Jury Effie Awards Poland 2021 przyznało 58 nagród

sar effie awards

Jury 22. edycji Effie Awards, pod przewodnictwem Macieja Hermana, Dyrektora Zarządzającego firmy Wedel, przyznało nagrody za najbardziej efektywne kampanie, a wśród nich: 27 statuetek brązowych, 25 srebrnych oraz 6 złotych.

W dzisiejszym świecie na przedsiębiorstwach i markach spoczywa coraz większa odpowiedzialność. Nie jesteśmy tylko od tego, by generować zysk i tworzyć efektywne kampanie marketingowe. Jako biznes i marketingowcy mamy ogromny wpływ na to, jak zmienia się świat, jak podchodzimy do wyzwań ekologicznych i społecznych, czy nasza komunikacja powoduje, że konsumenci, a więc społeczeństwo – stają się lepsi i na przykład zaczynają równo traktować kobiety i mężczyzn, albo podnosi się ich poziom kultury wizualnej. Czy nam się to podoba czy nie, tworząc kampanie marketingowe, zmieniamy rzeczywistość dookoła nas. Od nas zależy czy będą to zmiany pozytywne czy negatywne. Konkurs Effie poza wyróżnianiem najlepszych kampanii, postrzegam także jako platformę wymiany tego typu wiedzy, co ma ogromne znaczenie dla kierunków rozwoju rynku reklamowego.

Jak co roku, wybór najlepszych projektów był nie lada wyzwaniem. Jestem również pod wrażeniem zgłoszeń do stosunkowo nowej kategorii Marketing & Business Solutions. Bardzo się cieszę, że kilka lat temu konkurs Effie objął też inne sposoby odpowiadania na wyzwania biznesowe niż te wyłącznie komunikacyjne. Aby sprostać trudnościom i móc się rozwijać, firmy potrzebują transformacji, przełomowych innowacji i długofalowej strategii. W tej kategorii nagradzamy i wyróżniamy właśnie tego typu projekty.

Maciej Herman, Przewodniczący Jury Effie Awards 2021, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel

Złote statuetki Effie Awards 2021 otrzymali autorzy kampanii:

  • Random – Storytel, McCANN Poland (dwie złote statuetki, w kategoriach: Branded Content oraz Kultura i Rozrywka),
  • Rozwój aplikacji InPost Mobile – InPost,
  • Stop kobietobójstwu! – Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów, OTO Film,
  • “Kolorowy wiatr” na nowo – BBC Studios Polska, Digital Kingdom,
  • Maestro – wszystko czego chcesz od burgera – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD.

Po raz pierwszy nagrodę otrzymała kampania zgłoszona w kategorii Marketing & Business Solutions wprowadzonej w 2018 roku. Kategoria ta koncentruje się na przełomowych, nowatorskich w formie lub w zastosowaniu nowych technologii czy innych rozwiązań – działaniach marketingowych, w których komunikacja nie była znaczącym elementem marketing mixu.

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższą pozycję zajęli:

  • wśród agencji – McCANN Poland,
  • spośród agencji mediowych – Starcom,
  • jako marketer – ex aequo Grupa Maspex i McDonald’s.

Więcej na temat Effie Awards Poland oraz pełna lista nagrodzonych i rankingi dostępne są na stronie https://awards.effie.pl/nagrodzeni-2021/.

Gala Effie Awards 2021 odbyła się na żywo w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Transmisję wręczenia nagród można było obejrzeć na platformie https://vod.sar.org.pl/.

Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a swoim zaangażowaniem, Galę Effie Awards 2021 wsparli:

Sponsorzy Strategiczni: TVN, Onet, Salesforce, Radio Zet
Sponsorzy Wspierający: YouTube, AMS, Facebook
Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, Media&Leads, Teads
Gospodarz Gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa
Partnerzy Gali: Ostoya, Ballantine’s7YO, Jacobs Creek, Saeco, Content Spot, TikTok
Doradca prawny: Firma prawnicza LSW
Patroni medialni:
Forbes, Business Insider, PRoto, Nowy Marketing, Marketer+, E-Commerce w Praktyce, Marketing przy Kawie, KampanieSpołeczne.pl, Noizz, Player, Chilli Zet


Źródło: SAR 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF