...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Antalis zaprasza na ANTALIS CREATIVE POWER AWARDS, międzynarodowy konkurs dedykowany dla projektów graficznych zastosowanych na papierze

Antalis Creative Power Awards

Antalis we współpracy z marką Brand Identity, prestiżową platformą do projektowania graficznego, zaprasza twórców z całego świata do zgłaszania swoich najbardziej kreatywnych i zrównoważonych środowiskowo projektów wykonanych z produktów dystrybuowanych przez Antalis.

Graficy, agencje kreatywne, drukarnie czy właściciele marek mogą zgłaszać swoje najlepsze projekty w 4 głównych kategoriach: raporty i publikacje, korespondencja i zaproszenia, opakowania i produkty promocyjne, identyfikacja marki i produkty papiernicze.

Kreatywność i zrównoważony rozwój w sercu Antalis Creative Power Awards

Będąc prawdziwą wizytówką kreatywnego myślenia i ekologicznego podejścia, Antalis Creative Power Awards, ma na celu połączenie trendów w projektowaniu graficznym oraz zaangażowania projektów z całej Europy, Azji i Ameryki Południowej.

Podczas konkursu Antalis Creative Power Awards zostanie przyjęty każdy projekt wykonany z wykorzystaniem przynajmniej jednej z oferowanych przez Antalis marek papieru (Olin Design, Olin Origins, Keaykolour, Nautilus, Cocoon itp.), który jest wspierany przez czołowych dostawców, takich jak Arjowiggins.

Jury, składające się z głównych graczy na światowej arenie druku i projektowania graficznego, wybierze następnie najbardziej kreatywne i inspiracyjne prace. Zgłoszenia będą przyjmowane do 31 maja 2022.

Kategorie konkursowe są następujące:

  1. Raporty i publikacje: raporty roczne, raporty CSR, książki artystyczne, lookbooki, katalogi itp.
  2. Korespondencja i zaproszenia: informacje prasowe, zaproszenia, pocztówki, ulotki, zawiadomienia o ślubie
  3. Opakowania i produkty promocyjne: pudełka na prezenty, plakaty, pudełka składane, torby na zakupy itp.
  4. Identyfikacja marki i produkty papiernicze: artykuły papiernicze biznesowe, tożsamość marki, menu, notebooki

Zwycięzcy tych kategorii otrzymają statuetkę Tailor-made Award stworzoną przez znaną francuską projektantkę Maud Vantours oraz zostaną zaproszeni na uroczystą kolację w najlepszej restauracji w swoim kraju.

Nagrody specjalne zostaną przyznane w kategoriach:

  1. Design for Good: W tej kategorii zostaną nagrodzone projekty aktywistyczne oraz projekty wspierające sprawy środowiskowe i społeczne.
  2. Historia papieru: W tej kategorii Antalis zaprasza uczestników do zaprezentowania potęgi papieru w ramach kampanii komunikacyjnej, dzieląc się inspiracyjną historią swojego projektu, strategii rozwoju marki lub dedykowanej kampanii komunikacyjnej.
  3. Eko-koncepcja: W tym obszarze Antalis pragnie wyróżnić kreatywne produkcje wykonane z papierów ekologicznych, zrealizowanych w sposób odpowiedzialny środowiskowo.
  4. Print Excellence: ta specjalna nagroda zostanie przyznana za projekty, które uzyskają najwyższą ocenę techniczną dotyczącą druku, sposobu uszlachetnienia produktu, elementów produkcyjnych.

Zwycięzcy nagród specjalnych wygrają wycieczkę do legendarnej papierni Arjowiggins Stoneywood w Szkocji i odkryją miejsce, w którym produkowana jest najbardziej zróżnicowana na świecie kolekcja papierów ozdobnych.

Wszyscy zwycięzcy zostaną ogłoszeni we wrześniu 2022 roku i otrzymają nagrodę Tailor-made Award stworzoną przez znaną francuską projektantkę Maud Vantours. Oprócz tego w kanałach partnerów konkursu odbędą się relacje, w tym wywiady z laureatami oraz artykuły merytoryczne.

W specjalnie wydanym magazynie Antalis Creative Power Awards (15 000 egzemplarzy), zostanie opublikowanych 50 najlepszych prac konkursu.

Wszystkie zgłoszenia można przesyłać online na stronie antaliscreativepowerawards.com/pl od teraz do 31 maja 2022 r.

Więcej informacji również na stronie https://www.antalis.pl.


źródło: Antalis Creative Power Awards

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Światowe wydarzenie w biznesowym świecie gamingu już w październiku. Nadchodzi Esports BAR Cannes! [BRIEF PATRONUJE]

EsportsBAR Cannes

Już w dniach 13-15 października, odbędzie się kolejna edycja esportowej konferencji Esports BAR w Cannes, we Francji. W ciągu trzech intensywnych dni uczestnicy będą mogli posłuchać ponad 50 prelegentów, które podzielą się swoim doświadczeniem oraz wiedzą. Tegoroczna konferencja będzie opierała się na pięciu obszarach tematycznych, które będą dotyczyły: monetyzacji, innowacji, inwestycji, społeczeństwa oraz odbiorców. Agendę konferencji znajdziesz tutaj: https://cannes.the-esports-bar.com/en-gb/programme.html

Esport to rynek, który w ostatnich latach rozrósł się jak żaden inny na świecie. Nie każdy jednak ma tego świadomość, a branża cały czas poszerza swoje wpływy edukując, dzięki czemu coraz więcej zaczyna dostrzegać jego potencjał. Dziś całościowy rynek esportu wart jest ponad miliard dolarów, a przewiduje się, że do roku 2023 jego wartość wzrośnie do 1,6 miliarda dolarów. Coraz więcej organizacja promuje esport poprzez swoje działania, nie tylko w Polsce ale również za granicą. A jednym z największych konferencji dotyczących esportowego ekosystemu jest Esports BAR odbywający się we Francuskim Cannes.

Esports BAR Cannes to ekskluzywny program konferencji, gdzie oprócz ogromnej dawki wiedzy i inspiracji, uczestnicy mogą nawiązać kontakty z liderami branży esportowej oraz czołowymi markami. Wydarzenie skierowane jest do wszystkich tych, którzy chcą poszerzyć i rozwinąć wiedzę o esportowym biznesie.

Aby wziąć udział w nadchodzącej konferencji Esports BAR należy wykupić przepustkę Forum Delegate Pass, która zapewnia dostęp do trzech wciągających dni pełnych wiedzy, które zaś dostarczą wskazówek jak wejść w esport, nawiązać kontakty, zainspirować się, robić interesy i zdobywać informacje na temat esportu, z dostępem do wszystkich przemówień i sesji z profesjonalistami z branży. To szansa, aby nie tylko przedstawić swoją firmę i biznes, ale także podzielić się swoimi pomysłami i wziąć udział w konstruktywnych, otwartych rozmowach z głównymi interesariuszami!

Co znajduje się w programie konferencji?

Uczestnicy Esports BAR Cannes będą mieli możliwość spotkania przedstawicieli marek, mediów, lig, dostawców usług, drużyn esportowych czy wydawców gier. Międzynarodowi prelegenci z najlepszych firm gotowych podzielić się swoją wiedzą i historiami podczas wnikliwych konferencji esportowych, gdzie poruszą tematy:

  •  Innowacji – tego jak esport może przewodzić całej branży rozrywkowej pod względem innowacji;
  • Monetyzacji – gdzie znajdą się odpowiedzi na takie pytania jak: jak marka może w pełni wykorzystać esport? Jakie możliwości handlowe oferuje esport? W jaki sposób marki zarabiają na swoich działaniach? Jak agencje mogą pomóc w aktywizacji wizerunku marki w branży esportowej?
  • Inwestycji – tego jakie są kluczowe czynniki w inwestycjach w esport? W jaki sposób różne regiony na całym świecie odnoszą się do inwestowania na rynku esportu? Czy istnieje zwycięski model inwestycji w esport? Jak branża jest postrzegana przez VC (venture capitalists)?
  • Odbiorców – dzięki swoim naturalnie cyfrowym wielbicielom, szybko rozwijający się  sektor esportu jest jednym z najbardziej wpływowych elementów w relacji między konsumentami a technologią cyfrową i tradycyjnymi mediami. Ligi esportowe również musiały dostosować się w sposób, który podkreśla ich cyfrowy charakter. Jakie czekają ich wyzwania?
  • Społeczności – branża esportowa ma obowiązek tworzyć treści, które pomogą graczom, którzy chcą mieć pozytywny wpływ społeczny na ich społeczność. Chodzi o pracę z odbiorcami w celu rozwiązania problemów, takich jak zdrowie psychiczne, nierówność płci, brak różnorodności i zastraszanie. Dzieje się tak również w czasie, gdy spotykają się światy esportu i edukacji. Jak edukować poprzez esport i jaki wpływ ma na społeczność widzów?

Kogo spotkasz na EsportsBAR?

W wydarzeniu biorą już udział największe firmy ze świata wirtualnej rozgrywki oraz technologii. Wśród uczestniczących w konferencji marek, swoją obecność potwierdzili m. in. Polska agencja gamingowa Fantasyexpo, ESL, Esports Charts,  Faceit, G2, inSTREAMLY, Microsoft, Riot Games, Ubisoft oraz wiele więcej.

Całe wydarzenie jest zorganizowane zgodnie z przepisami sanitarnymi. Aby uczestniczyć w konferencji, goście muszą przedstawić ważną przepustkę sanitarną.

Więcej zarówno o programie konferencji jak i o prelegentach mających swój panel w tegorocznej edycji znajdziesz na: https://cannes.the-esports-bar.com/en-gb/our-offers.html

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Golden Marketing Conference za nami! [BRIEF PATRONUJE]

Golden Marketing Conference

Po raz 9. w Sali Ziemi na Międzynarodowych Targach Poznańskich odbyła się Golden Marketing Conference. Jak przy każdej edycji wydarzenie przyciągnęło ekspertów i specjalistów marketingu, social mediów, digitalu oraz e-commerce.

Wzorem lat ubiegłych GMC odbyło się w formie hybrydowej co pozwoliło na uczestniczenie w konferencji tym osobom, które nie mogły fizycznie pojawić się w Poznaniu oraz przeprowadzenie dwóch prelekcji w formie online.

Tegoroczna edycja potwierdziła to co mówi się o Golden Marketing Conference w branży marketingowej – to wydarzenie profesjonalnie zorganizowane, z bardzo wysokim poziomem merytorycznym i przestrzeniom na wymianę doświadczeń. Konferencja objęta jest także akredytacją międzynarodowego programu DIMAQ.

GMC było pierwszą okazją do występu przed żywą publicznością po prawie dwuletniej przerwie dla takich wybitnych ekspertów jak Janina Bąk, Paweł Tkaczyk, Przemek Modrzewski czy Grzegorz Miecznikowski, Aleksander Poniewierski oraz Maciej Martowicz. Na scenie GMC pojawili się także przedstawiciele takich brandów jak TikTok, Żabka Polska, Ringier Axel Springer Polska, KUBOTA, Core Law, Macopedia, Grupa iCEA, Bilot, Whites, Socjomania, Grupa MTP, Gameset, Verseo, AdRebellion oraz Mobee Dick.

Organizator na wiosnę zapowiada jubileuszową 10. edycję Golden Marketing Conference.


Źródło: Golden Marketing Conference

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Profesjonalizacja biznesu i rodziny – podczas VIII stacjonarnej edycji Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych [BRIEF PATRONUJE]

8. Kongres Firm Rodzinnych_Instytut Biznesu Rodzinnego

Stawka większa niż biznes, czyli odpowiedzialne decyzje rodzin biznesowych – pod takim hasłem spotkają się 27-28 września polscy przedsiębiorcy rodzinni, aby rozmawiać o odpowiedzialności właścicielskiej i profesjonalizacji biznesu i rodziny.

To szczególnie ważny temat, gdyż wiele firm stoi obecnie przed wyzwaniem sukcesji i decyzją, co dalej.

Prezes Instytututu Biznesu Rodzinnego dr Adrianna LewandowskaDla zachowania jedności rodziny oraz jedności firmy rodzina właścicielska powinna opracować mechanizmy ładu rodzinnego. Potwierdzają to badania firm, które przetrwały kolejne zmiany pokoleniowe i są co najmniej trzecie w generacji zarządzających właścicieli. Kluczowym czynnikiem sukcesu okazało się efektywne wdrażania mechanizmów nadzoru właścicielskiego.

Dr Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego 

Dwudniowe wydarzenie, podczas którego prelegenci skupią się na mechanizmach ładu, nadzoru właścicielskiego, konstytucji firmy rodzinnej, fundacji rodzinnej i alternatywach dla niej oraz innym wyzwaniom właścicieli firm, poprowadzą Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego oraz Maciej Stradomski, Przewodniczący Rady Programowej Instytutu Biznesu Rodzinnego. Swoją wiedzą i biznesowym doświadczeniem, szczególnie w obszarze odpowiedzialności właścicielskiej, podzielą się właściciele największych polskich firm rodzinnych.

Na podstawie case study firmy Kross Adrianna Lewandowska porozmawia o dobrych praktykach w budowaniu nadzoru właścicielskiego i profesjonalizacji w zakresie ładu korporacyjnego oraz rodzinnego z przedstawicielami rodziny właścicielskiej: Zbigniewem Sosnowskim, Kacprem Sosnowskim i Maciejem Sosnowskim oraz przedstawicielami Zarządu i Rady Nadzorczej spoza rodziny: Filipem Wojciechowskim i Piotrem Nowjalisem. O odpowiedzialnym budowaniu biznesu na pokolenia oraz wartości dodanej, jaką wniósł do rodzinnego przedsiębiorstwa, opowie dr Adam Mokrysz, Prezes Grupy Mokate. Natomiast temat odpowiedzialnego przywództwa kobiet w firmach rodzinnych przybliży Barbara Woźniak – pełniąca funkcję prezesa i dyrektora sprzedaży w spółkach Ovotek i Eggs Product, należących do Grupy Woźniak. O kulturze organizacyjnej firmy rodzinnej, która stanowi kreatywną siłę w kryzysie, opowiedzą ojciec i córka – mentor i sukcesorka Pałuckiej Drukarni Opakowań – Włodzimierz Olejniczak i Karolina Olejniczak. Zamknięcie Kongresu należy do Romana Wieczorka, byłego Prezesa Zarządu Firmy Skanska Polska oraz – pierwszego i jedynego Polaka – członka zarządu Światowego Grupy SKANSKA w Sztokholmie, jednej z największych firm budowlano – deweloperskich na świecie. Roman znalazł się w bardzo wąskim gronie Polaków, którzy zasiadali w zarządach firm z listy Fortune 500, jest liderem o międzynarodowym doświadczeniu, mentorem wielu sukcesorów i managerów, którzy chcą świadomie kształtować swoje życie.

Każdego dnia odbędą się indywidualne prelekcje oraz moderowane przez ekspertów panele dyskusyjne, w których wezmą udział polscy przedsiębiorcy rodzinni. Polscy przedsiębiorcy i eksperci będą rozmawiać o m.in. transparentnych zasadach funkcjonowania firm rodzinnych, fundacjach rodzinnych, alternatywnych zewnętrznych źródłach finansowania inwestycji i budowaniu mechanizmów ładu nadzorczego.

Oprócz prelekcji i dyskusji tematycznych zaplanowane jest także uroczyste wyróżnienie i nagrodzenie najbardziej wrażliwych społecznie firm rodzinnych nominowanych w Konkursie Firma Rodzinna Roku. Następnie właściciele nagrodzonych przedsiębiorstw wezmą udział w rozmowie na temat skutecznej strategii i rozwoju firmy w oparciu o wartości rodziny biznesowej oraz świadomego dbania o dobro i rozwój pracowników oraz otoczenia biznesowego.

W części wieczornej kongresu, uczestnicy spotkają się ponownie z rodziną Smarczyńskich przechodzącą sukcesję – w spektaklu performatywnym „W rodzinnym zwierciadle” cz. II.

Każdy uczestnik otrzyma także opracowany przez Ekspertów Instytut Biznesu Rodzinnego „Kodeks dobrych praktyk dla właścicieli firm rodzinnych” – publikację dla właścicieli, którzy chcą budować skuteczny system nadzoru właścicielskiego, ramy do ułożenia relacji między Radą Rodziny, Radą Nadzorczą, Zarządem a Właścicielami i szukają dobrych praktyk dla opracowania indywidualnych i transparentnych rozwiązań.
Szczegółowy program kongresu dostępny jest na stronie: https://kongresfirmrodzinnych.pl/

Instytut Biznesu Rodzinnego to Centrum Wiedzy o Firmach Rodzinnych w Polsce i za granicą. Wiodącą misją działań Instytutu jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych poprzez doradztwo w zakresie procesu sukcesji, strategii międzypokoleniowych i Konstytucji Firm Rodzinnych, szerzenie wiedzy, dobrych praktyk, prowadzenie i publikowanie wyników badań naukowych oraz wymianę doświadczeń krajowych i zagranicznych. Każdego roku Instytut organizuje szereg wydarzeń́ dedykowanych firmom rodzinnym, które zawsze są unikatową platformą wymiany doświadczeń́ i okazją do nawiązania bezcennych relacji biznesowych.


Źródło: Instytut Biznesu Rodzinnego 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trwa XIII edycja konkursu „Innowator Mazowsza” [BRIEF PATRONUJE]

Innowacyjna Firma

Innowacyjne Firmy i Innowacyjnych Naukowców z województwa mazowieckiego zapraszamy do udziału w XIII edycji konkursu „Innowator Mazowsza”.

Celem konkursu jest wyłonienie i nagrodzenie młodych talentów pośród naukowców i firm z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które opracowały i wdrożyły innowacyjne  rozwiązania w regionie Mazowsza.

Łączna pula nagród to aż 113 tys. zł.

Zgłoszenia do konkursu odbywają się za pomocą formularzy, dostępnych pod adresem:  innowatormazowsza2021.pl

Nabór wniosków trwa do 7.09.2021 r.  

Konkurs przeprowadzany jest w dwóch kategoriach: Innowacyjna Firma oraz Innowacyjny  Naukowiec.

Źródło: Sieć Przedsiębiorczych Kobiet

Do wygrania są również atrakcyjne nagrody od Partnerów Konkursu m.in.: voucher na studia  na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego; konsultacje merytoryczne z  pracownikami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie; studia podyplomowe i warsztaty z  zespołem Centrum Transferu Wiedzy w SWPS, voucher na studia podyplomowe w Collegium  Civitas, program preinkubacji ufundowany dla trzech zespołów od Politechniki  Warszawskiej; usługi doradcze o wartości 10 000 zł od Agritech Hub; indywidualny 6- miesięczny mentoring biznesowy od Youth Business Poland.

Idea Konkursu polega na wspieraniu i promowaniu roli innowacyjności w rozwoju  gospodarczym regionu i zdobywaniu kompetencji opartych na nowoczesnych technologiach.

Tematyka konkursu obejmuje innowacje techniczne (produktowe i procesowe),  organizacyjne, marketingowe i inne o potencjalnej wartości gospodarczej, które mogą̨ znaleźć  zastosowanie w codziennej praktyce. Udział w konkursie to również niepowtarzalna okazja do  czerpania inspiracji i nawiązania współpracy pomiędzy środowiskiem nauki i biznesu.

W konkursie “Innowator Mazowsza” doceniane są firmy, które skutecznie dopasowują się do  zmian i potrzeb otoczenia poprzez rozszerzanie działalności i tworzenie nowych produktów  oraz naukowcy, których prace doktorskie są istotne dla rozwoju gospodarki. Tworzenie  nowych usług i koncepcji, generowanie i doskonalenie pomysłów, adaptacja do zmieniającej  się rzeczywistości to nieodłączne elementy pracy każdego przedsiębiorcy i naukowca.

Organizatorem konkursu jest Samorząd Województwa Mazowieckiego, który od lat  podejmuje szereg inicjatyw, służących rozwojowi innowacji, będących przestrzenią do  kształcenia i nagradzania najbardziej kreatywnych przedsiębiorców i naukowców. Więcej informacji o dotychczasowych działaniach można znaleźć na stronie  https://innowacyjni.mazovia.pl/

Wykonawcą tej edycji konkursu jest Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, która kompleksowo wspiera przedsiębiorczość poprzez rozwijanie społeczności zawodowej,  inicjowanie programów akceleracyjnych i biznesowych, popularyzowanie sieci biznesu i  instrumentów finansowania dla startupów. Więcej o Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet na  stronie https://siecprzedsiebiorczychkobiet.pl/

Partnerzy: Uniwersytet Warszawski Wydział Zarządzania, Politechnika Warszawska, Szkoła  Główna Handlowa w Warszawie, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Collegium  Civitas, Agritech Hub, Youth Business Poland, Koleje Mazowieckie, Urząd Miasta  Stołecznego Warszawy.

Patroni: Gazeta MSP, Biznes2biznes, Mam Startup, Business Woman & Life, Fintek, NMS  Magiel, Dla Studenta, Brief, Radio Pałacc, Radio Kampus, Brain Embassy, Design Thinking  Institute, Black Swan Prestige, Centrum Nauki Kopernik.


Źródło: Sieć Przedsiębiorczych Kobiet

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Złote Spinacze 2021 – zgłoś projekt! [BRIEF PATRONUJE]

ZS2021_zglos_projekt

Już po raz dziewiętnasty w ramach największego konkursu PR w Polsce - Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Firm Public Relations, wyłonione zostaną najlepsze kampanie public relations. Zgłoszenia można przesyłać do 9 września 2021 r.

Do konkursu mogą być zgłaszane kampanie i projekty zrealizowane na obszarze Polski przez: agencje PR, firmy/korporacje, osoby prawne, instytucje państwowe i samorządowe, szkoły, uczelnie, NGO, a także samodzielnych specjalistów.

W tym roku konkurs rozgrywany jest w 35 kategoriach (20 głównych, 12 sektorowych i trzech specjalnych), których definicje znajdują się na stronie www.zlotespinacze.pl. Zgodnie z postanowieniami regulaminu, każdy projekt musi zostać zgłoszony przynajmniej do jednej kategorii głównej.

Projekty można zgłaszać w trzech terminach poprzez platformę online. Pierwszy termin zgłoszeń trwa do 9 sierpnia, drugi do 2 września, a ostateczny termin przesyłania zgłoszeń upłynie 9 września br.

Nadesłane projekty oceni jury złożone z ekspertów z branży public relations, przedstawicieli świata biznesu, organizacji pozarządowych, a także mediów i środowiska akademickiego. Partnerem merytorycznym Złotych Spinaczy już po raz trzeci została firma Deloitte, a jej przedstawiciele czuwać będą nad zgodnością prac jury z  regulaminem oraz zweryfikują wyniki przeprowadzanych głosowań.

W konkursie Złote Spinacze niezmiennie od 2003 roku wyłaniane są projekty public relations cechujące się największą kreatywnością, skutecznością i rzetelnością. Celem konkursu jest promocja najwyższych standardów w branży PR, a także edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia public relations w działaniach firm i instytucji.

Zwycięzców i laureatów poznamy podczas gali, która odbędzie się 3 grudnia br.

Wszystkie aktualności, regulamin oraz wzór formularza zgłoszeniowego dostępne są na stronie: www.zlotespinacze.pl.

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.

Partnerzy: BRIEF, WirtualneMedia, PR Manager, Conrego, Newseria, ThinkTank, Piloci Studio,  Sotrender, Pro4Media.


Źródło: ZFPR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Początek serii ebooków ABC Pracy zdalnej

ABC Pracy Zdalnej ebook

Pojawiła się właśnie pierwsza część z serii ebooków ABC pracy zdalnej – poradnik dla pracodawców, który objęliśmy patronatem medialnym.

Zespoły rozproszone w erze cyfryzacji jest od dziś dostępna bezpłatnie dla wszystkich zainteresowanych – kliknij tutaj, aby ją pobrać.

Czego dowiecie się z pierwszej części?

Zespoły rozproszone w erze cyfryzacji to zbiór wielu informacji, sprawdzonych strategii i porad praktyków, który pomoże Ci zrozumieć:

  • Jak obecnie wygląda rynek pracy zdalnej i jakie czynniki na to wpływają – wszystko to poparte statystykami z rzetelnych źródeł.
  • Co pracodawcy i pracownicy zyskują decydując się na pracę zdalną i jak zmaksymalizować te korzyści.
  • Co dotąd powstrzymywało przedsiębiorców przed zaoferowaniem swoim pracownikom elastyczności w zakresie wyboru miejsca wykonywania obowiązków służbowych.
  • Jak wprowadzić 8 kluczowych metod utrzymywania zaangażowania pracowników na odległość, by budować kulturę organizacji wspomagającą produktywność, retencję pracowników i generującą namacalne zyski.
  • Kto jak i dlaczego wprowadził pracę zdalną w swojej firmie do tej pory. Poza obszerną listą firm zatrudniających wyłącznie zdalnych pracowników, ebook zawiera też wiele opinii i porad od przedsiębiorców z polskiego rynku, którzy tranzycję do wirtualnego biura mają już za sobą.

Kwarantanna to idealny czas na budowanie zespołów rozproszonych

Odgórnie narzucone ograniczenie przemieszczania się w celu zahamowania epidemii, to tylko impuls, by przygotować kompletne kompendium wiedzy o strategiach i narzędziach pracy zdalnej. Wierzymy, że ta publikacja oprze się próbie czasu i będzie aktualna jeszcze przez wiele lat po kwarantannie. Praca zdalna to stale rosnący w siłę trend i wkrótce stanie się standardem w przedsiębiorstwach ze wszystkich branż, które mogą sobie na to pozwolić.

Wydawca ebooków

Fly On The Cloud – firma partnerska Google, Facebooka i Zendeska, edukuje oraz wdraża polski rynek w erę technologii chmurowych. Mają na koncie już dwie obszerne publikacje o narzędziach Google:

101 tricków, dzięki którym w pełni wykorzystasz potencjał Arkuszy Google

oraz

Sekrety Aplikacji Google, czyli jak pracować wydajniej ze swoim kontem Gmail

Teraz pracodawcy potrzebują wsparcia bardziej niż kiedykolwiek, bo wiele firm w obliczu zagrożenia epidemiologicznego zmuszonych jest do szybkiej adaptacji cyfrowych rozwiązań, które pozwolą pracownikom na bezpieczną i produktywną pracę z domu.

Co jeszcze czeka nas w tej serii?

Pierwsza część to wprowadzenie do tematu oraz solidna porcja teorii. W kolejnych (obecnie zaplanowanych jest 4) pojawią się:

  • szczegółowe, ilustrowane instrukcje wykorzystania cyfrowych narzędzi do współpracy,
  • efektywne strategie zarządzania zespołami rozproszonymi,
  • prawne aspekty zatrudniania pracowników na odległość,
  • zasady kontroli i zachowania bezpieczeństwa danych w organizacjach opartych o rozproszoną siłę roboczą.

Pobierz pierwszą część, przechodząc na stronę autorów.

O wydaniu kolejnych części ebooków będziemy informować Was na bieżąco.


Źródło: informacja prasowa Fly On The Cloud

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czy społeczna odpowiedzialność biznesu stała się integralną częścią działań przedsiębiorstw czy to wciąż projekt odkładany na później?

csr

Raport „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” wyraźnie pokazuje, że istnieje konieczność promocji idei CSR i korzyści, w tym również finansowych, dla przedsiębiorców a także pracowników, klientów, dostawców i społeczności lokalnych. Główne powody zaangażowania firm w działania CSR to chęć wzmocnienia pozytywnego wizerunku a także konieczność wdrażania globalnej strategii organizacji w tym obszarze.

Badanie „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” zostało przeprowadzone w maju 2018 roku, po raz trzeci. Tegoroczną ankietę, która zawierała ponad 30 pytań, wypełniły 63 przedsiębiorstwa zrzeszone w Izbie. Ponad połowa z nich – 52%, to duże firmy, które zatrudniają powyżej 250 pracowników. Respondenci to głównie prezesi, najwyższa kadra zarządzająca a także osoby odpowiedzialne za prowadzenie działań CSR.

„Nasz tegoroczny raport na temat społecznej odpowiedzialności biznesu pokazuje, jakie działania podejmowane są w firmach zrzeszonych w CCIFP, jakie są motywacje do wdrożenia strategii CSR, jakie budżety są przeznaczane na ich realizację a także kto jest beneficjentem prowadzonych projektów. Wyniki tegorocznej ankiety pokazują, że działania CSR są ważne dla większości firm. Uzyskane dane są zbieżne z tymi z lat ubiegłych. Może to wskazywać, na wciąż niewielkie zmiany w podejściu do działań CSR w organizacjach działających na terenie Polski”, – informuje Monika Constant, Dyrektor Generalna CCIFP.

CZYNNIKI ROZWOJU CSR W POLSCE

Czynnik, który najbardziej wpływa na rozwój CSR w Polsce, to dzielenie się dobrymi praktykami dużych przedsiębiorstw, które posiadają doświadczenie w dziedzinie CSR – tak uważa 54% ankietowanych. Przedsiębiorcy potwierdzają, że szerzenie wiedzy i dobrych praktyk na temat CSR przez organizacje, podczas spotkań bezpośrednich, jak również przez media, to sposób na promowanie tej idei w naszym kraju – tego zdania jest co drugi ankietowany. Z drugiej strony przedsiębiorcy rozwijają strategie CSR w swoich organizacjach pod wpływem oczekiwań ze strony pracowników, klientów, dostawców i społeczności lokalnych – jest to motywacja dla 51% firm. 46% respondentów wskazuje również na konieczność dostosowania się do wymogów europejskich.
Rozwój CSR, według 56% przedsiębiorców, powstrzymuje brak wystarczającej wiedzy a także brak środków finansowych na działania w tym obszarze – tak uważa 48% respondentów. Niechęć do wdrażania działań CSR wśród zarządów i dyrekcji zauważa 37% ankietowanych, głównym powodem takiej postawy, według co trzeciego badanego, jest brak przekonania w skuteczność działań CSR.

Powodem zaangażowania w CSR jest dla 67% badanych przedsiębiorców wzmocnienie pozytywnego wizerunku organizacji. Co drugi respondent uważa, że jego firma wdraża strategię CSR z powodu odgórnej polityki na poziomie międzynarodowym. Z drugiej strony, w 38% organizacji jest świadomość korzyści z prowadzenia firmy zgodnie z zasadami CSR. Przedsiębiorcy zauważają również, że działania CSR wpływają na zwiększenie zaufania wśród pracowników – tak uważa 35%, a także wśród klientów – 32% jest tego zdania.

ZARZĄDZANIE CSR W FIRMACH – STRATEGIA, BUDŻET, KORZYŚCI
Wyniki tegorocznego badania CCIFP wskazują, że w 84% przedsiębiorstw w planowanie strategii CSR zaangażowany jest zarząd i dyrekcja. W 40% badanych firm istnieje długofalowa strategia CSR, w 21% roczny lub dwuletni plan. 35% przedsiębiorstw, które wzięły udział w ankiecie, nie ma strategii, działania są realizowane doraźnie w zależności od potrzeb i możliwości. Odpowiedzi na temat budżetu rozkładają się następująco: 29% firm posiada oddzielny budżet CSR, w 24% to budżet wspólny z działaniami PR, w 25% organizacji środki finansowe są przyznawane w zależności od potrzeb.

Korzyści z prowadzonych działań CSR są zauważalne przez przedsiębiorców – 44% dostrzega inne niż finansowe, zaś 17% odnotowuje zyski finansowe. Co trzecia badana firma nie mierzy korzyści z działań CSR, zaś 6% przedsiębiorstw jest zdania, że nie odnotowało żadnych zysków. Raportowanie działań CSR zadeklarowała większość ankietowanych – 56%, spośród nich 10% raportuje działania według certyfikowanych standardów a tylko 5% przeprowadza dodatkowo audyty zewnętrzne.

Działania CSR są komunikowane w większości przedsiębiorstw. Najbardziej popularne platformy to wewnętrzny intranet – 59%, media społecznościowe – 56% i strony internetowe firm – 54%. Blisko połowa – 46% organizacji, komunikuje działania CSR w sposób bezpośredni, podczas konferencji, spotkań, targów. Co czwarta firma – 25%, publikuje raport CSR, który dystrybuuje wśród interesariuszy a co szósta – 17%, nie prowadzi komunikacji w tym obszarze.

„Ponad 80% firm zamierza kontynuować lub wdrożyć nowe działania skierowane do różnych grup interesariuszy, przy czym 84 % ankietowanych deklaruje zaangażowanie Zarządu w planowanie strategii CSR. To bardzo dobra wiadomość dla CSR, niezależnie od wahań w danych szczegółowych, które nie są jednoznacznie rosnące. Podsumowując wyniki tegorocznego Barometru można powiedzieć, że nie tylko wzrasta rola CSR w organizacji, ale również zwiększa się rozumienie potrzeby uwzględnienia różnorodności perspektyw poszczególnych grup interesariuszy”, – komentuje Marzena Strzelczak, Dyrektorka Generalna i Członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

DZIAŁANIA CSR WOBEC PRACOWNIKÓW, KLIENTÓW, DOSTAWCÓW I SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH

Ankieta CCIFP dokładnie zbadała działania CSR skierowane do czterech grup: klientów, pracowników, dostawców i społeczności lokalnych. Z raportu wynika, że firmy najczęściej prowadzą projekty w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu w odniesieniu do swoich pracowników – 86% a także klientów – 78%. Ponad połowa ankietowanych przedsiębiorstw realizuje też działania skierowane do społeczności lokalnych i dostawców, odpowiednio 68% i 63%.

Najczęściej realizowane działania CSR skierowane do pracowników to dodatkowe świadczenia socjalne – 89%, dbałość o rozwój – 85%, wprowadzenie narzędzi komunikacji wewnętrznej – 83%. Wśród  76% badanych firm wprowadzony został kodeks etyczny i możliwość zgłaszania przez pracowników naruszeń zasad etyki a w 72% organizacji prowadzone jest badanie satysfakcji pracowników. Główne działania skierowane do klientów to wprowadzenie różnych kanałów do wymiany informacji – 73%, transparentność działań – 57% a także wdrażanie systemów usprawniających obsługę klienta – 55% i badanie satysfakcji klientów – 51%. Podstawowe działania CSR skierowane do społeczności lokalnych to wsparcie finansowe i rzeczowe dla stowarzyszeń, szkół – 88% a także działania na rzecz ochrony środowiska – 81%. We współpracy z dostawcami w ramach działań CSR najwięcej firm wprowadziło kryteria/kodeksy współpracy – 78%, na uwagę zwraca też fakt, że 45% firm wdrożyło system ewaluacyjny oceniający przestrzeganie CSR przez dostawców.

„Działania charytatywne są nadal najbardziej popularną formą wsparcia udzielanego społecznościom lokalnym przez firmy. Często jednak nie są one poparte wcześniejszą analizą potrzeb i ograniczają się do jednorazowych akcji. Potwierdzają to wyniki naszego badania, gdyż tylko 28% firm prowadzi dialog z lokalną społecznością i wspólnie z nią opracowuje projekty wsparcia. Rozmowa z interesariuszami powinna natomiast stanowić pierwszy krok w opracowaniu przemyślanej strategii CSR”, – zauważa Mariusz Kielich, Kierownik ds. Komunikacji i PR CCIFP.

Tegoroczna ankieta CCIFP została poszerzona o pytania dotyczące działań Zero Waste. Wprowadzenie w firmie świadomego zużycia papieru, wody i energii, wdrożenia recyklingu, zagospodarowania odpadów a także optymalizacji łańcucha dostaw, zadeklarowało trzech na czterech badanych przedsiębiorców – 75%. Najwięcej firm prowadzi działania Zero Waste w obszarach: papier – 94%, energia – 89% i odpady 79%, zaś najmniej – 26% w obszarze gospodarka o obiegu zamkniętym.

ŚWIADOMOŚĆ CSR U KONSUMENTÓW

Publikacji raportu „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” towarzyszy informacja na temat wyników ankiety Havas Media „Świadomość konsumentów oraz ich oczekiwania w zakresie działań CSR w Polsce”. To badanie metodą CAWI, na próbie 1013 respondentów w wieku ponad 18 lat, przeprowadzone w maju 2018 r. Tegoroczne wyniki pokazują, że konsumenci oczekują od firm, że będą społecznie odpowiedzialne – 69% uważa, że firmy powinny walczyć z niesprawiedliwością społeczną, 68% oczekuje od marek, które kupują, aby odgrywały większą rolą w rozwiązywaniu problemów społecznych, 65% oczekuje zaangażowania w rozwój lokalnych społeczności. Ponad połowa respondentów – 58%, unika kupowania produktów firm, które mają negatywny wpływ na społeczeństwo lub środowisko. Konsumenci są świadomi tego, że poprzez swoje decyzje zakupowe mogą realnie wpływać na zmiany na świecie – 32% z nich jest tego zdania, dla 30% taką rolę odgrywają firmy, a dla 22% rządy.

ŚWIADOMOŚĆ CSR KLUCZEM DO ZMIAN

Jak się mają odpowiedzi konsumentów, zbadanych przez Havas Media, do przedsiębiorców, którzy wzięli udział w badaniu Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej? Ponad połowa ankietowanych firm – 57% przychyla się do stwierdzenia, że kryterium wyboru produktu/usługi przez konsumentów jest podyktowane innymi przesłankami niż działania CSR firm, z czego tylko 17% przedsiębiorców uważa, że konsumenci znają pojęcie CSR. Z kolei 37% ankietowanych uważa, że konsumenci odczuwają działania CSR i mają większe zaufanie do firm prowadzących działania w tym obszarze. Zdania, że konsumenci wiedzą, co to jest CSR i jest to dla nich istotny czynnik w ich decyzjach zakupowych, jest tylko 6% ankietowanych przedsiębiorców zrzeszonych w CCIFP.

Zwiększenie w społeczeństwie świadomości na temat działań w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu, jest niezbędnym czynnikiem do tego, aby przedsiębiorcy za konieczność uznali wprowadzenie w organizacjach długofalowych strategii CSR, które będą skierowane do wszystkich zainteresowanych podmiotów: pracowników, klientów, konsumentów, dostawców a także społeczności lokalnych. Do tego niezbędne są działania mające na celu zbadanie, jak w praktyce wygląda ten niezwykle ważny aspekt a także komunikowanie przez firmy działań CSR.

Pełna wersja badania „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” jest dostępna do bezpłatnego pobrania, w wersji polskiej i francuskiej, na stronie www.ccifp.pl.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy laureatów Pitch To London, konkursu w ramach Polish Tech Day

Polski start-up Handerek Technologies zajął pierwsze miejsce w Pitch to London, konkursie dla start-upów, który odbył się w zeszłym tygodniu w londyńskiej siedzibie Google. Wydarzenie było nieodłączną częścią Polish Tech Day, największej zagranicznej konferencji promującej polskie innowacje i technologie.

Za nami 4. edycja Polish Tech Day

Tegoroczna edycja konferencji Polish Tech Day odbyła się pod hasłem przewodnim “Wolność i Technologia”. W londyńskiej siedzibie Google zgromadziła ponad 250 osób − liderów biznesu, twórców start-upów, naukowców i przedsiębiorców związanych z technologiami. W części złożonej z paneli dyskusyjnych dużą popularnością cieszyło się wystąpienie Soni Wędrychowicz, która opowiedziała o swoich doświadczeniach z zakładaniem całkowicie cyfrowego banku: Digibanku w ramach DBS, o tym jak powstał sam pomysł oraz jak projekt odniósł sukces. Równie ciekawy była prezentacja “Independent thinking. By a robot” przygotowana przez dr Aleksandrę Przegalińską z MIT, która wprowadziła uczestników w świat sztucznej inteligencji. Obu wystąpieniom towarzyszyły panele dyskusyjne, w których brali udział eksperci m.in. Maja Meissner, Alessio Bruni czy Aleksandra Gren. Polish Tech Day był także świetnym miejscem do networkingu oraz poznawania inspirujących postaci ze świata technologii. Nieodłączną częścią konferencji był również konkurs dla start-upów.

Pitch To London to coroczny konkurs prezentujący laureatów najbardziej prestiżowych konkursów dla start-upów w Polsce, takich jak infoShare Startup Contest, Aulery, The Chivas Venture, czy ABSL i European Startup Days Startup Challenges. Start-upy prezentują się przed Jury, złożonym z topowych brytyjskich i międzynarodowych inwestorów. W tegorocznej edycji wśród jurorów pojawili się m.in. eksperci z TechStars i SyndicateRoom.

Handerek Technologies – zwycięzca Pitch To London 2018

Uczestnicy w trakcie krótkich 5-minutowych przedstawili swój pomysł na biznes i musieli przekonać do niego Jury. W tym roku główna nagroda została przyznana Handerek Technologies, start-upowi, który przedstawił swój pomysł, jak zrewolucjonizować recykling plastiku, przetwarzając go w biopaliwa. Na podium znalazły się również Biolumo oraz Genomtec. Oba start-upy skupiły się na podniesieniu standardu oraz skróceniu czasu przeprowadzania specjalistycznych badań medycznych. Jury oceniało głównie oryginalność pomysłu, jego potencjalny zysk oraz jakość wystąpień.

”Polish Tech Day był wypełniony inspirującymi wypowiedziami, dającymi do myślenia panelami oraz pozytywną energią najlepszych polskich start-upów. Fantastyczny dzień! Jesteśmy zaszczyceni faktem, że zostaliśmy wybrani spośród tylu fenomenalnych start-upów, tworzonych przez ludzi, którzy są tak bardzo zaangażowani w swoje firmy.“ − mówi Susan Kim-Chomicka z Handerek Technologies.

Do zwycięskiego start-upu trafiła nagroda pieniężna w wysokości 2,500 funtów ufundowana przez partnera strategicznego konkursu – mBank, oraz pakiet narzędzi i usług od m.in. Brand24, SoTrender, Netguru i Wills Integrated, wspierających rozwój spółki, o łącznej wartości 15 000 funtów.

Uczestnicy Pitch to London 2018

W tegorocznej edycji udział wzięły również start-upy Smart Technology Group, twórcy interaktywnych luster Abyss Glass, TIMATE z systemem do rejestracji czasu pracy i Waywer, pomysłodawcy platformy multimedialnej komunikacji z klientami dla korporacji. ShelfWise przedstawili swój pomysł na automatyzację retailu, a CodersLab na platformę dla przyszłych programistów. Nie zabrakło innowacji w medycynie i nanotechnologii, reprezentowanych przez Nanopure i NeuroDevice oraz fintechów: Beesfund, platformy finansowania udziałowego.

   

Polish Tech Day

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najpierw zmieniamy technologię, a później technologia zmienia nas – 3 kluczowe inspiracje prosto z Forum IAB 2018

Adrianna_Kubik-Przybył_fot.Joanna_Warszawska.jpg

Tegoroczne Forum IAB, podzielone na 3 bloki tematyczne – Nowy marketing, Człowiek, Technologia – odbyło się pod hasłem „Powrót do przyszłości”. Niezaprzeczalnie motywem przewodnim wydarzenia, podczas którego wygłoszono ponad 100 prelekcji, był trend human first.

Technologia, sztuczna inteligencja, machine learning oraz roboty – to słowa, które przez tegorocznych prelegentów zostały odmienione przez wszystkie przypadki. Jednak równie często na sali padały takie pojęcia, jak konsument, potrzeby, emocje, kreatywność oraz unikatowe doświadczenie.

Aby sprawdzić, która kategoria wyrazów była bardziej popularna, należałoby użyć robota, który przeanalizowałby wszystkie prelekcje zarówno pod kątem najczęściej wypowiadanych słów, jak i zaprezentowanych obrazów, oraz oszacował przewagę jednego zbioru nad drugim.

Opozycje, takie jak człowiek vs. technologia, mają w sobie ogromny ładunek emocjonalny, ponieważ są zapowiedzią nierozstrzygalnego sporu. Tymczasem tegoroczne Forum IAB pokazało, że postawienie znaku przeciwstawności między nimi mija się z celem.

Poniżej znajdziesz 3 kluczowe zagadnienia, które stały się motywem przewodnim dla tegorocznych prelegentów konferencji.

 

  1. Kiedy zastąpią nas roboty?

To jedno z pytań, nad którymi zastanawiali się na forum między innym Sławomir Skowerski z GoldenSubmarine i Justyna Bakalarska z Marketera+. W swoich prezentacjach prelegenci pokazali, jak zmieni się zawód copywritera i dziennikarza dzięki sztucznej inteligencji. Aby w pełni zrozumieć, na czym będzie polegała rola twórcy treści w kolejnych dekadach XXI wieku, warto zapoznać się z kilkoma danymi.

 

Sztuczna inteligencja – kluczowe fakty

  • Już w 2017 roku 37% przedsiębiorstw korzystało ze sztucznej inteligencji, a 22% planowało uczynić to w najbliższej przyszłości.
  • Szacuje się, że w 2019 roku ponad 75% dużych i średnich przedsiębiorstw będzie wdrażać zaawansowane narzędzia analityczne oparte na sztucznej inteligencji.
  • Do 2021 roku wydatki firm na badania i rozwój sztucznej inteligencji wyniosą 200 mld dolarów.
  • Do 2025 roku roboty mogą zastąpić 16% pracujących.
  • 49% czasu pracy w Polsce zajmują czynności, które można zautomatyzować do 2030 r. Szacuje się, że to ok. 7,3 mln miejsc pracy, które czeka likwidacja.

Jak (nie)wielkie jest prawdopodobieństwo, że Twój zawód zostanie zastąpiony przez roboty? Nic prostszego – możesz to sprawdzić tutaj. Odetchnąć z ulgą mogą ci, którzy na co dzień pracują z tekstem. Mimo tego, że w 2017 roku bot o nazwie Heliograf napisał dla Washington Post 850 tekstów, to prognoza dla twórców treści jest dobra – wskaźnik prawdopodobieństwa automatyzacji pracy wynosi zaledwie 33%.

W których obszarach wskaźnik ten wynosi więcej niż 50%? Automatyzacji mogą zostać poddane przede wszystkim przewidywalne i powtarzalne czynności np. zbieranie i analiza danych. Dlatego kluczowe kompetencje na rynku pracy, zgodnie z przewidywaniami McKinsey & Company, to umiejętności miękkie, takie jak kreatywność czy umiejętność pracy w zespole.

Obydwa wątki (automatyzację oraz kreatywność zespołu) świetnie połączyła Marta Pichlak-Miarka z OMD na przykładzie case study wykorzystania sztucznej inteligencji do analizy contentu na Instagramie dla marki McDonald’s w kampanii #mamsmakanamaka. Prezentację możesz zobaczyć tutaj.

  1. Co powinno znajdować się w centrum działań marketingowych?

Odpowiedź jest prosta: konsument i jego potrzeby. Z pewnością trend human first był motywem przewodnim Forum IAB 2018.

Choć technologia zmienia naszą rzeczywistość, nadal jednak człowiek decyduje o tym, które rozwiązania zostaną powszechnie wykorzystywane – przekonywał Tadeusz Żórawski. Prelegent zacytował słowa Lucii Adams, konsultantki do spraw digitalu: „digital to 90% człowieka i 10% technologii” i zwrócił uwagę, że przywykliśmy do dyskutowania o tym temacie tak, jakby proporcje te były odwrotne. Tadeusz Żórawski pokazał, jak technologia odmienia wiele obszarów naszego funkcjonowania, ale swoje wystąpienie podsumował jednak hasztagiem #pamietajżeczłowiekjestnajważniejszy.

Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation w Publicis Media Poland, alarmował, że już niemal połowa polskich internautów korzysta z AdBlocka. Wskazywał również, że konsumenci chcieliby, aby doświadczenia, które oferują im marki, były bardziej atrakcyjne. W lekko ironiczny sposób zwracał na to uwagę także Wojtek Walczak z Melting Pot – zaprezentował nietrafione kreacje, którymi bombardowani są użytkownicy w sieci.

Nowy marketing – fakty, które warto zapamiętać

  • W 2000 roku średni czas skupienia konsumenta na danym komunikacie wynosił 12 sekund. Obecnie jest to 8 sekund, czyli krócej niż… u złotej rybki (9 sekund).
  • Nawet jeśli internauta nie ma włączonego AdBlocka, to i tak nie zauważa niemal 89% reklam.
  • 59% Polaków uważa, że świat dostarcza im zbyt wielu bodźców.

 

  1. Kim jest dzisiejszy użytkownik internetu – czyli jak działa cyfrowa dopamina?

Do refleksji na temat sposobu korzystania z urządzeń mobilnych zachęcał między innymi Jacek Dymkowski z Netsprint. Milenialsi sięgają po telefon ponad 150 razy dziennie. A Ty, jak często ciągu dnia zerkasz na smartfona? Aby to sprawdzić, wystarczy zainstalować na telefonie jedną z aplikacji analizującą Twoją aktywność, np. Moment na Iphone’a. Wyniki mogą okazać się… zastanawiające.

Marta Sułkiewicz z Gemiusa wskazywała, jakich aplikacji używamy podczas przerw reklamowych w telewizji. Po herbatę do kuchni chodzą już tylko najwytrwalsi. Wśród ulubionych aktywności podczas bloku reklamowego wymienia się przeglądanie social mediów (33%) oraz korzystanie z aplikacji gamingowych (21%).

Wojtek Walczak wyjaśniał, dlaczego jest to aż tak wciągające – użył pojęcia cyfrowej dopaminy, która zalewa nasz mózg dzięki aktywności online. Facebook, Google, Apple to kluczowi gracze, od których warto się uczyć, jak wykorzystywać ten efekt, aby fundować użytkownikom jak największe dawki dopaminy.

W tym kontekście ciekawie brzmią ostatnie zapewnienia ze strony Google – Sundar Pichai, CEO Google, powiedział, że obecnie firma pracuje nad tym, by wprowadzić rozwiązania, które zaoszczędzą czas użytkowników. Co więcej, w nowym Androidzie P, dostępnym już w sierpniu, znajdzie się funkcja Android Dashboard, analizująca aktywność na urządzeniu mobilnym. System zakłada możliwość ustawienia przypomnień, które pomogą nam oderwać się od aktywności mobilnych np. oglądania filmów na YouTubie. Czy tylko ja przeczuwam, że funkcja ta podzieli los klasycznego budzika, który przestawiamy przynajmniej 4 razy przed ostatecznym wstaniem z łóżka?

Człowiek – fakty, które warto zapamiętać

  • W 2020 roku dojrzałość osiągną osoby, których dzieciństwo i dorastanie upływały w całkowicie zdigitalizowanym świecie (digital natives).
  • O 27% wzrasta ryzyko depresji wśród heavy userów social mediów.
  • Z badań przeprowadzonych w 2016 roku przez Uniwersytet Nottingham Trent wynika, że  telefon sprawdzamy 85 razy dziennie, a na przeglądaniu internetu spędzamy 5 godzin dziennie
  • Najnowsze badania Gemiusa dowodzą, że 36% internautów to tzw. super light viewierzy TV (czyli okazjonalni widzowie), a 26% to light viewerzy TV.

 

Forum IAB 2018: podsumowanie

Jak marketerzy i agencje mogą się odnaleźć po „Powrocie do przyszłości”? Trafnym podsumowaniem wydarzenia są słowa Tadeusza Żórawskiego, który zachęcał do tego, by nauczyć się funkcjonowania w rzeczywistości VUCA (volatility – zmienność, uncertainty – niepewność, complexity – złożoność i ambiguity – niejednoznaczność). To, że akronim ten pochodzi z terminologii wojskowej, może nam dać wiele do myślenia…

Warto pamiętać, że w tak burzliwych czasach kluczowe znaczenie zyskuje współpraca między rozmaitymi podmiotami oraz wzajemna wymiana doświadczeń i wiedzy. Wszystko po to, aby móc dostarczać konsumentom coraz lepsze doświadczenia. A tego życzę wszystkim marketerom, agencjom, podmiotom działającym na rynku marketingu cyfrowego oraz sobie samej.

 

Źródła:

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF