...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Paweł Tyszkiewicz i jego #BriefNa2023

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową...

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

 

Paweł Tyszkiewicz, prezes Stowarzyszenia Agencji Reklamowych.

● Mimo trudnego okresu reklama ma się dobrze a agencje reklamowe „trzymają się mocno”!

● Agencie renegocjowały z powodzeniem stawki godzinowe za pracę dla reklamodawców.

● Obroty w branży w roku 2022 wróciły do poziomu sprzed pandemii.

● Nie wygląda na to żeby sztuczna inteligencja miała odebrać pracę agencją reklamowym, jest za to szansa, że pomoże w znajdowaniu najbardziej kreatywnych rozwiązań.

● Wejście na rynek rynek pracy pokolenia „Z” oraz praca zdalna to wydzwania, z którymi musimy sobie w branży jak najszybciej poradzić.

● W Polsce jest 2000 szkół, które kształcą techników reklamy, a wydziały marketingu kończy około 100 000 ludzi rocznie – powstaje problem, w jaki sposób zagospodarować, a przy tych absolwentów a jeszcze większy jak wybrać rzeczywiste talenty.

● Wielkim wyzwaniem dla branży w nadchodzącym roku będzie idea sustainability.

Grzegorz Kiszluk

Maciej Herman na czele Jury Effie Awards 2021

Maciej Herman

Tegoroczny skład Jury Effie Awards to ponad 170 ekspertów i praktyków z branży marketingu i reklamy. Gremium jurorskiemu przewodniczyć będzie Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel.

22. edycja konkursu Effie Awards Poland podsumuje nietypowy rok 2020. Jurorzy będą oceniali działania, które często wymykały się przyjętym standardom i owocowały efektywnością.

Komunikacja marek od dawna wychodzi daleko poza obszar informowania o atrybutach produktów czy usług. To także angażowanie odbiorców, budowanie relacji, przełamywanie schematów i tworzenie niepowtarzalnych narracji. Coraz częściej rola reklamy i marketingu obejmuje także edukację
i odpowiadanie na aktualne wyzwania społeczne i ekologiczne. W Polsce i na całym świecie stanęliśmy twarzą w twarz z fundamentalnymi problemami. Jako marketerzy nie tylko mamy wybór. To przede wszystkim nasz obowiązek by reagować i znajdować właściwe rozwiązania, wykorzystując fakt, że konsumenci ufają markom dużo bardziej, niż na przykład politykom. Nasz wpływ na to w jakim społeczeństwie i otoczeniu żyjemy jest ogromny.

Zaproszenie do grona jury Effie Awards jest nobilitacją, a to, że otrzymałem je w roku 170-tych urodzin naszej firmy ma dla mnie wyjątkowe znaczenie. Czuję się zaszczycony, mogąc przewodniczyć obradom jurorskiego grona, szczególnie że marketing zawsze był w Wedlu kluczową częścią biznesu. Znaczenie komunikacji z otoczeniem rozumieli już założyciele firmy, często wytyczając nowe ścieżki dla działań reklamowych. Kontynuujemy to podejście do dzisiaj

Życzę powodzenia wszystkim uczestnikom!

Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel

Pawel Tyszkiewicz Cieszy nas bardzo fakt, że Maciej Herman zgodził się objąć funkcję Przewodniczącego Jury. Od dawna podkreślamy, że w dzisiejszych czasach rola CMO czy dyrektora marketingu ewoluuje i jest kluczowa dla organizacji. Mają oni dostarczać informacji istotnych z punktu widzenia całego biznesu, a nie tylko działań z zakresu marketingu, sprzedaży, promocji czy relacji z klientami. Historia doświadczenia zawodowego Macieja potwierdza, że tak właśnie jest. Dziś pełni on rolę dyrektora zarządzającego firmy Wedel.

Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR

Maciej Herman, oprócz roli Przewodniczącego, pokieruje grupą jurorską, która będzie oceniać prace zgłoszone w kategorii Marketing & Business Solutions. Kategoria ta koncentruje się na przełomowych, nowatorskich w formie lub w zastosowaniu nowych technologii czy innych rozwiązań – działaniach marketingowych, w których komunikacja nie była znaczącym elementem marketing mixu.

W jury zasiadają reprezentanci reklamodawców w randze prezesów, dyrektorów marketingu oraz brand managerów, a także przedstawiciele mediów, agencji komunikacyjnych, pracownicy instytutów badawczych i niezależni, branżowi eksperci. Ostatecznego wyboru składu jury, spośród ok. 300 kandydatur, dokonał Komitet Organizacyjny konkursu poprzez głosowanie online (wyłaniając short listę), a następnie w formie dyskusji. Po zatwierdzeniu ponad 170-osobowego składu, jurorzy zostali przydzieleni do poszczególnych grup jurorskich:

  • Grupa 1 Napoje Alkoholowe; Napoje Bezalkoholowe; Żywność
    Przewodniczący: Krzysztof Białkowski, CMO Red Bull
  • Grupa 2 Leki i Suplementy Diety; Uroda i Pielęgnacja
    Przewodniczący: Andrzej Mytych, CMO Yope
  • Grupa 3 Kultura i Rozrywka, Young Audience
    Przewodnicząca: Anna Putts, Brand & Content Director HBO i HBO GO w regionie Europy Centralnej
  • Grupa 4 Finanse; Business-to-Business
    Przewodnicząca: Natalia Załęcka, Head of Marketing Transformation, Deloitte Digital
  • Grupa 5 Dobra konsumpcyjne; Motoryzacja; Usługi
    Przewodniczący: Tomasz Borchowiec, Marketing & Corporate Communications Director Prudential
  • Grupa 6 Retail/ Kanały Sprzedaży; Commerce
    Przewodnicząca: Joanna Czekaj, Managing Director SaleTube
  • Grupa 7 Long Term Marketing Excellence, Launch/ relaunch;
    Przewodniczący: Filip Fiedorow, CMO Netto Polska
  • Grupa 8 Positive change: React& Defend, Smart Budget
    Przewodnicząca: Elżbieta Twardowska, CSO Ogilvy
  • Grupa 9 Positive change: Positive Influence; Non – Profit & Public Service; PR-Led i Employer branding
    Przewodnicząca: Anna Koszur, Managing Director, Freundschaft
  • Grupa 10 Brand Experience; Branded Content
    Przewodniczący: Paweł Loedl, Chief Strategy Officer VMLY&R

Pełny skład jury na: https://awards.effie.pl/jury/

Oficjalna inauguracja Jury 22. edycji Effie Awards 2021 odbyła się w ubiegłą środę, 26 maja. Podczas wspólnego spotkania, jurorzy mieli okazję dyskutować na temat efektywności w świecie bez cookies i tego, czy firmy są przygotowane na przywrócenie konsumentom większej prywatności w świecie wirtualnym?
W panelu uczestniczyli: Katarzyna Dyczek, X-KOM; Rafał Wiewiórski, Ringier Axel Springer Polska; Agnieszka Jaworska, Facebook; Kamil Wiszowaty, Group One Media; Natalia Załęcka, Deloitte Digital; Piotr Lobaczewski, Salesforce. Rozmowę z ekspertami poprowadziła Anna Sakowicz, Chief Data & Analytics Officer, Publicis Groupe Poland.

Anna Sakowicz Od ponad 20 lat pliki cookies są podstawą funkcjonowania reklamy internetowej i choć przez lata narzekaliśmy na jakość technologii cookie, to na nich opierał się właściwie cały digital marketing i większość procesów, stanowiących o codziennej pracy marketerów. Po wprowadzeniu zmian targetowanie kampanii, stworzone segmentacje czy persony oparte o dane inne niż własne (1st party data) będą praktycznie niemożliwe poza ekosystemami tzw. walled Gardens lub innych podmiotów posiadających własne dane, co wpłynie istotnie na aktywacje kampanii digitalowych. Pomiar i wskaźniki, które traktowaliśmy jako oczywiste, będą wkrótce niedostępne. To już ostatni moment, aby odpowiedzieć sobie na pytanie czy posiadana przeze mnie i moją firmę strategia, uwzględnia nadchodzące zmiany oraz czy wdrażam procesy zapewniające mojemu biznesowi dynamiczny, efektywny rozwój w nowej rzeczywistości. Jeśli odpowiedź jest negatywna lub mamy co do niej jakiekolwiek wątpliwości, to ten moment, aby podjąć konkretne działania. Zegar bowiem tyka.

Anna Sakowicz, Chief Data & Analytics Officer, Publicis Groupe Poland

Przebieg obrad Jury

  • Koniec czerwca – briefing członków Jury dotyczący procedur, zasad i kryteriów oceny. Jury ocenia prace w 4 obszarach:
    – Wyzwanie, kontekst rynkowy i cele (waga oceny 0,23);
    – Insight i strategia (waga oceny 0,24),
    – Realizacja (waga oceny 0,23)
    – Wyniki (waga oceny 0,30).
    A w przypadku kategorii M&BS są to:
    – Wyzwania biznesowe i przyjęte cele (waga oceny 0,3);
    – Koncepcja działania (waga oceny 0,2);
    – Egzekucja idei i dobór narzędzi (waga oceny 0,2)
    – Efekty (waga oceny 0,3).
  • Druga połowa sierpnia – przegląd zgłoszonych projektów przez Jury na platformie online.
  • Wrzesień – to okres obrad Jury: dyskusje, głosowanie online (short lista), zatwierdzanie nominacji
    i ocena indywidualna. Wszystko odbywa się przy wsparciu firmy prawniczej LSW, która nadzoruje proces oraz na podstawie średniej ważonej ocen, po zastosowaniu algorytmu, uzyskuje listę prac, które danego roku otrzymają Effie Awards.
  • Po głównym głosowaniu, Przewodniczący grup jurorskich wraz z Przewodniczącym Jury na specjalnym posiedzeniu wybierają laureata Grand Prix spośród kampanii nagrodzonych Złotym Effie
    (z wyłączeniem kategorii Marketing & Business Solutions oraz Non-Profit & Public Service). Przykładowe kryteria oceny: nowatorski charakter pracy i studium przypadku dla rynku; długotrwały efekt dla marki – sustainability; zmiana zachowań i/ lub percepcji.

Przesyłanie zgłoszeń będzie możliwe w czterech wyznaczonych terminach:
I termin: 12.05 – 31.05 (do godz. 17:00 włącznie)
II termin: 31.05 (od godz.17:01) – 21.06 (do godz. 17:00 włącznie)
III termin: 21.06 (od godz.17:01) – 12.07 (do godz. 17:00 włącznie)
IV termin: 12.07 (od godz. 17:01) – 23.07 (do godz. 17:00 włącznie)

W tym roku, swoim zaangażowaniem Effie Awards 2021 wspierają:

Sponsorzy Strategiczni: TVN, Onet, Salesforce, Radio Zet
Sponsorzy Wspierający: Facebook, AMS, YouTube
Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, Media&Leads Polska
Doradca prawny: Firma prawnicza LSW


Źródło: SAR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Biała Księga Digital – ostatnia publikacja w ramach Dialogu Branżowego już dostępna

biala ksiega SAR

Rozdział Digital jest 10. i ostatnią publikacją w ramach Białej Księgi Branży i Dialogu Branżowego. Zawiera usystematyzowane standardy przetargowe i współpracy, ukształtowane w toku Dialogu przez przedstawicieli Reklamodawców i Agencji. Celem Dialogu i Białej Księgi jest edukacja i popularyzacja dobrych praktyk, które mają istotne znaczenie dla sektora komunikacji z punktu widzenia: rozwoju branży, efektywności komunikacji i samych przetargów.

Klienci wiele razy kończyli procesy przetargowe z przekonaniem, że nie udało się im zrealizować swoich celów – jakościowych czy kosztowych. Agencje natomiast przechodziły przez proces przetargowy z przekonaniem, że cele Klienta są niejasne, nie mówiąc o kosztownej długotrwałej procedurze. Co zatem nie działa w procesach przetargowych naszej branży? Słaba lub niewystarczająca komunikacja, ograniczona informacja, wieloetapowe zadania do wykonania, które wydłużają proces, generują koszty po obu stronach, a i tak nie gwarantują „trafienia” w oczekiwania? Czy naprawdę jako jedyna branża nie potrafimy realizować przetargów w sposób efektywny? To były główne pytania, który stanęły u podstaw całego Dialogu i naszych spotkań w grupie Digital.

Tomasz Tomczyk, lider grupy Digital ze strony agencji, business expert & manager, prezes zarządu K2 w latach 2013-2019

Sam fakt, że przy jednym stole usiedli do dialogu, nie negocjacji reprezentanci klientów i agencji wydaje mi się przełomowy. Ta wymiana doświadczeń zaowocowała przekonaniem, że procesy i praktyki w obszarze przetargów marketingowych można usystematyzować i opisać. Ścieranie się różnych aspektów, przełożyło się na konkretne rekomendacje, które powinny wpłynąć na poprawę wzajemnego zrozumienia, a co za tym idzie, efektywność samych procesów przetargowych. Taki był właśnie wspólny cel ekspertów pracujących w Dialogu. Pomimo reprezentowania wielu różnych sektorów rynku, typów organizacji czy stron procesu, udało się wypracować rozwiązania, które w moim odczuciu będą pomocne dla usprawnienia całego rynku.

Marcin Wocial, lider grupy Digital ze strony Klientów, kierownik ds. zakupów marketingowych i ogólnych P4

Nigdy nie mamy pełnej wiedzy o drugiej stronie, jej potrzebach, ograniczeniach. W Dialogu pokonaliśmy poziom braku wiedzy i zaufania. Sądzę, że środowiska zakupów, marketingu i agencji wzajemnie zrozumiały swoje specyfiki, co znajduje odzwierciedlenie w Białej Księdze Digital.

Tomasz Tomczyk 

Biała Księga Digital zawiera rekomendowane modele przetargowe, gotowe wzory dokumentów i inne pomocne w codziennej pracy narzędzia, z których każda firma, niezależnie od wielkości, może czerpać wiedzę i inspirację, jak skutecznie zorganizować przetarg. Mamy przekonanie, że wypracowane standardy poprawią efektywność przetargów w obszarze Digital, ich szybkość, transparentność, koszty przeprowadzenia, nie osłabiając przy tym koncentracji na warunkach komercyjnych i jakości kupowanych usług. 

Marcin Wocial

Ta publikacja zamyka wieloetapowy, międzyśrodowiskowy projekt rozpoczęty w 2015 roku, wspierany przez 9 partnerskich organizacji i najbardziej doświadczonych praktyków naszej branży. W grupach roboczych Dialogu udział wzięło 36 ekspertów ze strony agencji i 42 ze strony klientów. W spotkaniach otwartych uczestniczyło ponad 220 profesjonalistów. To pokazuje skalę przedsięwzięcia i zaangażowanie całej branży, by szukać rozwiązań służących rozwojowi, innowacyjności i efektywności. Digital to ostatnia z publikacji i w 2021 przechodzimy do implementacji. Część rynku już pracuje wg modeli, praktyk opisanych w Białej Księdze, ale sporo pracy jeszcze przed nami – w tym sensie projekt nie jest zamknięty. Sam fakt, że Biała Księga w 10 obszernych publikacjach jest dzisiaj skończonym, gotowym zasobem wiedzy, daje możliwość jej szerokiego komunikowania i edukacji rynku.

Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR

PSML i SAR planują wspólnie projekty edukacyjne, których celem będzie upowszechnianie opracowanych materiałów. Wierzę, że jest tylko kwestią czasu, gdy rekomendacje Białej Księgi będą powszechnie stosowane. W jednych organizacjach pewnie nastąpi to wolniej, w innych szybciej, z korzyścią dla tych drugich, ponieważ stosowanie tych praktyk realnie zwiększa efektywność kosztową przetargów i jakość kupowanych usług. Mamy nadzieję, że wyzwania związane z pandemią, których obecnie doświadczamy, jedynie wzmocnią naszą determinację, by zmieniać i optymalizować nasze praktyki w kierunku bardziej skutecznych, tańszych, uwzględniających korzyści i skutki dla nas i całego otoczenia biznesowego.

Mariusz Gerałtowski, prezes Stowarzyszenia PSML – współorganizatora Dialogu Branżowego

Biała Księga Digital wraz z załącznikami jest dostępna stronie https://dobryprzetarg.com.pl/biala-ksiega w zakładce 10 Digital.


Źródło: informacja prasowa SAR 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Biała Księga Branding już dostępna

biala ksiega branding

Zawiera usystematyzowane standardy przetargowe i współpracy, ukształtowane w toku Dialogu Branżowego przez reprezentantów Reklamodawców i Agencji. Celem Dialogu i Białej Księgi jest edukacja i popularyzacja standardów, które mają istotne znaczenie dla sektora komunikacji z punktu widzenia: rozwoju branży kreatywnej, efektywności komunikacji oraz ekonomiki i kosztów przetargów. Rozdział Branding jest 9 z 10 zaplanowanych części.

Wielkim wyzwaniem dla kategorii branding i całej branży są koszty przetargów kreatywnych, w których poza ofertą handlową (ceną, opisem rekomendowanych prac, harmonogramem) oczekuje się wykonania od Agencji konkretnych prac strategicznych i kreatywnych. W przypadku przetargu na branding Klient często oczekuje od Agencji przedstawienia propozycji znaku, logotypu, obrandowania jego firmy czy produktów, a zatem efektu potencjalnej, odpłatnej współpracy. Na tak wypracowane materiały składa się najczęściej: ikonografia, typografia, kody kolorystyczne, ilustracje, kompozycja tych elementów oraz nazwy, claimy, krótkie teksty. Warto zwrócić uwagę na fakt, że o ile pomysły na kampanię reklamową można w przetargu przynajmniej próbować przedstawić częściowo, to już logotypu czy nazwy marki w przetargu brandingowym nie można zaprezentować „tylko trochę”. Jeśli Agencja Brandingowa jest o to poproszona w przetargu, to musi je uprzednio w sposób wyczerpujący opracować. Powstaje pytanie o sens i uczciwość zlecania na etapie przetargu prac, które mają się stać przedmiotem współpracy, ponieważ ich opracowanie generuje realne koszty po stronie Agencji biorących udział w zapytaniu.

Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR

Gdyby analogicznego stopnia zaangażowania, jak w przypadku Agencji Brandingowych, wymagano w przetargach od firm prawniczych czy budowlanych, to musiałyby one w ofertach prezentować np.: projekt umowy lub pozwu ukończony w 70%, lub też wykonać określony odcinek drogi, lub wybudować połowę pięter planowanego budynku. Oczekiwanie takie byłoby oczywiście nieuzasadnione. To pokazuje, że już sam tryb przetargu kreatywnego (ze względu na szeroki zakres zadań przetargowych) jest dla Agencji Brandingowych, bardziej obciążający niż dla przedstawicieli innych branż. W Dialogu Branżowym dyskutowaliśmy nad praktykami obecnymi na rynku, szukając najbardziej efektywnych rozwiązań. Zebraliśmy i opisaliśmy rekomendacje i wytyczne, w tym trzy modele przetargu na branding, które służą uzyskiwaniu najlepszych wyników. Dwa pierwsze rekomendowane modele przetargu pozwalają zebrać konkurencyjne oferty i sprawdzić potencjał Agencji bez zlecania prac strategicznych, kreatywnych i generowania kosztów. Trzeci model uwzględnia sytuację, kiedy Klient zleca prace kreatywne w przetargu i w takiej sytuacji rekomendujemy, by ponosił ich koszt. Wysokość takiej opłaty oczywiście zależy od zakresu zlecanych zadań i jest przedmiotem bilateralnych ustaleń pomiędzy Klientem i Agencją.

Małgorzata Leniarska, CEO Dragon Rouge Warsaw, liderka grupy Branding ze strony Agencji

Polski rynek potrzebował takiego ogólnodostępnego manuala, rekomendacji i dobrych praktyk usystematyzowanych i zebranych w jednym miejscu. Mamy realną szansę, by przetargi kreatywne, w tym te na branding, odbywały się w szybkim, oszczędnym trybie, którego beneficjentami są obie strony. To jest szczególnie ważne w świetle wyzwań, których doświadczamy obecnie i które z pewnością będą na nas oddziaływać również po pandemii. Stosowanie rekomendacji Białej Księgi nie ogranicza konkurencyjności i nie faworyzuje żadnej ze stron. Poprawia za to naszą efektywność. Potrzebujemy optymalizować nasze procesy zakupowe na branding, kreację, reklamę, biorąc pod uwagę czas i koszty przetargów (nasze i oferentów), by uzyskiwać najlepsze wyniki w relacji jakość-ceny.

Mariusz Gerałtowski, prezes Stowarzyszenia PSML – współorganizatora Dialogu Branżowego

Mamy przekonanie, że przekazujemy zebraną w jednym miejscu wiedzę i narzędzia, które poprawiają efektywność procesów zakupowych, ich szybkość, transparentność i koszty, nie osłabiając przy tym koncentracji na jakości i cenie kupowanych usług. Zapraszamy rynek do zapoznania się z rekomendacjami Białej Księgi, opublikowanej w postaci „klikalnego”, nawigowanego z dowolnego miejsca dokumentu. Każda rekomendacja Białej Księgi jest kompletna, można stosować ją samodzielnie lub dla lepszych rezultatów razem z pozostałymi wytycznymi.

Anna Tomczyk i Piotr Szaniawski, praktycy, eksperci i przedstawiciele zakupów w Dialogu Branżowym w grupie Branding

Biała Księga Branding wraz z załącznikami jest dostępna stronie https://dobryprzetarg.com.pl/biala-ksiega w zakładce 09 Branding. Zgodnie z decyzją zobowiązującą wydaną przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dn. 28.09 br. Biała Księga zastąpi dotychczasowe opracowania i kodeksy w obszarze brandingu.

Co to jest Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej?

Zbiór dobrych praktyk i narzędzi przetargowych, wypracowany przez Reklamodawców i Agencje w Dialogu Branżowym jako rekomendacje do wykorzystania w 9 kategoriach marketingowych: media, komunikacja digital i full service, PR, branding, eventy, incentive travel, produkcja filmów reklamowych oraz badania. Dotychczas opublikowane zostały następujące rozdziały Białej Księgi: rekomendacje ogólne, PR, event, incentive travel, full service, produkcja filmów reklamowych, badania, media i branding. W listopadzie dostępna będzie ostatnia publikacja Białej Księgi – Biała Księga Digital.

Co to jest Dialog Branżowy Reklamodawców i Agencji?

Inicjatywa branży komunikacji marketingowej, która w 2015 roku przy wsparciu 9 organizacji branżowych i udziale najbardziej doświadczonych praktyków i ekspertów rozpoczęła cykl spotkań i dyskusji o bolączkach sektora. W grupach roboczych Dialogu udział wzięło 36 ekspertów ze strony agencji oraz 42 ekspertów ze strony klientów z najbardziej reklamujących się branż: FMCG, farmaceutyki, bankowość, ubezpieczenia, media i rozrywka, telekomunikacja, transport. W spotkaniach otwartych uczestniczyło ponad 220 osób. Rezultatem ich spotkań, dyskusji i ustaleń jest Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej.

Projekt Dialog Branżowy wraz z Białą Księgą Branży Komunikacji Marketingowej:

  • Uzyskał Patronat Honorowy Ministerstwa Rozwoju.
  • Został wyróżniony i opublikowany w Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki” jako przykład dobrej praktyki CSR.
  • Znalazł się w opracowaniu Ministerstwa Rozwoju i Inwestycji pt. „Organizacje branżowe a etyka biznesu. Jak organizacje branżowe mogą wyznaczać i egzekwować standardy etyczne. Przewodnik po dobrych praktykach.” jako przykład „Wypracowywania standardów postępowania w zakresie konkretnych wyzwań w branży na drodze dialogu” (publikacja przygotowana przez Grupę roboczą ds. etyki i standardów odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, w ramach Zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, organu pomocniczego Ministra Inwestycji i Rozwoju).
  • Dotyczy 3 obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu, wg normy ISO 26000 dla CSR, tj. ładu organizacyjnego, praktyki z zakresu pracy i uczciwych praktyk operacyjnych.

Organizatorzy i partnerzy Dialogu Branżowego:

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML

Partnerzy:
Polski Klub Brandingu SAR
IAA Polska. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska
Związek Firm Public Relations ZFPR
OFBOR Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku
Klub Agencji Eventowych SAR
Klub Producentów Reklamowych SAR
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel SOIT
Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE
Konfederacja Lewiatan
AMS


Źródło: informacja prasowa SAR 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF