla pracowników szpitali. Więc teraz, niezależnie od tego, czy wrócą do pizzy po COVID, czy nie – mają dwie firmy … niezależnie od tego, byli w stanie przestawić się, nie patrząc na swoje konto bankowe i nie panikując, że nie mogą sprzedawać pizzy. To mnie zachwyca.

Wracając do Twojej najnowszej książki: Studiując i opracowując swoja własna strategię nieskończonej gry stajemy się bardziej odporni na turbulencje?

Prosta odpowiedź brzmi: oczywiście! Cały sens tej nieskończonej gry polega na tym, że jesteśmy przygotowani na każdą ewentualność, że nie traktujemy naszego sukcesu zbyt poważnie i jesteśmy w stanie lepiej radzić sobie z burzami. Ponieważ kiedy byliśmy przed lub z tyłu, zdajemy sobie sprawę, że oba są tymczasowe.

 

Gra bez końca

 

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Onepress, 232 stron, oprawa twarda.

Joanna Makolus

Za nami inauguracja Dream Employer

debata DE inauguracja

Debatą ekspertów oraz cyklem webinarów tematycznych rozpoczęła się pierwsza edycja Dream Employer, programu realizowanego z inicjatywy BRIEF.

Idea stojąca za tą inicjatywą to z jednej strony konkurs wyłaniający najlepszych pracodawców, bez względu na wielkość czy sektor, w którym działa firma, z drugiej – stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń z zakresu relacji wewnątrz organizacji, przywództwa czy employer brandingu, grupującej i angażującej ekspertów, praktyków i badaczy tych obszarów.

Zarządzanie firmą to przede wszystkim zarządzanie ludźmi. Począwszy od komunikacji celów, strategii i indywidualnych zadań, po motywowanie, wspieranie w rozwoju i tworzenie przyjaznego środowiska pracy. W dzisiejszych czasach – skrótowo określanych VUCA, czyli pełnych zmian, niepewności, kompleksowości – młode pokolenie formułuje wobec pracodawców zupełnie nowe oczekiwania. Cieszę się, że projekt Dream Employer nie tylko będzie promował ten wątek, ale jednocześnie merytorycznie go pogłębi, pokazując perspektywę zarówno pracodawcy, jak i pracownika, dając nam wszystkim wskazówki, co do dalszych działań.

Agnieszka Sora, Dyrektor Zarządzająca GfK Polonia, członkini Rady Programowej programu Dream Employer

Projekt zakłada, że pierwsza edycja potrwa od sierpnia tego roku do marca 2021 roku. Zwieńczeniem będzie ogłoszenie laureatów konkursu; cały ten czas jednak będzie obfitować w szereg wydarzeń merytorycznych otwartych dla chętnych – dzięki transmisjom online i udostępnianiu materiałów wideo na stronach DreamEmployer.pl oraz Brief.pl.

Wydarzeniem inaugurującym była debata otwarta uroczyście przez Grzegorza Kiszluka (redaktora naczelnego Brief.pl), którą zorganizowano w przestrzeniach District Hall w Cambridge Innovation Center Warsaw, przy ul. Chmielnej w Warszawie. Hybrydowy model tego eventu pozwolił uczestnikom dyskusji spotkać się ze sobą w jednym miejscu, wraz z ograniczoną liczbą widzów. Każdy zaś mógł obejrzeć wydarzenie na żywo, dzięki transmisji online.

Na rynku pracy mamy reprezentantów czterech pokoleń. Różnią się oczekiwaniami i przyzwyczajeniami, ale łączą ich motywacje i cele. W projekcie Dream Employer będziemy definiować rozwiązania łączące pokolenia. Ponad 80% pracodawców dostrzega korzyści płynące ze współpracy międzypokoleniowej, ale nie wszyscy wiedzą jak przyciągnąć i zaangażować Zetki, Millenialsów, Iksy czy Bejbi Boomersów. Będziemy promować dobre praktyki i rozpowszechniać sprawdzone metody, tak aby pracodawcy mogli korzystać z potencjału wszystkich pokoleń.

Paulina Mazur, konsultantka EB, ekspertka ds. różnorodności, członkini Rady Programowej programu Dream Employer

Dyskusję o nowych relacjach na linii pracodawca – pracownik przeprowadzono w dwóch godzinnych sesjach. W pierwszej wzięły udział: Karolina Karwowska, Paulina Mazur i Jolanta Piątkowska, a dyskusja dotyczyła takich obszarów jak różnice pokoleniowe wśród pracowników oraz tego jak bardzo relacje wewnątrz organizacji zmieniły się pod wpływem pandemii koronawirusa i lockdownu. W drugiej debacie – o jakości relacji, istocie dialogu między liderem a pracownikiem, przepływie informacji czy sprzyjającej rozwojowi kulturze organizacyjnej – rozmawiali: Monika Domańska, Adrian Martinez, Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska i Maciej Hassa.

OBEJRZYJ NAGRANIE Z DEBATY INAUGURACYJNEJ DREAM EMPLOYER 

Pandemia pokazała, że praca zdalna jest możliwa nawet w przypadku tych stanowisk czy firm, które do tej pory nie brały pod uwagę takiej opcji. Jednocześnie pokazała też, że wyłącznie praca zdalna przez bardzo długi czas może być męcząca i frustrująca dla dużej ilości osób, które potrzebują więcej bodźców społecznych. Dlatego najbardziej efektywnym modelem pracy będzie praca hybrydowa. To pozwoli nam wykorzystać atuty obu tych modeli.

Beata Rzepka, Ekspert ds. rozwoju w Santander Bank Polska

Ostatnio pomagałam w procesie podejmowania decyzji – jak przygotować firmę do zmiany, ale też jak najszybciej zaimplementować ludzi do nowych realiów. W kontekście dzisiejszego tematu, czyli idealnego pracodawcy myślę, że szalenie istotne z punktu widzenia pracownika są komunikacja, obiektywizm oraz praca nad kulturą organizacyjną.

Marta Chalimoniuk-Nowak, Ekspert ds strategii Business Center Club

Pierwszy tydzień działań związanych ze startem programu Dream Employer uzupełniły bezpłatne webinary dostępne na żywo, online. Codziennie, od wtorku do piątku, w godzinnych dyskusjach wymieniali się opiniami i doświadczeniami praktycy i eksperci z zakresu HR, employer brandingu, relacji wewnątrz organizacji i przywództwa. W pierwszym z webinarów dyskutowano o dobrych miejscach pracy bez względu na wielkość i możliwości firmy. O znaczeniu dobrostanu we współczesnych firmach dyskutowały Karolina Karwowska, Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska, Karolina Ignyś i Jolanta Piątkowska. Dobre praktyki employer brandingowe omawiali Tomasz Graszewicz i Adrian Martinez. Z kolei o budowaniu dobrych relacji w organizacji rozmawiali Monika Domańska i Adam Mamok.

Grupa ORLEN wyróżnia się m.in. ogromnymi możliwościami, jakie oferuje. Pracując u nas można zdobywać unikatowe doświadczenie, a także uczestniczyć w realizacji innowacyjnych projektów zarówno w kraju, jak i środowisku międzynarodowym.

Cechuje nas wszechstronność i innowacyjność, jednocześnie stawiamy przy tym duży nacisk na rozwój naszych pracowników. To właśnie swoimi dobrymi praktykami i standardami chcielibyśmy dzielić się podczas tego programu.
 

Edyta Wątor, Dyrektor Biura Zarządzania Kompetencjami i Rozwojem Pracowników PKN ORLEN

Program wspierają partnerzy: GFK, PKN ORLEN, Wedel, Krajowa Izba Gospodarcza, Centrum Kreatywności Targowa, Made in PR.

Partnerami debaty inauguracyjnej byli: District Hall w Cambridge Innovations Center Warsaw, Venture Cafe Warsaw oraz wydawnictwo OnePress.

Program został objęty patronatem przez Gazetę MSP i Chillizet.

Nagrania z webinarów będą publikowane na stronach Brief.pl i DreamEmployer.pl, można je także znaleźć na kanałach społecznościowych BRIEF.

partnerzy DE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem. Bezpłatne webinaria dla pracodawców w programie Dream Employer

webinaria dream employer

Już w najbliższy poniedziałek, 10 sierpnia o godzinie 15:00 zainaugurujemy pierwszą edycję projektu Dream Employer. Konkursowi dla pracodawców będzie towarzyszył całoroczny program merytoryczny, obfitujący w spotkania i artykuły eksperckie, webinary oraz podcasty.

Inauguracja I edycji programu Dream Employer odbędzie się w District Hall w Cambridge Innovation Center Warsaw, będzie także transmitowana online. W debacie wezmą z udział eksperci – członkowie i członkinie Rady Programowej. Na kolejne cztery dni, 11-14 sierpnia, zaplanowaliśmy webinaria, które nawiązują tematycznie do kategorii oceny stanu faktycznego w organizacji w konkursie Dream Employer.

Trzy kluczowe kategorie obejmują:

  1. Kultura i wartości firmy (misja, wizja, cele strategiczne organizacji).
  2. Przywództwo i rozwój pracowników (angażowanie i motywowanie pracowników oraz ich docenianie i nagradzanie, jakość komunikacji i informacji zwrotnej, programy rozwoju i ścieżki kariery, możliwości rozwoju kompetencji i doświadczeń).
  3. Dobrostan pracowniczy (well-being i work-life balance, stan fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy zatrudnionych, jakość benefitów pozapracowniczych, etyka i wartości w praktyce, praca zespołowa, wolontariat itd.).

 

dream employer webinaria

 

📣 Podczas naszych webinarów, które będą kontynuacją inauguracji programu Dream Employer będziemy mieli do rozdania kilka ciekawych książek ❗❗❗

👉 „Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi” Zyty Machnickiej

👉 „Efekt piaskownicy. Jak szefować żeby roboty nie zabrały ci roboty” Magdaleny Kieferling

👉 „Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki” Pawła Tkaczyka

Zachęcamy do aktywnego udziału w tych webinarach, ponieważ książki zostaną rozdane wśród najaktywniejszych uczestników i zadecydują o tym prowadzący! 🙌

W konkursie mogą wziąć udział tylko osoby zarejestrowane na dany webinar!

 

11 sierpnia 2020, 11:00

Małe jest piękne, czyli o tym jak tworzyć świetnie miejsca pracy nie mając wielkich budżetów

Prowadzący:

👉 Patryk Adamczyk – partner zarządzający Be About
👉 Maciej Hassa – partner strategiczny Be About, dyrektor zarządzający Jobflow

Na pewno widzieliście zacne kampanie employer brandingowe międzynarodowych i dużych polskich firm. Wykorzystują różne kanały dotarcia. Często towarzyszą im produkcje video, kosztujące kilkaset tysięcy złotych. Widać, że pracował nad nimi sztab ludzi. Pojawia się wtedy pytanie: z czym ja mogę wyjść na rynek, nie mogąc nawet marzyć o takim rozmachu? Podczas webinaru staramy się przyjść z pomocą i odpowiedzieć jak mali i średni przedsiębiorcy, start-up’y mogą się wyróżnić. Bez budżetów, ale z pomysłem.

O czym?
Mali i średni pracodawcy też mogą być dobrymi pracodawcami! Czyli employer branding z małymi budżetami

Dlaczego?
Chcemy podsunąć narzędzia i pomysły na employer branding pracodawcom z sektora małych i średnich firm.

Dla kogo?
Przede wszystkim pracodawcy z sektora Małych i średnich firm, ale również i większe organizacje, szczególnie te nieposiadające marki produktowej.

Co zyskasz?
Wiedzę i pomysły pozwalające zabrać się za wdrożenie employer brandingu do Twojej firmy, ale i inspiracje jak zrobić to dobrze i

PRZEBIEG SPOTKANIA:

1. Jak przygotować pomysł na działania employer brandingowe Twojej firmy?
2. Gdzie szukać pomysłu na Twój employer branding?
3. Jakie kanały wykorzystać do promowania Twojej marki pracodawcy?
4. Kogo zaangażować i jak i mierzyć efekty działań?

ZAPISUJĘ SIĘ

 

12 sierpnia 2020, 11:00

Dobrostan (well-being) i jego rola we współczesnych organizacjach

Prowadzące:

👉 Karolina Karwowska – wieloletnia liderka i szefowa, ekspertka budowania angażujących miejsc pracy.
👉 Jolanta Piątkowska – wieloletnia menedżerka, coach biznesowy, wykładowczyni na CDV.
👉 Agnieszka Zawadzka -Jabłonowska, wykładowczyni Akademii Leona Koźmińskiego, autorka nowego modelu dobrostanu pracownika.
👉 Karolina Ignyś – Head of People & Culture Miinto Poland at Miinto Group

Podczas spotkania postaramy się dać odpowiedź na najważniejsze pytania dotyczące szeroko rozumianego dobrostanu czy well-beingu. Pokażemy Ci ujęcia dobrostanu bazujące na najnowszej wiedzy naukowej, dobrych praktykach organizacji oraz na doświadczeniach ekspertów. Udowodnimy, że budowanie kultury well-being w organizacjach jest sposobem na przyciąganie talentów, angażowanie pracowników oraz ich efektywność. Dobrostan jest odpowiedzią na zmiany, jakie zachodzą w naszym świecie, na oczekiwania wszystkich pokoleń. Wreszcie dobrostan może stać się jednym z najlepszych przepisów na budowanie dobrego miejsca pracy i spełnianie oczekiwań młodych pokoleń.

PRZEBIEG SPOTKANIA:

1. Czym jest dobrostan w ujęciu indywidualnym i organizacyjnym? Dlaczego jest tak istotny dziś?
2. Naukowe ujęcia dobrostanu – pozytywny kapitał psychologiczny i jego związek z efektywnością i dobrostanem.
3. Czy dobrostan pracowników wystarczy do stworzenia dobrego miejsca pracy? W jaki sposób wykorzystać dobrostan do zbudowania angażującej organizacji?
4. Tworzenie kultury dobrostanu w organizacji jako element strategii organizacji.
5. Przykłady budowania dobrostanu w organizacjach.

ZAPISUJĘ SIĘ

13 sierpnia 2020, 11:00

Jak budować dobre relacje wewnątrz organizacji za pomocą komunikacji i doświadczeń?

Prowadzący:

👉 Monika Domańska, partner zarządzający w Made in PR, członkini rady programowej Dream Employer
👉 Adam Mamok – prezes Grupy Essilor na Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię

Na sprawność, a więc i efektywność biznesową firmy, wpływa jakość relacji – na wielu poziomach i różnorodnych obszarach. Między menedżerem a podległymi pracownikami, między członkami zarządu, między pracownikami wspólnego działu czy zespołu, ale też np. z dostawcami, współpracownikami, klientami. Najistotniejsza jest odpowiedź: jakiego rodzaju powinny to być relacje oraz jak je zbudować i utrzymać? Narzędzia im służące czy forma komunikacji – okazują się rzeczą ważną, lecz wtórną w stosunku do jakości relacji. Brak właściwych i autentycznych relacji to powszechny, choć zwykle nieuświadomiony problem w organizacjach. Wpływa bezpośrednio na wartości i kulturę organizacyjną, poziom zaangażowania ludzi, jakość oferty i jej efektywność, a nawet – reputację marki.

PRZEBIEG SPOTKANIA:

1. Czym są dobre relacje w firmie i kogo dotyczą?
2. Jak zdiagnozować stan faktyczny i wyciągnąć właściwe wnioski?
3. Na czym powinny się opierać relacje wewnątrz organizacji?
4. W jaki sposób rozpocząć budowanie właściwych relacji?
5. Efekty zbudowania szczerych i odpowiednich relacji w biznesie.

ZAPISUJĘ SIĘ

14 sierpnia 2020, 11:00

100 pytań do kampanii employer brandingowych

➡️ Masz pytania dotyczące tworzenia kampanii employer brandingowych?
➡️ Chciałbyś wiedzieć jakie strategie stoją za najciekawszymi realizacjami?
➡️ A może nie wiesz od czego zacząć?

Wszystko, co chcesz wiedzieć, a boisz się zapytać.

Już 14 sierpnia na wszystkie Twoje pytania odpowiedzą nasi eksperci, Tomasz Graszewicz i Adrian Martinez. Zero teorii, sama praktyka poparta ciekawymi realizacjami.

Pytania można wpisywać w komentarzu lub przesłać je bezpośrednio do organizatorów. Do zobaczenia (i usłyszenia)!

ZAPISUJĘ SIĘ!

 

partnerzy DE

Anita Florek

Rusza I edycja Dream Employer

inauguracja dream employer

Rusza pierwsza edycja konkursu dla pracodawców, któremu towarzyszy platforma wymiany wiedzy i doświadczeń oraz szereg wydarzeń dotyczących dojrzałego przywództwa, kultury i relacji wewnątrz organizacji oraz employer brandingu.

Już 10 sierpnia oficjalnie rozpocznie się I edycja Dream Employer, konkursu adresowanego do pracodawców. Tego dnia w przestrzeniach District Hall w Cambridge Innovation Center Warsaw odbędzie się transmitowana na żywo online debata z udziałem ekspertów – członków Rady Programowej. Kolejne webinaria zaplanowano na kolejne cztery dni, 11-14 sierpnia (szczegółowa agenda – poniżej).

Inicjatorem przedsięwzięcia pod nazwą Dream Employer jest BRIEF, wydawca Brief.pl, portalu o tematyce biznesowej i marketingowej. Osią projektu jest konkurs adresowany do wszystkich pracodawców, ale towarzyszyć mu będą liczne wydarzenia – aż do wyłonienia laureatów wiosną 2021 roku.

Konkurs i cały program Dream Employer ma być najbardziej aktualną odpowiedzią na potrzeby rynku, na nowo definiując pojęcie „wymarzonego pracodawcy”. W tym sensie, w centrum zainteresowania organizatorów Dream Employer pozostaje kultura organizacyjna oraz jakość przywództwa uwzględniająca obie perspektywy – pracodawcy i pracownika, a także bierze pod uwagę spójność wartości i świadomość wspólnych celów. W ramach konkursu badaniem obejmowani będą i liderzy firm, i zatrudnieni przez nie ludzie.

Dream Employer jest pomyślany jako niezależny konkurs, w którym organizacje ocenianie są w szeregu kontekstów. Koncept został wypracowany przez radę programową; w jej skład wchodzą liderzy firm oraz eksperci i praktycy w zakresie HR, komunikacji wewnętrznej czy budowania wizerunku pracodawcy: Grzegorz Kiszluk (przewodniczący), Agnieszka Sora, Monika Domańska, Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska, Adrian Martinez, Joanna Piątkowska, Paulina Mazur, Maja Gojtowska, Karolina Karwowska, Maciej Hassa i Tomasz Graszewicz.

Badania i analiza stanu faktycznego w organizacji obejmować będzie trzy kluczowe kategorie:

  1. Kultura i wartości firmy (misja, wizja, cele strategiczne organizacji).
  2. Przywództwo i rozwój pracowników (angażowanie i motywowanie pracowników oraz ich docenianie i nagradzanie, jakość komunikacji i informacji zwrotnej, programy rozwoju i ścieżki kariery, możliwości rozwoju kompetencji i doświadczeń).
  3. Dobrostan pracowniczy (well-being i work-life balance, stan fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy zatrudnionych, jakość benefitów pozapracowniczych, etyka i wartości w praktyce, praca zespołowa, wolontariat itd.).

Szereg czynników zewnętrznych wpływa dziś na standardy pracy i oczekiwania pracowników, a także na efektywność procesów w organizacji. Kluczowe jest to, czy osiąga się wspólne cele w organizacji, czy istnieje faktyczny dialog, dobre relacje, jakość kultury organizacyjnej itd. Sposób osiągania tych celów, na przykład przez wybór konkretnych narzędzi, wydaje się wtórny, powinien uwzględniać charakter, specyfikę firmy i ludzi w niej zatrudnionych. Konkurs Dream Employer jest tak pomyślany, aby uwzględniał wszystkie najważniejsze potrzeby organizacji bez względu na sektor rynku czy wielkość. Doskonale sprawdzi się zatem nie tylko w odniesieniu do korporacji, lecz również małych i średnich firm.

Monika Domańska, członkini rady programowej Dream Employer, managing partner w agencji Made in PR

Obecne czasy weryfikują dobrych pracodawców bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Oprócz mocnej, autentycznej kultury organizacji liczy się atmosfera, bezpieczeństwo, wartości oraz to w jaki sposób przyciągamy, angażujemy i utrzymujemy pracowników w naszych firmach. Różnorodność wieku, płci, kompetencji i doświadczenia stawia przed wieloma organizacjami spore wyzwania, ale daje również ogromne szanse na budowanie miejsc pracy, do których będziemy przyciągać talenty. Dream Employer jako nowa i wyjątkowa inicjatywa, będzie promować tych pracodawców, którzy z różnorodności uczynili swoją przewagę konkurencyjną i mogą podzielić się dobrymi praktykami jak budować angażujące miejsce pracy i stawiać pracowników w centrum uwagi.

Karolina Karwowska, wieloletnia liderka, ekspert budowania angażujących organizacji, członkini Rady Programowej

Całoroczny program wspierają merytorycznie partnerów, przewidziana też została współpraca z uczelniami i studentami.

Program wspierają partnerzy: GFK, PKN ORLEN, Wedel, Krajowa Izba Gospodarcza, Centrum Kreatywności Targowa, Made in PR.

Partnerami Inauguracji są: District Hall w Cambridge Innovations Center Warsaw, Venture Cafe Warsaw oraz wydawnictwo OnePress.

Program został objęty patronatem przez Gazetę MSP i Chillizet.

Więcej: www.dreamemployer.pl


Agenda debaty inauguracyjnej i serii webinariów:

DEBATA: Nowa rzeczywistość w relacjach pracodawca-pracownik. Czego oczekują pracownicy i co mogą zrobić pracodawcy, by tworzyć angażujące organizacje?

Będziemy rozmawiali o tym:

➡️  jak pandemia przyspieszyła zmiany w organizacji miejsc pracy?

➡️  jak szybko zmieniły się oczekiwania pracowników różnych pokoleń, zwłaszcza w zakresie poczucia bezpieczeństwa i well-being’u?

➡️  jak w nowych warunkach tworzyć angażujące środowisko pracy

➡️  przed jakimi wyzwaniami stoją pracodawcy wobec pracy zdalnej/rozproszonej zespołów wielopokoleniowych?

Debatę poprowadzi: Paweł Zawadzki, autor serii podcastów #dreamemployer, z agencji Większe Logo.

W debacie udział wezmą eksperci:

👉 Paulina Mazur
👉 Adrian Martinez
👉 Karolina Karwowska
👉 Monika Domańska
👉 Jolanta Piątkowska
👉 Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska
👉 Maciej Hassa

Gości powita redaktor naczelny Brief.pl Grzegorz Kiszluk.

Spotkanie odbędzie się w formie hybrydowej. Ze względu na ograniczenia epidemiologiczne w wydarzeniu można uczestniczyć osobiście (ograniczona liczba miejsc) lub zdalnie. Serdecznie zapraszamy do rejestracji na debatę i webinaria inaugurujące program Dream Employer.


Plan webinarów:

  • Małe jest piękne, czyli o tym jak tworzyć świetnie miejsca pracy nie mając wielkich budżetów. ZAPISUJĘ SIĘ
  • Dobrostan (well-being) i jego rola we współczesnych organizacjach. ZAPISUJĘ SIĘ
  • Jak budować dobre relacje wewnątrz organizacji za pomocą komunikacji i doświadczeń? ZAPISUJĘ SIĘ
  • 100 pytań do kampanii employer brandingowych.  ZAPISUJĘ SIĘ

partnerzy DE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF