...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jakub Kwiatkowski, Polski Związek Piłki Nożnej, i jego #BriefNa2023

Jakub Kwiatkowski, z-ca dyrektora komunikacji Polskiego Związku Piłki Nożnej, związany ze sportem od początku swojej kariery zawodowej. (Specjalnie dla Briefu)

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

 

Jakub Kwiatkowski, z-ca dyrektora komunikacji Polskiego Związku Piłki Nożnej, związany ze sportem od początku swojej kariery zawodowej.

● 2023 był rokiem trudnym, mimo nadziei, że po okresie covidowym sytuacja również w gospodarce normuje się stało się inaczej.

● Agresja Rosji na Ukrainę pokrzyżowała optymistyczne plany licznym firmom i przedsiębiorcom.

● W sporcie, w piłce nożnej ten rok zaczął się również „wybuchowo* – na początku roku, ówczesny selekcjoner poinformował, że opuszcza naszą drużynę bo dostał znacznie bardziej lukratywną ofertę pracy.

● Polska drużyna zdecydowała się nie brać udziału w meczu z Rosją, a w konsekwencji działań wojennych Rosja została wykluczona przez UEFA z rozgrywek.

● Na Mundialu, zgodnie z przewidywaniami, rozegraliśmy cztery mecze i po 36 latach udało się polskiej reprezentacji wyjść z grupy eliminacyjnej.

●  Sport, a szczególnie piłka nożna jest jednym z tych elementów, które skutecznie przyczyniają się do budowania marki kraju.

● W PZPN-ie mamy pełną świadomość tego, że budujemy wizerunek Polski.

● „Sportswashing” to termin używany do opisania praktyk jednostek, grup, korporacji lub rządów wykorzystujących sport do poprawy reputacji nadszarpniętej wykroczeniami. (Wikipedia)

● O sile oddziaływania sportu w budowaniu reputacji świadczy sportwashing, wykorzystywany przez państwa do wybielania swoich złych poczynań.

●PZPN we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną, jeszcze przed rozpoczęciem Mundialu, zorganizowały kampanię na YouTubie, promującą nasz kraj w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech i Niemczech.

Grzegorz Kiszluk

Stadion Legii gospodarzem ESSMA Summit 2023

Stadion Miejski Legii Warszawa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego będzie gościł w marcu 2023 roku 9. edycję European Stadium & Safety Management Association (ESSMA) Summit, prestiżowego wydarzenia w branży sportowej.

Stadion Miejski Legii Warszawa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego będzie gościł w marcu 2023 roku 9. edycję European Stadium & Safety Management Association (ESSMA) Summit, prestiżowego wydarzenia w branży sportowej.

ESSMA Summit to jedno z największych i najważniejszych wydarzeń w branży stadionowej, które co roku gości na najlepszych obiektach w Europie. Poprzednie edycje odbyły się między innymi na najnowocześniejszych stadionach w Monachium, Turynie, Porto, Marsylii, Dublinie i Bilbao.

Cykliczny event gromadzący profesjonalistów z całej Europy organizowany jest przez ESSMA, które dbając o najwyższe standardy i dobre praktyki, koncentruje się na sześciu obszarach: rozwoju infrastrukturalnym, operacjach meczowych i ticketingu, bezpieczeństwa i ochrony, zrównoważonego rozwoju i usług smart, Fan Expierience i Hospitality oraz zarządzania boiskiem.

Stadion Miejski Legii Warszawa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego może pomieścić około 31 tys. widzów i posiada rozwiniętą infrastrukturę sportowo-usługowo-biznesową, muzeum klubowe, a także unikalną przestrzeń zaprojektowaną dla młodej generacji – The Box – miejsce gier, muzyki, mody i stylu życia. Zrekonstruowany w latach 2008-2011 stadion spełnia obecnie kryteria klasy UEFA-elite (poziom półfinału Ligi Mistrzów UEFA).

W 2020 roku klub otworzył Legia Training Center, najnowocześniejszy ośrodek w Europie Środkowej pod względem wyposażenia. W centrum treningowym znajduje się 8 boisk, hotel dla pierwszej drużyny, internat dla zawodników akademii, zaplecze badawczo-rozwojowe LegiaLab, przestrzeń do odnowy biologicznej oraz kryta hala sportowa. Od września 2022 roku Legia Training Center służy również pierwszej drużynie Szachtara Donieck, która przygotowuje się do meczów w Lidze Mistrzów UEFA i lidze ukraińskiej oraz drużynie U-19, rozgrywającej tam swoje mecze w ramach UEFA Youth League.

Stadion Legii i Legia Training Center znajdują się w centrum wydarzeń ESSMA Summit 21 i 22 marca przyszłego roku.

Sebastian Nowak

Polak pobił rekord Guinessa w Football Managerze

Football Manager to prawdziwa gratka dla fanów piłki nożnej. Gra pozwala na naprawdę dużo, jeśli chodzi o rozwój swojej drużyny piłkarskiej. Nic dziwnego, że najwięksi fanatycy spędzają w tym tytule tysiące godzin. Jednak ich czas przeznaczony na grę nie może się równać temu, ile w FM-ie spędził Paweł Siciński z Gliwic. Polak stał się rekordzistą pod względem najdłuższej gry w Football Managerze.

„Rok 2498… to już? Ale ten czas leci” – właśnie tymi słowami Polak skwitował swoje niecodzienne osiągnięcie. Zapis Pawła z gry Football Manager 2018 w momencie publikacji tweeta stanął na roku 2498. Postać jego menedżera liczy już ponad 400 lat, przez ten czas licznik zatrzymał się na 397 zwycięstwach w lidze w ciągu 416 sezonów. W sumie Paweł zdobył 883 puchary i zwiedził aż 34 różne kluby. Tym samym pobił ówczesny Rekord Guinnesa, dotychczas należący do Niemca, który rozegrał 333 sezony.

W czasie rzeczywistym przekłada się to na ok. 390 dni grania, a Paweł nie odpuszcza i cały czas śrubuje własny rekord.

 

 

Adam Daniluk

Spotify głównym sponsorem FC Barcelony

Spotify na trybunach Camp Nou

Spotify zawarł współpracę z jednym z najbardziej rozpoznawalnych klubów sportowym świata, FC Barceloną. Umowa sprawi, że stadion Dumy Katalonii doczeka się pierwszej takiej zmiany w historii.

Czteroletnią umowę na kwotę 310 milionów dolarów sfinalizowano w tym tygodniu. Jej okres obowiązywania rozpocznie się od przyszłego sezonu. Na koszulkach Barcelony zobaczymy logo Spotify.

Stadion drużyny z Hiszpanii zostanie przemianowany na Spotify Camp Nou (wcześniej Camp Nou). To pierwszy raz w historii kiedy obiekt FC Barcelony zmienia nazwę. Co więcej, FC Barcelona i Spotify będą pracować nad wykorzystaniem powierzchni stadionu, aby dostosować przekaz artystów do danego odbiorcy, np. widzowie z Azji otrzymają odpowiedni przekaz, inny niż publika z Europy.

 

Adam Daniluk

Kolekcja Apex Legends dostępna w FIFIE

FIFA x Apex

W sklepie FIFA Ultimate Team pojawiły się przedmioty powiązane z inną grą EA — Apex Legends.

W grze do odblokowania są całkowicie nowe stroje oraz dodatki do naszych stadionów nawiązujące do Apex Legends. Gracze mogą pozyskać m.in. stroje takich postaci jak Wraith, Gibraltar oraz Octane, oprawę Olympus XL oraz motyw stadionu Phase Runner.

Pojedyncze przedmioty do kupienia są za 30 000 monet. Istnieje również możliwość nabycia pełnego zestawu za 60 000 monet lub 500 FIFA Points. Taki zestaw jest dostępny w wariantach Wraith, Gibraltar lub Octane i zawiera przedmioty powiązane z daną postacią, m.in. strój, odznakę, oprawę oraz motyw stadionu.

Adam Daniluk

Conor McGregor zainteresowany kupnem Chelsea?

Conor McGregor

Wobec obecnej sytuacji na Ukrainie drastycznie zmalało poparcie właściciela Chelsea. Roman Abramowicz w ostatnich dniach oficjalnie zdecydował się sprzedać klub.

Póki co Chelsea znajduje się w rękach organizacji charytatywnej, jednak na dniach ma zostać całkowicie sprzedane. Kwota transakcji opiewać będzie na 4 miliardy euro. Jak się okazuje kupnem interesuje się legenda UFC — Conor McGregor.

Póki co wszystkie spekulacje o rzekomym zakupie sportowca można wysunąć na podstawie jego wpisów w mediach społecznościowych. Conor w swoim stylu, wyśmiewając całą sprawę dodaje prześmiewcze posty na Twittera. Dziennikarze z Wielkiej Brytanii jednak sądzą, że faktycznie jest coś na rzeczy, a na jeden z wpisów nawet odpowiedział John Terry, legenda The Blues.

Warto dodać, że Irlandczyk jest fanem Manchesteru United, a nawet kiedyś wyraził zainteresowanie nabycia klubu w podobnych okolicznościach. Do niczego jednak nie doszło.

Adam Daniluk

FIFA 23 ostatnią odsłoną w serii? Pojawiły się nowe plotki

FIFA 22 stadion

W ostatnich miesiącach pojawiało się dużo przecieków o nadchodzącej grze piłkarskiej od EA Sports. Kilka z nich zdementował Tom Henderson, znany ze świata gier dziennikarz. Jednak wśród podanych przez niego informacji pojawiły się także ciekawe, niepotwierdzone jeszcze nowości.

FIFA 23 nie przejdzie na system free2play. Zamiast tego dostaniemy wyczekiwaną przez graczy funkcje. Przyszła edycja ma być w pełni cross-platformowa. Oznaczać to będzie, że gracze z PC będą mogli grać z graczami konsolowymi.

Henderson niewiele jednak wyjawił o postępach w sprawie licencji na korzystanie z nazwy FIFA. Dla przypomnienia: FIFA to organizacja piłkarska zrzeszająca federacje piłki nożnej z całego świata. W zeszłym roku do fanów gry dotarła informacja, że EA nie może się porozumieć w sprawie zatrzymania tej nazwy. Jest szansa, że następna odsłona wirtualnej piłki nożnej będzie również ostatnią z serii.

 

Wśród zawartości nowej części FIFY ma znaleźć się mundial mężczyzn, jak i kobiet. EA ma również rozszerzyć swoje partnerstwo o kolejne ligi kobiece.

Usprawnień doczeka się również technologia Hypermotion, która swojej premiery doczekała się w FIFIE 22. Przechwytywanie animacji prawdziwych piłkarzy w meczach za pomocą kamer stadionowych wyeliminuje potrzebę korzystania z kombinezonów Xsens.

Informacje te jeszcze nie są potwierdzone.

 

Adam Daniluk

Automatyzacja amatorskiej piłki nożnej

FCapp

Rafał Warchoł, niegdyś właściciel szkółek piłkarskich. Dziś pomysłodawca i właściciel FCapp. Dzięki niemu polska piłka nożna może przejść rewolucję.

Football Challenge App pozwoli mniejszym drużynom w znajdywaniu partnerów do meczów sparingowych i organizacji lokalnych turniejów. Dodatkowym atutem jest udostępnienie statystyk skautom profesjonalnych klubów. Niedługo uzyskają także możliwość pozyskania całych raportów dot. zawodników i klubów.  Może to zwiększyć szansę piłkarzom z lokalnych drużyn na zawodową karierę. Aplikacja wdrożyła nawet opcje opłacenia wpisowych na turnieje, a niedługo da możliwość zakupu biletów na mecze za jej pośrednictwem.

FCapp ruszyło w kwietniu 2021. Baza użytkowników liczy już kilkanaście tysięcy trenerów i zawodników z 3,5 tys. klubów i szkółek piłkarskich. Zarejestrowane są tam akademie m.in. Lecha Poznań i Górnika Łęczna.

 

Adam Daniluk

BLAST wyprodukuje rozgrywki FIFA ePremier League

ePremier League

Organizator turniejów BLAST wchodzi na scenę profesjonalną w grze FIFA. Zajmą się produkcją turnieju ePremier League w sezonie 2021/22.

Organizatorami rozgrywek ePremier League są EA Sports oraz Premier League, najwyższy poziom rozgrywek ligowych w Anglii. W turnieju weźmie udział reprezentant każdego z 20 klubów Premier League. Pula nagród wyniesie 100 tys. funtów podzielonych na rozgrywki na platformach Playstation 5 i XBox Series X. Całość zostanie zwieńczona wielkim finałem rozgrywanym 26-27 marca.

Produkcją zajmie się firma BLAST, znana z tworzenia turniejów m.in. w Counter Strike: Global Offensive czy Valorant. Firma chce wejść w świat profesjonalnych rozgrywek FIFA, dając fanom zupełnie nowy format online oraz polepszając doświadczenia z wynikające z oglądania rozgrywek.

Adam Daniluk

Real Madryt i Grupa LEGO łączą siły!

Santiago Bernabeu LEGO

Spektakularny stadion piłkarski Realu Madryt z klocków LEGO® każdy będzie mógł zbudować w domu! Dla fanów hiszpańskiej drużyny to prawdziwa gratka.

Premiera zestawu LEGO Real Madryt – Stadion Santiago Bernabéu zbiega się ze 120. rocznicą założenia klubu i 75. rocznicą otwarcia kultowego stadionu. Model składa się z ponad 5800 elementów i został zaprojektowany dla drużyny Real Madryt i fanów LEGO jako okaz symbolizujący wielką dumę odczuwaną przez kibiców oglądających mecz na stadionie Santiago Bernabéu.

Interaktywny stadion zawiera wiele wiernie odwzorowanych detali oddających charakter pierwowzoru, które dostrzec można z bliskiej i dalszej perspektywy. Poprzez takie rozwiązania, jak podnoszony dach czy możliwość rozłożenia modelu na pół, budujący ma wgląd do całej konstrukcji i jej szczegółów – począwszy od boiska ze wzorem trawy, przez kultowe cztery wieże obiektu, po bramki, tunel, lożę dla zawodników, tablicę wyników, banery, naklejki, klatki schodowe oraz oczywiście herb Realu Madryt.

Real Madryt to jeden z najważniejszych klubów piłki nożnej w historii, dlatego odtworzenie stadionu Santiago Bernabéu z klocków LEGO było dla nas niezwykle satysfakcjonującym doświadczeniem. Kluczowymi czynnikami w tym projekcie stały się autentyczność i odzwierciedlenie skali – tak, aby budujący mogli poczuć atmosferę tego olśniewającego i ogromnego stadionu. To zestaw, który pozwala budującym przenieść uwielbianą siedzibę klubu Real Madryt do własnego domu na długie lata.

Milan Madge projektant Grupy LEGO

Zestaw LEGO® Real Madryt Stadion Santiago Bernabéu będzie dostępny w sklepach LEGO, klubu Real Madryt oraz na stronie LEGO.com od 1 marca 2022 r.


źródło: LEGO®

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF