...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Zestawienie YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition. Reklama Hyundai z koreańskim boysbandem BTS liderem rankingu YouTube

YouTube Ads Leaderboard 2021 Cannes Edition

Tegoroczny festiwal reklamowy w Cannes, który odbywa się od 21 do 25 czerwca, to okazja do przedstawienia specjalnej edycji zestawienia – YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition. Lista prezentuje spoty, które cieszyły się największą popularnością na YouTube w okresie od 1 czerwca 2020 do 31 maja 2021 roku. Wszystkie reklamy zostały wyświetlone łącznie ponad 635 milionów razy.

Ranking YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition 2021 otwiera reklama Hyundai x BTS | For the Earth 60 sec, stworzona specjalnie z okazji Dnia Ziemi. W spocie wystąpił najbardziej znany k-popowy zespół na świecie, czyli BTS. Jednocześnie wideo promuje serię napędzanych wodorem samochodów koreańskiej marki Hyundai. Za kreację odpowiada agencja Innocean Worldwide.

Na drugim miejscu uplasował się klip egipskiego oddziału firmy telekomunikacyjnej Orange pod nazwą Orange – Ramadan 2020 “The Norms of Life”, który podkreśla znaczenie technologii w czasie pandemii, kiedy bliscy sobie ludzie, musieli być często daleko od siebie. Na szczęście mogli pozostawać w kontakcie dzięki wideorozmowom. Reklama została wyprodukowana przez agencję Leo Burnett, a za zakup mediów odpowiadała agencja UM-IPG.

Na podium znalazła się także reklama Amazonu Amazon’s Big Game Commercial: Alexa’s Body, zaprezentowana w trakcie finału Super Bowl. W spocie aktor Michael B. Jordan został przedstawiony jako idealne uosobienie asystenta głosowego Alexa według pracownicy firmy. Wyobraża sobie ona aktora, który towarzyszy jej niemal w każdej czynności w ciągu dnia. Domem mediowym zaangażowanym w zakup mediów był Rufus Global, za kreację odpowiadała agencja Lucky Generals.

Miejsce czwarte to reklama telefonu OPPO F17 Pro – Diwali Edition | #BeTheLight To Spread The Light, prezentująca packshoty produktu. Kolejne to reklama Nike You Can’t Stop Us, która podkreśla moc sportu i sportowców, którzy – nawet w czasach pandemii – są “nie do zatrzymania”.Stworzyła ją agencja Wieden + Kennedy, a media kupiła agencja Within. Krótkometrażowy film animowany LOST & CROWNED | A Clash Short Film, będący promocją fińskiej gry Clash of Clans, zajął w rankingu szóste miejsce.

Utytułowany tenisista Roger Federer oraz zdobywca Oscara, legendarny Robert De Niro, spotkali się w reklamie promującej wypoczynek w Szwajcarii No Drama, która zajęła siódme miejsce w zestawieniu. Kampania z hasłem “Kiedy potrzebujesz wakacji bez dramatu, potrzebujesz Szwajcarii”, pokazuje piękne, urokliwe zakątki kraju, które pozwalają na błogi wypoczynek. Reklama została wyprodukowana przez agencję SirMary, która zakupiła także media.

Na ósmym miejscu znalazła się reklama Feel the Rhythm of KOREA: JEONJU, w której podobnie jak w wideo Hyundai, wzięli udział koreańscy muzycy – w tym wypadku alternatywny, popowy zespół LEENALCHI. Klip, który powstał na zlecenie Koreańskiej Organizacji Turystycznej, promuje podróże do Korei Południowej i został wyprodukowany przez HS Ad oraz Korea Press Foundation. Zakupem mediów zajęła się agencja Incross.

Indyjska reklama promująca Apple Watch serii 6 Introducing Apple Watch Series 6 — It Already Does That uplasowała się na dziewiątej pozycji z hasłem “Przyszłość Twojego zdrowia jest na Twoim nadgarstku”. Zestawienie zamyka spot #ViIsHere – Launch Ad, wyprodukowany na potrzeby powstania nowej marki telekomunikacyjnej w Indiach – Vodafone Idea (Vi). Za kreację odpowiadała agencja Ogilvy India, a za zakup mediów – Wavemaker India.

YouTube Ads Leaderboard: Cannes Edition to coroczne, specjalne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez użytkowników YouTube na świecie, prezentowane z okazji Międzynarodowego Festiwal Kreatywności Cannes Lions. Ranking jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający liczbę obejrzeń, czas oglądania wideo oraz tego, jaka część filmu została obejrzana.

Zestawienie YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition jest jest dostępne również poniżej oraz na stronie YouTube Advertising.

YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition

  • Hyundai Motor Company – “Hyundai x BTS – For the Earth”
  • Orange Egypt – “Orange Ramadan 2020 ‘The Year of Life’”
  • Amazon – “Alexa’s Body”
  • Oppo – “Oppo F17 Pro – Diwali Edition”
  • Nike – “You Can’t Stop Us”
  • Supercell – “Lost and Crowned”
  • My Switzerland – “No Drama”
  • Imagine Your Korea – “Feel the Rhythm of Korea: Joenju”
  • Apple – “Introducing Apple Watch Series 6 — It Already Does That”
  • Vodafone Idea – “#ViIsHere”

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

OPPO wśród najmocniejszych globalnych chińskich marek w 2021 roku

OPPO

Kantar BrandZ™ jest uniwersalnie wiodącym źródłem informacji na temat wartości marki i jej wyceny. Badając ponad 860 000 konsumentów na 11 rynkach na całym świecie, w obiektywny sposób przedstawia wartość marek w świadomości konsumentów. OPPO, jako globalny producent inteligentnych urządzeń, znalazło się na liście piąty rok z rzędu, utrzymując swoją wysoką pozycję z 2020 roku1 .

Jesteśmy dumni, że OPPO osiągnęło tak wysoką pozycję na liście. Wcielając w życie naszą misję „Technology for Mankind, Kindness for the World’”, będziemy nadal dbać o tworzenie lepszego życia dla klientów na całym świecie, dzięki rosnącemu wpływowi naszej marki.

Derek Sun, Global Senior Brand Director OPPO, podczas inauguracji rankingu

W tym roku OPPO wypadło znakomicie na liście i byliśmy świadkami tego, jak firma kieruje swoim rozwojem zgodnie z lokalnymi potrzebami globalnych konsumentów i osiąga wzrost dzięki organicznemu połączeniu swoich zasobów i globalnych spostrzeżeń.

Shanshan Sheng, Group Head of China Brand Accelerator Cluster of Google

Brand Power (tzw. „Siła Marki”) to metryka wartości marki według Kantar BrandZ™, na którą składają się trzy składniki. „Znaczący” jest jednym z najważniejszych wskaźników. W myśl misji marki „’Technology for Mankind, Kindness for the World”, OPPO jest zaangażowane w tworzenie innowacji, wykorzystujących technologię, tak aby umożliwić ludziom uchwycenie piękna wokół nich i aby rozbudzić ich kreatywność.

Poprzez swoje innowacje OPPO rozwija także cyfrowe aspekty stylu życia użytkowników na całym świecie. Na przykład, wraz z firmami Vodafone, Qualcomm i Ericsson, OPPO stworzyło pierwszą komercyjną sieć 5G SA w Europie, zapewniając lokalnym klientom sieć o niskich opóźnieniach i dużej prędkości, spełniając tym samym wymóg wskaźnika „Different” (tzw. „Inny/Wyróżniający się”). Jeśli chodzi o wskaźnik „Salient” (tzw. „Istotny”), marka OPPO zdobyła uznanie rynku dzięki szerokiemu wachlarzowi działań. 2020 OPPO Campus i Uniwersytet Wzornictwa – Tsinghua University China-Italy Design Innovation Hub, zorganizowały wspólnie program Renovators Global Youth Creative Program, który zgromadził młodych artystów z całego świata, aby mogli wyrazić swoją kreatywność i wyobraźnię online, przekazując światu ducha marki.

Od momentu rozpoczęcia międzynarodowej działalności w 2009 roku, OPPO oficjalnie zaznaczyło swoją obecność na ponad 40 rynkach na 6 kontynentach. Według IDC, w pierwszym kwartale 2021 roku, OPPO miało 10,8 procent udziału w globalnym rynku smartfonów, zajmując czwarte miejsce na świecie.

1 Debiutując na liście w 2017 roku marka OPPO zajmowała 26 pozycję.


Źródło: OPPO

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kinga Sawczuk, Marcin Prokop, Wujaszek Liestyle, Bartłomiej Nieantyfan Zawisza i Michał Pisarski we wspólnym daily vlogu na premierze urządzeń OPPO

Oppo Premiera

Tworząc koncept nowej premiery, chcieliśmy zaprezentować nowe urządzenia w niecodziennej formie, która nie tylko zaskoczy odbiorców, ale przede wszystkim ich zaciekawi. W październiku ubiegłego roku udało nam się to w wyjątkowym talk show o serii Reno4. W tym roku mamy nową serię smartfonów Reno5 i nowy pomysł – vlog, w którym funkcje premierowych urządzeń prezentuje nie tylko ambasador OPPO, Marcin Prokop, ale również inni nietuzinkowi twórcy ze świata lifestyle’u i technologii. Co ważne, dzięki takiemu formatowi osoby zainteresowane smartfonami mogą od razu zobaczyć ich praktyczne możliwości.

Mo Zhang, Brand Manager w OPPO Polska

Całe wydarzenie poprowadził który zabrał uczestników w 35-minutową podróż po świecie technologii OPPO. I w tym wypadku taki zabieg okazał się celowy – dokładnie tyle czasu potrzebuje bowiem bateria premierowego Reno5 5G, by naładować się od 0 do 100%.

Nietypowa premiera w formie daily vloga

Zgodnie z mottem „Film your story” daily vlog opowiada historię Wujaszka Liestyle, któremu Piotr Żaczko, PR manager w OPPO Polska, rzuca wyzwanie polegające na sprawdzeniu możliwości smartfona Reno5 5G w tworzeniu kreatywnego kontentu w internecie. Zdjęcia do filmu miały miejsce w Warszawie oraz we Wrocławiu, m.in. w mieszkaniu Wujaszka Liestyle, Be Happy Museum oraz w Kinie Nowe Horyzonty.

We vlogu do Wujaszka Liestyle dołączają influencerzy ze świata technologii oraz lifestyle’u. Kinga Sawczuk, jedna z najpopularniejszych TikTokerek w Polsce, zabiera Wujaszka Liestyle do świata TikToka i pokazuje, jak w kreatywny sposób wykorzystać Dual View-Video, czyli funkcję nagrywania obrazu z dwóch perspektyw. Duet tworzący Futura Podcast, czyli Michał Pisarski i Bartek Zawisza, znany jako Nieantyfan, zdradza, co jest istotne przy kreowaniu treści online. Rozmawiają nie tylko o możliwościach nowej serii Reno5, lecz także o wprowadzanej właśnie na rynek opasce OPPO Band oraz bezprzewodowych słuchawkach TWS OPPO Enco X. Żeby zaczerpnąć wiedzę na temat wystąpień przed kamerą, Wujaszek Liestyle łączy siły z ambasadorem marki OPPO, Marcinem Prokopem, który opowiada, jak mówić, żeby inni chcieli nas słuchać i odkrywa przed widzami tajniki występowania przed kamerą.

Partnerstwo z Międzynarodowym Festiwalem Filmowym Nowe Horyzonty

W trakcie premiery OPPO zapowiedziało partnerstwo ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty. Nowa współpraca to połączenie nowoczesnej technologii z kreatywnością twórców i festiwalowej publiczności. Nowe Horyzonty, podobnie do producenta inteligentnych urządzeń, stawia na młodych twórców m.in. poprzez sekcję krótkich metraży. To właśnie tu młodzi autorzy, często po raz pierwszy, mają okazję pokazać swoje prace szerokiej widowni, zmierzyć się z ocenami i zdobyć nowe doświadczenie.

Wspólnie z OPPO postaramy się pokazać, w jaki sposób kreatywnie wykorzystywać funkcje w smartfonach Reno5. Wkrótce będziemy chcieli zaangażować fanów i osoby, które lubią dzielić się swoimi treściami w digitalowym świecie, do tworzenia nowych, ciekawych formatów przy wykorzystaniu premierowej serii Reno5.

Łukasz Adamski, Dyrektor Marketingu SNH

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty jest organizatorem odbywającego się we Wrocławiu Festiwalu Nowe Horyzonty – od 20 lat z powodzeniem łączącego nowoczesność z wysoką jakością artystyczną.
Więcej informacji na temat współpracy oraz zakresu działań można znaleźć tutaj

Nowa seria smartfonów Reno5 – sfilmuj swoją historię z aparatem wspieranym przez sztuczną inteligencję

Hasłem nowej serii OPPO Reno5 jest „Film your story”, a same smartfony powstały z myślą o kreatywnych użytkownikach, którzy chcą tworzyć autorskie treści do internetu. Firma konsekwentnie od kilku generacji swoich smartfonów stawia na dopracowane wzornictwo, świetny ekran, szybkie ładowanie oraz przede wszystkim formaty wideo, które są coraz popularniejsze. Również tworząc najnowszą serię Reno5, OPPO zadbało o to, aby użytkownicy na pokładzie smartfonów znaleźli funkcje kreatywnego filmowania i fotografowania, które pozwolą im tworzyć unikalne materiały i tym samym wyróżnić się w internecie.
Poza opcją filmowania opartego na algorytmach sztucznej inteligencji (AI Highlight Video), smartfony mają między innymi funkcję Dual-View Video, która pozwala nagrywać jednocześnie z aparatu z tyłu i z przodu telefonu. Te i wiele innych funkcji zostały wykorzystane podczas kręcenia daily vloga.
Najnowsza seria smartfonów od OPPO dostępna będzie w Polsce od 23 marca 2021 roku. Zainteresowani będą mogli dokonać wyboru spośród trzech modeli – Reno5 5G, Reno5 Lite i Reno5 Z 5G. Wkrótce dostępne będą także opaski OPPO Band z funkcją stałego monitorowania nasycenia krwi tlenem oraz wysokiej klasy bezprzewodowe słuchawki TWS Enco X z aktywną redukcją szumów, które także zostały zaprezentowane podczas premiery.
Koncepcję premiery przygotował dział komunikacji OPPO wraz z agencją 24/7Communication. Scenariusz stworzył Franciszek Toeplitz, natomiast produkcją zajęła się Allegro Brand Experience Agency oraz Seven Shots. Cały materiał z premiery można obejrzeć tutaj

Źródło: Oppo Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

OPPO marką roku w plebiscycie Tech Awards 2020

Tech Awards OPPO

Organizowany od 2014 roku konkurs cyklicznie nagradza producentów, którzy w danym roku zaproponowali na rynku najciekawsze, najbardziej udane rozwiązania. Ważnym elementem plebiscytu, prócz przyznania nagród w poszczególnych kategoriach produktowych, jest dodatkowo odznaczenie marki, która w danym roku zdobyła uznanie komisji w związku z całościowymi osiągnięciami. Takie wyróżnienie otrzymało w tej edycji konkursu OPPO, które na polskim rynku działa od niespełna dwóch lat.
– Jesteśmy niezwykle dumni z otrzymanego wyróżnienia. Tak ogromne docenienie jest dla nas ważnym dowodem, że nasze zaangażowanie w rozwijanie marki odniosło pozytywny skutek biznesowy i zostało zauważone przez branżę. Mimo trudnej i niestabilnej sytuacji na rynku OPPO uzyskało masową świadomość wśród konsumentów, przedstawiło doskonale odebranego ambasadora marki w postaci Marcina Prokopa, oraz zaprezentowała szereg pozytywnie przyjętych produktów na czele z najnowszą serią Reno4 i OPPO Watchem. Były to zatem wyjątkowo pracowite miesiące, tym bardziej cieszy nas ich podsumowanie w postaci tak prestiżowej nagrody.

Mo Zhang, Brand Manager w OPPO Polska

W uzasadnieniu jury podkreśliło, że, mimo bardzo trudnego roku dla całej branży technologicznej, marka OPPO znalazła sposób na dynamiczny rozwój, zdobyła zaufanie partnerów i klientów. Wprowadzała też ważne dla użytkowników innowacje, m.in. superszybkie ładowanie, czy ostatnio koncept smartfonu o zmiennej geometrii ekranu. Stabilnie i konsekwentnie rozwija także portfolio o nowe segmenty, np. słuchawki TWS czy inteligentne zegarki.

Konkurs organizowany jest przez Ringier Axel Springer Polska, a w ocenie marek technologicznych biorą udział redakcje serwisów Komputer Świat i KomputerSwiat.pl oraz Verdykt.pl.


Źródło: informacja prasowa OPPO 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF