GRID and WePlay Esports przedłużają partnerstwo

GRID x WePlay

GRID, platforma zbierające dane e-sportowe i gamingowe przedłużyła współpracę z firmą WePlay Esports na kolejny rok.

Umowa skupia się na zarządzaniu zasobami danych, dystrybucji i wszystkich transmisji WePlay Esports, czołowej firmy należącej do WePlay Holdings zajmującej się wprowadzeniem kreatywnych rozwiązań w obszarze transmitowania i produkcji w e-sporcie. Dodatkowo GRID zapewni sobie dodatkowe usługi z zakresu integralności i bezpieczeństwa danych.

W GRID jesteśmy oddani budowaniu długotrwałych relacji z naszymi partnerami. Współpraca z WePlay Esports jest przykładem tego, co to znaczy mieć wzajemnie satysfakcjonujące partnerstwo. Przez ostatnie dwa lata WePlay Esports ulepszyło swoją transmisję i poprawiło interaktywne wrażenia z treści e-sportowych. Cieszymy się, że możemy nadal wykorzystywać dane WePlay Esports i dostarczać im zasoby, których potrzebują, aby nadal być liderem innowacji w transmisji. Ich podejście do zaangażowania fanów jest punktem odniesienia dla tego, w jaki sposób oficjalne dane e-sportowe mogą być wykorzystywane jako paliwo do rozwoju całej branży.

Charley Hanley-Nickolls, dyrektor ds. zakupów, GRID Esports

W 2021 roku GRID wspierał WePlay Esports w jednym z najczęściej oglądanych turniejów e-sportowych. Współpraca obejmowała wszystkie turnieje CS:GO i Doty 2 firmy oraz najważniejsze transmisje rosyjskojęzyczne. Rekordowy stream PGL Major Stockholm osiągnął szczyt ponad 865 tys. jednoczesnych widzów podczas finałowego meczu. Konkurs WePlay AniMajor ustanowił dodatkowy rekord z ponad 37 milionami godzin oglądania.

W 2022 roku naszym celem jest dalsze poszerzanie naszego portfolio o kolejne gatunki i skupienie się na organizacji wydarzeń tematycznych. We wszystkich naszych inicjatywach dążymy do kontynuowania naszych innowacji i ulepszania WePlay Esports. Nasze partnerstwo z GRID pozwala na maksymalne wykorzystanie naszych zasobów danych i podnosi jakość transmisji WePlay Esports.

Valentyn Shevchenko, dyrektor ds. rozwoju, WePlay Esports

W ubiegłym roku GRID zabezpieczył ponad 70 oficjalnych partnerstw, czyniąc z nich wiodącą platformę oferującą oficjalny dostęp do danych na serwerze.

Adam Daniluk

ESE Entertainment globalnym partnerem Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) Odebrane

FIA_Rally_Star

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) podpisała umowę partnerską z ESE Entertainment i Digital Motorsports, która związana jest z rozwojem i aktywnościami marketingowymi dotyczącymi projektu FIA Rally Star. Celem przedsięwzięcia organizowanego w ponad 50 państwach jest wyłonienie najzdolniejszych kierowców, którzy otrzymają szansą na strat w Rajdowych Mistrzostwa Świata (FIA WRC). Projekt skierowany jest do osób w wieku od 17 do 26 lat. Rywalizacja promowana jest hasłem #RallyAtHome. Projekt FIA Rally Star wystartował na początku 2021 roku i potrwa do 2025 roku.

W najbliższy weekend w dniach 25-26 września 2021 na Torze Modlin rozegrany zostanie polski finał FIA Rally Star. Dwudniowa rywalizacja wyłoni reprezentantki i reprezentantów Polski na zawody europejskie. Zawody finałowe organizowane są przez Polski Związek Motorowy a ambasadorami polskiej odsłony projektu zostali Kajetan Kajetanowicz, Gosia Rdest i Leszek Kuzaj.

Uczestnicy krajowych finałów mieli możliwość wybrania ścieżki rywalizacji. Tradycyjnej rywalizacja motorsportowej „Slalom Samochodowy” oraz e-sportowej „Wyzwanie Digital”. Platformą rywalizacji była gra WRC 9 z dodatkiem FIA Rally Star DLC. Zawody na Torze Modlin wyłonią reprezentacje Polski na europejski finał, który rozegrany zostanie w 2022 roku. Po finale europejskim kolejnym z etapów rywalizacji będzie finał światowy. Następny krok to szkolenie i wspieranie przez FIA przyszłych gwiazd Rajdowych Mistrzostw Świata. Głównym założeniem projektu jest udział najlepszego uczestnika w cyklu Mistrzostw Świata (FIA WRC) w sezonie 2025.

W FIA wszyscy rozumieją, że świat się zmienia, potrzebujemy innowacyjnych projektów dedykowanych następnej generacji zawodników i fanów sportów motorowych. FIA stawia na integrację – na każdym poziomie – w poszukiwaniu 'The Next One’. Cieszymy się, że możemy nawiązać współpracę z ESE i Digital Motorsports przy FIA Rally Star. ESE i Digital Motorsports znajdują się w samym sercu esportu, gier i symulatorów wyścigowych i są doskonale przygotowane do wprowadzenia Rally Star na rynek na całym świecie.

Yves Matton, Dyrektor Rajdowy FIA

Globalna współpraca z FIA związana z FIA Rally Star to konsekwencja działań ESE w Polsce i w Europie związana z promocją esportu i gamingu w obszarze simracingu. W 2020 i 2021 roku firma jest partnerem marketingowym oficjalnych Mistrzostw Polski w Digital Motorsporcie organizowanych przez Polski Związek Motorowy i Ragnar Simulator. Projekt sponsorowany jest przez Porsche Polska, a zawody rozgrywane są pod marką Porsche Esports Sprint Challenge Poland. W 2020 roku firma realizowała także projekty simracingowe dla KIA Polska, PKN Orlen oraz Autodromu Jastrząb.

Jędrzej StęszewskiJesteśmy bardzo dumni że Digital Motorsports stają się częścią wizji FIA dotyczącej wszechstronnego, powszechnie dostępnego programu poszukiwania młodych talentów. FIA Rally Star to przełomowy krok w prowadzeniu młodych kierowców do realizacji ich marzeń. FIA zachęca do pionierskiego rozwoju w sektorach cyfrowym i esportowym, które są kluczowe dla zaangażowania nowych pokoleń i będą odgrywać coraz większą rolę w osiąganiu różnorodności i prawdziwej dostępności dla wszystkich w motorsporcie.

Jędrzej Stęszewski, Dyrektor Operacyjny ESE Europe


Źródło: ESE Entertainment

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

GosuGamers, przejęty przez esportowego przedsiębiorcę, ogłasza partnerstwo z GRID

GosuGamers

Platforma GosuGamers została przejęta przez esportowego działacza Samsona Oha i nawiązała współpracę z GRID, wiodącą platformą i dostawcą danych dla esportu, oraz jej założycielem - Moritzem Maurerem, sygnalizując nową erę dla globalnego rynku mediów esportowych.

GosuGamers jest podstawą sceny esportowej od momentu jej założenia w 2002 roku, a przejęcie ma tchnąć nowe życie w markę, wzmacniając jej zespół redakcyjny, jednocześnie rekrutując nowych specjalistów z całego świata ds. marketingu, operacji, technologii i produktów.

Wraz z przejęciem, Moritz Maurer założyciel GRID i jeden z najbardziej rozpoznawalnych przedsiębiorców, wspiera nową wizję, która zakłada zintegrowane partnerstwo GosuGamers z GRID, wiodącą platformą i dostawcą oficjalnych rozwiązań danych w esporcie.

GosuGamers z GRID na pokładzie jako oficjalnym partnerem technologicznym, dostawcą rozwiązań danych esportowych wprowadzi własną, zastrzeżoną technologię do swojej platformy, w tym funkcję statystyk na żywo, która została zaprojektowana, aby na nowo zdefiniować wrażenia z oglądanych turniejów, obejmując dane w czasie rzeczywistym i przewidywania meczów utrzymując fanów na bieżąco w jednym scentralizowanym centrum esportowym.

Nowymi mediami pokieruje Samson Oh, znany przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem w branży esportowej i gamingu, w tym w Team Flash, MOT Games i Cargo Studio. Pod rządami Samsona, GosuGamers skupi się na rozszerzeniu swojego zasięgu poza Azję, aby stać się prawdziwie globalnym rynkiem medialnym, podczas gdy jego doświadczenie w wychowywaniu młodych i aspirujących talentów sprawi, że marka GosuGamers poczyni postępy w tworzeniu treści, które są łatwo dostępne i przemawiają do wielu fanów esportu, jak i całej kultury gamingu.

Freddy Tan, były redaktor naczelny IGN na Azję Południowo-Wschodnią, dołącza jako szef działu kreatywnego, aby pomóc w opracowywaniu globalnych i zlokalizowanych treści na GosuGamers. Firma dodała również szeroki wachlarz talentów z branży sportowej. Esther Quek, była pionierka marketingu sportowego NBA, dołącza jako Head of Marketing, aby rozwijać profil marki i jej partnerstwa, podczas gdy Wei Khim Cheah, bardzo doświadczony ekspert ds. mediów i transmisji, zajmujący wysokie stanowiska w ESPN i Globecast, będzie wsparciem w zakresie doradztwa.
Teraz, wspierany przez wielu weteranów branży, GosuGamers stale rozszerza swój profil w globalnych rynkach esportowych, dzięki rosnącej liście redaktorów z całego świata, tworzących zlokalizowane treści w Europie, Ameryce Północnej i Azji Południowo-Wschodniej, budując obecność mediowego outletu w zasięgu ponad dziesięciu milionów unikalnych użytkowników.
W ciągu kilku krótkich miesięcy pod nowym kierownictwem GosuGamers rekrutowało z całego świata: z Europy, Stanów Zjednoczonych i Azji, podczas gdy nowa platforma jest obecnie dopracowywana. Media uruchomiły również podcast Unmuted, program, który głęboko zanurza się w świat esportu ze wszystkimi najważniejszymi wiadomościami i trendami, podczas gdy w planach są kolejne cotygodniowe programy i serie redakcyjne.
 Samson OhPrzejęcie jest przełomem dla GosuGamers, które od momentu powstania podbiło serca entuzjastów esportu. Teraz, z GRID na pokładzie, możemy nadal zapewniać fanom centrum rozrywki, kreatywnego i nowatorskiego raportowania, będąc jednocześnie pozytywną siłą dla branży, promującą innowacyjną integrację danych, która będzie napędzać bardziej przejrzystą i informacyjną kulturę w esporcie i dziennikarstwie.
Samson Oh, CEO GosuGamers
Moritz MaurerGosuGamers było pierwszym źródłem wiadomości, kiedy wszedłem do esportu, a możliwość rozwoju na tym wspaniałym dziedzictwie, z tak niesamowitymi partnerami, jest zarówno pokorna, jak i ekscytująca.
Moritz Maurer,CEO i założyciel GRID
Założona z myślą o entuzjastach esportu w 2002 roku GosuGamers dzięki przejęciu wzmocni więzi z pełną pasji zgromadzoną społecznością, która w ciągu następnego roku zgodziła się na kilka partnerstw z esportowymi turniejami.
Media esportowe nawiążą również współpracę z twórcą Mobile Legends: Bang Bang, od studia MOONTON Games. Nowe partnerstwo, zapewni dostęp do esportowych rozgrywek Mobile Legends Professional League (MPL) na Filipinach w ósmym sezonie, z możliwością rozszerzenia współpracy w przyszłości na inne terytoria, w tym Indonezję i Brazylię.
GosuGamers przez lata tworzyło pasjonującą się społeczność graczy. Chcemy wzmocnić tę relację i budować silniejsze więzi z GosuGamers oraz wspierać rozwój ekosystemu esportowego poprzez nasze partnerstwo.
Matt Jaron, Head of Business Development, MOONTON Games

Źródło:  GosuGamers

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Największy festiwal kulinarny od teraz będzie trwał 365 dni w roku

Daftcode_RestaurantClub_

Restaurant Week Polska od 2014 roku zorganizował już 28 festiwali, podczas których wydano prawie 3 miliony dań i blisko milion koktajli festiwalowych. We współpracy z ponad dwoma tysiącami restauracji z całego kraju Restaurant Week Polska rozwija rodzimą kulturę kulinarną, promuje niezależną scenę restauracyjną oraz edukuje w zakresie świadomego jedzenia czy ograniczania marnowania żywności. Paweł Światczyński CEO oraz Maciej Żakowski CSO Restuarant Week są lauratami 6. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Platforma do odkrywania nowych smaków i miejsc

Znamy branżę gastronomiczną, trendy kulinarne i upodobania gości na wylot, więc stworzenie platformy do wygodnej rezerwacji stolików było dla nas naturalnym krokiem rozwoju. Jako Restaurant Club jednoczymy wysiłek promocyjny całej niezależnej sceny restauracyjnej, by wspólnie przyciągać do niej gości i konsekwentnie budować w Polsce modę na chodzenie do restauracji.

Paweł Światczyński, założyciel i CEO Restaurant Week

Na opracowanie technicznej strony Restaurant Club jej twórcy wykorzystali miesiące zamknięcia gastronomii. Dzięki festiwalom ich platforma jest największym w Polsce tego typu portalem służącym do kulinarnych odkryć i rezerwacji, a już wkrótce stanie się narzędziem do codziennych rezerwacji.

Żakowski_RestuarantWeekDo współpracy przy Restaurant Club zaprosiliśmy wszystkich uczestników dotychczasowych festiwali. To prośby i sugestie gości i restauratorów, by Restaurant Week trwał cały rok, zmotywowały nas do rozwoju biznesu w tym kierunku. Bazujemy na naszym wieloletnim doświadczeniu przy organizacji największych festiwali kulinarnych w Polsce, ale jednocześnie weszliśmy w nowy dla nas, cyfrowy świat, dzięki czemu nasz biznes osiąga coraz większą skalę.

Maciek Żakowski, współzałożyciel Restaurant Week i Restaurant Club

Partnerstwo z Daftcode, czyli gastronomia spotyka nowe technologie

RestaurantClub łączy doświadczenie Restaurant Week w gastronomii ze startupowym know-how Daftcode i ma sprawić, że restauracje staną się jeszcze bardziej przystępne. Członkostwo w RestaurantClub jest na wstępie bezpłatne, co pozwala wyselekcjonowanym przez Restaurant Week, najlepszym restauracjom korzystać z platformy i docierać do nowych gości bez ograniczeń.

Daftcode ma doświadczenie w budowaniu strategii wejścia na rynek dla startupów z różnych branż i coraz częściej otwiera się na biznesy lifestylowe. Zainwestowaliśmy w Restaurant Week i stworzyliśmy wspólnie Restaurant Club, bo chcemy ułatwić życie konsumentom i widzimy spory potencjał biznesowy w digitalizacji biznesu gastronomicznego. Wierzymy też, że uproszczenie procesu rezerwacji może przyciągnąć do restauracji nowych gości, a więc być paliwem dla restauratorów, dla których minione półtora roku nie było łatwe.

Jędrzej Szcześniak, współzałożyciel i Partner Zarządzający w Daftcode

Bogatą ofertę restauracji ubraliśmy w prostą w obsłudze aplikację, więc rezerwacja stolika na naszej platformie zajmuje nie więcej niż 1 minutę i jest w pełni zdigitalizowana. Użytkownik w jednym miejscu ma ogromny wybór restauracji, ale są one przez nas sprawdzone i polecane, więc gwarantujemy gościom najwyższą jakość.

Paweł Seweryn, Partner Zarządzający w Daftcode

Przystąpienie restauracji do klubu to szansa na szeroką promocję i większą sprzedaż, a także stały kontakt z gośćmi, zbudowanie relacji, możliwości powiadamiania o nowym menu czy ofercie specjalnej. Platforma Restaurant Club jest dostępna pod linkiem: https://restaurantclub.pl/, gdzie goście już teraz mogą rezerwować doświadczenia z najlepszych restauracji z poprzedniej edycji Restaurant Week. Na jesień planowany jest start platformy w nowej odsłonie.


Źródło: Draftcode

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mercedes-Benz Polska z potężną strategią esportową na polskim rynku!

ESPOT Mercedes

Mercedes-Benz od wielu lat dostrzega potencjał sportu elektronicznego i w ramach swojej strategii wspiera esportowe wydarzenia, a przy okazji odwołuje się do młodszych grup docelowych. Teraz polski oddział producenta ze Stuttgartu nawiązał współpracę z Illuminar Gaming – najstarszą i największą organizacją esportu w Polsce. Jeden z elementów partnerstwa to ESPOT powered by Mercedes-Benz, którego fizyczną „siedzibą” będzie ESPOT, czyli studio gamingowe w sercu Warszawy, miejsce nowoczesnej rozrywki zarówno dla całych rodzin, jak i dla aspirujących graczy.

Sport elektroniczny dynamicznie zyskuje na popularności – a pandemiczne warunki tylko przyspieszyły jego rozwój. Esportowe wydarzenia śledzi wielu fanów, a ich zawodnicy wyrastają na prawdziwe gwiazdy i zawodowo utrzymują się z rywalizacji. Esportowcy nie skupiają się na fizycznej sile, ale na sprawności intelektualnej – muszą wyróżniać się ponadprzeciętnymi zdolnościami koncentracji, znakomitą koordynacją ruchową i błyskawicznymi czasami reakcji. Istotne są także umiejętność współpracy w zespole. Podobnie w przypadku tradycyjnych sportów do osiągnięcia wysokiego poziomu sprawności umysłowej i fizycznej niezbędne są intensywne, codzienne treningi.

Globalna społeczność widzów śledzących esportowe rozgrywki liczyła w ubiegłym roku 495 mln ludzi, z czego 223 mln oglądało je regularnie. Trzon publiczności stanowią tu osoby w wieku od 18 do 34 lat, cyfrowo obyte i dobrze wykształcone, a około 30% z nich to kobiety – i odsetek ten wzrasta.

Raport na temat branży gamingowej w Polsce z 2020 r. podaje, że w naszym kraju w gry wideo gra ponad 16 mln użytkowników, a kobiety stanowią 47% z nich.*

W esport inwestują dziś profesjonalne tradycyjne kluby sportowe, a także marki – jak Mercedes-Benz. Producent samochodów premium ze Stuttgartu już od kilku lat wspiera esportowe serie i wydarzenia, odpowiadając na rosnącą popularność esportu i zwracając się do nowych, młodych grup docelowych. W 2020 r. został wyłącznym partnerem motoryzacyjnym wszystkich globalnych wydarzeń esportowych League of Legends, w tym ekskluzywnym partnerem ceremonii wręczenia trofeum Mistrzostw Świata LoL.

Espot Jarosław Śmietana
Jarosław Śmietana Fot.: Mercecdes-Benz

Teraz Mercedes-Benz rozpoczyna współpracę z Illuminar Gaming – najstarszą i największą organizacją sportów elektronicznych w Polsce. Jej zawodnicy rywalizują między innymi w League of Legends – sieciowej grze komputerowej z gatunku multiplayer online battle arena, która w 2020 r. osiągnęła liczbę około 100 mln graczy. Illuminar Gaming od ponad 4 lat zrzesza najlepszych polskich graczy komputerowych. Ekipa sześciokrotnie zdobyła tytuł Mistrza Polski, reprezentuje nasz kraj na turniejach międzynarodowych, a jej występy obejrzały setki tysięcy osób. Największym osiągnięciem zespołu jest wicemistrzostwo Europy EU Masters.

Mercedes EQA
Fot.: Mercedes-Benz

Organizacje esportowe można porównać do klubów sportowych. Zamiast dyscyplin mamy tu konkretne tytuły gier. Obecnie w ponad 100 profesjonalnych drużynach League of Legends rywalizujących w regionalnych ligach na całym świecie gra ponad 800 esportowców.

Rozpoczęcie współpracy Mercedes-Benz z organizacją esportową Illuminar Gaming to sygnał dla całego rynku, że branża jest dojrzała i gotowa na marki premium. Mercedes, poprzez tę współpracę, realizuje swoją globalną politykę komunikacji do młodych pokoleń, będąc obecnym w centrum ich świata rozrywki. Od lat marka wspiera sport, teraz czas na esport.

Fryderyk „Veggie” Kozioł, Head of Esports w Illuminar Gaming

Studio ESPOT zlokalizowane jest w Elektrowni Powiśle od października 2020 r. To przestrzeń do organizacji wydarzeń i miejsce nowoczesnej, odpowiedzialnej rozrywki zarówno dla rodzin, jak i aspirujących graczy, łączące światy gier wideo, sportu oraz muzyki. ESPOT oferuje w pełni wyposażone studio do transmisji online z dużą strefą gamingową (45 stanowisk z wysokiej klasy sprzętem i szybkim, bezpiecznym łączem internetowym oraz kamerami 4K), a także zapleczem gastronomicznym oraz przestrzenią dla nawet 100-osobowej publiczności. ESPOT podąża śladem powstających na całym świecie aren esportowych i jest pierwszym miejscem tego typu w Polsce, które łączy świat gamingu i esportu, ze światem lifestyle, muzyką i gastronomią.

ESPOT
Fot.: Mercedes-Benz

*Dane pochodzą z raportu „The game industry of Poland — Report 2020”


Źródło: ESPOT

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ESL Gaming odnawia długoterminowe partnerstwo z paysafecard

ESL gaming

Organizator imprez i firma produkcyjna ESL Gaming rozszerzyła współpracę z paysafecard usługodawcą przedpłacanych płatności. W wyniku nowego partnerstwa planowane aktywacje z paysafecard mają odbyć się na IEM Katowice 2021 w Polsce, Mistrzostwach Krajowych Niemiec, ESL Mobile Europe i MENA.

Zgodnie z komunikatem dla każdego turnieju będą dostępne „dedykowane aktywacje”. Jedną z takich inicjatyw będzie segment zaangażowania widzów podczas transmisji o nazwie „paysafecard Super Fan”, w którym widzowie IEM Katowice będą opowiadać, dlaczego są fanami konkretnych graczy. Historie będą przesyłane za pośrednictwem strony internetowej IEM Katowice, a najlepsze z nich otrzymają ekskluzywną paysafecard i torbę z gadżetami ESL Gaming.

Paysafecard jest długoterminowym, zaufanym partnerem ESL i przez lata wykazał się ogromnym zaangażowaniem we wspieranie i rozwijanie społeczności graczy i esportu.

Patrząc w przyszłość na kolejny ekscytujący rok esportu w 2021 roku, cieszymy się, że mamy tego partnera u naszego boku i nadal piszemy świetne historie o bohaterach w CS: GO i grach mobilnych.

Jasmin Haasbach, dyrektor Global Brand Partnerships w ESL

Współpraca między ESL a paysafecard rozpoczęła się w styczniu 2018 r., kiedy paysafecard został uznany za globalnego partnera platformy płatniczej dla wszystkich flagowych wydarzeń ESL. Usługodawca płatności przedpłaconych współpracuje również z G2 Esports, a ostatnio we wrześniu 2020 roku połączył siły z organizacją esportową NEO skupioną na FIFA.

W odniesieniu do odnowionej umowy z ESL Gaming, wypowiedział się Konstantinos Maragkakis.

 Paysafecard od dawna jest obecny w esporcie i jesteśmy dumni z naszego aktywnego wkładu w społeczność na przestrzeni lat. Partnerstwo z ESL pozwala nam oddać hołd temu połączeniu z esportem i zapewnić wyjątkowe możliwości fanom. Z niecierpliwością czekamy na kolejny udany rok wspierania społeczności jako partner płatniczy.

Konstantinos Maragkakis, rzecznik e-sportu paysafecard


Źródło: Esportsinsider

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowe partnerstwo Legii Warszawa i Salesforce

Legia Salesforce

Legia Warszawa podpisała umowę z amerykańską firmą Salesforce, która jest światowym liderem w zakresie wdrażania i funkcjonalności nowoczesnych systemów CRM (Customer Relationship Management). Legia Warszawa jest partnerem 11. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Dzięki umowie Salesforce zostanie „Oficjalnym Partnerem Technologii Cyfrowych Legii Warszawa” i powstanie dedykowane rozwiązanie CRM. Rozwiązanie jest ukierunkowane na efektywne zarządzanie relacjami i komunikacją z kibicami oraz partnerami, zarówno w segmencie B2C, jak i B2B. Wdrożenie będzie oparte na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych firmy Salesforce. Ponadto, zgodnie z warunkami umowy, Salesforce dołącza do grona firm sponsorujących klub sportowy.

Wykorzystanie potencjału najbardziej utytułowanego polskiego klubu z największą bazą kibiców w kraju przez światowego lidera we wdrażaniu i funkcjonalności CRM to kolejny krok w procesie cyfrowej transformacji i dostarczania spersonalizowanych treści, usług i produktów dla każdego kibica Legii Warszawa.

Legia Warszawa chce wyznaczać nowe trendy na rynku piłkarskim w zakresie jakości i innowacyjności, a także w zarządzaniu usługami czy produktami dla kibiców. Fakt, że Salesforce – firma o międzynarodowej renomie i światowy lider w dziedzinie rozwiązań CRM – angażuje się w sponsoring sportowy z Legią jest potwierdzeniem potencjału i jakości naszej marki. Nasza współpraca otworzy przed nami nowe możliwości i korzyści w budowaniu relacji z kibicami-konsumentami czy partnerami biznesowymi. Prowadzimy obecnie kilka projektów w obszarze cyfrowej transformacji klubu, a system CRM od Salesforce jest kluczowy dla tych zmian i wiążemy z nim duże i uzasadnione nadzieje. Szczególnie znając doświadczenie i sukcesy naszego Oficjalnego Partnera Technologicznego.

Paweł Kokosza, Dyrektor Komercyjny Legii Warszawa

Salesforce od wielu lat pomaga swoim klientom przejść przez często trudny proces cyfrowej transformacji. W przypadku współpracy z Legią Warszawa postawiliśmy przede wszystkim na dogłębne zrozumienie specyficznych potrzeb klubu sportowego. Dzięki temu mogliśmy dostarczyć Legii rozwiązania szyte na miarę. Ich innowacyjność, kompleksowość i łatwość obsługi pozwolą Legii osiągnąć najwyższy poziom budowania relacji i kontaktów z kibicami oraz partnerami biznesowymi. Tym samym Legia dołączyła do grona największych klubów sportowych na świecie, które korzystają z naszych rozwiązań.

Krzysztof Augustynowicz, Regional Sales Director CEE Commercial Business Unit, Salesforce

Każdy oddany fan piłki nożnej jest istnym kompendium wiedzy na temat swojego ulubionego klubu. Śledząc najnowsze doniesienia ze świata piłki nożnej, oczekują łatwego i szybkiego dostępu do wiadomości na wyciągnięcie ręki. Z kolei wyzwaniem dla drużyn jest zdobycie szerokiej wiedzy o swoich odbiorcach, aby zapewnić im piłkarskie doznania również poza boiskiem. Od teraz Legia będzie mogła zbudować klubowe contact center w oparciu o 360-stopniowy profil każdej osoby, bazujący na historii interakcji każdego kibica. Dzięki temu obsługa klienta będzie mogła być dopasowana indywidualnie do oczekiwań każdego z nich.


Źródło: Legia Warszawa S.A.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

League of legends European Championship otwiera się na partnerstwa z polskimi markami

Począwszy od 2021 roku marki działające na polskim rynku mają możliwość zostać Narodowym Partnerem LEC – League of Legends European Championship – czyli esportowej Ligi Mistrzów. W Polsce LEC cieszy się dużą renomą, przede wszystkim ze względu na popularność samej gry, ale także za sprawą licznych Polaków grających w topowych drużynach League of Legends w Europie.

League of Legends (LOL) to jedna z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, posiadająca najlepiej rozwinięty ekosystem esportowy. Rozgrywki LOL z roku na roku generują coraz większe zainteresowanie widzów, a mistrzostwa świata, zwane powszechnie Worlds’ami, bywają zestawiane pod względem oglądalności z największymi wydarzeniami sportowymi takimi jak Super Bowl czy finały NBA1.

League of Legends – gra, którą pokochały miliony

League of Legends jest strategiczną grą zespołową, rozgrywaną przez dwa pięcioosobowe zespoły w czasie rzeczywistym. Celem gry jest zniszczenie kluczowego elementu w bazie przeciwnika – Nexusa. Przed każdą rozgrywką zawodnicy wybierają unikalnego bohatera spośród ponad 150 dostępnych postaci, a razem z nimi rolę, jaką będą pełnili w grze.

Według ekspertów Newzoo każdego dnia w grę gra ok. 8 milionów graczy na całym świecie. LOL zajmuje również pierwsze miejsce w rankingu globalnym pod względem oglądalności streamów. W ostatnim miesiącu 2020 roku fani gamingu na całym świecie obejrzeli aż 103 milionów godzin streamów gry na Twitch i YouTube (Newzoo 2021).

Polacy gwiazdami esportowej Ligi Mistrzów

Esportowa Liga Mistrzów – LEC – to dominujące rozgrywki esportowe w Europie, w których kluczową rolę odgrywają gracze z Polski, będący najliczniejszą narodowością (7) wśród dziesięciu najlepszych drużyn w Europie.

Transmisje w języku polskim są dostępne na kanale tematycznym Polsat Games.

Jedna z transmisji w poprzednim roku była oglądana w szczytowym momencie nawet przez 56 tysięcy widzów w TV. Ponadto łącznie 56 transmisji z rozgrywek LEC w 2020 w Polsce odnotowało ponad 12 milionów wyświetleń transmisji online.

  Bartosz Pawlik, Dyrektor kanału Polsat Games

Według danych udostępnionych przez Riot Games, widzowie LEC to w większości młodzi mężczyźni (średnio poniżej 30 lat) z wykształceniem powyżej średniego.

LEC
Źródło: Lighthouse

Partnerstwa z LEC w Europie

W 2021 roku marka Kit Kat, jeden z głównych partnerów LEC, po raz kolejny uatrakcyjni przerwy w rozgrywkach. Ponadto marka ponownie pojawi się na Summoner’s Rift (mapa rywalizacji LOL) w postaci banerów w grze. KitKat będzie także przez cały sezon oferować ekskluzywne nagrody dla fanów. Sponsoring LEC to pierwsze esportowe przedsięwzięcie dla koncernu Shell2. W ramach umowy widzowie niemieckojęzycznego kanału LEC na Twitchu wygrywali doładowania punktów doświadczenia dla postaci z gry. Mieszkańcom Niemiec posiadającym kartę lojalnościową ClubSmart, Shell zapewnił 7-dniowe premie punktów XP, Riot Points, skórki czy klucze do skrzyń Hextech – wartościowe dodatki dla graczy LOL.

Na początku roku 2020 Pringles i LEC rozpoczęli współpracę, w ramach której Pringles wypuścił tematyczne puszki z kodami umożliwiającymi graczom dostęp do ekskluzywnej zawartości. Pełna lista uznanych marek, które angażowały się w sponsoring LEC w ciągu ostatnich 2 lat to także: KIA, Foot Locker, Warner Music, Logitech G, Tchibo, Beko, Red Bull, BMW, SAP, Alienware, Secretlab i AK Racing.

Narodowe Partnerstwo z LEC szansą dla polskich marek

Esport generuje coraz większe zainteresowanie i zaangażowanie wśród młodego pokolenia, które jest wyjątkowo odporne na tradycyjne formy reklamy. To tylko jeden z wielu argumentów czyniących esport atrakcyjną platformą komunikacyjną dla podmiotów, które nie mają wpisanych sportów elektronicznych w swoje DNA. Niestandardowe rozwiązania jakie oferuje esport oparte na podążaniu za najnowocześniejszymi trendami w świecie technologii i digital powodują, że obszar gamingu skupia coraz większą uwagę marek w kontekście potencjału zapewniającego kreatywne i innowacyjne kampanie. Kategoria ta jest również coraz częściej doceniana na najbardziej prestiżowych konkursach związanych z branżą marketingu.

W sezonie 2021 możemy z niecierpliwością oczekiwać pojedynków pełnych emocji, gdzie kluczowe role odgrywać będą nasi rodacy. Wierzę, że marki, które podejmą decyzję o zaangażowaniu się w Narodowe Partnerstwo LEC będą mieć dużo do wygrania: zaangażowanie i pozytywny odbiór wśród fanów esportu w najlepszym wydaniu.

Tomasz Rożenek, Dyrektor Sprzedaży w agencji SPORTFIVE Poland, (która zarządza procesem pozyskiwania Narodowych Partnerów LEC w Polsce)

Po więcej informacji nt. LEC i Narodowego Partnerstwa zapraszamy na stronę: https://beyond-the-match.com/en/insights/the-lec-an-inspirational-deep-dive-2/


Źródło: LEC

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ESL w ramach partnerstwa z Blizzardem zajmie się obsługą ekosystemu e-sportowego gry Hearthstone®

ESL Heartstone

ESL Gaming, poinformował o zawarciu dwuletniego partnerstwa z Blizzard Entertainment, w ramach którego firma zajmie się stworzeniem i obsługą ekosystemu e-sportowego gry Hearthstone®.

Porozumienie, będące kolejnym dużym partnerstwem wydawniczym zawartym przez ESL, dotyczy m.in jednych z największych turniejów Hearthstone®, takich jak Grandmasters i Hearthstone Masters Tours. Łączna pula nagród w wydarzeniach wyniesie 3 000 000 dolarów na każdy rok kalendarzowy.

Porozumienie jest rozszerzeniem obecnej umowy z firmą Blizzard w obszarze takich tytułów jak StarCraft II® i Warcraft III®. Oprócz działań związanych ze stworzeniem i obsługą ekosystemu, alians daje ESL możliwość organizacji turniejów pod marką ESL i DreamHack we współpracy z Blizzardem w latach 2021 i 2022.

ESL hearthstone produkcja
Źródło: ESL

Jesteśmy zachwyceni, że możemy wzmocnić nasze relacje z Blizzardem poprzez dwuletnie partnerstwo w obszarze gry Hearthstone®. Obsługa ekosystemu gry to bardzo dobra wiadomość dla ESL jak i dla Hearthstone®. Fani na całym świecie mogą przygotować się na dwa ekscytujące lata.

Michael Van Driel, Senior Vice President Game Management w ESL Gaming


Źródło: Informacja prasowa ESL

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF