...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Z powodu pandemii koronawirusa 45% Polaków rezygnuje z wyjazdów wakacyjnych

wakacje 2020

Wakacje 2020 będą wyglądały inaczej niż kiedykolwiek. Aż 45% Polaków deklaruje, że zrezygnują w tym roku wyjazdu wakacyjnego, a 31% — że najbliższą podróż w celach turystycznych odbędą dopiero w przyszłym roku. Jak pandemia koronawirusa wpływa na plany urlopowe Polaków?

Serwis kariery InterviewMe przeprowadził badanie „Wakacje w cieniu palmy, czy pandemii?”, w którym zapytano 1003 respondentów o ich tegoroczne plany urlopowe, uwzględniając wciąż istniejące zagrożenie epidemiologiczne.

Wyniki ankiety wykazały, że z powodu pandemii koronawirusa aż 45% Polaków planuje całkowicie zrezygnować w tym roku z letnich wyjazdów wakacyjnych. Część respondentów (33%) wciąż waha się z podjęciem decyzji o zaplanowaniu urlopu poza miejscem zamieszkania, a jedynie 22% nie ma zamiaru rezygnować z podróży turystycznych — nawet jeśli byłyby to jedynie wyjazdy krajowe.

lato 2019 vs lato 2020
źródło: InterviewMe

Polacy wciąż nie są pewni, jak będą wyglądały w tym roku ich wakacje. Mimo że prawie połowa z nas odpuściła sobie w tym roku podróże, to wciąż wiele osób nie wie, co postanowić. To dowodzi, że urlopy i związane z nimi letnie wyjazdy wakacyjne są dla nas bardzo ważnym aspektem życia i niełatwo nam z nich zrezygnować. Głównym motywatorem do pozostania w domu są przede wszystkim obawy o zdrowie swoje i bliskich. 

Marta Rojewska, ekspertka kariery w InterviewMe i autorka badania

Badanie InterviewMe wykazało również ciekawe zależności pomiędzy płcią badanych a stopniem, w jakim obawiają się o swoje zdrowie podczas ewentualnych wyjazdów turystycznych w czasie pandemii. Kobiety boją się wyjazdu w dobie COVID-19 bardziej niż mężczyźni. Ponad 53% kobiet i 45% mężczyzn uważa tegoroczne wakacje za niebezpieczne. Jeśli chodzi o wiek, strach przed wyjazdem tego lata odczuwają zarówno młodzi, jak i starsi respondenci — przyznało się do tego blisko 50% ankietowanych we wszystkich grupach wiekowych.

Co ciekawe, wśród młodych ludzi w wieku do 23. roku życia aż 54% respondentów planuje w przyszłym roku zrekompensować sobie tegoroczne nieudane wakacje. Im ktoś starszy, tym takim planów ma mniej.

Dla młodych ludzi, przyzwyczajonych do niezależności, swobody podróżowania i wyboru stylu życia, pandemia jest złodziejem czasu i możliwości. Zapewne dlatego w wakacjach 2021 upatrują okazji do odreagowania i wynagrodzenia sobie wyrzeczeń, do których zmusza ich obecna sytuacja. Niestety nie ma pewności, że przyszły rok nie przyniesie kolejnej fali zachorowań i powrotu ograniczeń w podróżowaniu.

Wojciech Martyński, ekspert kariery w InterviewMe

Oto co jeszcze wynika z badania:

  • Aż 72% Polaków deklaruje, że pojedzie na tegoroczne wakacje własnym autem — aby w ten sposób uniknąć korzystania z transportu zbiorowego.
  • Tylko 20% badanych deklaruje, że zarezerwuje urlop, ale nie jest pewna, czy na niego pojedzie.
  • Zaledwie 25% badanych deklaruje, że bez względu na dalszy rozwój sytuacji planuje ograniczyć w przyszłości wyjazdy zagraniczne.

Szczegółowe wyniki badania „Wakacje w cieniu palmy, czy pandemii?” można znaleźć tutaj.


Źródło: Informacja prasowa InterviewMe

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polacy do planowania urlopu wykorzystują głównie internet. Jak branża turystyczna może wykorzystać to w sprzedaży swoich usług?

Sektor turystyki rozwija się coraz dynamiczniej i wyraźnie zaznacza swoje miejsce w internecie. Aż 57% Polaków organizuje swoje wakacje wykorzystując do tego sieć. Jak wykorzystać ten fakt i promować swoje usługi w internecie?

O wielkości rynku turystyki online świadczą już same wydatki na reklamę. Podróże i związane z nią potrzeby są jednym z dynamiczniej rozwijających się gałęzi gospodarki. Już w pierwszym kwartale 2017 roku firmy z tej branży zainwestowały w reklamę ponad 40 mln zł w reklamę. Najwięcej na promocję wydają przedsiębiorstwa oferujące transport, czyli linie lotnicze (44% wszystkich wydatków na reklamę) oraz przewozy kolejowe (25%). 15% reklam z rynku turystyki należy natomiast do hoteli.

Jak Polacy przygotowują się do wycieczek wakacyjnych?

Według europejskich badań ponad połowa Polaków korzysta z Internetu organizując swoje wakacje, z czego rezerwacje wycieczek za pomocą sieci dokonuje 46% z nas. W innych krajach europejskich liczby te są jeszcze większe. We Francji w 2016 r. aż 77% użytkowników organizowało swoje wakacje korzystając z Internetu. Odsetek ten rośnie z roku na rok (o 6% w porównaniu do 2015). – Ważnym trendem dla właścicieli przedsiębiorstw działających w sektorze turystycznym jest rosnące znaczenie kanału mobile. W Polsce 22% wyszukiwań na temat podróży pochodziło ze smartfonów. W Europie ten odsetek jest nawet dwa razy większy, więc możemy się spodziewać, że i u nas m-turystyka będzie coraz popularniejsza – komentuje Michał Sołtys, Regional Director Central  Eastern Europe w Grupie Kwanko, która specjalizuje się m.in. w reklamie mobile.

Użytkownicy w poszukiwaniu najlepszej oferty w sieci

Przeciętny użytkownik zanim dokona zakupu wycieczki może spędzić na stronie internetowej biura podróży nawet dwie godziny. Na długi czas zakupu wpływa również fakt, że nasz turysta potrafi poświęcić długie godziny na poszukiwanie oferty z najlepszym współczynnikiem jakości do ceny. Porównywanie ofert oraz opinii innych gości o miejscu zakwaterowania to ważne elementy planowania podróży. Niebagatelną rolę w organizacji wakacji odgrywają media społecznościowe – 27% Polaków wykorzystuje je do przygotowania się do urlopu.

Jak wygląda ścieżka zakupowa polskiego turysty?

Średnia ścieżka zakupowa turysty, czyli okres między pierwszym wyszukaniem a dokonaniem zakupu trwa blisko dwa miesiące. – Na wakacje czekamy prawie cały rok, więc ta decyzja może nas przyprawić o zawrót głowy. Według badań, nasz turysta przez 55 dni decyduje się nie tylko na cel podróży, ale dokonuje wyboru środku transportu czy miejsca noclegu – mówi Michał Sołtys i dodaje: – To bardzo długi okres, który właściciele hoteli, biur podróży czy linii lotniczych mogą stymulować odpowiednim przekazem reklamowym.

Chcąc wykorzystać reklamę online w wsparciu swojej oferty bardzo istotne jest rozpoznanie na jakim etapie zakupu znajduje się użytkownik i dostarczenie mu informacji, których poszukuje. – Wykorzystując gromadzone dane o użytkownikach i dokonując zakupu reklamy w modelu programmatic możemy dostarczyć idealnie dopasowany komunikat, którego efektem będzie nie tylko sfinalizowanie procesu zakupu, ale również większa satysfakcja klienta – mówi Michał  Sołtys i dodaje: – Jeżeli jesteśmy biurem podróży i organizujemy „Przygodową wycieczką na Galapagos”, wykorzystując Big Data, profilowanie użytkowników i targetowanie predykcyjne, możemy precyzyjnie dotrzeć z reklamą do użytkownika, który szuka wycieczki, lubi nietypowe miejsca oraz adrenalinę.

Spersonalizowana oferta reklamowa nie tylko zwiększa szansę na konwersję, ale pozwala zwiększyć satysfakcję klienta, który dostaje informację, której właśnie poszukuje.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF