...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Agencja SEM – jak sprawdzić jej pracę, jak weryfikować skuteczność?

komputer i google

Agencja SEM zrealizuje skuteczne kampanie reklamowe, pozwalając tym samym na dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa. W jaki sposób wybrać odpowiedniego partnera, który pomoże nam osiągnąć sukces? Czy istnieje metoda na sprawdzenie skuteczności prowadzonych działań?

Czym jest agencja SEM?

Agencja SEM swoim działaniem obejmuje kampanie płatne i te z obszaru SEO, czyli wszystkie działania, które związane są z promocją stron internetowych. W rezultacie osiągnąć można lepszą widoczność witryny, co w dużej mierze przekłada się także na rozwój przedsiębiorstwa. Poszczególne cele udaje się osiągać między innymi poprzez zwiększanie ruchu organicznego na stronie, optymalizację witryny, działania z zakresu content marketingu lub też płatne kampanie reklamowe. Agencja dokładnie przeanalizuje aktualną sytuację konkretnego przedsiębiorstwa, a także jego pozycję względem konkurencji. Przeprowadzony zostanie również audyt SEO witryny, który pozwoli zarekomendować konkretne rozwiązania. W rezultacie marka stanie się zdecydowanie bardziej rozpoznawalna na rynku, natomiast firma zyska dostęp do większej liczby potencjalnych klientów.

Jak wybrać odpowiednią agencję SEM?

Poszukując odpowiednio przeprowadzonych działań seo/sem, należy skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów. Dobra agencja pozwoli na osiągnięcie zadowalających rezultatów, choć oczywiście trzeba liczyć się z faktem, że efekty nie przyjdą z dnia na dzień. Uzyskanie profesjonalnej pomocy wiąże się również ze stałym monitorowaniem wdrożonych rozwiązań. Agencja powinna zatem na bieżąco raportować efekty swoich działań. Dobrze sprawdzić branżowe fora internetowe oraz portale społecznościowe, które pomogą w wyborze polecanej przez klientów firmy. Dzięki temu zwiększenie ruchu i uzyskanie najwyższej pozycji, a także zdobycie nowych klientów stanie się zdecydowanie prostsze.

Jak zweryfikować skuteczność działania agencji SEM?

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że uzyskanie większej widoczności lub zwiększenie ruchu na stronie internetowej jest procesem, który musi trochę potrwać. Optymalizacja niestety nie przekłada się na uzyskanie natychmiastowych rezultatów. Weryfikację skuteczności działania agencji można przeprowadzić na różne sposoby. To między innymi sprawdzenie widoczności strony w wynikach organicznych w wyszukiwarce Google, sprawdzenie ruchu na stronie oraz pozycji fraz. Wykorzystać można wiele różnego rodzaju narzędzi. Do analizy statystyk serwisu www służy na przykład Google Analytics. Pozwala on na sprawdzenie jakości oraz ilości generowanego ruchu. Efektywność działań pozycjonerów można również sprawdzić za pomocą Google Search Console. Dostępne są także darmowe narzędzia, które dokonają szczegółowej analizy witryny pod kątem seo oraz wygenerują raport, w którym przyznana zostanie ocena punktowa w kategoriach takich, jak szybkość działania strony, popularność w mediach społecznościowych, autorytet strony oraz optymalizacja on-site.


Źródło: Harbingers

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Narzędzia SEO, których prawdopodobnie nie używasz, a powinieneś

 

  • SEO SpyGlass

 

SpyGlass wchodzi w skład zestawu aplikacji SEO Power Suite i pozwala przeprowadzić analizę profilu linków klienta i jego konkurencji. Pracując z tym narzędziem dotrzesz do szeregu linków z zoptymalizowanymi tekstami zakotwiczenia, które wspierają budowanie wysokich pozycji w Google.

Podobne funkcje mają również narzędzia Majestic czy Ahrefs. Są one jednak często blokowane przez webmasterów i specjalistów SEO, więc sugeruję, aby się do nich nie ograniczać.

SpyGlass pomaga również ocenić ryzyko otrzymania kary w związku z pozyskanym linkiem i wspiera analizę jakościową profilu linków poprzez różne kryteria dywersyfikacji, takie jak linki do strony głównej vs. linki do podstron, graficzne vs. tekstowe, dofollow vs. nofollow.

 

  • Sitebulb

 

Sitebulb to crawler, czyli narzędzie do zbierania informacji o WWW poprzez przechodzenie przez każdą stronę w strukturze. Dzięki temu, użytkownik gromadzi dane nie tylko o pojedynczych podstronach, ale o całym serwisie. Przewaga Sitebulb nad innymi tego typu narzędziami polega na tym, że większość clawlerów na rynku analizuje serwisy link po linku, co może skutkować pominięciem problemów istotnych z perspektywy SEO.

Narzędzie umożliwia również korzystanie z takich źródeł informacji jak mapa XML, Google Analytics i Google Search Console. Niewątpliwie dodatkowym atutem Sitebulb jest też prosty i przejrzysty interfejs.

 

  • SurferSEO

 

Ten polski produkt znajdujący się póki co w fazie demo pozwala analizować stan czynników on-page (np. liczba słów, rozmiar strony). W SurferSEO możesz wybrać określoną frazę i lokalizację, a narzędzie pobierze dane i przystępnie je zwizualizuje.

SurferSEO pozwala również zaobserwować, czy między szybkością ładowania strony a osiąganymi pozycjami występuje korelacja. Jest to bardzo przydatne i perspektywiczne narzędzie w świecie SEO rządzonym nie przez uniwersalne wskaźniki, ale przez analizę konkretnych nisz, czy też konkretnych fraz.

 

  • SEOquake

 

SEOquake to wtyczka m.in. do Chrome, dzięki której możemy analizować strony internetowe z poziomu przeglądarki. Umożliwia ona sprawdzenie podstawowych wskaźników SEO, jak na przykład zagęszczenie słów kluczowych, liczba stron w indeksie czy liczba backlinków. Analiza z wykorzystaniem SEOquake pozwala zidentyfikować najczęściej pojawiające się na stronie frazy 2-, 3- i 4- wyrazowe. Dzięki temu możemy dostrzec, jak bardzo zróżnicowany jest tekst, czy wykorzystane zostały synonimy oraz jakie w nim dominują frazy.

 

  • Senuto

 

Senuto jest idealnym narzędziem do przygotowywania kompleksowych raportów SEO. Poza podstawowymi raportami (analiza widoczności, badanie słów kluczowych), narzędzie posiada kilka mniej znanych, a bardzo przydatnych funkcji.

Pierwsza z nich to Trendujące Słowa w raporcie Cechy słów. Ocenisz tam ogólną sezonowość tematyki witryny i wyszukasz frazy, których popularność w danym miesiącu jest większa. Dzięki tym informacjom możesz przygotować się do pozycjonowania określonego tematu, kategorii lub produktu z odpowiednim wyprzedzeniem.

Warto też zwrócić uwagę na narzędzia znajdujące się w Bazie słów kluczowych. Poza statystykami określonych fraz, można tam znaleźć dane przydatne na etapie planowania architektury informacji czy tworzenia planu contentowego. W Generatorze Pytań wyszukasz gotowe pomysły na artykuły, zaś w narzędziu Zależne Słowa znajdziesz synonimy i frazy powiązane. Pomoże Ci to zaplanować architekturę informacji, która podniesie topical authority Twojej strony.

 

  • Keyword Hero

 

To narzędzie, w którym sprawniej przeanalizujesz słowa kluczowe w Google Analytics, gdzie wiele danych ukrywa się pod etykietą (other). Oczywiście kopalnią wiedzy na ich temat jest AdWords, natomiast alternatywą pokazującą stricte ruch organiczny jest właśnie Keyword Hero. Narzędzie łączy dane o słowach kluczowych z danymi o sesji, przez co umożliwia dokładniejszą analizę, również na poziomie konkretnej frazy.

Mimo tego, że na rynku cały czas pojawiają się nowe i ulepszone rozwiązania dla branży SEO, trzeba pamiętać, że nawet te najbardziej zaawansowane nie wykonają za nas całej pracy. Ważne więc, aby obserwować zmieniającą się branżę oraz szukać rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb. Czasem nawet najlepsze narzędzia mogą sugerować działania, które nie przyniosą zamierzonych rezultatów.

Szymon Słowik, Specjalista SEO

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF