28 milionów widzów na koncercie w Fortnite, start Popdog, nowe projekty ESL i Fantasyexpo, czyli Esportowe wydarzenia ostatnich dni

Epic Games Travis Concert

Koncert Travisa Scotta w Fortnite pobił rekordy popularności, w tym samym czasie wystartował serwis Popdog, który ma ambicje podbić rynek livestreamingu, a na polskim podwórku - ESL, czy Fantasyexpo uruchamiają kolejne projekty. Simracing staje się modny, celebryci inwestują, a Facebook przyśpiesza z gamingiem. Przegląd wydarzeń z ostatnich dni.

Przeglad wydarzen esport ESE

Prawie 28 milionów osób zobaczyło koncert Travisa Scotta w grze Fornite!

W grze Fortnite został zorganizowany koncert sławnego Travisa Scotta, który ogladało na żywo 28 milionów osób. To rekord jeśli chodzi o pojedyncze wydarzenie muzyczne, a jednocześnie kontynuacja działań zapoczątkowanych przez Epic Games – wydawcy gry Fortnite. W zeszłym roku, koncert DJa Marshmello obejrzało ponad 10 milionów osób. Fortnite konsekwentnie stara się budować swoją obecność w mainstreamie.

Wystartował Popdog, czyli serwis agregujący wszystkie livestreamy

Wystarował serwis Popdog, który ma na celu agregowanie livestreamów ze wszystkich platform – wliczając Twitch, Facebook Gaming, Mixer, czy Youtube Gaming. Teraz w jednym miejscu można obejrzeć wszystkich ulubionych streamerów. Za projekt odpowiada agencja Loaded, która reprezentuje wielu z największych streamerów, na czele z Ninją, Summit, LIRIK, czy Shroud. Projekt ma szansę zamieszać na rynku.

ESL Mistrzostwa Polski w CS:GO ruszają na antenie Polsat Games

ESL Mistrzostwa Polski
Fot. ESL Polska

Na antenie Polsat Games zadebiutował najdłużej działający cykl rozgrywek Counter-Strike: Global Offensive w kraju – ESL Mistrzostwa Polski. Transmisja prowadzona będzie zarówno na Twitchu, jak również w telewizji linearnej. Wśród uczestników między innymi – AGO Esports, Avez, Illuminar Gaming, PACT, Izako Boars, czy Wisła All in! Drużyny bedą rywalizować zarówno o nagrody finansowe, jak również o przepustkę do turniejów międzynarodowych wyższych kategorii.

11. sezon ESL Pro League najlepszym w historii tych rozgrywek

Średnia oglądalność ESL Pro League, międzynarodowych rozgrywek Counter-Strike, wzrosła o 215% w porównaniu do poprzedniego sezonu, ustanawiając nowy rekord rozgrywek online. Liczba obejrzanych godzin wyniosła ponad 48 milionów! ESL Pro League to odpowiednik piłkarskiej Ligi Mistrzów. Drużyny rywalizują tam o prestiż i o ogromne pule nagród.

BLAST i Fantasyexpo rozpoczynają współpracę z projektem BLAST Rising

Fantasy Expo x Blast
Fot. Fantasyexpo

Fantasyexpo rozpoczyna współpracę z duńskim organizatorem turniejów z serii BLAST, która to jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych elementów światowego kalendarza Counter-Strike. Zawody są odpowiednikiem pucharu UEFA z piłki nożnej i są stworzone dla profesjonalnych drużyn z drugiego szeregu. W turnieju udział weźmie szesnaście zaproszonych drużyn, które będą rywalizować o łączną pulę nagród 30 tysięcy euro.

ORLEN Team Targa z Robertem Kubicą nie ukończył drugiej rundy wyścigów

Po udanym debiucie, w którym ORLEN Team Targa w długodystansowych wyścigach iRacing zajął trzecie miejsce na torze Suzuka, przyszedł gorszy wyścig. Ekipa ORLEN z Robertem Kubicą w składzie w ramach 24 Hours Nürburgring musiała wycofać się z wyścigu po niefortunnym wypadku. W kolejnych tygodniach odbędą się kolejne zmagania z serii.

Wyłoniono skład reprezentacji Polski na IsoNations Cup

Ruszają kolejne narodowe rozgrywki w grze FIFA. Wśród reprezentantów Polski Damian 'damie’ Augystyniak z AS Roma, Miłosz 'milosz93′ Bogdanowski z Legii Warszawa, czy Bartosz 'bejot Jakubowski z Wisły Kraków. Udział w IsoNations Cup weźmie 28 krajowych reprezentacji. Oprócz Polski zagra między innymi Anglia, Włochy, Szwecja, Australia, Izrael, Singapur, RPA i wiele innych krajów.

Wirtualne wyścigi już nawet w Eurosport, Canal+, czy Eleven Sports

Torque Esports Eurosport
Fot. Torque Esports

Torque Esports nawiązał partnerstwo nadawcze z europejską telewizyjną siecią sportową Eurosport. Porozumienie spowoduje, że wyścig All-Star Series Torque Esports będzie dostępny za pośrednictwem sieci Eurosport w ponad 150 krajach. Simracing jest na topie, a w ostatnim czasie pisaliśmy też o W ostatnim czasie pisaliśmy też o Simracingu w Canal+, czy oficjalnych  Mistrzostwa Polski pod patronatem Polskiego Związku Motorowego w transmitowanych w Eleven Sports.

Turniej CS: GO online organizowany w ramach E-sportowej Ligi Firmowej

Rozpoczął się turniej CS: GO online dla pracowników firm z całej Polski. To już druga edycja Esportowej Ligi Firmowej, która tym razem została przeniesiona do przestrzeni online. W rozgrywkach weźmie udział blisko 100 graczy, reprezentujących 24 drużyny z 17 firm, m.in.: Capgemini, Dynatrace, LiveChat, Przelewy24, Techland, Divante i inni. Gracze powalczą o tytuł najlepszej e-sportowej drużyny firmowej w Polsce.

W Faze Clan celebryci zainwestowali 40 milionów dolarów

Celebryci inwestują w esport. FaZe Clan zgarnia 40 milionów dolarów

Facebook uruchamia platformę mobilną dla gamingu

Facebook przyspiesza z Gamingiem

Łomża rozszerza działania w esporcie wspólnie z Mediacom Beyond Advertising

Łomża rozpoczęła współpracę w obszarze esportu z MediaCom Beyond Advertising

W zeszłym tygodniu w Esportowych wydarzeniach pisaliśmy natomiast o BMW, Polskim Związku Motorowym, Robercie Kubicy, Jankosie, czy Valorancie

Robert Kubica na podium, Jankos mistrzem Europy. Esportowe wydarzenia ostatnich dni

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

PKN ORLEN kontynuuje współpracę z Robertem Kubicą i zostaje w Formule 1 w przyszłym sezonie

Po rozwiązaniu przez Roberta Kubicę umowy z ROKiT Williams Racing, także PKN ORLEN, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zakończy po tym sezonie współpracę sponsorską z zespołem. Koncern będzie kontynuował współpracę z zawodnikiem, pozostanie także w Formule 1 budując globalną rozpoznawalność marki.

– Dzięki dotychczasowej obecności PKN ORLEN w Formule 1 odnieśliśmy wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe. Od początku naszej współpracy deklarowaliśmy, że jesteśmy z Robertem Kubicą bez względu na okoliczności, dlatego nadal pozostanie on członkiem ORLEN Teamu. Na obecnym etapie wspólnie rozważamy różne scenariusze na przyszły sezon, chcąc wybrać ten najbardziej korzystny dla obu stron. Zamierzamy pozostać w Formule 1, wzmacniając międzynarodową rozpoznawalność marki ORLEN, w szczególności na rynkach, na których posiadamy naszą sieć detaliczną – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN. 

Dotychczasowe umowy pomiędzy Robertem Kubicą i PKN ORLEN a ROKiT Williams Racing obowiązują do zakończenia obecnego sezonu, a ich zakres nie ulega zmianie. Koncern prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami z zamiarem dalszego zaangażowania w Formułę 1.

Zaangażowanie Roberta Kubicy w kompleksowe działania komunikacyjne PKN ORLEN silnie wspiera markę w kontekście biznesowym i wizerunkowym. Według badań instytutu ARC Rynek i Opinia co 6. kierowca przyznaje, że sponsoring zawodnika wpłynął na częstsze korzystanie ze stacji ORLEN, a w przypadku klientów konkurencji taką deklarację złożyło aż 11 %. Sieć detaliczna Koncernu, w której sprzedaż wspierana była loterią z Robertem Kubicą, odnotowała w Polsce 3% wzrost sprzedaży paliw a także wyraźny wzrost sprzedaży produktów pozapaliwowych w pierwszym półroczu, przyczyniając się do rekordowego zysku operacyjnego tego segmentu, który był wyższy o 400 mln zł, w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku.

Efektywność współpracy z Robertem Kubicą potwierdzają także wyniki mediowe projektu. Dzięki działaniom komunikacyjnym oraz aktywności na kanałach społecznościowych PKN ORLEN i ROKiT Williams Racing wygenerowano ponad 152 miliony kontaktów z marką ORLEN (od XI 2018 do VIII 2019) o wartości reklamowej przekraczającej 60 milionów zł (badania IMM i Pentagon dla ORLEN).

Sponsoring motorsportu to ważny element budowania globalnego zasięgu marki. PKN ORLEN posiada aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej. Swoje produkty oferuje w ponad 100 krajach na całym świecie, a 60% obrotów generowanych jest na rynkach zagranicznych.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PKN ORLEN wesprze Żużlową Reprezentację Polski

​PKN ORLEN wjeżdża na nowe, żużlowe tory. Koncern został oficjalnym sponsorem Żużlowej Reprezentacji Polski w sezonie 2019 i tym samym powiększył grono zawodników ORLEN Team. PKN ORLEN jest partnerem rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Współpraca PKN ORLEN z Żużlową Reprezentacją Polski jest kolejnym krokiem do umocnienia pozycji koncernu na międzynarodowych arenach sportowych. Przyczyni się ona nie tylko do istotnego wsparcia polskiego speedway’a, ale też do upowszechniania tej dyscypliny w Polsce. Zainicjowanie współpracy z należącą do Grupy ORLEN spółką ANWIL w roli głównego sponsora kadry, a teraz rozszerzenie jej o kontrakt z PKN ORLEN, to świetna wiadomość nie tylko dla zawodników, ale również wszystkich kibiców czarnego sportu.

Cieszymy się, że PKN ORLEN może wspierać dyscyplinę sportu, która regularnie gromadzi setki tysięcy kibiców na stadionach i przed telewizorami. Mamy nadzieję, że Polska Reprezentacja dołoży kolejne trofea do bogatego zbioru zwycięstw i tytułów zawodników ORLEN Team. Liczymy, że biało-czerwoni wrócą z rosyjskiego Togliatti z medalami, a w kolejnych turniejach oraz meczach międzynarodowych zaprezentują świetną formę i widowiskową jazdę – mówi Anna Ziobroń, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN.

Wsparcie polskiego żużla jest dla PKN ORLEN naturalną konsekwencją zaangażowania w motorsport. Pod skrzydłami koncernu już od 20 lat funkcjonuje zespół ORLEN Team, którego członkowie odnoszą spektakularne sukcesy w wielu dyscyplinach motoryzacyjnych, m.in. rajdach terenowych i szosowych czy zawodach driftowych. Od 2019 roku, dzięki współpracy z ROKiT Williams Racing i Robertem Kubicą, logo koncernu jest widoczne na torach Formuły 1 na całym świecie.

Jesteśmy dumni z faktu pozyskania tak ważnego sponsora dla polskiej kadry. To pokazuje, że nasze rodzime firmy dostrzegają potencjał tej dyscypliny w naszym kraju. Jesteśmy pewni, że imprezy z udziałem Reprezentacji Polski dostarczą wszystkim fanom wielu emocji. Przed nami najważniejsza w tym roku impreza dla biało-czerwonych, Speedway of Nations. Z takim sponsorem jak PKN ORLEN będzie jeszcze łatwiej myśleć o kolejnych sukcesach – powiedział Karol Lejman, Prezes Zarządu firmy One Sport, promotora Żużlowej Reprezentacji Polski.

Polska kadra już nie raz dawała kibicom powody do dumy i dostarczała sportowych emocji na najwyższym poziomie. Polscy żużlowcy są ośmiokrotnymi złotymi medalistami Drużynowego Pucharu Świata – rozgrywek, które poprzedzały wprowadzony w ubiegłym roku turniej Speedway of Nations.
Już w najbliższy weekend w ramach najważniejszej reprezentacyjnej imprezy żużlowej, po raz pierwszy w barwach ORLEN Team wystąpią m.in. Maciej Janowski, Bartosz Zmarzlik oraz Maksym Drabik.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ORLEN Team na 41. rajdzie Dakar

Kuba Przygoński zajął 4. miejsce w klasyfikacji samochodów, Adam Tomiczek odniósł życiowy sukces i uplasował się na 16 pozycji wśród motocyklistów, a Maćka Giemzę 
z TOP20 wykluczyła awaria sprzętu. Zawodnicy i sztab ORLEN Team podsumowali udany występ zespołu na rajdzie Dakar.

Nowoczesny gracz na rynku paliw i energetyki, największa firma w EŚW notowana w światowych zestawieniach Platts TOP250 czy Thompson Reuters TOP100. Dysponuje zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton ropy rocznie, a sprzedaż detaliczna prowadzi poprzez największą w regionie EŚW sieć blisko 2800 stacji paliw. PKN ORLEN jest również największym przemysłowym producentem energii elektrycznej o mocach na poziomie 1,9 GWe, zaś w obszarze wydobycia dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P) w Polsce i Kanadzie, które na koniec 2017 r. wyniosły 153 mln boe.

PKN ORLEN