...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Piga.pl z Tychów, wśród najszybciej rozwijających się europejskich firm w rankingu „Financial Times 1000”!

Mateusz Gabryś

Holding Piga.pl po raz drugi z rzędu znalazł się w rankingu prestiżowego dziennika „Financial Times 1000”. Zestawienie zawiera listę 1000 najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w Europie i bierze pod uwagę najwyższy procentowy wzrost przychodów. W skład holdingu wchodzi drukarnia internetowa Piga.pl oraz kilkadziesiąt sklepów e-commerce. Paczki z produktami tyskiej firmy trafiają do państw na całym świecie. Jednym z głównych rynków są Stany Zjednoczone i kraje Europy Wschodniej. Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl jest Laureatem drugiej edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Konsekwentnie rozbudowujemy naszą ofertę, dostarczając klientom nie tylko druk offsetowy, ale także produkty z obszaru wall decor. Jesteśmy nie tylko producentem, ale i bezpośrednim sprzedawcą.

Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl

„Financial Times” swoje zestawienie tworzy od 2017 roku. W tegorocznej edycji uwzględniono firmy, które odnotowały największą procentową dynamikę wzrostu przychodów w okresie 2016-2019. Holding Piga.pl znalazł się w zestawieniu po raz drugi z rzędu.

Wzrost i obecność na wielu rynkach

Konsekwentnie rozbudowujemy naszą ofertę, dostarczając klientom nie tylko druk offsetowy, ale także produkty z obszaru wall decor. Jesteśmy nie tylko producentem, ale i bezpośrednim sprzedawcą. Wyróżnienie jest dla nas tym cenniejsze, że tworząc ranking, brano pod uwagę nie tylko wzrost przychodów, ale także ich dynamikę.

Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl

W latach 2016-2019 firma osiągnęła wzrost przychodu z 876,589 tys. euro do 2 mln 958 tys. 705 euro.

Nasza oferta skierowana jest zarówno do odbiorców szukających produktów atrakcyjnych cenowo, jak i tych premium. Jesteśmy dostępni 24 godziny na dobę. Ważna jest dla nas jakość, terminowość i pełna dyspozycyjność dla klienta, a także wykorzystywana technologia. Chcemy, aby ta ostatnia była jak najbardziej przyjazna środowisku, a także ludziom, którzy mają z nią bezpośredni kontakt, dlatego przy produkcji używamy papierów pochodzących z recyklingu oraz tuszy opartych na wodzie i soi.

Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl

To, co wyróżnia Piga.pl w branży poligraficznej, to niewątpliwie fakt, że działa ona międzynarodowo. W Tychach mieści się główna spółka, ale w ramach holdingu posiada ona także udziały w spółkach zależnych m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czechach i na Słowacji.

W skład konglomeratu wchodzi drukarnia internetowa Piga.pl (zakład mieści się na terenie Podstrefy Tyskiej Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej) oraz kilkadziesiąt sklepów e-commerce. Paczki z produktami tyskiej firmy trafiają do państw na całym świecie.

Jednym z głównych rynków są Stany Zjednoczone, dokąd trafia aż połowa sprzedaży. Poza tym mamy sporo klientów z krajów Europy Wschodniej. Na mapie dostaw nie brakuje poza tym takich krajów jak Korea Południowa, Singapur, Seszele, Madagaskar, Katar, Gwatemala, czy Palau – państwo na Oceanie Spokojnym.

Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl

Duży e-commerce z potencjałem i rosnącym zatrudnieniem

Chociaż początki historii Piga.pl – firma została założona w 2008 roku – związane są z drukiem offsetowym, to dziś głównym źródłem jej przychodów jest produkowanie i sprzedaż (poprzez sklepy internetowe) produktów z obszaru wall decor, czyli różnego rodzaju ozdób na ściany.

Jesteśmy dużym e-commercem z potencjałem. Konsekwentnie realizujemy naszą ścieżkę. Świadomie, co jest już coraz większym trendem wśród przedsiębiorstw, w naszym modelu biznesowym pomijamy pośredników. Chcemy mieć kontrolę nad całym procesem od początku do końca. Tworzymy i kreujemy produkty, a następnie za pomocą platform sprzedażowych umożliwiamy ich zakup praktycznie na całym świecie. Wizja wzrostu – mimo pandemii – jest realna. Owszem, branża druku offsetowego musi mierzyć się ze spadkami, podobnie jest w naszym przypadku, ale jeżeli chodzi o wall decor, jest wręcz przeciwnie. Dom stał się jeszcze ważniejszym elementem naszej codzienności, dlatego ludziom mocno zależy na tym, jak wygląda i jak się w nim czują. Naszą ofertę w tym zakresie chcemy poszerzać. Tym bardziej, że cały czas niezagospodarowany jest przez nas obszar home decor, w którym także chcemy odegrać znaczącą rolę, korzystając z naszych kompetencji sprzedażowych.

Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl

Coraz większa ekspansja to nie tylko większe przychody, ale także rosnące zatrudnienie. Tylko w ciągu 2020 roku wzrosło ono dwukrotnie.

Obecnie zatrudniamy około 130 osób, które zajmują się nie tylko produkcją, ale także całościową obsługą e-commerce. Wszystkie najważniejsze zadania realizujemy w ramach własnych struktur. A znakomita większość z zatrudnionych to mieszkańcy Tychów i okolic.

Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl

Mateusz Gabryś założył Piga.pl w 2012 roku. Holding Piga.pl znalazł się w zestawieniu „Financial Times 1000” po raz drugi z rzędu. W 2016 i 2017 roku spółka została laureatem nagród E-gazela Biznesu organizowanego przez portal biznesowy i gazetę Puls Biznesu, a w 2018 roku w badaniu portalu Onet.pl i Polskiego Instytutu Badań Jakości Piga.pl uznana została za Najlepszą Drukarnię Internetową. Sam Mateusz Gabryś trafił do „50-tki najbardziej kreatywnych postaci w polskim biznesie” miesięcznika „Brief”. W tym samym zestawieniu znaleźli się także m.in. Irena Eris (założycielką znanego Laboratorium Kosmetycznego), Wojciech Kruk (właściciel firmy jubilerskiej) i Rafałem Brzoska (założyciel InPost).

W tegorocznym rankingu „Financial Times 1000” znalazło się 31 firm z Polski.


Źródło: KOBOLD PR

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

50 Kreatywnych #historie | Mateusz Gabryś – Piga.pl

Mateusz_Gabryś_Prezes_Zarządu_piga_pl

Jak zdobyć tytuł Najlepszej Polskiej Drukarni Internetowej? Najważniejsze są jakość, terminowość i pełna dyspozycyjność. Na łamach BRIEF Mateusz Gabryś - laureat 2. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie - opowiada o sukcesie swojej drukarni Piga.pl.

Jak powstało Piga.pl?

Teraz jak się nad tym zastanawiam, to mam wrażenie, że z biznesem „było mi po drodze” już od najmłodszych lat. W czasach, kiedy moi rówieśnicy dzielili swoje zainteresowania pomiędzy zupełnie inne dziedziny, ja stawiałem pierwsze kroki w handlu. Jako nastolatek zajmowałem się m.in. prowadzeniem wydawnictwa, które sprzedawało muzykę relaksacyjną przez internet czy sprzedażą oprogramowania i systemów aukcyjnych. Interesowało mnie to, dawało satysfakcję i napędzało do dalszego działania.

Piga.pl to był kolejny projekt, który powstał w czerwcu 2008 roku. Pomysł był prosty. Mateusz chciał stworzyć drukarnię, która realizowałaby potrzeby klientów w 100%. Dostępną 24h/dobę, z szerokim wachlarzem produktów, oferującą usługi najwyższej jakości. Taką, gdzie klienci otrzymywaliby wsparcie i mieliby pewność, że otrzymają najlepszy produkt końcowy. Pomimo, że na rynku jest wiele drukarni, to właśnie jakość, terminowość oraz pełna dostępność niezależnie od pory dnia stały się wyróżnikami ich.

Cel i misja projektu

Od samego początku w Piga.pl stawiam na ludzi – tak na klientów, jak i na pracowników. Hołduje nie tyle zasadom B2C czy B2B, ale przede wszystkim H2H. Niezależnie od wielkości zamówienia to człowiek jest dla mnie najważniejszy, i jego zadowolenie z produktu, który otrzymuje. Mam ogromne szczęście pracować z ludźmi, którzy nie tylko są specjalistami w swojej dziedzinie, ale również wyznają zasady podobne do moich. To znacznie ułatwia realizację założonych celów.

Także w kontekście ludzi, Mateusz dużą wagę przykłada do ekologii oraz tego, w jaki sposób stosowane w Pidze rozwiązania oddziaływują na środowisko. W swojej pracy używają papierów pochodzących z recyklingu oraz tuszy opartych na wodzie i soi. Starają się działać zgodnie z zasadą „zero waste”.

Nie zamykam się wewnątrz jednego projektu. Nie chcę się zatrzymywać. W zespole stale poszerzamy swoje kompetencje oraz moce produkcyjne, a także otwieramy się na nowe rynki i grupy produktowe.

Droga do sukcesu

Praktycznie od samego początku swojej działalności biznesowej Mateusz związany jest z poligrafią. Na przestrzeni 12 lat działalności Piga.pl wewnątrz firmy powstało wiele różnych projektów. Zarówno tych bardziej trafionych, które okazały się rentowne, jak i tych, które nie zarabiały – jest to element przedsiębiorczości. Na szczęście tych pierwszych było o wiele więcej.

W 2008 roku zaczynali z kilkoma osobami, na stosunkowo niedużej powierzchni z jednym ploterem wielkoformatowym, a dzisiaj mogą pochwalić się szerokimi możliwościami produkcyjnymi z nowoczesnym parkiem maszynowym i zespołem liczącym 70 osób.

Nie było jednego przełomowego momentu. Moje zasady i sposób działania nie zmieniły się od początku działalności drukarni. Oczywiście, przez te kilkanaście lat wydarzyło się wiele pozytywnych rzeczy, które miały korzystny wpływ na działalność firmy i naszą motywację do dalszej pracy.

Jedną z nich jest docenienie drukarni Piga.pl w rankingach.

W marcu br. znaleźli się w prestiżowym rankingu 1000 najszybciej rozwijających się firm w Europie opublikowanym przez brytyjski dziennik „Financial Times”. To ogromne wyróżnienie dla polskiej firmy. Ranking FT 1000 uwzględnia najwyższy procentowy wzrost przychodów, w tym przypadku w latach 2015-2018. Piga.pl, zanotowała wzrost sięgający 234 proc. i tym samym uplasowała się na 719 miejscu. Ponadto, w 2018 roku w niezależnym badaniu portalu Onet.pl i Polskiego Instytutu Badań Jakości zostali uznani za Najlepszą Drukarnię Internetową 2018. Zdobyli też pierwsze miejsce w zakresie jakości oferowanych produktów. Wcześniej, w 2016 i 2017 roku zostali laureatami nagród e-gazela biznesu organizowanego przez portal biznesowy i gazetę Puls Biznesu.

Niewątpliwie, ważnymi punktami w naszej historii był rozwój parku maszynowego i stworzenie własnych marek dekoracyjnych. Działamy odważnie. Nie boimy się wchodzić na rynek międzynarodowy, dlatego dziś nasze produkty trafiają głównie za ocean, a także do Niemiec, Czech i Wielkiej Brytanii.

Mateusz każdą trudność stara się traktować jak wyzwanie i krok przybliżający do realizacji założonego celu.

Staram się analizować, wyciągać wnioski i wdrażać unowocześnione rozwiązania. Niestety, w Polsce wciąż daleko idąca biurokracja i oraz brak partnerstwa w kontaktach z urzędami nie pomaga przedsiębiorcom.

Pomocna dłoń

Mieliśmy to szczęście, że trafiliśmy na dobry rynek. W czasach, gdy spada popularność książek, prasa drukowana przegrywa z portalami informacyjnymi oraz social mediami, a rośnie na znaczeniu ekologia – drukarnia to ciągle dochodowy biznes.

Według raportu z 2018 roku „Rynek poligraficzny i opakowań w Polsce” opublikowanego przez Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga we współpracy z KPMG w Polsce oraz Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, rynek ten notuje wzrost na poziomie 4,4%. Piga może pochwalić się znacznie lepszym wynikiem – 230% (!), który jednoznacznie wskazuje, że cały rynek jest dużo bardziej rozwojowy.

Inspiruje mnie…

„Siłą są ludzie. To prawdziwy motor każdego biznesu. Dobrzy ludzie nie tylko są kluczowi dla firmy, oni są firmą!” – pisał w jednej ze swoich książek Richard Branson.

Za każdą silną marką, dobrym produktem, dobrze zrealizowanym zamówieniem stoi konkretny człowiek, godziny jego ciężkiej pracy, miesiące praktyki, lata poświęceń i edukacji. Bez ludzi, którzy każdego dnia przekraczają próg mojej firmy, odnajdują się w jej wizji i swoim codziennym działaniem potwierdzają celowość jej istnienia byłabym tylko pustą koncepcją. Z drugiej strony stoją klienci – osoby, dla których i dzięki, którym istniejemy.

To właśnie Ci ludzie inspirują Mateusza i motywują do dalszego działania. Zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym stara się o tym nie zapominać.

Co dalej?

Cały czas planuję rozwój, zarówno drukarni, jak i pozostałych spółek. W Piga.pl chcę konsekwentnie rozbudowywać ofertę produktową oraz wprowadzać dalsze udogodnienia dla klientów.

Mateusz stara się śledzić najnowsze trendy i na bieżąco inwestować w innowacyjne rozwiązania, które zapewnią najlepszą jakość oferowanych produktów.

W mojej głowie pojawiają się też pomysły na nowe spółki i obszary biznesowe, którymi chciałbym się zająć, ale niech to pozostanie jeszcze tajemnicą.

Na pytanie jakiej rady na podstawie własnego doświadczenia mógłby udzielić startującym biznesom, Mateusz odpowiada:

Ufaj własnej intuicji, otaczaj się sprawdzonymi ludźmi, nie oglądaj się na konkurencję i rób rzeczy, które są naprawdę dobre. Tylko tyle i aż tyle.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF