...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Centralizacja Praw Sponsoringowych – przełomowy projekt Polskiej Ligi Esportowej

Centralizacja Praw Sponsoringowych

Centralizacja Praw Sponsoringowych to precedens wyznaczający określone zasady przynależne partnerom poszczególnych dywizji Polskiej Ligi Esportowej. Przede wszystkim jednak projekt stanowi deklarację o poważnej i długofalowej współpracy z organizacjami. Tym samym dla drużyn oznacza m.in. partycypowanie w kontraktach sponsoringowych i otwarcie drogi do kontaktu z zupełnie nowymi podmiotami. Ponadto stała, strategiczna współpraca z Polską Ligą Esportową to też gwarancja stabilności i w końcu – przewidywalności rozwoju. Pula finansowa do podziału pomiędzy organizacje w sezonie Jesień 2021 Polskiej Ligi Esportowej wyniesie aż 250 000 zł. 

Paweł Kowalczyk prezes Polskiej Ligi EsportowejWielokrotnie podkreślałem, że działalność Polskiej Ligi Esportowej opiera się na silnych partnerstwach, które zbudowane na zaufaniu i relacjach pozwalają na rozwój wspólnej wizji. Nieraz udowodniliśmy już, że nie boimy się podejmowania odważnych decyzji. Dlatego i tym razem, nieustannie poszukując niestandardowych rozwiązań, znów idziemy o krok dalej. Założenia Centralizacji Praw Sponsoringowych określają niepraktykowane dotąd zasady współpracy. Bardzo cieszymy się, że wdrażamy projekt, który odpowiada na dynamiczne potrzeby rynku. Projekt jakiego jeszcze nie było.

Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej

Umowę Centralizacji Praw Sponsoringowych oprócz Pawła Kowalczyka w imieniu Polskiej Ligi Esportowej podpisali przedstawiciele 10 drużyn współtworzącymi PGE Dywizję Mistrzowską w sezonie Jesień 2021: Anonymo Esports, Honoris, Illuminar Gaming, Izako Boars, M1 Eden, PGE Turów Zgorzelec Esport, Tarczyński Protein Team, Team ESCA Gaming, x-kom AGO i Mad Dog’s Pact.

Polska Liga Esportowa nie przestaje zaskakiwać. Ogłoszenie pionierskiego projektu Centralizacji Praw Sponsoringowych jest tego najlepszym dowodem. Dla organizacji zawarcie umowy oznacza nowy wymiar biznesowej współpracy. Korzyści płynących z jej zawarcia jest jednak znacznie więcej. Transparentny plan finansowy, jasno określone zasady i rzetelnie przedstawione warunki, które nie są tylko pustymi obietnicami, lecz stanowią realną pomoc i wkład w rozwój graczy to gwarancja bezpieczeństwa i wsparcia, jakiego dotąd nikt inny nie wprowadził.

Marcin “padre” Kurzawski, szef Mad Dog’s Pact

Innowacyjność i nowatorskie podejście do zarządzania prawami sponsorskimi wyznaczają zupełnie nieznane dotąd standardy współpracy. Mimo, że założenia projektu nawiązują do

najlepszych praktyk znanych z największych boisk czy stadionów, Centralizacja Praw Sponsoringowych to pierwszy tak kompleksowy model biznesowy w świecie esportu. Polska Liga Esportowa, organizacje zrzeszone w poszczególnych dywizjach i partnerzy aktywnie zaangażowani we wspieranie graczy połączą siły, by wspólnie wpływać na kształt i kierunek rozwoju branży.

fot. Żabson, Radosław Wójcik, PLE

Pierwszy od 1,5 roku LAN, PGE Superpuchar Polskiej Ligi Esportowej na plaży, niezapomniane emocje, zaskakujące i nieszablonowe wręcz rozwiązania sezon wiosenny pełen był momentów, które zawodnicy i fani esportu z pewnością zapamiętają na długo. Teraz przyszedł czas na następne wyzwania, a tych – jak wiadomo – w ogóle się nie boimy. Wprost przeciwnie za każdym razem podejmujemy je z ogromnym entuzjazmem. Centralizacja Praw Sponsoringowych to kolejny śmiały i przełomowy projekt Polskiej Ligi Esportowej wyznaczający trendy w świecie esportu.

Radosław Wójcik, Head of Communication & PR

Podczas blisko dwugodzinnej konferencji prasowej Aleksandra Marciniak, Head of Sales & Partnerships, Adam Gil, Head of Esports oraz Radosław Wójcik, szef działu Komunikacji i PR omówili kluczowe koncepcje nadchodzącego sezonu, przybliżając m.in. zawarte partnerstwa, kalendarz rozgrywek oraz priorytetowe elementy strategii komunikacji, których realizacja zaplanowana została podczas najbliższych miesięcy. I tak dziennikarze obecni podczas wydarzenia mogli usłyszeć o nowych możliwościach i rozwiązaniach w zakresie szkoleń i edukacji, czyli PLEkcjach dla zawodników, organizacji oraz młodych adeptów. Ponadto przedstawiciele Polskiej Ligi Esportowej opowiedzieli o zmianach w transmisji, pomysłach na kreatywne kampanie związane z zaangażowaniem community oraz aktywnym wsparciu partnerów, w tym Marcina Gortata i Sponsoring Insight. 


Źródło: Polska Liga Esportowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, kontynuuje współpracę z Polską Ligą Esportową!

Lotto Dywizja profesjonalna

W nadchodzącej LOTTO Dywizji Profesjonalnej rywalizować będzie nie osiem, a dziesięć zespołów, które grać będa o nagrody pieniężne, miejsce w rozgrywkach międzynarodowych European Development Championship oraz awans do PGE Dywizji Mistrzowskiej.

Ponowne wsparcie Polskiej Ligi Esportowej jest najlepszym dowodem na to, że zainteresowanie spółki rynkiem gamingowym znajduje odzwierciedlenie w realnych działaniach i tym samym umacnia pozycję Totalizatora Sportowego jako partnera godnego zaufania.

 Aida Bella, Dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Totalizatora Sportowego, przed startem poprzedniego sezonu

Od 65 lat Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO jest największym mecenasem polskiego sportu. Spółka wspiera jego rozwój na kilku poziomach, m.in. poprzez przekazywanie środków z dopłat do gier liczbowych i loterii pieniężnych. Od 1994 roku spółka przeznaczyła na polski sport ponad 13,8 mld zł. Transformacja technologiczna przeprowadzona w ostatnich latach włączyła esport i jego profesjonalizację w obszar działań spółki.

Współpraca z Totalizatorem Sportowym jako mecenasem to dla nas prestiż, ale i realne możliwości rozwoju Dywizji Profesjonalnej. Rozgrywki zyskują coraz wyższą jakość, możemy zaprosić do udziału więcej organizacji i zaoferować im szansę na rywalizację na arenie międzynarodowej…

Paweł Kowalczyk, prezes Polskiej Ligi Esportowej

Lista zespołów biorących udział w LOTTO Dywizji Profesjonalnej:

  • Dr Pepper Team
  • M1 Eden
  • TP x Monster
  • Ex – Piratesport
  • Olej Napędowy
  • Tarczyński Protein Team
  • Team Esca Gaming
  • Cleantmix
  • Moonday Games
  • PL123

Transmisja rozgrywek LOTTO Dywizji Profesjonalnej dostępna będzie na kanale twitch/ple.gg

Pierwsze mecze już dzisiaj o godzinie 18:00.


Źródło: Polska Liga Esportowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dawid Podsiadło i Marcin Gortat łączą siły we wspólnym projekcie

Dawid Podsiadło PLE

Artysta zainwestował w Polską Ligą Esportową, obejmując tym samym udziały w spółce, której współwłaścicielem jest również od niedawna Marcin Gortat – polska gwiazda NBA.

Marcin Gortat PLE
Źródło: Polska Liga Esportowa

Czym Jest Esport? To sport elektroniczny, (ang. esports, electronic sports) – czyli forma rywalizacji, w której przedmiotem działań zawodników są gry komputerowe.

Polska Liga Esportowa przygotowuje rozgrywki w grach komputerowych, wprowadzając esport na zupełnie nowy, profesjonalny poziom, porównywalny do topowych projektów sportowych takich jak UEFA, NBA czy NFL – zarówno pod kątem jakości rozgrywek jak i towarzyszącej im oprawie.

Polska Liga Esportowa słynie z ligi Counter Strike: Global Offensive, czyli gry od wielu lat pozostającej w czołówce tytułów esportowych na świecie. Zwycięzca zeszłorocznych finałów ligi rywalizował o pulę nagród pieniężnych wysokości 100 000 złotych oraz nagrody indywidualne, takie jak lot do USA na mecz NBA. Rozgrywki CS:GO składają się z dwóch dywizji: Profesjonalnej oraz PGE Mistrzowskiej. Oprócz wspomnianej gry, zawodnicy mierzą się w takich tytułach jak Pro Evolution Soccer czy F1. W najbliższym czasie zostaną ogłoszone kolejne turnieje.

Esport jak i szeroko rozumiany Gaming – to jedna z najdynamiczniej rosnących gałęzi biznesu rozrywkowego, która dodatkową stopę wzrostu zanotowała wraz z nadejściem pandemii oraz wprowadzanych restrykcji i lockdownu. Powrót do rozrywki domowej przyczynił się do wzrostu wartości całej branży wirtualnej rozrywki.

Dawid Podsiadło wielokrotnie podkreślał, że prywatnie jest miłośnikiem gier, także ta inwestycja poza walorem biznesowym,  jest dla niego także rozwinięciem własnych zainteresowań.

Na podobnym poziomie kocham muzykę, film i gry wideo. Wszystko to się ze sobą przenika i łączy – i bez choćby jednego z tych elementów, inne nie byłyby wystarczająco dobre.

 Dawid Podsiadło

Cieszę się, że już oficjalnie przedstawić możemy kolejnego zawodnika w naszym rozwijającym się zespole. Miło mi również, że Dawid postanowił nam zaufać i współdzielić z nami koncepcję w nadawaniu kierunku rozwojowi polskiego esportu. Wypływamy na nowe wody i czekamy na nowe możliwości.

Paweł Kowalczyk, Prezes Polskiej Ligi Esportowej


Źródło: Polska Liga Esportowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polska Liga Esportowa S.A. podsumowuje 2020 rok

Paweł Kowalczyk prezes Polskiej Ligi Esportowej

Polska Liga Esportowa podsumowanie 2020
Suma oglądalności Dywizji Mistrzowskiej na kanałach Polsat Games oraz Lotto Dywizji Profesjonalnej na kanałach własnych PLE (w okresie 05.10.2020-06.12.2020), Źródło: Polska Liga Esportowa

Główną platformą zmagań jest gra Counter Strike: Global Offensive od wielu lat pozostająca w czołówce gier komputerowych na świecie. Już w pierwszym sezonie rozgrywek po restrukturyzacji Polskiej Ligi Esportowej, w obydwu Dywizjach zarejestrowanych zostało 16 w pełni profesjonalnych organizacji. Suma nagród, o które w jesiennym sezonie 2020 r. walczyli zawodnicy wyniosła 100 000 złotych dla Dywizji Mistrzowskiej i 10 000 złotych dla Lotto Dywizji Profesjonalnej co sprawia, że była to najwyżej opłacana liga gier CS:GO w Polsce w zeszłym roku.

Pierwszy sezon Polskiej Ligi Esportowej dał wyraźny sygnał co do aspiracji organizatorów i pokazał potencjał, jaki ma przed sobą esport w Polsce. Biorąc pod uwagę pracę jaką udało się wykonać, od innowacyjnych funkcjonalności i najwyższej jakości produktu, przez szeroką obecność w mediach i serwisach społecznościowych, aż po zaangażowanie drużyn i influencerów uzyskaliśmy imponujące przyrosty, jeśli chodzi o zasięgi i zainteresowanie oferowanymi przez nas rozgrywkami. Z naszej perspektywy w dalszym ciągu trwają prace nad zwiększeniem roli polskiego esportu na arenie międzynarodowej oraz przepustką dla przyszłych zwycięzców Polskiej Ligi Esportowej do międzynarodowych turniejów.

Paweł Kowalczyk, prezes Polskiej Ligi Esportowej

Kolejny dynamiczny rozwój esportu

Jak wskazuje raport ,,E-sport 2020. Biznes – Rynek pracy – Edukacja” w 2022 roku wartość rynku e-sportowego na świecie może wynieść około 1,8 mld dolarów (a przy pozytywnym scenariuszu nawet 3,2 mld). Wynika to z faktu, że coraz większe firmy takie jak Amazon czy Google inwestują coraz większe kwoty w branżę. Polska natomiast, pomimo skromniejszych przychodów generowanych przez e-sport, jest jasnym punktem na e-sportowej mapie Europy.

Co równie istotne esport i sport do tej pory były branżami przenikającymi się i bardzo blisko współpracującymi w wielu obszarach. Jak wskazuje Polska Liga Esportowa, esport stał się kolejnym z pól dotarcia do młodszego i atrakcyjnego pokolenia pasjonatów i fanów, a co za tym idzie stanowi genialną platformę wizerunkową i komunikacyjną.

2021 r. to rozbudowa rozgrywek o nowe tytuły przy utrzymaniu najlepszych elementów rozgrywek i transmisji docenionych przez branżę i widzów. Planowane jest wprowadzenie I etapu systemu premiowania drużyn za wyniki oraz wspierania ich rozwoju poprzez szkolenia z zakresu marketingu, dzieleniem się know-how z branży mediowej i sportowej. W ramach planowanych działań w kolejnych latach Polska Liga Esportowa zamierza wspierać inicjatywy oddolne, tj. ligi amatorskie, promujące esport jako dyscyplinę sportową, ligi szkolne, regionalne czy biznesowe. Stopniowo będzie także wdrażany system szkolenia dla młodych adeptów esportu, trenerów czy scoutów.

Paweł Kowalczyk


Źródło: Informacja prasowa Polskiej Ligi Esportowej

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polska Liga Esportowa oraz Sponsoring Insight nawiązują współpracę

wspolpraca Spnsoring Insight Polska Liga Esportowa

W tym celu Polska Liga Esportowa podjęła działania z agencją Sponsoring Insight, która w swoim profilu zapewnia badania, analizy oraz doradztwo w zakresie sponsoringu i marketingu sportowego. Nawiązanie współpracy z firmą badawczo-konsultingową ma na celu jak najlepszą analizowanie rynku mediowego, możliwości biznesowych oraz efektywności realizowania zaplanowanych strategii.

Raporty dostarczane przez Sponsoring Insight zawierają dane, mające ułatwić już współpracującym partnerom Polskiej Ligi Esportowej jak i tym przyszłym, świadome podejmowanie decyzji w oparciu o rzetelność i jawność danych.

Podjęcie współpracy z takim partnerem jak Sponsoring Insight pozwala nam na wejście na kolejny etap profesjonalizacji polskiego esportu, w tym wypadku na linii działań sponsorskich i biznesowych. PLE jako strona będzie mogła wiarygodnie przedstawiać swoją wartość na rynku i dokumentować postęp projektu, co jest dla mnie osobiście bardzo ważne.

Paweł Kowalczyk, CEO Polska Liga Esportowa

Dynamika wzrostu branży gamingowej oraz plany rozwojowe Polskiej Ligi Esportowej zrobiły na nas ogromne wrażenie. Mocno wierzę w to, że prowadzone przez nas badania efektywności sponsoringu i dostarczane raporty przyczynią się do dalszej profesjonalizacji rozgrywek, a nam pozwolą postawić kolejny ważny krok w świecie esportu.

Seweryn Plotan, Dyrektor Zarządzający Sponsoring Insight

Do tej pory wspólnie udało się opracować statystyki pokazujące zasięg i dotarcie publikacji mediowych Polskiej Ligi Esportowej w założonym okresie czasu. Wyliczone, szacunkowe ekwiwalenty wartości reklamowej partnerów to informacje, na których bazie można rozwijać dalsze działania.

Polska Liga Esportowa zakończyła ostatnią kolejkę zasadniczą w grze Counter – Strike: Global Offensive. Sześć wyłonionych drużyn w dniach 4-6.12 rywalizować będzie o pulę 100 000 złotych. Inwestorem PLE jest między innymi były koszykarz NBA – Marcin Gortat. Transmisja rozgrywek odbywa się na kanałach Polsat Games.


Żródło: informacja prasowa PSL

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

LOTTO sponsorem, a Marcin Gortat inwestorem Polskiej Ligi Esportowej

Zapowiedziano nową odsłonę Polskiej Ligi Esportowej (PLE), która równocześnie przeszła rebranding i zaprezentowała nowy logotyp. Plany PLE sięgają aż 2023 roku, a w każdym roku mają odbywać się po dwa sezony zakończone turniejem finałowym.

Zobacz: Pekao Leasing wspiera 15-letniego developera gry Esports Empire

Część udziałów w Polskiej Lidze Esportowej kupił Marcin Gortat, koszykarz znany z występów w NBA w takich drużynach jak Orlando Magic czy Los Angeles Clippers. Marcin Gortat podkreśla, że co prawda on sam dużo nie gra, ale widzi ogromny potencjał w esporcie. Obserwuje branże i dostrzega miliony graczy i fanów w Polsce, którzy tworzą fascynującą społeczność. Marcin Gortat posiada również sieć szkół prywatnych, do których stopniowo chce wprowadzać edukacyjne zajęcia związane z esportem.

Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, został Partnerem Tytularnym Dywizji Profesjonalnej oraz Partnerem Głównym Polskiej Ligi Esportowej. Jest to przedłużenie współpracy z poprzedniego sezonu. Przedstawiciele Totalizatora podkreślali, że chcieliby stać się mecenasem polskiego esportu, aby esport stał się jeszcze bardziej profesjonalny niż jest. Ważnym aspektem dla nich jest również obszar edukacji, nie tylko grających, ale również ich rodziców.

Prezesem Polskiej Ligi Esportowej został Paweł Kowalczyk, który wcześniej przez 7 lat był związany z Ringier Axel Springer Polska oraz Onetem, gdzie odpowiadał za onlinowe produkty sportowe, a także za rozwój produktów esportowych Grupy RASP.

Sprawdź: ESE Entertainment partnerem marketingowym Porsche Esports Sprint Challenge Poland

Do tej pory pod patronatem Fantasyexpo zostało zrealizowanych 6 sezonów ligi w takich grach jak Counter-Strike, czy League of Legends. Liga wspierała rozwój esportowych talentów i poza dywizją mistrzowską, organizowała również rozgrywki w niższych klasach rozgrywkowych. Nowa odsłona ligi wystartuje na jesieni, a finalna lista gier, a także pula nagród nie jest jeszcze znana.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana