...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Zakupy modowe w dobie Covid-19. Jak pandemia wpłynęła na decyzje zakupowe w branży fashion? [RAPORT]

W artykule znajdują się linki afiliacyjne. Po kliknięciu w nie, zostaniesz przeniesiony na stronę reklamodawcy, gdzie będziesz mógł zapoznać się z konkretną ofertą na produkt lub usługę. Klikając w linki afiliacyjne nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę redakcji brief.pl i naszą niezależność.

Od strony biznesowej, wiele firm skoncentrowało swoje działania na przeniesieniu działalności do sieci, aby uchronić się przed spadkami sprzedaży czy też najgorszym scenariuszem, czyli zawieszeniem działalności. Grono biznesów szukało także oszczędności, często naturalnie minimalizując koszty marketingowe. Taka praktyka niestety może zadziałać jedynie na niekorzyść. Historia pokazała, że właśnie w dobie kryzysu należy szukać możliwości ekspansji i rozwoju. Sprzedaż online może być panaceum na obecny, trudny czas.
Jeden z naszych klientów, prowadzący sklep z artykułami odzieżowymi, komentuje ostatnie wydarzenia w ten sposób:

Pandemia mocno zaburzyła funkcjonowanie firmy. W marcu i kwietniu rzeczywiście nastąpił spadek sprzedaży w naszym sklepie. Naszą przewagą było to, że nie musieliśmy przechodzić transformacji cyfrowej biznesu. Niemniej jednak, dużo pracy włożyliśmy w budowanie contentu i działania w social mediach. Nawiązując współpracę z Sales Intelligence, uruchomiliśmy także kampanie produktowe Google Shopping. W dobie koronawirusa znacząco zwiększyliśmy nakłady na promocję w tym kanale. Zdawaliśmy sobie sprawę, że jeśli teraz nie zintensyfikujemy działań marketingowych, to trudniej będzie nam wyjść z kryzysu obronną ręką. Widzimy, że ruch na naszej stronie znacząco się zwiększył, co w dużej mierze przekłada się na konwersję.

Bogdan Karolewski, właścieciel sklepu ButikJola.pl

SI_raport_wykres_garnitury
fot. Sales Intelligence

Ostatni kwartał 2020 roku był także inspiracją dla nas, jako firmy świadczącej usługi dla e-commerce. Monitorując pojawiające się anomalia w trendach konsumenckich, postanowiliśmy wspierać e-biznesy w działaniach marketingowych, publikując raporty związane z lifestylową sferą życia każdego z nas.
W naszym najnowszym raporcie wzięliśmy pod lupę zmianę zachowań konsumenckich w branży modowej. Obserwacja tych zmian doprowadziła do podziału naszej publikacji na kilka kategorii.

SI_raport_wykres_bizuteria
fot. Sales Intelligence

Z oczywistych względów, pandemia w marcu i kwietniu spowodowała negatywny impakt na zainteresowanie się odzieżą, szczególnie tą wyjściową. Spadki były także widoczne dla ubrań związanych z kategorią business casual.

Dla przykładu, sukienki czy marynarki odnotowały zmniejszenie zainteresowania nawet o 70 proc., w porównaniu z danymi z kwietnia 2019. W momencie ogłoszenia możliwości organizacji imprez zbiorowych, popularność (sukienek), w zaledwie kilka dni podskoczyła o 125 proc. Wiele artykułów odzieżowych, skategoryzowanych jako homewear, cieszyło się zaskakującym wzrostem popularności. Mowa tu o ubraniach sportowych, takich jak dresy, t-shirty czy buty sportowe.

Oprócz analizy poszczególnych produktów modowych, cały raport wzbogaciliśmy o listę wskazówek dla e-commerce oraz o dane dotyczące konkretnego produktu na rynku europejskim.

SI_raport_wykres_odziez_sportowa
fot. Sales Intelligence

Przypuszczamy, że w najbliższych miesiącach udział e-commerce w obrotach retail będzie nadal wzrastał, zarówno w Polsce i na świecie. Sprzedawcy będą brali pod uwagę fakt, że kryzys, który obecnie przeżywamy może się powtórzyć (wiele słyszy się o drugiej fali epidemii jesienią), dlatego już teraz przygotowują się na tę okoliczność, przeprowadzając digitalizację swoich biznesów.

Dariusz Zaremba, Prezes Zarządu Sales Intelligence sp. z o.o.

Polacy zdecydowanie polubili zakupy przez Internet. Według danych Izby Gospodarki Elektronicznej, dziś już 72 proc. internautów robi zakupy w sieci. Grono osób kupujących online powiększyło się. Dla wielu jest to bezpieczna i wygodna forma zamawiania produktów. Celem powstania raportu: Zakupy modowe w dobie Covid-19. Jak pandemia wpłynęła na decyzje zakupowe w branży fashion, jest inspiracja biznesów do podejmowania intensywnych działań marketingowo-sprzedażowych, które obecną sytuację związaną z pandemią mogą przekuć w korzyść.

POBIERZ PEŁNY RAPORT ZAKUPY MODOWE W DOBIE COVID-19. JAK PANDEMIA WPŁYNĘŁA NA DECYZJE ZAKUPOWE W BRANŻY FASHION


Autor:

Jacek_Treder_Sales_Intelligence

Jacek Treder – Dyrektor Operacyjny w Sales Intelligence. Od 2009 roku związany z branżą e-commerce. Na co dzień przewodzi zespołom zajmującym się kontaktem z klientem, działaniami operacyjnymi, marketingiem i rozwojem produktu, usprawniając procesy funkcjonujące na różnych poziomach firmy. 

Jest odpowiedzialny za tworzenie strategii rozwoju spółki, dopasowanej do zmian zachodzących na rynku i przenoszenia jej na grunt organizacji. Posiada wiedzę z zakresu zarządzania jakością oraz umiejętności związane z motywowaniem zespołu. Zapalony generalista i wyznawca zasady Pareto. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Esport kontynuuje rozgrywki mimo globalnej epidemii

W ramach cyklu esportowych aktualności, regularnie zamierzamy Wam przybliżać i agregować istotne z punktu widzenia marketingu i biznesu informacje dotyczące aktualnych wydarzeń w Polskim esporcie, ale z uzupełnieniem globalnej perspektywy.

Przeglad wydarzen esport ESE

Koronawirus dotyka także branżę esportu i wymusza szybką reakcje organizatorów turniejów i drużyn. Odwołano wiele eventow i wydarzeń na całym świecie, a wiele lig zostało zatrzymanych. Natomiast wygląda na to, że esport bardzo szybko zaczął sobie radzić w nowej rzeczywistości. Przewagą esportu jest większa elastyczność, a przez to możliwość dostosowywania się do zmieniających realiów.

W odróżnieniu od sportów tradycyjnych – w esporcie zmagania mogą toczyć się online, bez udziału publiczności, przy zachowaniu sportowych standardów. Kolejni organizatorzy rozgrywek profesjonalnych stopniowo decydują się na zmiany formatów rozgrywek i ograniczają rywalizacje do zmagań online. Oczywiście nic nie dorówna wielkim wydarzeniom esportowym przy udziale publiczności, ale tylko taka formuła pozwala na zapewnienie ciągłości rozgrywek – i przede wszystkim umożliwia milionom kibiców na śledzenie zmagań online.

Zdecydowana większość profesjonalnych drużyn swoje mecze będzie rozgrywać ze specjalnie dostosowanych pod ich potrzeby gaming house’ów, bądź też całych dedykowanych ośrodków treningowych (jak na przykład Esports Performance Center w Warszawie). W dalszej przyszłości planowane jest organizowanie mikroeventów, gdzie przy udziale produkcji i zaproszonych drużyn rozgrywki będą się toczyć przy zachowaniu najwyższej jakości telewizyjnej i ze spełnionymi wszelkimi sportowymi wymogami.

Ultraliga, najbardziej prestiżowe rozgrywki w League of Legends w Polsce, zdecydowała się na rozegranie fazy play-offów online. Drużyny będą rywalizować przez internet, a transmisje będziemy mogli śledzić w kanałach Polsat Games (telewizja linearna + Twitch). Jednocześnie rozgrywki na szczeblu międzynarodowym, takie jak europejskie LEC, także zostaną rozegrane w formacie internetowym.

Prestiżowe rozgrywki w inną popularną grę w Polsce – Counter-Strike również przenoszą się do Internetu. 11 sezon ESL Pro League odbędzie się bez kibiców, a rozgrywki toczyć się będą online z podziałem na dywizje amerykańską i europejską. Kolejny ciekawy fakt – w dywizji europejskiej rywalizować będzie chińska drużyna TYLOO, która od początku roku przebywa na zgrupowaniu w Europie.

W kolejnych miesiącach branża marketingu powinna przychylnym okiem patrzeć na streaming i mikrowydarzenia w esporcie i gamingu.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana