...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – co ich inspiruje?

Nagroda specjalna TVN MEDIA dla cux.io

Co przyczyniło się do sukcesu firmy cux.io? Co jest największą inspiracją Pauliny w działaniach biznesowych? Jakie ma rady dla przedsiębiorców na początku drogi z własnym biznesem?

Co przyczyniło się do sukcesu Waszej firmy?

Każda decyzja, którą podjęliśmy na przestrzeni czasu rozwoju firmy. Każda zatrudniona osoba, każdy problem i lekcja, którą wyciągnęliśmy z trudnych i słabszych momentów. Sukces w moim odczuciu to suma bardzo wielu, bardzo drobnych elementów. Nie sposób ich wszystkich wymienić.

Który moment w życiu uważasz za najbardziej kreatywny i dlaczego?

Myślę, że trzeba ogromnej kreatywności, która być może nawet graniczy z szaleństwem, żeby najpierw przeprowadzić się do Niemiec, „wyluzować”, a potem w siódmym miesiącu ciąży podjąć decyzję o ruszeniu ze swoim biznesem wspólnie z partnerem 🙂

Kto lub co było i jest inspiracją w Twoich działaniach biznesowych? Dlaczego?

Moją inspiracją jest mój rozwój osobisty. Nic nie pozwala mi rozwijać się tak bardzo i z taką łatwością przełamywać bariery jak bycie rodzicem i przedsiębiorczynią. Dlatego często mówię o sobie zgrabnym angielskim określeniem “mompreneur”, bo idealnie łączy to, co mnie w dużej mierze tworzy.

Jakich rad udzieliłabyś startującym biznesom na podstawie własnego doświadczenia?

Trudno mi dawać rady, bo każdy ma inne potrzeby, ale dość uniwersalne jest to, że wszystko, co planujecie, zajmie dużo, dużo więcej czasu niż wam się wydaje i to jest okay.

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – kim są i co robią?

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?


Paulina Walkowiak

Paulina Walkowiak, co-founderka & CEO w cux.io

Jedyna specjalistka szkoląca z analizy wzorców zachowań w CEE, która pomaga firmom przekładać wiedzę o użytkownikach na konkretne decyzje biznesowe. Autorka warsztatów z analityki produktowej “Data-driven design” oraz autorskiego masterclass “Analiza jakościowa dla zaawansowanych”, mówczyni TEDx, wykładowczyni akademicka. Dwukrotnie wyróżniona w raporcie Strong Women in IT (2019 i 2021). #mompreneur

 

Kamil Walkowiak

Kamil Walkowiak, co-founder & CTO w cux.io, programista, analityk produktu.

Przeszedł całą ścieżkę kariery w IT, aby zacząć tworzyć produkty na swoich zasadach. Jest zaprzeczeniem stereotypu programisty – lubi ludzi, komunikację, nawet wystąpienia na konferencjach, dba nie tylko o kod, ale również o stronę biznesową i użyteczną projektu. Oprócz rozwoju własnego produktu od 2014 prowadzi butikowy software house wpierający powstawanie produktów w całej Europie.

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Przedstawicielki cux.io odbierają wyróżnienie

Paulina i Kamil stworzyli wyjątkowe narzędzie do analizy doświadczeń użytkownika na stronach internetowych. Na jakie wyzwania odpowiada ich rozwiązanie? Jak budują swój zespół i jakie mają plany na przyszłość? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy z Laureatami 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jaki problem rozwiązuje Wasz produkt? Na jakie wyzwania odpowiada?

Nasz produkt z jednej strony jest odpowiedzią na rynkową potrzebę analizy behawioralnej użytkowników, z drugiej na brak czasu i kompetencji analitycznych na rynku. Dane z CUX idealnie uzupełniają dane ilościowe z narzędzi analitycznych typu Google Analytics. Pomagają szybciej i efektywniej znajdować rozwiązania problemów, jakie występują na ścieżkach klientów produktów cyfrowych. Kiedy zaczynaliśmy, analityka jakościowa było zupełną innowacją, ale z roku na rok widzimy jak potrzeby i świadomość na rynku rosną. Staramy się dokładać do tego naszą cegiełkę.

Jakie trudności napotkaliście po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Trudno byłoby je wszystkie zliczyć! Przede wszystkim niedojrzałość rynku i innowacyjność naszego produktu są ogromnym wyzwaniem i wymagają od nas najwięcej pracy. Samo narzędzie budzi też dużą niepewność wśród potencjalnych inwestorów. My natomiast bardzo blisko i dokładnie przyglądamy się tej sytuacji i mamy poczucie, ze dobrze nam wychodzi przewidywanie kierunku, w którym rynek cyfrowy zmierza. Świadomość i zapotrzebowanie na nasz produkt absolutnie rosną i nie pozostaje nam nic innego jak mieć stale zakasane do pracy rękawy i działać.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujecie swój zespół, który wspiera Was w pomyśle? Jak znajdujecie ludzi, z którymi chcecie pracować? Czy Wasza firma ma już w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?

Nawet jeśli się da samodzielnie realizować marzenia, to musi to być zdecydowanie mniej satysfakcjonujące niż dzielenie tych doświadczeń z partnerem i w drugiej kolejności z zespołem. My tworzymy firmę w tandemie i dla nas to jest układ idealny, pozwalający nam działać najwydajniej i wzajemnie się motywować. Możliwość konfrontowania swoich wątpliwości to duży komfort. Dzielenie sukcesów z zespołem to dodatkowa satysfakcja. Przy tym zawsze staramy się mieć mentora czy dobrego anioła, który pomaga nam rozwijać się jako przedsiębiorcom.

Co do znajdowania ludzi, to naszym przepisem na sukces jest mieszanka intuicji i danych. Jesteśmy osobami, które żyją dość świadomie i mają tzw. nosa do ludzi. Oczywiście zdarza nam się pudłować w wyborach, ale na szczęście coraz rzadziej i mocno wdrażamy w życie maksymę — zatrudniaj powoli, zwalniaj szybko. Dział HR nie jest potrzebny przy naszym wciąż małym zespole, ale podejrzewam, że w przyszłym roku się u nas wykluje.

Jakie macie plany rozwoju swojego biznesu w przyszłości?

Mamy bardzo ambitne plany, które idą zgodnie w parze z kierunkiem, w którym zmierza rynek: automatyzacja, wykorzystanie ML, analityka predyktywna. Nie chcę zdradzać zbyt dużo, ale chcemy zostać narzędziem pierwszego wyboru do analizy zachowań użytkowników w produktach cyfrowych.

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – kim są i co robią?

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – co ich inspiruje?


Paulina Walkowiak

Paulina Walkowiak, co-founderka & CEO w cux.io

Jedyna specjalistka szkoląca z analizy wzorców zachowań w CEE, która pomaga firmom przekładać wiedzę o użytkownikach na konkretne decyzje biznesowe. Autorka warsztatów z analityki produktowej „Data-driven design” oraz autorskiego masterclass „Analiza jakościowa dla zaawansowanych”, mówczyni TEDx, wykładowczyni akademicka. Dwukrotnie wyróżniona w raporcie Strong Women in IT (2019 i 2021). #mompreneur

 

Kamil Walkowiak

Kamil Walkowiak, co-founder & CTO w cux.io, programista, analityk produktu.

Przeszedł całą ścieżkę kariery w IT, aby zacząć tworzyć produkty na swoich zasadach. Jest zaprzeczeniem stereotypu programisty – lubi ludzi, komunikację, nawet wystąpienia na konferencjach, dba nie tylko o kod, ale również o stronę biznesową i użyteczną projektu. Oprócz rozwoju własnego produktu od 2014 prowadzi butikowy software house wpierający powstawanie produktów w całej Europie.

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – kim są i co robią?

CUX.io

Stworzyli narzędzie, które pozwala skonfigurować customer journey użytkownika strony w mniej niż 10 minut bez znajomości kodowania. Dzięki autorskiemu rozwiązaniu Experience Meetrics narzędzie wykrywa i rozpoznaje punkty frustracji klientów, skracając tym samym proces badania zadowolenia użytkowników produktu cyfrowego. Jak wyglądały początku ich firmy? Zapraszamy do przeczytania pierwszej części rozmowy z Pauliną Walkowiak i Kamilem Walkowiakiem, założycielami cux.io i laureatami 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jakie były okoliczności powstania Waszego projektu?

CUX powstał w momencie, kiedy mieszkaliśmy w Berlinie i postanowiliśmy skorzystać z naszego prawa do wspólnego urlopu rodzicielskiego. Kiedy nasz noworodek okazał się egzemplarzem współpracującym, zakasaliśmy rękawy i stwierdziliśmy, że taki moment na start nie zdarzy się drugi raz. Sam produkt jest idealną kombinacją naszych doświadczeń zawodowych — Kamila jako programisty i Pauliny jako badacza marketingowego/customer experience.

Jak wyglądały początki Waszej działalności? Co było dla Was najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Wasza firma?

Na początku naszych działań byliśmy bardzo skupieni na produkcie. Z perspektywy czasu mogę nawet powiedzieć — za bardzo. Czuliśmy, że jak zrobimy fantastyczny produkt, to ktoś to dostrzeże i choć tak się stało, wiemy, że zaczynając po raz kolejny, już byśmy tak nie myśleli.

Co było momentem przełomowym w Waszym biznesie i co się z tym wiązało?

Pierwszym przełomowym momentem była inwestycja i formalne założenie spółki. To był moment, kiedy wiedzieliśmy, że mamy bufor na znalezienie Product/Ma7rket Fit i musimy zrobić wszystko, żeby z okresu R&D wyjść z jak najbardziej satysfakcjonującym efektem. Wiele lekcji odrobiliśmy po drodze. Z czasem okazało się, że najważniejszy sprawdzian przed nami — utrzymanie się na rynku. Po 12 miesiącach działalności bez zewnętrznych środków mogę powiedzieć — udało się!

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – co ich inspiruje?

 


Paulina Walkowiak

Paulina Walkowiak, co-founderka & CEO w cux.io

Jedyna specjalistka szkoląca z analizy wzorców zachowań w CEE, która pomaga firmom przekładać wiedzę o użytkownikach na konkretne decyzje biznesowe. Autorka warsztatów z analityki produktowej „Data-driven design” oraz autorskiego masterclass „Analiza jakościowa dla zaawansowanych”, mówczyni TEDx, wykładowczyni akademicka. Dwukrotnie wyróżniona w raporcie Strong Women in IT (2019 i 2021). #mompreneur

 

Kamil Walkowiak

Kamil Walkowiak, co-founder & CTO w cux.io, programista, analityk produktu.

Przeszedł całą ścieżkę kariery w IT, aby zacząć tworzyć produkty na swoich zasadach. Jest zaprzeczeniem stereotypu programisty – lubi ludzi, komunikację, nawet wystąpienia na konferencjach, dba nie tylko o kod, ale również o stronę biznesową i użyteczną projektu. Oprócz rozwoju własnego produktu od 2014 prowadzi butikowy software house wpierający powstawanie produktów w całej Europie

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak pokochać dane w 2021 roku?

Pokochać dane

Organizacje opierające swoje decyzje na danych mają 23-krotnie większe szanse na pozyskanie klientów! Ponadto 6 razy częściej są w stanie ich zatrzymać, a prawdopodobieństwo zysku jest dla nich 19 razy większe niż u przedsiębiorców rezygnujących z analityki. Prawidłowa analiza danych to klucz do sukcesu w 2021 roku. Jak się za nią zabrać?

Analityka już dawno przestała być tylko mierzeniem konwersji i ruchu w Google Analytics. Obecnie jest to raczej suma obserwacji doświadczeń i zachowań użytkowników, które na tę konwersję i sukces wpływają. To również umiejętność wyłuskania danych istotnych dla naszego biznesu z całego ich zestawu oraz wyciągania na ich podstawie poprawnych wniosków.

Znaczenie danych, a przede wszystkim ich analiza i poprawne wyciąganie wniosków są kluczowe dla biznesów chcących zaistnieć w świecie digitalowej konkurencji. Obecnie wielu przedsiębiorców jest przekonanych, że pytanie użytkowników o feedback, wystarczy, aby tworzyć produkty odpowiadające ich potrzebom. Fakty są jednak takie, że aż 91% niezadowolonych klientów, którzy nie narzekają, po prostu znika bez pozostawienia opinii. A więc jak się o ich problemach dowiedzieć? Z danych oczywiście!

Przy dynamicznie rosnącej konkurencji i likwidacji takich czynników rynkowych, takich jak np. lokalizacja biznesu, nie mamy innego wyjścia jak skupienie swojej uwagi na danych. Wskaźniki sprzedaży czy współczynniki odrzuceń to jedno. Warto jednak przyjrzeć się dokładniej informacjom dotyczącym użytkowników – ich preferencji, frustracji, oczekiwań i doświadczeń. To tam leży klucz do zbudowania konkurencyjnej, silnej marki z lojalną grupą konsumentów.

Uwzględnienie analityki w strategii marketingowej czy sprzedażowej firmy okazuje się niezbędne do świadomego budowania biznesu.  

Specjalnie dla BRIEF Paulina Walkowiak, CEO cux.io

ebookpl cover
Źródło: Cux.io

CUX.io – startup specjalizujący się w analityce wzorców zachowań użytkowników – wraz z polskimi firmami SaaSy oraz przedstawicielami agencji marketingowych stworzyli darmowy e-book „Sztuka uwodzenia danymi. Przewodnik dla przedsiębiorców rozpoczynających prace z analityką”.

Praca z danymi bywa przerażająca. Jednak ich zrozumienie jest w stanie zbudować przewagę konkurencyjną naszego biznesu, o jakiej dotąd nie śniliśmy . Wytłumaczenie jak tego dokonać było dla nas głównym motywatorem przy tworzeniu tego e-booka.

Paulina Walkowiak, CEO cux.io

Wśród materiałów znajdą się takie wskazówki jak: efektywne prowadzenie kampanii SEO, prawidłowa analiza płatnych kampanii, e-mail marketing oparty na danych, mierzenie działań z influencerami, interpretowanie danych z Google Analytics czy wpływ socialproof (społeczny dowód słuszności) na wzrost konwersji.

E-book wprowadzający czytelnika w świat poprawnej analizy danych dostępny jest do pobrania w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. Do jego stworzenia dołączyły firmy takie jak: GetResponse, Senuto, SentiOne, WhitePress, Performance Labs, More Bananas, Trustisto oraz cux.io.

POBIERZ EBOOK SZTUKA UWODZENIA DANYMI


Źródło: Informacja prasowa Cux.io

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Coraz mądrzejsza analityka – polski startup pierwszym na świecie narzędziem do UX Automation

polski startup

Pandemia sprawiła, że przedsiębiorcy nie tylko przenieśli swoją działalność do digitalu, ale również uświadomili sobie, że to zabieg niewystarczający. Bez dogłębnego zrozumienia potrzeb i zachowań użytkowników nie mają szans budowania przewagi na rekordowo konkurencyjnym rynku. Na pomoc przychodzi im więc analityka, ale ta mądrzejsza, ta 2.0. Za jej wprowadzenie odpowiada polski startup cux.io.

Automatyzacja UX to nie sci-fi, to fakt. W coraz większych ilościach danych spływających do przedsiębiorców znajduje się klucz do ich biznesowego sukcesu – analiza jakościowa, przewidywanie zachowań użytkowników, odnajdywanie punktów frustracji, wnioskowanie oparte na celach biznesowych. Niestety na rynku, poza czasem na analitykę, coraz częściej brakuje również niezbędnych do tego kompetencji.

CUX.io to polski startup specjalizujący się w wykorzystaniu machine learningu do analizy predyktywnej. Nowa wersja narzędzia umożliwia ograniczenie przetwarzania ogromnej ilości danych i wskaźników oraz skupienie się na wnioskowaniu w kontekście konkretnego celu biznesowego. Aplikacja wysyła alerty, wskazuje miejsca frustracji klienta, prezentuje skalę potencjalnych problemów i przygotowuje dane do szybkiego znajdowania rozwiązań. Znaczącym krokiem w kierunku automatyzacji procesów projektowania User Experience jest inteligentne wskazywanie ścieżek dla wybranych produktów i przewidywanie, jakie zachowania klientów wpłyną na wzrost sprzedaży, a które ten proces zahamują.

Znamy bolączki współczesnych biznesów digitalowych i odpowiadamy na nie. Po roku badań i obserwacji rynku udało nam się wprowadzić nową kategorię narzędzi, jaką jest UX Automation. Czas jest największą walutą, dlatego nasza aplikacja nie tylko przeprowadza sporą część analizy za użytkownika, ale również wspomaga wyciąganie wniosków opartych na celach biznesowych, czy wskazuje punkty frustracji userów.

Paulina Walkowiak, CEO cux.io

Dzięki zastosowaniu mechanizmów machine learning cux.io jest w stanie dostarczać użytkownikom gotowe insighty i wskazówki optymalizacji pod kątem celów biznesowych bez konieczności angażowania ich w oglądanie nagrań wizyt użytkowników, heatmap czy żmudnego przekładania danych jakościowych na ilościowe. Głównym celem jest dostarczanie gotowych rozwiązań mających zwiększać konwersję oraz wyeliminować wąskie gardła ścieżki zakupowej.

Firmy poczuły, że bez zrozumienia konsumentów nie zbudują przewagi w sektorze produktów cyfrowych. Staramy się więc nie tylko wspierać ich innowacyjnym narzędziem, ale również szkoleniami ze sprawnego posługiwania się danymi oraz przekładania doświadczeń na łatwiej przyswajalne w biznesie liczby.

Paulina Walkowiak

Dotychczas autorski program warsztatowy „Data-driven design” skupiający się na budowaniu efektywnej strategii analitycznej ukończyli pracownicy takich firm jak Adobe, ING Bank Śląski, PayU, Santander, Divante i wielu innych.

Obecnie cux.io obejmuje zasięgiem ponad tysiąc projektów ze 102 krajów, a w portfolio ma pracę z takimi klientami jak T-mobile czy Bruce Clay Europe. W ubiegłym roku startup otrzymał milion złotych dofinansowania w ramach Funduszu Czysta3.vc.


Źródło: Informacja prasowa CUX.io

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF