...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

RECMA: Publicis Groupe zdecydowanym liderem rynku mediowego w Polsce

Warszawa, 3 listopada 2023 r. – Międzynarodowa firma audytorska RECMA opublikowała kolejną edycję najważniejszego raportu o rynku agencji mediowych w Polsce - RECMA Qualitative Evaluation. W badaniu obejmującym blisko dwadzieścia kluczowych parametrów, część mediowa Publicis Groupe (Starcom, Zenith, Spark Foundry), jest zdecydowanym liderem, z 17 pkt. przewagi na drugą w zestawieniu GroupM (WPP).

Raport RECMA Qualitative Evaluation obejmuje takie kryteria jak między innymi skuteczność nowo biznesowa, struktura agencji, liczba ekspertów data & analytics, digitalu, content marketingu oraz specjalistów zajmujących się obsługą międzynarodowych klientów, aktywność agencji w nowoczesnych kanałach komunikacji oraz struktura klientów. W opublikowanym właśnie raporcie, Publicis Groupe osiągnęła najwyższy w historii wynik – 60 pkt., powiększając przewagę do najbliższej konkurencji GroupM do 17 pkt. W ciągu ostatnich trzech lat Publicis Groupe zwiększył liczbę punktów Quali – Score o 13.

– RECMA Qualitative Evaluation to najpełniejszy i najbardziej przekrojowy raport o rynku agencji mediowych. Audytor po raz kolejny potwierdza w tym zestawieniu, że mamy najmocniejszą pozycję w Polsce. Rozumiemy biznes naszych Klientów, wiemy jakich kompetencji potrzebują, by się dynamicznie rozwijać, wiemy jak komponować zespoły, które wspólnie odpowiedzą na najbardziej skomplikowane wyzwania rynkowe marek, odważnie wchodzimy w nowe obszary, dbamy o jakość relacji z naszymi partnerami i myślę, że to wszystko decyduje o naszym sukcesie. Wielkie gratulacje dla Starcomu, Zenitha i Spark Foundry oraz naszych brandów specjalistycznych Performics, LiquidThread, Yotta i PMX, które codziennie wspierają agencje mediowe – komentuje Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich.

Liderem polskiego rynku agencji mediowych jest Starcom, obecnie ma 23 pkt. i najwyższą ocenę Dominant, drugie miejsce zajmuje Zenith z 22 pkt. również z oceną Dominant. Spark Foundry z 15 pkt. zdobył ocenę High. Największą dynamikę w ostatnim czasie odnotował Zenith, którego zasób punktowy od 2020 r. wzrósł o 9. Agencja prowadzi również w kategorii Vitality z liczbą 13 pkt. i w ciągu ostatniego roku najwyższą, wartościową dynamiką nowobiznesową.

Publicis Groupe jest również liderem rynku mediowego w Polsce pod względem wartości obsługiwanych budżetów. Według opublikowanego w czerwcu raportu RECMA Overall Activity ponad 32 proc. rynku agencyjnego należy do Publicis Groupe.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Piotr Piętka, Publicis i jego #BriefNa2023

Nowy rok, to nowe wyzwania wiąże się z nimi umiejętne łączenie kreatywności, znajomości technologii oraz strategii biznesowych.

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

 

Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, w Ukrainie i Krajach Nadbałtyckich.

● Rok 2021 był rokiem odbicia po kryzysie okresu covidowego, natomiast rok 2022 był kontynuacją odbudowywania biznesu również w naszej branży.

● Doświadczenia związane z zarządzaniem ręczo Publicis z Ukrainie zdominowane są oczywiście, walnął i kryzysem który ta wojna wywołała wielu sferach życia obywateli tego kraju.

● Biznes, reklama w Ukrainie radzi sobie bardzo dobrze jak na warunki wojenne. Pomaga w tym również polityka pomocowa naszej korporacji. Wspieramy również naszych przyjaciół z Ukrainy tu w Polsce.

● Szybki rozwój sztucznej inteligencji może mieć wpływ i będzie miał taki wpływ na aktywności oferowane przez agencje reklamowe swoim klientom

● Dawno skończyły się czasy, kiedy reklamodawcy traktowali agencje reklamowe, jako wyłącznie specjalistów od komunikacji marketingowej. Dziś agencje są już partnerami we wspieraniu całych strategii biznesowych.

● Nowy rok, to nowe wyzwania wiąże się z nimi umiejętne łączenie kreatywności, znajomości technologii oraz strategii biznesowych.

Grzegorz Kiszluk

Jak zostać pracodawcą, o którym marzy każdy kandydat?

dream employer summit

Już w najbliższy poniedziałek, 7 czerwca o godzinie 9:00 rozpocznie się konferencja Dream Employer Summit 2021. Przygotowaliśmy 16 godzin wymiany wiedzy i doświadczeń, 20 merytorycznych prezentacji, 3 panele dyskusyjne i wręczenie tytułów Dream Employer 2021.

Konferencja Dream Employer Summit 2021 poświęcona została tematowi zmian, jakie nastąpiły na szeroko rozumianym rynku pracy i w relacjach pracodawca – pracownik w wyniku pandemii. Zmieniają się modele biznesowe, powstają nowe szanse, zmieniają się systemy pracy i rola lidera w organizacji. Przechodzimy w zupełnie nową rzeczywistość i stajemy przed nowymi, zupełnie odmiennymi niż dotychczasowe wyzwaniami. Jak przygotować się do nowego?

O tym będziemy rozmawiać już w najbliższy poniedziałek i wtorek!

Pierwszego dnia konferencji odbędzie się Gala Finałowa konkursu Dream Employer, podczas której ogłosimy zwycięzców pierwszej edycji i wręczymy wyróżnienia pracodawcom, którzy najlepiej rozumieją zmiany obecnie zachodzące na rynku pracy i z sukcesem dostosowują do nich swoje organizacje.

Wśród prelegentów i panelistów konferencji DES’21 zobaczymy m.in.: dr Marię Mycielską (ICAN), Macieja Hermana (Wedel), Piotra Piętkę (Publicis Group), Susannę Romantsovą (IKEA), Agatę Boroń (DHL Parcel), Katarzynę Turską (Sodexo Benefits), Joannę Stawarz (AmRest, PizzaHut), Jolantę Bańczerowską (Żabka), Nadię Harris, Patrycję Załuską, Maję Gojtowską, Adriana Martineza, Paulinę Mazur, Annę Macnar i wielu innych ekspertów.

W ciągu dwóch dni DES 2021:

  • poznasz organizacje, które skutecznie zmieniły swoją kulturę organizacyjną,
  • docenisz wpływ przejrzystego i autentycznego przywództwa na kulturę,
  • dowiesz się, jak zidentyfikować różnice i sprawić, by pracownicy współpracowali mimo to,
  • zbadasz sposoby skuteczniejszego konkurowania o talenty – niezależnie od różnic pokoleniowych,
  • sprawdzisz, jak transformacja cyfrowa wpływa na doświadczenia Twoich pracowników i kandydatów,
  • poznasz najlepsze modele zmiany kultury,
  • poznasz prawdziwe historie firm i poznasz najnowsze dane i badania,
  • otrzymasz mnóstwo praktycznych wskazówek jak wdrażać najlepsze praktyki.

Co zyskujesz, biorąc udział w konferencji?

  • dostęp do wiedzy najlepszych ekspertów i praktyków
  • możliwość zadawania pytań w trakcie prelekcji
  • wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami
  • prezenty i specjalne rabaty od PARTNERÓW KONFERENCJI

 

Posłuchaj prelegentów, wymień się z nimi i innymi uczestnikami doświadczeniami w bezpiecznej przestrzeni swojego biura lub domu!

Bilety LAST CALL dostępne w cenach od 290 do 690 zł.

 

SPRAWDŹ PROGRAM!

 

Partnerzy programu Dream Employer: E. Wedel, Żabka, PKN ORLEN, Centrum Kreatywności Targowa, Krajowa Izba Gospodarcza, GfK, Made in PR, Digitree Group, Inicjatywa Firm Rodzinnych, Izba Gospodarki Elektronicznej

Partnerzy merytoryczni konferencji: Sodexo, Indeed, Digital University, Jobflow, Be About, Growth Advisors, DOTWAY, Career Angels, Remote School, Karolina Karwowska, Monika Reszko, Adrian Martinez, Re:Start Kariery, PZU Cash, HRM Institute,

Partnerzy wspierający konferencji: Goldenline, Diversity Hub, Mental Health Center, Mental Health Helpline, MT Biznes, BIBLIO, MBE: Group, ICAN

Patroni mediowi: ChilliZet, HR Business Partner, Głos Mordoru, MITSloan Management Review, ICAN Management Review

Anita Florek

AD WO/MAN 2020: Gaworski, Góralska, Waśko, Sawicki i Maciołek nagrodzeni

AD WO/MAN

Marcin Gaworski (180heartbeats + Jung v. Matt), Ewa Góralska (MullenLowe MediaHub), Hanna Waśko (Big Picture) i Kacper Sawicki (Papaya Films) – to zdobywcy tytułu AD WO/MAN Roku 2020. AD Marketerem Roku 2020 został Dariusz Maciołek (Bank BNP Paribas).

Tytuł AD WO/MAN Roku przyznawany jest w kategoriach: Agencje reklamowe, Agencje mediowe, Studia produkcyjne i, po raz pierwszy, Agencje PR. To nagrody za: sukcesy w branży, nowatorstwo i kreatywność oraz promowanie najwyższych standardów. Konkurs organizuje magazyn „Press”, a zwycięzca wybierany jest w głosowaniu agencji reklamowych, mediowych i PR, firm interaktywnych, studiów produkcyjnych, postprodukcyjnych i dźwiękowych.

W kategorii Agencje reklamowe tytuł AD WO/MAN Roku 2020 otrzymał Marcin Gaworski, CEO & partner 180heartbeats + Jung v. Matt, który w głosowaniu uzyskał 238 punktów. Na podium w tej kategorii znaleźli się też: Paweł Kastory i Szymon Gutkowski (DDB, 193 pkt) oraz Karolina Kałużna (Przestrzeń, 132 pkt).

W kategorii Agencje mediowe zwyciężyła Ewa Góralska, managing director MullenLowe MediaHub, która otrzymała w głosowaniu 200 punktów. Na podium znaleźli się też: Piotr Piętka (Publicis Groupe Polska, 154 pkt) oraz Anna Podskarbi (OMD Optimum Media, 98 pkt).

W kategorii Studia produkcyjne tytuł trafił do Kacpra Sawickiego, założyciela i partnera zarządzającego Papaya Films, który w głosowaniu uzyskał 221 punktów. Na podium w tej kategorii znaleźli się też: Magdalena Olak (Oto Film, 108 pkt) oraz Marcin Dworucha (F25 Production House, 107 pkt).

Pierwszą zdobywczynią tytułu przyznanego w kategorii Agencje PR została Hanna Waśko, CEO Big Picture, która otrzymała 149 punktów. Na podium znalazły się też: Katarzyna Życińska (38Content Communication, 111 pkt) oraz Agata Zeman (24/7 Communication, 85 pkt).

Po raz trzeci w historii konkursu wręczyliśmy nagrodę dla najlepszego marketera. Wybór przebiegał w dwóch etapach. W pierwszym każda z uprawnionych do głosowania firm (agencje reklamowe, mediowe, PR, interaktywne, studia produkcyjne i postprodukcyjne, studia dźwiękowe) mogła wskazać najbardziej cenionych marketerów, również swoich klientów. W drugim etapie o wyborze AD Marketera Roku decydowało jury w składzie: Izabela Albrychiewicz (GroupM Poland), Maciej Lissowski (Pathfinder 23), Jerzy Minorczyk (Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Polska), Weronika Mirowska („Press”), prof. Krzysztof Obłój (Akademia Leona Koźmińskiego), Andrzej Skworz („Press”, przewodniczący jury), Grzegorz Szczepański (Hill + Knowlton Strategies), Paweł Tyszkiewicz (Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR).

AD Marketerem Roku 2020 został Dariusz Maciołek, CMO w Banku BNP Paribas. Drugie miejsce zajął Rafał Jakubowski (mBank), a trzecie Dorota Haller (Huawei Consumer Business Group).

Wyniki konkursu AD WO/MAN Roku 2020 ogłosiliśmy podczas gali transmitowanej na żywo na Facebooku i na Press.pl.

Partnerzy kategorii Agencje reklamowe: Klub Producentów Reklamowych, Polpharma
Partner kategorii Agencje mediowe: AMS
Partnerzy kategorii Agencje public relations: Provident Polska, Press-Service Monitoring Mediów
Partnerzy kategorii Studia produkcyjne: Škoda Polska, Storytel
Partnerzy kategorii AD Marketer: GroupM wraz z Mediacom, Mindshare, Wavemaker
Ponadto partnerami są: Audio Network, Coloroffon, Cocosound, F25 Production House, M-sound Multimedia
Patroni medialni konkursu: newonce.radio, Nowy Marketing, Marketer+
Organizator konkursu: Magazyn „Press”


Źródło: AD WO/MAN 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Piotr Piętka mianowany CEO Publicis Groupe w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich

Piotr Piętka

Piotr Piętka, dotychczasowy co-CEO Publicis Groupe w Polsce, obejmie stanowisko CEO Publicis Groupe w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich. Tomasz Pawlikowski, który od 2018 r. jako co-CEO zarządzał organizacją w Polsce wspólnie z Piotrem Piętką, odchodzi z firmy, a jego stanowisko nie zostanie ponownie obsadzone.

Utworzenie nowego regionu w Europie Środkowej i Wschodniej (Polska, Ukraina i kraje bałtyckie) oraz powierzenie Piotrowi Piętce funkcji CEO w tym regionie, to kontynuacja działań Publicis Groupe w modelu Power of One w celu wzmocnienia współpracy pomiędzy rynkami i zespołami, by jeszcze lepiej integrować wiedzę, kompetencje i talenty wokół potrzeb biznesowych Klientów.

Piotr Piętka ma ponad 20-letnie, udokumentowane sukcesami doświadczenie w Publicis Groupe. Dzięki jasnej wizji, koncentracji na transformacji biznesowej i budowaniu pozytywnych doświadczeń ludzi z markami, jego dotychczasowe działania przynosiły wymierną wartość Klientom naszych Agencji. Nie mam wątpliwości, że obsadzenie Piotra w roli lidera Publicis Groupe w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich, zaowocuje przyspieszeniem wdrażania modelu Power of One w tym regionie oraz jeszcze większą integracją naszych kluczowych kompetencji i tworzeniem większej dostępności do strategicznych zasobów Grupy, by dokładniej odpowiadać na wyzwania biznesowe Klientów.

Tomas Lauko, kierujący Publicis Groupe w krajach Europy Środkowej i Wschodniej

Piotr Piętka, jako CEO Publicis Groupe w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich, będzie raportował bezpośrednio do Tomasa Lauko.

Tomasz Pawlikowski, który jako co-CEO, wspólnie z Piotrem Piętką kierował Publicis Groupe w Polsce od 2018 r., rozstaje się z organizacją, a jego stanowisko nie zostanie ponownie obsadzone.

Chciałbym w tym miejscu serdecznie podziękować Tomaszowi, który jest związany z Publicis Groupe w Polsce od początku lat 90-tych i w tym czasie udowodnił swoją skuteczność jako lidera nie tylko w Polsce, ale również w całym regionie CEE. Przez ponad 30 lat pomagał przekształcać lokalne agencje w nowoczesne, multidyscyplinarne organizacje, doradzając ich zespołom i wprowadzając je na wiodące pozycje w poszczególnych krajach. W 2018 r. był odpowiedzialny za uruchomienie w Polsce eCommerce Content Center of Excellence, które jest dzisiaj integralną częścią globalnej oferty Publicis Commerce. Osobiście uważam, że przywództwo Tomasza w znacznym stopniu przyczyniło się do transformacji grupy, pomagając rozwijać naszą ofertę i otwierać na nowe możliwości, co robił zawsze ze 100% zaangażowaniem i pasją.

Piotr Piętka

Spędziłem połowę życia w Groupe i wiele z inicjatyw, które są wciąż żywe, to niejako moje dzieci. Następny rozdział mojego życia będzie odbiciem wszystkich moich doświadczeń i mądrości, które zebrałem pracując z ludźmi i dla ludzi. Budowanie karier indywidualnych i wspieranie talentów było, jest i będzie moją pasją. Pozostanę wierny swojemu rodowodowi psychologicznemu i coachingowemu. Życzę Groupie, Piotrowi i wszystkim moim kolegom wszystkiego najlepszego w ich pomyślnym dążeniu do przekształcania organizacji i torowania drogi dla całej branży. Przyjaźnie, które zapoczątkowały się podczas mojej długiej pracy w Groupe, pozostaną nienaruszone i tak silne, jak były. Zaczynam moją drogę jeszcze raz.

Tomasz Pawlikowski, co-CEO


Źródło: Publicis Groupe

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Media i agencje o ofercie reklamowej na rok 2021 w panelu interaktywnym IAA Polska

Dyskusja o ofercie reklamowej

Ponad 200 managerów i specjalistów reprezentujących reklamodawców, agencje i media wzięło udział w panelu interaktywnym IAA Polska, który odbył się online w środę 13 stycznia 2021 r. Podczas wydarzenia zaproszeni eksperci starali się odpowiedzieć na pytanie: czy i jak zmieniła się oferta reklamowa poszczególnych klas mediów na rok 2021 oraz czy odpowiada ona oczekiwaniom marketerów i agencji mediowych.

W pierwszej części panelu, moderowanego przez Michała Sobolewskiego, CMO Nationale Nederlanden
i członka zarządu IAA Polska, przedstawiciele mediów scharakteryzowali oferty reklamowe na rok 2021.
W dyskusji udział wzięli: Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP S.A., Sławomir Jędrzejewski, dyrektor ds. sprzedaży korporacyjnej Agora S.A. oraz Mariusz Wąsiński, Managing Director, Chief Sales Officer RASP.

Jak podkreśliła Ewelina Czuba, inspiracją dla TVP przy tworzeniu polityki handlowej dla rynku był poprzedni panel IAA Polska, podczas którego zostały sformułowane oczekiwania marketerów wobec mediów. Najważniejszym wyznacznikiem była przywoływana wtedy przez wszystkich elastyczność, a celem takie przygotowanie produktu, by pozwolić reklamodawcom maksymalizować efektywność zakupu. W wypadku oferty TVP, taką konkretną odpowiedzią na oczekiwania marketerów jest m. in. możliwość uzyskania określonych warunków emisji na podstawie deklaracji miesięcznych – bez konieczności składania deklaracji rocznych.
Mariusz Wąsiński z RASP, podkreślił, że w mediach internetowych jest miejsce na negocjacje, pomimo znaczących zakupów programatycznych.

Coś, co jest niezwykle ważne dla reklamodawców w internecie, to docieranie do użytkowników, na których im zależy, z wiarą, że kupią ich produkt. Budujemy unikalny, wartościowy kontent, by zaangażować i „złapać” uwagę użytkowników, co wprost przekłada się na zwrotz inwestycji dla klientów.

Mariusz Wąsiński, RASP

Zdaniem Sławomira Jędrzejewskiego z Agory S.A., negocjacje w biznesie mediowym są konieczne:

Negocjujemy ceny, terminy i warunki realizacji kampanii, ponieważ każdy segment rynku mediowego jest mocno konkurencyjny i reklamodawcy mają szerokie możliwości ulokowania budżetu w efektywny sposób. Musimy więc bardzo dobrze zrozumieć potrzeby klienta, by dopasować naszą ofertę. Jednocześnie podczas rozmów, mamy możliwość pokazania rozwiązań ciekawszych niż te zaszyte w klasycznych cennikach. Bez negocjacji, bez spotkania i rozmowy, do których bardzo zachęcam media i reklamodawców, byłoby nam trudno te rozwiązania budować i oferować.

Sławomira Jędrzejewski, Agora S.A.

W drugiej części panelu, w imieniu agencji mediowych wypowiedzieli się Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group Poland, Jakub Bierzyński, CEO OMD oraz Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe Poland, którzy ocenili oferty mediów pod kątem ich dopasowania do zmieniających się potrzeb reklamodawców.

Zdaniem Małgorzaty Węgierek, w ofertach mediów na rok 2021 można dostrzec udane próby odpowiedzi na oczekiwania marketerów, jak choćby możliwość składania deklaracji miesięcznych, ale widać też zjawiska niepokojące. Do nich Małgorzata Węgierek zaliczyła m.in. brak publikacji polityki handlowej przez TVN (w trakcie panelu przedstawiciel TVN Media zapowiedział, że publikacja ta jednak nastąpi, ale wyraził też oczekiwanie, że podobnie uczyni lider rynku telewizyjnego).

Z perspektywy agencji kluczowe będzie przygotowanie wielu wariantów działań i wielu scenariuszy zapewniających bezpieczeństwo, elastyczność, szybkość reagowania oraz zwrot z inwestycji przy zaangażowaniu niższych budżetów. Uzyskanie efektywności biznesowej wiąże się bowiem nie tylko z niską ceną. To narzędzia i kompetencje uruchamiane przez agencje pozwalają odpowiedzieć na rynkowe wyzwania i potrzeby konsumentów.

Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group Poland

Na pytanie, czy w bieżącym roku możliwe będzie uzyskanie większego zwrotu z inwestycji przy zaangażowaniu niższego budżetu, Jakub Bierzyński stwierdził, że zwrot z inwestycji zależy od segmentu rynku i umiejętności dostosowania modelu biznesowego do czasów pandemii. Niektórym branżom, np. hotelom, nawet najlepsza strategia reklamowa niewiele pomoże. Inni, np. firmy wysyłkowe i e-commerce, kolosalnie zyskają. Są też branże, w których wzmocnieni wyjdą tylko ci, którzy przetransformują biznes i zaadoptują się do aktualnej sytuacji szybko i konsekwentnie, pozostali staną na skraju bankructwa.

Spotkanie panelu marketingowego
Źródło: Unsplash

Zdaniem Piotra Piętki, warunkiem partnerskich relacji pomiędzy agencją mediową a marketerem jest większe wzajemne zaufanie, otwartość na nowe modele współpracy i rozliczeń, wiara w to, że agencja jest w stanie dostarczyć nie tylko najlepsze ceny, ale również doradztwo strategiczne.

Różnica pomiędzy najlepszymi w naszej branży, a tymi, którzy są w środku stawki, polega na tym, że ci pierwsi zrealizowali już konkretne procesy transformacyjne, posiadają niezbędne narzędzia, a ci drudzy na razie tylko mówią, że są w stanie podołać.

Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe Poland

Do wątków zasygnalizowanych przez Małgorzatę Węgierek i Piotra Piętkę dotyczących transparentności
i modeli współpracy pomiędzy mediami, agencjami mediowymi a marketerami, powrócił raz jeszcze Jakub Bierzyński, który stwierdził, że deficyt zaufania to m. in. pochodna tego, że klienci dość często oczekując cen niższych niż opublikowane w politykach handlowych, nie chcą przyjąć do wiadomości, że niektóre media, przede wszystkim te największe, prowadzą transparentną politykę handlową. W związku z tym wyraził wątpliwość, czy transparentność faktycznie jest w cenie.

Ostatnią część dyskusji live i na czacie zdominował temat jednoźródłowych badań mediów: czy pojawienie się na rynku badania crossmediowego oznacza rewolucję dla rynku komunikacji marketingowej, czy raczej ewolucyjną zmianę w ofertach reklamowych mediów. Piotr Piętka podkreślił kluczową rolę marketerów
w tym procesie, szczególnie od momentu, gdy zaczęli zajmować stanowisko w tej sprawie jako Koalicja Marketerzy dla Lepszych Badań. Padły też ważne deklaracje. Iwona Piwek, Head of video sales w Google, powiedziała: Wbrew obiegowym opiniom my jesteśmy entuzjastami paneli jednoźródłowych. Już jakiś czas temu deklarowaliśmy w rozmowach z IAA Polska, że jesteśmy gotowi część ze swoich danych przekazywać, integrować do takich jednoźródłowych paneli. Miałabym prośbę, abyście pomyśleli o panelu jednoźródłowym ciepło, mimo waszych wątpliwości – z innych rynków wiemy, że jest to bardzo ważne.

Kończące wydarzenie badanie ankietowe IAA Polska przeprowadzone wśród ponad 220 uczestników panelu pokazało, że nastroje dotyczące branży marketingowej są raczej pozytywne. 67% respondentów uważa,
że w br. rynek reklamy odrobi przynajmniej część strat z roku ubiegłego, z czego 9% jest przekonana,
że wartość polskiego rynku reklamy w 2021 roku powróci do poziomu z roku 2019 lub będzie wyższa.

Kolejne panele IAA Polska na ważne dla branży komunikacji marketingowej tematy już niebawem.


Źródło: Informacja prasowa IAA Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Publicis Groupe rozwija model Power of One konsolidując działalność na rynkach Europy Wschodniej

Współpraca w bloku wschodnim

Konsolidacja rynków Ukrainy, Łotwy, Litwy i Estonii z Publicis Groupe Polska jest kolejnym etapem rozwoju modelu Power Of One w Europie Wschodniej – ogłosił dzisiaj Jarosław Ziębiński, CEO Publicis Groupe na region Północnej i Środkowej Europy.

Utworzenie nowego klastra rynków w Europie Wschodniej jest kontynuacją działań Publicis Groupe w kierunku wzmocnienia współpracy pomiędzy rynkami i zespołami, by jeszcze lepiej integrować wiedzę, kompetencje i talenty wokół potrzeb biznesowych Klientów.

Kolejny etap wdrażania modelu Power of One w Europie Wschodniej polega na wzmacnianiu oraz integracji naszych kluczowych kompetencji i tworzeniu jeszcze większej dostępności do naszych strategicznych zasobów, by dzięki temu dokładniej odpowiadać na wyzwania obecnych i przyszłych Klientów. Kluczowym czynnikiem dla osiągnięciu sukcesu na tej drodze jest stworzenie większej synergii między zespołami w ramach regionu. Publicis Groupe Polska jest w tym regionie rynkiem największym i najbardziej zaawansowanym pod względem integracji kompetencji z kluczowych dla Klientów obszarów, a także liderem w rozwoju Global Center of Excellence w dziedzinach Commerce’u i Produkcji. Rozwój modelu Power of One w ramach klastra Europy Wschodniej pozwoli na szybszy niż dotychczas rozwój naszych strategicznych kompetencji i narzędzi takich jak PMX APEX oraz pogłębioną współpracę zespołów i talentów wokół potrzeb Klientów 

Jarosław Ziębiński, CEO Publicis Groupe

Kluczową część biznesu Publicis Groupe w Europie Wschodniej mają obecnie operacje mediowe, w związku z czym procesem integracji zarządzać będzie Piotr Piętka, co-CEO Publicis Groupe Polska, blisko współpracując z liderami rynków Ukrainy i krajów bałtyckich. W tym procesie wspierać go będzie Tomasz Pawlikowski, co-CEO Publicis Groupe Polska, dzięki czemu dodatkowo wykorzystany zostanie ogromny potencjał talentów na rynkach wschodnich, co pozwoli na dalsze skalowanie operacji globalnych Centers of Excellence w dziedzinie Commerce i Produkcji, z sukcesem działających w Polsce.

Potencjał drzemiący w bliskiej współpracy i wzajemnym wspieraniu się w rozwoju kompetencji Polski, Ukrainy i krajów bałtyckich jest ogromny. Moim celem jest zapewnienie Klientom najwyższej jakości produktów, serwisu i usług w modelu Power of One nie tylko w jednym kraju, ale w całym regionie. Klienci coraz częściej patrzą na ten obszar geograficzny, jako na całość, a my posiadając najwyższej klasy specjalistów, kompetencje i narzędzia, jesteśmy w stanie osiągać ponadprzeciętne rezultaty w budowaniu ich biznesu.

Piotr Piętka, co-CEO Publicis Groupe Polska

Jednym z największych atutów Ukrainy i krajów bałtyckich są utalentowani, wykształceni i ambitni ludzie, tworzący naszą firmę na tych rynkach. Jestem przekonany, że dzięki naszemu globalnemu zasięgowi możemy zbudować tutaj najwyższej klasy zespoły, które pomogą nam w dalszym rozszerzaniu oferty w obszarach Commerce, produkcji contentu i technologii. Jestem absolutnie pewien, że razem stworzymy przewagę konkurencyjną na dużą skalę.

Tomasz Pawlikowski, co-CEO Publicis Groupe Polska

Na Ukrainie mocno wierzymy w potencjał modelu Power of One. Jego wdrożenie pozwoliło zapewnić naszym Klientom najlepszą na rynku, zintegrowaną ofertę, obejmującą kluczowe obszary biznesu. Bliższa współpraca z naszymi partnerami z Polski, Łotwy, Litwy i Estonii jeszcze bardziej podniesie poziom naszego produktu, stworzy nowe możliwości dla zespołów i przyczyni się do wzrostu biznesu Klientów Publicis Groupe na każdym rynku regionu.

Enver Kikava, CEO Publicis Groupe Ukraina

O Publicis Groupe – The Power of One

Publicis Groupe jest jednym z największych holdingów reklamowych na świecie i globalnym liderem w dziedzinie marketingu, komunikacji, transformacji cyfrowej, napędzanych danymi, technologią i kreatywnością, które pozwalają tworzyć indywidualne doświadczenia konsumentów z markami na masową skalę. W Polsce Publicis Groupe zatrudnia ponad 1300 ekspertów. Organizacja działa w oparciu o model operacyjny Power of One, którego ideą jest integracja i rozwój kompetencji gwarantujących obecnym i przyszłym klientom Grupy coraz większą wartość biznesową z realizowanych dla nich zadań. Na polskim rynku w ramach Publicis Groupe działają znane i cenione na arenie lokalnej i światowej agencje marketingowe, skupione w obszarach kompetencyjnych: Content (Saatchi & Saatchi, Publicis, Leo Burnett, LiquidThread), Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics), Influence (MSL, Publicis Consultants), Commerce (Digitas, &IS), Production (Prodigious) oraz Data Science.


Źródło: Informacja prasowa Publicis Groupe Poland

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF