...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Semcore pokonuje kolejne kamienie milowe w rozwoju firmy i pozycjonowaniu własnej marki

Zaplecze rozwoju Semcore

Semcore doskonale wykorzystał szanse i możliwości wynikające z sytuacji pandemicznej. Trend rynkowy skupiający się na digitalizacji silnie wpłynął na organizacje (głównie e-commerce) upatrujące źródła sprzedaży w Internecie.

Organizacja zintensyfikowała działania sprzedażowe i marketingowe, co w dużym stopniu wpłynęło nie tylko na liczbę, ale również wielkość Klientów. Średnia wartość umowy wzrosła o 162% od 2020 roku, miesięczny MRR + 152%, a średnie LTV zwiększyło się o 40%. Ponadto w portfolio firmy można zobaczyć takie marki jak: Coccodrillo, GLS, OSHEE, Oriflame, Fasardi, Terravita, czy Herbapol.

Idea SemcoreLAB

Istotnym elementem rozwoju firmy bez wątpienia pozostaje SemcoreLAB. To platforma badawcza R&D utworzona z inicjatywy właściciela organizacji, Marcina Stypułę. Jej celem jest tworzenie lepszej przyszłości marketingu online, poprzez projektowanie innowacyjnych rozwiązań. Wdrażane koncepty mają zapewniać skuteczność, zwiększając sprzedaż w Internecie.

 

Idea SemcoreLAB pozostaje w ścisłym powiązaniu z brand purpose marki: to naukowe podejście do marketingu, połączone z edukacją oraz inicjatywa no waste marketing: stawianie na ekstremalną efektywność. Firma realizuje innowacyjne projekty, współpracując z uczelniami na poziomie wymiany wiedzy i doświadczeń. Należą do nich: Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Collegium Da Vinci, Uniwersytet Wrocławski, Politechnika Poznańska, Politechnika Łódzka, Społeczna Akademia Nauk.

Premiera platformy miała miejsce wraz z publikacją SEO Case Study, gdzie Semcore przedstawiło wyniki pozycjonowania firmowej strony internetowej. W przyszłości pojawią się nowe projekty, skupiające się na SEO, zarządzaniu oraz tworzeniu innowacyjnych technologii z zakresu szeroko pojętego marketingu internetowego. Realizowane projekty są współtworzone nie tylko przez specjalistów Semcore, ale także zewnętrznych ekspertów, którzy przekazują nieocenioną wartość, czyli własne doświadczenie.

Strategia rozwoju marki – pozycjonowanie i SEO Case Study

Z opublikowanego na SemcoreLAB Case Study SEO wynika, że organizacja poprzez pozycjonowanie własnej domeny osiągnęła nie tylko wyższy poziom widoczności w sieci, ale także większą sprzedaż. Tym samym agencja potwierdziła to, co zapewnia swoim klientom: wysoka pozycja w wyszukiwarce to nie tylko ruch na stronie i rozpoznawalność, ale także konwersja – szczególnie gdy SEO zostanie wzbogacone o UX.

Case Study SEO opracowane przez Semcore jest pierwszym studium przypadku z branży pozycjonowania o takiej skali i rozmachu. Zbudowanie widoczności przez domenę semcore.pl na najbardziej kaloryczne frazy kluczowe było szczególnie trudne ze względu na wysoki poziom konkurencyjności. O pozycję w Google rywalizują organizacje, które na co dzień zajmują się SEO, świadcząc usługi swoim klientom. Znają więc branżę, jej specyfikę oraz umiejętnie posługują się technikami pozycjonerskimi. Stąd realizacja SEO przez Semcore wymagała ogromnego zaplecza zasobów w postaci wiedzy i doświadczenia.

Strategia rozwoju marki opierająca się na pozycjonowaniu firmowej strony internetowej oraz marketingu nakierowanym na edukację z zakresu SEO pozwoliła wygenerować ruch, następnie przeistaczany w konwersję. To kluczowy etap na ścieżce rozwoju Semcore.

“Nasza „dźwignia” biznesowa, czyli pozycjonowanie, wprowadziła nas do mainstreamu i zaraz dzięki niej osiągamy nasz pierwotny cel, czyli 1 mln netto revenue miesięcznie.

Ostatnio zaczęło nam wychodzić dużo rzeczy i złapaliśmy dobre flow, dlatego to odpowiedni moment, aby zrewidować założenia firmy i znaleźć nową „dźwignię”. Bardziej ambitną o większych możliwościach rozwoju.

Podjąłem ważną decyzję, że razem z grupą strategiczną zostaniemy liderami zmiany naszego modelu biznesowego, który zorientowany będzie na cały digital marketing.”

 Marcin Stypuła, Semcore Owner, via LinkedIn

Model biznesowy zaprojektowany Semcore zakłada skupienie się na digital marketingu jako całości – to nie tylko pozycjonowanie stron, UX lub kampanie reklamowe w Google Ads. Aby zrealizować takie przedsięwzięcie, konieczna była rozbudowa struktur operacyjnych.

Rozwój Semcore widoczny jest również na płaszczyźnie firmowej kadry. W 2019 roku organizację tworzyło 25 specjalistów. Dziś to około 90 osób, a przedsiębiorstwo nieustannie szuka nowych personali – zarówno do zadań operacyjnych, jak i kompetentnych managerów. Zwiększono przede wszystkim liczbę pracowników operacyjnych z obszaru SEO, Customer Success i Marketingu, aby sprostać obsłudze rosnącej liczbie klientów, ale także inwestycjom w rozwój marki.

Komórka strategiczna – wybory personalne

W ramach intensywnego rozwoju w organizacji wyklarowały się nowe personalia, które odpowiadają za kluczowe aspekty realizacji zadań operacyjnych. Semcore na przełomie 2021/2022 roku prowadziło szereg rekrutacji do działu marketingu, SEO oraz Customer Success. Jednocześnie firma chce dostarczać szeroki zakres usług z digital marketingu, co przyczyniło się do wyłonienia nowych stanowisk managerskich:

  • Head of SEO – Paweł Wołoszyn
  • SXO Team Leader – Marcin Górecki-Panek
  • SXO Team Leader – Olaf Przybylski
  • SXO Team Leader – Tomasz Dowchań
  • Google Ads Team Leader – Katarzyna Sworek 
  • Content Team Leader – Justyna Chwiałkowska

To dowód na to, że organizacja stawia nie tylko na dostarczanie konkretnych efektów klientom, ale także edukację i rozwój swoich pracowników. Firma rozwija się nie tylko operacyjnie, ale i strategicznie, co ma związek z jej rozwojem i drogą w kierunku organizacji pragnącej być jeszcze bardziej sprawną organizacyjnie.

Ogromnym krokiem, kontynuującym dynamiczny rozwój, jest utworzenie komórki strategicznej. To projekt, który ma na celu jeszcze lepsze zrozumienie digital marketingu – dodatkowo takie rozwiązanie pozwoli nakreślić cele: krótkoterminowe i długoterminowe. Komórka strategiczna ma za zadanie wspierać kadrę managerską na różnych szczeblach, w obrębie rozwoju oferty usługowej, kompetencji i sprawności zespołu, pozycjonowania marki, jakości obsługi i dostarczania ROAS klientom.

Komórkę strategiczną tworzy dwóch doświadczonych Strategic Managerów, którzy mieli okazję współpracować z wieloma uznanymi markami na rynku.

Dariusz Piekarski, szlaki jako CEO przecierał w Digitree Group i Dziennik Gazeta Prawna, gdzie odpowiadał za opracowywanie strategii, planów inwestycyjnych, nadzorowanie funkcjonowania poszczególnych działów, tym samym współpracując z kluczowymi partnerami. Dodatkowo spełniał się jako dyrektor w Bonnier Business Polska i Kolporter SA. Jednocześnie swoją wiedzę przekazuje jako wykładowca Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Dariusz siebie opisuje jako „urodzonego stratega”, co tylko potwierdza doświadczeniem, wiedzą oraz osiąganymi wynikami.

Rafał Madera to manager o charakterze c-level, odpowiadający za marketing, PR, wsparcie i rozwój produktów oraz kanałów sprzedaży dla marek takich jak Impel, Multimedia Polska, Telefonia Dialog (Netia Group), IT Kontrakt (obecnie Avenga) czy GlobalLogic. Dysponuje obszerną wiedzą z zakresu zarządzania operacyjnego i strategicznego, skutecznie wykorzystując ją podczas realizacji zadań. Jego biznesowe motto głosi, że marketing i PR to nie tylko kreatywne pomysły, ale przede wszystkim istotny obszar biznesu, pomagający w osiąganiu konkretnych celów biznesowych firmy.

Celem Semcore jest nie tylko utrzymanie dynamicznego rozwoju, ale także zapewnienie organizacji doskonałości operacyjnej i strategicznej. Agencja z jednej strony skutecznie dba o interesy swoich klientów, dostarczając efektów z wykorzystaniem strategii SXO, a z drugiej płynnie rozwija marketing własnej marki, z impetem pokonując kolejne kroki w świecie digital marketingu.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dni otwarte Twojej uczelni. Dlaczego ich następna edycja powinna odbyć się online?

Michał Ratajczak

O ile do nauczania zdalnego wystarczy proste i łatwo dostępne narzędzie wideokonferencyjne (np. Microsoft Teams), o tyle zorganizowanie wirtualnego wydarzenia z wystąpieniami na żywo, osobnymi przestrzeniami dla jednostek i wydziałów, bazą materiałów oraz funkcjonalnościami do networkingu wymaga już bardziej zaawansowanego technologicznie rozwiązania. I właśnie w takim przypadku świetnie sprawdzi się platforma do eventów online i hybrydowych Gridaly.

Już pierwsze dni otwarte zorganizowane przez Gridaly pokazały, w jak wielu aspektach przewyższają one korzyściami podobne wydarzenia w stacjonarnej formie. Dla uczestników to przede wszystkim większa wygoda i oszczędność czasu. Kandydaci na studia mogą bardzo szybko zapoznać się z ofertą konkretnych wydziałów i zebrać wszystkie potrzebne informacje o interesujących ich kierunkach studiów, w czym pomoże im inteligentna wyszukiwarka z sortowaniem po tagach i kategoriach oraz czytelnie zaprojektowane stoiska z sekcją materiałów do pobrania. Dodatkowo do wejścia na wydarzenie wystarczy domowy komputer lub smartfon, co jest szczególnie ważne dla osób mieszkających w innych województwach, dla których uczestnictwo w stacjonarnym dniu otwartym wiązałoby się z kilkugodzinną podróżą, a zaoszczędzony w ten sposób czas można wykorzystać na bardziej produktywne zadania np. przygotowanie do matury. Dla organizatorów dzień otwarty online to z kolei niższe koszty organizacji całego przedsięwzięcia i jego większy zasięg. Dostęp do platformy eventowej może mieć każda osoba z dowolnego miejsca na świecie, a więc uczelnia ma większą szansę na dotarcie do kandydatów z innych województw lub nawet krajów. Co więcej, formuła online wydarzenia daje organizatorom niespotykane dotąd korzyści takie jak lepsze poznanie uczestników czy dostęp wydarzenia także po jego zakończeniu. Integracja platformy z Google Analytics oraz statystyki z eventów dostarczają szczegółowe dane o uczestnikach dni otwartych — ich miejscu zamieszkania, liczbie wysłanych wiadomości czy czasie, który spędzili w każdej przestrzeni. Z kolei dostęp do platformy po zakończeniu eventu pozwoli kandydatom wrócić na stoisko danego wydziału, aby pobrać dodatkowe broszury z informacjami, lub prześledzić historię konwersacji. Na koniec warto również wspomnieć o korzyściach społecznych i ekologicznych, które niosą ze sobą dni otwarte w formule online. Organizacja wirtualnego wydarzenia to walka z wykluczeniem osób z niepełnosprawnościami oraz z nierównościami wynikającymi z gorszego dostępu do środków transportu, a rezygnacja z przygotowania papierowych broszur i ulotek na rzecz cyfrowych materiałów będzie mieć mniejszy wpływ na środowisko naturalne.

Do tej pory przez Gridaly zorganizowaliśmy już kilka edycji dni otwartych m.in. dla Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu czy Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Dzień Otwarty UW 2021 Online odwiedziło na platformie ponad 12,5 tysiąca unikalnych uczestników, którzy w trakcie wydarzenia mogli oglądać jego transmisję na scenie głównej, odwiedzać stoiska wydziałów, rozmawiać z ich przedstawicielami i umawiać się z nimi na spotkanie. Po wydarzeniu dostarczyliśmy uczelni szczegółowy raport ze statystykami odwiedzin poszczególnych stoisk oraz danymi na temat uczestników i ich aktywności na czatach. Dane te pozwoliły organizatorom wyciągnąć bardzo ciekawe wnioski. Przykładowo: sporym zainteresowaniem cieszyły się indywidualne kierunki studiów międzyobszarowych, o czym świadczyła duża liczba wiadomości opublikowanych na stoiskach Kolegium Międzydziedzinowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych oraz Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Matematyczno-Przyrodniczych. Wiedza ta, w połączeniu z dostępem do tekstowego zapisu czatów ze wszystkimi pytaniami uczestników, pozwoli uczelni jeszcze lepiej przygotować i zaprezentować ofertę studiów międzyobszarowych podczas dnia otwartego w kolejnym roku. Interesujące okazały się również statystyki demograficzne, które wyraźnie wskazywały zmianę struktury odwiedzających i zwiększenie zasięgu z lokalnego na ogólnopolski, a nawet zagraniczny. Powyższa zmiana pokrywa się z długofalowym celem Uniwersytetu Warszawskiego, którym jest dotarcie do kandydatów z każdego zakątka Polski oraz zagranicy.

Dotychczasowa współpraca z jednostkami akademickimi w zakresie organizacji dni otwartych przez Gridaly pozwala nam mniemać, że taka forma wydarzeń pozostanie z nami na dłużej, ponieważ organizatorzy zaczynają być świadomi wszystkich płynących z niej korzyści. Oczywiście stopniowe znoszenie obostrzeń covidowych i powrót do “nowej normalności” będą dla uczelni zachętą, by postawić na spotkania face-to-face i zorganizować event w formule stacjonarnej, dlatego warto wspomnieć, że przez ostatni rok na Gridaly pojawiło się sporo nowych funkcjonalności, które zwiększają zaangażowanie uczestników (np. narzędzie do speed networkingu, zaawansowane filtrowanie i kategorie), a w planach mamy również stworzenie pełnego modułu grywalizacyjnego. Organizatorzy dni otwartych powinni więc rozważyć hybrydową formułę swoich wydarzeń, dzięki której zyskają one zupełnie nowy, niespotykany dotąd wymiar.


źródło: Gridaly

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Z kameralnego wydarzenia do produkcji filmowej, czyli kilka rad jak nie zgubić się w nagraniach eventów video

Na pewno masz świadomość, że robisz coś, co zostanie na zawsze w otchłani Internetów. Pewnie marzysz, żeby mieć totalną kontrolę nad tym, jakiej kategorii produkcję wypuszczasz. Podejrzewam, że przez te minione dwa lata na pewno dużo się już nauczyłeś i to zapewne na własnych błędach. Skupię się na tym, żeby przekazać Ci kilka wskazówek odnośnie tego, na co warto zwrócić uwagę, przenosząc wydarzenie do online’u. 

Domyślam się, że w czasach „przedpandemicznych” niektórzy działali w myśl złotej zasady: „lepiej pół godziny wstydu, niż trzy godziny prób”. Jednak bezwzględność trolli kreujących memiarską rzeczywistość pewnie zdołała oduczyć tej metody nawet największych jej fanów. Spróbujmy więc przyjrzeć się zwykłemu spotkaniu świątecznemu, które co roku podsumowuje Wasz rok pracy, jak na film, który de facto w obecnych warunkach musi powstać. Oczywiście pracownicy dostają je via link w sieci, dla wspólnego bezpieczeństwa, więc widowni live nie mamy (prócz członków ekipy). 

 

Scenariusz i reżyseria 

W przypadku wydarzenia na żywo macie na pewno jakąś ramówkę, według której wiadomo kto po kim przemawia, kiedy są podziękowania, a kiedy „łamiecie się” opłatkiem. W przypadku nagrania sprawdzi się zasada, że im mniej improwizacji – tym lepiej. Dlatego niezmiernie ważne jest, żeby realizator (czyli szef ekipy, która Wam ten event nagrywa i wysyła w świat) dostał taki dokument wcześniej. Dlaczego? Jeśli robicie streaming live, to przełączenie obrazu z kamer na mówiącą w danym momencie osobę nastąpi dużo płynniej i przyjemniej. Operatorzy (nigdy „kamerzyści”) będą mieli na uchu (czyli odsłuchu, który łączy całą ekipę) informację od realizatora, że zaraz ich obraz wchodzi, więc będą mogli przygotować ładniejszy kadr.  

Wiem, że każdy z Was kocha być panem swojego wydarzenia. Jeśli w nim nie występujesz – możesz śmiało je doglądać, jeśli czujesz się na siłach. Ale co, jeśli musisz stanąć z drugiej strony kamery? Nawet w Hollywood tylko nieliczni są w stanie reżyserować i grać w tym samym filmie. Absolutnie ufam, że macie doświadczenie i wyczucie kamery jak Clint Eastwood. Jednak, jeśli Wy nie jesteście w 100% do tego przekonani, to musicie oddać się w ręce kogoś, kto stoi za podglądem i podpowie wam jak ulepszyć całość. A skoro już jesteśmy przy podglądzie, to warto dorzucić kilka stówek i mieć komfort zobaczenia w obrazku tego, co zobaczy Twój widz. Nie musi być referencyjny, jeśli już musisz ciąć koszty, ale pozwól sobie przyjrzeć się, czy wszystko jest tak, jak sobie wymarzyłeś. 

 

Obsada 

Zakładamy, że osoby, które zostały wytypowane do prowadzenia tego wydarzenia są genialnymi mówcami, kochają występować i robią to przez całe życie. Ale jak radzą sobie z kamerą? Nie każdy wypada tu tak samo genialnie. Co czynić? W tej sytuacji z odsieczą przychodzi wspomniany „realizator”, bądź inny „mistrz ceremonii”. Taka osoba nie tylko powie, w którą kamerę patrzeć, ale też podrzuci wskazówki, które stuningują występ.  Banalna rada ogólna: kamera bardzo lubi mieć kontakt z mówiącym i adekwatny do sytuacji uśmiech. Wtedy lepiej pracuje nam przepona, mięśnie twarzy się rozluźniają, a pewność siebie winduje wysoko i ciągnie nawet najbardziej zestresowanego mówcę ze sobą. Pamiętaj też, że nie robisz paradokumentu, gdzie absolutnie zakazanym jest spojrzenie w obiektyw, tylko traktuj obiektyw jak swojego interlokutora.  

Jeśli masz dużo eventów, które lądują w Internecie, to może warto się zastanowić nad zorganizowaniem kursu pracy z kamerą. Eksperci pomogą ukryć mankamenty, ustawią głos, a nawet podpowiedzą, jak się ubrać. Skoro już jesteśmy przy aspekcie wizualnym. Uwaga, będzie banał: kamera widzi inaczej niż ludzkie oko. Na co więc uważać? Złem wcielonym będą dla niej wszelkie podłużne linie i drobna kratka. Nie tylko w scenografii, ale i w ubraniach. Zupełnie odpadają, bo interferują w obrazku.  

 

  

Według mnie warto zaprosić do współpracy profesjonalną charakteryzatorkę, która sprawi, że twoja nienaganna na co dzień fryzura będzie wyglądała równie dobrze na nagraniu. Miej gotowość na odwieczny męski bunt: panowie uważają, że nie potrzebują make-upu, że to „tylko dla bab”. Jednak zdanie szybciutko zmieniają po tym, jak już raz zobaczą „świecącą się” twarz w poglądzie. Kolejny argument za tym, żeby był na planie podgląd. No i nie ma co ukrywać. Jak mamy na planie kogoś, kto dba o wygląd- to mamy plus pięć do pewności siebie występujących.  

 

 

Nie ma też co oszczędzać na dodatkowym oświetleniu. To właśnie ono pozwoli wesprzeć nastrój i atmosferę. Może nie musimy tutaj budować dramatyzmu, jak w filmie, ale miło, jak ekspozycja skieruje wzrok do konkretnej osoby i sprawi, że nikt nie pomyśli oglądając naszą realizację, że ma do czynienia z horrorem czy komedią. Musisz zdawać sobie sprawę, że nasza realizacja może być niedoświetlona, mimo, że użyliśmy wszystkich świateł zastanych w danym obiekcie. I wtedy jest tak mrocznie, że widz będzie miał wrażenie, że ogląda horror i odwrotnie.  

Przypomnę tutaj o zasadzie wzajemnego zaufania i wzajemnego kontrolowania się. Jak kogoś wynajmujemy, to wierzymy, że jest najlepszym fachowcem (w naszym zakresie cenowym na pewno), z jakim możemy pracować i że dołoży wszelkich starań, żeby powstał super produkt. Jeśli natomiast masz jakieś wątpliwości – pytaj. Czasami nawet najlepszym zdarzają się błędy. Niby oczywiste, ale z nieznośną lekkością o tym zapominamy.  

SCENOGRAFIA, CHARAKTERYZACJA, KOSTIUMY  

Jeśli masz budżet na scenografa, który zbuduje wystrój miejsca, to absolutnie warto zaufać takiej osobie. Moja rada – jak nie masz – zdobądź go. Pozwoli Ci to zaoszczędzić czas (nie biegasz sam po sklepach) i pieniądze (scenograf zazwyczaj wie, gdzie można taniej coś kupić lub wypożyczyć).  Profesjonalista doradzi nie tylko w zakresie kolorystyki wnętrza i wszystkich dodatków, ale również samodzielnie wykona wszelkie dekoracje. Dodatkowo możesz go prosić o poradę w kwestii oświetlenia i ubrań mówców, żeby wszystko tworzyło spójną całość. Oczywiście nie jest to kostiumograf, ale ma na pewno doskonały gust, a takim osobom warto ufać.  

Jeśli uważasz, że wydawanie kasy na scenografię to zbytek, to odpowiedz sobie na pytanie, czy wszyscy występujący w Twoim filmie mają tyle talentu, żeby wystąpić jak komik na stand-up’ie na pustej scenie z czarnym tłem?  

Wiem, że w kamerze nie czuć zapachu świerku, a plastikowa choinka dużo lepiej wygląda w kadrze, ale warto pamiętać o tym, że milej mówić o Świętach wśród zapachu prawdziwych drzewek, na których zawiesimy pachnące pierniki.  

ZDJĘCIA 

Czy ważny jest sprzęt? Jestem gotowa przyjąć argument, że teraz to iPhonem nawet robi się całe filmy. A i owszem. Weźmy na ten przykład taki Unsane, thriller z 2018 roku. Wyreżyserował go Steven Sodebergh, zdobywca Oskara z 2000 roku za film Trafficktóry jest także operatorem i montażystą. Wspomnę jeszcze, że główną rolę kobiecą zagrała Claire Foy, zdobywczyni Złotego Globu za serial The Crown i budżet $1 500 000 obejmujący też montaż, na który Ty zazwyczaj nie masz środków ani czasu. Więc nie tylko wybitny reżyser, gwiazdorska obsada, to jeszcze dość spory budżet. Plan zdjęciowy trwał ponad 3 miesiące. Ty pewnie masz maksymalnie dzień zdjęciowy. Wracając do odpowiedzi na pytanie czy warto mieć sprzęt –zdecydowanie bezpieczniej wynająć nie tylko profesjonalny sprzęt, ale też ludzi, którzy za nim staną. I to drugie jest według mnie zdecydowanie ważniejsze.  

Chyba każdy z nas przynajmniej raz widział źle nagrany (a słyszał o tych, co w ogóle nie wyszły) ślub czy inną ważną uroczystość. Przyczyna: ktoś w ramach oszczędności zatrudnił „kamerzystę” kuzyna kolegi z podstawówki. Oczywiście nie, żebym miała coś do kuzynów kolegów, po prostu ich dokonania mnie nie przekonały. Raczej w kwestiach operatorów i doboru sprzętu radzę kierować się tym, co widzisz w portfolio czy po prostu poprzednich realizacjach. Warto zdać się na kogoś, kto może pochwalić się swoim dorobkiem. I jeśli robi cuda starą kamerą SONY, ale nas zadowala ten efekt – super. A jak operator umie sprawić, że osoby w kadrze nie mają uciętych głów i są w ostrości, to takie minimum, na które powinniśmy sobie pozwolić. 

Nie sposób pominąć ważnego, a według niektórych najważniejszego, aspektu produkcji filmowej – budżetu. Niestety przez to, że wydarzenie miało być w realu, a musi być online, to koszt jego produkcji nie ulega zmniejszeniu. Wręcz przeciwnie. Do tego zajmuje to więcej czasu, bo trzeba chociażby sprawdzić zajętości poszczególnych podwykonawców dodatkowo zatrudnianych do produkcji video. Dlatego warto się zastanowić czy dane wydarzenie jest niezbędne i czy musimy je zorganizować właśnie teraz, jeśli mamy niewiele czasu. Może na początek warto więc przemyśleć czy zamiast trzech nie warto zrobić jednego, a dobrze zorganizowanego i sfinansowanego. Przepraszam, jeśli poruszam kwestie oczywiste dla niektórych, ale jeśli porównacie koszty, na pewno nie małe, swojego wesela z tym, że na powstanie filmu Wojtka Smarzowskiego Wesele (2021) potrzeba było 6 000 000 złotych, to macie sprawę jasną. Jeśli oczywiście dasz się przekonać do porównania imprezy firmowej do wesela.  

Oczywiście podczas każdego eventu, tak i tego online, dzieją się rzeczy, które nie śniły się filozofom. Nie myślę tu o nagłej chorobie uczestnika czy strasznym korku na trasie dojazdu na nagranie. To się zdarza bez streamingu w powietrzu. Tutaj największym zagrożeniem i czymś, co spędza sen z powiek każdemu organizatorowi jest to, że sieć może nie dźwignąć transferu danych. Teoretycznie  możecie się przed tym ustrzec, dokładnie sprawdzając wszystkie dane techniczne przed realizacją, ale… well…złośliwość rzeczy martwych – na próbie wszystko może działać bez zarzutu, a live to już inna historia 

Mam nadzieję, że po lekturze tego artykułu będziecie jeszcze bardziej czujni, a Wasze filmowe realizacje eventów będą mini dziełami sztuki i nigdy, ale to przenigdy, nie zdarzy się żaden „fakap”, który zrobi z nich łakomy kąsek dla internetowych trolli.   


Anika Idczak

Cyrek Events to agencja eventowa, która powstała by łączyć dwie rzeczywistości: offline i online, zamiłowanie do nowych technologii i miłość do eventów. Wiemy, że coraz trudniej zaskoczyć czymś uczestników, dlatego uważnie śledzimy, (a czasem wyprzedzamy!) bieżące trendy, aby zapewnić naszym klientom niepowtarzalne doznania i efekt WOW! cyrekevents.com

Cyrek Events

6 trendów nowej rzeczywistości. Wyniki Raportu #RegionyNEXERY2021 [RAPORT]

nowa rzeczywistość

  1. Coraz dłużej przebywamy w sieci i mamy coraz większe kompetencje cyfrowe

Pandemia w ogromnym stopniu wpłynęła na zmianę podejścia użytkowników do korzystania z sieci. Z badania #RegionyNEXERY2021 przeprowadzonego przez GfK w kwietniu 2021 r. wśród mieszkańców czterech Regionów w Polsce (Łódzkiego, Świętokrzyskiego, Kujaw z Pomorzem i Mazowszem oraz Warmii i Mazur) wynika, że 48% respondentów spędza w Internecie ponad 6 godzin dziennie. To wzrost o 20 p.p. względem 2020 r. i aż o 36 p.p. w porównaniu z rokiem 2019. Jednocześnie znacznie poprawiły się szeroko pojęte kompetencje cyfrowe społeczeństwa. 57% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu GfK, deklaruje, że w ciągu ostatniego roku ich umiejętności wykorzystywania Internetu w różnych dziedzinach życia wzrosły. Przyczyną wydłużenia czasu spędzanego online jest w dużej mierze powszechna praca zdalna, która, mimo wielu korzyści, zaczyna powoli doskwierać coraz większej liczbie ankietowanych osób. Choć nadal ponad połowa mieszkańców (52%) chciałaby pracować zdalnie, to w stosunku do ubiegłego roku odsetek zwolenników „home office” zmniejszył się o 15 p.p. Do sieci przeniosła się także duża część naszego życia prywatnego oraz rozrywkowego. Ponad 90% z nas robi zakupy w Internecie, korzysta z e-bankowości, a niewiele mniej, bo 79% ogląda filmy online. E-aktywności, które początkowo zastępowały rzeczywistość, stopniowo stają się nawykami, z których trudno będzie zrezygnować. 

2. Firmy stały się bardziej online i potrzebują lepszych łączy

Porównując wyniki najnowszego badania Nexery do poprzednich edycji Raportu, obserwujemy wzrost znaczenia szybkiego łącza w biznesie. Coraz więcej ankietowanych firm inwestuje w szybszy Internet i coraz więcej przedsiębiorców jest zadowolonych z parametrów łącza – obecnie jest to 84%, o 10 p.p. więcej niż w 2020 r. Wraz ze wzrostem wykorzystania innowacyjnych rozwiązań informatycznych, rośnie konkurencyjność tych firm w coraz bardziej cyfrowym otoczeniu biznesowym. Jednocześnie zwiększyła się liczba firm, które całkowicie zrezygnowały z dostępu do Internetu (17%). To wzrost o 11 p.p. w stosunku do poprzedniego roku.

Jacek-WisniewskiPodczas gdy duże i średnie firmy zwiększały prędkość Internetu, prawie co piąte najmniejsze przedsiębiorstwo całkowicie rezygnowało z dostępu do łącza. Jest to oczywista konsekwencja lockdownu, kiedy to małe organizacje tymczasowo zawieszały swoją działalność w biurach, jednocześnie dbając o to, aby pracownicy mieli dostęp do szybkiego Internetu podczas wykonywania swoich obowiązków z domu. Doświadczenia pandemii pokazały, że musimy być przygotowani do pracy w nieprzewidywalnych warunkach, dlatego budowa powszechnie dostępnej infrastruktury szerokopasmowej, pozwalającej na korzystanie z szybkiego i stabilnego łącza w dowolnym miejscu, jest kluczowym aspektem dla rozwoju polskiego biznesu.

Jacek Wiśniewski, prezes firmy Nexera

 6 trendów nowej rzeczywistości
Źródło: Nexera

         3. Niemal wszystkie urzędy gotowe na zdalną obsługę interesariuszy 

Wyniki badania GfK na zlecenie Nexery potwierdzają, że administracja publiczna jest gotowa do pracy w trybie online – niemal wszystkie urzędy (99%) umożliwiają mieszkańcom zgłaszanie spraw przez Internet. W praktyce możliwości e-urzędów nie są jednak w pełni wykorzystywane, gdyż niektóre sprawy petenci nadal wolą załatwić osobiście. Barierą jest również czasem brak dostępu do Internetu lub słabej jakości łącze, które utrudnia korzystanie z urzędów online.

Jacek-WisniewskiNajwiększą przeszkodą utrudniającą rozwój e-administracji nie jest niski poziom cyfryzacji urzędów, czy brak narzędzi do zdalnego procesowania spraw administracyjnych. Problem stanowi fakt, że ze względu na nierówny dostęp do infrastruktury internetowej, nie wszyscy mogą korzystać z obsługi zdalnej. Rozwiązaniem jest budowa sieci szerokopasmowych oraz wprowadzenie cyfrowego obiegu dokumentów w urzędach, co zachęci mieszkańców do przejścia na system online, a przy tym usprawni procedury administracyjne, zwiększając tym samym atrakcyjność inwestycyjną gmin.

Jacek Wiśniewski, prezes firmy Nexera

         4. Doświadczenia edukacji zdalnej nauką na przyszłość 

Z badania #RegionyNEXERY wynika, że edukacja zdalna ma swoje plusy, a Internet może być wykorzystywany w szkolnictwie w większym stopniu. Według pedagogów nauka online pomaga w zdobywaniu nowych doświadczeń (42%) i rozwijaniu kompetencji cyfrowych. Dostęp do infrastruktury telekomunikacyjnej może być wykorzystywany również w celu podnoszenia kompetencji nauczycieli – 40% ankietowanych pedagogów korzystało z kursów online. 2 na 3 nauczycieli z Regionów Nexery zgadza się także z tezą, że podłączenie światłowodu umożliwia szkole korzystanie z narzędzi edukacyjnych, które wcześniej nie były osiągalne. 

 6 trendów nowej rzeczywistości
Źródło: Nexera

         5. Rośnie atrakcyjność terenów wiejskich i małych miast 

73% mieszkańców zgadza się ze stwierdzeniem, że w trakcie pandemii ludzie przenoszą się z dużych miast do mniejszych miejscowości. Czas lockdownu był okresem gwałtownego rozwoju technologicznego i cyfryzacji, a co za tym idzie, impulsem, budzącym potencjał drzemiący w małych miastach i wsiach. Powszechny dostęp do szybkiego Internetu podnosi atrakcyjność miejsca zamieszkania i jakość życia społeczeństwa, co potwierdzają badania Nexery – aż 92% urzędników uważa, że budowa sieci światłowodowej będzie miała pozytywny wpływ na rozwój Regionu.

Paweł BiardaPandemia koronawirusa spowodowała istotny wzrost popytu na szybki i wydajny Internet. Powszechna praca zdalna, nauka online, czy sprawne korzystanie z e-urzędów nie byłoby możliwe bez dostępu do wysokoprzepustowej sieci. Technologia światłowodowa cieszy się coraz większą popularnością, gdyż jest obecnie najlepszym możliwym rozwiązaniem, które jako jedyne spełnia oczekiwania najwyższej prędkości transferu danych. 6 na 10 mieszkańców uważa za istotne, aby w ich nowym miejscu zamieszkania była możliwość podłączenia do światłowodu. Nie ulega wątpliwości, że rola szybkiego Internetu w najbliższych latach będzie jedynie rosła.

Paweł Biarda, członek zarządu w Nexerze

         6. Jesteśmy coraz bardziej eko

Przeniesienie dużej części naszych codziennych spraw do sieci pozwoliło nam wdrożyć bardziej ekologiczne rozwiązania. Z raportu Nexery wynika, że ponad połowa badanych ocenia swoje zaangażowanie w sprawy ekologiczne na co najmniej 7 punktów w dziesięciopunktowej skali. Co robimy dla naszej planety? 83% badanych przyznaje, że segreguje śmieci, 68% oszczędza wodę i energię, 56% rezygnuje z plastikowych opakowań i siatek, jeśli tylko jest to możliwe. 4 na 10 mieszkańców wie, że światłowód jest ekologicznym rozwiązaniem, pozwalającym m.in. na ograniczenie korzystania z auta i oszczędność papieru. Głównym źródłem wiedzy o sprawach związanych z ochroną środowiska dla wszystkich ankietowanych jest Internet.

6-trendow-nowej-rzeczywistosc
Źródło: Nexera

pobierz pełny raport


Źródło: Nexera

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Gameset organizuje międzynarodową konferencję Gaming Marketing Day

Gaming_marketing_day

Gaming Marketing Day to międzynarodowa konferencja skierowana do reprezentantów marek konsumenckich, specjalistów marketingu i przedstawicieli agencji z całego świata. Pierwsza edycja wydarzenia organizowanego przez agencję gaming marketingu Gameset odbędzie się już 1 lipca, a jego początek został zaplanowany na godzinę 10:00.

 

Konferencję rozpocznie Michael Heina z Nielsen Sports, którego prelekcja pomoże zrozumieć graczy i fanów esportu jako konsumentów i ich znaczenie dla reklamodawców. Następnie Piotr Bombol z Gameset przedstawi prezentację “Let’s Play – Introduction to gaming marketing”, w której omówi możliwości działań w gamingu dla marek nieendemicznych. Case studies znanych marek konsumenckich, w tym  m.in. Burger Kinga, zaprezentują natomiast zdobywcy Grand Prix w Cannes – André Toledo i Saulo Rocha z David Agency.

 

Po krótkiej przerwie wystąpią Karolina Kisły z Gameset oraz Dagmara Marzec z Philipsa, którzy opowiedzą o działaniach marki Philips w gamingu i platformie OneBlade OneWinner. Ostatnią prelekcję wygłosi Maciej Twardowski z Ogilvy Poland. Omówi on gamignową akcję “Do ostatniego drzewa”, która została zrealizowana dla Greenpeace i zdobyła aż 13 nagród na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions.
Gaming Marketing Day odbędzie się w formie online. Wszystkie prelekcje będą prowadzone w języku angielskim. Po prezentacjach specjaliści odpowiedzą na pytania widzów. Spotkanie poprowadzi Tomasz “TheFakeOne” Milaniuk, ekspert i komentator esportowy.

 

Partnerem medialnym konferencji jest seriws The Esports Ads https://theesportsads.com/.

 

Udział w konferencji jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji na stronie https://gamingmarketingday.co/.

Źródło: Gameset

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowy samochód kupimy przez telefon, a wirtualna rzeczywistość i mobile gaming nam w tym pomogą

Mobilne płatności

Z badania przeprowadzonego przez AdColony dla Mobiem wynika, że Polacy również coraz częściej i chętniej kupują samochody w 100 proc. przez Internet. Branża motoryzacyjna zmienia się teraz dynamicznie, a najwięksi i doświadczeni gracze wiedzą, gdzie szukać potencjalnych klientów w sieci i coraz śmielej wchodzą też w świat mobile gamingu. Dlatego Ford zatrudnił twórcę gier wideo do zaprojektowania nowego modelu pick up’a, a graczy poprosił o pomoc w stworzeniu samochodu nazwanego Ford of Europe. Takich form łączenia wirtualnej rzeczywistości z realnymi decyzjami zakupowymi będzie coraz więcej. Dzisiaj klienta znajdujemy w kanałach e-commerce, a użytkownicy mobile gamingu są coraz silniejszą grupą cyfrowych konsumentów.

Głoszenie prognoz o wzroście segmentu e-commerce staje się już oczywistością. Przez ostatnich kilka pandemicznych miesięcy rynek zakupów detalicznych zmienił się i to jest fakt. Kupujemy więcej przez Internet – w tym przy użyciu smartfonów – i sektor zakupów online będzie miał wysokie notowania również w tym roku, a z wieloma aktywnymi konsumentami handel detaliczny online pozostanie na długo jako wygodny nawyk. Rynek ten będzie rósł i to już nie jest żadna rewolucja. Jednak to, jakie towary będziemy zamawiać przy pomocy telefonu komórkowego w najbliższym czasie może być ciekawe.

Michał Giera, Prezes Zarządu, Mobiem Polska

Okazuje się, że zakup samochodu osobowego w br. planuje 46 proc. zapytanych o to Polaków. Zaskakujące? Nie, ale co czwarty z nich chce taką transakcję zawrzeć wyłącznie przy pomocy narzędzi online, nie zaś osobiście, odwiedzając salon motoryzacyjny czy spotykając się z pośrednikiem i to jest prognostyk warty uwagi. Dla branży motoryzacyjnej to istotne dane, ponieważ pokazują zupełnie nowe zachowania konsumenckie. To szansa, by odczytać potrzeby i oczekiwania potencjalnych nabywców oraz odszukać ich w Internecie między innymi w mediach społecznościowych, serwisach tematycznych oraz poprzez reklamę w mobile gamingu.

Michał Pietruszka, Head of Mobile Product, Mobiem Polska

Zwycięskie strategie wesprze mobile gaming

Toyota, Skoda i Volkswagen to marki nowych samochodów najczęściej kupowanych w 2020 roku. Wzrost sprzedaży zanotował także między innymi Lexus. Koncerny motoryzacyjne, które w czasie spowolnienia gospodarczego poradziły sobie najlepiej, inwestują coraz większe budżety w działania digital. Ze swoimi klientami komunikują się głównie online, ponieważ tego oczekują cyfrowi konsumenci.

Toyota wprowadziła technologię SmarthPath, która ma być kompletną ścieżką customer experience prowadzącą do zakupu samochodu w 100 proc. przez Internet, dając internautom spersonalizowany proces tworzenia oferty, nad którym mają oni pełną kontrolę. Podobną usługę w 2021 roku ma szerzyć wśród swoich dealerów Lexus. Ich program nazywa się Monogram, a jego zadaniem jest kontakt z osobami zainteresowanymi prezentacją modeli marki oraz zakupem konkretnego pojazdu w pełni online. Natomiast jeśli chcesz kupić nowego Volkswagena, ale nie masz zamiaru pojawiać się w salonie sprzedaży, producent przygotował rozwiązanie Sign Anywhere, które obsługuje cyfrowe podpisywanie dokumentów. Po co to wszystko?

Pandemia tylko przyspieszyła trend coraz silniejszego zwrotu w kierunku spełniania potrzeb zakupowych na poziomie digital, przy czym nie mówimy już tylko o zamawianiu kosmetyków, ubrań czy jedzenia. Przez Internet i bez wychodzenia z domu jesteśmy skłonni dokonywać coraz bardziej wartościowych transakcji finansowych. Największe brandy motoryzacyjne sprawnie i zwinnie dostosowują się do tej tendencji. Polski klient również się zmienia. Wyniki przeprowadzonej analizy wskazują, że informacji o nowych samochodach poszukujemy przy użyciu smartfona. Tak odpowiedziało ponad 53 proc. badanych. Ponad 60 proc. z nich wynajduje w ten sposób szczegóły dotyczące specyfikacji technicznej danego pojazdu oraz porównuje ceny. Niemal co trzeci Polak kupił swój samochód całkowicie przez Internet. Zainteresowanie cyfrową formą zakupów wartościowych dóbr znacząco wzrasta, dlatego firmy z sektora automotive przenoszą swoją promocję do Internetu, w tym coraz śmielej angażują się w mobile gaming.

Michał Giera, Mobiem Polska

Inaczej wygląda to w przypadku pojazdów ciężarowych.

 Obecnie niemal wszyscy producenci na stronach internetowych mają dostępny konfigurator, w którym można stworzyć skrojoną na miarę swoich potrzeb wirtualną ciężarówkę, wyposażoną w różne udogodnienia. Cały proces nie zmierza jednak do bezpośredniego zakupu, ale zachęca do zapisania wybranej konfiguracji i pozostawienia kontaktu dla dealera. W przypadku zakupu auta online, w szczególności ciężarówki, które firmy nabywają często w ilości większej niż jedna sztuka – proces ten jest póki co utrudniony ze względu na dużą zmienną cen. Ponadto wśród tego typu pojazdów niemal nieodłącznym elementem zakupu jest nadal możliwość testowania pojazdu na żywo, np. pod względem poziomu spalania. Zdecydowane ułatwienie nastąpiło natomiast przy wszelkich formalnościach związanych z zakupem pojazdów ciężarowych. Szczególnie w firmach leasingowych, w których umowy zawierają kilkadziesiąt stron można sfinalizować transakcję np. poprzez elektroniczny podpis.

Tomasz Czyż, ekspert Grupy INELO, producenta oprogramowania dla firm transportowych

Mobile marketing need for speed

Czy to oznacza, że teraz marki motoryzacyjne będą prześcigały się w działaniach online skierowanych do potencjalnych klientów? Prawdopodobnie tak, jednak standardowe formy promocji mogą nie wystarczyć. Obecnie mamy do czynienia z klientami świadomymi i doświadczonymi użytkownikami globalnej sieci, którzy oczekują precyzyjnych, ale też kreatywnych komunikatów.

Co więcej, rozpoczynając proces zakupowy coraz częściej sięgają po narzędzia mobile. 58 proc. osób zbadanych przez AdColony czyta opinie w Internecie na temat modeli samochodów na wyświetlaczach swoich telefonów, a ponad połowa przyznaje, że dobrze zaprojektowana reklama mobilna mogłaby skusić ich do decyzji o zakupie konkretnej marki auta. Jeśli tzw. reklamy w telefonie spotykają się z sympatią odbiorców, to również promocja w mobile gamingu jest warta uwagi i to szczególnie w przypadku branży motoryzacyjnej.

Według ekspertów gry komputerowe poprawiają wielozadaniowość mózgu. Badania Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Francisco pokazały na przykład, że gra NeuroRacer może pomóc w ćwiczeniu koncentracji uwagi, szybkości reakcji czy pamięci krótkotrwałej. W tej trójwymiarowej grze wideo gracze lewą ręką sterują samochodem po krętych i górzystych trasach. Muszą też uważać na pojawiające się znaki. Niektóre z nich należy zestrzelić, używając palców prawej ręki.

Trenowanie umiejętności z grupy multitasking jest zbieżne z filozofią wielu marek samochodów, które w tego typu grach mogłyby zaprezentować graczom swoje rozwiązania technologiczne wdrażane w rzeczywistych pojazdach. Natomiast w innych rywalizacjach, jakie podejmujemy na narzędziach mobilnych liczymy przede wszystkim na emocje i tutaj takie brandy jak BMW czy Porsche przecierają już szlaki in-game-advertisingu, umacniając swój wizerunek w świadomości graczy w konkretnej rozrywce – w tym przypadku w wyścigach Need For Speed. Ciekawą reklamę zaprojektował Volkswagen, który uczestnikom popularnej gry rozrywkowej zapewnił dodatkową kartę w zamian za obejrzenie krótkiego filmu o VW Golf 8. Wyniki tej kampanii są imponujące, szczególnie jeśli spojrzymy na wskaźnik Video Completion Rate na poziomie 93 proc.

Dlaczego promocja mobile działa? Z naszej ekspertyzy wynika, że ponad połowa klientów rozważyłaby obejrzenie video lub interakcję z filmikiem na urządzeniu mobilnym w celu lepszego poznania danego modelu samochodu i jego funkcji. Reklamy branży auto-moto są w czołówce najchętniej oglądanych treści w Internecie, a poprzez działania marketingowe w segmencie mobile gamingu docieramy do precyzyjnie dobranej grupy konsumentów nazywanej przez nas casual gamers, którzy chętnie klikają w nieinwazyjne reklamy podczas rozrywki, jaką stanowi dla nich granie na smartfonach.

Michał Pietruszka, Mobiem Polska

Cel podróży – social gaming

Specjaliści z branży motoryzacyjnej oraz gier wideo twierdzą zgodnie, że wszystko, co nas otacza, jest jak rzeczywistość w grze komputerowej. Być może dlatego Ford projektuje Team Fordzilla P1 – samochód dedykowany dla graczy, a równocześnie w realu zatrudnił doświadczonego projektanta gier wideo do stworzenia Forda -150. Mark Sich twierdzi, że gry wideo przyspieszają wizualizację, a takie podejście jest potrzebne właśnie w nowoczesnych pojazdach. Być może dlatego amerykański pickup jest najlepiej sprzedającym się modelem Forda w ostatnim czasie, a klienci zamawiają go przez Internet bez jazdy próbnej czy wizyty w salonie sprzedaży. Gry działają na wyobraźnię, podobnie jak dobrze przygotowane reklamy w mobile gamingu.


Źródło: Mobiem Polska

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak zadbać o bezpieczeństwo jednej z największych imprez esportowych na świecie?

IEM Katowice

Esport – żyła złota

Według danych Uniwersytetu Syracuse oglądalność wydarzeń esportowych w br. nie tylko zrówna się, ale i wyprzedzi tradycyjne imprezy sportowe1. Jedynie rozgrywki NFL mogą cieszyć się większą popularnością. Szacuje się, że ta stosunkowo młoda gałąź gospodarki jest już warta przeszło 100 mld dolarów w ujęciu globalnym2.

Dodajmy do tego olbrzymią powszechność e-commerce, a zwłaszcza cyfrowego zakupu gier, przeniesienie się osi popularności trybów rozgrywek z single na multi player, szereg platform oferujących dostęp do tytułów online oraz olbrzymie turnieje esportowe, a otrzymujemy środowisko niezwykle atrakcyjne dla cyberprzestępców. Naturalnym jest pytanie jak zapobiegać potencjalnym atakom lub po prostu: jak się bronić?

Kluczowymi elementami infrastruktury zabezpieczającej turniej esportowy w modelowym ujęciu są zapory sieciowe i rozwiązania anonimizujące, czyli tworzenie wirtualnych sieci zabezpieczających – VPN. W praktyce podczas dużej imprezy, np. w CS:GO, nie wychodzimy „na zewnątrz” pod własnym adresem sieciowym. Adres IP dostawcy sieci jest niewidoczny dla potencjalnego napastnika. W ten sposób zapewniamy ochronę dla nas, czyli hosta turnieju, zawodników oraz gości wydarzenia.

Wojciech Kopyciak, Senior IT Manager w ESL Gaming

Przygotowanie, głupcze!

Pierwszym krokiem, by przygotować halę widowiskową na event esportowy jest rekonesans obiektu. Jak mówi Kopyciak weryfikowane są jego możliwości techniczne, a w bardzo wielu przypadkach organizacja linii internetowych na żądanie. Mało tego, dobrą praktyką jest weryfikacja wskazanej przestrzeni z podwykonawcami pod kątem przepustowości sieci i wcześniejsze przygotowanie sprzętu oraz konfiguracji.

Obecna sytuacja, przenosząca IEM w całości do online’u, realizowanego na terenie Centrum Produkcyjnego ESL, jest bardziej komfortowa niż „event wyjazdowy”. Hub ESL już „na wejściu” posiada niezbędną infrastrukturę i zabezpieczenia do realizacji turnieju i transmisji na światowym poziomie.

Gdy fizyczny setup infrastruktury specjaliści od IT mają już za sobą, wydzielane są odpowiednie segmenty sieci: dla obsługi technicznej, graczy turniejowych, ale i sekcji rozgrzewkowej, a także sieć dla gości i kolejna dla mediów. Co istotne, użytkownicy danych części nie widzą pozostałych – każda ma inną konfigurację, a całość jest zabezpieczona na takim samym poziomie.

Sytuacja ataku

Najczęściej spotykaną próbą ataku na sieć turniejową jest jej przeciążenie z wielu zewnętrznych źródeł, czyli atak DDoS (ang. – Distributed Denial of Service). Polega on na wysłaniu ogromnej ilości zapytań do urządzenia brzegowego, w celu jego przeciążenia.

Drugim wariantem jest ingerencja wewnętrzna.

Tego rodzaju ataki przeprowadza się, aby uzyskać dostęp do urządzeń sieciowych typu firewall czy switch. Gdy dostęp zostanie uzyskany włamywacz może nasłuchiwać aktywności w sieci, np.: zobaczyć jakie czynności wykonują jej użytkownicy lub wprowadzać zmiany czy wyłączyć urządzenie sieciowe.

Rafał Woźniakowski, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa

Woźniakowski przytacza również historię z przeszłości – sprzed ponad 9 lat – gdy wydarzenia esportowe dopiero raczkowały. Podczas jednego z „wyjazdowych” eventów, za który był odpowiedzialny, miał miejsce atak DDoS nie bezpośrednio na organizatora, a jedynego dostawcę sieci w miejscowości w jakiej odbywał się turniej. Udany atak opóźnił przebieg pojedynków o kilka godzin i pozbawił miasto Internetu.

Sposób na zabezpieczenie? Redundancja czyli posiadanie backupu każdej usługi i sprzętu. ESL podczas każdego z produkowanych przez siebie wydarzeń posiada zdublowane linie, podobnie jak i każde urządzenie sieciowe, czy sprzęt telewizyjny. Ten ostatni sprawdza się nie tyle w sytuacji ataku, co na wypadek awarii pierwszej jednostki.

Niemniej, najlepszym rozwiązaniem jest przezorność i przygotowanie oraz test infrastruktury z wyprzedzeniem, w celu ewentualnego znalezienia jej słabych punktów. Dlatego też wykonuje się kontrolowane ataki, tzw. pentesty. Ponadto, przy montażu poszczególnych elementów, ekipom technicznym towarzyszy inżynier sieciowy. W zależności od rozmiaru wydarzenia i jego lokalizacji zespół IT liczy sobie do kilkudziesięciu osób, dla dużych wydarzeń nawet ponad

20 (IEM Katowice organizowany w Spodku posiadał ekipę IT składającą się z ponad 40 osób). Są to zespoły odpowiedzialne za przygotowanie konfiguracji sieci – zespoły seniorskie; oraz osoby z mniejszym stażem, pomagające zawodnikom w ustawieniu komputera czy podpięciu do sieci. Jednocześnie, poprzez aktywny monitoring sieci wewnętrznej inżynierowie ESL są w stanie kontrolować i ograniczać dostęp do nieodpowiednich treści czy usług. W efekcie mogą blokować niepożądane zachowania, czy permanentnie zablokować “kontrowersyjną” jednostkę.

Po co?

W przeszłości popularnymi były ataki przeprowadzane przez fanów danej drużyny na zawodników przeciwnego teamu, których celem było opóźnienie i zablokowanie komputera danego zawodnika. Obecnie wciąż są popularne kradzieże kont zawodników, by podszyć się pod daną osobę lub sprzedać dany profil na podziemnych forach. Jak zauważa Woźniakowski aktualnie ataki są podyktowane celami biznesowymi. Przykładowo zdyskredytowanie operatora danego turnieju może doprowadzić do sytuacji, w której w kolejnym przetargu na organizację wydarzenia esportowego nie zostanie on wybrany. Z reguły konkurencyjni, duzi gracze zlecają ataki na konkretne wydarzenia hackerom, ogłaszającym swoje usługi na portalach w sieci TOR.

Wszystko online

W obecnych warunkach, gdy eventy esportowe odbywają się zdalnie, stworzenie komfortowej sytuacji dla zawodników jest jednym z priorytetów – równolegle do zapewnienia streamingu z potyczki. W tym celu organizator współpracuje z producentami gier – opierając się na zamkniętych serwerach turniejowych tam, gdzie geograficznie znajdują się gracze. Kluczowe jest tutaj minimalizowanie pingów i opóźnień.

Ta kwestia jest istotna dla zawodników, ale ma też znaczenie przy podglądzie pojedynku dla trenera. Istnieje ryzyko, że obserwujący zmagania coach przekaże swoim zawodnikom informacje o sytuacji na mapie. Stąd stosowane są kilkusekundowe opóźnienia w transmisji, umożliwiające przekazywanie informacji. Kontrolowani są także sami gracze, którzy otrzymują od organizatora zestaw kamer. Służą one do wzbogacania transmisji o ciekawe przebitki, ale także pozwalają kontrolować czy dany zawodnik nie dopuszcza się oszustw.

Rywalizacja tuż za rogiem

Tegoroczny Intel® Extreme Masters rozpoczyna się lada moment, bo już 16 lutego br. Przez kolejne dwa tygodnie 176 zawodników z kilkudziesięciu państw zmierzy się, by powalczyć o pulę nagród o łącznej wartości 1 mln 350 tys. USD. Impreza tego formatu musi być zabezpieczona pod każdym kątem. I jest! O czym przekonacie się już za kilka dni…


1Źródło: With Viewership and Revenue Booming, Esports Set to Compete with Traditional Sports – Blog (syracuse.edu), dostęp 12.02.2021 r.

2Źródło: Why Cybersecurity for E-Sports Is Important – Logsign, dostęp 12.02.2021 r.


Źródło: dfusion communication

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Złote Spinacze 2020 rozdane! [BRIEF PATRONUJE]

WYNIKI 2020- Złote spinacze

Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród przyznanych w XVIII edycji konkursu odbyło się 28 stycznia. Ze względów epidemicznych, po raz pierwszy w historii, gala została zorganizowana całkowicie w formule online, a poprowadzili ją wspólnie Małgorzata Mejer, Przewodnicząca Jury, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Procter & Gamble oraz Adam Jarosz, prezes ZFPR. O nominacjach i przyznanych nagrodach zdecydowało Jury złożone z ponad 80 osób, które obradowało w sześciu grupach jurorskich.

W tej edycji konkursu, z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations uruchomiona została jubileuszowa kategoria Kampania PR XX-lecia. Jej celem było przypomnienie projektów, które miały szczególny wpływ na rozwój polskiej branży PR, a także na profesjonalne postrzeganie praktyki public relations. Na podstawie sumarycznego werdyktu wszystkich sześciu grup jurorskich, ta wyjątkowa nagroda została przyznana: Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polskiej Unii Onkologii oraz Fabryce Komunikacji Społecznej za projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”.

Już po raz trzeci w historii konkursu przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymały: Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD za projekt Dzień na U.

Podczas gali przyznany został również Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, po raz pierwszy ta nagroda trafiła do Grupy Komunikacja Plus.

Tegoroczna edycja pokazuje przede wszystkim, że choć bardzo ważne jest to, dokąd idziemy, najważniejsze jest, kto nam w tej drodze towarzyszy. Efekty większości zgłoszonych przez nas projektów wypracowywaliśmy przez lata, ramię w ramię z naszymi klientami. Bez wątpienia nie byłoby Tytanowego Spinacza bez tytanicznego wysiłku całego zespołu Komunikacji Plus i zaufania po stronie partnerów, za co każdemu z osobna bardzo dziękuję.

Tomasz Alberski, Managing Partner w Grupie Komunikacja Plus

nagrody-Gala złote spinacze
źródło: ZFPR

 

Lista wszystkich nagrodzonych projektów  przedstawia się następująco:

Kategorie główne:

  1. PR korporacyjny

ZŁOTO

Koleje Dolnośląskie na dobrych torach / Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie

BRĄZ

Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię / Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata – Media

  1. PR produktu

ZŁOTO

Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit

SREBRO

Death Stranding/ MSL, PlayStation Polska

BRĄZ

Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)

  1. Issue management i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO

Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank

SREBRO

Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook / Mondial Assistance

  1. Advocacy i Public Affairs

ZŁOTO

Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

SREBRO

Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki – Tugether / Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

BRĄZ

Uwaga, dziura w Tarczy!/ Konfederacja Lewiatan

  1. Kampania społeczna

ZŁOTO

#WzywamyPosiłki / Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE

SREBRO

BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT

BRĄZ

ANTYSMOG SONG / OLX, F25 PRODUCTION HOUSE, 23HEROES

  1. PR pro bono

ZŁOTO

Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio

SREBRO

ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

SREBRO

Zostań z muzyką/ Projekt PR

  1. Covid-19 PR response

ZŁOTO

Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020 / d*fusion communication, ESL Polska

SREBRO

Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii / Biedronka – Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies

BRĄZ

Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)

BRĄZ

Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery

  1. Komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO

Brilliant in Quality / Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland

SREBRO

NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe / Nationale Nederlanden

  1. Event komercyjny

BRĄZ

POCIĄG DO ZMIAN / Master Brand, BNP Paribas Bank Polska

  1. Event społeczny

SREBRO

OLX LECIMY Z POMOCĄ / OLX

BRĄZ

Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

BRĄZ

„Rolling2Zwrotnik” – wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze. / Human Signs, Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!

  1. Launch produktu, usługi lub firmy

SREBRO

Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy! / Good One PR

SREBRO

Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska

BRĄZ

Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

  1. Sustainability i CSR Communications

SREBRO

FASOFF / MOSQI.TO, KOMPANIA PIWOWARSKA

BRĄZ

Ty nie zauważysz. Środowisko tak / 24/7Communication, McDonald’s Polska

  1. PR miejsca, miasta lub regionu

ZŁOTE

Stocznia Gdańska warta UNESCO! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa

SREBRO

Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

SREBRO

Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki / Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator

BRĄZ

Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

  1. Social media

ZŁOTO

Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

SREBRO

Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank

BRĄZ

Mowa Miłości / Outriders, Laska Nebeska

  1. Business-to-Business PR

SREBRO

TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO / Made in PR, Grupa Essilor

BRĄZ

Lider e-zdrowia 2019 / Centrum e-Zdrowia

  1. PR finansowy i relacje inwestorskie

SREBRO

Craft-funding Janusza Palikota / Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting

BRĄZ

Mazurska Manufaktura Alkoholi – kraft to nie tylko piwo! / Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi

  1. Media Relations

ZŁOTO

Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

SREBRO

Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu / Biedronka – Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies

SREBRO

Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj

  1. Employer Branding

ZŁOTO

Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux

SREBRO

Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska

BRĄZ

Evolve. Advance. We’ll cheer you on / UBS, MJCC

  1. Content marketing – branded content

ZŁOTO

ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM / OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT

SREBRO

Kryptonim S.E.S.J.A / Monday – agencja komunikacji

BRĄZ

ORLEN: „Cud nad Wisłą” / PR 510, MyPlace

  1. Custom Publishing

ZŁOTO

Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć / Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu

SREBRO

Magazyn „UPstream”: reportaż dźwignią PR-u / Nowy Styl

BRĄZ

NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy! / Nationale Nederlanden

Zlote_Spinacze_gala_2020(1)
źródło: ZFPR

 

 

Kategorie sektorowe:

  1. Technologia, IT, telekomunikacja

BRĄZ

Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

BRĄZ

Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska

  1. Finanse

SREBRO

#zdalnidopomocy / 24/7Communication, ING Bank Śląski

SREBRO

„Szczepionka na dezinformację” / Santander Bank Polska

SREBRO

Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)

  1. Uroda, higiena i wellness

SREBRO

#ChceDoSalonu / Remarkable Ones, Versum

  1. Moda i styl życia

ZŁOTO

ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

  1. Kultura i media

ZŁOTO

Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

SREBRO

Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery

BRĄZ

Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” / Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9

  1. Medycyna i zdrowie

ZŁOTO

Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD

SREBRO

#PowiedzJak / MSL, Fundacja Nutricia

BRĄZ

#Stopfejkfriends / Fabryka Komunikacji Społecznej

  1. Sport, turystyka i rekreacja

BRĄZ

Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

  1. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

SREBRO

Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit

BRĄZ

Lepiej bez smogu / ISOVER Saint-Gobain

BRĄZ

Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska

  1. Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO

Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19 / Impel

SREBRO

NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA. STOP HEJTOWI / Agencja Reklamowa ArtGroup

SREBRO
Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux

  1. Motoryzacja i transport

SREBRO

IZERA. Elektryk made in Poland! / 38 Content Communication, ElectroMobility Poland, Don’t Worry

  1. NGO i sektor publiczny

ZŁOTO

Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

BRĄZ
Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników / Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”

Kategorie specjalne:

  1. Efektywność

ZŁOTO

Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

  1. Research&Insight

ZŁOTO

Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

Kampania PR XX-lecia: Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” / Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polska Unia Onkologii, Fabryka Komunikacji Społecznej

Tytanowy Spinacz: Grupa Komunikacja Plus

Nagroda redakcji rp.pl: Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD


Źródło:  ZFPR

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Niewidzialna przemoc – SOS Wioski Dziecięce z nową kampanią społeczną o cyberprzemocy wśród nastolatków

przemoc w internecie

Rasizm, wyśmiewanie wyglądu, pochodzenia czy poglądów to skutek, a nie przyczyna problemów. To żniwo, które zebrała normalizacja agresji i przemocy w Internecie, na którą narażeni są najmłodsi. To również wina zmiany języka, którym posługujemy się na co dzień do opisywania otaczających nas zjawisk.  

Celem kampanii „Niewidzialna przemoc” jest podnoszenie świadomości rodziców na temat cyberzagrożeń, zmiana ich postaw oraz przekonanie ich, że właśnie teraz, kiedy właściwie każda z dziedzin naszego życia przeniosła się do internetu, muszą być bardzo blisko swoich dzieci. Sieć może być bowiem bardzo niebezpieczną przestrzenią, jeśli nie nauczymy młodych korzystać z niej mądrze i odpowiedzialnie.

W naszej kampanii chcemy powiedzieć, że słowa w Internecie są jak niewidzialne naboje: nie powodują realnych siniaków, złamań czy okaleczeń, ale zostają po nich ślady w postaci lęków, samookaleczeń, depresji. Dla dzieci przykra wiadomość, skierowana do koleżanki z klasy, okraszona skrótem: XD to jedynie żart, często nie zdają sobie sprawy, że dla niektórych ich kolegów to może być głęboka rana. Dorośli widzą dopiero skutki agresji, ale nie zawsze łączą je z przemocą w Internecie, która często pozostaje niewidzialna i niesłyszalna – mówi Anna Choszcz-Sendrowska, przedstawicielka SOS Wiosek Dziecięcych w Polsce. –Naszym celem jest głośny sprzeciw przeciw normalizacji przemocy, bo to, co kiedyś było obrazoburcze, dziś już nikogo nie wzrusza. Na więcej pozwalają sobie w internecie zarówno dorośli, jak i dzieci. Nigdy przemoc i agresja nie były tak dostępne jak dzisiaj.

Anna Choszcz-Sendrowska

 

Normalizacja przemocy

Jak pokazują dane NASK[1], aż 49% nastolatków doświadczyło agresji słownej w Internecie, 47% nastolatków uważa, że dominuje tam agresja i nietolerancja, a dyskusje prowadzone są w stronę wyzwisk i obelg. Młodzi ludzie przyznają, że są w sieci poniżani (19%), zastraszani (14%), a 12% z nich przyznaje, że doświadczyło rozpowszechniania na swój temat fałszywych informacji.

Niepokoi również fakt, że dzieci rzadko proszą dorosłych o pomoc. I właśnie m.in. z tego powodu przemoc w internecie staje się niewidzialnym zjawiskiem. Dzieci są tam nie tylko poniżane czy obrażane, ale są również narażone na szkodliwe treści, niedostosowane do ich wieku czy emocjonalnego rozwoju.

Agnieszka Żeglińska, Dyrektor ds. Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego

 

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce pragnie więc zachęcić nastolatków, by w sytuacji, gdy czują, że „coś jest nie tak” zwracali się do dorosłych o pomoc. Rodziców z kolei zachęca, by zapoznali się z tematem cyberprzemocy i byli bardziej uważni na zachowania swoich dzieci w Internecie. – Dla prawidłowego rozwoju dziecko potrzebuje stałej, bezpiecznej relacji. Tylko wtedy zbuduje prawidłowe więzi, nabierze poczucia własnej wartości, rozwinie potencjał. Środowisko opiekuńczo-wychowawcze, a więc przede wszystkim opiekun, który odpowiada na potrzeby dziecka, to inwestycja w przyszłość dziecka.

Barbara Rajkowska, Dyrektor Krajowy w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce

Promyk nadziei w Blue Monday

Start kampanii zaplanowano na 18.01.21 czyli Blue Monday – najbardziej depresyjnym dniu roku. Tego dnia na wielkim, interaktywnym ekranie można było zobaczyć plakat kampanii przedstawiający dzieci z binarnymi, internetowymi ranami i siniakami, które internauci mogli zmniejszyć wchodząc na www.jestemzsos.org lub oznaczając akcję w mediach społecznościowych. I tym samym dostrzec „Niewidzialną przemoc”. Zachęcali do tego na swoich profilach młodzi twórcy internetowi, tacy jak Maria Jeleniewska, Kinga Sawczuk, Kuba Norek czy Marlena Sojka.

źródło: Stowarzyszenie SOS

Dołącz do akcji i porozmawiaj z dzieckiem

Na stronie kampanii: www.jestemzsos.org, można znaleźć nie tylko informacje o tym, jak rozmawiać z dzieckiem o cyberprzemocy oraz wskazówki, jak jej przeciwdziałać, ale także, jak zgłosić się do edukacyjnej akcji #JestemzSOS. Jest to projekt, który promuje empatię, został stworzony po to, by szerzyć tolerancyjne postawy wobec dzieci, podopiecznych pieczy zastępczej i tych z rodzin w kryzysie.

W każdej klasie, każdej grupie rówieśniczej może znaleźć się dziecko, którego nie wychowują jego biologiczni rodzice. Odseparowanie dziecka od rodziców to zawsze trudna sytuacja, to trauma, która jest z dzieckiem jeszcze długo.

Dzieci z pieczy zastępczej czy rodzin w kryzysie, mogą być bardziej narażone także na internetową „niewidzialną” przemoc ze strony rówieśników. Zależy nam na tym, by dzieci, które trafiają do opieki zastępczej, lub te, których rodzina z pewnych względów różni się od innych, za sprawą swoich rówieśników nie czuły się w szkole czy grupie gorsze.
Szkołę do projektu może zgłosić zarówno rodzić, opiekun, jak też nauczyciel. Wystarczy wejść na naszą stronę internetową i wypełnić formularz kontaktowy.

Katarzyna Kopczyńska-Kwiatek, Koordynatorka projektu #JestemzSOS


Źródło: informacja prasowa Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Intel® Extreme Masters Katowice 2021 zostanie zorganizowany w środowisku studyjnym

Zawodnik drużyny esportowej

ESL Gaming, największa na świecie firma z branży esportowej, podjęła decyzję o organizacji IEM Katowice 2021 w jednym z europejskich studiów produkcyjnych ESL. Pierwotny plan zakładał, że wydarzenie odbędzie się z udziałem publiczności na terenie hali widowiskowej Spodek. Jednak z uwagi na trwającą pandemię COVID-19 i konieczność ochrony zdrowia pracowników i uczestników imprezy, firma podjęła decyzję o zorganizowaniu turnieju w środowisku studyjnym.

Wraz ze zbliżaniem się daty wydarzenia, decyzja ta będzie weryfikowana w oparciu o aktualne wytyczne dotyczące walki z pandemią, a firma nie wyklucza, że w razie konieczności zawody zostanę rozegrane online.

Klawiatura gaming
Źródło: Pexels

W trakcie IEM Katowice zorganizowane zostaną turnieje w Counter-Strike: Global Offensive, StarCraft II i Warcraft III: Reforged. Zawody będą transmitowane online, aby zapewnić kibicom na całym świecie możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Posiadacze biletów na IEM Katowice 2020 mogą je zachować na kolejną edycję wydarzenia w 2022 roku lub ubiegać się o zwrot środków.

Więcej informacji można znaleźć na stronie intelextrememasters.com lub na kanałach LinkedIn, Twitter lub Facebook.

O ESL Gaming

ESL Gaming jest największą na świecie firmą zajmującą się esportem i szeroko rozumianą branżą gamingową. Od 1994 roku firma kształtuje branżę i przewodzi innowacjom w esporcie i grach na skalę światową w najbardziej popularnych grach wideo z licznymi turniejami esportowymi online i offline, a także poprzez festiwale gamingowe.

Firma odpowiada za organizację i produkcję prestiżowych międzynarodowych turniejów i rozgrywek ligowych w ramach ESL Pro Tour, w tym ESL One, Intel® Extreme Masters, DreamHack Masters, ESL Pro League i innych wydarzeń rozgrywanych na arenach wielkości stadionów sporotwych. ESL Gaming jest również producentem i gospodarzem turniejów DreamHack Open, Mistrzostw Krajowych ESL, pucharów amatorskich, systemów matchmakingowych oraz festiwali gamingowych DreamHack. ESL Gaming jest częścią MTG, wiodącej międzynarodowej grupy rozrywki cyfrowej.

Więcej o ESL znajdziesz tutaj.


Źródło: Informacja prasowa ESL

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF