...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

PGE planuje emisję akcji

Po zamknięciu giełdowej sesji zarząd PGE poinformował o planach emisji akcji serii E, w ramach uchwały w sprawie rozpoczęcia procesu dokapitalizowania spółki w związku z planowanymi projektami inwestycyjnymi. Grupa chce pozyskać od inwestorów ponad 3 mld. zł. na zielone inwestycje.

W komunikacie PGE poinformowano, że wpływy z emisji akcji mają wesprzeć inwestycję w obszarze dystrybucji  oraz odnawialnych źródeł energii. Proces ten ma także rozwinąć ich niskoemisyjność.

Ogłoszenie wypuszczenia akcji największej grupy energetycznej w Polsce nie zostało dobrze przyjęte przez giełdowych akcjonariuszy i inwestorów. Wszystko przez notowania, które rozpoczęto 19 października 2021 roku. Według nich akcje PGE mocno tanieją, co nie zachęca wielu osób do inwestycji.

Około godzinny 10:40  spadki sięgnęły 6,30 procent. Jak wskazują ekonomiści, było to czwarte w kolejności wielkość spadków tego dnia.  W ocenie ekspertów parametry emisji, wskazują, że najprawdopodobniej zostanie ona przekazana do podmiotów państwowych. Warto przypomnieć, że największym udziałowcem spółki PGE (57,39 procent) jest właśnie skarb państwa.

Założenia emisji i uchwały grupy energetycznej

Podjęta (we wtorek) uchwała PGE zakłada: obniżenie kapitału zakładowego w drodze zmniejszenia wartości nominalnej akcji. Jednocześnie podwyższenie kapitału zakładowego w drodze emisji akcji serii E (w trybie subskrypcji prywatnej) i zniesienia w całości praw akcjonariuszy do wszystkich akcji tej serii.

Obecnie Polska Grupa Energetyczna dysponuje 41- procentowym udziałem rynku produkcji energetycznej oraz  18 % udziałów w energii cieplnej w Polsce. PGE uważa, że ich udział w rynku energii źródeł odnawialnych sięga obecnie 10 procent.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PGE sponsorem Polskiej Ligi Esportowej

Sponsor PGE PLE

PGE Polska Grupa Energetyczna została sponsorem tytularnym Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej. Tym samym największa polska spółka sektora elektroenergetycznego umocniła swoją pozycję w rozwijającej się branży esportowej.

Esport to forma rywalizacji, która budzi coraz większe zainteresowanie. PGE otwiera się na nowe możliwości współpracy i dostosowuje swoje działania sponsoringowe do zmieniającego się rynku. Polska Liga Esportowa ma ugruntowaną pozycję na rynku esportu. Zaangażowanie w sponsoring Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej otwiera PGE na nowoczesne wirtualne rozwiązania, co wpisuje się w założenia nowej Strategii Grupy PGE.

Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej

Pozyskanie tak prężnego sponsora jak PGE Polska Grupa Energetyczna, który od lat wspiera rozwój sportu, jest przełomowym momentem dla polskich rozgrywek esportowych oraz dla samej Polskiej Ligi Esportowej. Jesteśmy przekonani, że wspólnie będziemy realizować założenia strategiczne Polskiej Ligi Esportowej oraz profesjonalizować polski esport na każdej jego płaszczyźnie.

Paweł Kowalczyk, prezes zarządu Polskiej Ligi Esportowej

Rywalizacja esportowa uczy strategicznego myślenia, współpracy, komunikacji i rozwiązywania problemów pod presją czasu, stąd jej znaczenie dla rozwoju młodego pokolenia. W ramach umowy, PGE jest sponsorem tytularnym rozgrywek Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej (PLE), które w sezonie wiosennym oraz jesiennym 2021 r. będą funkcjonowały pod nazwą PGE Dywizja Mistrzowska Polskiej Ligi Esportowej. W rozgrywkach rywalizuje 8 drużyn a platformą zmagań jest jedna z czołowych taktycznych gier komputerowych Counter-Strike: Global Offensive.

Zakres współpracy pomiędzy PGE a PLE uwzględnia także zaangażowanie w projekty społeczne. W ramach umowy planowane jest m.in. przeprowadzenie konkursu dla szkół, szkoleń i warsztatów dla osób zainteresowanych branżą esportową.

P. Kowalczyk, W. Dabrowski

Grupa PGE jest jednym z największych sponsorów krajowego sportu i kultury w Polsce. W ten sposób realizuje odpowiedzialne podejście do prowadzenia biznesu i zwiększa świadomości marki PGE w społeczeństwie. W obszarze esportu PGE od grudnia 2020 r. współpracuje także z KS Turów Zgorzelec, który oprócz dziecięcych i młodzieżowych drużyn koszykarskich, prowadzi sekcję esportową.

Polska Liga Esportowa jest organizatorem rozgrywek esportowych oraz przestrzenią, w której zarówno gracze profesjonalni, pasjonaci, jaki i osoby chcące dopiero poznać esport, znajdują emocje dla siebie. Polska Liga Esportowa opiera swoją działalność na trzech filarach: Play, Learn i Enjoy, które wypełnić mają przestrzeń zarówno dla profesjonalnej rozgrywki, rozrywki masowej oraz aspektu edukacyjnego. W ramach Ligi oprócz popularnej gry komputerowej Counter-Strike rozgrywane są turnieje w Pro Evolution Soccer oraz F1. Przed Polską Ligą Esportową ogłoszenia kolejnych tytułów do rywalizacji.


Źródło: Polska Liga Esportowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF