...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

ORLEN Team z nowym logotypem. Nawiązuje do rosnącego zaangażowania koncernu w rozwój polskiego sportu.

  Poprzedni znak ORLEN Teamu powstał 20 lat temu. Do tej pory pod brandem zespołu występowali przedstawiciele sportów motorowych startujący w rajdach i wyścigach samochodowych, rajdach terenowych, żużlu, wodnej Formule 1 czy akrobacjach samolotowych. Twarzami ORLEN Teamu byli na przestrzeni ostatnich lat zarówno mistrzowie na czele z Robertem Kubicą, Bartoszem Zmarzlikiem czy Kajetanem Kajetanowiczem, jak […]

 

Poprzedni znak ORLEN Teamu powstał 20 lat temu. Do tej pory pod brandem
zespołu występowali przedstawiciele sportów motorowych startujący w rajdach i
wyścigach samochodowych, rajdach terenowych, żużlu, wodnej Formule 1 czy
akrobacjach samolotowych. Twarzami ORLEN Teamu byli na przestrzeni ostatnich
lat zarówno mistrzowie na czele z Robertem Kubicą, Bartoszem Zmarzlikiem czy
Kajetanem Kajetanowiczem, jak i ich młodzi następcy – Mateusz Cierniak czy
Kacper Sztuka.

Od nowego roku ORLEN Team będzie marką parasolową dla wszystkich
indywidualnych zawodników wspieranych przez koncern, reprezentujących też
takie dyscypliny jak lekkoatletyka, zapasy czy ultramaratony.

– Sponsoring sportu jest ważnym elementem realizacji strategii ORLEN. Wspiera
nasze działania marketingowe i biznes prowadzony na ponad 100 światowych
rynkach. Dzięki zaangażowaniu w sponsoring w 2023 roku osiągnęliśmy
rekordowe 1,9 mld zł ekwiwalentu reklamowego na krajowym rynku. Portfolio
naszych projektów sportowych w ostatnich latach dynamicznie rosło, dlatego
cały czas szukamy pól do optymalizacji działań marketingowych. Nowy logotyp
ORLEN Team nawiązuje do kompleksowej komunikacji, nastawionej na budowę
silnej, globalnie rozpoznawalnej marki ORLEN. Będzie wykorzystywany we
współpracy ze wszystkimi indywidualnymi sportowcami – mówi Agata Pniewska,
Dyrektor Wykonawczy ds. Sponsoringu ORLEN.

Odświeżony znak pozostaje spójny ze standardem korporacyjnym koncernu.
Tworzy zestawienie dwóch modułów w postaci logotypu ORLEN i Team. Drugi jest
stylizowany na podpis podkreślony dynamiczną linią i nawiązuje do autografów
składanych kibicom przez sportowców. To jednocześnie obietnica i gwarancja
jakości marki – zarówno zawodnika, jak i koncernu.

ORLEN to dzisiaj zdecydowanie największy i najbardziej aktywny sponsor
polskiego sportu. Wspiera 10 związków sportowych, kilkudziesięciu
indywidualnych zawodników, ponad 70 klubów sportowych i 2 komitety – Polski
Komitet Olimpijski i Polski Komitet Paralimpijski. Kompleksowość zaangażowania
koncernu w ten obszar widać także na polu sportu dzieci i młodzieży. W 2023 roku
programami ze wsparciem ORLEN objęto w Polsce blisko pół miliona
najmłodszyc

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Paliwo będzie jeszcze tańsze

W niedzielę odbyła się rządowa konferencja prasowa, na której premier Mateusz Morawiecki zapowiedział od 1 lutego 2022 roku obniżkę VAT z 23 do 8 procent. Całe wydarzenie skomentował Daniel Obajtek, który wspomniał o kolejnych obniżkach cen paliw.

Podczas audycji Polskiego Radia prezes zarządu Orlenu Daniel Obajtek stwierdził, że wprowadzona obniżka przyczyni się do znacznego spadku cen paliw, które w ostatnim czasie są znaczące dla całej polskie gospodarki.

To bardzo ważne dla całej gospodarki, bo paliwo jest cenotwórcze.

Daniel Obajtek dla Polskiego Radia

Dodał, że mimo inflacji, pandemii i innych czynników mamy najtańsze paliwo w Europie, co tego dowodem jest masowe skupywanie surowca przez Niemieckich kierowców na polskich stacjach. W ocenie Obajtka krajowe ceny paliw zależą w 80% od rządu, a w 20% od grupy Orlen. Ku zaskoczeniu słuchaczy zadeklarował, że jemu, jak i zarządowi największej spółki paliwowej w kraju nie zależy na wysokich cenach, a wręcz przeciwnie.

W tej chwili są one warte po 80 euro. A my dzięki temu zakupowi możemy utrzymywać niskie ceny paliwa. Ja mam prowadzić firmę tak, by generowała zyski, ale je się nie zawsze, wypracowuje marżą, można też szerokim wolumenem sprzedaży.

Danie Obajtek dla Polskiego Radia

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Daniel Obajtek powołany do rady nadzorczej Globe Trade Centre

Daniel Obajtek został powołany przez Otwarty Fundusz Emerytalny PZU "Złota Jesień", reprezentowany przez PTE PZU, na członka rady nadzorczej Globe Trade Centre. Równocześnie PZU odwołał swojego dotychczasowego reprezentanta ze składu rady nadzorczej GTC.

Jak podaje PZU w oficjalnym komunikacie GTC – spółka powołała na 3-letnia kadencję GTC (Globe Trade Centre) Daniel Obajtka – obecnego prezesa grupy Orlen. Jego kadencja rozpoczęła się z dniem 30 grudnia 2021 roku.

OFE PZU tzw. Złota Jesień jest akcjonariuszem Globe Trade Centre. Spółka posiada 41.714.000 akcji spółki, które stanowią  8,59 procent kapitału zakładowego. Równocześnie spółka uprawniona jest do 8,59 procent głosów na walnym zgromadzeniu.

Co ciekawe, większościowym udziałowcem GTC od kwietnia 2020 r. jest Optimum Ventures Magantokelap, fundusz kontrolowany pośrednio przez węgierski bank narodowy.

Czym jest Globe Trade Centre?

GTC to firma deweloperska budująca biurowce i galerie handlowe na terenie Europy Środkowej. Firma zyskała popularność dzięki projektowi, który ma powstać na terenie Warszawy. Projekt obejmuje budowę galerii i skweru wypoczynkowego na terenie Miasteczka Wilanów u zbiegu ulic Branickiego i Przyczółkowej.

Projekt Miasteczko Wilanów

Kim jest Daniel Obajtek?

To polski polityk, działacz samorządowy, menedżer i urzędnik. Od 2018 roku pełni funkcje obecnego prezesa polskiego koncernu paliwowo-energetycznego Orlen S.A. W 2021 roku o Danielu Obajtku było głośno z powodu afery znanej środowisku medialnemu, jako ,, Taśmy Obajtka”. Sprawa dotyczyła bardzo kontrowersyjnych zapisów telefonicznych opublikowanych przez dziennik ,,Gazeta Wyborcza”. Rozmowy pochodziły z 2009 roku  tj. z czasu sprawowania przez niego urzędu wójta gminy Pcim. Obszerny materiał zawierał treść wielogodzinnych rozmów telefonicznych Obajtka z partnerami biznesowymi, które miały świadczyć o złożeniu niezgodnych z prawdą depozycji w sprawie dzielenia funkcji wójta z kierowaniem spółką TT Plast.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Fuzja Lotosu z Orlenem coraz bliżej finalizacji?

Orlen

PKN Orlen jest w trakcie rozmów ws. fuzji z Grupą Lotos. Proces ulegnie finalizacji najpewniej w pierwszej połowie przyszłego roku.

Komisja Europejska w połowie listopada wyraziła zgodę na wydłużenie do 14 stycznia 2022 terminu na realizację środków zaradczych. Poprzedni termin upłynął 14 listopada. PKN Orlen podaje, że wydłużenie terminu wynika z konieczności sfinalizowania procesu negocjacyjnego z partnerami.

Wszystko może wydarzyć. To jest biznes związany z bezpieczeństwem energetycznym. Decyzja leży też po stronie naszych partnerów, którzy poprosili nas o dodatkowy czas w celu uzyskania zgód korporacyjnych.

PKN Orlen, Daniel Obajtek

Prezes Orlen podkreślił także, że decyzja KE nie wpływa na termin zakończenia procesu przejęcia Lotosu planowanego na I półrocze 2022 roku. Jak zaznaczył, priorytetem jest przeprowadzenie transakcji w taki sposób, by była ona korzystna dla polskiej gospodarki, obu spółek i ich klientów. PKN Orlen ma przejąć Grupę Lotos w transakcji bezgotówkowej, poprzez wymianę akcji. Do KE złożony zostanie komplet warunkowych umów sprzedaży na rzecz inwestorów wszystkich aktywów wskazanych przez Komisję.

Proces przejęcia Grupy Lotos przez płocki koncern został zainicjowany w lutym 2018 r. podpisaniem listu intencyjnego ze Skarbem Państwa.

Adam Daniluk

PKN ORLEN wspiera polskie przedsiębiorstwa!

PKN ORLEN

PKN ORLEN konsekwentnie rozwija współpracę z polskimi przedsiębiorstwami, oferując na stacjach w kraju i za granicą coraz więcej produktów wytworzonych w Polsce. Kampania #WspieramyPolskę, którą przygotował koncern, ma wzmocnić postawy konsumenckie i zachęcić Polaków do świadomego wybierania produktów rodzimych firm. W ten sposób spółka wspiera polską gospodarkę i promuje ideę nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego.

Polityka rządu jest mocno ukierunkowana na wspieranie polskich przedsiębiorstw, bo to one napędzają naszą gospodarkę, dają jej silny impuls do rozwoju. Rządowy program pomocowy pozwolił na utrzymanie produkcji i ochronę wielu miejsc pracy. Beneficjentami Tarczy Antykryzysowej są również przedsiębiorcy, którzy współpracują biznesowo z PKN ORLEN. Wspólne działania procentują. Dzięki zamówieniom z ORLENu firmy utrzymują miejsca pracy i mogą dalej dynamicznie się rozwijać. Z kolei koncern może oferować swoim klientom coraz więcej krajowych produktów, które są gwarancją wysokiej jakości.

Jacek Sasin, Wicepremier i Minister Aktywów Państwowych

PKN ORLEN od dwóch lat poszerza dostępność produktów wytworzonych w Polsce. Aktualnie koncern współpracuje już z ponad 170 polskimi firmami, a ich produkty stanowią 85% asortymentu pozapaliwowego na stacjach ORLEN w Polsce.

PKN ORLEN, jako silna firma, rozszerzył współpracę biznesową z polskimi producentami właśnie w czasie pandemii. Szeroko wychodzimy z nową kampanią #WspieramyPolskę, ponieważ każdy z nas powinien dołożyć swoją cegiełkę dla wsparcia krajowej gospodarki, tak aby ponownie zdynamizować jej funkcjonowanie. Dla nas takim działaniem jest współpraca z polskimi producentami. W tym celu wykorzystujemy całą naszą sieć detaliczną, nie tylko w Polsce, ale też za granicą.

Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN

Obecnie już blisko 30% sprzedaży pozapaliwowej w Czechach i na Słowacji stanowią produkty wytworzone w Polsce, a 20% na Litwie. Z rodzimymi produktami PKN ORLEN wkracza również na niemiecki rynek. Aż 75% całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi produkt ORLEN Oil. W ofercie pozapaliwowej na niemieckich stacjach znaleźć też można lody i soki od polskich producentów.

Przykładem wsparcia polskiej przedsiębiorczości, a jednocześnie rozwoju biznesu, jest współpraca z firmą Brubeck – krajowym producentem masek ochronnych, które są dostępne na stacjach ORLEN.

Współpraca z PKN ORLEN w trudnym czasie pandemii pozwoliła nam uratować ponad 400 miejsc pracy, zarówno w naszym zakładzie, jak i w kilkunastu kooperujących z nami szwalniach w regionie. W trakcie pracy nad dwuwarstwową permanentnie antybakteryjną maską, którą obecnie dostarczamy na stacje ORLEN, rozszerzyliśmy prowadzone badania i w ich efekcie opracowaliśmy technologię produkcji higienicznej wielorazowej maski, która niszczy wirusy z grupy koronawirusów i inne wirusy typu otoczkowego, w tym wirus grypy.

Dominik Kosuń, Dyrektor Zarządzający marki Brubeck

pomoc polskim przedsiębiorcom
źródło: Biuro prasowe ORLEN

Firmie Secpol, producentowi Sękacza Królewskiego, nawiązanie współpracy z PKN ORLEN umożliwiło zwiększenie wartości nowych zamówień o ponad 15%, o tyle samo wzrosła też produkcja. Przełożyło się to na zatrudnienie 10 nowych pracowników.

 Rozpoczęliśmy współpracę z PKN ORLEN w 2014 roku, po serii testów innowacyjnej formy marki Sękacz Królewski. Od tego czasu rosną nasze obroty i zyskujemy kolejnych wiernych konsumentów. Wprowadzenie Sękacza Królewskiego na półki stacji ORLEN dało nam ogólnokrajową rozpoznawalność, prestiż oraz zwiększyło możliwości rozwoju.

Adrian Lach, Dyrektor Handlowy Secpol

Z kolei współpraca PKN ORLEN z firmą Bracia Sadownicy zaowocowała zwiększeniem obrotów o 5% producenta soków, lepszą dostępnością produktów, a tym samym większą rozpoznawalnością marki.

Zamrożenie gospodarki oraz powolny powrót do nowej normalności odbijają silne piętno na kondycji finansowej młodych, lokalnych firm, a co za tym idzie na stabilności stworzonych przez nie miejsc pracy. Dlatego tak ważne jest realne wsparcie oferowane przez polskie firmy, takie jak PKN ORLEN.

Adam Jędrzejewski, Właściciel Braci Sadowników

Współpraca z PKN ORLEN pozwoliła przetrwać czas pandemii firmie Nowel, która od 1 stycznia do końca maja br. odnotowała wzrost zamówień o 60% w stosunku do poprzedniego roku.

Jesteśmy rodzinną piekarnią, która funkcjonuje na rynku już niemal od stu lat i we współpracy z kontrahentami cenimy wartości, które sami wyznajemy – poszanowanie tradycji, przestrzeganie jakości i stawianie na lokalne produkty. Nasze produkty eksportujemy również za granicę, ponieważ polskie pieczywo doceniają także konsumenci z innych krajów. Dla nas kluczowy jest jednak rodzimy rynek. Dzięki współpracy z PKN ORLEN dostarczamy setkom tysięcy Polaków pieczywo najwyższej jakości, które codziennie produkujemy w naszym zakładzie w Legionowie.

Michał Zajezierski, Wiceprezes firmy Nowel

Współpraca koncernu z rodzimymi przedsiębiorstwami spełnia oczekiwania klientów. Według badań, 75% Polaków uważa, że krajowe koncerny, takie jak PKN ORLEN, powinni aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów. Prawie 90% Polaków do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a 80% badanych uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne.

Kampania #WspieramyPolskę ma jeszcze bardziej wzmocnić postawy konsumenckie. Będzie ją można zobaczyć już od 22 czerwca m.in. w telewizji i internecie. Wcześniej, bo 20 czerwca, w Polskę wyruszy 21-metrowa ciężarówka. Odwiedzi 50 miejsc w całym kraju, w których PKN ORLEN będzie promować polskie produkty i polskich producentów. Każdy, kto weźmie udział w tej inicjatywie i zajrzy do ciężarówki, będzie mógł skosztować znakomitych polskich produktów regionalnych.

 

Atrakcji będzie znacznie więcej, także sportowych, ponieważ dla PKN ORLEN przejawem nowoczesnego patriotyzmu jest również wspieranie polskich sportowców. Odwiedzający ciężarówkę będą więc mogli poczuć się jak Robert Kubica, jadąc w symulatorze Formuły 1 lub zmierzyć swój czas reakcji na tzw. refleksomierzu. A wszystko przy udziale znakomitych sportowców należących do Grupy Sportowej ORLEN i ORLEN Team. Pierwsze miejscowości na trasie trucka to Wyszków i Rypin. Kolejne będą ogłaszane na fanpage’u Fundacji ORLEN.


Źródło: Biuro prasowe PKN ORLEN

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

W tym tygodniu w esporcie: Puki Style, Honoris, Red Bull, Orlen, Oponeo, Devils.one, Astralis, Le Mans, Blast, Rainbow Six

Moda na esport trwa! Puki Style w rankingu popularnosci deklasuje Roberta Lewandowskiego, a Red Bull zostaje sponsorem nowej organizacji Neo i Taza. Orlen i Oponeo z kolejnymi aktywacjami, a wszystkie rozgrywki i turnieje trwają w najlepsze!

Przeglad wydarzen esport ESE

Puki Style popularniejszym sportowcem niż Robert Lewandowski!

puki lewy
Fot. TVP Sport

Nie milknie echo wielkiego sukcesu K1CK esports, które zajęło drugie miejsce na EU Masters. Czołowy zawodnik drużyny – Łukasz 'Puki Style’ Zygmunciak, w plebiscycie na ulubionego sportowca zdeklasował Roberta Lewandowskiego. W półfinałowym starciu plebiscytu organizowanego przez TVP Sport zdobył aż 82% głosów poparcia. Dla wielu fanów sportów tradycyjnego to ogromny szok. Czy to już zmiana pokoleniowa? Na pewno nie powinniśmy obawiać się esportu i powoli się z nim oswajajmy. Wygląda na to,  że będzie odgrywał coraz istotniejsza rolę.

Legendy Counter-Strike zakładają HONORIS. Red Bull sponsorem

Honoris
Fot. Honoris

Dwóch legendarnych zawodników i wielokrotnych zdobywców trofeów w grze Counter-Strike stworzyło nową organizacje. Filip 'Neo’ Kubski oraz Wiktor 'Taz’ Wojtas połączyli siły i powołali Honoris. Pierwszym sponsorem organizacji została marka Red Bull. Honoris będzie posiadało dywizje Counter-Strike i ma aspiracje dołączyć do najlepszych drużyn na świecie.

Orlen Stay & Play – włącz się do gry

Orlen stay and play
Fot. Orlen

Orlen z kolejnym projektem skierowanym do świata esportu. Wystartowała akcjach Stay&Play w ramach której przeprowadzane będą rozgrywki w grach Assetto Corsa oraz Rocket League. W rozgrywkach udział weźmie ponad 40 członków Orlen Team oraz Grupy Sportowej Orlen.

Oponeo poprzez simaracing wchodzi w świat esportu!

Oponeo jest kolejną marką, która zostaje sponsorem simracingu!  Działania z tradycyjnego motorsportu przenosi do digital motorsportu. Oponeo zostało tytularnym sponsorem Oponeo Rallycross Challenge, które będą rozgrywane w ramach Mistrzostw Polski Digital Motorsport. Poza partnerstwem tytularnym, marka będzie widoczna na obrandowanych samochodach wewnątrz wirtualnej rozgrywki.

Devils.one rekrutuje młode talenty w projekcie Adepci Summoner’s Rift

devils.one
Fot. Devils.one

Czołowa polska organizacja sportów elektronicznych oraz lider w dziedzinie esportowego scoutingu — devils.one, rozpoczyna akcję Adepci Summoner’s Rift skierowaną do młodych, aspirujących graczy League of Legends w wieku 13-16 lat. Zapisy do turnieju właśnie ruszyły i potrwają do 26 maja. To szansa dla tych, którzy grając w domowym zaciszu, marzyli o byciu profesjonalnym zawodnikiem. Fundatorem nagrody głównej jest Riot Games, twórca gry League of Legends, dzięki któremu 10 zawodników weźmie udział w tygodniowym Esports Skills Camp, podczas którego uczestnicy pod czujnym okiem trenerów szlifować będą swoje umiejętności

Paczka zagrała i zebrała ponad 300 tysięcy złotych

331 tysięcy złotych zebrało łącznie 80 streamerów grających w gry w czasie ostatniego weekendu. Kwota zostanie przeznaczona na zakup komputerów dla dzieci wykluczonych cyfrowo. Planem był zakup 50ciu urządzeń, ale jest szansa że liczba ta znacznie się powiększy. Pisaliśmy o tym pod koniec zeszłego tygodnia.

Rainbow Six Polish Masters na antenie Polsat Games

Fot. Ubisoft

Rainbow Six Polish Masters, największe rozgrywki Rainbow Six Siege w Polsce transmitowane będą w telewizji na antenie Polsat Games. W walce o mistrzowski tytuł i nagrody z puli wynoszącej 60 000 złotych zobaczymy osiem drużyn. Rainbow Six Polish Masters to oficjalne rozgrywki Ubisoft Polska o randze Mistrzostw Polski, które są kontynuacją Rainbow Six Masters League. Do turnieju przystąpią najlepsi zawodnicy w kraju, reprezentujący sześć zaproszonych organizacji i dwie, które awans uzyskały poprzez kwalifikacje. Wśród uczestników znaleźli się: AVEZ Esport, Izako Boars, Actina PACT, PRIDE, Invicta Gaming, Teetres SLAVGENT, .PS4 oraz Hummingbirds.

Astralis wygrywa europejskie ESL One Road to Rio

W miniony weekend zakończył się prestiżowy turniej ESL One Road to Rio w grze Counter-Strike, który znajduje się cyklem kwalifikacyjnym do CS:GO Major. Bezkonkurencyjna okazała się duńska drużyna Astralis, która w wielkim finale pokonała G2 Esports. Polskie drużyny nie zakwalifikowały się do tych rozgrywek.

Restrukturyzacja Starcraft II i Warcraft III ESL Pro Tour

Rozgrywki StarCraft® II & Warcraft® III przenoszą się do internetu i zakończą się finałami
Masters Championship w 2021 roku. Rozgrywki rozszerzono o dodatkowe 75 dni w porównaniu do oryginalnego harmonogramu z czterema turniejami na żywo. ESL Pro Tour będzie miał w tym roku trzy sezony i rozgrywany będzie w całości przez internet. Po zmianach w ESL Pro Tour ilość transmitowanych treści wzrośnie niemalże czterokrotnie. Jest to zgodne ze zmianami również w kalendarzach innych gier, co jest konsekwencją przenoszenia się turniejów do online.

24 godzinny wirtualny wyścig Le Mans zamiast tradycyjnego

Le Mans
Fot. Swipe Right

ACO i FIA WEC ogłosiły, że w oryginalnej dacie 13-14 czerwca sławny 24 godzinny wyscig Le Mans odbędzie się w formule wirtualnej. Profesjonalne zespoły wystawią czteroosobowe zespoły składające się z dwóch profesjonalnych zawodników tradycyjnego motorsportu i dwóch profesjonalnych simracerów. Ich areną zmagań będzie gra rFactor 2. Oryginalny Le Mans został przełożony na 19-20 września 2020.

Blast pozyskuje 12.5 miliona euro dofinansowania

Jeden z wiodących organizatorów turniejów esportowych na świecie – Blast, zebrał 12.5 miliona euro dofinansowania, które posłużą na przyśpieszenie dalszego wzrostu organizacji. W planach są kolejne projekty. W ostatnim czasie Blast zaistniał również w Polsce, poprzez projekt Blast Rising, realizowany wspólnie z Fantasyexpo.

PlayStation 4 osiągnęło pułap 110 milionów sprzedanych konsol

W oczekiwaniu na premiery konsol nowej generacji takich jak PlayStation 5, Sony publikuje wyniki sprzedaży jej obecnej konsoli, czwartej generacji, która osiągnęła poziom 110 milionów sprzedanych sztuk. Dla porównania PlayStation 3 sprzedało się w liczbie 87,4 mln sztuk, PS2 – 155 mln, PS1 – 102,5mln.

Tydzień temu pisaliśmy o K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Banku, Śląsku Wrocław, czy Esport Pro Tour

W tym tygodniu w esporcie: K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Bank, Śląsk Wrocław, Esport Pro Tour

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

ORLEN tytularnym sponsorem Alfa Romeo Racing

Kubica Alfa Romeo Orlen

PKN ORLEN został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing w sezonie 2020 Formuły 1. W ramach współpracy Robert Kubica dołączy do zespołu, a logotyp ORLEN będzie głównym elementem malowania bolidu i kombinezonów. Nazwa Koncernu będzie również używana w oficjalnej komunikacji zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN. Zupełnie nowym obszarem współpracy pomiędzy PKN ORLEN a zespołem będzie szkolenie młodzieży, w ramach ORLEN Akademii Kartingowej, prowadzonej przez Sauber Motorsport. Specjalnie dla Brief.pl, komentuje Adam Burak, Dyrektor Wykonawczy ds. Komunikacji Korporacyjnej. PKN ORLEN jest partnerem 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

W sporcie podobnie jak w biznesie, bardzo ważna jest konsekwencja. Kiedy w ubiegłym roku wspieraliśmy powrót Roberta Kubicy do Formuły 1, wiedzieliśmy, że tworzymy historię sportu, ale też otwieramy nowy rozdział w historii marki ORLEN. Miniony sezon przerósł nasze oczekiwania w kontekście korzyści uzyskiwanych dzięki obecności w najbardziej prestiżowych wyścigach świata. Sama wartość ekspozycji naszego logotypu po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł, znacząco zwiększyliśmy również zyski sieci detalicznej. Budowa globalnej rozpoznawalności marki pozwoliła nam też na rozpoczęcie procesu co-brandingu, w ramach którego docelowo wszystkie europejskie stacje naszej sieci mają działać pod jednym szyldem. Dziś robimy kolejny ważny krok na tej drodze wiążąc się z zespołem o olbrzymiej tradycji i historii. Naszym ambasadorem pozostaje Robert Kubica, niezmiennie lubiany, jeden z najszybszych kierowców świata.

Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN

Robert Kubica Daniel Obajtek
Robert Kubica i Daniel Obajtek, fot. PKN Orlen

 

Nasza współpraca z PKN ORLEN dotychczas układała się świetnie i cieszę się, że zostajemy razem na kolejny sezon. Zaczynam nowy rozdział w karierze dołączając do Alfa Romeo Racing ORLEN. To zespół, który zajmuje szczególne miejsce w moim sercu i miło będzie zobaczyć znajome twarze, które pamiętam jeszcze z Hinwil. Czas i okoliczności się zmieniły, ale jestem przekonany, że determinacja i głód sukcesu pozostaną niezmienne. Liczę, że moje doświadczenie pozwoli nam wspólnie wykorzystać szanse, które czekają w nadchodzącym sezonie.

Robert Kubica

W ramach pakietu sponsorskiego, w stosunku do ubiegłego sezonu, znacząco zwiększy się ekspozycja marki ORLEN. Logotyp Koncernu znajdzie się w oficjalnej nazwie zespołu, a cała komunikacja będzie prowadzona z wykorzystaniem nazwy Alfa Romeo Racing ORLEN. Logotyp z orłem pojawi się na bolidach zespołu, m.in. na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Widoczny będzie także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców. Dodatkowo logotyp Koncernu znajdzie się na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome. Umowa z Alfa Romeo Racing przewiduje ponadto, znacznie większe niż do tej pory, zaangażowanie kierowców i członków zespołu w działania eventowe PKN ORLEN, w tym w szczególności wsparcie organizowanej przez Koncern największej imprezy motoryzacyjnej w Polsce, VERVA Street Racing. Dotyczy to także Roberta Kubicy, który zostanie rezerwowym kierowcą Alfa Romeo Racing ORLEN.

 

W ramach współpracy, do ORLEN Akademii Kartingowej prowadzonej przez Sauber Motorsport, szwajcarską firmę, która prowadzi i zarządza Alfa Romeo Racing w Formule 1, dołączy trzech młodych kierowców z Polski. Jest to kontynuacja działań rozpoczętych przez Koncern w 2018 roku, mających na celu wyłonienie i wyszkolenie następców Roberta Kubicy. Firma jest sponsorem strategicznym polskich serii kartingowych W nadchodzącym sezonie wystartuje w nich ok. 200 zawodników, w tym 30 młodych kierowców nominowanych do Akademii ORLEN Team.

bolid Alfa Romeo Racing ORLEN
fot. PKN Orlen
Alfa Romeo Racing ORLEN
fot. PKN Orlen

 

 

 

 

 

 

 

Gdy PKN ORLEN wjechał z Robertem Kubicą na tory Formuły 1, współpraca ta stała się główną osią komunikacji marki. Co więcej, okazała się marketingowym strzałem w dziesiątkę. Wartość ekspozycji logotypu ORLEN po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł. F1 należy do jednej z najchętniej oglądanych dyscyplin o potencjalnym zasięgu szacowanym na niemal ¼ całej populacji globu. W dodatku cieszy się wielkim prestiżem w świecie sportu, który umożliwia nieosiągalną dotąd ekspozycję polskiej marki na arenie międzynarodowej. Nasza decyzja o wejściu w Formułę 1 była więc działaniem przemyślanym. Będzie ono wsparciem dla rozpoczętego przez nas procesu ujednolicania wizerunku sieci stacji, które będą funkcjonować pod jednym szyldem. ORLEN prowadzi działalność na sześciu rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie. W Europie Środkowo-Wschodniej ma ponad 2800 stacji paliw, a jego produkty petrochemiczne i rafineryjne docierają na sześć kontynentów do ponad 100 krajów. Zaangażowanie w Kubicę i F1 pozwoliło nam pobić kolejne rekordy w segmencie detalicznym, gdzie zysk operacyjny w III kwartale 2019 wzrósł o prawie 600 mln zł w porównaniu do danych sprzed roku. Od początku podkreślaliśmy, że nasze działania sponsoringowe traktujemy długofalowo, dlatego nadal jesteśmy z Robertem i wzmacniamy pozycję marki poprzez współpracę Alfa Romeo Racing ORLEN.

Adam Burak, Dyrektor Wykonawczy ds. Komunikacji Korporacyjnej

Z przeprowadzonych przez spółkę analiz efektywności wynika, że udział Roberta Kubicy w tegorocznych wyścigach Formuły 1 przyczynił się w Polsce do wzrostu oglądalności tej dyscypliny o ponad 630%. Globalny ekwiwalent z ekspozycji marki ORLEN podczas transmisji telewizyjnych po 16 wyścigach sezonu 2019 przekroczył 110 mln zł. Według badań ARC Rynek i Opinia w ciągu całego sezonu znacząco wzrosła też znajomość marki ORLEN jako sponsora Roberta Kubicy. W tych samych badaniach co piąty polski kierowca zadeklarował, że ze względu na wsparcie przez koncern Roberta Kubicy częściej korzysta z oferty stacji ORLEN. Potwierdzeniem tego był istotny wzrost sprzedaży w detalu. Zysk operacyjny w tym segmencie po III kwartałach 2019 r. wzrósł o prawie 600 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. O 4 proc. wzrosła sprzedaż paliw w całej Grupie, wyraźnie zwiększyła się też sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wiemy jak będą wyglądać medale ORLEN Warsaw Marathon!

Dla biegaczy w trakcie przygotowań do maratonu, moment poznania wyglądu medalu jest jednym z najbardziej oczekiwanych. Jak prezentuje się tegoroczny egzemplarz?

Niezależnie od tego, czy jest to pierwszy medal, czy jeden z wielu, zawsze budzi on ogromne emocje. To już siódma edycja Narodowego Święta Biegania i siódmy medal. Dla wielu biegaczy, zwłaszcza startujących w ORLEN Warsaw Marathon od początku, to świadectwo sukcesu i ewolucji imprezy, która z roku na rok bije kolejne rekordy frekwencji. Zatem jaki będzie ten siódmy medal?

– Narodowe Święto Biegania to maraton miejski osadzony na ulicach Warszawy, dlatego po raz kolejny inspirowaliśmy się stolicą Polski. To na jej ulicach, już 14 kwietnia pojawią się biegacze, żeby razem z nami uczestniczyć w siódmej edycji imprezy – mówi Anna Ziobroń, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów  PKN ORLEN.

Medal to połączenie dwóch motywów: stolicy kraju i kolejnego częstego motywu medalowego w ORLEN Warsaw Marathon – obrysu Polski. Bryła reprezentuje kraj i miasto, a to wszystko koronuje liczba siedem, wpisana w odznaczenie. Jedno jest pewne – każdy otrzyma na mecie wspaniałą pamiątkę przebiegnięcia tegorocznej edycji Narodowego Święta Biegania. Złote medale zawisną na szyjach maratończyków, srebrne zaś są przeznaczone dla uczestników biegu na 10 kilometrów.

Medalowe karty zostały odkryte. Organizatorzy zapewniają, że w następnej kolejności zostanie ogłoszona koszulka, która, chociaż jeszcze nieznana, również wzbudza wśród uczestników ogromne emocje. Kiedy poznamy jej wygląd? Już wkrótce zaprezentujemy grafiki, które przygotowaliśmy na koszulki biegowe na oba dystanse ORLEN Warsaw Marathon, a niebawem ogłosimy również to, na co szczególnie wszyscy czekają – pełne składy pakietów startowych – dodaje Anna Ziobroń.

Szczegóły dotyczące wydarzenia dostępne są na www.orlenmarathon.pl.

Nowoczesny gracz na rynku paliw i energetyki, największa firma w EŚW notowana w światowych zestawieniach Platts TOP250 czy Thompson Reuters TOP100. Dysponuje zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton ropy rocznie, a sprzedaż detaliczna prowadzi poprzez największą w regionie EŚW sieć blisko 2800 stacji paliw. PKN ORLEN jest również największym przemysłowym producentem energii elektrycznej o mocach na poziomie 1,9 GWe, zaś w obszarze wydobycia dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P) w Polsce i Kanadzie, które na koniec 2017 r. wyniosły 153 mln boe.

PKN ORLEN

„Pijcie polskie soki” – tekst ekspercki Piotra Lutka

Dojrzewamy jako konsumenci. Świadomie kupujemy regionalne i krajowe produkty wysokiej jakości, budując przy tym marki miejsc, z których pochodzą.

Uwielbiam Włochy. W zasadzie każdy wyjazd wakacyjny może być w tamtym kierunku. W tej miłości nie jestem ani pierwszy, ani ostatni. To, co może mnie różnić od pozostałych miłośników to pierwiastek zawodowy, który daje znać o sobie podczas każdej wizyty. Bo przecież doskonale wiem, że oliwę, szynkę, sery czy wino należy przed powrotem do kraju kupić w supermarkecie. Oczywiście najlepiej byłoby zagłębić się w prowincję i poszukać bezpośrednich wytwórców, ale na to zazwyczaj nie ma czasu. A i tak tuż przed granicą zatrzymuję się na ostatnim Autogrillu (być może jest ktoś kto tego nie doświadczył – sieciowe połączenie stacji benzynowej i restauracji przy autostradach) i kupuję dodatkowo kilka specjałów. Przede wszystkim w hołdzie włoskiemu podejściu do efektu pochodzenia.

Pracuję z miastami i regionami ponad 10 lat. Równocześnie realizuję również projekty dla przedsiębiorstw. Bardzo często tych z sektora spożywczego. Mam więc doskonały ogląd sytuacji, a moja rodzina ewidentny motyw do wybrzydzania na standardowe produkty dostępne w detalu. Wiem kto produkuje doskonały olej rzepakowy, a kto dojrzewające sery żółte. Wiem też, gdzie zjeść niesamowitą babkę ziemniaczaną i u kogo kupić wysokoprocentową palinkę (karpacki wynalazek z owoców). To kapitał człowieka zajmującego się budowaniem marek miejsc.

Żałuję przy tym, że w wielu przypadkach te produkty, oparte o unikalne receptury i niezwykle smaczne są dostępne w bardzo wąskiej dystrybucji lub jedynie incydentalnie, przy okazji kulinarnych spędów typu jarmarcznego. To dziś największa bolączka i element, który spowalnia kreowanie wizerunku polskich produktów spożywczych i kulinarnych i nie pozwala realizować odpowiedniej premii cenowej. A należy się nam ona jak psu kość. Po latach zachwytów nad towarami eksportowymi, dojrzeliśmy jako konsumenci. Dojrzał też nasz etnocentryzm konsumencki. Nie jest zapalczywy, ale coraz bardziej świadomy. I słusznie, bo polskie jedzenie to bardzo efektywna mieszanka wielowiekowego dziedzictwa i coraz lepszego reżimu i zaawansowania technologicznego. Rozumiemy to i doceniamy. Czas z tym wyjść szeroko i dać szansę poznać się od tej strony. Na pierwszy rzut nie ma lepszego kanału dystrybucji aniżeli stacje benzynowe. Co nie znaczy, że to wystarczy. Brakuje regionalnych mechanizmów promocyjnych i trwałości kluczowych procesów. Ale Włosi też od czegoś zaczynali.

 Piotr Lutek – Absolwent Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz The Chartered Institute of Marketing. Przez blisko 15 lat związany z międzynarodowymi i krajowymi firmami z różnych kategorii jako menadżer marketingu, dyrektor sprzedaży i doradca. Jako kluczowe umiejętności wskazuje strategiczne zarządzanie marką z wykorzystaniem obszaru badań marketingowych. Członek PTBRiO.

Od 2007 roku założyciel i Prezes Zarządu Synergia Sp. z o.o., firmy doradczej specjalizującej się w budowaniu i pobudzaniu marek produktów, usług i miejsc. Kierownik ponad 30 projektów doradczych w zakresie marki i jej komunikacji dla klientów samorządowych i przedsiębiorstw. Autor kilkudziesięciu publikacji dotyczących marketingu, marki i komunikacji promocyjnej. Współzałożyciel firmy badawczo-doradczej BlueFox integrującej zaawansowane metody pomiaru deklaratywnych i niedeklaratywnych danych o zachowaniach konsumentów..
Ekspert w zakresie przekładania rezultatów badawczych w unikalne rozwiązania rynkowe, w tym kreowanie nowych kategorii produktów i budowanie aliansów rynkowych. Doświadczenia i zainteresowania badawcze związane z insightami konsumenckimi, konsultingiem badawczym, marką (strategia, pozycjonowanie, komunikacja), produktem (innowacje, optymalizacja, ceny), oraz U&A (potrzeby, motywacje, segmentacje).

Nowoczesny gracz na rynku paliw i energetyki, największa firma w EŚW notowana w światowych zestawieniach Platts TOP250 czy Thompson Reuters TOP100. Dysponuje zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton ropy rocznie, a sprzedaż detaliczna prowadzi poprzez największą w regionie EŚW sieć blisko 2800 stacji paliw. PKN ORLEN jest również największym przemysłowym producentem energii elektrycznej o mocach na poziomie 1,9 GWe, zaś w obszarze wydobycia dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P) w Polsce i Kanadzie, które na koniec 2017 r. wyniosły 153 mln boe.

PKN ORLEN

„Pijcie polskie soki”- tekst ekspercki Jarosława Górskiego

Orlen wystartował z promocją kampanii "Pij polskie soki" mającą promować krajowe i regionalne produkty wśród swoich klientów. Do sprzedaży detalicznej w sieci stacji paliw w całej Polsce zostały wprowadzone soki polskich producentów. Dlaczego chętnie kupujemy polskie produkty?

Rozszerzenie oferty stacji paliw Orlen o szereg produktów spożywczych regionalnego pochodzenia zostało poprzedzone przeprowadzeniem badań, z których wynika między innymi, że „87% respondentów (w tym kierowców) zachęca do zakupu informacja o krajowym pochodzeniu produktów”, jak również, że „80% biorących udział w badaniu uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne”. Takie wyniki badań nie powinny już dziś nikogo zaskakiwać, gdyż od wielu lat obserwujemy umacniający się trend patriotyzmu zakupowego, czyli wzrost preferencji konsumentów do rodzimych produktów. Rodzimych, czyli krajowych, niekiedy także regionalnych, lokalnych, odwołujących się do pewnych tradycji wytwórczych, czy handlowych. Patriotyzm zakupowy nierozerwalnie łączy się więc z sentymentem zakupowym – przywiązaniem do miejsca pochodzenia, do historii, czasem tęsknotą za dobrymi doświadczeniami z przeszłości.

To, że kupujący coraz baczniej przyglądają się pochodzeniu kupowanych produktów i zastanawiają, co z tego pochodzenia wynika, jest przejawem jeszcze ważniejszego trendu: cena ustępuje jakości w kryteriach wyborów konsumenckich. Klienci stają się coraz bardziej wymagający, a to w sposób oczywisty oznacza konieczność podnoszenia standardów jakości. Można to rozumieć jako wzrost dojrzałości konsumentów, co w praktyce oznacza ich większą świadomość tego, z czego wynika jakość produktów. W przypadku produktów spożywczych za jakość odpowiadają użyte składniki, walory smakowe, świeżość, walory zdrowotne itd. Te elementy jakości często wynikają natomiast z konkretnego pochodzenia i sposobu wytwarzania produktów – charakterystycznego dla regionu czy producenta. Ta zależność jakości od miejsca pochodzenia i metod produkcji jest coraz czytelniejsza nie tylko dla producentów i sprzedawców, ale także dla kupujących – zwłaszcza dla konsumentów produktów spożywczych. Cenimy sobie francuskie sery, włoskie wędliny, a wina: zarówno włoskie, jak i francuskie. Ale coraz częściej szukamy tych produktów w Polsce, wybierając sery warmińsko-mazurskie, podlaskie, czy małopolskie, próbując lubuskich i podkarpackich win.

Wielu producentów wykorzystuje więc swoje regionalne pochodzenie dla zbudowania silnych marek, za którymi stoi wyróżniająca jakość i … coś jeszcze. Coś, co w marce jest najważniejsze, czyli wartości. W przypadku oparcia marki na regionalnym pochodzeniu są to wartości patriotyczne, związane m.in. z szacunkiem do tradycji, ale też wspieraniem lokalnej gospodarki.

Niektórzy konsumenci wybierają produkty krajowego pochodzenia nie tylko dlatego, że są dla nich obietnicą wysokiej jakości, ale kierują się także przesłankami moralnymi. Szukają wyższej racji dla swoich wyborów, niż tylko takiej, że sprawiają sobie przyjemność (zaspokajają potrzeby), wydając przy tym pieniądze. Taka postawa wpisuje się w szerszy nurt nazywany „meaningful economy”, czyli ekonomia sensu. Konsumenci chcą wiedzieć, że ich zachowania mają jakiś sens, który wyrasta poza prozaiczny fakt dokonania prostej, przyziemnej czynności, jaką jest np. zakup soku. Chcą widzieć w swojej decyzji element jakiejś wyższej racji – np. że dokonany wybór jest korzystny dla środowiska naturalnego, czy wspiera lokalny rynek pracy.

Z tego punktu widzenia można się cieszyć, że na rynku pojawia się oferta, która pozwala konsumentom nawet w przypadku szybkich zakupów produktów spożywczych – z jakimi mamy do czynienia będąc w podróży, zatrzymując się na stacjach paliw – wybierać produkty w sposób odpowiedzialny. Odpowiedzialny, czyli taki, w którym wartości patriotyczne nie muszą być wybierane kosztem rezygnacji z wysokiej jakości produktów.

 

dr Jarosław Górski – adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, członek zarządu Fundacji Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc, doradca prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego. Specjalizuje się w marketingu terytorialnym, w szczególności w tematyce strategii marek miejsc oraz etnocentryzmu konsumenckiego.

 

Nowoczesny gracz na rynku paliw i energetyki, największa firma w EŚW notowana w światowych zestawieniach Platts TOP250 czy Thompson Reuters TOP100. Dysponuje zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton ropy rocznie, a sprzedaż detaliczna prowadzi poprzez największą w regionie EŚW sieć blisko 2800 stacji paliw. PKN ORLEN jest również największym przemysłowym producentem energii elektrycznej o mocach na poziomie 1,9 GWe, zaś w obszarze wydobycia dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P) w Polsce i Kanadzie, które na koniec 2017 r. wyniosły 153 mln boe.

PKN ORLEN