Trendy, które będą dominowały w świecie handlu i płatności w 2021 roku

terminal platniczy

Nowe zwyczaje zakupowe i te związane z rynkiem płatności, które zaczęły kształtować się wiosną 2020 roku, nie tylko nadal obowiązują, ale widocznie wpisują się w krajobraz polskiego handlu detalicznego. Co więcej, niemal pewne jest, że popularność wykorzystania kanałów cyfrowych będzie dynamicznie rosła w najbliższych miesiącach. Eksperci Adyen prognozują, które trendy związane z rynkiem e-commerce i cyfrowych płatności zyskają na znaczeniu i zdominują 2021 rok.

Elastyczność najlepszą odpowiedzią na wyzwania wywołane COVID-19

Firmy, które konsekwentnie osiągają najlepsze wyniki, to te, łączące świat fizyczny i cyfrowy. Umożliwiają klientom płynne poruszanie się pomiędzy wieloma kanałami bez żadnych zakłóceń. Dane Adyen z różnych rynków, w tym polskiego, pokazują, że holistyczna integracja kanałów jest głównym czynnikiem prowadzącym firmy do sukcesu. Proces ten pomógł im ustabilizować sprzedaż w czasie pandemii, rekompensując utratę transakcji w sklepach poprzez wzrost handlu elektronicznego. Im więcej kanałów wykorzystują klienci, tym większa szansa uzyskania ich lojalności i wygenerowania większych przychodów dla firmy. Z danych Adyen wynika, że klienci kupujący w fizycznych placówkach, wydali 40% więcej kiedy te otworzyły się także online.

Doświadczenie klienta nigdy nie było bardziej kluczowe

…i pozostanie na pierwszym miejscu jeszcze przez długi czas. Według tegorocznego Adyen Retail Report, 71% polskich odwiedzających nie wróci, jeśli nie było zadowolone z obsługi w sklepie lub online.

Obok możliwie najwyższego poziomu bezpieczeństwa, firmy powinny wykorzystać wszystkie szanse uniknięcia „tarć” w procesie obsługi klientów i maksymalnie wspierać autoryzacje ich transakcji. Od 1 styczna 2021 r. obowiązkowe w przypadku płatności online stanie się Silne Uwierzytelnianie Klienta (SCA). Oznacza to, że firmy będą musiały wdrożyć protokół 3D Secure dla kart, aby zachować zgodność z dyrektywą PSD2 – jeśli jeszcze tego nie zrobiły. W tym celu wprowadzono nowy protokół 3DS2, który wykorzystuje bogaty zbiór danych, pomagających przedsiębiorstwom w szybszej, bezproblemowej i spójnej autoryzacji transakcji. Bez względu na to, o jaki profil działalności chodzi, klienci zawsze muszą stać na pierwszym miejscu.

Zwinność operacyjna na podium priorytetów

Kolejnym krokiem na tej drodze powinno być łączenie wszystkich kanałów dotarcia do odbiorców i uzyskanie tym samym spójnego dostępu do informacji o ich preferencjach, oczekiwaniach oraz wymaganiach w jednym miejscu. Podejście Unified Commerce umożliwia 360 stopniowy wgląd w zachowanie klientów w ramach całego systemu działalności. To pozwala przedsiębiorstwom na możliwość dogłębnej analizy prowadzonego biznesu, a także szybkiej reakcji na potrzeby klientów. Potwierdzają to dane z globalnej platformy Adyen – przedsiębiorstwa korzystające z Unified Commerce stwierdziły, że w pierwszym kwartale pandemii wolumen ich transakcji pozostał stabilny. Zapotrzebowanie na jednolite doświadczenie na linii konsument – marka będzie widocznie wzrastało w nadchodzącym roku.

Metody płatności klientów jako nowy program lojalnościowy

Osią podejścia Unified Commerce jest to, że wszystkie kanały sprzedaży połączone są w ramach jednego systemu. Umożliwia to m.in. tworzenie programów lojalnościowych w charakterze omni-channel, który również zyskał na popularności w 2020 roku. Dla przykładu, karta płatnicza klienta może stać się jednocześnie jego kartą lojalnościową, bez konieczności zapisywania się na dodatkowy program lojalnościowy lub pobierania aplikacji. Powiązanie lojalności z kartą płatniczą kupującego pozwala przedsiębiorcom na automatyczne oferowanie zniżek, spersonalizowanych rekomendacji lub innych nagród. Oznacza to, że firmy nie muszą dłużej polegać jedynie na swoich pracownikach, którzy znają stałych klientów, ale mogą ich rozpoznawać również na większą skalę – online i w sklepie. Dzięki temu odwiedzający poczują się docenieni nawet bez możliwości fizycznej wizyty w sklepie. Według prowadzonych przez Adyen analiz, aż 66% polskich klientów wybiera marki, które oferują programy lojalnościowe połączone z systemami płatności.

Płatności bezdotykowe rosną w siłę

Już od jakiegoś czasu płatności bezdotykowe wykraczają poza funkcję przyłożenia fizycznej karty do terminala płatniczego. Technologia NFC (komunikacji bliskiego zasięgu) wkracza do cyfrowych portmonetek pokroju Apple Pay i Google Pay. Co więcej, dzięki bezpiecznym metodom uwierzytelniania – kodom dostępu czy biometrii (odciskom palców czy rozpoznawaniu twarzy) – nie są one ograniczone do standardowych limitów nakładanych na transakcje zbliżeniowe. Udogodnienia te są o tyle ważne, że zgodnie z Adyen Retail Report, aż 62% klientów w Polsce przyznaje, że obawia się o higienę terminali płatniczych i woli korzystać z metod bezdotykowych.

Zgodność z regulacjami kluczowym krokiem budowania strategii e-handlu

Żadna strategia e-commerce nie będzie kompletna bez jasnego planu dotyczącego silnego uwierzytelniania klientów (SCA). Tym bardziej, że zgodnie z oczekiwaniami konsumentów, proces ten ma być szybki i nie wymagać od nich żadnych działań. SCA to europejski standard stworzony w celu zwiększenia bezpieczeństwa płatności online. Tak więc, kiedy klient dokonuje płatności, w momencie transakcji mogą być wymagane od niego dodatkowe poziomy uwierzytelnienia.

W przeszłości klienci mogli po prostu wprowadzać numer swojej karty i kod weryfikacyjny CVC. Jednak zgodnie z przepisami dyrektywy PSD2, wkrótce wymagane będzie uwierzytelnienie dwuskładnikowe. Aby mieć pewność, że realizowane transakcje są zgodne z PSD2 SCA, przedsiębiorcy powinni wdrożyć 3D Secure. Innym sposobem zadbania o spełnienie warunków SCA, jest użycie lokalnych metod płatności i międzynarodowych portfeli elektronicznych. Firmy powinny upewnić się, że ich transakcje są zgodne z wymogami, aby uniknąć ryzyka odmowy płatności przez banki, jednocześnie zapewniając płynne doświadczenie klienta – wkrótce to stanie się głównym tematem dyskusji w tym sektorze.

Po roku wielkiej niepewności próba przewidzenia przyszłości może wydawać się ryzykowna. Widzimy jednak, że jedno stało się już prawdą: pandemia COVID-19 przyspieszyła trendy w kierunku cyfryzacji – i jest to równie prawdziwe w przypadku sektora płatności, jak wielu innych obszarów biznesu i społeczeństwa. Konieczność unikania bliskiego kontaktu z innymi pokierowała transformacją firm i marek w ciągu kilku miesięcy, co w przeszłości mogło zająć lata. W tym procesie na dobre zmieniły się zachowania i oczekiwania. Wraz z początkiem 2021 roku nadchodzi wiele niepewności. Ale jestem przekonany, że cyfrowa transformacja płatności będzie postępować tylko szybciej. Nawet po ustąpieniu pandemii i umożliwieniu konsumentom powrotu do starych zachowań, wielu z nich tego nie zrobi. Podejrzewam, że szybki wzrost handlu elektronicznego obserwowany w ramach COVID-19 będzie się utrzymywał, zwłaszcza wśród konsumentów, którzy wcześniej nie mieli możliwości korzystania z technologii cyfrowych. Przedsiębiorstwa nie mogą zakładać, że ich cyfrowi klienci ograniczają się do młodszych, zaawansowanych technologicznie kupujących. 

Jakub Czerwiński, VP Sales CEE

 


Źródło: informacja prasowa Adyen 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Szybsze i wygodniejsze zakupy w serwisie Amazon dzięki tokenizacji kart Mastercard

tokenizacja kart Mastercard

Coraz więcej konsumentów kupuje online praktycznie wszystko, od artykułów spożywczych i jedzenia z dostawą, po artykuły gospodarstwa domowego, odzież czy rozrywkę. Dlatego też detaliści starają się ciągle usprawniać obsługę transakcji w internecie. W ramach takich działań Mastercard wdroży technologię tokenizacji dla kart płatniczych klientów Amazon w 12 krajach na terenie Ameryki Północnej i Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Europy. Dzięki zastąpieniu danych karty konsumenta tzw. tokenem, czyli zastępującym ją ciągiem cyfr, informacje o płatności są unikatowe dla danej transakcji i mogą być używane tylko przez uprawnionego do tego sprzedawcę. Amazon zacznie korzystać z tokenów Mastercard w płatnościach przed końcem 2020 r.

Rozwój e-commerce sprawia, że coraz więcej konsumentów zapisuje dane swoich kart płatniczych i zarządza nimi na różnych stronach internetowych. Amazon, tak jak wielu innych sprzedawców na całym świecie, będzie korzystał z technologii tokenizacji Mastercard, aby zadbać o bezproblemową aktualizację danych kart zapisywanych przez klientów. W przeciwieństwie do kart fizycznych, tokeny cyfrowe nie tracą ważności — gdy klient otrzymuje od banku nową kartę, dane uwierzytelniające tokenu są automatycznie aktualizowane. Eliminuje to kłopotliwe, ponowne wprowadzanie numerów kart i pozwala uniknąć niepotrzebnych utrudnień podczas dokonywania płatności.

Dzięki możliwości wyświetlania dobrze znanego posiadaczowi karty jej graficznego wizerunku, tokenizacja zapewnia doświadczenie użytkownika na najwyższym poziomie, wzbudzające jego zaufanie do płatności online. Mastercard udostępnia wizualizację karty charakterystyczną dla danego wydawcy, co pomaga użytkownikowi w sprawniejszym wyborze ulubionej formy płatności i zwiększeniu prawdopodobieństwa finalizacji zakupu. Jak wynika z badania zleconego przez Mastercard, 80% użytkowników kart prawdopodobnie dokona zakupu, gdy zobaczy grafikę swojej karty.

W 2020 r. wzrost popularności płatności cyfrowych wśród konsumentów przyspieszył, dlatego tak ważne jest, aby platformy e-commerce zapewniały łatwe i wygodne płatności. Podstawę takiej płynnej obsługi stanowi usługa Mastercard Digital Enablement Service (MDES), która eliminuje kłopotliwe zarządzanie danymi kart i ogranicza ryzyko porzucenia koszyków.

Obserwowany przez nas zwrot konsumentów w kierunku cyfrowości w ostatnich miesiącach znacznie przyspieszył. Naszym zadaniem pozostaje budowa infrastruktury i przyjaznego ekosystemu dla zaawansowanych cyfrowo konsumentów oraz myślących przyszłościowo partnerów biznesowych, takich jak Amazon. Nasza współpraca z Amazon, podobnie jak z innymi detalistami, potwierdza zalety naszego sprawdzonego pakietu produktów cyfrowych. Nasze narzędzia usprawniają robienie zakupów i podnoszą wskaźniki pozytywnie zrealizowanych transakcji.

Jorn Lambert, wiceprezes ds. rozwiązań cyfrowych w Mastercard

Usługa MDES działa dla kart Mastercard wydawanych przez ponad 2600 instytucji finansowych na całym świecie i jest dostępna u 1200 podmiotów z innych branż wnioskujących o otrzymanie tokenu. Popularność tokenizacji kart zapisanych przez sprzedawców detalicznych szybko rośnie, a Mastercard nieprzerwanie nawiązuje współpracę z kolejnymi, uznanymi, globalnymi markami — takimi jak Amazon — dzięki którym rozwiązanie jest dostępne na coraz większą skalę. Amazon wdroży tokeny Mastercard w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Francji, Niemczech, Włoszech, Meksyku, Holandii, Hiszpanii, Turcji i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.


Źródło: Informacja prasowa Mastercard

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

WhatsApp uruchamia usługę płatności w Brazylii

WhatsApp

Facebook kontynuuje plany ekspansji na rynkach wschodzących i wprowadzenia e-commerce na swoich platformach - uruchamia usługę płatności cyfrowych opartą na WhatsApp dla 120 milionów brazylijskich użytkowników komunikatora. Usługa umożliwia wysyłanie pieniędzy i robienie zakupów z poziomu czatu. Brazylijczycy mogą podłączyć do płatności karty debetowe i kredytowe Visa oraz Mastercard z Banco do Brasil, Nubank i Sicredi. Płatności są procesowane przez Cielo.

Brazylia jest jednym z czterech krajów, na których skupia się Zuckerberg, właściciel WhatsApp. Kolejne to Meksyk, Indonezja i Indie. Jednak w Indiach ponad dwuletnie starania WhatsApp o uruchomienie usługi są nadal wstrzymywane przez organy regulacyjne, w tym przez Bank Centralny.

Płatności za pośrednictwem WhatsApp są już udostępnione mieszkańcom całej Brazylii i nie możemy się doczekać, aby zaoferować usługę wszystkim w miarę naszego rozwoju, można przeczytać w oficjalnych komunikatach WhatsApp.

Wysyłanie i odbieranie pieniędzy jest tak proste, jak udostępnianie zdjęć

Płatności w komunikatorze są początkiem dużych zmian na rynku płatności, które będą się pojawiać nie tylko ze strony takich gigantów jak Facebook. Łatwość przesyłania pieniędzy (P2P) do swoich kontaktów bez wychodzenia z czatu czy dokonywanie płatności za zakupione produkty na zintegrowanych marketplacach są kolejnym krokiem centralizacji i maksymalnego ułatwienia płatności. Aby autoryzować taką transakcję, użytkownik wprowadza tylko sześciocyfrowy kod PIN lub używa odcisku palca.

Paweł Działak, CEO Tpay

Facebook uruchomił już podobną usługę – Facebook Pay na swojej głównej platformie i w aplikacji Messenger. W zeszłym miesiącu otworzył marektplace Facebook, aby umożliwić sprzedawcom tworzenie cyfrowych witryn sklepowych również na Instagramie. Według analityków Deutsche Bank ta funkcja może wygenerować przychód w wysokości ok 30 miliardów USD rocznie.

WhatsApp dodał, że ułatwi użytkownikom darmowe płatności peer-to-peer oraz że system zintegruje się z Facebook Pay, aby informacje o karcie użytkowników były zapisywane w obu usługach. Małe firmy będą musiały uiścić opłatę w wysokości 3,99 proc. od transakcji.

10 milionów mikro- i małych przedsiębiorstw są rytmem serca brazylijskich społeczności. Do tej pory klienci wysyłali pytania do firm, korzystając z komunikatora, tak aby od razu otrzymać odpowiedzi. Teraz oprócz możliwości przeglądania katalogu produktów danego sklepu, klienci będą mogli również wysyłać szybkie płatności, dodaje WhatsApp na swoim blogu.

Ekspansja w kolejnych krajach jest już na wyciągnięcie ręki. W kwietniu Facebook ogłosił, że zainwestuje 5,7 mld USD za 10 proc. udziałów indyjskiej grupy telekomunikacyjnej Reliance Jio. Według przekazanych informacji obie firmy skoncentrują się na współpracy z JioMart – założyciela nowo uruchomionej platformy e-commerce Jio.

W Indonezji Facebook w ubiegłym miesiącu zainwestował nieujawnioną kwotę w Gojek, największego jednorożca w Indonezji – zajmującego się płatnościami cyfrowymi GoPay.


Źródło: Informacja prasowa Tpay

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mastercard uruchamia program Fintech Express, który pomoże europejskim startupom w szybkim wejściu na rynek i rozwoju biznesu

mastercard

Mastercard uruchomił w Europie, w tym w Polsce, nowy program Fintech Express, który pomoże startupom z branży fintech skutecznie wejść na rynek i dynamicznie się rozwijać. Uczestnicy programu będą mogli efektywniej tworzyć innowacyjne rozwiązania napędzające cyfrową gospodarkę oraz skutecznie korzystać z wiedzy, doświadczenia, technologii i sieci kontaktów Mastercard.

  • Fintech Express wspiera innowatorów w dziedzinie płatności cyfrowych, ułatwiając im współpracę z Mastercard i rozległą siecią partnerów firmy, w celu wprowadzenia nowych produktów na rynek
  • Uczestnicy programu Mastercard mogą skrócić do kilku dni proces tworzenia produktów i rozwiązań, począwszy od koncepcji po rynkowe wdrożenie

Program Fintech Express pomoże młodym firmom z branży płatniczej w szybkim starcie i efektywnym rozwijaniu działalności w sposób dostosowany do ich indywidualnych potrzeb, poprzez:

  • Dostęp – uproszczony proces wejścia do programu ułatwia uzyskanie licencji Mastercard oraz dostęp do globalnej sieci partnerów firmy;
  • Współpracę – uczestnik programu może nawiązać współpracę z partnerami technologicznymi oraz uzyskać dostęp do wszystkich korzyści oferowanych przez Mastercard;
  • Komunikację – w ciągu kilku dni uczestnik programu może nawiązać relację z jego partnerami i uruchomić swój biznes.

Program wspiera szczególnie innowatorów w dziedzinie płatności cyfrowych, ułatwiając im współpracę z Mastercard oraz innymi partnerami, w celu wprowadzenia na rynek nowych produktów. Został on zaprojektowany z myślą o firmach fintech planujących dodanie rozwiązań płatniczych do swojego portfela produktów, startupach technologicznych pragnących rozszerzyć swoje usługi na nowy segment, a także ambitnych przedsiębiorstwach o ugruntowanej pozycji na rynku, które szukają nowych partnerów w celu wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Przystąpienie do programu upraszcza wprowadzanie na rynek rozwiązań płatniczych i skraca cały proces z kilku miesięcy do kilku dni¹. Partnerzy Fintech Express będą mogli również czerpać korzyści płynące z uzyskania statusu kwalifikowanego partnera programu Mastercard Engage.

W ostatnich latach europejskie startupy stały się siłą napędową cyfryzacji globalnej gospodarki. Imponujący rozwój nowych technologii zmienił wiele dziedzin naszego życia – wystarczy wspomnieć o płatnościach mobilnych, usługach finansowania czy e-commerce. W każdym z tych obszarów fintechy stały się istotnym elementem nowoczesnej infrastruktury płatniczej. Mastercard ma już mocną pozycję jako partner pierwszego wyboru dla fintechów z całej Europy. Uruchomiony właśnie program to kolejny krok, który ułatwi im realizację ich ambitnych celów – szybko i na dużą skalę.

Mark Barnett, prezes Mastercard Europe

Jednym z pierwszych podmiotów, który dołączył do nowego programu Fintech Express jest Railsbank, globalna platforma Banking-as-a-Service.

Odkąd w 2017 r. Railsbank dołączył do naszego wielokrotnie nagradzanego programu Mastercard Start Path, wspólnie wspieramy cyfrową gospodarkę, pomagając fintechom w szybkim i łatwym wprowadzaniu na rynek nowych technologii.

Mark Barnett, prezes Mastercard Europe

Program Fintech Express jest częścią kompleksowej platformy Mastercard Accelerate, która zapewnia startupom i wschodzącym markom wsparcie oraz pomoc na każdym etapie wzrostu i transformacji, od wejścia na rynek po globalną ekspansję. Platforma ta obejmuje cztery główne programy: Fintech Express, Start Path, Engage i Developers.

Obowiązujące w Europie regulacje dotyczące otwartej bankowości sprzyjają powstawaniu nowych modeli funkcjonowania fintechów w całym regionie².

Otwarta bankowość umożliwia tradycyjnym graczom współpracę z fintechami, dzięki czemu wspólnie mogą dostarczać konsumentom innowacyjne usługi finansowe, zapewniając im wygodę i bezpieczeństwo.

Mark Barnett, prezes Mastercard Europe

Mając to na uwadze, Mastercard niedawno wprowadził na rynek nowy pakiet rozwiązań dla otwartej bankowości (Open Banking Solutions™), który był pilotowany w Polsce i Wlk. Brytanii. W całej Europie zwiększy on różnorodność usług finansowych, które konsumenci będą mieli do dyspozycji.

¹Czas ten może być zróżnicowany w zależności od konkretnego zastosowania
²https://www.cbinsights.com/research/report/fintech-trends-q4-2019/


Źródło: Informacja prasowa Mastercard

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Płatności Cyfrowe 2019 – coraz częściej sięgamy po rozwiązania bezgotówkowe

Raport „Płatności Cyfrowe 2019” Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowywany przez serwis GoMobi.pl na podstawie badania zrealizowanego przez Mobile Institute, już po raz czwarty sprawdza, jak wygląda podejście Polaków do nowoczesnych metod płatności. Raport stanowi solidną bazę wiedzy dla branży e-commerce. Pokazuje w jaki sposób firmy mogą dostosować swoje funkcjonalności z zakresu płatności, aby odpowiadać na potrzeby współczesnych konsumentów. Nowoczesne metody płatności stają się coraz bardziej popularne wśród Polaków. Dane pozyskane w badaniu „Płatności Cyfrowe 2019” na grupie 2400 internautów pokazują̨, że z roku na rok coraz chętniej sięgamy po takie rozwiązania, które zastępują tradycyjne gotówkowe transakcje. Partnerami raportu są: VISA, Przelewy24.pl i Nest Bank.

Rosnąca popularność zakupów internetowych

Dokładnie połowa polskich internautów deklaruje, że zdarza im się kupować w Internecie, wykorzystując do tego celu komputer stacjonarny lub laptop. W stosunku do zeszłego roku jest to wynik wyższy aż o 9 p.p. Co więcej, jeszcze szybciej rośnie penetracja smartfonów – są one wykorzystywane w procesie zakupowym przez 35% badanych. Ponownie mówimy tu o wzroście w stosunku do 2018 roku – w tym wypadku aż o 12 p.p. W przypadku kupowania za pomocą tabletu, również utrzymuje się tendencja wzrostowa – takie ich wykorzystywanie deklaruje 20% badanych (w roku ubiegłym – 13%).

Zakupy w sklepach stacjonarnych są oczywiście nadal popularne wśród konsumentów, jednak w tegorocznym badaniu wskazało na nie 64% internautów, czyli 8 p.p. mniej niż w ubiegłym roku. Wpływ na to mogą mieć coraz bardziej popularne zakupy spożywcze, urodowe, sportowe i hobbystyczne online.

– Rezultaty badania są ściśle skorelowane z nawykami płatniczymi klientów serwisu Przelewy24 – pokazują one rosnący udział kart, szybkich przelewów czy BLIKa w rynku e-płatności. Coraz częstszy wybór urządzeń mobilnych do finalizowania transakcji udowadnia, że Polacy są otwarci na nowinki technologiczne, a ich wymagania w zakresie szybkich i wygodnych płatności stale rosną. Wysoki poziom zainteresowania nowoczesnymi metodami płatności generuje duże zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania, a ich wdrażanie stanowi kluczowe usprawnienie w każdym serwisie internetowym oferującym sprzedaż produktów i usług. Konsumenci ceniący elastyczność i różnorodność wyboru będą czerpać korzyści i obdarzać zaufaniem najbardziej intuicyjne i bezpieczne rozwiązania płatnicze. Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, a indywidualne i praktyczne podejście do procesu transakcji jest tym, czego oczekują kupujący – mówi Magdalena Grablewska, Marketing Manager Przelewy24.

Siła e-zakupów transgranicznych

Widoczny jest też wzrost zainteresowania polskich konsumentów zakupami towarów spoza Polski. Jak mówi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej: Z raportu wynika, że trend zakupów transgranicznych przez Internet jest już wyraźny. Internauci kupują w sklepach zagranicznych i porównując do lat ubiegłych, robią to coraz chętniej. Za zakupy najczęściej płacą kartą płatniczą. Na tę formę wskazało 31% respondentów. Popularny jest również PayPal oraz Revolut, a już 1/5 badanych posiada rachunek prowadzony w obcych walutach, służący między innymi do transakcji cross-border, podczas gdy nadal w niektórych krajach płaci się za takie zakupy głównie za pobraniem. Wyniki pokazują, że Polacy szukają produktów za granicą. To wyraźny sygnał dla naszego e-commerce, po pierwsze, żeby urozmaicić ofertę, a po drugie – wyjść do konsumenta międzynarodowego.

Nowości w tegorocznym badaniu 

Badanie „Płatności Cyfrowe” co roku uzupełniane jest o nowe pytania, które odpowiadają na aktualne potrzeby rynku oraz – stale pojawiające się – nowe metody płatności. Wśród takich nowych elementów znalazły się płatności Orlen Pay, czyli transakcje dokonywane telefonem na stacjach Orlen, z których korzysta już 15% badanych. Tegoroczna edycja pogłębiła także temat bankowości oraz oceny funkcjonowania tego obszaru. Z uzyskanych odpowiedzi wynika, że już jedna piąta Polaków korzysta z konta walutowego, czyli rachunku prowadzonego w obcych walutach. Warto tez zaznaczyć, że większość badanych ocenia usługi świadczone przez banki dobrze lub bardzo dobrze (55%). Nieco mniejszy entuzjazm konsumentów wzbudza zjawisko tzw. otwartej bankowości, będącej wynikiem dyrektywy PSD2. W tym kontekście 46% badanych zadeklarowało, że woleliby nie udostępniać swojego konta zewnętrznym podmiotom, a zdaniem 52% korzystanie z usług bankowych poprzez platformy nienależące do banku może nie być czymś bardzo użytecznym. Z drugiej strony, 35% nie ma jeszcze zdania w tym temacie, a 13% uznaje, że takie rozwiązania będą użyteczne dla konsumentów. Wyniki badania wskazują, że badani nie do końca są gotowi na otwartą bankowość. Jednak już wkrótce przyjdzie im się z nią zmierzyć. Pierwsze tego typu rozwiązania mogą pojawić się jeszcze w tym roku – Aktualnie zgodę KNF na świadczenie usług AIS (Account Information System) lub PIS (Payment Initiation service) otrzymały cztery banki, dwa podmioty mające status krajowej instytucji płatniczej i jeden podmiot wyłącznie w zakresie usługi AIS. Już to zestawienie wskazuje, że pierwsze rozwiązania zaproponują̨ swoim klientom banki, które będą̨ korzystać z możliwości, jakie daje dyrektywa PSD2. My w Nest Banku również chcemy ten kierunek eksplorować. Nest Bank jako pierwszy bank w Polsce już w sierpniu udostępnił swoim klientom „Agregator finansów” – centrum finansów w bankowości internetowej, pozwalające pobierać dane z innych banków. Korzystając z możliwości, jakie daje PSD2, chcemy ten moduł zautomatyzować. Polscy klienci obawiają̨ się̨ przekazywania danych bankowych do innych podmiotów lub nie mają jeszcze wiedzy w tym zakresie. Z drugiej strony wielu klientów już to robi – chociażby w branży pożyczkowej. Wydaje się̨, że kluczem jest po prostu korzyść. Jeżeli zostanie klientowi zaproponowana wartościowa usługa, przezwycięży to obawy związane z przekazywaniem danych. – mówi Marcin Kusznier, Dyrektor Departament Bankowości Elektronicznej w Nest Bank.

Opinia na temat wycofania gotówki

Pomimo rosnącej popularności nowoczesnych, cyfrowych metod płatności nadal 62% Polaków jest przeciwnych wycofaniu gotówki z obiegu (61% w roku ubiegłym). Głównymi argumentami jakie są wskazywane w tym kontekście są: brak gotowości ze strony naszego kraju oraz zagrożenie wyeliminowania osób w podeszłym wieku, które nie wiedzą, jak płacić bezgotówkowo (po 33% wskazań). 

Po więcej informacji i danych na temat płatności cyfrowych, zapraszamy na stronę Izby Gospodarki Elektronicznej, gdzie znajduje się raport  https://eizba.pl/wp-content/uploads/2019/11/PLATNOSCI_CYFROWE_2019.pdf.

Raport powstał na podstawie badania zrealizowanego przez Mobile Institute metodą CAWI – responsywnych ankiet internetowych. Badanie przeprowadzone zostało w dniach 21.10 – 4.11.2019 roku. Zebrano 2400 odpowiedzi. Dane są reprezentatywne dla internautów w Polce pod względem struktury płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Visa podpisała z UEFA przełomową umowę wspierającą piłkę nożną kobiet

Visa, światowy lider płatności cyfrowych, podpisała z UEFA wieloletnią umowę partnerską o przełomowym znaczeniu. Po rozdzieleniu przez UEFA praw sponsorskich od piłki męskiej, Visa została pierwszym w historii sponsorem rozgrywek UEFA w piłce nożnej kobiet.

Dla kobiecej piłki nożnej nastały ciekawe czasy. Już dwadzieścia jeden milionów kobiet i dziewcząt gra w piłkę w Europie i Visa pragnie wyrazić uznanie dla każdej z nich. – powiedziała Charlotte Hogg, Chief Executive Officer, Europe, Visa

Jesteśmy niezwykle dumni mogąc ogłosić podpisanie z UEFA przełomowej umowy partnerskiej, której celem jest wspieranie i przyspieszenie rozwoju piłki nożnej kobiet w całej Europie. Chcemy inspirować dziewczęta i młode kobiety oraz stwarzać im możliwości, dzięki którym będą mogły spełniać swoje marzenia. Planujemy wraz z UEFA sprawić, że kobieca piłka nożna wreszcie zajmie należne jej miejsce ponieważ Visa wierzy w akceptację wszędzie – od boisk po sale konferencyjne.

UEFA postanowiła zrewolucjonizować tradycyjny model sponsorowania piłki nożnej kobiet, aby jeszcze bardziej przyspieszyć i tak imponujący rozwój tego sportu w Europie. Krok ten ma także stworzyć więcej możliwości komercyjnych, aby przyczynić się do dalszej popularyzacji piłki nożnej kobiet.

Umowa przewiduje wsparcie dla futbolu kobiet podczas wszystkich rodzajów rozgrywek UEFA aż do 2025 roku. Visa będzie głównym partnerem Ligi Mistrzyń UEFA, Mistrzostw Europy w kobiecej piłce nożnej, Mistrzostw Europy U-19 i U-17 w piłce nożnej kobiet i Mistrzostw Europy w futsalu kobiet. Visa będzie także wspierała marketingową platformę UEFA Together #WePlayStrong, której celem jest zachęcenie dziewcząt i kobiet do gry w piłkę.

Umowa, zawarta na niespotykany jak dotąd okres siedmiu lat, odzwierciedla nieustający rozwój kobiecej piłki nożnej w Europie, a także sukces kampanii UEFA Together #WePlayStrong.

W ramach umowy partnerskiej Visa pomoże wzmocnić przekaz kampanii poprzez co-brandowanie treści mających na celu zmianę postrzegania kobiecej piłki nożnej i uczynienia jej najpopularniejszym sportem wśród kobiet i dziewcząt w Europie.

Vlogi Press Play, realizowane w ramach kampanii Together #WePlayStrong, mają już niemal osiem milionów wyświetleń – jest to cykl filmów, na których najlepsze zawodowe piłkarki Europy dzielą się szczegółami ze swojego codziennego życia.

Jesteśmy ogromnie zadowoleni, że zawarliśmy z Visa tą niezwykłą i postępową umowę partnerską. Cieszymy się, że będziemy razem pracować nad nowatorskimi i pomysłowymi sposobami pozwalającymi jeszcze przyspieszyć rozwój kobiecej piłki nożnej, która i tak przeżywa w ostatnich czasach rozkwit. – powiedział Guy-Laurent Epstein, dyrektor UEFA ds. marketingu.

Wspólnie z Visa zapewnimy fanom niezapomniane przeżycia podczas wszystkich rozgrywek futbolu kobiet organizowanych przez UEFA. Dodatkowo zawarta umowa partnerska pomoże nam stworzyć jedyną w swoim rodzaju platformę, która zaprezentuje światu bohaterki boisk” – dodał Epstein. Pomoże to nam zainspirować nie tylko obecnych fanów kobiecego futbolu, ale także sprawi, że sportowego bakcyla połkną również przyszłe pokolenia. Cieszymy się, że Visa podziela naszą wizję prężnie rozwijającego się futbolu kobiet – wizję, do urzeczywistnienia której zbliżyliśmy się podpisując tę umowę.

Nadine Kessler, dyrektor UEFA ds. kobiecego futbolu dodała: Piłka nożna kobiet zawsze była ważna nie tylko dla środowiska futbolowego, ale i społeczeństwa jako całości. Jednak nawet na tym tle dzień dzisiejszy jest szczególny dla kobiecego futbolu i dla wartości, które ze sobą niesie. To dowód na to, że piłka nożna kobiet rzeczywiście wkracza w nowy wymiar jeśli chodzi o jej możliwości komercyjne. Zaangażowanie i entuzjazm Visa pokazuje nam jak wiele w naszym sporcie zdołaliśmy już osiągnąć.

Partnerstwo z tak uznaną marką potwierdza nasze przekonanie, że wkroczyliśmy w nową erę kobiecego futbolu na każdym szczeblu rozgrywek. Możliwości są nieograniczone. Rozpiera nas duma i cieszymy się na ścisłą współpracę z Visa, która będzie czerpać ze swojego bogatego doświadczenia pomagając nam kształtować rozwój piłki nożnej kobiet w tych niezwykłych czasach dla naszego sportu.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF