...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Livestreamy zawodów esportowych wchodzą w nowy wymiar interaktywności – na podstawie StreamCards

StreamCards Screenshot

W 2020 roku wydarzenia esportowe obejrzało ponad 435 milionów osób. Pomimo zwiększającej się popularności turniejów, ich oglądanie pozostaje jednak bierną formą rozrywki. Jednak interaktywność to niewątpliwie jeden z wiodących trendów w sektorze wirtualnej rozrywki, o którym mówią największe media i instytucje na świecie.

Problem: oglądanie bierną formą rozrywki

Jak to zmienić? Jak zaadresować potrzeby rosnącej grupy widzów poszukujących nowych bodźców i jednocześnie sprawić, aby mecze oglądali z większą uwagą, a na streamach zostawali dłużej? Jak skutecznie zwiększyć widoczność partnerów, którzy stanowią główne źródła przychodu organizatorów zawodów esportowych?

Rozwiązanie: nowy wymiar interaktywności

Z odpowiedzią przychodzi StreamCards, startup technologiczny z : produktem rewolucjonizującym interakcję widzów z transmisjami esportowymi.

Flagowym produktem StreamCards jest gra karciana działająca w środowisku Twitcha, najpopularniejszej na świecie platformy live streamingowej. Gra ma formę tzw. Twitch extension, tj. nakładki na transmisje zawodów esportowych, która dostępna jest bezpośrednio po włączeniu streamu organizatora turnieju i nie wymaga żadnych dodatkowych działań ze strony widza. StreamCards umożliwia interakcję z oglądanymi na żywo rozgrywkami poprzez zagrywanie kart powiązanych z bieżącymi wydarzeniami. Widzowie rywalizują bezpośrednio pomiędzy sobą, otrzymując punkty za prawidłowe wytypowanie zdarzeń nadchodzących w głównej grze.

StreamCards to gra towarzysząca wydarzeniom esportowym w czasie rzeczywistym. Angażuje widza w transmisję i wprowadza element rywalizacji, dodatkowo potęgując emocje związane z oglądaniem zawodów.

StreamCards Screenshot
Źródło: StreamCards

Interaktywność to nie kilka klikalnych elementów na ekranie

Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań urozmaicających oglądanie rozgrywek esportowych. Zaczynając od funkcjonalności oferowanych przez samą platformę, w wypadku Twitcha są to na przykład czat czy Twitch Bits. Niewątpliwą ich zaletą jest dostępność – nie wymagają żadnych pozwoleń czy dodatkowych instalacji. Są jednak i wady tych rozwiązań. W przypadku czatu brak filtrów czy dostatecznie skutecznych narzędzi do moderacji sprawia, że często panuje tam chaos, a duża część kontentu ma charakter spamu, co nie pozwala na wartościową interakcję. Alternatywą są subskrypcje lub Twitch Bits jednak są one raczej narzędziem wsparcia niż bezpośredniej interakcji z wyświetlanym kontentem.

Znaczącym krokiem w kierunku interaktywności było wprowadzenie Twitch Extensions, czyli wtyczek, które dały zewnętrznym deweloperom swobodę tworzenia własnych rozwiązań angażujących użytkownika w ramach ekosystemu Twitch. Jednak do dnia dzisiejszego ich potencjał nie został w pełni wykorzystany, a funkcjonalności oferowane przez dostępne na rynku wtyczki ograniczają się do drabinek meczowych, informacji o zawodnikach czy kartach, prostych ankiet, a w najbardziej angażującym przypadku – gry polegającej na napełnianiu kufla piwa za pomocą kliknięć w pustą szklankę. Wszystkie te rozwiązania są ciekawe i uzupełniały doświadczenie oglądania zawodów esportowych, ale nie wprowadzały ich w nowy wymiar interakcji.

Jakiego elementu aktualnie brakuje, aby stworzyć wyjątkowe doświadczenie? Zrozumienia potrzeb widzów, specyfiki społeczności graczy, wykorzystania potencjału dostępnych narzędzi, natywnie wbudowanych w ekosystem popularnej platformy.

Tutaj pojawiła się przestrzeń do działania dla StreamCards.

Co najbardziej angażuje gracza – to proste, gra!

StreamCards to pierwsze interaktywne doświadczenie dla livestreamów zawodów esportowych dostępne w formie gry predykcyjnej opartej na wydarzeniach w czasie rzeczywistym. Brzmi skomplikowanie? Rozłóżmy to na czynniki pierwsze.

Relacja pomiędzy marką i odbiorcą nie jest jednostronna, opiera się na interakcji. Dla zawodników esportu – dyscypliny, która wyrosła z zawodów LAN, pasji i społeczności – kontakt z członkami grupy jest niezbędnym elementem otoczenia. Nie zastąpią go też półśrodki. Tu właśnie wchodzi StreamCards z technologią, która pozwala na wprowadzenie pełnej interaktywności.  Produkty, które powstają w oparciu o nią nie są pojedynczymi, zgamifikowanymi elementami, tylko pełnowymiarową grą, która staje się spójną częścią trwającego meczu.

Gra, która stawia odbiorcy wyzwanie, testuje jego znajomość CS:GO, uważność, zmysł strategiczny, a w konsekwencji nagradza go za zaangażowanie. Jednocześnie mając na uwadze, aby to mecz pozostał w centrum uwagi widza, StreamCards ma znajomą, przystępną formę karcianki, pozwalającej na obstawianie wydarzeń, które za chwilę będą mieć miejsce w meczu przy pomocy kart eventów, dzięki dostępowi do danych w czasie rzeczywistym przekazywanych StreamCards przez spółkę GRID. Bez konieczności pamiętania o obstawieniu wyniku z wyprzedzeniem, StreamCards pozwala na zabawę i testowanie swoich przeczuć w momencie największych esportowych emocji, a następnie nagradza za trafne typy.

Jak? Widz, który podejmie się wyzwań obecnych w StreamCards będzie miał szansę zbierać punkty i zdobyć różnorodne nagrody – zarówno w ekosystemie StreamCards (karty, elementy kosmetyczne) jak i te zapewniane przez partnerów. Dzięki temu, w ramach produktu StreamCards pojawia się też zupełnie nowa możliwość promocji marek, które od teraz będą mogły stać się integralną częścią rozgrywki.

StreamCards_Screenshot_2
Źródło: StreamCards

Interaktywność rozumiana poprawnie, przez pryzmat grupy docelowej ich potrzeb i motywacji, to wprowadzenie rozbudowanych rozwiązań, a nie powierzchownych ulepszaczy. Wprowadzenie mechanik, które są ze sobą połączone, adresuje zarówno potrzeby widzów jak i partnerów biznesowych. Gra, którą stworzyło StreamCards jest odpowiedzią na potrzeby rynku, organizatorów zawodów, ale przede wszystkim – samych widzów.

StreamCards CS:GO
Źródło: StreamCards

Aktualnie trwają zapisy na Zamknięte Beta Testy StreamCards, które odbywaj się przez cały maj podczas zawodów Spring Sweet Spring na kanale The Esports Bible. Zapisywać można się cały czas na stronie www.StreamCards.gg

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czy transparentność przetargowa się opłaca? Kto na tym zyskuje, a kto traci?

panel interaktywny IAA

Zapraszamy na interaktywny panel branżowy IAA Polska i SAR, który odbędzie się we wtorek 20 kwietnia 2021 o godz. 15:00.

W trakcie panelu eksperci porozmawiają m. in. o procedurach opisanych w Białej Księdze Komunikacji Marketingowej i zastanowią się, czy ich stosowanie może pozytywnie wpływać na efektywność postępowań przetargowych.

Panel poprowadzi Agnieszka Kosik, Head of Facebook Poland.

Na liście panelistów znajdują się:

  • Beata Dąbrowska, Marketing Director w eobuwie.pl SA
  • Marcin Karolak, Global Category Leader Marketing w E.ON
  • Adrian Kawecki, CEO ‎Mindshare Poland

Komentarza eksperckiego udzielą:

  • Maciej Herman, CEO LOTTE Wedel
  • Iwona Kołodziejek, Former Media Auditor Accenture, CE

Gospodarzami spotkania będą: Jerzy Minorczyk, Dyrektor Generalny IAA Polska i Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR.

Zarejestruj się już teraz:

BIORĘ UDZIAŁ

Zachęcamy do przekazania informacji o panelu wszystkim z branży, dla których ten temat jest istotny. Dzielmy się wiedzą i doświadczeniem.

Panel interaktywny w zaproponowanym przez IAA i SAR formacie to nie tylko dyskusja moderatora z panelistami. To również możliwość „wejścia na wizję” i zabrania głosu na żywo, bezpośrednia interakcja z pozostałymi uczestnikami spotkania w warunkach bardzo zbliżonych do tych, które znamy z realu. Zachęcamy do przygotowania pytań i AKTYWNEGO udziału w kwietniowym panelu.

Moderatorka:

Agnieszka Kosik

Agnieszka Kosik, Head of Poland, Facebook

Odpowiada za rozwój biznesu i pracę z klientami na polskim rynku. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży mediowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez 15 lat była związana z agencją MediaCom, gdzie najpierw pełniła funkcję Dyrektor Zarządzającej oraz Dyrektor ds. rozwoju biznesu, by w 2008 roku przejąć rolę CEO agencji. Przez 10 lat była odpowiedzialna za strategię oraz rozwój firmy. Jest laureatką nagród Business Woman Roku 2016 i dwukrotnie AdMan Roku 2015 i 2016.

CREDO ZAWODOWE:

Wierzę, że różnorodność w środowisku zawodowym nas wzbogaca. Tylko dzięki niej możemy iść naprzód i tworzyć innowacje – szczególnie w branży tak bardzo polegającej na kreatywności. Postęp nie tworzy się dzięki przytakiwaniu sobie, lecz na bazie dobrze pojętego konfliktu. Dlatego zawsze staram się dobierać do zespołu osoby silne, postrzegające świat w inny sposób niż ja.

Profil na LinkedIn.

Komentarz ekspercki:

Maciej Herman

Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający LOTTE Wedel, właściciel marki E.Wedel

W firmie od 2008 roku. Z rynkiem FMCG związany od ponad 20 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał, zajmując stanowiska w działach komercyjnych takich firm jak Kompania Piwowarska, Frito Lay oraz Procter and Gamble. W ciągu ostatnich kilku lat Wedel stał się jedną z najszybciej rosnących firm słodyczowych w Polsce i obecnie znajduje się gronie 3 największych producentów polskiej branży słodyczowej. Jego produkty są eksportowane do ponad 60 krajów na wszystkich kontynentach. Dzięki odważnym i rewolucyjnym zmianom komunikacyjnym firma otrzymała w ciągu ostatnich lat szereg nagród, m.in. złotą Effie za kampanię „W kuchni z Wedlem”, czy brązowy Spinacz za e-sportowy projekt „Wedel Up! Zagrajmy inaczej”. Jest także wielokrotnym laureatem prestiżowych konkursów produktowych, plebiscytów i rankingów.

Profil na LinkedIn.

Iwona Kołodziejek

Iwona Kołodziejek, Former Media Auditor Accenture, CEE

Ekspert z obszaru mediów i marketingu, z ponad 25-letnim doświadczeniem zdobytym m.in. po stronie dostawców mediów, w agencji reklamowej, domach mediowych oraz w firmie konsultingowej. Zajmowała kluczowe stanowiska w branży. Była m.in. Dyrektorem Zarządzającym Optimedia Poland i Wiceprezesem ZenithOptimedia Group. Przez ostatnie 12 lat jako Media Management Lead w Accenture na Europę Środkowo-Wschodnią pracowała dla wiodących reklamodawców, zwiększając efektywność ich inwestycji mediowych na kilkunastu rynkach. Wspierała też tworzenie i wejście do Polski jednej z największych na świecie agencji digital – Accenture Interactive. Była jurorem konkursów Effie i Media Trendy. Jest absolwentką Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Filologii angielskiej oraz stypendystką Nottingham Trent University w Anglii.

Profil na LinkedIn.

Paneliści:

Marcin Karolak

Marcin Karolak, Global Category Leader E.ON

Absolwent SGH oraz MBA z ponad 20-letnim doświadczeniem w zakupach korporacyjnych, w ramach których zarządzał licznymi obszarami zakupów strategicznych, w tym w zakresie współpracy z działami marketingu i komunikacji korporacyjnej. Przez wiele lat związany z branżą telekomunikacyjną, by następnie swoje cenne doświadczenie wykorzystywać w praktyce w branży bankowej, farmaceutycznej oraz energetycznej. Obecnie odpowiada za zakupy z obszaru marketingu w ramach międzynarodowej firmy energetycznej E.ON, odpowiadając za strategie zakupowe oraz współpracę m.in. z agencjami mediowymi, kreatywnymi oraz interaktywnymi.

Profil na LinkedIn.

Adrian Kawecki

Adrian Kawecki, Prezes Zarządu Mindshare

Na stanowisku Prezesa Zarządu Mindshare pracuje od 2004 roku. Jako CEO zarządza agencją, odpowiadając za jej rozwój oraz utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami. Praca nad konsekwentnym budowaniem marki Mindshare w ostatnim okresie przyniosła wyróżnienia „Agencja Roku 2019” oraz „Agencja oferująca najwyższą jakość w 2020” wg „Media i Marketing Polska”. Dzięki wcześniejszej inwestycji agencji w poszerzenie oferowanych usług digitalowych z naciskiem na e-commerce oraz pozyskaniu wielu nowych budżetów tj. Kaufland, Red Bull czy Zalando na przełomie 2019/2020, Mindshare przeszło praktycznie suchą stopą przez trudny okres pandemii.

Profil na LinkedIn.

Beata Dąbrowska

Beata Dąbrowska, Marketing Director w eobuwie.pl SA

Lider marketingu z 20-letnim doświadczeniem zawodowym w branży FMCG (spożywczej, medycznej), medialnej i reklamowej (zarówno po stronie klienta, jak i agencyjnej). Współpracowała m.in. z takimi firmami jak: Nestlé, UPS Zdrowie, Dentsu. Posiada wybitne umiejętności zawodowe w zakresie przywództwa i negocjacji – jest mediatorem Polskiego Centrum Mediacji i Trenerem Współpracy. W eobuwie.pl odpowiedzialna m.in. za tworzenie i wdrażanie strategii marki, komunikację 360, partnerstwa i relacje oraz rozwój zespołu marketinguotterdam.

Profil na LinkedIn.


Źródło: IAA Polska 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF