Wybierz się na wakacje marzeń – zapłać po powrocie. Teraz to możliwe dzięki współpracy PayPo z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT

Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły współpracę z PayPo. Od teraz podróżujący mogą wygodnie odroczyć płatności za zakupione bilety lotnicze. Współpraca LOT-u i PayPo odbywa się za pośrednictwem Adyen – platformy technologii finansowych, wybieranej przez rynkowych liderów, oferującej popularne metody płatności z całego świata.

Podróże na wyciągnięcie ręki dzięki współpracy LOT i PayPo

Zainteresowanie podróżami wśród Polaków rośnie – w 2024 roku samo Lotnisko Chopina obsłużyło rekordową – ​​ponad 21 milionów[1] – liczbę pasażerów. Linie Lotnicze LOT odpowiadając na potrzeby konsumentów oferują bezpośredni transport do ponad 80 miast i regularnie rozszerzają swoją ofertę o nowe kierunki. Od teraz podróżni mogą płacić za bilety do wymarzonych miejsc za pomocą płatności odroczonych PayPo.

Współpraca z PayPo to kolejny krok w kierunku zapewniania naszym pasażerom większej elastyczności i wygody podczas organizowania podróży. Dzięki płatnościom odroczonym, klienci LOT mogą lepiej zaplanować swoje wydatki – kupując bilety w korzystnych cenach i płacąc za nie w dogodnym momencie. PayPo to firma, która doskonale rozumie potrzeby współczesnych konsumentów i oferuje rozwiązania, cieszące się dużą popularnością, dlatego jestem przekonana, że docenią to również nasi pasażerowie – komentuje Małgorzata Bichta-Bartoszek, Zastępca Dyrektora Biura Sprzedaży Internetowej, Dystrybucji i Programów Lojalnościowych PLL LOT.

Płatności odroczone wkraczają do nowych branż

Płatności odroczone są zwykle utożsamiane z zakupami w branży fashion. Chociaż wciąż jest to najpopularniejsza kategoria zakupów przy użyciu BNPL (buy now, pay later), to jednak, jak pokazują dane z raportu PayPo, ich udział rośnie także w innych sektorach, takich jak: kosmetyki, elektronika, artykuły sportowe i rekreacyjne czy też usługi. Konsumenci bowiem coraz częściej korzystają z tego rozwiązania, ponieważ pozwala im ono na dostosowanie płatności do własnych preferencji i umożliwia lepsze zarządzanie domowym budżetem.

Bardzo cieszymy się na współpracę z LOT, popularną linią lotniczą w Europie Centralno-Wschodniej i liderem technologicznym na polskim rynku. Wierzymy, że płatności PayPo wpiszą się w potrzeby podróżujących, którzy coraz częściej szukają elastycznych rozwiązań. Podróże to dynamicznie rozwijający się sektor, a współpraca z LOT pozwoli nam docierać do jeszcze szerszego grona klientów. Chcemy, aby płatność za pomocą PayPo stała się pierwszym wyborem pasażerów podczas planowania wyjazdów – dopowiada Tomasz Hadzik, Executive Vice President
w PayPo
.

Współpraca nie byłaby możliwa bez wsparcia dostawcy technologii płatności. Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań Adyen pozwala na szybkie i bezpieczne procesowanie transakcji.

Z przyjemnością wspieramy współpracę pomiędzy LOT a PayPo, oferując naszym partnerom dostęp do zaawansowanych technologii płatniczych Adyen, które zapewniają wygodę i elastyczność. Dzięki temu klienci mogą wybrać preferowaną metodę płatności, co przekłada się na pozytywne doświadczenia przy planowaniu podróży – podkreśla Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.

 

 

***
O PayPo:

PayPo to lider usług BNPL (z ang. buy now, pay later) w Polsce adresowanych do sklepów internetowych. Działa na rynku od 2016 roku – z rozwiązania firmy można skorzystać aktualnie w 36 tys. sklepów online, w tym m.in. Answear, Reserved, Sinsay, MediaMarkt, Sephora, Rossmann, Decathlon czy Modivo. PayPo współpracuje również z czołowymi platformami sklepowymi, takimi jak m.in. Shoper i IdoSell. Firma oferuje możliwość zapłacenia za zakupy w momencie, gdy konsument jest pewny swojego wyboru. W ten sposób może on zrealizować zamówienie dziś, a zapłacić za nie później, tym samym dając sobie czas na mądre, przemyślane zakupy: odebranie zamówienia, sprawdzenie produktów i zastanowienie się, czy mu pasują. Z rozwiązania chętnie korzystają polscy konsumenci – liczba aktywnych użytkowników PayPo wynosi już 2 mln osób. Firma w 2023 roku obsłużyła około 13,5 mln transakcji, na łączną kwotę 3,6 mld zł.

W przypadku sklepów, usługi PayPo zwiększają ich wolumen sprzedaży, mając istotny wpływ na wzrost wartości koszyka o ok. 20–100% oraz znacząco zmniejszając liczbę tzw. porzuconych koszyków ok. 15-20%. Dziś PayPo to jedna z podstawowych form płatności – jak potwierdza badanie „Koszyk roku 2022”, już 75 proc. największych sklepów online w Polsce oferuje usługi BNPL od co najmniej jednego operatora.

O PLL LOT

Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. to nowoczesny przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii i Korei Południowej. Polski przewoźnik konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Obecny na niebie od 1929 roku, polski przewoźnik jest 11 najstarszą linią lotniczą na świecie, będąc jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek.

 

Zapraszam do kontaktu:

Katarzyna Grobel

PR Manager

katarzyna.grobel@prcalling.pl

[1] https://obserwatorlogistyczny.pl/2024/09/17/lotnisk-chopina-idzie-na-rekord-w-2024-roku-liczba-pasazerow-rosnie/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jesteś w sklepie CCC? Weź buty do domu, zapłać później

CCC

Grupa CCC jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i jedna z pierwszych w Europie udostępni płatności odroczone w sklepach stacjonarnych, za pomocą własnej aplikacji mobilnej CCC. Usługa będzie dostępna testowo od 1 września w Warszawie i wkrótce potem we wszystkich sklepach sieci w Polsce. Pogłębienie współpracy z PayPo, dotychczas realizowanej w ramach obsługi transakcji sklepów internetowych, wpisuje się w strategię rozwoju modelu omnichannelowej sprzedaży Grupy. Jej celem jest rozwijanie unikalnego ekosystemu handlu poprzez budowanie doświadczenia i wygody dla klientów.

W krajach europejskich płatności odroczone stanowią już 30% wszystkich transakcji w sklepach internetowych. W Polsce rynek BNPL (Buy Now – Pay Later) wciąż intensywnie się rozwija. Tymczasem, Grupa CCC jako pierwsza w kraju wprowadza tę usługę również do salonów stacjonarnych. Dzięki innowacyjnemu zastosowaniu odroczenia płatności PayPo, klienci będą mogli zabrać wybrany towar do domu i tam zdecydować o jego zakupie.

„Weź do domu zapłać później” to kolejny projekt, który uruchamiamy z myślą o komforcie naszych klientów. To jest dla nas najważniejsze, kierujemy się tym każdego dnia. I to nie koniec – wkrótce oddamy do ich dyspozycji nowoczesne kasy samoobsługowe, a niebawem dalsze usprawnienia.

Karol Półtorak, Wiceprezes Zarządu Grupy CCC ds. Strategii i Rozwoju

Bezgotówkowe zakupy z odroczoną płatnością w sklepach stacjonarnych CCC realizowane są z wykorzystaniem własnej aplikacji mobilnej CCC, w której udostępniona została usługa PayPo. Za jej pomocą klient generuje kod, który przedstawia przy kasie, a następnie zatwierdza swój zakup na smartfonie. Odroczenie płatności na 30 dni nie wiąże się z dodatkowymi kosztami dla kupującego.

Wdrożenie płatności odroczonych PayPo w handlu tradycyjnym wyznacza nowy kierunek rozwoju dla całego rynku BNPL w Polsce. Nasz produkt płatniczy jest od teraz omnichannelowy – klient może płacić wygodnie i bezpiecznie zarówno online, jak i offline. Współpraca z Grupą CCC, naszym partnerem oraz liderem sektora obuwniczego i e-commerce w regionie CEE, jest dla nas niezwykle ważna. To kolejny duży gracz sceny handlowej, który zaufał jakości naszego rozwiązania.

Radosław Nawrocki, CEO PayPo

Wprowadzenie tej metody finansowania w handlu tradycyjnym jest przede wszystkim odpowiedzią na zainteresowanie konsumentów. Zgodnie z wynikami badania ze stycznia br. 80% klientów PayPo zadeklarowało, że skorzystałoby z metody płatności odroczonych także w sklepach stacjonarnych, gdyby takie rozwiązanie było dostępne. Łączenie świata offline i online, wpisuje się w strategię rozwoju modelu omnichannelowej sprzedaży CCC. Celem Grupy jest rozwijanie unikalnego ekosystemu handlu poprzez budowanie doświadczenia i wygody dla klientów.

Jesteśmy przekonani, że nowe usługi sprawią, że klienci jeszcze chętniej będą wybierać CCC jako swoją ulubioną sieć oferującą buty i akcesoria. Od dziś mogą oni nie tylko swobodnie wybrać, czy zakupią artykuły online czy offline, ale także – kiedy za niego zapłacą. Nasz model omnichannel zakłada, ze niezależnie od tego gdzie klient dokonuje zakupu, ma dostęp do tych samych korzyści.

Konrad Jezierski, Dyrektor ds. Rozwoju Omnichannel w Grupie CCC

CCC jest również pierwszym partnerem PayPo, który w sieci sklepów stacjonarnych oferuje nowy produkt Podziel na 4. W jego ramach klient może zapłacić z zakupy w 4 ratach 0%. W ciągu 30 dni od dnia transakcji, konsument będzie mógł więc zdecydować czy woli opłacić całość należności za zakupy, czy jedynie pierwszą ratę – w obu wariantach nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów.


Źródło: CCC

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Płatności odroczone biją kolejne rekordy. W 2021 r. kontynuują ubiegłoroczne wzrosty

odroczone płatności

Boom na rynku e-handlu obserwowany w 2020 r., nie stracił impetu w pierwszych miesiącach 2021 r. To automatycznie przełożyło się na kondycję rynku płatności za zakupy internetowe, w tym płatności odroczonych. Zakupy w internecie przy użyciu metody płatności PayPo robione są coraz częściej i dotyczą coraz szerszej grupy asortymentowej – Polacy kupują za pomocą odroczonych płatności nie tylko dobra fizyczne, ale np. zamawiają usługi cateringowe. Tym samym odroczone płatności weszły na stałe do e-portfeli Polaków, by stać się jedną z kilku najpopularniejszych metod płacenia za zakupy online.

Polski e-commerce wciąż jest w długoterminowym trendzie wzrostowym, a w rok od wybuchu pandemii Polacy praktycznie na stałe przenieśli dużą część zakupów do internetu. Przekonali się też do nowych elektronicznych form płacenia za towar, w tym stosunkowo nowych na polskim rynku odroczonych płatności. To znak, że doszło do trwałej zmiany zwyczajów zakupowych i przyspieszenia cyfryzacji kolejnej sfery życia. Szacuje się, że w 2020 r. wartość obrotów polskiego e-commerce przekroczyła magiczne 100 mld zł, a w tym roku może dojść do kolejnego dynamicznego skoku o 25-30%. Jaka przyszłość wynika z tego dla segmentu płatności internetowych?

Już 80% internautów robi zakupy online. To przekłada się na rosnącą penetrację płatności internetowych i różnych form finansowania zakupów w tym kanale. Na wysokiej fali olbrzymiego zainteresowania e-handlem płyną też odroczone płatności, które na stałe zagościły wśród ulubionych form płacenia za e-zakupy. Nasze dane za I kwartał br. pokazują, że silny trend zapoczątkowany w marcu 2020 r. nie tylko utrzymał się do końca roku, ale wciąż się umacnia – rok do roku przy użyciu naszych odroczonych płatności sfinansowano ponad 4 razy więcej transakcji. Kwiecień tylko potwierdza tę prawidłowość.

Piotr Szymczak, Dyrektor Operacyjny PayPo

Wyraźny wzrost odroczonych płatności oferowanych przez PayPo miał miejsce już przed pandemią, ale jej pojawienie się w Polsce spotęgowało jego siłę. Efekt przyspieszenia było dobitnie widać w wewnętrznych danych spółki za 2020 r., gdy na przestrzeni dwunastu miesięcy zrealizowała rekordowe 3 mln transakcji. Jednak początek 2021 daje podstawy sądzić, że ten wynik będzie zdecydowanie pobity – po prawie czterech miesiącach roku spółka bardzo szybko przybliża się do osiągnięcia poziomu 2 milionów transakcji sfinansowanych jej odroczonymi płatnościami.

Nowoczesne, wygodne, bezpieczne i …regularnie używane

W obawie przed zakażeniem koronawirusem pierwsze miesiące upływające pod dyktando pandemii popchnęły Polaków do korzystania w większym stopniu z zakupów online. Kilkanaście miesięcy później obserwuje się przestawienie zwyczajów konsumentów z analogowych na cyfrowe tory i większe zaufanie nie tylko do zakupów w internecie, ale też do całego ekosystemu wokół e-handlu, w tym płatności internetowych. Na rynku odroczonych płatności ewolucja dokonała się w dwóch wymiarach. Po pierwsze, dziś tej formy płatności używa się do zakupów już nie tylko w przypadku asortymentu fashion czy RTV/AGD, ale coraz częściej również innych kategorii produktowych, jak cateringi dietetyczne i artykuły spożywcze. Po drugie, klienci PayPo płacą z pomocą odroczonych płatności już nie jednorazowo, na zasadzie wypróbowania nowinki technologicznej, ale z widoczną regularnością. Możliwość sprawdzenia zamówionego online produktu w domu i płacenia za niego dopiero do 30 dniach – to dziś dla wielu Polaków sposób na udane zakupy i nowy wymiar satysfakcji z robienia zakupów.

Do niedawna rynek odroczonych płatności w Polsce rozwijał się w dwucyfrowym tempie, ale w wyniku pandemii dostał takiego przyspieszenia, że już zdołał przekroczyć próg adopcji rozumiany jak trwała zmiana technologiczna. To silny impuls, by dalej rozwijać się z taką prędkością. Konsumenci sięgają po odroczone płatności przede wszystkim dlatego, że wysoce sobie cenią bezpieczeństwo i wygodę zakupów online. W następstwie zeszłorocznych doświadczeń Polacy przekonali się do tej metody płatności i nie tylko regularnie do niej wracają, ale również polecają rodzinie i znajomym. Co dalej? Eksperci mówią, że e-commerce najlepsze lata ma wciąż przed sobą. Nie inaczej jest z odroczonymi płatnościami. Szacuje się, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) dla globalnego rynku BNPL (buy now, pay later) wyniesie 21,2% do 2027 roku. Głównymi czynnikami napędzającym tak dynamiczny rozwój będą szeroka liczba korzyści oraz innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez firmy BNPL, a także nawiązywanie kolejnych partnerstw ze sklepami z branż: moda, elektronika i media oraz DIY.

Piotr Szymczak, Dyrektor Operacyjny PayPo

Online i offline pod rękę zamiast przeciwko sobie

Wbrew obiegowym opiniom e-handel nie prowadzi wyniszczającej wojny ze sprzedażą tradycyjną. Nastała era omnichannelu, czyli wzajemnego przenikania się dwóch uzupełniających się, a nie konkurujących ze sobą, kanałów dystrybucji. Nie inaczej jest z metodami płatności za zakupy – te które sprawdziły się w internecie, zaczynają ekspansję w świecie offline. Wg badania przeprowadzonego przez PayPo na próbie 5763 swoich klientów w styczniu tego roku*, tak stało się właśnie z BLIKIEM, który coraz śmielej rozpycha się w świecie płatności za zakupy stacjonarne. Ale na fali zainteresowania wygodnymi i bezpiecznymi metodami płacenia w sieci wszelkie argumenty, by e-commerce-owy sukces powtórzyć w świecie tradycyjnego handlu mają również płatności odroczone.


Źródło: PayPo

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF