Follow Crew – nowa organizacja e-sportowa na polskim rynku

Follow Group, będący właścicielem portalu followgames.pl, ogłosiło 21 kwietnia w czasie targów Good Games 2018 powstanie na polskim rynku nowej organizacji e-sportowej Follow Crew.

Follow Crew jest profesjonalną organizacją e-sportową z rozbudowanym zapleczem specjalistów, którzy będą pomagali jej w dynamicznym rozwoju na polskim i zagranicznym rynku. Celem twórców organizacji jest zmiana oblicza e-sportu w Polsce, a pierwszy krok to powołanie dywizji FIFA, która w swoich szeregach skupia młodych, utalentowanych graczy. Wśród założycieli Follow Crew są osoby z wieloletnim doświadczeniem dziennikarskim i biznesowym, również w branży gamingowej.

„Wyzwanie, którego podejmujemy się jest odpowiedzią na coraz większe zainteresowanie e-sportem w Polsce. Chcemy także przyczynić się do stworzenia nowego ładu na polskiej scenie e-sportowej. Polski rynek potrzebuje profesjonalnych organizacji, aby polski e-sport piął się w hierarchii europejskiej i światowej oraz polscy zawodnicy skutecznie rywalizowali z zawodnikami zagranicznych organizacji.” – Krzysztof Baran, Prezes Follow Crew.

Follow-Crew

Pierwszą w ramach organizacji Follow Crew jest dywizja FIFA, która ma za zadanie wprowadzić organizację w świat profesjonalnego e-sportu. Jej oficjalne ogłoszenie nastąpiło 21 kwietnia 2018 roku w czasie targów Good Games. Dywizja będzie prowadzona przez znanego polskiego Youtubera  – Kinetyka, którego doświadczenie pozwoli reszcie drużyny na koncentrowanie się na pracy i wynikach. W skład dywizji FIFA Follow Crew wchodzą:

Wojtek „Kinetyk” Wasylkowicz  – pochodzący z Konina polski youtuber, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z FIFĄ, którego kanał na platformie YouTube ma obecnie blisko 75 tysięcy subskrybentów, a jego filmy obejrzano łącznie ponad 12 milionów razy. W organizacji pełni funkcję menadżera i grającego trenera odpowiedzialnego nie tylko za skauting i pozyskiwanie nowych, perspektywicznych zawodników, ale również za przygotowanie taktyczne i strategiczne graczy. Swoją przygodę ze światem FIFY zaczął w 2008 roku i od tego czasu stał się jednym z najlepszych polskich specjalistów tej gry. Wirtualne boisko to nie jest jednak jego jedyna pasja. Od zawsze interesował się realnym sportem, co potwierdzają choćby sukcesy odniesione w ramach zawodów Ju Jitsu w tym vice mistrzostwo Europy zdobyte na mistrzostwach w Rumunii w 2013r. Tegoroczny maturzysta aktywnie uczestniczy również w Debatach Oksfordzkich, a swoją przyszłość wiąże z pracą w e-sporcie. Skupia się przede wszystkim na rozwoju w zakresie profesjonalnego menagementu drużyn oraz zawodników e-sportowych, jak i również komentowania i prowadzenia turniejów FIFA.

Damian „natsu” Gajewski – młody zawodnik mieszkający na co dzień w Gdyni. Fascynat FIFY od wielu lat. Na polskim rynku przebojem wdarł się do czołówki polskich zawodników, kwalifikując się do finałów Mistrzostw Polski FIFA 17, w których zajął miejsce 4-8, odpadając w bezpośrednim pojedynku z późniejszym Mistrzem Polski – Miłoszem93. Jest także zdobywcą drugiego miejsca w rozgrywkach Euro Series Winter 2013 w Fifie 14. W najnowszej odsłonie gry regularnie pnie się w rankingach światowych, osiągając w kwietniu tego roku 22 miejsce na Świecie. „Natsu” od najmłodszych lat aktywnie uprawia sporty tradycyjne, a przez 9 lat był zawodnikiem Arki Gdynia. Jego zawodową  sportową karierę przerwała kontuzja, ale nadal łączy profesjonalną karierę e-sportowca ze sportem tradycyjnym, grając w piłkę nożną i koszykówkę na pozycji rozgrywającego. Doświadczenie taktyczne z boiska przekłada na lepszą wizję gry w FIFIE. Pseudonim zawodowy Damiana wywodzi się z anime, które jest poza sportową pasją „Natsu”.

Krzysiek „rainbowwarrior” Fabiszak –  ma 19 lat i pochodzi ze Szczecina. Od dziecka miłośnik oglądania oraz grania w piłkę nożną,  prawdziwą, i wirtualną. W 2017 roku awansował do top 20 Mistrzostw Polski w FIFA 17. W tym roku ma nadzieję wejść na światowy poziom i dumnie  reprezentować Polskę na turniejach międzynarodowych. Krzysiek interesuje się również tradycyjnym sportem, który aktywnie uprawia od najmłodszych lat. Jest zawodnikiem zespołu piłki nożnej A klasy.  Poza profesjonalną karierą związaną z e-sportem, planuje również rozwijać swoją pasję, którą są podróże.

Follow-Crew

„FIFA pozwala nam wejść w rynek i uczynić markę Follow Crew rozpoznawalną szybciej niż w przypadku powołania do życia zespołu Counter Strike, który i tak mamy w planach. Nasza strategia opiera się na razie o FIFĘ i stąd m.in. zatrudnienie w drużynie gracza z czołówki światowej. Z najnowszej analizy Kantar Millward Brown i Urban Communications wynika, że to właśnie FIFA wiedzie prym popularności wśród gier wybieranych przez Polaków. Wyniki badania pokazują, że oglądanie rywalizacji online oraz granie w gry to rozrywka nie tylko dla nastolatków. Taka forma spędzania wolnego czasu cieszy się także dużym zainteresowaniem osób w wieku 15 – 30 lat, a nawet starszych. Jest to bardzo atrakcyjna grupa wiekowa dla reklamodawców. Jak widać, wiele osób w wolnym czasie stawia na futbol właśnie w wersji cyfrowej. Ponadto FIFA stanowi dla nas przestrzeń, w której nie chodzi tylko o granie – wierzymy, że profesjonalizacja drużyn i rozgrywek wirtualnej piłki nożnej pozwoli przekonać kolejnych ludzi i marki, że e-sport to kwalifikowana dyscyplina sportowa, która będzie się rozwijała.” Mariusz Poniatowski, Dyrektor strategiczny Follow Crew

Partnerami Follow Crew w czasie targów Good Games były marki: Renault, TCL Europe, HAIZ, SPC Gear,  Lucky Events, VR Team, Killhouse, Followgames.pl.

Stałym partnerem organizacji jest Fundacja Okiem Kamery, rozwijająca talenty dzieci i młodzieży związane z produkcją filmową oraz fotografią. Podopieczni Fundacji Okiem Kamery przygotowali sesję zdjęciową zawodników, jak również obsługiwali relacje foto i video z wydarzenia, jakim było oficjalne przedstawienie Follow Crew i dywizji FIFA.

Jednym z głównych celów organizacji Follow Crew jest umożliwienie rozwoju młodym graczom, którzy chcą zostać profesjonalnymi zawodnikami. Ważnym obszarem będzie również rozwój osobisty zawodników, dlatego w organizacji powstało zaplecze ekspertów, którzy będą wspierać młodych zawodników w ich karierach. Jednym z nich jest Gaweł Podwysocki, certyfikowany Coach ICC, certyfikowany Praktyk i Master NLP, trener z certyfikowanym kursem trenerskim, który pracuje z zespołami menedżerów, konsultantów, specjalistów, wspierając ich w rozwoju swoich umiejętności, wiedzy i właściwych postaw. Ten sam program rozwoju Follow Crew chce zapewniać swoim zawodnikom.  Jako organizacja Follow Crew będzie dbała nie tylko o wyniki sportowe swoich zawodników, ale również o ich wizerunek, nad którym będą czuwali eksperci od PR, marketingu i social mediów.

„Rynek e-sportu profesjonalizuje się, stając się w tym momencie sposobem na życie wielu młodych ludzi. Nie jest to to tylko i wyłącznie gra dla samej gry, ale także zajęcie, które może w przyszłości rozwinąć nowe zawody, jak i przynieść duże zarobki. Follow Crew, mając na uwadze ten kierunek, będzie dbało również o przyszłość swoich zawodników, rozwijając nie tylko ich kompetencje sportowe, ale również te związane z ich planami na przyszłość i nowymi zawodami, które powstaną w przyszłości w obszarze e-sportu.”Mariusz Poniatowski, Dyrektor strategiczny Follow Crew

„Liczymy na to, że ta połączenie talentów, młodości i pewności siebie oraz doświadczenia profesjonalistów spowoduje, że będzie coraz głośniej o samych graczach, a co za tym idzie o Follow Crew. A to jeszcze nie koniec niespodzianek…” – Krzysztof Baran, Prezes organizacji Follow Crew.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Spotkanie zespołu – efektywne i motywujące do działania

Czy uważasz, że spotkania zespołu są czasami nudne i wkrada się do nich rutyna? Chciałbyś wiedzieć jak zorganizować spotkanie, które wniesie coś nowego i poprowadzi zespół do przodu? Oto kilka słów na temat jak prowadzić efektywne spotkania zespołu.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF