...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

PKN ORLEN zainaugurował program akceleracyjny dla startupów

akcelerator dla startupow

​ORLEN Skylight accelerator to pierwszy w Polsce korporacyjny program akceleracyjny dla startupów technologicznych o międzynarodowym zasięgu, skierowany do młodych innowacyjnych spółek z całego świata posiadających gotowe produkty i usługi. Jego celem jest wsparcie dalszego dynamicznego rozwoju obszarów biznesowych PKN ORLEN, w tym m.in. produkcji petrochemicznej, energetyki czy sprzedaży detalicznej.

Już teraz wykorzystujemy potencjał jednostek naukowych, przede wszystkim polskich, ale też zagranicznych. W ten sposób budujemy nowe kompetencje w obszarach technologii „jutra”, takich jak np. wodór, zielona energia czy biotworzywa. Stale rozbudowujemy także własne zaplecze technologiczne – w maju br. uruchomiliśmy Centrum Badawczo Rozwojowe w Płocku. Inwestujemy również w w innych regionach Polski – na Pomorzu – wspólnie z Energą rozwijamy Centrum badawcze Faraday’a. Za granicą w Czechach posiadamy prężnie działające Centrum Badawczo-Rozwojowe Unicre. Dzisiaj uruchomiamy własny, korporacyjny akcelerator. Poprzez bezpośrednią współpracę z młodymi technologicznymi spółkami będziemy pozyskiwać rozwiązania technologiczne z rynku. Dzięki naszej inicjatywie młode spółki mają szansę na rozwój i wdrożenie innowacji tutaj w Polsce.

Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN

Akcelerator skierowany jest do młodych technologicznych spółek z Polski i zagranicy, posiadających gotowe produkty i usługi, które mogą wspierać obszary biznesowe PKN ORLEN, w tym m.in. obszar produkcji petrochemicznej i rafineryjnej, energetyki, sprzedaży detalicznej, procesów HR, obsługi klienta czy rozwoju nowych usług. Każdy z obszarów będzie miał szansę wykorzystać współpracę ze startupami w realizacji swoich celów strategicznych.

Rozwój ekosystemu innowacyjności to nie tylko budowa nowoczesnego zaplecza badawczo-rozwojowego i rozwój własnych technologii, to również pozyskiwanie wiedzy i nowych kompetencji w modelu open innovation. Dlatego kładziemy nacisk na wzmacnianie i doskonalenie narzędzi pozwalających na skuteczne budowanie relacji biznesowych z innowatorami i podmiotami technologicznymi. Jedną ze sprawdzonych inicjatyw są programy crowdsourcingowe i akceleracyjne, dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić ORLEN Skylight Accelerator, który umożliwi nam wspólnie ze startupami z całego świata wdrażać innowacyjne rozwiązania. Dzięki nim będziemy mogli jeszcze skuteczniej realizować nasze cele strategiczne oraz budować trwałe przewagi konkurencyjne oparte o nowoczesne i niskoemisyjne technologie.

Patrycja Panasiuk Z-ca Dyrektora Obszaru Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich

Każdy z uczestników realizujący pilotażowe wdrożenieotrzyma zamówienie na dostarczenie oferowanych przez siebie usług, produktów lub rozwiązań (do kilkudziesięciu tysięcy Euro) oraz wsparcie eksperckie w procesie wdrożenia. Wartością dla startupów będzie również możliwość rozwoju rozwiązań wspólnie z PKN ORLEN, a także szansa na dalszą współpracę komercyjną i inwestycyjną.

PKN ORLEN przedstawił 22 wyzwania technologiczne i uruchomił pierwszą rundę naboru. Zgłoszenia do udziału w programie należy składać za pomocą formularza online dostępnego na stronie internetowej www.innowacje.orlen.pl w terminie do 16 sierpnia br. Szczegóły dotyczące wyzwań technologicznych oraz informacje o programie, w tym Regulamin oraz wzór Umowy akceleracyjnej dostępne są w zakładce ORLEN Skylight Accelerator.


Źródło: PKN ORLEN 

Anita Florek

#KiszlukRozmawia 47 – Wioletta Kandziak, PKN ORLEN

#KiszlukRozmawia Wioletta Kandziak

Grzegorz Kiszluk rozmawia z Wiolettą Kandziak, Dyrektorem Wykonawczym ds. Kadr w PKN ORLEN

https://youtu.be/S3t8naE1AI4

 

 

 

 

Grzegorz Kiszluk

CASE STUDY #2 – Jak budować społeczności w organizacji?

Case Study Dream EMployer

Zapraszamy na podcast, zapis z rozmowy, w której Adrian Martinez, spiritus movens społeczności I love HR i Monika Podkowińska, ekspert Biura Zarządzania Projektami PKN ORLEN rozmawiają o budowaniu społeczności.  Czym się różni budowanie społeczności w social mediach od społeczności wewnątrz organizacji?  Jakie cele przyświecają tworzeniu społeczności?  Na ile autonomiczne stają się te społeczności, a na ile prężność i żywotność społeczności zależy od […]

Zapraszamy na podcast, zapis z rozmowy, w której Adrian Martinez, spiritus movens społeczności I love HR i Monika Podkowińska, ekspert Biura Zarządzania Projektami PKN ORLEN rozmawiają o budowaniu społeczności.

📌 Czym się różni budowanie społeczności w social mediach od społeczności wewnątrz organizacji?
📌 Jakie cele przyświecają tworzeniu społeczności?
📌 Na ile autonomiczne stają się te społeczności, a na ile prężność i żywotność społeczności zależy od moderatora?

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

IPC i Publicon: Polacy wobec ostatnich zmian medialnych [BADANIE]

wiarygodność mediów w Polsce

Wydarzenia, które rozegrały się w minionych tygodniach, rodzą pytania o to, jak oceniana jest wiarygodność mediów. To właśnie dlatego Instytut Badawczy IPC wraz z agencją Publicon przeprowadził badanie, które ma na celu sprawdzić, jak Polacy odnoszą się do ostatnich zmian. Jak pokazują wyniki, Polacy w zdecydowanej większości chcą, żeby polskie media należały do rodzimych firm. Odpowiedziało tak ponad 50% ankietowanych, podczas gdy 45,3% wskazało na kapitał mieszany (polsko-zagraniczny), a tylko 4,6% na zagraniczny. Jednocześnie 42,2% pozytywnie oceniło przejęcie dominującej na polskim rynku dzienników regionalnych i internetowych grupy Polska Press przez PKN ORLEN. Transakcję negatywnie postrzega 27,8% respondentów. Badani wypowiedzieli się także na temat wiarygodności mediów.

Tło dla badania

Pytanie o wiarygodność mediów w oczach Polaków nasuwa się zarówno w kontekście ostatnich wydarzeń związanych z przejęciem grupy Polska Press, jak i konkursem Grand Press. Kilka dni temu PKN ORLEN zapowiedział przejęcie niemieckiego wydawnictwa Polska Press – należącego do największych grup wydawniczych w Polsce. Polska Press posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. Ze względu na swoją skalę i charakter transakcja po raz kolejny ożywiła dyskusję o strukturze właścicielskiej mediów w naszym kraju. Środowisko medialne w ostatnich kilku tygodniach żyło także tegoroczną edycją nagród Grand Press. Nominacja dla Beaty Lubeckiej za głośny wywiad z aktywistką Margot, ze względu na postawę dziennikarki, spotkała się z krytyką środowiska LGBT i części dziennikarzy. Jeden z nich, Stanisław Skarżyński, zdecydował się oddać własną nagrodę, którą przyznano mu cztery lata temu. Finalnie organizatorzy konkursu całkowicie wycofali tę kategorię, dając opinii publicznej bodziec do dyskusji na temat kondycji i wiarygodności środowisk tworzących środowiska medialne w Polsce.

W badaniu, które w dniach 9-10 grudnia przeprowadziła agencja Publicon wspólnie z Instytutem Badawczym IPC, wzięło udział 1000 osób. 52,2% stanowiły kobiety. Dominowały osoby w wieku od 35 do 44 lat (20,1%). Najmniej liczną grupą byli ankietowani w przedziale wiekowym od 55 do 64 lat (12,8%). Respondenci najczęściej charakteryzowali się wykształceniem wyższym (45,6%) i średnim (42,2%). Najmniej liczną grupę reprezentowały osoby z wykształceniem gimnazjalnym (1,2%) oraz podstawowym (1,2%).

  1. Połowa badanych – 50,1% – wskazała, że właścicielem mediów w Polsce powinny być firmy polskie. 45,3% wskazało na kapitał mieszany (polsko-zagraniczny). Zdaniem jedynie 4,6% powinien to być kapitał zagraniczny.
  2. Zdaniem większości badanych wydawane w Polsce gazety powinny należeć do polskiego właściciela. Takiej odpowiedzi udzieliło w sumie 57,8% ankietowanych. Niemal co trzeci badany (31,1%) nie potrafił udzielić odpowiedzi na wskazane pytanie.
  3. 42,2% ankietowanych uznało, że to dobrze, że PKN ORLEN stał się właścicielem niemieckiego wydawnictwa Polska Press. Przeciwnego zdania było 27,8% badanych. 30,0% nie potrafiło wskazać odpowiedzi na to pytanie.
  4. Głównym źródłem informacji o ważnych sprawach wśród badanych jest przede wszystkim internet (87,3%). W następnej kolejności wskazywano na: telewizję ogólnopolską (40,8%) oraz radio ogólnopolskie (24,4%). Prasę lokalną wskazało 21% ankietowanych.
  5. W ocenie badanych najbardziej wiarygodnymi i obiektywnymi mediami są: TVN, Polsat oraz radio RMF FM.

Według Artura Kotlińskiego wysoki poziom akceptacji dla przejmowania mediów przez polskie firmy wynika głównie z tego, że to naturalny stan rzeczy w rozwiniętych demokracjach.

Nawet jeśli kupno grupy Polska Press przez ORLEN będzie krytykowane przez przedstawicieli opozycji i opiniotwórcze środowiska przyszłej konkurencji medialnej, to jestem przekonany, że nie koresponduje to z nastrojami społecznymi. Chociażby we Francji największe grupy medialne – Grupa Bolloré i Grupa Lagardère Active – są w rękach francuskich. Podobnie sytuacja wygląda w Niemczech, gdzie rynek prasy codziennej, a ta ma w tym kraju bardzo silną pozycję i stanowi około ¾ całej ukazującej się prasy codziennej, jest opanowany w całości przez 10 wydawców niemieckich.

Artur Kotliński, CEO Instytutu Badawczego IPC

Na szczycie listy Fortune 500 są firmy, których zasobem jest logistyka, infrastruktura technologiczna i dane o użytkownikach. Jeśli koncern chce brać udział w tym wyścigu, to musi zwiększyć kompetencje w tych obszarach. Rozbudowa sieci typu convenience była pierwszym krokiem. Drugim jest przejęcie potentata rynku medialnego. I to – przyznajmy – na bardzo atrakcyjnych warunkach. Wiemy przecież, że dziś dane stanowią ogromną wartość i kapitał dla biznesu. Polska Press to dziś sieć serwisów, które gwarantują dotarcie aż do 17 mln ludzi. To kluczowe w kontekście wskazań respondentów, którzy w zdecydowanej większości (87,3%) czerpią wiedzę na ważne tematy właśnie z internetu.

Szymon Sikorski, CEO agencji Publicon

Środowiska medialne coraz częściej decydują się w sposób jasny i stanowczy stawać po jednej ze stron sporów politycznych, kulturalnych i ideologicznych. O ile budowanie mediów tożsamościowych jest dziś opłacalne z wielu względów i koresponduje z podziałami społecznymi, to finalnie niestety odbija się to na zmniejszającym się poziomie zaufania i wiarygodności mediów. Coraz mniej jest takich redakcji, telewizji i rozgłośni radiowych, którym statystyczny Polak, szukający obiektywnej informacji, może zaufać. Takie sytuacje jak ta, którą mogliśmy obserwować przy okazji konkursu Grand Press, tylko te podziały pogłębiają.

Michał Tkaczyszyn, PR Manager agencji Publicon

POBIERZ PEŁNY RAPORT Z BADANIA WIZERUNEK POLSKICH MEDIÓW 2020


Źródło: informacja prasowa Publicon 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PKN ORLEN przejmuje Polska Press

Daniel Obajtek

PKN ORLEN rozszerza działalność w obszarze mediowym. Akwizycja jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz spółki Ruch, umożliwi Koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty, która znacząco poprawi satysfakcję klientów. Transakcja wpisuje się w strategiczne plany PKN ORLEN w zakresie wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej. Poprzez przejęcie Polska Press od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group, Koncern uzyska m.in. dostęp do 17,4 milionów użytkowników internetu i możliwość pozyskania nowych klientów.

Konsekwentnie poszerzamy obszary naszej działalności. Na bazie Sigma Bis zbudowaliśmy od podstaw profesjonalną agencję mediową, która sukcesywnie zdobywa nowych klientów, w tym komercyjnych. Przejęliśmy spółkę Ruch, co ułatwi nam wejście na rynek nowych punktów sprzedaży i rozwój usług e-commerce. Z kolei dostęp do 17,4 milionów użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press, skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy ORLEN, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data. Podejmujemy działania, które wpisują się w nową strategię PKN ORLEN do 2030 r. i będą efektywnie wspierać dynamiczny rozwój sieci detalicznej.

Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN

PKN ORLEN, zgodnie ze strategią do 2030 r., będzie rozwijał sprzedaż detaliczną poprzez rozwój nowoczesnych kanałów komunikacji, ekspansję sieci punktów odbioru paczek, digitalizację formatów sprzedaży oraz budowę platformy e-commerce w oparciu o sieć RUCH. Pozyskanie Polska Press wpisuje się w założenia tej strategii w szczególności w zakresie budowy zintegrowanej platformy usług cyfrowych w oparciu o bazę klientów. Działania te przyczynią się do wzmocnienia relacji z klientami oraz przełożą się na zwiększenie zysków osiąganych przez koncern. Według badania Mediapanel Polska za listopad 2020 r., serwisy internetowe Polska Press czyta 17,4 mln użytkowników miesięcznie. Dla PKN ORLEN to solidna grupa dotarcia, która umożliwi zwiększenie bazy o nowych i lojalizację dotychczasowych klientów.

PKN ORLEN przejmuje jednego z największych wydawców w Polsce, który w 2019 r. osiągnął przychody na poziomie ponad 398,4 mln zł. Polska Press posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. Funkcjonują z powodzeniem w 15 z 16 województw w Polsce, a w większości z nich zajmuje pozycję lidera pod względem czytelnictwa i sprzedaży. Portfolio Grupy to także 500 witryn online, co czyni ją liderem polskiego internetu w kategorii informacje i publicystyka oraz niekwestionowanym liderem w kategorii informacje lokalne i regionalne. Na przestrzeni ostatnich lat, liczba unikalnych użytkowników Polska Press wykazuje tendencję wzrostową, rosnąc w samym listopadzie 2020 r. 45 proc. rok do roku. Patrząc z perspektywy pojedynczych witryn, największą liczbę realnych użytkowników na poziomie 10,4 mln posiada naszemiasto.pl.

PKN ORLEN rozbuduje narzędzia big data w oparciu o zasoby Polska Press, ORLEN VITAY, Stop Cafe, ale też Grupę Energa czy RUCH. Polska Press posiada bazę wiedzy na temat preferencji klientów, prowadzonych transakcji czy wartości koszyka w odniesieniu do grupy 60,07% użytkowników internetu w całej Polsce. Dzięki temu w ramach Grupy ORLEN możliwe będzie utworzenie nowych modeli biznesowych, które pozwolą na lepsze pokrycie geograficzne oraz dopasowanie oferty dla docelowej grupy klientów. Tworzenie wewnętrznych baz danych to kluczowy trend na rynku reklamy, ale również sprzedaży detalicznej. W celu lepszego zarządzania bazą klientów i szybszej odpowiedzi na ich potrzeby, na przeniesienie kompetencji sprzedażowych do wewnątrz organizacji zdecydował się m.in. Walmart – jeden z największych sprzedawców detalicznych na świecie. W 2019 r. również PepsiCo uznała, że pozyskiwanie danych będzie kluczowe dla rozwoju firmy i zbudowała własne kompetencje planowania mediów.

Tworzenie własnych platform komunikacyjnych, jako wsparcie dla działalności biznesowej i dotarcie do nowych klientów, przez firmy to światowy trend, który obserwujemy już od lat. Najstarszy amerykański dziennik „Washington Post”, został kupiony przez założyciela i prezesa Amazon.com. W 2018 roku AT&T, amerykańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne, zakupiło koncern medialny Time Warner. Z kolei w 2016 r. globalna firma elektroniczna Arrow Electronics zakupiła UBM (teraz Informa) czyli całą platformę mediów drukowanych i internetowych w obszarze elektroniki. Jeszcze w 2015 roku duża amerykańska firma telekomunikacyjna Verizon za kwotę 4,4 mld dol. przejęła spółkę internetową AOL. Dwa lata później ten sam telekom za 4,5 mld dolarów przejął inny portal internetowy Yahoo. Marc Benioff, współzałożyciel i prezes koncernu Salesforce oraz jego żona Lynne Benioff kupili od wydawnictwa Meredith tygodnik „Time”. Kwotę transakcji ustalono na 190 mln dolarów. Z kolei Patrick Soon Shiong w 2018 kupił gazety „Los Angeles Times” i San Diego Union Tribune”. W 2017 koncern samochodowy Renault nabył 40 proc. udziałów we francuskiej grupie medialnej Challenges. Celem zarówno Challenges Group, jak również Renault jest współpracą w zakresie stworzenia wspólnego pola do testowania innowacji oraz tworzenia nowych treści redakcyjnych i technologicznych.

Włączenie do portfolio usług podmiotu mediowego w istotny sposób rozszerzy ofertę Grupy ORLEN w obszarze reklamy dla klientów zewnętrznych. Akwizycja grupy mediowej, oferującej usługi reklamowe w prasie drukowanej i segmencie online, przyczyni się do wygenerowania dodatkowych oszczędności z tytułu zakupu reklam. Potencjał w tym obszarze najlepiej pokazują wyniki rynku reklamy w Polsce. Według szacunków Publicis Groupe, w 2019 r. był on wart był blisko 10 mld zł, co oznacza wzrost o 3,2% w porównaniu do roku poprzedniego. Rynek reklamy rośnie zresztą nieprzerwanie od 2013 r. Przejęcie Polska Press Grupy przez PKN ORLEN zwiększy efektywność działań reklamowych i marketingowych Grupy.

Na transakcji skorzystają też firmy zewnętrzne, które aktywnie korzystają z usług reklamodawców. Uzupełnienie portfolio mediowego PKN ORLEN o podmiot zarządzający prasą drukowaną i mediami cyfrowymi, umożliwi stworzenie kompleksowej i konkurencyjnej oferty w obszarze reklamy.

Znaczące oszczędności przejęcie Polska Press przez PKN ORLEN może wygenerować w obszarze usług produkcji materiałów wideo w ramach całej Grupy. Wydawnictwo posiada sieć nowoczesnych studiów wideo zlokalizowanych w całej Polsce, a tego typu usługi wiążą się ze znacznymi kosztami. W zakresie mediów społecznościowych te usługi dla PKN ORLEN świadczy Sigma Bis, koncern stworzył też własne kompetencje przy produkcji mediów wewnętrznych. To istotne synergie kosztowe, które mogą zostać przeniesione na całą Grupę ORLEN. Tylko w Polsce to 53 spółki, z których duża część prowadzi szeroką działalność biznesową i ma własne struktury i budżety na marketing i komunikację.

W ramach działalności Grupy ORLEN na rynku mediów i reklamy możliwa jest również duża optymalizacja kosztów logistyki. Dla maksymalnego wykorzystania synergii rozważone zostanie stworzenie centrów logistycznych spółki Ruchu przy nowoczesnych drukarniach Polska Press. Do tego należy uwzględnić własne zaplecze drukarskie do pełnej dyspozycji w ramach Grupy ORLEN, m.in. w przypadku szeroko zakrojonych akcji marketingowych.


Źródło: informacja prasowa PKN ORLEN

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PKN ORLEN wyłonił kontrahenta w ramach programu GovTech

programu GovTech

PKN ORLEN aktywnie angażuje się w rozwój segmentu detalicznego, stawiając m.in. na współpracę z polskimi startupami. Jej celem jest pozyskanie nowych, innowacyjnych technologii. Dzięki podpisaniu umowy w ramach programu GovTech, koncern wykorzysta sztuczną inteligencję AI oraz wizję komputerową w celu opracowania funkcjonalności, która pozwoli na uproszczenie i zautomatyzowanie dotychczasowego sposobu identyfikacji tankowanych pojazdów.

W celu zwiększenia wygody użytkowników aplikacji mFLOTA, PKN ORLEN podpisał umowę ze startupem Veturai, specjalizującym się we wdrażaniu rozwiązań opartych o Sztuczną Inteligencję AI oraz wizję komputerową. W ramach nawiązanej współpracy firma będzie odpowiedzialna za przeprowadzenie pilotażu i wdrożenie mechanizmu automatycznej identyfikacji pojazdu wspierającego istniejący system obsługi transakcji poprzez aplikację mFlota. Opracowywana funkcjonalność pozwoli na uproszczenie i zautomatyzowanie dotychczasowego sposobu weryfikacji tankowanych pojazdów. System opierać się będzie na skanowaniu specjalnie zaprojektowanych znaczników holograficznych umieszczonych na szybie pojazdów, które w połączeniu z modelem samouczących się algorytmów zweryfikują cechy pojazdów przypisanych do kart flotowych.

Od lat pozostajemy branżowym liderem rozwiązań mobilnych. Jako pierwsi na polskim rynku wdrożyliśmy aplikację pozwalającą klientom biznesowym na łatwe i przejrzyste zarządzanie transakcjami flotowymi. Sukcesem, szczególnie w dzisiejszych realiach i zmianach zachowań związanych z epidemią, okazała się uruchomiona aplikacja mobilna, pozwalająca klientom indywidualnym na dokonywanie płatności bezpośrednio przy dystrybutorze. Wierzymy, że udział programie GovTech i rozpoczęcie współpracy z firmą Veturai pozwoli na dalszy rozwój innowacyjnych technologii i zwiększy satysfakcję i bezpieczeństwo naszych klientów.

Patrycja Panasiuk, dyrektor Biura Innowacji PKN ORLEN

Firma Veturai została wyłoniona w ramach otwartego konkursu realizowanego w ramach Programu Govtech Polska. Do konkursu zgłosiło się ponad 100 uczestników, ponad 50 podmiotów przygotowało ofertę z propozycją odpowiedzi na wyzwanie PKN ORLEN.

Program GovTech Polska wykorzystuje formułę konkursową, która jest alternatywą dla klasycznego postępowania przetargowego oraz sposobem na stworzenie skutecznego modelu pozyskiwania najnowszych technologii dla administracji publicznej oraz spółek Skarbu Państwa. Nie tylko pomaga wprowadzić sektor publiczny na ścieżkę rozwoju opartą o innowacje i nowoczesne technologie, ale też stwarza optymalne warunki do wdrażania najlepszych pomysłów utalentowanych jednostek z naszego kraju w sektorze publicznym. Celem programu jest usprawnienie dialogu między sektorem publicznym, a innowatorami: przedsiębiorcami MŚP, start-upami, środowiskiem naukowym oraz samymi obywatelami. Wszystkimi, którzy chcą znaleźć najbardziej innowacyjne i efektywne rozwiązania rzeczywistych wyzwań.


Źródło: Biuro Prasowego PKN ORLEN

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Agencja mediowa PKN ORLEN i PZU ma nowego prezesa

Marcin Dec

Marcin Dec został nowym prezesem Sigmy Bis, agencji mediowej PKN ORLEN i PZU. To ceniony menadżer z ponad 20-letnim międzynarodowym doświadczeniem w branży mediowo-reklamowej, który będzie odpowiedzialny za budowanie i rozwój relacji biznesowych z klientami, współtworzenie strategii oraz nadzorowanie najważniejszych projektów agencji. W zarządzie Sigmy Bis pozostaje Tomasz Michalski, jej dotychczasowy prezes oraz Artur Muszkiet, członek zarządu.

Konsekwentne działania i intensywna praca przynoszą zakładane efekty. Sigma Bis dynamicznie się rozwija, pozyskując kolejnych klientów, stąd naturalna decyzja o wzmocnieniu jej zarządu. Menadżerowie z wieloletnim doświadczeniem medialnym, reklamowym, marketingowym i zarządczym, a także doskonałą znajomością rynku domów mediowych to gwarancja jeszcze efektywniejszej realizacji celów biznesowych z korzyścią dla klientów i akcjonariuszy agencji.

Adam Burak, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Komunikacji i Marketingu, nadzorujący projekt Sigma Bis

Liczymy na to, że Sigma Bis stanie się liderem rynku implementującym najnowocześniejsze rozwiązania. Potencjał Sigmy Bis i jej możliwości operacyjne mogą być tego zwiastunem. Z naszej perspektywy równie ważne jak działanie tego domu mediowego jest pokazanie, że największe Spółki Skarbu Państwa potrafią współdziałać i tworzyć razem projekty, które odnoszą sukcesy.

Marcin Eckert, Członek Zarządu PZU

Marcin Dec jest związany z branżą mediowo-reklamową od ponad 20 lat. Doświadczenie zdobywał również w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w Wielkiej Brytanii i USA. Kierował grupą IPG Mediabrands Poland, w której zarządzał m.in. domami mediowymi – Initiative Media i UM McCann. Obsługiwały one klientów z wielu branż, m.in. motoryzacyjnej (BMW, Peugeot), finansowej (Millennium Bank, SKOK), ubezpieczeniowej (PZU, Link4), handlu detalicznego (Tesco), e-commerce (Allegro), telekomunikacyjnej (Orange), OTC (Merc, Walmark) i FMCG (Nestle, Tchibo, Carlsberg).

Cieszę się, że dołączam do zarządu Sigmy Bis. Jest to bardzo ambitny projekt o dużym potencjale i sądzę, że moje doświadczenie w branży przyczyni się do budowania pozycji spółki i skutecznego konkurowania na rynku.

Marcin Dec, Prezes Zarządu Sigma Bis

Własna agencja mediowa jest odpowiedzią PKN ORLEN i PZU na globalny trend budowania kompetencji marketingowych wewnątrz firmy, a tym samym realizację skutecznej komunikacji i zwiększenie efektywności wydatków reklamowych. Do zadań Sigmy Bis należą m.in. planowanie strategii mediowych, zakup czasu i przestrzeni reklamowej w Polsce i za granicą oraz analiza skuteczności działań promocyjnych.

Agencja zrealizowała już kilkaset projektów dla swoich akcjonariuszy. To m.in. „Tanie Tankowanie”, „#WspieramyPolskę” i „100. rocznica Bitwy Warszawskiej. Droga do zwycięstwa” dla Grupy ORLEN oraz „Maraton Warszawski”, „Solidarni z Białorusią” i „Autopomoc Prawna” dla Grupy PZU. Sigma Bis działa na zasadach komercyjnych, co oznacza współpracę także z klientami z rynku. Jednym ze zrealizowanych z powodzeniem projektów była kampania informacyjno-edukacyjna „Historie polskiego złota” dla Narodowego Banku Polskiego. Agencja konsekwentnie buduje zespół profesjonalistów, którzy będą podejmować współpracę z kolejnymi klientami.

Marcin Dec, Prezes Zarządu Sigma Bis

Marcin Dec to ceniony menedżer związany z branżą mediowo-reklamową od ponad 20 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Polsce oraz krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w Wielkiej Brytanii i USA. W ostatnich latach pełnił funkcję CEO w Grupie IPG Mediabrands w Polsce, która obejmuje domy mediowe Initiative, Universal McCann, BPN i U2 Media i Reprise Media. W tym czasie pozyskał wielu nowych klientów i zwiększył przychody Grupy o ponad 300%. IPG Mediabrands w 2017 roku została najwyżej sklasyfikowaną grupą pod względem jakości obsługi i satysfakcji klientów w branżowym raporcie rocznym wydawanym przez Media & Marketing Polska.

Z domem mediowym Initiative Marcin Dec był związany przez 16 lat. W latach 2004-2006 pełnił funkcję media directora, w latach 2006-2008 dyrektora zarządzającego, natomiast CEO od 2008 roku. W 2012 roku został też szefem uruchomionego wówczas polskiego oddziału BPN. Wcześniej przez siedem lat pracował w OMD Poland. Pełnił tam m.in. funkcję dyrektora zarządzającego pionu Brand &Media.

Grupa IPG Mediabrands, pod kierownictwem Marcina Deca, była zaangażowana w realizację wielu projektów dla firm działających na międzynarodowym rynku. Obsługiwała klientów m.in. z branży motoryzacyjnej (BMW, Peugeot), finansowej (Millennium Bank, SKOK), ubezpieczeniowej (PZU, Link4), handlu detalicznego (Tesco), e-commerce (Allegro), telekomunikacyjnej (Orange), OTC (Merck, Walmark) i FMCG (Nestle, Tchibo, Carlsberg).

Marcin Dec ukończył kierunek Międzynarodowe Sprawy Polityczne i Ekonomiczne w Szkole Głównej Handlowej oraz studia doktoranckie w SGH z zakresu marketingu międzynarodowego. Jest prelegentem na seminariach i konferencjach branżowych, a także członkiem jury wielu prestiżowych konkursów, m.in. Effie oraz na Dyrektora Marketingu Roku.


Źródło: Informacja prasowa Biuro Prasowe PKN ORLEN

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Raport Zintegrowany Grupy ORLEN nagrodzony w konkursie „The Best Annual Report 2019”

PKN ORLEN

PKN ORLEN po raz kolejny potwierdził wysoką jakość raportowania zintegrowanego i sprawozdawczości finansowej. ”. Raport Zintegrowany koncernu został uznany za najlepszy w kategorii przedsiębiorstw w konkursie „The Best Annual Report 2019. Otrzymał także tytuł „The Best of The Best” przyznawany firmom, którym co najmniej trzykrotnie udało się zdobyć najwyższe wyróżnienie w tym konkursie.

Mamy satysfakcję, że poziom naszej sprawozdawczości został tak wysoko oceniony przez jury konkursu. To potwierdzenie, że PKN ORLEN spełnia oczekiwania i utrzymuje najwyższe standardy komunikacji z interesariuszami. Nasz Raport Zintegrowany obejmuje sprawozdania finansowe, ale jest też cennym źródłem wiedzy o koncernie, jego działalności, perspektywach na przyszłość i potencjale rozwoju. W tym roku szczególny nacisk położyliśmy na kwestie środowiskowe, społeczne, dotyczące zarządzania i poszanowania praw. Są one ściśle powiązane z naszą działalnością biznesową i wpisują się w światowe trendy w raportowaniu.

Adam Burak, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Komunikacji i Marketingu

PKN ORLEN już po raz szósty zaprezentował swoją działalność w formule zintegrowanej, łączącej sprawozdawczość finansową z pozafinansowymi aspektami funkcjonowania. W raporcie przedstawiono jak model biznesowy, strategia, ład korporacyjny, a także wyniki i prognozy na przyszłość, wpływają na budowę wartości Grupy oraz jej dalszy dynamiczny rozwój. Podsumowując wydarzenia minionego roku, szczególną uwagę poświęcono zarządzaniu oraz oddziaływaniu koncernu na sferę społeczną i środowisko naturalne. Była to odpowiedź na rosnące oczekiwania otoczenia, w efekcie których powstał nowy indeks spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych – WIG-ESG.

Uznanie jury konkursu zyskał opis procesu tworzenia wartości oraz prezentacja kluczowych kapitałów przedsiębiorstwa, m.in. finansowego, produkcyjnego i ludzkiego oraz powiązań między nimi. Na wyróżnienie zasłużyły również sekcje dotyczące zarządzania ryzykiem i outlook, jak też prezentacja informacji niefinansowych. W ocenie jury, szczególną uwagę warto zwrócić także na bezpośrednią deklarację odpowiedzialności za treść raportu zintegrowanego, złożoną przez Zarząd PKN ORLEN i potwierdzoną podpisami jego członków. Jest to pierwszy przypadek wśród polskich przedsiębiorstw takiej realizacji obowiązku odpowiedzialności za raport, wynikającego z Międzynarodowych Założeń Koncepcyjnych Sprawozdawczości Zintegrowanej.

Układ publikacji i zawarte w niej treści opierają się na strukturze i wytycznych w zakresie raportowania zintegrowanego, rekomendowanych przez International Integrated Reporting Council. Działalność pozafinansowa, przedstawiona w raporcie, została przygotowana zgodnie z międzynarodowym standardem GRI Standards i poddana niezależnej weryfikacji.

Bogaty zasób interaktywnych narzędzi ułatwia użytkownikowi dostęp do szukanych w Raporcie Zintegrowanym treści – interaktywnych wskaźników efektywności, centrum tabel i wykresów, dokumentów oraz multimediów. PKN ORLEN jako partner Programu Dostępność Plus wprowadził w Raporcie specjalne udogodnienia, między innymi syntezator mowy, który pomaga osobom niedowidzącym w odczytaniu tekstu znajdującego się na stronie.

Organizatorem konkursu „The Best Annual Report 2019” jest Instytut Rachunkowości i Podatków, a patronem strategicznym Giełda Papierów Wartościowych. Ideą konkursu jest stworzenie uznanych standardów sporządzania raportów rocznych według MSSF/MSR, zgodnych z obowiązującymi wymogami formalnymi, zaleceniami międzynarodowymi i krajowymi, dobrymi praktykami i oczekiwaniami rynku. Celem konkursu jest promowanie raportów rocznych o największej wartości użytkowej dla akcjonariuszy i inwestorów.

Raport Zintegrowany Grupy ORLEN 2019 jest dostępny pod adresem:
https://raportzintegrowany2019.orlen.pl/


Źródło: Biuro prasowe PKN ORLEN

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Employer Branding AD2020. Czy i co zmieniała epidemia? [RAPORT]

Raport Employer Branding 2020

Raport Employer Branding w Polsce jest jedyną w Polsce publikacją pokazującą w sposób kompleksowy, jakie zmiany zachodzą w podejściu do employer brandingu w Polsce na przestrzeni ostatnich lat. W badaniu, organizowanym od 9 lat przez HRM Institute, w 2020 roku wzięło udział 577 uczestników, reprezentujących firmy różnej wielkości. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI i trwało od maja do sierpnia 2020 roku. Tegoroczna edycja raportu pokazuje świat polskiego employer brandingu w wyjątkowym momencie, w którym mogłoby się wydawać, że wszelkie tego typu działania zeszły na dalszy plan. Na szczęście okazuje się, że to nieprawda: 30% uczestników mówi, że employer branding to jeden z najważniejszych priorytetów w ich organizacjach, a 52%, że to ważny temat, choć nie priorytet.

Do rąk osób zarządzających firmami oraz ekspertów zajmujących się Employer Brandingiem trafia najnowszy raport o stanie EB w Polsce. Tegoroczna edycja jest wyjątkowa. Badanie przeprowadzone zostało bowiem w czasie wiosennego lockdown’u spowodowanego zagrożeniem epidemicznym COVID-19.

Raport bada wiele obszarów, nam szczególnie wydał się interesujący fragment poświęcony trendom. Badanie wskazało na 5 najważniejszych trendów w dojrzewającym w Polsce employer brandingu:

Trend 1: Employer branding pod rękę z biznesem

Strategia marki pracodawcy powinna – na stałe – iść pod rękę z biznesem i odpowiadać na jego potrzeby. Jak wynika z tegorocznego Raportu, aż o 10%zwiększyła się liczba pracodawców (do 23%) deklarujących, że posiadają strategię employer brandingową w firmie.

Trend 2: Komunikacja online i wykorzystywane technologie

Komunikacja online marki pracodawcy od lat była jedną z najważniejszych metod komunikacji z kandydatami. Teraz gdy praktycznie nie ma innego sposobu, stała się niekwestionowanym numerem jeden. Organizację będą musiały zdecydować, które projekty czy procesy pozostają już na stałe w świecie online, a które wrócą do komunikacji bezpośredniej lub mieszanej.

Trend 3: Czas na innowacje, usprawnienia i rewizje procesów

Spowolnienie działalności z powodu pandemii zmusza do zrewidowania istniejących w firmach wcześniej procesów. Warto zapytań pracowników, gdzie są konieczne innowacje. Autorki Raportu przekonują także, że warto podjąć wysiłek wprowadzenia obliczeń i KPI różnych działań w firmie, zwłaszcza że z tegorocznego badania wynika, że wciąż niemal 20% firm nie wykorzystuje żadnych wskaźników do monitorowania działań EB, a także nie są liczone korzyści finansowe wynikające z posiadania strategii EB.

Pandemia COVID-19 przypomniała, że w kontekście budowania marki pracodawcy dużo ważniejsze niż działania zewnętrzne są inicjatywy skierowane do pracowników. Myślę, że najbliższy czas pracodawcy powinni poświęcić na ocenę swoich kultur organizacyjnych oraz identyfikację obszarów, które wymagają poprawy. Jednym z największych wyzwań identyfikowanych przez pracodawców jest dziś umiejętność pracy zwinnej. Warto pamiętać, że Agile to sposób myślenia. Wiele organizacji stosuje praktyki Agile, ale kiedy przyjrzymy się poszczególnym organizacjom, okaże się, że nie są one Agile. Co z tego, że korzystają one z dobrych, zwinnych praktyk, wdrażają narzędzia popularne w zespołach agile’owych, ale tak naprawdę nie żyją i nie myślą zgodnie z metodologią Agile? Różnica między robieniem czegoś a życiem w zgodzie z czymś jest ogromna.

Maja Gojtowska, Konsultantka HR, EB i Candidate Experience

Trend 4: Docenianie w pracy na co dzień, także w czasie pracy w hybrydowym modelu

Doceniani chcą być wszyscy pracownicy – niezależnie od wieku i wykonywanej pracy. Pomysły na docenianie w czasie kryzysu mają coraz szersze spektrum: firmy wypłacają pracownikom dodatkowe premie finansowe, chwalą swoich pracowników w różnych formach (np. kręcąc filmy z podziękowaniami za zaangażowanie). Jednym z największych wyzwań w najbliższym czasie wydaje się docenianie i angażowanie pracowników pracujących w trybie zdalnym i/ lub hybrydowym.

Coraz bardziej na znaczeniu zyskuje docenianie zaangażowania i wysiłku, jaki pracownicy wkładają w wykonywaną pracę – to ważne zarówno w spokojnych jak i burzliwych czasach na rynku pracy. W PKN ORLEN cenimy profesjonalizm pracowników i konsekwentnie dbamy o utrzymanie ich zaangażowania na wysokim poziomie. Cieszy mnie to, iż wyniki raportu potwierdzają nasze starania w tym obszarze. Prowadzimy szereg działań „dla ludzi”, aby dawać sygnał pracownikom, że są ważni, dbamy o nich i doceniamy ich wkład. W rezultacie sprzyjamy dzieleniu się pozytywną opinią o firmie. Pracownicy chętnie mówią i chwalą się tym, że pracują w ORLENIE. Ich opinie wzmacniają pozytywne postawy i ułatwiają przyciąganie talentów. Jest to istotne z perspektywy budowania przyjaznej atmosfery i środowiska pracy oraz realizacji innowacyjnych, wyjątkowych w kategoriach skali i prestiżu projektów biznesowych. Wzmacniając to, co już mamy, czyli odpowiedzialnych, zaangażowanych i dumnych z pracy w ORLENIE pracowników uruchomiliśmy program Ambasador marki pracodawcy.

Celem programu jest promowanie marek osobistych pracowników jako profesjonalistów i pośrednio wzmacnianie wizerunku pracodawcy. Program ambasadorski to również promowanie ofert pracy, komunikowanie benefitów i możliwości rozwoju. To budowanie poczucia satysfakcji, dumy i zadowolenia z pracy u jednego z najlepszych pracodawców w Polsce. Zależy nam na wzmacnianiu świadomości naszej oferty, różnorodności specjalizacji zawodowych, wyjątkowych projektów, w których uczestniczą Ambasadorzy. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że najlepszymi ambasadorami firmy są jej pracownicy i to właśnie historii przez nich opowiadanych najchętniej słuchamy – są dla nas najbardziej wiarygodne, interesujące i najłatwiej je zapamiętujemy identyfikując z doświadczeniami poszczególnych osób.

Wdrożenie programu ambasadorskiego wpisuje się w realizowaną strategię budowania wizerunku pożądanego pracodawcy. Jesteśmy zadowoleni z ilości zgłoszeń pracowników oraz rekomendacji współpracowników, którzy chętnie nominowali kolegów, którzy w ich ocenie mogliby pełnić rolę Ambasadora. Ambasadorzy m.in. dzielą się swoją wiedzą ekspercką podczas konferencji, paneli eksperckich oraz spotkań i warsztatów ze studentami, stażystami czy nowo zatrudnianymi pracownikami przybliżając im tym samym skalę działalności firmy, wielość specjalizacji biznesowych i technicznych, złożoność projektów i inwestycji o strategicznym znaczeniu dla gospodarki, ale także możliwości rozwoju na różnym etapie kariery w firmie o rozpoznawalnej marce.

Agnieszka Mrówka, Kierownik Zespołu Budowania Marki Pracodawcy, PKN ORLEN

Trend 5: Zrównoważony biznes

Jak pisze w Raporcie Anna Macnar, autorka i szefowa HRM Institute – wielu analityków trendów i trendwatcherów mówi, że ten świat, który znaliśmy, zmieni się i nie wróci do stanu sprzed pandemii.  Przed pandemią kandydaci i pracownicy także zwracali uwagę na to, czy firma wspiera lokalne społeczności i działa w sposób zrównoważony. Wydaje się, że ten temat jest tak ważny, że nie zniknie z powodu zwiększenia się stopy bezrobocia. Firmy, które rewidują sposób prowadzenia swojej działalności,  mogą sprawić, że nowa odsłona działalności będzie bardziej zrównoważona i proekologiczna.

W pandemii Employer Branding nie zwolnił, ale zmienił kierunek i priorytety. Najważniejsza była, i będzie w kolejnym roku, komunikacja wewnętrzna i budowanie zaangażowania pracowników. Już z początkiem roku działania rekrutacyjne zwolniły, a z powodu lockdownu i pracy zdalnej obnażone zostały braki w komunikacji wewnętrznej. Priorytetem firm i liderów stało się utrzymanie relacji i kontaktu z pracownikami, dbałość o ich poczucie bezpieczeństwa. Spodziewaliśmy się zintensyfikowanej komunikacji w firmie, bez niej, traciliśmy motywację i zaangażowanie. (więcej o komunikacji w pandemii tutaj)

Raport potwierdza skupienie firm również na komunikacji w social media. Przez m.in. LinkedIn mogliśmy śledzić, jak firmy mierzą się z nową normalnością. Poznaliśmy prawdziwe oblicza pracodawców, zajrzeliśmy za kulisy marketingu rekrutacyjnego, ponieważ pracownicy dzielili się informacjami o tym co się w ich organizacjach dzieje. Przyjazna atmosfera, stabilność i bezpieczeństwo, przeszły szybkie weryfikacje (employee advocacy w takiej spontanicznej odsłonie to jeden z trendów który wzbudził 2020 rok). To co mnie martwi to nadal niska uwaga pracodawców w kierunku procesu offboardingu. Proces rozstania z pracownikami to moment, w którym marka może wiele zyskać, ale i wiele stracić. Dlatego warto o niego zadbać.

Paulina Mazur, Konsultantka HR i EB

Więcej wniosków z badania, komentarze ekspertów branżowych oraz z firm Lidl Polska, Capgemini Polska, Netguru, PZU  oraz link do pobrania całego Raportu Employer Branding w Polsce 2020 znajdziesz tutaj: CZYTAJ WIĘCEJ

 

Joanna Makolus