...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Webinar: Silversi w Sektorze Komunikacji Marketingowej [BRIEF PATRONUJE]

Silversi w sektorze komunikacji marketingowej

Jak dokładnie wygląda sytuacja silversów na rynku pracy w marketingu? Jakie są potrzeby kwalifikacyjno-zawodowe tego pokolenia? Na te i inne pytania odpowiedzą eksperci w rozmowie online 24 marca o godz. 14:00, organizowanej przez Sektorową Radę ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej. Panelistkami będą: Aleksandra Laudańska, trendwatcherka, autorka bloga „Agefree – wolni od metryki”; Anna Kwiatek, Head of People & Culture, Wavemaker; Ewa Suszek, Menedżer ds. marketingu i komunikacji, Deloitte oraz Małgorzata Węgierek, CEO, Havas Media Group. Podczas webinaru przedstawione zostaną również wyniki badania Rady Sektorowej nt. osób 50+ w Sektorze Komunikacji Marketingowej.

Wyniki najnowszego raportu Rady Sektorowej wskazują, że tylko 45% firm z Sektora Komunikacji Marketingowej zatrudnia osoby w wieku 50+. Często piastują oni stanowiska kierownicze, aczkolwiek zbyt wysokie kompetencje nierzadko są też przeszkodą w zmianie lub rozpoczęciu nowej pracy. Silversi są postrzegani przez pracodawców jako niezwykle terminowi i empatyczni, dobrze radzący sobie z rozwiązywaniem złożonych problemów, natomiast znajomość i obsługa narzędzi do prowadzenia kampanii online oceniane są jako wymagające uzupełnienia.

Webianar silversi w marketingu

Panelistki, reprezentujące takie tematy jak: zarządzanie, HR, zrównoważony rozwoju, trendy społeczne oraz zjawisko ageingu, będą rozmawiać o stereotypach związanych z pokoleniem 50+ i ich faktycznej obecności w środowisku. Poruszą też kwestię wyzwań i możliwości wyjścia im naprzeciw oraz spróbują przybliżyć przyszłość silversów w sektorze i nie tylko.

Szczegółowe wnioski z badania szerzej omówią Ewa Opach, Wiceprzewodnicząca Rady Sektorowej oraz Piotr Żulikowski, Specjalista ds. Badań, a gospodarzem spotkania będzie Marcin Olkowicz, Przewodniczący i Animator Rady Sektorowej.

Patronami medialnymi wydarzenia są:
NowyMarketing , BRIEF, Dream Employer, HR Business Partner, My Company Polska, Marketer+, RocketJobs 

Wydarzenie jest bezpłatne. Zapisy: https://bit.ly/Webinar_Silversi_W_SKM


Źródło: SAR

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rozwój kompetencji miękkich – klucz do zawodowego sukcesu

kompetencje miekkie

Inteligencja emocjonalna, zdolność adaptacji, umiejętność radzenia sobie ze stresem i elastyczność stają się jednymi z najbardziej pożądanych cech zawodowych. Umiejętności miękkie stały się jeszcze ważniejsze podczas pandemii COVID-19, która przymusiła nas do pracy zdalnej i związaną z tym zmianą w sposobie pracy zespołowej.

Polacy są jednym z najbardziej zestresowanych narodów w Europie, a czynnikiem najbardziej stresogennym jest praca zarobkowa – wynika z raportu „Workforce View in Europe” firmy ADP. W codziennej pracy zawodowej sukces często zależy od tego, jak dobrze współpracuje ze sobą zespół. Najlepsze zaawansowane umiejętności techniczne nie pomogą firmie osiągnąć celów, jeśli będzie ona nękana m.in. przez słabe przywództwo, zawodną komunikację czy brak elastyczności pracowników.

Według badania przeprowadzonego przez Eurofound 40% Europejczyków w wieku produkcyjnym dostosowało się do pandemii, tworząc w swoich mieszkaniach tymczasowe biura. Praca w domu stała się nową normą. Zespołem na odległość zarządza się trudniej dlatego obecna sytuacja wymusiła wzmożoną potrzebę rozwoju kompetencji miękkich. Wyzwaniem dla kadry menedżerskiej jest również budowanie dobrej atmosfery, w tym cały aspekt emocjonalny związany z pracą zespołu.

Efektywność i satysfakcja w pracy zależne są między innymi od zdolności do działania w zupełnie nowej, szybko zmieniającej się rzeczywistości. Podczas pandemii bardzo silnie wybrzmiały potrzeby z obszarów kompetencji miękkich, czyli przykładowo zdolność do korzystania z własnego potencjału, dostrzeganie możliwości, jakie mamy wokół siebie czy umiejętność skutecznego i efektywnego poruszania się w zmiennych, złożonych i niepewnych czasach. Rozwój osobisty wymaga zatrzymania się na chwilę, aby móc ruszyć z miejsca z całym arsenałem mocnych stron. Mając świadomość swojego potencjału i otwarty na zmiany, elastyczny zespół, możemy o wiele lepiej reagować jako firma na to, co nam przyniesie przyszłość. Dlaczego coaching jest najlepszych narzędziem w takiej sytuacji? To co odróżnia coaching od standardowych procesów szkoleniowych to trwałość efektu zmiany i potwierdzony badaniami duży wzrost efektywności osób oraz organizacji.

Tomasz Wróblewski, akredytowany coach ICF

Mówiąc o kompetencjach miękkich nie możemy pominąć jednej z najważniejszych umiejętności – radzenia sobie ze stresem. Respondenci autorskiego badania przeprowadzonego w okresie od 27 kwietnia 2020 roku do 1 lipca 2020 roku przez zespół Kukanow, Nawrocka, SW Research wskazywali, że bardzo często lub często dotykają ich dolegliwości związane obszarem emocjonalnym: bycie zmartwionym (28%), nieustające poczucie zmartwienia (27%), przytłoczenie negatywnymi myślami (26%) oraz bezsilność (26%). Wrażenie utraty kontroli, wywołane pandemią COVID-19, rzutuje na komfort i zdrowie psychiczne.

Rok 2020 jest pod względem narażenia na stres szczególny – pandemia, czyli niepewność, obawy, izolacja, strach o zdrowie, o przyszłość, o pracę, o bliskich. Narastające zmęczenie, frustracja, osamotnienie powodują, że żyjemy pod ogromnym napięciem, w ciągłym stresie. Brak równowagi w tych szczególnych czasach w ogromnym stopniu wpływa na różne aspekty naszego życia. Każdy z nas inaczej reaguje w sytuacjach stresowych, a i objawy stresu bywają różnorodne i często wpychają nas na automatyczną ścieżkę reagowania, która niejednokrotnie nie jest zgodna z tym, czego właściwie chcemy i co jest teraz dla nas ważne. Musimy na nowo nauczyć się, jak radzić sobie w okresie przedłużającej się niepewności, nieoczekiwanych zmian, a przede wszystkim na nowo nauczyć się o siebie dbać.

Mariola Anoszczenko, akredytowany coach ICF

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w odpowiedzi na skutki pandemii uruchomiła nabór wniosków na dofinansowanie usług rozwojowych. Oferta szkoleń obejmuje pełen zakres tematów marketingowych m in.: e-commerce, content marketing, social media, programmatic, oraz najnowsze szkolenia z kompetencji miękkich: coaching managerski i techniki redukowania stresu.

Poziom dofinansowania dla MMŚP sięga 80% kosztów, a objęte są nim usługi rozwojowe, które przyczynią się do podniesienia kompetencji personelu, a w konsekwencji zniwelują negatywne skutki pandemii.

PARP przeznaczył ponad 6,5 mln złotych na dofinansowanie szkoleń dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw działających w obszarze komunikacji marketingowej.

Kto może skorzystać z dofinansowania na szkolenia z e-marketingu?

Dofinansowanie skierowane jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw działających w Sektorze Komunikacji Marketingowej:

  • mikro przedsiębiorstwa: liczba personelu < 10, roczny obrót/ roczna suma bilansowa ≤ 2 mln euro
  • małe przedsiębiorstwa: liczba personelu < 50, roczny obrót/ roczna suma bilansowa ≤ 10 mln euro
  • średnie przedsiębiorstwa: liczba personelu < 250, roczny obrót ≤ 50 mln euro/ roczna suma bilansowa ≤ 43 mln euro

Przedsiębiorstwa w PKD swojej działalności muszą mieć wpisane co najmniej jeden z poniższych kodów:

58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza, z wyłączeniem w zakresie oprogramowania
59 – Działalność związana z produkcja filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych
60 – Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych
73.1 – Reklama, badanie rynku i opinii publicznej

Szczegóły dotyczące dofinansowanych szkoleń znajdują się tutaj: https://www.iab.org.pl/szkolenia/


Źródło: informacja prasowa IAB Polska

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Cyfryzacja: skorzystaj z dofinansowania na szkolenia z e-kompetencji

grupa ludzi na spotkaniu dyskutuje przy komputerach

Pandemia COVID-19 sprawiła, że Unia Europejska dynamicznie przyśpieszyła prace nad strategią dotyczącą transformacji cyfrowej, w której rozwój kapitału ludzkiego, czyli między innymi zwiększenie kompetencji digitalowych to jeden z priorytetów na lata 2021 – 2027. Bieżący rok pokazał zarówno pracownikom, jak i pracodawcom, że to nie jest już moment, aby zadawać pytanie o zasadność zdobywania nowych e-umiejętności, tylko o to, jak szybko można dostosować swoje kompetencje do obecnych potrzeb rynkowych. Już teraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, w odpowiedzi na skutki pandemii, przeznaczyła ponad 6,5 mln złotych na dofinansowanie szkoleń dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Dzięki środkom unijnym możliwe jest szerokie przeszkolenie kadr w zakresie kompetencji digitalowych. Jest o co zawalczyć, ponieważ dofinansowanie może sięgać aż 80%.

Od 2014 roku Komisja Europejska monitoruje poziom zaawansowania cyfrowego Unii Europejskiej oraz analizuje postępy państw członkowskich pod względem ich konkurencyjności cyfrowej. Polska od lat zajmuje pozycję w końcówce stawki. W obszarze kapitału ludzkiego nastąpiła wprawdzie niewielka poprawa, ale Polska nadal plasuje się poniżej średniej unijnej. Z raportu wynika, że podstawowe umiejętności cyfrowe posiada mniej niż połowa społeczeństwa w wieku od 16 do 74 lat – 44%. Średnia dla UE wynosi 58%. W Polsce wysoce ucyfryzowanych firm jest zatrważająco mało – tylko 11%. Niskim stopniem cyfryzacji charakteryzuje się aż 60% polskich przedsiębiorstw. Te dane są niezwykle alarmujące w kontekście obecnej recesji gospodarczej.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

Długofalowy budżet Unii Europejskiej na lata 2021 – 2027 ma wspierać państwa członkowskie w odbudowie gospodarki po pandemii COVID-19, w tym przede wszystkim inwestycje w transformację cyfrową, która ma kluczowe znaczenie dla przyszłego dobrobytu i odporności Europy. Na szczeblach unijnych jest pełna zgoda co do tego, że inwestycje w technologie cyfrowe muszą być jednym z filarów ożywienia gospodarczego.

Przed kryzysem wywołanym pandemią wiedzieliśmy, że większość pracowników w Polsce, aby nadążyć za rozwojem technologicznym, musi podnieść poziom swoich kompetencji cyfrowych. Wielu pracodawców odkładało szkolenia z tego obszaru na bliżej nieokreśloną przyszłość. Firmy muszą przejąć inicjatywę w szkoleniu pracowników ponieważ konieczne jest dynamiczne przyśpieszenie procesu szkolenia kadr i musi to nastąpić w ciągu najbliższych kilku miesięcy, ponieważ tysiące osób straciły już pracę. Obecnie pilnie poszukiwane są kompetencje i umiejętności przyszłości. Przykładowo rynek komunikacji marketingowej cierpi na niedobór kadr, co potwierdza raport IAB Europe „Kapitał ludzki w środowisku cyfrowym”. Aż 3/4 europejskich pracodawców z branży digital wskazuje, że brak odpowiednich kwalifikacji kandydatów jest główną barierą podczas procesu rekrutacji.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w odpowiedzi na skutki pandemii uruchomiła nabór wniosków na dofinansowanie usług rozwojowych. Poziom dofinansowania dla MMŚP sięga 80% kosztów, a objęte są nim usługi rozwojowe, które przyczynią się do podniesienia kompetencji personelu, a w konsekwencji zniwelują negatywne skutki pandemii.

PARP przeznaczył ponad 6,5 mln złotych na dofinansowanie szkoleń dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw działających w obszarze komunikacji marketingowej.

Kto może skorzystać z dofinansowania na szkolenia z e-marketingu?

Dofinansowanie skierowane jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw działających w Sektorze Komunikacji Marketingowej:

  • mikro przedsiębiorstwa: liczba personelu < 10, roczny obrót/ roczna suma bilansowa ≤ 2 mln euro
  • małe przedsiębiorstwa: liczba personelu < 50, roczny obrót/ roczna suma bilansowa ≤ 10 mln euro
  • średnie przedsiębiorstwa: liczba personelu < 250, roczny obrót ≤ 50 mln euro/ roczna suma bilansowa ≤ 43 mln euro

Przedsiębiorstwa w PKD swojej działalności muszą mieć wpisane co najmniej jeden z poniższych kodów:

  • 58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza, z wyłączeniem w zakresie oprogramowania
  • 59 – Działalność związana z produkcja filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych
  • 60 – Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych
  • 73.1 – Reklama, badanie rynku i opinii publicznej

Szczegóły dotyczące dofinansowanych szkoleń znajdują się tutaj: https://www.iab.org.pl/szkolenia/


Źródło: informacja prasowa IAB Polska 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

20 start-upów z szansą na wdrożenia rynkowe dla Przemysłu 4.0

startupy w Polsce

Dwadzieścia start-upów uczestniczyło w zakończonej właśnie 4. edycji programu akceleracyjnego KPT ScaleUP. Przy wsparciu doświadczonych partnerów młodzi przedsiębiorcy mogli udoskonalić swoje produkty i usługi oraz wdrożyć je na rynek. Początkujące firmy wzięły udział w szkoleniach i sesjach mentoringowych. We współfinansowanym ze środków unijnych projekcie realizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości start-upy miały szansę otrzymać wsparcie na wdrożenie swoich pomysłów w wysokości nawet 200 tys. zł. Operatorem programu jest Krakowski Park Technologiczny.

KPT ScaleUP to trwający przez sześć miesięcy program akceleracyjny dla startup-ów dysponujących innowacyjnymi rozwiązaniami dla różnych branż przemysłu. Projekt współfinansuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Program Scale Up obejmuje 10 operatorów z różnych wybranych branż.

Wsparcie bardziej doświadczonych

Start-upy, które wzięły udział w czwartej edycji KPT ScaleUP mogą pochwalić się rozwiązaniami, odpowiadającymi na potrzeby zarówno współczesnego świata, jak i odbiorców technologii z obszaru Przemysłu 4.0. Pomimo pandemii, przeprowadziliśmy największą do tej pory akcelerację: 20 startupów w jednej edycji. To pokazuje jak zdeterminowane do rozwoju swoich firm są wspierane przez nas startupy.

Angelika Popławska, kierownik projektu KPT ScaleUP z Krakowskiego Parku Technologicznego

W zakończonej właśnie czwartej edycji programu wzięło udział dwadzieścia start-upów. Młodzi przedsiębiorcy przez sześć miesięcy współpracowali z odbiorcami technologii. Swoją pomoc zaoferowali: Grupa TAURON, Grupa Azoty, Lafarge Polska, JMP Flowers, ASTOR, Warbud, Velvet Care, Voxel, Grupa VOX, Werner Kenkel oraz Aluprof. W pracę z młodymi firmami zaangażowało się 84 ekspertów z dużych przedsiębiorstw.

W czasie programu 35 mentorów zrealizowało łącznie ponad 380 godzin mentoringu. Oprócz tego, start-upy uczestniczyły w 30 godzinach szkoleń oraz 145 godzinach warsztatów i indywidualnego konsultingu. Jak przyznali uczestnicy projektu bardzo pomocne było dla nich także wsparcie ze środków unijnych w wysokości nawet 200 tys. zł.

Różnorodność pomysłów

Na przykładzie KPT ScaleUP wyraźnie widać, jak rośnie poziom specjalizacji startup-ów. To zespoły poważnie podchodzące do biznesu, otwarte na rozmowy, z uwagą i wnikliwością przyjmujące uwagi, nieraz nawet i krytyczne, od bardziej doświadczonych partnerów. Angażują się w proces akceleracyjny i dostrzegają w nim rzeczywistą szansę na zbudowanie swojej rynkowej przewagi.

Paweł Chaber, ekspert w Departamencie Analiz i Strategii, PARP

Produkty i usługi doskonalone w czasie akceleracji skierowane są do różnych gałęzi przemysłu. Wśród nich znalazły się m.in.: oprogramowanie i algorytmy do analizy zdjęć mikroskopowych, modułowe rozwiązanie do wprowadzenia na rynek maszyny pakującej i obniżające jej cenę czy aplikacja do płatności, windykacji oraz ofertowania klientów poprzez social media.

W lipcu br. zakończył się nabór do 5. edycji KPT ScaleUP. W najbliższych miesiącach kolejni młodzi innowatorzy będą mogli skonfrontować swoje pomysły z doświadczonymi przedstawicielami przemysłu.

Więcej informacji: www.scaleup.kpt.krakow.pl oraz na stronnie internetowej PARP.

Zobacz wideo z Demo Day, 28 września 2020 r.: link.


Źródło: Informacja prasowa Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Prawie 20 mln zł dofinansowania dla 21 start-upów ze wschodniej Polski

dofinansowanie

W  5. rundzie konkursu „Rozwój start-upów w Polsce Wschodniej” młode firmy technologiczne, które przeszły proces inkubacji w jednej z sześciu Platform startowych złożyły wnioski na ponad 44,5 mln zł wsparcia z funduszy europejskich. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała 21 start-upów, gotowych do wprowadzenia produktu na rynek i systematycznego zwiększania sprzedaży. Maksymalne dofinansowanie projektu może wynieść nawet 1 mln zł. Pula środków w trwającym do 30 grudnia 2021 r. konkursie wynosi 390 mln zł.

Celem konkursu realizowanego w ramach poddziałania 1.1.2 Programu Operacyjnego Polska Wschodnia jest sfinansowanie rozwinięcia działalności biznesowej start-upów, które pomyślnie zakończyły inkubację w ramach jednej z sześciu „Platform startowych”.

Młodzi przedsiębiorcy mogą otrzymać nawet 1 mln zł dofinansowania. Po wprowadzeniu produktu na rynek, będą w stanie przeprowadzić szereg działań służących dalszej ekspansji. Ze swoimi produktami start-upy mają szansę zaistnieć również na arenie międzynarodowej. W rozstrzygniętej w październiku 5. rundzie konkursu rekomendowaliśmy do wsparcia najlepsze pomysły na kwotę blisko 20 mln zł.

Edyta Gniazdowska, kierownik w Departamencie Rozwoju Startupów PARP

Przedsiębiorcy z województw podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego oraz podkarpackiego muszą dysponować wkładem własnym nie mniejszym niż 15 proc. wydatków kwalifikowanych projektu. Otrzymane środki przeznaczyć można na zakup usług doradczych i eksperckich związanych z rozwijaniem modelu biznesowego czy wynagrodzenie pracy personelu. Dofinansowanie może być wykorzystane również na pokrycie kosztów zakupu środków trwałych, surowców lub materiałów oraz wartości niematerialnych i prawnych.

W 5. rundzie konkursu najwięcej zarekomendowanych projektów skierowanych jest do branży IT, medycyny i zdrowia, nieruchomości, edukacji oraz rolnictwa. Rekomendacje otrzymały wnioski z Platform startowych: Unicorn Hub, Idealist, Start in Podkarparckie i Wschodni Akcelerator Biznesu.

Lista projektów, które spełniły kryteria wyboru i uzyskały wymaganą liczbę punktów.

PARP wydłużyła nabór wniosków o kolejne rundy, do 30 grudnia 2021 r. O 90 mln zł zwiększył się również budżet konkursu i obecnie wynosi 390 mln zł.

Więcej informacji na stronie działania.


Źródło: Informacja prasowa Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

90 mln zł więcej dla start-upów

konkurs PARP

Więcej czasu na przygotowanie i złożenie wniosków mają młodzi przedsiębiorcy, którzy chcą ubiegać się o wsparcie z funduszy unijnych. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wydłużyła termin naboru wniosków w konkursie „Rozwój start-upów w Polsce Wschodniej”. Jednocześnie Agencja zwiększyła budżet projektu. Do rozdysponowania wśród wnioskujących o wsparcie z funduszy Unii Europejskiej jest teraz 390 mln zł. To oznacza, że więcej przedsiębiorców może liczyć na dofinansowanie.

Do 30 grudnia 2021 r. PARP wydłużyła nabór wniosków w konkursie „Rozwój start-upów w Polsce Wschodniej” realizowanego w ramach poddziałania 1.1.2 Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Druga zmiana to zwiększenie budżetu o 90 mln zł, tj. do 390 mln zł.

Przed młodymi firmami stoi wielka szansa. Dzięki zwiększeniu budżetu programu i wydłużeniu terminu na składanie wniosków jeszcze więcej innowacyjnych pomysłów ma szansę na realizację. Przedsiębiorcy ze Wschodniej Polski mają doskonałe warunki, aby razem z nami mądrze rozwinąć swoją ofertę i systematyczne zwiększać sprzedaż.

Marcin Seniuk, dyrektor Departamentu Rozwoju Start-upów w PARP

Wnioskujący mogą otrzymać w konkursie nawet 1 mln zł na pokrycie kosztów swojego przedsięwzięcia, muszą jednak dysponować wkładem własnym na sfinansowanie przynajmniej 15 proc. wydatków kwalifikowalnych projektu.

Otrzymane dofinansowanie może być przeznaczone m.in. na zakup usług doradczych i eksperckich związanych z rozwijaniem modelu biznesowego, pokrycie kosztów wynagrodzenia personelu, nabycie środków trwałych, surowców, materiałów lub wartości niematerialnych i prawnych. Środki z PARP mogą też posłużyć start-upom na organizację i przeprowadzenie działań służących zagranicznej ekspansji rynkowej.

Aby wystartować w konkursie start-upy muszą wcześniej zakończyć z sukcesem inkubację w ramach jednej z sześciu „Platform startowych”.

Okres inkubacji pozwala młodym spółkom opracować i rynkowo zweryfikować własny model biznesowy oraz przygotować wstępną wersję produktu. Tak przygotowane start-upy walczą o dotacje PARP, prezentując swoje rozwiązania przed panelami ekspertów.

Do tej pory inkubacje oferowane przez Platformy zakończyło ponad 400 spółek. Spośród nich już 90 uzyskało dotację PARP na dalszy rozwój swojego przedsięwzięcia.

Więcej informacji: link.


Źródło: Informacja prasowa Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

10 nowych, bezpłatnych kursów on-line już wkrótce w portalu PARP

kursy online

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości udostępni wkrótce dziesięć nowych, bezpłatnych kursów e-learningowych. Aktualna oferta Akademii PARP obejmuje ich już 19. Cieszą się one wysokim zainteresowaniem – wśród najpopularniejszych e-kursów znajdują się: „Jak założyć własną firmę?” (6 730 zapisów*), „Media społecznościowe w biznesie” (5 490* zapisów) i „Umiejętności interpersonalne” (4 089* zapisów).

Propozycje tego typu szkoleń Akademia PARP kieruje nie tylko do osób prowadzących własną działalność gospodarczą. Skorzystać z oferowanej przez Akademię wiedzy mogą wszyscy, którzy myślą o założeniu własnej firmy, chcą zwiększyć swoją wartość na rynku pracy lub pragną podnieść kompetencje swoich pracowników. Wystarczy zapisać się na wybrane kursy e-learningowe.

Zapraszamy do śledzenia tegorocznego harmonogramu e-szkoleń, informującego o tematyce i terminach uruchomienia nowych kursów, na które już dziś można się zapisać. Więcej informacji znajduje się pod odnośnikami:

1.Zarządzanie kryzysowe w MŚP – kurs został uruchomiony 14 września br.

Z kursu dowiesz się jak dbać o bezpieczeństwo swojej firmy w sytuacji kryzysowej.

2. Pozyskiwanie kapitału na działalność MŚP – 18.09.2020 r.

Po ukończeniu kursu będziesz wiedział czym jest kapitał, skąd go pozyskać i jakie są źródła finansowania działalności MŚP.

3. E-commerce w biznesie – kurs zaawansowany – 28.09.2020 r.

Po uczestnictwie w kursie uzyskasz informacje na temat specyfiki handlu w Internecie oraz tego co zrobić, aby zwiększyć sprzedaż.

4. Ubezpieczenie społeczne w MŚP – 08.10.2020 r.

Po wzięciu udziału w tym kursie poszerzysz swoją wiedzę o zasady funkcjonowania systemu ubezpieczeń społecznych i dowiesz się jak się w nich poruszać.

5. Media społecznościowe – kurs zaawansowany – 16.10.2020 r.

Z kursu zaczerpniesz informacji na temat wykorzystywania potencjału portali społecznościowych w kontekście sprzedaży i wizerunku Twojej firmy.

6. Podatek VAT w MŚP – 28.10.2020 r.

Po ukończeniu kursu będziesz wiedział wszystko o podatku VAT oraz jakie są zasady rozliczania podatku od towarów i usług.

7. Zarządzanie ryzykiem w MŚP – 06.11.2020 r.

Dzięki ukończeniu tego kursu będziesz wiedział jak osiągnąć sukces w zarządzaniu ryzykiem.

8. Zarządzanie projektami dla początkujących – 17.11.2020 r.

Po ukończeniu kursu będziesz umiał odpowiedzieć na pytania: „jak rozwijać kluczowe umiejętności niezbędne do sprawnego prowadzenia projektu?” i „jak planować i realizować złożone przedsięwzięcia?”.

9. Cyberbezpieczeństwo w MŚP – 27.11.2020 r.

Po zakończeniu tego kursu zbierzesz informacje na temat cyberbezpieczeństwa – będziesz wiedział jak rozpoznawać i zapobiegać zagrożeniom związanym z cyberprzestępczością.

10. Badanie rynku i testowanie produktów – 07.12.2020 r.

Z kursu dowiesz się czym jest i do czego służy badanie rynku i testowanie produktów.

Dodatkowo w III i IV kwartale 2020 r. pojawią się jeszcze trzy kursy, przygotowane przez zespół Akademii PARP:

  • Efektywność energetyczna w MŚP.
  • Motywowanie pracowników.
  • Biznesplan.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oferuje kursy w dziedzinach takich jak: finanse, prawo, zarządzanie, marketing i kompetencje osobiste. Odbycie tych kursów daje możliwość zdobycia niezbędnej wiedzy i umiejętności do prowadzenia małej i średniej firmy oraz pozwala na uzyskanie certyfikatów bez konieczności wychodzenia z domu.

Zapraszamy do zapisów.


Źródło: Informacja prasowa Akademia PARP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polska branża gier to dobro narodowe i eksportowe

Gry komputerowe, a dokładniej gamedev (video game development), to stosunkowo młody i jednocześnie najdynamiczniej rozwijający się obecnie segment przemysłu kreatywnego.

Z raportu „The game industry of Poland” wynika, że w 2019 roku dochody ze sprzedaży polskich gier przekroczyły 2,1 mld złotych. W Polsce gry produkuje obecnie ponad 440 firm , które zatrudniają 9,7 tys. osób. Co roku do graczy trafia ok. 480 nowych polskich produkcji, a 96 proc. sprzedaży to eksport. Raport na temat branży gier w Polsce przygotowała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przy wsparciu Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Game Industry Conference oraz Indie Games Polska.

Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat branża gamedev rozwinęła się na niewyobrażalną skalę. Biorąc pod uwagę fakt, że ludzie coraz częściej poszukują rozrywki w świecie wirtualnym, jej dalsze perspektywy rozwoju wydają się być równie optymistyczne. Rocznie gamedev w Polsce notuje wzrosty o ok. 30 proc., a w samym 2019 r. dochody ze sprzedaży polskiej branży gier przekroczyły 2,1 mld złotych.

W połowie lat dziewięćdziesiątych polska branża gier komputerowych, którą pamiętam mieściła się w jednym samolocie do Londynu, którym leciała na targi i bynajmniej nie zajmowała go całego. Dwie i pół dekady później raport „Game industry of Poland” wskazuje, że jest to istotna gałąź polskiej gospodarki, której skalę mierzymy setkami firm, tysiącami pracowników, miliardami złotych przychodów i dziesiątkami procent wzrostu rocznie. Co wydaje mi się najbardziej ekscytujące, to fakt, że wciąż jesteśmy na etapie szybkiego rozwoju, bez objawów spowolnienia czy konsolidacji. Granice tego wzrostu wydają mi się odległe.

Aleksy Uchański, inwestor w branży gier komputerowych, przewodniczący rady nadzorczej PlayWay SA i wykładowca biznesu gier komputerowych

Szacuje się, że w naszym kraju jest 16 mln graczy. Jednak polskie gry wzbudzają zainteresowanie nie tylko nad Wisłą. Eksport składa się aż na 96 proc. przychodów branży gamedev. Wynika to z dużej globalizacji tego sektora. Wartość światowego rynku gier wzrośnie w 2020 r. o 9 proc. w ujęciu rocznym i osiągnie 159,3 mld dolarów. Na tę kwotę składa się 77,2 mld przychodów z gier mobilnych, 45,2 mld z tych na konsole i 36,9 mld z gier na PC. W 2023 roku wartość rynku może wynieść nawet 200 mld dol. Połowa wydatków na gry w 2020 roku pochodzi z Chin i Stanów Zjednoczonych. Trzecim największym rynkiem gamingowym jest Unia Europejska. Twórcy raportu oceniają, że Polska jest siódmym największym rynkiem gier PC.

Potencjał gamedevu, widoczny chociażby w podanych liczbach, dostrzegają polskie uczelnie wyższe. Zainteresowani karierą w branży mają do wyboru 34 kierunki studiów na uczelniach państwowych i 26 na prywatnych. Prawie połowa z nich skierowana jest do programistów . Jednak nie tylko informatycy mogą wiązać swoją przyszłość z gamingiem. To praca również dla artystów, designerów, producentów, twórców fabuły czy udźwiękowienia .

Sławomir Biedermann, ekspert z Departamentu Wsparcia Przedsiębiorczości PARP

Mocna pozycja na rynku pracy i giełdzie

W Polsce działają obecnie 440 studia produkujące gry. W porównaniu do 2017 r., upadło 120 z nich, ale na to miejsce powstało 160 nowych. W branży gier pracuje obecnie ponad 9,7 tys. osób. Większość zespołów jest niewielkich, 40 proc. firm zatrudnia od 6 do 16 osób. W niewielu mniej (39 proc.) pracuje 5 i mniej osób. Co dziesiąte przedsiębiorstwo ma zespoły liczące 40 i więcej pracowników. Tylko 10 producentów zatrudnia ponad 200 osób.

To trend, który obserwujemy również w branżach z dłuższymi tradycjami w tym obszarze. Ten sektor charakteryzuje się dużą zmiennością. Bywa, że producenci gier, którzy nie są w stanie ukończyć projektu lub nie osiągnęli celów sprzedażowych, rozwiązują się. Od 2017 r. liczba studiów rośnie wolniej, zauważamy też procesy konsolidacyjne, ale jednocześnie widać stały przyrost liczby pracowników w sektorze .

Jakub Marszałkowski, organizator Game Industry Conference, współzałożyciel fundacji Indie Games Poland

Gamedev jest obecny na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, gdzie notowane są 44 spółki. W lipcu 2020 r. ich kapitalizacja wyniosła 11,7 mld zł. Najwyżej wycenianą spółką jest CD PROJEKT (8,66 mld dolarów). Na drugim miejscu znalazł się Ten Square Games (887 mln dolarów), pozycję na podium zajął też PlayWay (736 mln dolarów). Co ciekawe, więcej firm z branży gamingowej można znaleźć tylko na Tokijskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Należy jednak pamiętać, że 90 proc. podmiotów z branży gamedev funkcjonuje poza GPW. Zalicza się do nich na przykład Huuuge Games i Techland, czyli druga i trzecia największa firma w branży. Nienotowane firmy generują aż 45 proc. przychodów całego sektora i aż 71 proc. miejsc pracy.

Co wyróżnia rodzime gry?

Z roku na rok polskie gry stają się nie tylko popularniejsze, ale również bardziej rozbudowane, zarówno w warstwie wizualnej jak też merytorycznej. W 2019 r. najwięcej z nich ukazało się na Nintendo Switch (133, w porównaniu do 69 w 2018 roku) i na PC (99, czyli o jedną mniej niż w 2018). Na fanów VR czekały 33 gry. Polscy producenci wydali 25 gier na Xbox One i 23 na PlayStation 4, oraz po około stu na każdej z dwóch platform mobilnych.

Nadal zdecydowana większość Polaków wybiera gry na komputery PC. Zauważyć można, że im mniejsze studio, tym bardziej prawdopodobne, że w pierwszej kolejności firma wyprodukuje grę na PC. Dopiero potem developerzy zaprezentują klientom wersję na konsole. Polską specjalnością są także symulatory czy gry wykorzystujące fotogrametrię, czyli technikę zajmującą się odtwarzaniem kształtów, rozmiarów i wzajemnego położenia obiektów w terenie na podstawie zdjęć. Coraz więcej producentów, zachęconych sukcesem „Wiedźmina”, decyduje się na gry z segmentu AAA, czyli te o najwyższych budżetach przeznaczonych na produkcję i promocję.

Warto również przyjrzeć się strukturze własnościowej w polskim sektorze gier. Prawie wszystkie firmy mają polskich właścicieli. Wiele z nich podkreśla, że to właśnie dzięki tej niezależności osiągnęli sukces. Do tej pory tacy giganci jak EA czy Ubisoft nie zdecydowali się na stworzenie w Polsce filii firmy, chociaż są obecni u naszych sąsiadów. Szukając finansowania producenci również częściej znajdują je wśród rodzimych inwestorów. Obserwujemy też nowy trend. Co roku przynajmniej jedna firma decyduje się na przeniesienie biznesu do Polski, często z całym zespołem i zapleczem technicznym.

Sławomir Biedermann, PARP

Więcej informacji w raporcie: The game industry of Poland.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ponad 70 start-upów skorzysta z pomocy prawnej

pomoc prawna

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła listę przedsiębiorców rekomendowanych do otrzymania dotacji w ramach programu „Wsparcie prawne dla start-upów”. Najwyższe dofinansowanie przyznane w konkursie to ponad 17,1 tys. zł. 72 start-upy, które dostaną pomoc mogą ją przeznaczyć na pokrycie kosztów usług prawnych związanych m.in. z realizacją procesu inwestycyjnego, analizą legal due-diligence lub treści umów inwestycyjnych, a także na wsparcie prawne w procesie zamówień i zawierania umów.

Program „Wsparcie prawne dla start-upów” cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem początkujących przedsiębiorców. Do godziny 10:45 w dniu startu naboru do PARP wpłynęło ponad 100 wniosków od mikro, małych i średnich firm na kwotę ponad 1,5 mln zł.

Ta kwota przekraczała budżet konkursu o 40 proc., a był on niemały, bo wynosił w tym roku 1,1 mln zł. Fachowa pomoc prawna to często ten wydatek, na którym firmy oszczędzają, albo, z drugiej strony, mocno nadwyręża on ich budżet. Dzięki takim programom mogą skorzystać z usług kancelarii, na przykad w zakresie przygotowania umów lub negocjowania kluczowych kwestii z inwestorami oraz kontrahentami.

Marcin Seniuk, dyrektor Departamentu Rozwoju Startupów w PARP

Firmy mogły się ubiegać o wsparcie do 25 tys. zł, natomiast na podstawie zgłoszeń do konkursu PARP przyznała najwyższe dofinansowanie w wysokości 17 130 zł (18 firm). Młode firmy pieniądze mogą przeznaczyć na pokrycie kosztów usług prawnych związanych m.in. z realizacją procesu inwestycyjnego, doradztwo prawne związane z realizacją procesu zamówień w zakresie prowadzonej działalności, wsparcie prawne dotyczące negocjacji z Funduszem VC lub Aniołem Biznesu lub konsultacje prawne w zakresie prowadzonej działalności.

Wsparcie start-upom zapewnią kancelarie prawne wcześniej wyłonione przez PARP w trybie postępowania publicznego.

W trakcie całego naboru, prowadzonego do 30 lipca 2020 r., do PARP trafiło 189 wniosków. Pozytywnie oceniono 158 wniosków, z czego wsparcie otrzymają 72 start-upy, a 86 znalazło się na liście rezerwowej.

Lista wniosków rekomendowanych do dofinansowania: link.

Więcej informacji o programie: link.

Program jest finansowany z dotacji celowej Ministerstwa Rozwoju.


Źródło: Informacja prasowa Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

25 startupów otrzyma ponad 24 mln zł na dalszy rozwój

monety polskie złote

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości opublikowała listę projektów nagrodzonych w IV rundzie konkursu „Rozwój startupów w Polsce Wschodniej”. 25 młodych firm technologicznych z województwa podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego, podkarpackiego oraz warmińsko-mazurskiego otrzyma wsparcie z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

W IV rundzie konkursu złożono 57 wniosków. Dofinansowanie PARP na łączną kwotę ponad 24 mln zł uzyskało 25 najlepszych projektów. Listę projektów można zobaczyć w sekcji Komunikaty dla działania Rozwój startupów w Polsce Wschodniej.

Konkurs umożliwia sfinansowanie rozwinięcia działalności biznesowej startupów, które zakończyły inkubację w ramach jednej z sześciu „Platform startowych” i chcą wprowadzić swój produkt na rynek krajowy lub zagraniczny.

Startupy na samym początku funkcjonowania poszukują przede wszystkim środków na rozwinięcie swojej działalności. Taką szansę daje ten program. Duże zainteresowanie zakończoną właśnie rundą pokazuje, jak wiele polskich młodych firm innowacyjnych jest głodnych sukcesu. Cieszymy się, że możemy ich wesprzeć na tej drodze.

Edyta Gniazdowska, kierownik w Departamencie Rozwoju Startupów

W konkursie „Rozwój startupów w Polsce Wschodniej” firmy mogą otrzymać nawet 1 mln zł na sfinansowanie kosztów swojego przedsięwzięcia. Ich wkład musi wynosić co najmniej 15 proc. wydatków kwalifikowalnych projektu. Całkowita pula środków w konkursie wynosi 300 mln zł. Rozwiązania rekomendowane do dofinansowania w obecnej rundzie dotyczą takich obszarów jak m.in. medycyna i zdrowie, IT, handel, żywność oraz sport.

Inwestowanie w biotechnologiczne startupy jest kapitałochłonne dlatego pomoc takiej instytucji jak PARP daje nam możliwość zaistnienia na rynku i rozwijanie już opracowanych technologii jak i tworzenie nowych rozwiązań. Poziom Polskich biotechnologicznych startupów jest bardzo wysoki. Pomoc Państwa i takich instytucji jak PARP może przyczynić się do powstania „biotechnologicznej doliny krzemowej” w Polsce.

Agnieszka Jasińska, prezes spółki BioCellLab

Otrzymane dofinansowanie można przeznaczyć m.in. na usługi doradcze i eksperckie związane z rozwijaniem modelu biznesowego, wynagrodzenia personelu, środki trwałe, nabycie surowców, materiałów lub wartości niematerialnych i prawnych. Finasowanie PARP może także posłużyć startupom na organizację i przeprowadzenie działań służących zagranicznej ekspansji rynkowej.

1 sierpnia 2020 r. rozpoczęła się siódma runda naboru. W jej ramach wnioski o dofinansowanie startupy mogą składać do 30 września 2020 r.

LISTA PROJEKTÓW, KTÓRE ZOSTAŁY NAGRODZONE 


Źródło: informacja prasowa PARP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF