Startuje VEIN − nowy dom postprodukcyjny. Założyciele: Dominik Deras, Piotr Nowicki, Krzysztof Dudek i Kuba Kaliciński

dom postrpodukcyjny VEIN

VEIN zajmuje się kompleksową postprodukcją filmową i reklamową. Założycielami są Dominik Deras (senior colorist Young Colorists United), Piotr Nowicki (senior colorist YCU), Krzysztof Dudek (co-founder & producer YCU) oraz Kuba Kaliciński (CEO agencji Kalicińscy).

Postprodukcja obrazu filmowego w rzeczywistości zaczyna się już na samym początku, kiedy powstaje wizja filmu w głowach kluczowych realizatorów takich jak: Kreacja, Reżyser, Operator. W VEIN chcemy ich wspierać od samego początku etapu tworzenia − doradzać oraz dostarczać rozwiązania prowadzące do bezkompromisowego odtworzenia wizji twórców. To właśnie bezkompromisowa jakość i podważanie rutynowych rynkowych schematów w obszarze postprodukcji jest ideą powstania VEIN.

Dominik Deras, color grading studio head w VEIN

Na potrzeby kolor korekcji filmów fabularnych VEIN stworzyło własną salę kinową z referencyjnym projektorem, dwie sale do korekcji barwnej − każda wyposażona w referencyjny monitor, dwie montażownie i indywidualny pipeline online. Za obsługę dźwiękową będzie odpowiedzialne studio GŁOŚNO, którego departament dzieli biuro z VEIN. Dom postprodukcyjny VEIN oferuje również możliwość pracy zdalnej poprzez system STREAMBOX.

Od 2019 (w ramach YCU) roku promujemy możliwość zdalnej kolor korekcji poprzez STREAMBOX, co pozwoliło nam na realizację zagranicznych projektów z markami z USA, Singapuru, ZEA, Niemiec, Brazylii, RPA czy UK.

Piotr Nowicki, color grading studio head w VEIN

Zespół VEIN

Zespół VEIN składa się z założycieli Young Colorist United: Dominika Derasa (senior colorist), Piotra Nowickiego (senior colorist) oraz Krzysztofa Dudka (producent).

Dominik Deras ma 12-letnie doświadczenie w kolor korekcji. Pracował dla takich marek jak m.in.: Porsche, Audi, Volkswagen, Honda, Samsung, Huawei, McDonalds, KFC, Intel, Microsoft, Converse, Magnum, Oppo, Budweiser, Pepsi, Coca-Cola, T-Mobile, Orange i wielu innych.

Piotr Nowicki od 6 lat zajmuje się kolor korekcją. W jego portfolio znajdują się projekty dla takich marek jak m.in.: Toyota, Audi, Oppo, Adidas, Play, Orange, Volkswagen, Skoda, Samsung, Warka, Lech, Coca-Cola, Johnnie Walker, Gino Rossi czy H&M.

Krzysztof Dudek ma ponad 10-letnie doświadczenie w kreowaniu i rozwoju biznesów
z różnych segmentów. Od ponad 4 lat związany z YCU, gdzie pełni funkcję co-foundera i producenta. Realizował projekty dla takich marek jak: Pepsi, Budweiser, Intel, Adidas, Audi, Porsche, Volkswagen, ING, Samsung, Oppo czy Microsoft,

Jako czwarty członek zarządu i współwłaściciel do zespołu VEIN dołączył Kuba Kaliciński w roli inwestora strategicznego oraz CFO. Kuba ma wieloletnie doświadczenie w branży reklamowej i filmowej. Współtworzył komunikację między innymi dla: Ikea, Skoda, DHL, Alpro, Brown-Forman, Mitsubishi, E-service, Sadolin, Huawei, Payback, Danone, Costa Coffee, Unilever, Hasco-Lek, Polpharma, Comedy Central, Paramount, Channel, Kompania Piwowarska, Bakoma i wielu innych.

Nie ma znaczenia czy jest to film fabularny, reklama czy content do internetu, liczy się efekt końcowy, który oglądać i oceniać będą widzowie. Dlatego projektując VEIN od zera, w każdym aspekcie postawiliśmy na topowe rozwiązania i narzędzia.

Kuba Kaliciński, inwestor strategiczny i CFO w VEIN

YCU zamieni się w fundację wspierającą artystów z branży filmowej

W związku z utworzeniem nowej spółki VEIN Young Colorists United zostanie przekształcone w fundację wspierającą artystów.

Mało kto na polskim rynku postprodukcji kładzie nacisk na edukację i budowanie społeczności związanej z filmem. My chcemy obrać zupełnie inny kierunek. Dlatego zamierzamy kontynuować nasze projekty edukacyjne, takie jak „YCU Classroom”. Warto również podkreślić, że polska postprodukcja ma wiele do zaoferowania, jeśli chodzi o standardy światowe. Planujemy rozwijać fundację nie tylko na naszym lokalnym podwórku, lecz również dzielić się postprodukcyjnym know-how na skalę globalną.

Krzysztof Dudek, General Manager w VEIN

Edukowanie branży leży u podstaw działalności YCU, która od 2016 roku zajmuje się organizacją warsztatów z korekcji koloru. Ich prelekcje odbyły się m.in. podczas festiwalu Montaż Film Festival w Łodzi w 2017 oraz festiwalu filmowego w Bukareszcie w 2018 roku. W 2020 roku YCU stworzyło mini serię dokumentalną pokazującą kulisy pracy przy kolor korekcji z udziałem cenionych reżyserów i operatorów.


Źródło: VEIN

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF