Ludzie 50-tki: Paweł Biernat, Biotts – jak funkcjonuje jego biznes i jakie ma plany na przyszłość?

Paweł Biernat Biotts

Jakie plany rozwoju ma Biotts, który pracuje nad innowacyjną technologią podawania leków w postaci plastrów naskórnych? Jak Paweł Biernat, założyciel spółki buduje swój zespół? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy za laureatem pierwszego miejsca 11. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Na jakie wyzwania odpowiada Twoje rozwiązanie?

Z naszym rozwiązaniem chory nie będzie musiał pamiętać o połykaniu tabletek i nie będzie zmagał się z uciążliwymi efektami ubocznymi dla układu pokarmowego. Zamiast tego przyklei na skórze plaster, który przez kilka dni będzie stopniowo uwalniał substancję czynną. Tak wyobrażamy sobie przyszłość wielu terapii farmakologicznych.

Jakie trudności napotkałeś po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Na pewno sporym wyzwaniem był początek pandemii. Teraz z perspektywy czasu, wiem, że sytuacja epidemiologiczna miała niewielki wpływ na działalność spółki. Większość problemów związanych z pandemią dotyczyła głównie opóźnień w realizacji badań u podwykonawców oraz dostawie surowców i sprzętu. Opóźnienia ze strony dostawców i partnerów badawczo-biznesowych spowodowały opóźnienia w harmonogramach realizowanych projektów.

Intensywna praca ludzi oraz wprowadzenie pracy zmianowej pozwoliło nadrobić te opóźnienia i mogliśmy przystąpić do kolejnych etapów rozwoju. Plusem całej sytuacji jest to, że nasz zespół stał się jeszcze bardziej zgrany i empatyczny. Dbamy o swoje zdrowie i dobre relacje.

Jak budujesz zespół, który wspiera Cię w swoim pomyśle? Jak znajdujesz ludzi, z którymi chcesz pracować?

Marzenia dotyczące stworzenia nieinwazyjnej metody podawania leków realizuję z dr Janem Melerem i Konradem Krajewskim. W zespole mamy wielu doświadczonych pracowników m.in. dr Ewę Micewicz, która przez wiele lat realizowała badania przedkliniczne w USA oraz Hannę Dopierałę-Bartczak. Jej doświadczenie pozwala nam już na etapie B+R tworzyć lek dostosowany do standardów i technologii masowej produkcji. W naszej branży w pojedynkę nie uda się osiągnąć założonych celów. Proces poszukiwania, badań, rejestracji i finalnego wprowadzenia leku na rynek to nie jest sprint, lecz ultra-triathlon. By dotrzeć do mety, musimy zaangażować duży zespół wykwalifikowanych specjalistów. Jestem bardzo dumny z naszego zespołu laboratoryjnego, który powiększył się w ciągu dwóch lat kilkukrotnie.

Jakie masz plany rozwoju swojego biznesu w przyszłości?

Chcemy uruchamiać nowe projekty, dlatego w pierwszym lub drugim kwartale 2022 planujemy przeprowadzić co najmniej kilkukrotnie większą rundę niż poprzednia. Rozmawiamy już z kilkoma funduszami, w tym z takimi, które mają w portfelu unicorny. Rozważamy też ścieżkę publiczną, ale nie wcześniej niż w 2023 roku. W czwartym kwartale 2022 roku rozpoczniemy przygotowania do pierwszej fazy badań klinicznych, by ruszyć z nimi w styczniu 2023, a zakończyć je w 2024. Na to przyda się kapitał z planowanej rundy. Fundusze przeznaczymy także m.in. na rozpoczęcie badań przedklinicznych leku onkologicznego i przeciwbólowego.

 

Przeczytaj także pierwszą i trzecią część rozmowy:

Ludzie 50-tki: Paweł Biernat, Biotts – kim jest i co robi?

Ludzie 50-tki: Paweł Biernat, Biotts – co go inspiruje?


Paweł BiernatPaweł Biernat, prezes zarządu Biotts, specjalista systemów transdermalnych

Współzałożyciel oraz współautor patentów i systemów terapeutycznych Biotts. Absolwent Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu na wydziale Farmaceutycznym. Technolog postaci leku z ponad 20-letnim doświadczeniem, ekspert w zakresie projektowania: nanonośników substancji czynnych, systemów transdermalnych oraz jałowych, pozajelitowych postaci leku. Autor wielu doniesień oraz publikacji naukowych polskich i zagranicznych. W Biotts odpowiedzialny jest za rozwój biznesowy, dobór produktów strategicznych spółki oraz tworzenie autorskich receptur i tworzeniu chmury patentowej spółki.

 

 

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF