...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Powstał wyjątkowy Poradnik dla NGO

kompas ngo

Poradnik ten to publikacja stworzona z myślą o organizacjach pozarządowych, w którym każdy NGO znajdzie coś dla siebie. Poradnik podzielony został na rozdziały, każdy z nich porusza inny, ważny z punktu widzenia organizacji pozarządowych problem. Przechodząc przez kolejne rozdziały czytelnik pozna najważniejsze zagadnienia, definicje oraz wartościowe wskazówki i porady od ekspertów, by w ostatnim rozdziale zgłębić przykłady akcji i projektów zrealizowanych przez firmy. Przedstawione w publikacji dobre praktyki oraz informacje dotyczące realizacji projektów ukazane z perspektywy organizacji pozarządowej, będą dla nich swoistą receptą i przepisem jak tworzyć wartościowe akcje i na co zwrócić uwagę podczas planowania i realizacji takich inicjatyw.

Cieszę się widząc jak powstawał „Poradnik Kompas NGO” to wspaniałe, że biznes tak chętnie angażuje się w takie projekty i chce dzielić się swoją wiedzą. Każda wypowiedź to inna historia i realna pomoc, a udało się to osiągnąć dzięki firmom, które nie są obojętne, wierzą w ideę wolontariatu i realizują projekty CSR. Tym razem udało się pójść o krok dalej – firmy nie tylko zrealizowały te projekty, ale podzieliły się swoimi pomysłami, opisując co udało się osiągnąć i jak tego dokonali. Wszystko po to, aby zainspirować organizacje pozarządowe, dać przestrzeń do analizy, dyskusji i co najważniejsze zachęcić je do tworzenia własnych, unikalnych projektów, które wraz z firmami będą mogli realizować. Już nie mogę się doczekać nowych inicjatyw, które powstaną po przeczytaniu tego Poradnika.

Jasiek Mela, Ambasador Fundacji Pro NGO

W realizację projektu zaangażowały się firmy, które opisały dobre praktyki jako przykłady akcji CSR i wolontariatu. Ponadto kilkunastu przedstawicieli środowiska biznesowego odpowiedziało na najważniejsze pytania dotyczące współpracy z biznesem, budowania wizerunku, komunikacji i zarządzania. Jest to wiedza w pigułce, zebrana w jedną publikację, która od początku do końca przeprowadza czytelnika przez wszystkie kwestie, które pozwolą mu stać się nowoczesną organizacją, która stawia na rozwój i nowatorskie pomysły.

Działalność Grupy Enea wpływa na jej otoczenie, w szczególności na społeczności lokalne, dla których jesteśmy gwarantem bezpieczeństwa energetycznego, ważnym pracodawcą i partnerem w wielu przedsięwzięciach. Zależy nam, aby współpraca między biznesem i NGO rozwijała się dynamicznie, przyczyniając się do wprowadzania rozwiązań poprawiających jakość życia społecznego i środowiska.

Joanna Mularczyk, Kierownik Biura Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, Grupa ENEA

Poradnik to nie tylko miejsce inspiracji dla NGO, to także lektura dla wszystkich tych, którzy są zaangażowani w działania społeczne, wolontariat, szukają inspiracji do podejmowania nowych wyzwań i chcą zrobić coś dobrego dla innych.

Poradnik Kompas NGO można pobrać bezpłatnie na stronie www.poradnik.kompasngo.pl


źródło: Fundacja Pro NGO

Adam Daniluk

Wystawa i licytacja dzieł Pomagaj z pasją 2021 [BRIEF PATRONUJE]

konferencja Pomagaj z pasja Jasiek Mela

Pomagaj z Pasją to konkurs charytatywny, który dał szansę tysiącom pracowników zaangażować się w wolontariat pracowniczy w zupełnie innej formule. Uczestnicy w bezpieczny sposób, w małych zespołach, czy w zaciszu swojego domu mogli tworzyć dzieła i czerpać satysfakcję z niesienia pomocy. Jak podkreślali obecni na wernisażu uczestnicy, w projekt włączyli się całym sercem, gdyż ważne dla nich było nie tylko stworzenie wyjątkowej pracy, ale także potrzeba pomagania innym. Ponadto wspominali, że akcja zainspirowała ich do realizacji pasji i rozwoju nowych talentów, o których wcześniej nie myśleli. Założenia projektu Pomagaj z Pasja sprawiają, że firmy mogą realizować swoje cele CSR i budować pozytywną komunikację wewnątrz firmy, opartą na zaangażowaniu pracowników.

Inicjatywa Pomagaj z pasją to przede wszystkim bardzo ważna akcja, która pozwoliła naszym pracownikom zaangażować się w niesienie pomocy. Pomogła odkryć w sobie hobby i zainteresowania, co przełożyło się na nowe sposoby spędzania przez nich wolnego czasu. Najważniejszym motywatorem była świadomość, że tworzone prace będą mogły pomóc. Dobrze jest widzieć w swoim zespole osoby, które realizują się kreatywnie po pracy, a przy tym są tak chętne do angażowania się w akcje charytatywne, reprezentując jednocześnie swoją firmę.

Paweł Mroziak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Sheraton Grand Krakow

Źródło: Fundacja Pro NGO

 

Źródło: Fundacja Pro NGO

 

Zwieńczeniem wystawy, której gospodarzem jest Sheraton Grand Krakow, będzie ogólnopolska aukcja charytatywna online z licytacją na żywo prezentowanych dzieł. Podczas aukcji nowy dom znajdzie ponad 30 dzieł, a środki zebrane podczas licytacji przekazane zostaną na stworzenie Kompasu NGO. Narzędzie to nauczy organizacje pozarządowe jak współpracować z biznesem i rozwijać swoją działalność na rzecz wsparcia swoich beneficjentów, czyli wszystkich potrzebujących, którzy na co dzień korzystają z ich pomocy i wsparcia.

Prezentowane na wystawie dzieła są wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju, stworzone z najwyższą starannością i z dbałością o detale, wiele dzieł posiada także swoją historię. Pracownicy dołożyli wszelkich starań, by stworzone prace pokazywały ich emocje i często ukryty talent, o którego istnieniu nie wiedzieli ich pracodawcy i współpracownicy. Wystawa dała im szansę na lepsze poznanie siebie i zbudowanie nowych relacji w oparciu o wspólne zainteresowania.

Marta Schabikowska, Członek Rady Fundacji Pro NGO

Licytacja odbędzie się 25.10.2021 r. o godz. 10:00. Do udziału w licytacji zapraszamy wszystkich zainteresowanych w roli uczestnika oraz osoby licytującej. W wydarzeniu można wziąć udział rejestrując się poprzez link : https://prongo.clickmeeting.com/765716772/register.

Gwarantujemy niezapomniane emocje i dobrą zabawę.


Źródło: Fundacja Pro NGO

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

NGO w perspektywie kryzysu

jestesmyspoko.pl

Nadchodzący czas nie kształtuje się niestety w różowych barwach dla ekonomii społecznej. W większości NGO w Polsce nastawione są nie tylko na wytwarzanie produktów czy usług, które są ich gwarantem zysku, ale ich celem jest aktywizacja osób potrzebujących pomocy lub wykluczonych życiowo. Kolejne rozporządzenia przeciw epidemii wprowadzane przez rząd znacząco wpływają na kierowanie biznesem, również tym prowadzonym przez NGOsy. Ich podopieczni często nie mają możliwości pracy zdalnej, przez co tracą zdolności zarobkowe, a codziennych wydatków i zobowiązań nie ubywa.

Sytuacja z którą mamy do czynienia znacząco wpływa na gospodarkę i relacje biznesowe. Całemu „biznesowi” przychodzi się mierzyć z nową sytuacją. O ile firmy mają większe szanse na poradzenie sobie z kryzysem, o tyle podmioty ekonomii społecznej zostały w tej sytuacji osamotnione. W czasie kiedy wzajemnie staramy sobie pomagać i wspierać, nie możemy o tych instytucjach zapominać.

Tomasz Smorgowicz, Prezes Fundacji Rozwoju Osobistego HELISA

Pomysły NGO na przetrwanie

Oczywiście przedstawiciele organizacji pozarządowych nie siedzą ze spuszczonymi głowami i walczą o swoje przetrwanie, ale również starają pomagać się innym (!). Przykładem na to jest Spółdzielnia Socjalna Bistro Dalba, która prowadziła bistro w Urzędzie Miasta Gdańsk. Jak wszystkie lokale gastronomiczne w dużej mierze straciła swoich klientów. Pomimo tak skomplikowanej sytuacji pracownicy postanowili działać i przygotowują posiłki dla służb medycznych, dla stażystów Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku. Kolejnym przykładem dostosowania się do aktualnej sytuacji jest Spółdzielnia Lodziarska Jasna, która jeszcze miesiąc temu szykowała się do sezonu letniego postanowiła rozpocząć produkcję maseczek ochronnych i w ten sposób wesprzeć służby medyczne.

Organizowane są także licytacje, takie jak ta zorganizowana przez kawiarnię cieKAWA z Gdańska, w której na co dzień pracują osoby niepełnosprawne. W social mediach funkcjonuje Bazarek, gdzie sprzedawane są rzeczy wytwarzane przez pracowników kawiarni np. torby na zakupy. Kwota z każdego zakupionego produktu jest na wagę złota i przyczynia się do przetrwania lokalu.

SPOKO – Społeczny Kosz również pamięta o swoich Partnerach

SPOKO – Społeczny Kosz to inicjatywa, która na celu ma przede wszystkim wsparcie trzeciego sektora i umożliwienie mu nawiązanie współpracy z szeroko rozumianym biznesem. W głównej mierze dzieje się to poprzez wytwarzanie zestawów upominkowych, w których znajdują się starannie wyselekcjonowane produkty spożywcze oraz rękodzielnicze wytwarzane przez podmioty ekonomii społecznej.

spoko_infografika

Aktualna sytuacja jest trudna dla nas wszystkich. Nie zapominamy jednak o naszych Partnerach i staramy się im pomóc jak tylko możemy. W związku z tym postanowiliśmy skontaktować się ze wszystkimi naszymi dostawcami i z produktów, które posiadają lub są w stanie wytworzyć postanowiliśmy stworzyć dwa nowe zestawy, na które składają się produkty rękodzielnicze i spożywcze. Każdy kto zdecyduje się na ich zakup, może być przekonany, że mocno przyczynił się do zwiększenia szans na dalsze funkcjonowanie naszych dostawców. Wszystkie szczegóły dostępne są na naszej stronie internetowej – www.jestesmyspoko.pl.

Emilia Kałużna, koordynatorka projektu

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Branża IT wspiera organizacje pozarządowe w walce z koronawirusem

pomoc dla organizacji pozarządowych IT

NGO często nie dysponują budżetem, wiedzą i specjalistami, żeby przeprowadzić błyskawiczną digitalizację. Tym samym nie są w stanie reagować tak sprawnie, jak firmy. Mamy nadzieję, że dzięki naszej inicjatywie i wsparciu utalentowanych ludzi z IT, organizacje pozarządowe będą mogły lepiej realizować swoje działania w tym trudnym czasie. Dziękujemy wszystkim, którzy odpowiedzieli na nasz apel.

Tomasz Karwatka, CEO Divante

Na stronie TechToTheRescue.org znajduje się lista firm świadczących usługi z zakresu IT, designu, marketingu, a nawet prawa, które zadeklarowały bezpłatną pomoc. Lista ta jest otwarta i cały czas się powiększa. Firmy, które chcą przystąpić do akcji mogą się dopisać, podając oferowany sposób i zakres pomocy oraz dane kontaktowe. Informacje trafiają do ogólnodostępnej bazy, z której od dziś mogą korzystać pracownicy i wolontariusze organizacji pozarządowych na całym świecie.

Tech To The Rescue -jak to działa

Firmy, które zadeklarowały pomoc w ramach TechToTheRescue.org wyrażają zgodę na upublicznienie swoich danych i zobowiązują się do zrealizowania zaproponowanych usług w najszybszym możliwym czasie.

Więcej o akcji na www.techtotherescue.org

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Facebook nieodpłatnie udostępnia platformę Workplace dla organizacji pozarządowych w Polsce

Facebook ogłosił nieodpłatne udostępnienie polskim organizacjom pozarządowym platformy Workplace. Usługa ta, rozwijana od 2016 roku zapewnia narzędzia wspólnej pracy firmom i organizacjom każdej wielkości, strukturze, czy charakterze działania.

Workplace for Good

Facebook docenia wkład organizacji non-profit w budowanie wartościowych społeczności oraz determinację i bezinteresowne działania na rzecz wspólnego dobra. Szczytnym działaniom przyświecają szczytne cele, dlatego Facebook w ramach programu Workplace for Good zdecydował się na wspieranie instytucji pozarządowych i edukacyjnych na całym świecie poprzez zaopatrzenie ich w narzędzia, które ułatwiają komunikację i współpracę w ramach organizacji, a także zwiększające ich możliwości efektywnej realizacji celów statutowych.

Podczas inaugurującego spotkania programu w Polsce, w Przestrzeni from Facebook przedstawiciele organizacji trzeciego sektora mieli okazję dowiedzieć się więcej o programie Workplace for Good, jak i o korzyściach wynikających z użytkowania platformy. Robert Bednarski, Country Manager CEE Facebooka podkreślił, że po niespełna dwóch latach od uruchomienia Workplace, z plaformy korzysta ponad 30 tysięcy firm i organizacji. – Dzięki tej platformie i narzędziom, które oferuje, mogą pracować lepiej, szybciej i bardziej efektywnie. Co ważne, nie są to tylko podmioty komercyjne – wśród nich są tysiące organizacji pozarządowych i edukacyjnych, których podstawową motywacją jest działanie na rzecz lepszego świata. W miarę naszych możliwości chcemy ułatwić im realizację tego celu. Wiemy, że organizacje pozarządowe każdego dnia wymieniają wewnętrznie tysiące informacji, pracują z zespołami i wolontariuszami rozsianymi często po całym kraju. Mamy nadzieję, że oddanie w ich ręce platformy Workplace pomoże uczynić ten proces wydajniejszym i łatwiejszym. – tłumaczył Robert Bednarski.

Jakie korzyści niesie Workplace
Workplace oferuje organizacjom pakiet narzędzi codziennej pracy, takich jak wideo chat i Workplace Groups, które ułatwiają codzienną komunikację i pozwalają na efektywnie działanie, miedzy innymi poprzez ograniczenie czasu spędzanego na spotkaniach. Aktualności umożliwiają dotarcie przekazów do szerszego grona odbiorców, podczas gdy boty są doskonałym narzędziem dostarczania informacji. Warte podkreślenia są także starania Facebooka, aby platforma Workplace była dostępna dla osób niepełnosprawnych – np. dzięki narzędziom ułatwiającym pracę osobom niewidomym oraz niedowidzącym poprzez odczyt głosowy tekstu na ekranie. Dostępność tych wszystkich funkcji sprawia, że organizacje pozarządowe i edukacyjne będą mogły działać skuteczniej, nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów.

Niektóre z działających w Polsce stowarzyszeń miało już okazję przekonać się o zaletach platformy Workplace. – Coraz częściej potrzebujemy przedyskutować pewne kwestie, pracować wspólnie nad projektem, wymienić się doświadczeniami i celebrować razem sukcesy. Są narzędzia, które można wdrożyć dodatkowo, ale my potrzebowaliśmy narzędzia, które będzie kompleksowe i zaktywizuje naszych Członków. Z żadnym innym narzędziem nie udało nam się zaangażować więcej, niż 10 osób. Jesteśmy chwilę po wdrożeniu Workplace, a mamy już zalogowanych ponad 100 osób. Reszta dołączy do nas po wakacjach. Cały czas dostajemy zapytania od Członków, kiedy dostaną zaproszenie do Workplace. Jest to pierwsze rozwiązanie, które wywołało w organizacji tyle pozytywnego szumu – opowiada Marta Zięba-Szklarska, Dyrektor ds. Rozwoju w Europejskiej Federacji Doradców Finansowych.

Workplace for Good to nieustannie rozwijany i ulepszany program, który oferuje pakiet narzędzi mobilnych organizacjom, które ich najbardziej potrzebują. Narzędzia premium będą darmowe dla instytucji pozarządowych i edukacyjnych na całym świecie.

Strona programu: https://workplaceblog.fb.com/news/workplace-for-good/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF