Szybki dostęp do dokumentacji medycznej z aplikacją Asseco

Dzisiejszy pacjent chce mieć szybki dostęp do swoich aktualnych danych zdrowotnych. Liczy się dla niego czas, jakość i bezpieczeństwo usług medycznych. Nie dziwi zatem fakt, że rynek aplikacji zdrowotnych rozwija się bardzo dynamicznie. Już 45%* mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej deklaruje, że korzysta z nich lub rozważa ich używanie na urządzeniach mobilnych. Asseco, wykorzystując wieloletnie doświadczenia w informatyzacji placówek medycznych, stworzyło dedykowaną pacjentom aplikację Informacje Medyczne. Jest to pierwszy taki produkt na polskim rynku. Umożliwia on wygodne zarządzanie informacjami, udostępnianymi przez jednostki medyczne i korzystanie z nich za pośrednictwem smartfonów.

Dzięki aplikacji Informacje Medyczne pacjent dostaje dostęp do wyników badań, które dotychczas były gromadzone tylko w jednostce służby zdrowia. Może także bez potrzeby wizyty w placówce pobrać dokumentację bezpośrednio na swój telefon. W przypadku, kiedy nie jest ona dostępna w wersji cyfrowej istnieje możliwość zapisania jej zdjęcia. Przydatną funkcją jest również uproszczenie logowania do elektronicznej rejestracji w jednostkach medycznych oraz tworzenie własnej listy wybranych miejsc, gdzie prowadzone jest leczenie.

Asseco konsekwentnie podąża za obowiązującymi trendami w służbie zdrowia. Wśród nich niewątpliwie dominujący jest kierunek zmian, który stawia pacjenta w centrum uwagi, nadając mu specjalne uprawnienia. To on jest właścicielem danych medycznych i bardzo często głównym nośnikiem informacji o swoim zdrowiu. Dlatego też bardzo ważne jest, aby zarówno pacjent, jak i jednostki medyczne posiadały narzędzia upraszczające wzajemną wymianę informacji. Dzięki naszej nowej aplikacji pacjent uzyskuje dostęp do istotnych informacji medycznych i może sam decydować komu je przekazuje. Wszystko to odbywa się na smartfonie, który w dzisiejszych czasach jest jednym z podstawowych narzędzi naszej codziennej komunikacji. Ten kierunek zmian w mojej ocenie będzie kluczowy dla branży zdrowotnej w nadchodzącym czasie – powiedział Krzysztof Groyecki, Wiceprezes Zarządu, Asseco Poland.

Z punktu widzenia jednostek medycznych zarówno szpitali, jak przychodni, czy jednoosobowych gabinetów lekarskich aplikacja pozwala przede wszystkim na oszczędność czasu oraz zapewnia bezpieczeństwo przekazywanych informacji. Dzięki niej udzielanie dostępu do danych medycznych odbywa się bez angażowania personelu. Natomiast lekarze zyskują możliwość efektywniejszej realizacji wizyt oraz konsultacji medycznych, ponieważ mogą otrzymać od pacjenta dokumentację medyczną z wyprzedzeniem. Dla zarządzających jednostkami medycznymi jest to zatem zmniejszenie kosztów związanych z pracą personelu oraz z komunikacją telefoniczną z pacjentami.

Aplikacja Asseco Informacje Medyczne zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa  przesyłanych danych i działa w prosty, szybki oraz nowoczesny sposób. Funkcjonalności tego rozwiązania niewątpliwie upraszczają przepływ informacji pomiędzy pacjentem, a jednostki medycznymi i tym samym doskonale wpisują się w wymagania projektów dofinansowanych, których celem jest zwiększenie dostępności placówek medycznych dla pacjenta – powiedział Szymon Chamuczyński, Dyrektor Departamentu Produktów Masowych, Asseco Poland. Ciągle rozwijamy nasz produkt, ponieważ chcemy, aby stał się jednym z podstawowych narzędzi wspierających nowoczesnego pacjenta w procesie leczenia i tak na przykład już niedługo damy mu możliwość zdalnego zamówienia recepty, czy też otrzymania komunikatu bezpośrednio od lekarza prowadzącego – dodał.

Nowe rozwiązanie jest zintegrowane z inną aplikacją Asseco – Apteczka Domowa, która służy do zarządzania lekami w zakresie stanu ich posiadania, dawkowania, podań oraz terminu przydatności. Można ją uruchomić bezpośrednio z poziomu Informacji Medycznych.

Sprawdź w swojej placówce medycznej, czy wykorzystuje aplikację Informacje Medyczne do obsługi pacjentów i pobierz ją już dziś!

GooglePlay

AppStore

Strona aplikacji Informacje Medyczne

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Designerska przychodnia? To nie żart. Placówki medyczne budują swój wizerunek i… leczą poprzez wnętrza

„Szpitalne wnętrze” – tak często potocznie określamy przestrzenie niezbyt przyjazne – nazbyt sterylne, smutne. A przecież to, w jakim otoczeniu przebywamy ma niemały wpływ na nasz nastrój i samopoczucie. Rozumie to coraz więcej właścicieli placówek medycznych. Do wnętrz nowoczesnych przychodni i szpitali zaczyna wkraczać design, który cieszy oko i tworzy pozytywną atmosferę.

Kiedy kilka lat temu fundacja Rak’n’Roll rozpoczęła akcję „uczłowieczania” poczekalni onkologicznych zaczęto głośniej rozmawiać o wpływie otoczenia na samopoczucie pacjentów. Odświeżone, kolorowe wnętrza szpitalne miały choć odrobinę umilić czas oczekującym na wizytę oraz odwrócić ich uwagę od bieżącego problemu, z którym tam przychodzą. Coraz więcej biur, banków, urzędów stara się aranżować swoje placówki w sposób przyjazny interesantom – tak, aby mogli poczuć się w nich „jak w domu”. W przypadku wnętrz medycznych jest to nieco trudniejsze, ale na pewno równie możliwe.

Projektując wnętrze placówki medycznej należy przede wszystkim mieć na względzie wymogi sanitarne określone przez rozporządzenie Ministra Zdrowia. Warunkują one między innymi rodzaj wykorzystanych materiałów wykończeniowych i mebli (łatwe do utrzymania w czystości, odporne na zabiegi dezynfekujące) oraz określają elementy obowiązkowe, takie jak umywalki i dozowniki mydła w gabinetach, odpowiednie oświetlenie – mówi Agnieszka Sarwas, projektantka Forbis Group.

Jak stworzyć zatem wnętrze sterylne i bezpieczne, a zarazem przytulne i przyjazne pacjentowi? Pierwsza kwestia to kolory. Surowa biel i szpitalna zieleń coraz częściej zastępowane są przez żywe, pozytywnie nastrajające barwy lub ciepłe, uspokajające odcienie. Wnętrza powinny jednak pozostać jasne i czyste, gdyż takie kojarzą się ze zdrowiem. Coraz częściej w placówkach medycznych wykorzystuje się także materiały i rozwiązania charakterystyczne dla obiektów hotelowych lub gabinetów spa. Firmy włókiennicze oferują coraz szersza gamę materiałów antybakteryjnych, dzięki czemu nie jesteśmy już skazani na „szpitalną ceratę”. Coraz chętniej wykorzystywane są także inspiracje naturą: drewno, skały, rośliny. Wszystko po to, by stworzyć bardziej przyjazną, gościnną atmosferę. W przychodniach pojawiają się obrazy, kolorowe grafiki ścienne, designerskie meble. Istotny jest także ładny zapach, który zastąpi charakterystyczną woń środków dezynfekujących. Należy pamiętać, że nie ma jednego idealnego rozwiązania aranżacyjnego. Placówki medyczne posiadają odmienne specjalizacje, a często także reprezentują konkretną markę, której charakter wnętrze powinno oddawać – mówi Agnieszka Sarwas. Kwestie estetyczne to nie wszystko. Równie ważne są rozwiązania funkcjonalne poprawiające komfort pacjentów.

Wizyta w przychodni zaczyna się zazwyczaj przy rejestracji. To tutaj następuje pierwszy kontakt pacjenta z daną placówką i już tu buduje się jej wizerunek. W jaki sposób? Z rejestracji w nowoczesnych przychodniach znikają szyby oddzielające pacjenta od personelu. Pojawiają się natomiast krzesła przy stanowiskach i wygodne miękkie pufy czy fotele dla oczekujących na swoją kolej – ekspert Forbis Group. Przy rejestracji istotne jest zapewnienie pacjentowi poczucia dyskrecji poprzez oddzielenie strefy znajdującej się bezpośrednio przy ladzie od przestrzeni, w której ustawia się kolejka. Poczucie prywatności niezwykle istotne jest także w poczekalni, choć do tej pory mało kto zwracał na ten fakt uwagę. Przyzwyczailiśmy się do oczekiwania na wizytę lekarską w długich, tłocznych korytarzach z rzędem krzeseł przy ścianach. Obecnie projektanci poszukują rozwiązań pozwalających zapewnić czekającym dyskrecję i spokój – różnego rodzaju ścianki, przepierzenia, a tam gdzie jest to możliwe, małe boksy – mówi projektantka Forbis Group. Niezwykle istotne jest także wydzielenie strefy dedykowanej najmłodszym – wyposażonej w zabawki czy materiały plastyczne. Podobnie jest z sanitariatami – nie może w nich zabraknąć przewijaków czy udogodnień dla dzieci, ludzi starszych i tych, z ograniczoną sprawnością.

Konieczność zapewnienia pacjentowi poczucia prywatności w samym gabinecie lekarskim jest rzeczą oczywistą i niepodlegającą dyskusji. Co jeszcze w istotny sposób wpływa na nasz komfort podczas wizyty? Lubimy gdy atmosfera w gabinecie jest przyjazna i ciepła, ale jednocześnie profesjonalna. W końcu przyszliśmy tu, aby zasięgnąć porady specjalisty i chcemy być poważnie potraktowani. Z tego względu konieczne jest zachowanie równowagi. Kluczem do sukcesu jest wykorzystanie nowoczesnego sprzętu oraz wprowadzanie do gabinetów lekarskich elementów kojarzących się np. z salonami SPA.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF